Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík a Škoda Enyaq iV 80 po roce služby ve Světě motorů. Tohle bude dlouhé!
42 komentářů
Anonym
Nikoli koukat na hodinové video. Na to nemáme většinou čas a náladu.
Lukàš Vančura
Jako majitel Enyaqu, jsem se dočkal této recenze a je super !:)
Děkuji !!! :yes:
Děkuji !!! :yes:
Lukàš Vančura
Příspěvek podléhá schvalování.
lordlord
když ti v práci vezmou octávku a místo ní nafasuješ tuhle akukrabici s nejmenší baterkou, takové utrpení
Tak vyfasovat tohle místo oktávky, tak se zas tolik nečertím. Problém je spíš v tom, že vzhledem k cenovce tohle budou fasovat lidi, co byli zvyklí na trochu lepší auta, než je oktávka.. a tam už bych se čertil hodně..
EDIT: Resp. řeč je o 80 tzn. to už je historický problém. Dnes je tu za ty samé peníze verze 85 a to už je zase taky úplně jiný příběh, s tím už se asi dá žít.
EDIT: Resp. řeč je o 80 tzn. to už je historický problém. Dnes je tu za ty samé peníze verze 85 a to už je zase taky úplně jiný příběh, s tím už se asi dá žít.
V čom vidíš výrazný rozdiel v prospech 85x?
No Enyaq je velká krabice, tak si myslím, že těch 60 kW navíc bude dost znát. 150 kW mi přišlo málo, s těmi 210 kW to jistě bude trochu jiná písnička..
P.S. Řeč je o verzi 80 a 85, nikoliv "x".
P.S. Řeč je o verzi 80 a 85, nikoliv "x".
Zapomináš že to jsou elektrické kW... 150 kW v elektru je úplně dostatečné. Problémy jsou jinde.
A kde su problemy? Ked dvaja piseme, ze je to malo, este aj vyrobca to zmeni, lebo nie sme jedini, kto si to mysli a stale sa niekto najde, ze to je dostatocne. Nie je.
Ono je to dosti individuální, ano mně to přijde jako "málo", ale objektivně vzato to samozřejmě spoustě lidí bude bohatě stačit. To spíš v kontextu ceny mi to přijde slabé. A hlavně v kontextu toho, co nabízí konkurence. Těch 210 kW je prostě mnohem konkurenceschopnější, tím spíš, že se to prodává za tu samou cenu, co dřív stála 150 kW verze, takže sama Škoda si je moc dobře vědoma toho, že ta 80 prostě byla poměrem cena/výkon úplně mimo.
Zapomináš že ten nárůst výkonu od výrobce zdaleka nemusí být cílem, ale vedlejším produktem snahy o jiné vlastnosti jako třeba vyšší účinnost větší vmax atp.
gil54
...takže i času, a proto jsem to celé komické představení viděl.
To podstatné a dobré z informací, které by zde asi každý očekával jde shrnout do článku - a když musí jít o video - tak do videa o délce do 5 minut.
Stručně - zhodnocení technické specifikace konkrétního auta, způsob užívání a péče, výkonů, komfortu, chování auta při jízdě, cena výbavy v porovnání s konkurencí a uvedení negativ. Dobré bylo i vyhodnocení degradace baterie za daných podmínek.
Dozvěděli jsme se, že funkčnost infotainmentu je minimálně nevyhovující, že konstrukce přední nápravy je pro dané auto nedostatečná a že zákazník nemá šanci vědět, jakou má v autě baterii, ač každá ze čtyř variant má trochu jiné vlastnosti a je to podstatnou částí celého auta. Ok. Už pokládám ale za zcela zbytečné vůbec řešit zahnojenej kabinovej filtr.
Na to všechno však přece není potřeba přetrpět hodinu prezentace komického talentu pana Vaculíka s polštářem pod bundou, řečí o Bezoušcích, co ho brzdí v zatáčkách, maminkách s dětmi, co blokují objízdné trasy a jeho oblíbené "ajrodynamiky" podle vzoru ajroplán. A také chápu, že Auto.cz nemá tolik peněz, aby si mohlo dovolit předabovat hodinový klip profesionálním hercem, který nemá vadu řeči.
To podstatné a dobré z informací, které by zde asi každý očekával jde shrnout do článku - a když musí jít o video - tak do videa o délce do 5 minut.
Stručně - zhodnocení technické specifikace konkrétního auta, způsob užívání a péče, výkonů, komfortu, chování auta při jízdě, cena výbavy v porovnání s konkurencí a uvedení negativ. Dobré bylo i vyhodnocení degradace baterie za daných podmínek.
Dozvěděli jsme se, že funkčnost infotainmentu je minimálně nevyhovující, že konstrukce přední nápravy je pro dané auto nedostatečná a že zákazník nemá šanci vědět, jakou má v autě baterii, ač každá ze čtyř variant má trochu jiné vlastnosti a je to podstatnou částí celého auta. Ok. Už pokládám ale za zcela zbytečné vůbec řešit zahnojenej kabinovej filtr.
Na to všechno však přece není potřeba přetrpět hodinu prezentace komického talentu pana Vaculíka s polštářem pod bundou, řečí o Bezoušcích, co ho brzdí v zatáčkách, maminkách s dětmi, co blokují objízdné trasy a jeho oblíbené "ajrodynamiky" podle vzoru ajroplán. A také chápu, že Auto.cz nemá tolik peněz, aby si mohlo dovolit předabovat hodinový klip profesionálním hercem, který nemá vadu řeči.
Jestli máš averzi na Vaculíka, tak se prostě věnuj klidně výběru vánočních dárků a nemel.
Za mě je Vaculík osobitý, má názor. Ne konvenční. Ne vždy s ním souhlasím. Občas je hodný ceny Patroviče.
Ale i přesto si ho vážím a jsem velmi rád, že tu v mediálním prostoru je.
Za mě je Vaculík osobitý, má názor. Ne konvenční. Ne vždy s ním souhlasím. Občas je hodný ceny Patroviče.
Ale i přesto si ho vážím a jsem velmi rád, že tu v mediálním prostoru je.
Nevím proč zrovna od tebe bych se měl nechat školit kdy smím mlít a kdy ne.
Diskuze je tady právě od toho, aby každý mohl napsat svůj názor, pokud je to v nějakých mezích slušnosti.
I když mnohdy s někým nesouhlasím a někdy třeba zrovna i s tebou, nikdy nikomu nepřikazuji, aby dál nic nepsal. To už jste tady Vitem dva samozvaní regulátoři diskuze.
Diskuze je tady právě od toho, aby každý mohl napsat svůj názor, pokud je to v nějakých mezích slušnosti.
I když mnohdy s někým nesouhlasím a někdy třeba zrovna i s tebou, nikdy nikomu nepřikazuji, aby dál nic nepsal. To už jste tady Vitem dva samozvaní regulátoři diskuze.
Lubo
Spotreba a dojazd sú u EV dosť podstatným parametrom. Bolo by skvelé, ak by redakcia mala nejakú metodiku/štandardnú trasu, kde by bola snaha o nejakú porovnateľnosť výsledkov jednotlivých áut.
V tomto prípade by šlo porovnať aj rozdiel zima/leto.
Myslím, že by to prinieslo auto.cz čitateľov navyše.
Tu som sa dozvedel, že je to za rok 18,3 kWh, pri priemernej rýchlosti 40,8 km/h. A vidím, že na diaľnici šoféruje 104-108 km/h. Možno sú aj nejaké ďalšie poznatky. Ale s pretáčaním som došiel cca do 36. minúty. Doporučoval by som videá do max 20 minút. Na nemenovanom sk webe taká ročná recenzia je.
V tomto prípade by šlo porovnať aj rozdiel zima/leto.
Myslím, že by to prinieslo auto.cz čitateľov navyše.
Tu som sa dozvedel, že je to za rok 18,3 kWh, pri priemernej rýchlosti 40,8 km/h. A vidím, že na diaľnici šoféruje 104-108 km/h. Možno sú aj nejaké ďalšie poznatky. Ale s pretáčaním som došiel cca do 36. minúty. Doporučoval by som videá do max 20 minút. Na nemenovanom sk webe taká ročná recenzia je.
ved existuje metodika, vola sa wltp, ci ako :-) spotreba predsa zavisi od pouzitia auta, to je asi najzbytocnejsia vec testu
Skvelé WLTP 💪. U EV extrémne záleží od využívania auta. Rozdiel zima/leto, diaľnice/mesto je obrovský.
WLTP Enyaq 80x 478,5-512,2 km. 🤩
A potom Rasťo vo videu povie, keď chceš ísť v zime z Banskej Bystrice do Bratislavy, 200 km dáš, ale do Viedne rátaj s nabíjacou zastávkou a v lete keď sa ponáhľaš tiež. Mali by to premenovať na WTF 😉
WLTP Enyaq 80x 478,5-512,2 km. 🤩
A potom Rasťo vo videu povie, keď chceš ísť v zime z Banskej Bystrice do Bratislavy, 200 km dáš, ale do Viedne rátaj s nabíjacou zastávkou a v lete keď sa ponáhľaš tiež. Mali by to premenovať na WTF 😉
Reagoval som na snahu o nejaku standardnu trasu a porovnatelnost aut. Vola sa to wltp, vtedy jazdia auta standardnu trasu a takto sa navzajom daju porovnat pri rovnakych podmienkach :-)
WLTP “Wishful Logic, Troublesome Physics” :-!
Škoda pre Enyaq 85 na nete kalkuluje dojazd od 236 km do 546 km (s prázdnym autom na eko jazde po meste na jar bez klímy a kúrenia).
WLTP spomína len to max, príp. +- 15 km.🤔
https://rangecalculator.skoda-auto.com/260/cs-CZ
Myslím, že na nete je kopec užitočných videí, kde porovnávajú spotreby v rôznych režimoch. A auto.cz by to obohatilo. Napríklad by ten kritizovaný dojazd Nissan Ariya až taký slabý voči Enyaq nebol, možno práve naopak.
Škoda pre Enyaq 85 na nete kalkuluje dojazd od 236 km do 546 km (s prázdnym autom na eko jazde po meste na jar bez klímy a kúrenia).
WLTP spomína len to max, príp. +- 15 km.🤔
https://rangecalculator.skoda-auto.com/260/cs-CZ
Myslím, že na nete je kopec užitočných videí, kde porovnávajú spotreby v rôznych režimoch. A auto.cz by to obohatilo. Napríklad by ten kritizovaný dojazd Nissan Ariya až taký slabý voči Enyaq nebol, možno práve naopak.
Ci to ma 18,3, alebo 19,2 je jedno, nie? Ved to, ze na nete je plno videi, kazdy namera nieco ine podla sposobu pouzitia.
Arese
Ked bude zakaz spalovacich motorov rovnake zotrocenie ako prijatie eura, tak sa nemame coho bat :-) Clanok plny nezmyslov. Otrok asi znamena nieco ine, ako jazdit relativne lacno, pohdlnejsie a nezavisle od vole statu, od vole nepriatelskych statov dodavat ropu. Podla mna je najvyssi cas vyhladat pomoc.
To sou zase plky zelený soudruhu, nebude nikdy nezávislý, budeš závislý za kolik ti čínan dodá baterky, komponenty pro stavbu OZE, další suroviny a výrobky a pokud nedoá, si v olji, protože to nemá kdo jiný dodat :-)
Jezdit lacno při nabíjení na komerčních nabíječkách asi těžko, při cenách 10-15 kč za 1 Kwh to vyjde s Teslou S jako jet V8 na LPG :-)
Ropu státy velmi ochotně dodávaj, protože na tom maj postavený svoje rozpočty a živí to tam statisíce lidí, celý ropný průmysl
Jezdit lacno při nabíjení na komerčních nabíječkách asi těžko, při cenách 10-15 kč za 1 Kwh to vyjde s Teslou S jako jet V8 na LPG :-)
Ropu státy velmi ochotně dodávaj, protože na tom maj postavený svoje rozpočty a živí to tam statisíce lidí, celý ropný průmysl
Jan Král
Reportáž o jízdě timto autem byla jen o problémech s dobijenim, kdyby jeli jiným aktem,neměli by o čem psát! Ještě důležitější jsou náklady na 1 km ,třeba po 3 letech,po prodeji. To by byla čísla. To bych nevydelaval na nic jineho! Me je zcela jedno, na co auto pojede,ale aby to fungovalo a naklady byly srovnatelné. Taky výpadek daně z PHM byl pro stát podstatný.
Tam pro jistotu nejsou statistiky žádné. Ale aspoň to topení na dálku funguje bezchybně.