Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
topten
maximalka jen 216 (nejspis omezeno), zrychleni za nekonecnejch 8 sec
to i vetsi a o dost tezsi oktavka s obycejnym 2.0tsi jen o 3kW silnejsim je na tom podstatne lip, kdyz zrychluje pod 7 ...
to i vetsi a o dost tezsi oktavka s obycejnym 2.0tsi jen o 3kW silnejsim je na tom podstatne lip, kdyz zrychluje pod 7 ...
Že by to bylo tím turbem a DSG?
i kdysi "skoro RS" (podle jednoho testu) O2 s 1.8tsi 118kW, tedy o 20kW min, zrychlovala pod 8
s manualem
s manualem
Jistě, to není problém, takových vozidla se našly. Jak byly dlouhé kvalty? Jaká byla reálná výsledná spotřeba, jaká byla hlučnost v interieru, to jsou vlastnosti, které drtivou většinu lidí zajímá víc, než zrychlení na semaforech.
nejde o zrychleni na semaforech, ale o to, ze to co predjedes s autem co zrychluje za 7 s prstem v nose, tak s autem za 8s to je knopovy a s autem za 9s o tom muzes jenom snit
prave ze turbomotory maj dlouhy kvalty, takze ten komfort je vetsi a spotreba problem neni
prave ze turbomotory maj dlouhy kvalty, takze ten komfort je vetsi a spotreba problem neni
Právě proto o není tak zajímavej parametr, vteřina rozdíl je nic a ještě z nuly. V reálu je důležitější 80-120
No kdyby za 8, v testech je to vysoko přes 9
https😐/www.youtube.com/watch?…
O 30 koní slabší Sky-G jede lépe, Sky-X jsou prachy vyhozené komínem.
https😐/zeperfs.com/…uel8107-8625.htm
https😐/www.youtube.com/watch?…
O 30 koní slabší Sky-G jede lépe, Sky-X jsou prachy vyhozené komínem.
https😐/zeperfs.com/…uel8107-8625.htm
8s je na dnešní dobu solidní číslo.
za 8s zrychluje i fabka
ja si nemyslim, ze to je nejakej zazrak
a vubec ne u auta, o kterym nekdo pise, ze to je pro lidi, ktery bavi ridit
zrychleni patri k zabave, k emocim, k adrenalinu ..
8 s pred 20 lety u nizsi stredni jako treba u oct RS bylo solidni
dnes to je tuctovka jako u ty fabie
ja si nemyslim, ze to je nejakej zazrak
a vubec ne u auta, o kterym nekdo pise, ze to je pro lidi, ktery bavi ridit
zrychleni patri k zabave, k emocim, k adrenalinu ..
8 s pred 20 lety u nizsi stredni jako treba u oct RS bylo solidni
dnes to je tuctovka jako u ty fabie
Presne ako píše Emel, 8s na sto je solídne. Nie raketové, nie rýchle, ale solídne. Toto Tvoje opakovanie Fabie ako podprahové podsúvanie, že 3ka je pomalá (lebo typicky sa Fabia spája so základnými motormi a slabou dynamikou) je trošku nefér. Proste sa netvárme, že bežné kompakty zrýchľujú na stovku za 6-7 sekúnd, to je už doména hothečov. Napr. najrýchlejší bežný Focus zrýchľuje na stovku za 8,4s, najrýchlejšia Astra za 9,7s atď. Skrátka kompaktov (mimo HH), ktoré zrýchľujú na stovku pod 8s je na trhu veľmi málo (asi len koncern VW s motorom 2,0TSI 140 kW).
Starsie Fofo combi s 1.5EB R4 150k ma v pruznosti real dynamiku kompaktu so 180k a papierovo to ma 0-100 za nejakych 9s. Uplne to neodpoveda realnej dynamike, 1cku maju kvoli trakcii uskrtenu, az od 2ky to táhne s plnym boostom.
Jo to je docela vystižne. A ta udušena jednička se mi určitě nezamlovala. Jinak co jsme jinde měřili pružnost na 4st z 90-160km/h tak 1,5EB to měl za 12s a třeba 1,4TSI za 14s. Pro srovnani Leon 1,8TSI to dal za 11s.
Mě třeba překvapil 2,0TSI ve 4 generaci kde je filtr pevnych častic, ale vubec v žadnem ohledu neni znat. Nikde žadna ospalost ani žadne přidušeni jedničky, reakce na plyn nadstandardni...takže jak se některe motory s filtry perou tak je vidět, že jej lze i neznatelně zakomponovat a dokonce vylepšit i oproti verzy bez filtru.
Mě třeba překvapil 2,0TSI ve 4 generaci kde je filtr pevnych častic, ale vubec v žadnem ohledu neni znat. Nikde žadna ospalost ani žadne přidušeni jedničky, reakce na plyn nadstandardni...takže jak se některe motory s filtry perou tak je vidět, že jej lze i neznatelně zakomponovat a dokonce vylepšit i oproti verzy bez filtru.
Dvojlitrove TSi je predsa koncernovy klenot, vo vela modeloch tvori vrchol, je to vymakane. Tie DPF su dobre znasane motormi, ktore boli od piky optimalizovane pre jeho aplikaciu, vacsinou je problem s motormi kde povodne neboli a uz sa po montazi neinvestovalo do vyvoja moc... a zalezi teda aj od prevedenia a kvality filtra samotneho, kde sa setri tam to je citit.
Nema TSI 4g uz mildhybrid ?
Nema TSI 4g uz mildhybrid ?
Jo s těmi filtry to je taky pravda a je rozdil zda se s filtrem počitalo od začatku či byl zaveden v pruběhu, ale jak pišeš bude zaležet i na samotnem filtru a jistě i na dalšich okolnostech.
A 2,0 TSI je čistě spalovak ani vypinani valcu nema a v GTI ma i na vyfuku fajnovy hutny zvuk což jsem od VW vubec nečekal a vlastně i v introši je to pěkny takovy mechanicky zvukovy projev nic umělohmotneho.
A 2,0 TSI je čistě spalovak ani vypinani valcu nema a v GTI ma i na vyfuku fajnovy hutny zvuk což jsem od VW vubec nečekal a vlastně i v introši je to pěkny takovy mechanicky zvukovy projev nic umělohmotneho.
No zrovna k motoru bych měl jedno ze dvou minusu co se mi na GTI uplně nezamlouvaly. A spiš než motor mě nejvic až velmi mile překvapil podvozek. Tim nemyslim nějaky jeho zabavny faktor, byť ten je solidni, ale jeho komplexni jizdni funkčnost.
Pěkna blbost raději meně dynamickou, ale charakterni motorizaci s ostřejši reakci na plyn než naopak. A ktera tedy ta fabie, ktera je navic o třidu menši auto ma papirovych 8s.
A takova zde zmiňovane 2,0TSI 140kw je zrovna takova bezcharakterni mrdečka, kterou VW dava do pola GTI u ktereho se řika, že vubec nesedi k charakteru kategorie a v jinych modelech piši, že ma vyloženě dieslovy charakter.
A takova zde zmiňovane 2,0TSI 140kw je zrovna takova bezcharakterni mrdečka, kterou VW dava do pola GTI u ktereho se řika, že vubec nesedi k charakteru kategorie a v jinych modelech piši, že ma vyloženě dieslovy charakter.
Tak ona i Mazda 3 umí z 0-100 za 5,5s jen je to verze která se v EU neprodává - 2,5 Turbo 4x4.
Mám otevřenou Mazdu 3 2021 Skyaktiv G na 120kW a dělá 0-100 za 8s - respektive jeden kolega naměřil přes OBD nějakých 7,96s.
Koukni se jaké zrychlení mají dnes běžně nová auta v cenách 500-800 tisíc - budeš rád za 10s protože ani 12s není žádné ojedinělé číslo.
Mám otevřenou Mazdu 3 2021 Skyaktiv G na 120kW a dělá 0-100 za 8s - respektive jeden kolega naměřil přes OBD nějakých 7,96s.
Koukni se jaké zrychlení mají dnes běžně nová auta v cenách 500-800 tisíc - budeš rád za 10s protože ani 12s není žádné ojedinělé číslo.
Barry Lyndon
"Mazdu 3 je třeba brát jinak, jak jsem naznačil v prvním odstavci. Není to totiž přibližovadlo, designové příslušenství – byť by tak mohla klidně fungovat, jen se na ni podívejte – ani nákupní taška, nýbrž auto pro lidi, které baví řídit."
Většinou se vlečnou v pravém pruhu 110 km/h a se zcela podřadným koncernovým TSI je je spíš objíždím než předjíždím. Do 6,5l/100km se pak vejdu taky... 😄
Většinou se vlečnou v pravém pruhu 110 km/h a se zcela podřadným koncernovým TSI je je spíš objíždím než předjíždím. Do 6,5l/100km se pak vejdu taky... 😄
Dinar
preferencím redaktora “jedno z nejlepších aut, co jsem letos řídil”, ale jestliže píše test pro motoristické médium, měl by umět své osobní preference potlačit a hodnotit objektivně. V jeho textu čtu v jednotlivých kapitolách vždy něco ve smyslu, “tato věc je papírově výborná, ale v reálu má ty a ty chyby”, a to se opakuje prakticky při hodnocení čehokoliv a ve srovnání s třídní konkurencí, dle dílčích hodnocení autora samotného, vychází mazda 3 jako velmi průměrné auto. Ale pak se na konci dozvím, že je to nejlepší auto a vidím pět hvězd. Zvláštní způsob práce motoristického redaktora. 🙄
S tým, že si autor nevie dobre zdôvodniť svoje tvrdenia súhlasím, ale žiadať objektivitu od recenzie mi príde vždy vtipné. Možno si myslel vyváženosť, lebo recenzia je už zo svojej podstaty vždy subjektívna.
Jde mi o objektivitu konečného hodnocení, vydání celkové známky, resp. jak nazvat ty dvě věty v závěrečném shrnutí a udělení hvězdiček. Objekvita by měla být v tom, že pokud autor pojmenuje chyby, vztáhne je ke konkurenci a těch chyb je tolik, že jak zmiňuju, mazda 3 z nich v rámci třídy vychází jako průměrné auto, pak je zarážející, že výsledná známka nereflektuje dílčí hodnocení samotného autora, ale je vystavena čistě na subjektivním sdělení typu, "ať si kdo chce co chce říká, mazda 3 je jedno z nejlepších aut...", to prostě nesedí, v tomto chybí objektivita. Že se autorovi osobně to auto líbí, sedí mu, to přece neznamená, že jako motoristický novinář v testu nebude schopen vystavit autu známku objektivně, na základě výsledků svých vlastních dílčích hodnocení.
Aby som trošku 3ku obhájil, aj podľa mňa je to jedno z najlepších áut v triede. Má skvelý podvozok a výborné jazdné vlastnosti, perfektnú prevodovku, kvalitný, ergonomicky a vypracovaním špičkový interiér a v prípade sedanu aj skvele vyzerá (za mňa sedan v červenej soul red crystal najkrajšie auto triedy). Objektívne má len jednu výraznú vadu, a tou je veľmi stiesnený interiér, vzadu sa absolútne nezmestím nielen ja, ale ani priemerný 180 cm človek a ani kufor nič moc. Ako rodinné auto teda absolútne neobstojí (čo len zvýrazňuje absencia kombíka). A za mňa osobne absencia hot varianty. Ale 3ka je jedno z áut, kde papierové údaje až tak nevyjadrujú dynamiku auta. 3ka možno stráca na turbokonkurenciu koncernu VW v priamke, ale osobne som zažil, že to dokáže dohnať v zákrutách, kde jej prejazdová rýchlosť vie byť vyššia, ako bežné hatche.
Inak kupovať normálny kompakt okolo 25t eur, 3ka by bola moja prvá voľba. Vykašľal by som sa na SkyX a kúpil bežnú 110 kW variantu.
Na druhej strane súhlasím, že na plný počet to nie je, tých pár objektívnych nedostatkov to zráža.
Inak kupovať normálny kompakt okolo 25t eur, 3ka by bola moja prvá voľba. Vykašľal by som sa na SkyX a kúpil bežnú 110 kW variantu.
Na druhej strane súhlasím, že na plný počet to nie je, tých pár objektívnych nedostatkov to zráža.
Zalezi co vsetko mas vo vozovom parku. Aktualne som vyberal celkom dlho daily do prace zhruba do 28tis € a 3ku som si nevybral, ani CX3. Presne so 110kW sky som ich chvilu zvazoval.. potom som si to premyslel kvoli tuhemu podvozku a tomu, ze auto na rezanie zakrut uz mam a nechcem ho v daily... v daily si chcem oddychnut od tuheho podvozka a tocenia atmosfery s manualom a uprednostnim ine veci. ( a tiez odolat pokušeniu zavodit)
Jasné, kompaktný hatch ani sedan nemôže plniť rolu rodinného auta, na to je ideál kombík, aspoň stredné SUV a pod. Beriem to zo svojho pohľadu ako druhé auto, ktoré síce musí byť schopné s času na čas odviezť deti, ale na dovolenky slúži druhé, rodinné auto. Ale z môjho pohľadu ako rodinné nemôže slúžiť v podstate žiadny kompaktný hatchback, je jedno, či je to Golf, Focus či Astra. Takže z tohto pohľadu mi priestorový deficit 3ky nijak neprekáža. Rovnako mi neprekáža tuhší podvozok, naopak to mám rád (nezamieňať tuhý za udrncaný). Popravde ak by sa 3ka robila vo verzii MPS s cca. 200 kW, tak ju možno mám v garáži a používam ju ako daily car.
Daily do prace je pre mna, resp. max pre dvoch.
Zalezi kde jazdis, ked je na cestach plno a furt sa to vlecie a mas trasy kde to je fakt rozbite, tak zistis ze ten tuhsi podvozok je zbytocny, stale trochu otravuje, auto trpi a manual s tocivym 2litrom tiez nevyuzijes. Naopak malebna cesta do prace na prazdnejsej zakrutenej okreske s aspon priemernym povrchom je uplne ina situacia, kde by nejaky derivat Mazdy daval zmysel - taketo stastie nemam.
Kazdy to ma holt inac, podla toho vybera.
Zalezi kde jazdis, ked je na cestach plno a furt sa to vlecie a mas trasy kde to je fakt rozbite, tak zistis ze ten tuhsi podvozok je zbytocny, stale trochu otravuje, auto trpi a manual s tocivym 2litrom tiez nevyuzijes. Naopak malebna cesta do prace na prazdnejsej zakrutenej okreske s aspon priemernym povrchom je uplne ina situacia, kde by nejaky derivat Mazdy daval zmysel - taketo stastie nemam.
Kazdy to ma holt inac, podla toho vybera.
Klidně můžeš mít pravdu, já ale čtu v testu, v jeho jednotlivých kapitolách, od autora něco jiného, spousta chyb, nedotažeností, papírových předpokladů, které jsou v reálu horší. Říkám, že to čtu, sám jsem auto nejel, nemám jak hodnotit. Takže po přečtení všech kapitol docházím k závěru, že dle autora testu je mazda max. průměr třídy, jenže voila, autor svůj test popře tím, že v závěrečném shrnutí řekne, je to jedno z nejlepších aut a dá pět hvězd. O tom jsem psal.
Ale to je právě dost důležitý prvek, pocit z řízení. Ostatní se dá dohledat v tabulkách a vlastně by nebylo potřeba ani testovat.
Jj, test auta znamená test pocitu z řízení, a já mám vítěze, prakticky kterýkoliv lotus. Zjevně to jsou nejlepší auta, že...
Mne z toho testu prislo patrne, ze auto sice ma nevyhody oproti konkurencii, ale nie su tak zavazne aby zatienili jeho prednosti. Inak suhlasim, 5 hviezd vzhladom na dlhodobe hodnotenia ACZ je trochu emocióne, ktore nebolo dostatocne kulantne odovodnene a vysvetlene.
Pokial si to vsimam spravne, vzdy ked pridu nove osobnosti do redakcie, chvilu im trva kym sa očešú a odosobnia. Hlavne mlaďasi.
Pokial si to vsimam spravne, vzdy ked pridu nove osobnosti do redakcie, chvilu im trva kym sa očešú a odosobnia. Hlavne mlaďasi.
No a v tabulce si dohledáš ostatní parametry včetně ceníku a pak se rozhodneš jestli ho chceš. A navíc mnoho lidí nemá rádo řidičská auta, chtějí auta utlumená, kde nemusí nic řešit a pokud možno ho ani neřídit.
Tak na co pak testy, stačí vylepit na net tabulky a každý ať si vybere. Jinými slovy, tohle je už absurdní debata, reaguju na text konkrétního testu. Jestli testy an👋ne, stačí tabulka atp., to je na jinou debatu, v tomto testu jeho autor auto hodnotil v jednotlivých kapitolách, závěrečné hodnocení těm dílčím hodnocení ale vůbec neodpovídá. O tom jsem psal, tvoje reakce jsou o jiném.
Martin Cerveny
Obrazovka u aut po 6/23 dotyková je. Jen musí být auto v klidu. Za jízdy to nefunguje.
A k záporům: kvalita výroby. Není moc světoborná. I u aut, která vyjela z autosalónů drnčí dvěře nebo palubka. O poruchách bezpečnostních systémů nemluvě. Zadní kamera je sice hezká, jen nesmí pršet. V takovém případě je do pár minut nepoužitelná.
A k záporům: kvalita výroby. Není moc světoborná. I u aut, která vyjela z autosalónů drnčí dvěře nebo palubka. O poruchách bezpečnostních systémů nemluvě. Zadní kamera je sice hezká, jen nesmí pršet. V takovém případě je do pár minut nepoužitelná.
Ale ved to je chyba predpredajneho servisu, na Renaulte vzdy nejake gumy nastavovali, aby sa dali zavriet dvere, mozno aj palubku mal predajca nastavit 😄 Este aj na Skode srubky dotahovali, aby sedadlo nevrzgalo.
3_diamanty
Kdejake priemerne TSicko... a ked uz chce niekto setrit ( aj na palive ) tak nepojde do predrazenej mazdy... ja tieto "nove" mazdy 3ky vidim fakt malo... na to ze su v predaji uz 4 roky tak su fakt neviditelne... to daleko skor zbadam aj vacsiu a drahsiu 6tku...
Měl ji bývalý soused a bylo to příjemné zpestření ulice.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
no lebo ich skoro nikto nekupuje - ked je to drahe, nech to je aspon prakticke a setri benzin, ale ani to nie...
Dnes niektore fullhybridy vedia pri rovnakom vykone jazdit za 2 litre menej, t.j. vyse 3 EUR na 100 km... v meste je ten rozdiel aj 4 litre... Ja by som vzhladom na ceny benzinu, ktore budu skor ci neskor cez 2 EUR, do tak uzrateho auta nesiel...
Ako mazdy su pekne auta, pekne jazdia, drahe je dnes vsetko, ale mazda zacala pekne zaostavat so svojimi motormi, mali spravit dvojlitrovy fullhybrid namiesto tychto nefungujucich pozlatok.
Dnes niektore fullhybridy vedia pri rovnakom vykone jazdit za 2 litre menej, t.j. vyse 3 EUR na 100 km... v meste je ten rozdiel aj 4 litre... Ja by som vzhladom na ceny benzinu, ktore budu skor ci neskor cez 2 EUR, do tak uzrateho auta nesiel...
Ako mazdy su pekne auta, pekne jazdia, drahe je dnes vsetko, ale mazda zacala pekne zaostavat so svojimi motormi, mali spravit dvojlitrovy fullhybrid namiesto tychto nefungujucich pozlatok.
Meky
Pekne auto.
Lenže motory stoja za prd - litrové tsi si to natrie na chleba.
Vnútri je malo miesta, veľkosť pre trpajzlikov.
Ako je na tom lak? Stále rovnaká bieda?
Lenže motory stoja za prd - litrové tsi si to natrie na chleba.
Vnútri je malo miesta, veľkosť pre trpajzlikov.
Ako je na tom lak? Stále rovnaká bieda?
Predtým než odsúdiš, zvez sa. Ako píšem vyššie, 3ka je jedno z áut, kde papierové údaje zrýchlenia nevyjadrujú všetko.
A krčmové reči o litrovom TSI asi nemá zmysel komentovať, len pre úplnosť Golf 1,0TSI dáva stovku cez 10s (10,2s). SkyX so svojimi 8s je tak medzi Golfom 1,5TSI 110 kW (8,5s) a 2,0TSI 140 kW (7,1s), čo je na de facto atmosférický motor solídny výsledok.
A krčmové reči o litrovom TSI asi nemá zmysel komentovať, len pre úplnosť Golf 1,0TSI dáva stovku cez 10s (10,2s). SkyX so svojimi 8s je tak medzi Golfom 1,5TSI 110 kW (8,5s) a 2,0TSI 140 kW (7,1s), čo je na de facto atmosférický motor solídny výsledok.
Dnes je kopa vodicov zvyknutych len dupať na plyn a v turbe, alebo v automate im to staci.
Ked nema odskusane ako realne aj vo vyssich rychlostiach zrychluje vytoceny a podareny 150k dvojliter v aute okolo 1200-1300kg je to zbytocne, nema to odjazdene. Moc tomu nepridaju tie dlhsie prevody, kto ti dnes bude pri 80 davat 2ku bezne ? Ja som zvyknuty, ale... 😁
Ked nema odskusane ako realne aj vo vyssich rychlostiach zrychluje vytoceny a podareny 150k dvojliter v aute okolo 1200-1300kg je to zbytocne, nema to odjazdene. Moc tomu nepridaju tie dlhsie prevody, kto ti dnes bude pri 80 davat 2ku bezne ? Ja som zvyknuty, ale... 😁
1,5TSI není žádný klenot ani zrychlením, ani spotřebou. Obojí až za skvělým 1,4TSI z konce produkce. Osobně mi silnější 1,0TSI přijde na jízdu příjemnější.
SkyX jsem nejel, jen ten silnější Skyactive, když přišla tato generace a ten byl fajnový. Ne, že bych si neuměl představit lepší motor, nicméně mi přišel v pohodě. Celkem silný a rozumně se vytáčel.
SkyX jsem nejel, jen ten silnější Skyactive, když přišla tato generace a ten byl fajnový. Ne, že bych si neuměl představit lepší motor, nicméně mi přišel v pohodě. Celkem silný a rozumně se vytáčel.
Polsonside
Tak za prvé. Rozhodně si ten motor nepoda žádné podelane tsi. Já udělal stovku za 7.7 s výkonem 137kW. To že tu vynasite do nebes oturbene prcky co nemají charakter ani konstantní projev na pedálu je ubohé. Pro takové lidi fakt mazda není a ani ji nikdy nepochopí. Mazda je skvělá a tečka.
Ten motor si podá bohužel skoro každé TSI. Měl jsem tu čest se několik měsíců vozit v předešlé generaci se stejným výkonem jako Vy a teda,moc mi k srdci výkonem nepřirostl. Takový lineární bezcharakterní tah a v dnešní turbové době mi přijde jeho projev spíše úsměvný.
Vy tři nahoře 😄 - TSI si to podá, ale určitě ne litrové... 1.5TSI ve srovnatelně lehké Scale by možná dokázalo držet nos kousek vepředu, ale pořád nemůže být řeč o nějakém "natírání na chleba".
Zrejme mysleli dvojlitrové TSI, teda 140 kW, tam by som tomu veril. Samozrejme reči o 1,0TSI ako údajnej dynamickej konkurencii sú úplne mimo. Golf 1,0TSI zrýchľuje na stovku za 10,2s.
Emel
Co je to to neskutečně dlouhé zpřevodování? Jaké jsou otáčky na šestku při 130?
Po tom jak je to autorem članku podano jsem taky čekal minimalně jeden konkretni udaj a ono nic...
tak jsem vlitl na YT a upřimně nic nad čim bych se pozastavil. Na 2st chlup za 100km/h na 3st necelych 150km/h a na 4st cca 185km/h vše při nějakych 6500ot možna i omezovač. Jo 6st už je dost těžky při 130km/h je to nějakych 2550-2600ot. Taky bych sice uvital o něco lehči převody, ale tohle zpřevodovani mi přijde naprosto v pohodě v kontextu doby.
https😐/www.youtube.com/watch?…
tak jsem vlitl na YT a upřimně nic nad čim bych se pozastavil. Na 2st chlup za 100km/h na 3st necelych 150km/h a na 4st cca 185km/h vše při nějakych 6500ot možna i omezovač. Jo 6st už je dost těžky při 130km/h je to nějakych 2550-2600ot. Taky bych sice uvital o něco lehči převody, ale tohle zpřevodovani mi přijde naprosto v pohodě v kontextu doby.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Kdyby to bylo dvoulitrové turbo, tak by to bylo ideální. Je možný, že pro atmosféru (pokud se shodneme že SkyX je atmosféra) to ten motor dusí. Každopádně díky, vím co si pod tím představit.
Naprosty souhlas navic k charakteru auta by lehči kvalty byly určitě fajn. A samo tuhle motorizaci beru jako atmo, ktera ma solidni parametry. Jen mi prostě ten popis od autora članku přijde až přiliž přehnany. Osobni zkušenost by jistě řekla vic, ale taky mam jistou představu.
Co si pamatuji tak v předchozi 3 zasahoval omezovač u slabšiho 2l tedy 88kw na 3st až někde při 170km/h a k tomu by ten popis autora članku jistě seděl vic než k motorizaci, ktera je v tomhle članku.
Co si pamatuji tak v předchozi 3 zasahoval omezovač u slabšiho 2l tedy 88kw na 3st až někde při 170km/h a k tomu by ten popis autora članku jistě seděl vic než k motorizaci, ktera je v tomhle članku.
Narážím na to, že SkyX je přeplňovaná mechanickým kompresorem, ale pouze v tom režimu jízdy s chudou směsí... takže jestli to formálně je nebo není atmosféra je diskutabilní. Já to ale vzhledem k projevu beru jako atmo.
Prevod 2 do 100kmh je este v poriadku, 3ka by mohla koncit na 140kmh. Toci len 6500ot, takze tie prevody su skutocne dlhsie. Na Japoncikoch kt tocili 7200-7500ot byvala bezne 3ka do 145-150 tacho po obmedzovac - 5 kvalt. To bol taky ideal, aby to nebolo moc dlhe a odpovedalo max krutiaku od 5000ot.
To jsme zase u toho, že záleží, k čemu má to auto být. U normálního staršího auta mě obvykle spíš prudí krátká pětka na dálnici než to, že by byly ty kvalty moc natažené... typicky auta typu Foucs 2 1.6i s pětikvaltem, to je tortura, jezdit dálnici trvale okolo 4500 otáček.
Nemali Trend a Ghia rozdielny 5ty prevod ako v prvej generacii ?
Inak suhlasim, na dialnici je kratka 5ka hell, na druhej strane na okreske s kopcami je hell dlha 3-4 😁 Idealne by to riesil 6kvalt, ani ten to vsade nevyriesil, pretoze do toho prisli casto emisie, pripadne az prilisna orientacia na zrychlenie = Clio RS v 3generacii.
S prevodmi ake popisujes jazdim tacho 120-125 aby to bolo okolo 3500ot. S tym sa clovek musi zmierit, ze to nejde ako v dieslovej octávke 140 tacho.
Inak suhlasim, na dialnici je kratka 5ka hell, na druhej strane na okreske s kopcami je hell dlha 3-4 😁 Idealne by to riesil 6kvalt, ani ten to vsade nevyriesil, pretoze do toho prisli casto emisie, pripadne az prilisna orientacia na zrychlenie = Clio RS v 3generacii.
S prevodmi ake popisujes jazdim tacho 120-125 aby to bolo okolo 3500ot. S tym sa clovek musi zmierit, ze to nejde ako v dieslovej octávke 140 tacho.
Ano v prvni generaci 1,6 točila při 130km/h 4000ot u všech vybav krom vybavy Trend, ktera měla jinou převodovku a ta při 130km/h točila 3500ot.
U druhe generace to bylo tušim vše sjednocene.
U druhe generace to bylo tušim vše sjednocene.
To si spominam, 1.6i v kratkom fokále tocila rovnako ako japonske 2litre v sedanoch 😁 ...a nemala s tym ziaden problem, vytecny motor, zvuk, pruznost, charakter, zivotnost, spotreba tiez usla.
Zase tak moc si to už nepamatuju, ale ta druhá generace mi utkvěla v hlavě... jo, a pak vlastně ještě Octavia I 1.8 20V s pětikvaltem, to bylo némlich to samý - v tu chvíli se nedivím, že někdo, jehož revírem je dálnice, dá přednost libovolnýmu turbodieselu z té doby, třeba ani ne kvůli penězům, ale kuriozně kvůli tichu na palubě.
V tej dobe mal niekto u nas Lagunu po facelifte s 1.6 16V a sluzobne Octaviu s hladkym 1.8 20V, tie nareky na spotrebu a to, ze motor v Lagune je daleko, tichsi, lepsi a pruznejsi si pamatam do dnes 😄
Allo
S automatem by to auto bylo mnohem vhodnější 😄
Ja som v dnešnej dobe už veľký zástanca automatov, ale Mazda 3 je jedno z mála áut, ktoré by som chcel s manuálom, pretože tie skrátka vedia robiť lepšie ako automaty.
Presne tak, ak vie niekto z mainstreamu robiť špičkové manuály, je to práve Mazda a Honda. Takže do 3ky bez debaty manuál. Mazďácky automat je celkom v pohode (máme ho v 6ke), radí hladko, ale nie zrovna rýchlo, je proste naladený na komfort, naviac na dnešnú dobu má málo stupňov, takže ani neposkytuje úsporu na diaľnici ako 8°ZF.
Tak zrovna manual v předchozi hondě civic 1l nebyl zrovna tim přikladem. Jako drahy poměrně kratke, ale přesnost nic moc. 1.5EB ve fokalu měl řazeni citelně přesnějši byť měl delši drahy než hondi manual. Asi bych ten hondi manual označil za lehce nadpruměrny a taky beru v potaz, že u zakladnich motorizaci nebyvaji manualy na urovni jako u vykonnějšich motoru. Každopadně majitale zmiňovali, že i 1,5T měl manual horši než civic u předchozi tedy 9 generace s atmo 1,8. Ale obecně se to u těhle japoncu traduje.
A není zdaleka nejlepší mít možnost výběru?
Zde ji máš, což je super.
Až chápu výhody automatu, já bych volil manuál.
Zde ji máš, což je super.
Až chápu výhody automatu, já bych volil manuál.
Proč by si někdo kupoval Mazdu 3 Sky-X s automatem?
Proč by si někdo kupoval Mazdu 3 Sky-X s automatem? Protože je to skvělá volba. Já nejvíc jezdím po Paze a okolí, mám služební auto s manuálem a řazení si rozhodně neužívám, zvláště ne v Pražském provozu. Při jízdách po středočeských okreskách je v reálném provozu velmi málo situací, kdy se můžu projet rychleji a užít si svižnou jízdu s manuálním řazením. A na dálnici stejně zařadíte 6-ku a řadit nepotřebujete. Vlastním právě Mazdu 3 Skyactiv-X 186 s automatem, v městském provozu je to naprostá pohoda, řadí plynule bez cukání, když jsem v koloně, zapnu adaptivní tempomat, auto samo popojíždí, zastaví se a rozjede (při delším stání je jen potřeba potvrdit rozjetí tlačítkem na volantu), kdo z Vás si při popojíždění v koloně užívá manuální řazení je masochista. Pokud jde o svižnou jízdu na okreskách, tak si automat přepnu do manuálního a sportovního režimu a řadím pádly pod volantem. Ve sportovním režimu je rychlejší odezva na plyn, a když je ještě přepnuto na manuální řazení, tak se nechá převodovka vytočit až k omezovač a sama nepřeřadí. Za mě je automat skvělá volba a vlastní auto s manuálem už nechci, u služebního nemám na výběr.
Třeba proto, že ve městě je neustálé řazení opruz? Když se chci projet na okresce, přepnu se do manuálu a sport režimu. Na dálnici je taky automat lepší. A z manuálu si prostě automat nijak nezapnu, opačně ano.
Manuál na Mazdě je skvělý a asi nejlepší, který jsem měl v ruce, ale pořád je to manuál.
Manuál na Mazdě je skvělý a asi nejlepší, který jsem měl v ruce, ale pořád je to manuál.
Michal Kus
Tohle auto mám jen jsem ho kupoval 2021 a zvolil jsem klasický Skyaktiv G122 - dost uškrcené.
Motor jsem si nechal otevřít a nahrát Stage 1 pro 100 oktan (respektive 98+) upravený předstih, zvednuté volnobezne otáčky, ještě lepší reakce plynového pedálu, vyladeny průběh točivého momentu a otevřený vršek na 170PS. Mazda tyhle motory uškrtila schválně kvůli Skyaktiv X jelikoz by jinak vypadal slabý za ten mastný příplatek.
Mám najeto 55000 km a spotřebu mám 6.0 l - není problém jezdit za 5,5l pokud člověk bude jezdit trochu víc předpisově.
S takto otevřeným motorem mate taky zrychlení za 8s a podstatně jednodušší motor který jde ale výrazně ochotneji do otáček a nepůsobí tak těžkopádně jako X.
Celé auto mi hrozně připomíná moje staré BMW e46 2,8 - jak kvalitou provedení interiéru, tak jízdními vlastnostmi (ano predokolka vs zadokolka ale myslím filtrování nerovnosti a schopnosti podvozku) řazení je u Mazdy výrazně lepsi (hlavně po výměně oleje v převodovce je to radost) tuhost karoserie je samozrejmne výrazně lepší u Mazdy - proste 20 let ve vývoji. Jízdní dynamika je překvapivě stejná - ano R6 2,8 měl lepší 100 myslím 7,3 s ale Mazda je zas lepší v pruznem zrychleni hlavně tak mezi 120-160 což děla na 3 u BMW se muselo radit na 4 celkove je znát ty dlouhé kvalty což je velký zabiják dnešních aut ale pokud jezdíte okresky na 2-3 je to radost - na 2 se dá 110km/h.
V běžném provozu nepotkate moc rychlejších aut - ano jsou ale většina lidi má výrazně pomalejší řekneme v poměru 80/20 cca proste na denní ježdění a občas si užit nějaké serpentyny úplně na pohodu - stejně jedete výrazně nad limity legislativy.
Auto brutálně maskuje rychlost - ve 120 na okresce mate pocit jako ve 4 Octavií při 90 jak akusticky tak pocitem sil a nárazů které vám auto dá pocítit.
Po otevření je i 6 použitelná není to extra zrychlení ale bere od 2000 jako dříve 5.
Lak klasika cca 70 mikronu - mám pocit ze koncern se teď chlubí 40 mikrony nevím co je k tomu vede od dřívějších 100-120 ale asi si chtějí ještě vylepšit pověst 😉
Co je fajn je proste interiér - vybíral sem BMW 1, Audi A3, MB třídy A, no a Japonec za mne snad nejlepší kvalita hlavně ale ty tlačítka na vše proste jak v moji staré e46 kdy byl svět ještě normální.
Taky jedno z mala aut dnes co nemá fake výfuky.
Mám 186 Cm když si nastavim sedadlo na sebe tak si za sebe v pohodě sednu - jinak vzadu málo místa nad hlavou a mohl by byt jiný sklon operadel ale co - vzadu sem nikdy nejel 😉
Kufr má nějaké papírové parametry ale zmerte si ho v reálu vybásobte hodnoty a zjistíte ze je výrazně větší než se na papíře zda.
Nevýhoda je atypicky rozměr pneu 215/45 R18 takže vás kvalitní guma vyjde na 4000,- místo 2500,- za koncernovy 225/40 R18.
S autem max spokojenost za těch 55 000 km - trasy jak 1000 km tak denní ježdění 50/50 km do práce.
Motor jsem si nechal otevřít a nahrát Stage 1 pro 100 oktan (respektive 98+) upravený předstih, zvednuté volnobezne otáčky, ještě lepší reakce plynového pedálu, vyladeny průběh točivého momentu a otevřený vršek na 170PS. Mazda tyhle motory uškrtila schválně kvůli Skyaktiv X jelikoz by jinak vypadal slabý za ten mastný příplatek.
Mám najeto 55000 km a spotřebu mám 6.0 l - není problém jezdit za 5,5l pokud člověk bude jezdit trochu víc předpisově.
S takto otevřeným motorem mate taky zrychlení za 8s a podstatně jednodušší motor který jde ale výrazně ochotneji do otáček a nepůsobí tak těžkopádně jako X.
Celé auto mi hrozně připomíná moje staré BMW e46 2,8 - jak kvalitou provedení interiéru, tak jízdními vlastnostmi (ano predokolka vs zadokolka ale myslím filtrování nerovnosti a schopnosti podvozku) řazení je u Mazdy výrazně lepsi (hlavně po výměně oleje v převodovce je to radost) tuhost karoserie je samozrejmne výrazně lepší u Mazdy - proste 20 let ve vývoji. Jízdní dynamika je překvapivě stejná - ano R6 2,8 měl lepší 100 myslím 7,3 s ale Mazda je zas lepší v pruznem zrychleni hlavně tak mezi 120-160 což děla na 3 u BMW se muselo radit na 4 celkove je znát ty dlouhé kvalty což je velký zabiják dnešních aut ale pokud jezdíte okresky na 2-3 je to radost - na 2 se dá 110km/h.
V běžném provozu nepotkate moc rychlejších aut - ano jsou ale většina lidi má výrazně pomalejší řekneme v poměru 80/20 cca proste na denní ježdění a občas si užit nějaké serpentyny úplně na pohodu - stejně jedete výrazně nad limity legislativy.
Auto brutálně maskuje rychlost - ve 120 na okresce mate pocit jako ve 4 Octavií při 90 jak akusticky tak pocitem sil a nárazů které vám auto dá pocítit.
Po otevření je i 6 použitelná není to extra zrychlení ale bere od 2000 jako dříve 5.
Lak klasika cca 70 mikronu - mám pocit ze koncern se teď chlubí 40 mikrony nevím co je k tomu vede od dřívějších 100-120 ale asi si chtějí ještě vylepšit pověst 😉
Co je fajn je proste interiér - vybíral sem BMW 1, Audi A3, MB třídy A, no a Japonec za mne snad nejlepší kvalita hlavně ale ty tlačítka na vše proste jak v moji staré e46 kdy byl svět ještě normální.
Taky jedno z mala aut dnes co nemá fake výfuky.
Mám 186 Cm když si nastavim sedadlo na sebe tak si za sebe v pohodě sednu - jinak vzadu málo místa nad hlavou a mohl by byt jiný sklon operadel ale co - vzadu sem nikdy nejel 😉
Kufr má nějaké papírové parametry ale zmerte si ho v reálu vybásobte hodnoty a zjistíte ze je výrazně větší než se na papíře zda.
Nevýhoda je atypicky rozměr pneu 215/45 R18 takže vás kvalitní guma vyjde na 4000,- místo 2500,- za koncernovy 225/40 R18.
S autem max spokojenost za těch 55 000 km - trasy jak 1000 km tak denní ježdění 50/50 km do práce.
Michal Kus
Příspěvek podléhá schvalování.
Michal Kus
Tohle auto mám jen jsem ho kupoval 2021 a zvolil jsem klasický Skyaktiv G122 - dost uškrcené.
Motor jsem si nechal otevřít a nahrát Stage 1 pro 100 oktan (respektive 98+) upravený předstih, zvednuté volnobezne otáčky, ještě lepší reakce plynového pedálu, vyladeny průběh točivého momentu a otevřený vršek na 170PS. Mazda tyhle motory uškrtila schválně kvůli Skyaktiv X jelikoz by jinak vypadal slabý za ten mastný příplatek.
Mám najeto 55000 km a spotřebu mám 6.0 l - není problém jezdit za 5,5l pokud člověk bude jezdit trochu víc předpisově.
S takto otevřeným motorem mate taky zrychlení za 8s a podstatně jednodušší motor který jde ale výrazně ochotneji do otáček a nepůsobí tak těžkopádně jako X.
Celé auto mi hrozně připomíná moje staré BMW e46 2,8 - jak kvalitou provedení interiéru, tak jízdními vlastnostmi (ano predokolka vs zadokolka ale myslím filtrování nerovnosti a schopnosti podvozku) řazení je u Mazdy výrazně lepsi (hlavně po výměně oleje v převodovce je to radost) tuhost karoserie je samozrejmne výrazně lepší u Mazdy - proste 20 let ve vývoji. Jízdní dynamika je překvapivě stejná - ano R6 2,8 měl lepší 100 myslím 7,3 s ale Mazda je zas lepší v pruznem zrychleni hlavně tak mezi 120-160 což děla na 3 u BMW se muselo radit na 4 celkove je znát ty dlouhé kvalty což je velký zabiják dnešních aut ale pokud jezdíte okresky na 2-3 je to radost - na 2 se dá 110km/h.
V běžném provozu nepotkate moc rychlejších aut - ano jsou ale většina lidi má výrazně pomalejší řekneme v poměru 80/20 cca proste na denní ježdění a občas si užit nějaké serpentyny úplně na pohodu - stejně jedete výrazně nad limity legislativy.
Auto brutálně maskuje rychlost - ve 120 na okresce mate pocit jako ve 4 Octavií při 90 jak akusticky tak pocitem sil a nárazů které vám auto dá pocítit.
Po otevření je i 6 použitelná není to extra zrychlení ale bere od 2000 jako dříve 5.
Lak klasika cca 70 mikronu - mám pocit ze koncern se teď chlubí 40 mikrony nevím co je k tomu vede od dřívějších 100-120 ale asi si chtějí ještě vylepšit pověst 😉
Co je fajn je proste interiér - vybíral sem BMW 1, Audi A3, MB třídy A, no a Japonec za mne snad nejlepší kvalita hlavně ale ty tlačítka na vše proste jak v moji staré e46 kdy byl svět ještě normální.
Taky jedno z mala aut dnes co nemá fake výfuky.
Mám 186 Cm když si nastavim sedadlo na sebe tak si za sebe v pohodě sednu - jinak vzadu málo místa nad hlavou a mohl by byt jiný sklon operadel ale co - vzadu sem nikdy nejel 😉
Kufr má nějaké papírové parametry ale zmerte si ho v reálu vybásobte hodnoty a zjistíte ze je výrazně větší než se na papíře zda.
Nevýhoda je atypicky rozměr pneu 215/45 R18 takže vás kvalitní guma vyjde na 4000,- místo 2500,- za koncernovy 225/40 R18.
S autem max spokojenost za těch 55 000 km - trasy jak 1000 km tak denní ježdění 50/50 km do práce.
Motor jsem si nechal otevřít a nahrát Stage 1 pro 100 oktan (respektive 98+) upravený předstih, zvednuté volnobezne otáčky, ještě lepší reakce plynového pedálu, vyladeny průběh točivého momentu a otevřený vršek na 170PS. Mazda tyhle motory uškrtila schválně kvůli Skyaktiv X jelikoz by jinak vypadal slabý za ten mastný příplatek.
Mám najeto 55000 km a spotřebu mám 6.0 l - není problém jezdit za 5,5l pokud člověk bude jezdit trochu víc předpisově.
S takto otevřeným motorem mate taky zrychlení za 8s a podstatně jednodušší motor který jde ale výrazně ochotneji do otáček a nepůsobí tak těžkopádně jako X.
Celé auto mi hrozně připomíná moje staré BMW e46 2,8 - jak kvalitou provedení interiéru, tak jízdními vlastnostmi (ano predokolka vs zadokolka ale myslím filtrování nerovnosti a schopnosti podvozku) řazení je u Mazdy výrazně lepsi (hlavně po výměně oleje v převodovce je to radost) tuhost karoserie je samozrejmne výrazně lepší u Mazdy - proste 20 let ve vývoji. Jízdní dynamika je překvapivě stejná - ano R6 2,8 měl lepší 100 myslím 7,3 s ale Mazda je zas lepší v pruznem zrychleni hlavně tak mezi 120-160 což děla na 3 u BMW se muselo radit na 4 celkove je znát ty dlouhé kvalty což je velký zabiják dnešních aut ale pokud jezdíte okresky na 2-3 je to radost - na 2 se dá 110km/h.
V běžném provozu nepotkate moc rychlejších aut - ano jsou ale většina lidi má výrazně pomalejší řekneme v poměru 80/20 cca proste na denní ježdění a občas si užit nějaké serpentyny úplně na pohodu - stejně jedete výrazně nad limity legislativy.
Auto brutálně maskuje rychlost - ve 120 na okresce mate pocit jako ve 4 Octavií při 90 jak akusticky tak pocitem sil a nárazů které vám auto dá pocítit.
Po otevření je i 6 použitelná není to extra zrychlení ale bere od 2000 jako dříve 5.
Lak klasika cca 70 mikronu - mám pocit ze koncern se teď chlubí 40 mikrony nevím co je k tomu vede od dřívějších 100-120 ale asi si chtějí ještě vylepšit pověst 😉
Co je fajn je proste interiér - vybíral sem BMW 1, Audi A3, MB třídy A, no a Japonec za mne snad nejlepší kvalita hlavně ale ty tlačítka na vše proste jak v moji staré e46 kdy byl svět ještě normální.
Taky jedno z mala aut dnes co nemá fake výfuky.
Mám 186 Cm když si nastavim sedadlo na sebe tak si za sebe v pohodě sednu - jinak vzadu málo místa nad hlavou a mohl by byt jiný sklon operadel ale co - vzadu sem nikdy nejel 😉
Kufr má nějaké papírové parametry ale zmerte si ho v reálu vybásobte hodnoty a zjistíte ze je výrazně větší než se na papíře zda.
Nevýhoda je atypicky rozměr pneu 215/45 R18 takže vás kvalitní guma vyjde na 4000,- místo 2500,- za koncernovy 225/40 R18.
S autem max spokojenost za těch 55 000 km - trasy jak 1000 km tak denní ježdění 50/50 km do práce.
one.man
Protože je to skvělá volba. Já nejvíc jezdím po Paze a okolí, mám služební auto s manuálem a řazení si rozhodně neužívám, zvláště ne v Pražském provozu. Při jízdách po středočeských okreskách je v reálném provozu velmi málo situací, kdy se můžu projet rychleji a užít si svižnou jízdu s manuálním řazením. A na dálnici stejně zařadíte 6-ku a řadit nepotřebujete. Vlastním právě Mazdu 3 Skyactiv-X 186 s automatem, v městském provozu je to naprostá pohoda, řadí plynule bez cukání, když jsem v koloně, zapnu adaptivní tempomat, auto samo popojíždí, zastaví se a rozjede (při delším stání je jen potřeba potvrdit rozjetí tlačítkem na volantu), kdo z Vás si při popojíždění v koloně užívá manuální řazení je masochista. Pokud jde o svižnou jízdu na okreskách, tak si automat přepnu do manuálního a sportovního režimu a řadím pádly pod volantem. Ve sportovním režimu je rychlejší odezva na plyn, a když je ještě přepnuto na manuální řazení, tak se nechá převodovka vytočit až k omezovač a sama nepřeřadí. Za mě je automat skvělá volba a vlastní auto s manuálem už nechci, u služebního nemám na výběr.
amerlock
Nechápu tu věčnou adoraci Mazdy českými novináři.
Měl jsem Mazdu 626 ročník 1996 - jo, na tu dobu hezký kočár a i hezky to jelo.
Pak Mazda 6 s dieselem ročník 2014. Jeden průšvih!
Wankel od Mazdy - každý pokus značil průšvih pro značku i pro majitele, kteří se do toho zbláznili.
Teď přišli se 6-ti válcem a všichni kolem něj pějí ódy ale podle papírových čísel, to zase není ani trhač asfaltu ani ekologický vzor pro zbytek výrobců aut.
Mazda je prostě značka, která neurazí ale zbytečně se snaží prorážet vlny tam kde je to zbytečná energie.
Měl jsem Mazdu 626 ročník 1996 - jo, na tu dobu hezký kočár a i hezky to jelo.
Pak Mazda 6 s dieselem ročník 2014. Jeden průšvih!
Wankel od Mazdy - každý pokus značil průšvih pro značku i pro majitele, kteří se do toho zbláznili.
Teď přišli se 6-ti válcem a všichni kolem něj pějí ódy ale podle papírových čísel, to zase není ani trhač asfaltu ani ekologický vzor pro zbytek výrobců aut.
Mazda je prostě značka, která neurazí ale zbytečně se snaží prorážet vlny tam kde je to zbytečná energie.
Klasika, kúpiť si naftovú 6ku, o ktorej sa vie, že to bol nepodarok a potom nadávať na celú Mazdu. Keby si kúpil benzín, dodnes spokojne jazdíš.
i z mého příspěvku je vidět, že benzín jsem měl také a neříkám, že byl špatný.
Ale německá auta jsou jiná kategorie a proto jezdím denně X5 v benzínu a na letní užívání SL 63 😄 A to je trochu jiná liga
Takže asi tak. 😉
Ale německá auta jsou jiná kategorie a proto jezdím denně X5 v benzínu a na letní užívání SL 63 😄 A to je trochu jiná liga
Takže asi tak. 😉
Za menej som jazdil so Superb 2.0 TSI, o liter viac 540ix, X5 30d - čo sú o dosť väčšie autá s iným výkonom.
Nemyslím, že to bude mať nejaký veľký predajný úspech s touto cenovkou. Navyše ako je pravidlom u Mazdy (a iných japoncov) oproti slovenskému cenníku o 10% drahšie (čo je pokrok, bolo to aj oveľa viac)
Na druhej strane beriem, že aj s obyčajnejšou technikou sa dá jazdiť za málo, naša 6ka jazdí dlhodobo za 7,1 (o triedu väčšie auto, kombi, automat, 2,5 l).
Pokud s tím jedu předpisových 90 na okresce umím se dostat na 4,8l
Pokud jezdím normálně cca 100-110 po okresce jezdím za 5,5l
Pokud si jízdu trochu užívám cca 120-160 po okreskách jezdím za 6 až 6,5l
Věřím, že Skyaktiv X bych zajel ještě lepší spotřeby, je to o tom naučit se to auto vnímat a vědět kdy použít jaký kvalt, což dnes když dáte novináři na pár km tak než se s tím autem sžijou tak ho vrací a navíc si chtějí auto užívat takže údaje o spotřebě se dost liší.