Roztomilá elektrická Honda e v Evropě končí. Důvod nepřekvapí
První čistě elektrická honda v Evropě se ze zdejších trhů stahuje. Za tímhle krokem stojí hlavně nízké prodeje. Kvality „éčka“ jsou přitom vysoké.
Elektrická Honda e představovala velmi příjemné osvěžení jinak trochu všeobecně nudné automobilové nabídky v Evropě. Zakulacený městský vůz o délce 3,9 metru s velkou obrazovkou na palubní desce a kamerami místo klasických vnějších zpětných zrcátek měl přitom našlápnuto slušně. Vedle atraktivního designu a zmíněné elektronické výbavy dokázal zaujmout také výkonem 113 kilowattů, velmi dostatečnou dynamikou (z nuly na 100 km/h se honda dostala za 8,3 sekundy) a celkově šarmantním charakterem.
Kapacita akumulátoru sice dosahuje pouze 35,5 kWh, podobné hodnoty ovšem najdeme také v Mazdě MX-30 či elektrickém mini. Ve srovnání s nimi ovšem Honda e vyšla o něco dráž. Základní cena začátkem roku 2020 dosahovala 899.900 Kč, vyšší verze e Advance s 16 či 17palcovými koly a hezkou výbavou stála 976.900 korun. Za podobné peníze přitom aktuálně můžete pořídit základní Teslu Model 3 Highland, která se všemi poplatky startuje na 1.079.490 Kč.
Není proto divu, že od roku 2020 do letošního listopadu bylo v Česku celkem registrováno pouze 13 nových exemplářů Hondy e. Mazda MX-30 v tom samém období zaznamenala 144 vozů, elektrické mini si připsalo 109 zápisů. Ani na mnohem větším trhu v Německu, kde mají elektromobily výrazně silnější postavení, nebyla situace o moc lepší. V říjnu se zde prodaly jen dva vozy, za prvních letošních deset měsíců pak pouze 101 exemplářů.
Honda však ze segmentu bezemisních aut úplně nemizí. Místo malého „éčka“ nasazuje výrazně prostornější crossover e:Ny1. Ten sice vypadá jako hybridní model HR-V, stojí ovšem na svébytné platformě e: N Architecture F pro elektromobily.