Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Roztomilá elektrická Honda e v Evropě končí. Důvod nepřekvapí

73 komentářů

PowerHouse
takže budou kachny Rachny. Toto je jedna z vlaštovek.

Dle mého odhadu
Spolu s podzimovým odebráním bonusu pro firmy, 60% BEV v Německu přichází o bonus 6750, 30% bude mít snížený bonus, u 10% bonus nebyl.
Dále se mění bonus i v mnoha dalších Západních zemích.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ano bonusy pro lidi kteří by na ta auta stejně měli, končí v Německu, a proto je zavedl pro Německé firmy v Česku Fiala 😒]
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
S těmi dotacemi na EV z děravého státního rozpočtu taky nesouhlasím. To je akorát voda na dieseldezolátní mlýn... :no: 😒]

Byť dieseldezoláti si nesmyslného zvýhodňování nafty sami s gustem užívají... :no: 😒]
Avatar - Emel
Emel
On je rozdíl, jestli zaplatíš o něco méně na daních, nebo jestli něco dostaneš...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak jasně, sypání peněz v podobě dotací je horší, to je jasný (už kvůli dotačnímu byznysu kolem). Nicméně ona nižší daň tu na vybranou PHM, tu na vybranou cigaretu, tu na vybraný alkohol, tu na vybranou tiskovinu atd... atd.. je určitě diskriminace (která může být odůvodnitelná), křivení trhu a taky svým způsobem "dotace".
Avatar - Emel
Emel
Jak by měla vypadat spotřební daň na víno vs. pivo... nejsem si úplně jistej, že existuje nějaká jednoznačně "spravedlivá" metodika, i když samozřejmě bys mohl prostě platit za gram alkoholu.

U té nafty - my na to koukáme primárně optikou osobáků, ale to zdanění je asi spíš cílené na náklad a zemědělství.
Jeden problém je, že spotřební daň má postihovat společensky nežádoucí spotřebu... ale dost těžko budeš obhajovat, že pěstování pšenice je společensky nežádoucí. No tak fajn, zavedeš nějakou zvýhodněnou naftu pro zemědělce. Potom i pro náklaďáky... a potom, když Franta jede na pole, tak to vlastně patří k tomu pěstování, ne? 😄 Víceméně skončíš u toho, že spotřební daň se uvaluje na to, kde to konzumenti zaplatí.
Z praktického hlediska je potřeba to danit tak, aby u nás palivo nebylo dražší než v zahraničí, aby to nemotivovalo tranzitní dopravu tankovat mimo ČR.
Avatar - wakantanka
wakantanka
U alkoholu to je LPA teda liter 100 percentného alkoholu. Podľa percenta obsahu alkoholu si dopočítaš spotrebnú daň, pridáš maržu a DPH. A mení sa len sadzba LPA podľa druhu alkoholu.
Avatar - Emel
Emel
A proč se mění sazba LPA podle druhu alkoholu? Má to nějakou hlubší logiku?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Náklad a zemědělství může mít přeci vratku z daně. Máš spediční firmu s vozy nad 3.5t? Ok, dle knihy jízd a spotreb dostaneš vratku 2kc/l, to samé zemědělství na motohodiny. Nevidím v tom problém. A ve městě se hned bude lépe dýchat.
Zrovna včera jsem potkal fabii a ceed diesely, který hulili a smrdeli
Avatar - Emel
Emel
Takhle - já jsem pro, aby byla daň za benzín a za naftu stejná. V konečném důsledku je auto rozvážející pizzu po městě stejně tak součástí fungující ekonomiky jako ten kamion.
Nějaké vratky daně dle motohodin atd... to je jen byrokratický balvan, který přidělá spoustu práce bez přidané hodnoty a garantovaná cesta k daňovým únikům.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Celé by to řešilo zavedení dynamického mýta všude a pro všechny 😄 :yes:

A jinak jasně - naftu je potřeba danit dle potřeb ekonomiky a konkurence daní v okolních zemí (tedy v Polsku). Problém je v tom, že stát je nenažraný a daní benzin výrazně víc. Ta nenažranost je ale strašně krátkozraká, protože co udělají lidi? Pořídí si i do osobáků diesely. Takže ve výsledku stát vybere na dani míň a jako bonus je všude plno dieselového smradu. Nebýt té prémiové daňové přirážky na benzin, osobní diesely by prakticky neexistovaly (a mimo jiné by evropští výrobci v této slepé vývojové větvi neutopily tolik nákladů).
Avatar - Emel
Emel
Já si úplně nemyslím, že výhodnost dieselu stojí na spotřební dani. Vzrostly by ti náklady na palivo třeba o 10%, nebo bys naopak na benzínu 10% ušetřil... to je podstatná změna, ale ne úplně game changer.
My na to koukáme dnešní optikou, kdy tu jsou turbobenzíny a hybridy... ale v době rozmachu dieselů ti proti tomu 2.0d stál nějaký dvoulitrový atmobenzín, který nejen že žral víc, ale ani dynamicky tu dvoulitrovou turbonaftu nestíhal, respektive musel jsi se sakra snažit na to, na co se ta nafta snažit nemusela.
Makovnik
"si nesmyslného zvýhodňování nafty sa" si mal laparoskopicke odobratie mozgu? O akom zvyhodnovani bluznis?
Mr.Murphy
.... když Fiat 500 E začíná na 699 a tohle teda na 899 nebo kolik.... úplně nechápu tento pokus Hondy.... (ne že by teda i ten Fiat byla nějaká láce za ty prachy, ale když už někdo chce malé EV tak prostě to podstatný rozdíl je)
Avatar - Gasoline
Gasoline
Když Jazz začíná na 600K, pak 900K za e chápu. 😄 Cenová politika Hondy je fakt šílená.
kesumb
to je co rikam celou dobu, ev s takhle malou baterkou nema zadnej smysl. To je pro par fandu a tim to konci. Kombik s 50kwh dopadne stejne. V malym aute se pojdme bavit od 65kwh.
edit coz je ix1 za milion, ta je na trhu tejden a potkam to kazdej den, e hondu nikdy
Avatar - Emel
Emel
Smysl to má, autí do města, proč ne. Ale muselo by to být adekvátně naceněné.
DonVito
Presne tak.

Az to bude stat polovinu, tak to bude super.

Za 900.000Kc je to absolutne neprodejne.
Zbytecny pokus Hondy.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Gasoline
Gasoline
EV s malou baterkou má právě velký smysl. Nač tahat velkou baterku, když jezdím jen kolem komína. A na krátké jízdy po městě a okolí je EV ideál.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
OK, ale zase ne u každého je reálné, aby měl několik aut (a nemusí to být jen z důvodu financí).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Otázka je, kolik lidí je ochotných si koupit EV, které není schopné vyjet z města.
Avatar - Emel
Emel
Spousta. Ale ne za milion.
ryccardo
Ano je to krásný autíčko, který by ovšem mělo být o nějakých 300 tis levnější, protože takhle nedává absolutně ekonomicky smysl.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
auta nikdy moc ekonomický smysl nedávají 😄
Můj Mail
Dalo by se to srovnat s Citigo což bylo zatím podle mne jediné elektroauto které u nás dávalo smysl a cenově bylo sice dvakrát dražší než benzinové ale díky výbavě dávalo smysl ho za 420.000 koupit
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Prodejné by to bylo v pohodě i za 650tis
rohor
proč není po takovém sqělém EV za velmi rozumnou cenu hlad? Jde snad všem o to, aby se planeta oteplila ještě rychleji?
neos
Lebo cena nie je rozumna. Thats all.
rohor
Neptám se tak úplně těch, kdo nechápou zjevnou ironii zdůrazněnou písmenem q. Spíše mě zajímá názor EV trotla.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
pane Rohor, správně by váš příspěvek znít😒br /> "proč není po takovém sqělém a dostupném EV" ... 😒] 😒] 😒] tak se to správně píše na Garáži CZ a na Seznamu/Novinkách a podobných "progresivních" serverech ...
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
wings
Lebo toto auto bolo pi*ovina od sameho zaciatku. Mizerne a drahe.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
No nevím. Auto s vysokými kvalitami by asi nestahovali z prodeje po třech letech výroby po naprostém prodejním fiasku. To i první verze BMW i3 z roku 2013 je na tom prakticky ve všem lépe než tahle Honda.
DonVito
Prvni verze i3?
😁 😁

Nevis o cem mluvis....

Priste si odpust takove hloupe komenty.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No když už tady musíme číst bláboly dona Vita, tak můžeme číst všechno, eletrogumo.
DonVito
Nechapu proc na me reagujes.
S tebou nediskutuju.

Prvni BMW i3 melo nepouzitelnou baterku 18,8kWh.
Honda e ma (stale obtizne pouzitelnych) 28,5kWh.

Porad je ale Honda diky velikosti baterky na to mnohem lip nez prvni i3.
To nemluvim o tom, ze ma Honda vsechny plnohodnotne dvere, normalni sirku kol, V2L atd.

Takze shrnovacka😒br /> Prvni i3 neni lepsi temer (krome treba zrychleni) v nicem.
ryccardo
Musím souhlasit. I3 byl nesmyslný křáp k ničemu. Tohle je aspoň pěkný a praktický auto do města a kolem komína. Nicméně za naprosto ustřelenou cenu. Jak píšeš nahoře. Stát to polovinu, tak je to supr.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Tak i3 přišla na trh v roce 2013. První verze měla baterku sice ještě menší, ale byla možnost mít REX. Reálný dojezd i bez REX byl na jízdy po městě relativně OK. Ale pořád se bavíme o době, kdy konkurenční auta do města byly Renault Zoe, Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV, apod. , proti kterým byla i3 někde úplně jinde.
Auto je to rozhodně mnohem prostornější než Honda e.
Druhá verze i3 na tom byla s kapacitou baterie prakticky stejně a ta poslední už Hondu e předčí naprosto ve všem.
Na rozdíl od Hondy e se ale i3 vyráběla 9 let a prodalo se jich docela dost. Vidět dnes i3 na silnici je celkem běžné. Hondu e jsem naživo viděl na ulici max jednou.
DonVito
Heled, to ostatni cos ted napsal dava trochu smysl.

Ale o pulku mensi baterka nebo dokonce REX byl bullshit s Hondou e nesrovnatelny.

PS Ja jsem o i3 uvazoval a to auto se mi libi. Ale az od cervence 2016 s bateerkou 27,kWh.
https😐/ev-database.org/…068/BMW-i3-94-Ah
Az tohle se da srovnavat s Hondou e.
😉
Avatar - speedfred
speedfred
Prečo si nakoniec nešiel do i3? Mňa to auto (ojazdené, nie nové) celkom oslovilo, na také jazdenie okolo komína by bolo celkom fajn.
Avatar - Emel
Emel
Taky se mi i3 docela líbí... asi by nebylo dobrý to někde ťuknout 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Tak snáď by to mohlo poriešiť poistenie.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Honda e :yes: :yes: :yes:
rohor
Mně se moc nelíbí, ale k tobě by se celkem hodila. Takové super auto pro tebe Rome. Je hezky barevné a vypadá jak z kolotoče.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Mě se Honda e hrozně líbí a je mi absolutně fuk, co si o něm myslí ostatní - i kdyby mi všichni šuIini na celém světě tvrdili, že je to to nejošklivější autíčko - bude mi to absolutně putna… 😄
rohor
Rome tobě se jednoduše musí Honda líbit, protože jsi Rom. Po matce i po otci, takže 2x.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Když tě čáp přinesl tvým rodičům - dlouho se smáli a chtěli si čápa vzít jako prvního. 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Od Roma a to Horkého, značné duševní vzepětí. Tebe tví rodiče čápovi vrátili a pakoval ses rovnou do ústavu. 😄
rohor
😄 😄 😄 :yes:
Předtím ještě stihnul vypadnout z hnízda na komíně rovnou na zobáček, chudáček.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Jaká je tady rozkošná trollí farma - stačí říct, že se vám líbí malé elektrické autíčko (předmět článku), a… bííída! Máte problém, velký problém - dozvíte se všechno o sobě, své národnosti, inteligenci, rodičích a dokonce dostanete psychoanalytickou diagnózu!
Zde jsem člověkem! 😄
rohor
Dyk more přijď zase Hamuno.
Konečně se s tebou někdo po dlouhé době bavil ubožáčku mrzutý.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Asi jsi ze mě chtěl udělat hlupáka, ale popletl ses a udělal jsi hlupáka ze sebe. Zkus to znovu, plesnivý chomáčku rektálních chloupků. Budu předstírat, že jsem si toho pokusu nevšiml. 😄
rohor
Hamunko, ty vzbuzuješ nefalšovanou útrpnou lítost. Ale je Advent a je potřeba konat dobro. Tak mi napiš ještě něco hezkého.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Vidím, že miliardy let evoluce minuly tě. 😄
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stejsn
Stejsn
jsem to ještě nepotkal na silnici.
Avantime
Hondu e som mal možnosť vyskúšať a jazdilo to veľmi fajn. Ale áno, cena bola šialená a najväčšou chybou bolo, že sa s ňou nedalo v podstate nič urobiť. Fiat 500e sa dá tiež prestreliť na 44-tisíc eur, lenže základ vie byť aj za 29-tisíc eur. Pri podobne veľkej Honde to bolo 36-tisíc eur. Podľa mňa veľkou chybou bolo, že ju nevedeli ponúknuť v dostupnejšej verzii, napríklad s klasickými zrkadlami a s menej obrazovkami.
No a keď pozerám, že za tú novú elektrickú Hondu e:Ny1 chcú 50-tisíc tak fakt neviem ako chcú s elektro uspieť. To je stále SUV B segmentu a drahšie ako elektrická Kona či Megane, ktorý zrovna nie je hitom medzi baterkáčmi.
Avatar - Emel
Emel
Kona je ale taky béčko, ne? A Megane je na céčko relativně malej.
Jinak ale jo... za 50t€ to musí být fullsize rodinné auto... a nebo pokud to má být druhé auto do rodiny, tak musí být levnější.
Avantime
No Kona je dnes dlhšia ako i30. V novej generácii podrástla, tak by som ju už radil k C crossoverom ako T-Roc či X-Ceed. Ale pozerám že aj to HR-V/e:Ny1 má skoro 4,4 metra. Potom už asi rozhoduje základ, či je to na platforme B alebo C segmentu. T-Roc nemá ani 4,3 m ale je na podvozku predošlého Golfu.
neos
Ak 35kWh baterka "diktuje" cenu daleko nad 30 000€ tak je niekde nieco velmi zle. To auto vyzera futuristicky, s 4 dospelymi taha ako mala raketa, ale cenova politika a bezdovodne premrstena cena ho popravila.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tak ale zapomínáš na fakt, že Japonci jsou malí.
Na to Japonci zapomínají pořád, obvykle to odnesou jen sedačky, tady to odneslo celé auto. 😒]
rohor
Z tohoto zastaralého názoru mě jednou vyléčil 2metrový Japonec, co přistoupil do výtahu. Čuměl jsem na něj nahoru a napříště si dávám na takové kecy pozor. Není to dávno tak a ani japonská auta netrpí nedostatkem prostoru - ledaže jde o výstřední elektromrdku.
Arese
...neboť drtivá většina zákazníků je ještě stále vybavena mozkem. 😄 :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
K tomu pidi baterka pod zadkom a cenovka sorenta... a stalo sa presne to co sme tu pisali viaceri uz davno.. ze to bude prepadak... ze toto nebude fungovat...
michal kravcik
No, nebudem hodnotit ci je to drahe alebo nie, asi odpoved vieme, ale aj drahsie mini auta sa predavaju lepsie.
Za mna Honda e bolo najvacsie sklamanie co sa tyka designu. Ked predstavili concept Honda e s troma dverami, tak to bolo jedno z najkrajsich auto ake za posledne roky v kategorii A niekto ukazal. Ked prisla produkcna verzia, boli iba oci pre plac. 8-s
Avatar - Emel
Emel
Která dražší mini auta?
Za mě se jim povedlo převést koncept do produkce výborně a i produkční verze je moc pěkná a svá. Jenom drahá... těžko říct do jaké míry díky ptákovinkám typu kamerová zrcátka, která u městského auta nemají moc smysl.
Avatar - Ham.
Ham.
No pane redaktore, bylo by dobré ty vysoké kvality nějak přesněji pojmenovat, pokud tím myslíte design, tak souhlas (i když 500e je daleko hezčí), ale po technické stránce je to na dnešní poměry EV neprodejný šrot, malá baterka v kombinaci s vysokou spotřebou a tedy mizerným dojezdem to vše kombinované s pomalým nabíjením, horší EV aby pohledal.
Avatar - salamoon
salamoon
auticko podarene, do mesta idealne, avsak ta cena.... od uvedenia bola vysoka, a potom uz len stupala... 😢
Avatar - Anonym
Anonym
tenhle model sem v Praze naživo viděl za cleou dobu asi 2x, mimo Prahu nikdy.

Předražený , nepoužitelný nesmysl
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vždy mi to přišlo jako takové auto pro novináře. Pár dní pojezdit, vyzkoušet odpich, vychválit, jak je úžasně roztomilé, a vrátit klíčky importérovi. Reálně za ty peníze prostě nesmysl.