Nový Citroën Berlingo bude v Evropě jen jako ë-Berlingo, spalovací motory Evropa nedostane. I dalších novinek je spousta, oblíbený model teď bude pohodlnější a vybavenější.
Citroën Berlingo se tak stává ideálním řešením pro aktivní rodiny, kteří hledají komfort a ohleduplnost k životnímu prostředí - pre aktivne rodiny, co nikde nechcu cestovat, len tak posediet na zahradce 🤣
To snad autor tohoto článku doslova opsal ty zoufalé lživé fráze výrobce z jejich tiskové zprávy slovo od slova? Už jednou si Citroën nabídkou výhradně elektrozkratové verze u evropských zákazníků pořádně nabil čumák a pořád mu to ještě nestačí?! :-O:-O:-O:no:
To je urputné sa držanie zelených cieľov za každú ale každú cenu.
Toyota im možno dáva nejaké “desiatky” z dizlovych dodávok aby mohli predvádzať túto šaškáreň.
NJN, jenže s N1 máte problém. Už jen kvůli dopravních značek. U nás v ČR to nikdo neřeší, já měl 307SW jako náklaďák a ani na STK to neřešili. Poprvé jsem si tu přepážku aspoň hodil do kufru, že ji tam, když tak, namontuju. Pak už jsem jezdil bez ní. Ale kupříkladu v Rakousku by si na Vás smlsli, pokud byste měl N1 a choval se s tím, jako s osobákem. Už jen dálniční známka je jiná a za jiné peníze.
Koupil jsem nedávno nové Berlingo v naftě. Nemohu si ho vynachválit. Určitě za pár let bych do nového modelu určitě taky šel. Ale do elektriky určitě ne. Ani za poloviční cenu.
Chceš dve dobré rady?
1. Nikdy nelej do nádržky AdBlue menej ako doplna. Jak sa rozsvieti kontrolka a nápis na prístrojovke, čo najskôr dotankuj.
2. Vždy pri doplnení AdBlue tam nalej aj aditívum. Stojí okolo 150 českých korún a je to tak na 10x...
Ak budeš liať malé množstvá AdBlue a bez aditíva, riskuješ zablokovanie čerpadielka v nádržke a opravu za cca 25 tisíc Kč. AdBlue totiž kryštalizuje a kryštáliky, resp. skôr vločky toho sajrajtu dokážu čerpadielko zalepiť a zablokovať. Oprava jedine formou výmeny.
Inak autíčko bez problému, jazdím s ním tretí rok.
Uz na novej C3 som pisal ze mi to logo nesedi... presne... proste mu ten velky oval na xichte nepasuje k tym hranatym kasnam ... obcas je mozno lepsie niektore veci z historie nepouzit a ponechat si uz sucasny styl loga ktore ladi lepsie s aktualnym dizajnom aut... inak s tym novym erbom u braceka leva mam rovnaky nazor... vyzera az gycovo... predosle umiestnenie aj prevedenie bolo proste lepsie....
Taky bych řekl, prodeje BEV se za budou plazit v počtu kusů, tak bude muset nastoupit nafta v kategorii N1. Chudáci prodejci, z bývalého bestselleru je těžký propadák :-[]
Bolo celkom uspesne auto... elektrikou ho pochovaju... uz vidim ako si to otecko s deckami kupuje v elektrike a za cenu nejakeho o cislo vacsieho auta ... ale tak citron je uz kdesi na urovni fiatu a za dva roky ho uz sundaju v eu aj MG s daciou tak len tak dalej citron... hlbis si v eu hrob este rychlejsie ako som cakal... smutne
Asi jim nestačila zkušenost z toho jak padly prodeje na nulu, a začali dělat kategorii N1, aby si obhájili, že osobaky jsou jen v elektru.
Takže každej kdo si dnes kupuje Berlingo, tak jako náklaďák i když je to osobák co se týká výbavy.
Njn, pokrok nezastavíš.
Tak to bude trhák. Rodinný ideál s dojezdem 200 km v zimě a na cenu se radši ani neptám. Je vtipné, jak emisní stupidity dokážou přimět automobilku pohřbít dříve oblíbený model.
Měl jsem možnost vyzkoušet jak současnou verzi e-Berlinga, tak e-Rifftera vlastním Proace City Verso EV XL, 7 míst (i když jmenuji různé značky, tak auta jsou to shodná - kromě jiné kapličky řidiče u Rifftera), výběr značky nehrál žádnou roli, jen e-Berlingo, e-Riffter ani Combo EV nenabízely v sedmimístné konfiguraci možnost tažného zařízení. Používám jej jako jedinné auto pro 6-ti člennou rodinu a nemůžu si jej vynachválit. Ta vylepšení co píšou, že příjdou v roce 2024 mi berou veškeré výhrady co k autu mám (tepelné čerpadlo, vyhřívaný volant, konektivita a navigace uvažující dojezd auta). Možná to není pro každého, ale já si to nemůžu vynachválit - určitě záleží, jaké má kdo potřeby. Náklady mám 0,5 Kč/km. Zimní nájezd po dálnici rychlostí 110km/h (ano je to kvůli spotřebě) i s rezervou je 140-150km (tak abych se nestresoval jestli dojedu k nabíječce), na doraz by to bylo 170-180km.
Kdybych pravidelně (několikrát měsíčně) potřeboval nájezd třeba 300-400km v kuse, tak bych si takové auto asi nepořizoval, ale když takovou cestu potřebuji absolvovat párkrát do roka, tak mě ta půlhodinka na nabíječce nezabije. Taktéž, kdybych nemohl nabíjet doma bych to asi nechtěl. Při mém nájezdu cca 18000 km/rok bych musel minimálně dvakrát do měsíce tankovat plnou nádrž a při elektromobilu nemusím. Přijedu domů zapojím kabel do auta a mám vystaráno (max.10s když počítám i s vytažením kabelu před cestou).
Musím přiznat, že s pořizovací cenou jsem měl trochu problém, ale podle propočtů by se jen na "palivu" měla částka navíc vrátit během 10 let (v mém případě). Na auto je navíc o 1/3 levnější pravidelný servis. Pro častý argument, že po třech letech odejde baterka, můžu jen říct, že záruka na baterku je 6 let.