Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST VW Touareg R eHybrid po modernizaci – Jednu chybu odstranil, jinou přidal

24 komentářů

Muffik
Za mě docela rozumně napsaná recenze :yes:
Othello
Souhlasím, taky se mi líbí.

A zároveň mám dotaz na pana Bednáře s tím tempomatem - nebylo by od věci zeptat se výrobce kde je chyba ? Jestli jde o náhodnou vadu testovaného kusu, nebo jestli to mají všechny a výrobce prodává auta s tímhle docela nebezpečným nedostatkem vědomě ?
Lubo
Už je to dávnejšie čo som šiel s Audi Q8. Tam sa myslím dal režim nastaviť - prispôsobiť značkám, alebo nie. Lebo napr. ukončenie obmedzenia rýchlosti po križovatke atď nefunguje. Ale nepamätám sa 100%, len som bol rád v mojom aute, kde adaptívny tempomat na značky nereaguje.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
Já se ptal, právě proto, abych nepsal o něčem, co je vada kusu, jako o špatné fíčuře všech. Dostalo se mi odpovědi, že se to vypíná tou "predikcí průběhu cesty", což není pravda - to znamená jen zpomalování před zatáčkami.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jojo, jen by zaslouzila nejakeho korektora😒br />
"je kvůli pískání – to je v touaregu tak jemné a nevtíravé, že vůbec nevadí vypínat ho po každém startu je mnohem více obtěžující."

Pripadne "v realitě počítejte spíš s 40 kilometry pomalé jízdy, neboť sto kilowatt elektromotoru je na 2,5 tuny hmotnosti opravdu málo" - jak do mame chapat, jako ze auto neumi zrychlit, nebo neumi rychle jet ciste na elektrinu, nebo v pripade prudsiho seslapnuti plynu nastartuje spalovak?
Avatar - Anonym
Anonym
Sloh jak Péťa Bajza. Nicméně se dá pochopit, že 100kw motor bude ty 2,5 tuny zrychlovat zoufale pomalu.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
Za překlep se omlouvám, má tam být "nevadí a vypínat ho".
Pavol Gal
Výborný test ! Tie svetlá sú naozaj pokrok. Ale žiaľ nový Touareg okrem mnohých dobrých vlastností tiež dokazuje nezmyselnosť dnešnej modernej doby, keď človek je považovaný za tvora neschopného ovládať bezpečne auto. Bezpečnosť cestnej premávky je oveľa komplexnejšia téma ako iba pípanie auta, keď idem životu-nebezpečných 53. A pritom sú situácie, keď ja radšej idem 20-30km/h a tento stroj "múdrejší ako sova" by ma zrazu rozbehol na v tej chvíli nebezpečných 50. Ale pochopil som že celé sa to dá vypnúť, len či po naštartovaní sa táto fičúra zase nezapne ?
GeekStar
Docela by mě zajímalo, jak ten tempomat funguje třeba v Rakousku nebo jinde za našimi hranicemi. Mám za to, že dopravní značení je u nás dost nepřehledné, je to takové to c.k. uvažování "Ty nevíš, že křižovatka ruší značku? Tak vrať řidičák." místo user-friendly systému "tady je ta značka sice zbytečná, ale pro přehlednost jí sem dáme" který vidím víceméně všude jinde v Evropě.
Avatar - Emel
Emel
Tak pokud není schopný třeba číst dodatkové tabulky, tak to nebude žádná hitparáda ani jinde...
adamzprahy
Nejsem si teď jistý konkrétně dodatkem pro nákladní vozidla, ale Mercedes dodatkové tabulky čte velmi dobře až mě to zarazilo...a umí i některé lokalizované typu "za deště" apod. kdy ti to i přeloží do jazyka infotainmentu. Takže vlastně lépe než řidič když jedeš do zahraničí a neumíš místním jazykem 😁
scadar
u myho volkswagenu to napriklad v nemecku a v rakousku funguje slusne, vcetne dodatkovych tabulek.

Bohuzel to kombinuje informace z kamery a z map, a problem je prekvapive v mapach (jako se pise v recenzi). takze si to nekde jedu 50kou a najednou bum znicehonic jedu 30, protoze v tom miste nekdy pred dvema lety, kdyz se delaly posledni mapovy podklady, byla docasne 30.

A jestli tenhle s.hit nejde vypnout, tak to je skvely. Za normalnich okolnosti bych se malem oznacil za eurofederalistu, ale za to, jak EU tema vsema povinnejma asistentama k.urvi nase auta, bych snad i hlasoval pro exit 😉
tomas4568
To jste behem tech 700 km snad vubec nenabijeli? Dlouhodobou prumernou spotrebu 10,7 mi ukazuje GLE450, stejne velke a tezke auto, taky benzinovy třílitr, ale ne plug-in.
Lubo
Pekná recenzia, zaujímalo by ma fakt koľko krát nabíjali.
Zišla by sa aj nejaká štandardná testovacia trasa - 100 km trimix (diaľnica, okreska, mesto v nejakom pomere, s nabitou a vybitou baterkou, v zákonných limitoch).
adamzprahy
Pochopil jsem z kontextu, že je to spotřeba když se nanabíjí. Přijde mi to strašně moc a k tomu elektrický dojezd jen 40 km. V součtu to zní jako by to moc nefungovalo. Nedávno tu byl tuším test PHEV Q7 (myslím že stejná technika?) kde to dopadlo podobně. Kesumb tady PHEV Touareg pravidelně hatí, takže se obávám, že to nebude daleko od pravdy a to mi na modelový rok 2024 přijde jako velmi podprůměrné.
kesumb
tureg i q7 ma porad 100kw a malou baterku, cayenne to ma naladeny poface jinak, jinej elektromotor a podstatne vetsi baterie. Navic umi stabilizatory a nataceni kol. Budto toho nebo klasickej benzin. Tohle nema smysl. Navic i u face bmw jde ve spojeni s uzivatelem (mobil nebo naparovanej klicek k profilu) dal natvrdo vypnout line assist a treba v 3er face to pipani porad neni. Ani ho tak dat nemuseli tureg ma porad starou homologaci, ale je to vw tak to tam proste dokurvili
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
Nabíjel jsem, kde to šlo; doma možnost nabíjení nemám a když jsem za sobotu najezdil dohromady nějakých 400 km, neměl jsem tam dvě hodiny, které bych mohl věnovat trčení u nabíječky. Do toho vemte v potaz můj svižný styl jízdy, kopcovitý profil tras...
Buffalo007
"Volkswagen v rámci snižování výrobních nákladů nevypustil ostřikovače světel."
Ani nemůže. Pokud mají světla určitý světelný tok (což MATRIX určitě má), tak musí mít ostřikovače.

Jinak ten tempomat by mě štval. A jak známo VW nedělá pro auta žádné aktualizace, takže nehrozí, že by to opravili. U mé Audi z 2019 prediktivní tempomat a přebírání rychlosti v ČR nefunguje vůbec. V Německu funguje oboje perfektně. Dokonce ještě než jde značka vidět, tak začne auto plachtit, aby měl na rychlostním omezením správnou rychlost. V Rakousku přebírá rychlosti, ale až se značkou, takže velmi nepříjemná prudká brždění.
A samozřejmě neexistuje způsob jak to rozchodit.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ty světelný toky by mne zajímaly, páč Passat B8 po FL přišel o ostřikovače a to i s těmi nejdražšími matrixy. Predikce mi funguje všude krom Chorvatska. Tam to jen hodí hlášku, že v této zemi je funkce nedostupná.
Aktualizací mi chodí mraky a v servise taky občas mají nějaký updaty.
Stejně tyhle pomocníky nezapínám a co jde naopak vypnu. Tempomaty nesnáším.
Buffalo007
EHK č.48 a EHK č.98
EHK č.48😒br /> 6.2.9 Další požadavky
Potkávací světlomety se zdrojem světla nebo LED modulem (moduly), vytvářejícím(i) hlavní potkávací světlo a majícím(i) celkový skutečný světelný tok přesahující 2 000 lm, jsou přípustné pouze ve spojení s montáží zařízení pro čištění světlometů podle předpisu č. 45

Nevěnoval jsem se tomu úplně podrobně. LED prý má barevnou jinou teplotu i svítivost a tak možná určitým způsobem nebo nějakou jinou vyjímkou můžou schválením projít
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nevím jak to obcházejí. Na Golfu s Bixenony ostřikovače byly, na Passatu před FL taky a novej s matrixy je nemá a přitom svítí zdaleka nejsilněji. Když to srovnám s P508 II s top LED světlama, který měly mít snad 4000 lm tak rozhodně nezaostává, ba dokonce svítí líp.
Mě osobně teda ostřikovače světel totálně štvaly a jsem rád, že tam nejsou.
kesumb
Gle s matrixama ostrikovace nema, x5 s laserama taky ne
gil54
...si můžeme vybrat - buď 54 litrů z tabulky nebo "zdravých 75 litrů" z textu.
Avatar - salamoon
salamoon
sa mi pacil viac...hlavne ta predna cast.