Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Roztomilá elektrická Honda e v Evropě končí. Důvod nepřekvapí

Honda e Advance 17“
Honda e Advance 17“
Honda e Advance 17“
Honda e Advance 17“
106 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (73)

První čistě elektrická honda v Evropě se ze zdejších trhů stahuje. Za tímhle krokem stojí hlavně nízké prodeje. Kvality „éčka“ jsou přitom vysoké.

Elektrická Honda e představovala velmi příjemné osvěžení jinak trochu všeobecně nudné automobilové nabídky v Evropě. Zakulacený městský vůz o délce 3,9 metru s velkou obrazovkou na palubní desce a kamerami místo klasických vnějších zpětných zrcátek měl přitom našlápnuto slušně. Vedle atraktivního designu a zmíněné elektronické výbavy dokázal zaujmout také výkonem 113 kilowattů, velmi dostatečnou dynamikou (z nuly na 100 km/h se honda dostala za 8,3 sekundy) a celkově šarmantním charakterem.

Kapacita akumulátoru sice dosahuje pouze 35,5 kWh, podobné hodnoty ovšem najdeme také v Mazdě MX-30 či elektrickém mini. Ve srovnání s nimi ovšem Honda e vyšla o něco dráž. Základní cena začátkem roku 2020 dosahovala 899.900 Kč, vyšší verze e Advance s 16 či 17palcovými koly a hezkou výbavou stála 976.900 korun. Za podobné peníze přitom aktuálně můžete pořídit základní Teslu Model 3 Highland, která se všemi poplatky startuje na 1.079.490 Kč.

Není proto divu, že od roku 2020 do letošního listopadu bylo v Česku celkem registrováno pouze 13 nových exemplářů Hondy e. Mazda MX-30 v tom samém období zaznamenala 144 vozů, elektrické mini si připsalo 109 zápisů. Ani na mnohem větším trhu v Německu, kde mají elektromobily výrazně silnější postavení, nebyla situace o moc lepší. V říjnu se zde prodaly jen dva vozy, za prvních letošních deset měsíců pak pouze 101 exemplářů.

Video placeholder
Honda e: Jaký je infotainment malého roztomilého elektromobilu? • Zdroj: Auto.cz

Honda však ze segmentu bezemisních aut úplně nemizí. Místo malého „éčka“ nasazuje výrazně prostornější crossover e:Ny1. Ten sice vypadá jako hybridní model HR-V, stojí ovšem na svébytné platformě e: N Architecture F pro elektromobily.

Vstoupit do diskuze (73)