Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroën Berlingo oficiálně: Pouze do zásuvky, ale chytřejší a všestrannější

Jan Faltýsek
Diskuze (34)

Nový Citroën Berlingo bude v Evropě jen jako ë-Berlingo, spalovací motory Evropa nedostane. I dalších novinek je spousta, oblíbený model teď bude pohodlnější a vybavenější.

Citroën Berlingo je univerzální a elektrický společník pro aktivní život. Nabídne kombinaci moderního designu a technologií, větší pohodlí a nové vychytávky. Opět spadá do segmentu „ludospace“, založeného již v roce 1996 první generací tohoto modelu.

Přední část vozu představuje novou vizuální identitu značky Citroën (po ë-C3) s logem, které je vlastně návratem úplně prvních emblémů značky. Interiér nabízí novou palubní desku i volant a výběr nových barev a materiálů. Pro zvýšení pohodlí jsou k dispozici sedadla Citroën Advanced Comfort a nová úroveň konektivity s 10palcovým dotykovým displejem.

Vylepšené funkce a technologie

Berlingo představuje řadu vylepšení. Vedle pohodlných sedadel Advanced Comfort nabízí nejnovější generaci systému infotainmentu a konektivity, včetně bezdrátového připojení k Apple CarPlay a Android Auto a indukční nabíječky chytrých telefonů.

Interiér se vyznačuje vysokou mírou praktičnosti a modularitou. Nabízí tři samostatná, posuvná a sklopná sedadla ve druhé řadě a celkem 27 odkládacích přihrádek s celkovým objemem až 186 litrů. V nabídce je také sedmimístná verze ë-Berlingo, která nabízí ještě větší flexibilitu pro různé životní styly.

Vůz nabízí rozšířenou palubní konektivitu a až 18 technologií asistenčních systémů. Nový 10palcový dotykový displej je centrem multimediálního systému, který zahrnuje online 3D navigaci a rozpoznávání hlasu.

Vyšší dojezd, rekuperace a tepelné čerpadlo

Díky motoru o výkonu 100 kW (136 k) v kombinaci s novou baterií o kapacitě 50 kWh (užitečná kapacita) nabízí nové ë-Berlingo dojezd až 320 km (kombinovaný cyklus WLTP, v současné době probíhá certifikace). Dojezd je tak o 20 % vyšší než u předchozího modelu

Nabízí také systém rekuperačního brzdění a možnost přidání tepelného čerpadla pro efektivnější vytápění kabiny. Navigace zahrnuje aplikaci ë-Routes pro lepší plánování cest s ohledem na dobíjení.

Na specifických trzích mimo Evropu se pro nové Berlingo nabízí také tři dieselové motory BlueHDi (100 a 130 koní) a dva benzinové motory PureTech (110 a 130 koní).

Citroën Berlingo se tak stává ideálním řešením pro aktivní rodiny, kteří hledají komfort a ohleduplnost k životnímu prostředí. Vůz bude k dispozici v prodejní síti na jaře 2024.

Video se připravuje ...

Jan Faltýsek
Diskuze (34)
14. 12. 2023 11:08
Reálné zkušenosti
Měl jsem možnost vyzkoušet jak současnou verzi e-Berlinga, tak e-Rifftera vlastním Proace City Verso EV XL, 7 míst (i když jmenuji různé značky, tak auta jsou to shodná - kromě jiné kapličky řidiče u Rifftera), výběr značky nehrál žádnou roli, jen e-Berlingo, e-Riffter ani Combo EV nenabízely v sedmimístné konfiguraci možnost tažného zařízení. Používám jej jako jedinné auto pro 6-ti člennou rodinu a nemůžu si jej vynachválit. Ta vylepšení co píšou, že příjdou v roce 2024 mi berou veškeré výhrady co k autu mám (tepelné čerpadlo, vyhřívaný volant, konektivita a navigace uvažující dojezd auta). Možná to není pro každého, ale já si to nemůžu vynachválit - určitě záleží, jaké má kdo potřeby. Náklady mám 0,5 Kč/km. Zimní nájezd po dálnici rychlostí 110km/h (ano je to kvůli spotřebě) i s rezervou je 140-150km (tak abych se nestresoval jestli dojedu k nabíječce), na doraz by to bylo 170-180km.
Kdybych pravidelně (několikrát měsíčně) potřeboval nájezd třeba 300-400km v kuse, tak bych si takové auto asi nepořizoval, ale když takovou cestu potřebuji absolvovat párkrát do roka, tak mě ta půlhodinka na nabíječce nezabije. Taktéž, kdybych nemohl nabíjet doma bych to asi nechtěl. Při mém nájezdu cca 18000 km/rok bych musel minimálně dvakrát do měsíce tankovat plnou nádrž a při elektromobilu nemusím. Přijedu domů zapojím kabel do auta a mám vystaráno (max.10s když počítám i s vytažením kabelu před cestou).
Musím přiznat, že s pořizovací cenou jsem měl trochu problém, ale podle propočtů by se jen na "palivu" měla částka navíc vrátit během 10 let (v mém případě). Na auto je navíc o 1/3 levnější pravidelný servis. Pro častý argument, že po třech letech odejde baterka, můžu jen říct, že záruka na baterku je 6 let.
13. 12. 2023 15:02
Re: Špatný směr
Tak jsem si pořídil to aditivum - Pro-Tec SCR System Clean & Protect 1L
Díky za radu.
13. 12. 2023 12:52
Žádný
Co po článku bez ceny. Píši na slepo reklama zakrývá obrázek.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2023 11:40
Re: Co to sakra je za trapné korporátní kecy?!
což je špatně, že se to u nás neřeší. Ignorace zákazových značek např.
13. 12. 2023 09:12
Re: Co to sakra je za trapné korporátní kecy?!
NJN, jenže s N1 máte problém. Už jen kvůli dopravních značek. U nás v ČR to nikdo neřeší, já měl 307SW jako náklaďák a ani na STK to neřešili. Poprvé jsem si tu přepážku aspoň hodil do kufru, že ji tam, když tak, namontuju. Pak už jsem jezdil bez ní. Ale kupříkladu v Rakousku by si na Vás smlsli, pokud byste měl N1 a choval se s tím, jako s osobákem. Už jen dálniční známka je jiná a za jiné peníze.