Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Odvrácené stránky elektromobility: Tahání přívěsu. Spotřeba 32 kW? Asi vítr!

Už v současné fázi vývoje jsou elektrická auta vhodná pro každého, kdo má dost peněz a nabije si doma. Existují však situace, kde to s nimi budou nervy. Třeba tahání neaerodynamického vleku.
Zpět na článek
15. 12. 2023 19:03
15. 12. 2023 19:49
15. 12. 2023 21:52
15. 12. 2023 20:00
15. 12. 2023 20:01
15. 12. 2023 20:10
15. 12. 2023 20:11
15. 12. 2023 20:15
15. 12. 2023 20:19
15. 12. 2023 20:22
15. 12. 2023 20:23
15. 12. 2023 20:53
15. 12. 2023 20:31
15. 12. 2023 20:35
15. 12. 2023 20:54
15. 12. 2023 21:10
15. 12. 2023 21:19
15. 12. 2023 21:27
15. 12. 2023 21:37
15. 12. 2023 21:47
15. 12. 2023 22:19
15. 12. 2023 22:23
15. 12. 2023 21:15
15. 12. 2023 21:20
18. 12. 2023 02:47
15. 12. 2023 21:57
16. 12. 2023 01:05
16. 12. 2023 08:24
16. 12. 2023 11:52
16. 12. 2023 16:36
16. 12. 2023 19:04
16. 12. 2023 20:48
16. 12. 2023 21:01
16. 12. 2023 21:05
17. 12. 2023 09:35
16. 12. 2023 14:34
17. 12. 2023 12:25
15. 12. 2023 21:58
15. 12. 2023 20:46
15. 12. 2023 21:36
16. 12. 2023 07:43
16. 12. 2023 11:16
16. 12. 2023 12:35
16. 12. 2023 21:31
17. 12. 2023 17:26
18. 12. 2023 00:58
18. 12. 2023 11:42
18. 12. 2023 09:32
18. 12. 2023 11:43
18. 12. 2023 12:22
16. 12. 2023 08:04
16. 12. 2023 11:30
17. 12. 2023 10:23
17. 12. 2023 13:12
18. 12. 2023 02:53
18. 12. 2023 12:30
17. 12. 2023 13:49
17. 12. 2023 14:00
17. 12. 2023 14:15
18. 12. 2023 01:09
18. 12. 2023 02:54
18. 12. 2023 13:45
15. 12. 2023 19:03
Martine diky
"Už v současné fázi vývoje jsou elektrická auta vhodná pro každého, kdo má dost peněz a nabije si doma."
:yes:

Uz jen doplnit nekolikrat kwh namisto kw...
Resp. tech chybicek je tam vic. ;-)
Co takhle si (nebo nekoho nechat..) to po sobe precist?
Ty chybicky ale nejsou nic oproti uvedene realite, kterou vetsina diskuteru neni schopna pochopit:

"Vozidlo nabíjel, nejen když bylo vybité, ale i v průběhu nákupů či pracovních povinností. Vzorně vedl i tabulku, kam zapisoval časovou ztrátu při nabíjení. To znamená čas, který se nedařilo vyplnit jídlem či prací. Vyšlo mu celkem 190 minut. Když od toho odečetl čas, který by strávil tankováním LPG do své dacie, vyšlo mu už jen 80 minut, tedy hodina dvacet. „Tankování LPG je pěkná otrava. U většiny stanic musíte tlačítko plnění celou dobu držet :no: a pak jít zaplatit ke kase, kde nebýváte sám. Za těch deset minut nic jiného nevyřídíte, je to tak čistá časová ztráta. Naopak při nabíjení se většinou najím a vyřídím e-maily. :yes: To bych jinak dělal po dojezdu domů, takže tento čas jako ztrátu nepočítám,“ vysvětluje Mirek."
:yes: :yes: :yes:

Tohle je jen dalsi hrebicek do ballikovi rakve.
:D
A skutecna realita ze zivota elektromobilsty.
Lip bych to nenapsal.
:-)
Rozbalit vlákno
54
15. 12. 2023 19:49
Re: Martine diky
Jo, to je ;-)
15. 12. 2023 21:52
Re: Martine diky
Prvotřídní elektroblb... :-O :no:
Avatar - Roman Horký
15. 12. 2023 19:25
Re: Martine diky
Článek jsem přeskakoval hyper rychloctenim. Tak ten totalni blábol o LPG jsem neviděl. Vaculík pindá jak mladá vrána. LPG jsem roky měl takže to umím posoudit. Ono stačí nemít český konektor totiž. Jako vše české stoji za lejno.
15. 12. 2023 20:00
Re: Martine diky
V průměru víc jak 3x za den u nabíječky je teda hřebíček jako kráva.

(...a správně česky je "....další hřebíček do ballikovy rakve".)
15. 12. 2023 20:01
Re: Martine diky
Diky za opravu. Jsem jako Martin.
:-)

Bohuzel jsi clanek nepochopil.

Jinak doporucuji lidem jako Dinar a spol. o elektromobilech minimalne do roku 2030 neuvazovat a hlavne je pitomne nekomentovat. Nikdo Dinarovi EV nevnucuje. Naopak. At si koupi sve posledni dieselove BMW v roce 2035 a dal s nim jezdi dalsich deset let a da pokoj se svymi komenty treba o palubni siti Cybertrucku.
Jestlize je dnes 3x nabijeni problem, nikdo ti nebrani jezdit dieselem.

Za par let budou zase EV jinde. Resp. oni uz jsou jinde i dnes. Kdyz budes cestovat treba s Ioniqem 6 s 800V namisto Enyaqu se 400V.
15. 12. 2023 20:10
Re: Martine diky
Pochopil jsem všechno a nechci rozebírat co je + a co je -. Pro mě osobně je víc jak 3x denně lovit někde nabíjecí bod hlavní vopruz, když káru využívám aktivně k práci s nějakým, třeba někdy i napjatým časovým harmonogramem.

Ale jsem schopen přijmout i skutečnost, že to nemusí někomu vůbec vadit.
15. 12. 2023 20:11
Re: Martine diky
Tak to je pokrok.

Tak zkus taky prijmout, ze technologie EV teprve zraje a porad muzes pouzivat bez problemu svuj spalovak.

Snad krome centra Londyna atp.

Nejvetsi chybou je posuzovat budoucnost EV optikou dneska (resp. v pripade hejteru casto optikou vcerejska).
:D
Vcera jsem tu mel argument, ze dnesni infrastruktura BY nestacila 100% EV.
:D :D
15. 12. 2023 20:15
Re: Martine diky
Dovolíš mi Velký Velkovezíre jezdit v čem chci? A napsat sem svůj názor?

Ano? Tak děkuji, regulátore zdejší diskuze.
15. 12. 2023 20:19
Re: Martine diky
Ja zase chapu vase argumenty.
Kterymi se bez problemu ridte.
:yes:

Jen nepiste o budoucnosti EV a co bude za 12 let...
Resp. kdyz sem napisete svuj nazor, tak o nem zkuste vecne diskutovat.
Proto se to zde nazyva diskuze.
;-)
15. 12. 2023 20:22
Re: Martine diky
Pak to zkus hlavně ty ;-)
15. 12. 2023 20:23
Re: Martine diky
@ericn:
Nemam problem diskutovat s kymkoli.
Kdyz to je alespon trochu diskuze a ne jen urazeni a lzi (ballik).

Mam radost z tohoto clanku, ktery koresponduje s mym postojem k EV.
Na zaklade realne dvoutydenni zkusenosti.
Ktera vetsine zdejsich diskuteru hejtujicich EV chybi.

V tvem pripade a oznacovani me volem je diskuze taktez zbytecna. Tak na me radeji neraguj, ju? Nechci se snizovat na tvoji diskuzni uroven. Diskutuji si gilem.
15. 12. 2023 20:53
Re: Martine diky
Tak jestli myslíš tvé oslavné příspěvky, tak to mu se diskuse neříká, ale adorace… Jinak vytrhnout větu z kontextu a pak ji oslavovat, umí každý “vůl” - proto jsem s tím souhlasil. Pevně doufám, že si ji alespoň pochopil u auta za více jak 1.5mil Kč ;-)
Avatar - Barrichello
16. 12. 2023 22:44
Re: Martine diky
Pořád si nám neobsanil zásadní věc a to čím budete nabíjet v zimě, když odpojíte uhelky, Jerstli uhlím nebo vodíkem za stovky BILIONU Kč :-) :-) :-)
15. 12. 2023 20:31
Re: Martine diky
Normálně jsem napsal, co by mi nejvíc vadilo, nic víc, nic míň.

Věcné reakce k této skutečnosti jsem se od tebe nedočkal a ani by mi to nevadilo, kdybys místo toho nezačal zcela mimo téma poučovat, že jsem nic nepochopil, plky o Cybertucku, o optice dneška, o hejterech, Londýně, infrastruktuře a já nevím o čem všem.

Zbývají jen ty víc jak 3 každodenní nabíjecí procesy se vším všudy.

Už se prober, když chceš apelovat na seriózní diskuzi.
15. 12. 2023 20:35
Re: Martine diky
Ja jsem to pochopil a napsal, ze to je v poradku.

DonVito
Dnes 20:19
"Ja zase chapu vase argumenty.
Kterymi se bez problemu ridte."

Jsem tolerantni. ;-)

PS Vecna reakce na tri nabijeni byla, ze v budoucnu to bude lepsi (nedivat se na budoucnost EV optikou dneska). Az ty budes jednou nucen jezdit EV, bude to nabijeni jen jedno nebo zadne. :yes: Nebo treba battery swap... Chapes to? Nikdo te dnes v EV jezdit nenuti, tudiz se muzes DNES trem nabijenim bez problemu vyhnout.
15. 12. 2023 20:54
Re: Martine diky
Máš snad stále pocit, že něco nechápu?

Reagoval jsem na konkrétní věc ze situace exaktně popsanou v článku. Opět nic víc, nic míň. Nerozvíjel jsem žádné úvahy o budoucnosti nebo nějakém zlepšení technologie v dalších letech a nebo nových technických řešení.

Fakt mě zaujalo 34 nabíjení za deset dnů konkrétního auta a konkrétního řidiče Mirka Kleinbauera s jeho požadavky na jízdu v současném aktuálním čase.

Momentálně mě fakt nezajímá ...až se bude psát rok 2006, až se všichni přestěhujem do....
15. 12. 2023 21:10
Re: Martine diky
Prislo mi, ze jsi clanek nepochopil, kdyz pises o trech nabijenich denne, prototoze dulezite sdeleni je jinde.

A sice, jestli nabijenim ztracis cas nebo ne... A dnes v dobe home-office pro spoustu lidi neni problem behem nabijeni treba pracovat.

Ty jsi psal puvodne obecne, ne o tom, zda to vyhovuje tobe.
Opravil (zpresnil) jsi to az ve druhem prispevku a ja to kvitoval pokrokem.

Staci takovy rozbor?
:-)
15. 12. 2023 21:19
Re: Martine diky
Pokud jsi nerozuměl větě: "Pro mě osobně je víc jak 3x denně lovit někde nabíjecí bod hlavní vopruz." pak nemá cenu se tady vzájemně trápit.

Nevím, jak to napsat jasněji.

Sdělení článku jsem nekomentoval. Když napíšu: "Pro mě osobně je ..." tak to jako je obecné a ne, zda to vyhovuje mně? Jako vážně? :-) :-) :-) :D :D :D

Edit: bude lepší když příspěvek napíšeš na jeden šťouch. Já na něj reaguji a mezitím ho změníš. To se nikam nedostaneme, Když chceš příspěvek zásadně upravovat nebo měnit, používej slůvko Edit.
15. 12. 2023 21:27
Re: Martine diky
Sorry.

Edituji casto, nez nekdo zareaguje.
15. 12. 2023 21:37
Re: Martine diky
To je právě naprd, když to mění podstatně příspěvek. Potom ten, kdo reaguje na původní znění, vypadá jako kašpar, odešle odpověď na něco, co už ale v mezičase vyznívá zcela jinak a už s tím nic nenadělá, leda že by to hned smazal nebo taky upravil, než na něj někdo zareaguje, u třeba jen z důvodu že najednou vypadá jak blbec. To je zbytečné psycho a už tak mnohdy diskuze na hraně postrádá poslední fragmenty věcné konkrétní diskuze.

Omluvu přijímám.
15. 12. 2023 21:47
Re: Martine diky
Hele, mym cilem zde neni delat z lidi blbce.
Snazim se zde elektromobilitu vysvetlovat.

A opravovat prispevky typu Honza21, viz nize.

Mne tri nabijeni taky prijdou dost, mozna bych v takovem pripade zvolil nejake uspornejsi auto s rychlejsim nabijenim nebo vetsi baterkou. V cenove hladine Enyaq uz je slusny vyber. :-)
15. 12. 2023 22:19
Re: Martine diky
Hele, není to tvým cílem, ale děláš to.

(Že to není úplně vstřícný přístup, když věta začíná slůvkem "Hele".) Chtěl jsem jen, myslím že slušně, vysvětlit problém zásadní editace v průběhu živé diskuze.

Klidně vysvětluj. Je to jen a jen tvoje věc. Na můj vkus jsou tvá vysvětlování poměrně dost agresivní. Pokud je to následná reakce na hrubý pytel, hrubá záplata, dejme tomu. Konkrétně do Honzy21 jsi se pustil pěkně zostra hned z první. Snůška nesmyslů, tři otazníky, čtyři vykřičníky.....

Souhlasím s posledními dvěma větami, i když volbou jiného EV s podobnými vlastnostmi si asi lze trochu polepšit, ale nějaký zásadní kotrmelec čekat nelze.
15. 12. 2023 22:23
Re: Martine diky
Mas pravdu, ze s Honzou jsem se moc neparal. Na druhou stranu on psal o "bezemisnich lzich"...
To, ze se u spalovaku take resi jen prime emise mu evidentne nedochazi. Jako bych ja napadal auto s deklarovanymi 144g/km, ze je to lez...

Napr. :
Škoda Karoq
Převodovka 7-stup. automat. 4x4
Výkon 110 kW
Spotřeba od 5.5 l/100km
Emise CO₂ od 144 g/km
Max. rychlost 204 km/h

https://innovationorigins.com/…als-wir-dachten/
Wenn man die Ab***missionen eines Autos kennt, sollte man bei einem Benziner satte 30% und bei einem Diesel 24% hinzufügen!

Proc zadny EV hejtr netvrdi, ze 144 g/km je lez??? Ze ve skutecnosti by se melo celkove pripocist 24-30%!
Jak by chtel proboha uvadet emise EV?
Podle energetickeho mixu?
Co kdyz mam na strese solary?
Co kdyz bydlim ve Francii?

Priznavam, ze jsem na podobny klise alergicky. Kolikrat uz jsem to tu objasnoval? Naposledy pod jinym clankem dnes...

A taky, kdyz me tu pulka lidi oznacuje za vola, tak se nediv...
:D
Avatar - Barrichello
16. 12. 2023 22:47
Re: Martine diky
Zas krásně paušalizuješ. Znal sem v době covidu 25 lidí co dělli na HO, dneska z nich je na HO POUZE 5, ostatním to zakázali a hybaj zpět na firmu.

Protože se tam většina těžce flákala.

A pak jak jde na HO provozovat řemesla, skaldníky, lékaře, pekaře, dělníky u pásu, instaltéry a milion dalších profesí, bez nichž by si zdechl hlady, umrzl a schnil špínou.
15. 12. 2023 21:15
Re: Martine diky
Dobrý den,
no, že nikdo EV nevnucuje... v momentě, kdy zakážete alternativy, případně účelově nastavíte legislativu, aby jiné řešení bylo neprůchozí... je to svým způsobem vnucování.
Ať si koupí poslední (dieselové) auto a "neremcá" ... no těch lidí, co budou "remcat" u voleb může být tolik, že se ta část lidí, kteří budou mít na elektromobil může nepěkně divit, kdo pak bude v parlamentu... To je taková nepěkná vlastnost, arogance, že si někteří myslím, že když oni na toto drahé řešení mají, tak je zbytek společnosti nezajímá...
Takové ty lži o tom, jak je elektromobil bezemisní mobilita... v té ulici, kterou projíždí jistě ano, ale celkově moc ne. Zlikvidujeme malá auta okolo jedné tuny a budeme jezdit dvoutunovými věcmi s desítky kilogramů kovů vzácných zemin... Hezké video na to měl nějaký mladší kluk okolo ElectroDead. Odkaz nevím, video poctivě zpracované, přes hodinu povídání a výpočtů emisní stopy. Přestože to byl jednoznačně fanoušek elektromobilů, koupil si fabii a emisní stopa mu vyšla cca stejná jako u elektromobilu.
Otázka k zamyšlení. Může být ekologické něco, co není ekonomické? Nikdo vám zadarmo nic nedá. Energii, materiály, vývoj, výroba, servis... Pokud TCO na malé spalovací auto vycházejí menší než na elektromobil....

Jinak jasně, je to hezký kus techniky a v cenách cca 1,5mil+ to i pěkně funguje, zejména pokud jezdíte mezi vlastním domem, vlastní firmou a luxusnějšími hotely, jen to prosím nenuťte všem... Ať se daří.
15. 12. 2023 21:20
Re: Martine diky
To je zase snuska nesmyslu.

Tak snad alespon vyvraceni jednoho:
"Zlikvidujeme malá auta okolo jedné tuny a budeme jezdit dvoutunovými věcmi s desítky kilogramů kovů vzácných zemin..."

Znas Dacii Spring a vis kolik vazi???
:D

Male auto do mesta je naopak naprosto idealni nasazeni EV.

Takovych aut existuje vic.
A diky setrvalemu poklesu cen baterii, economy of scale obecne (viz Tesla..) a diky SKONCENI dotaci je opodstatneny predpoklad vyznamneho snizeny cen ke kteremu ostatne dochazi.
https://www.auto.cz/…e-derivat-150356
"Cena vozu bude „nižší než 25.000 eur “. Minimálně ve Francii bude vůz k dispozici na leasing od 99 eur (2440 Kč) :-O měsíčně. Právě cenou a možnostmi financování chce výrobce zajistit dostupnost elektromobilu pro co nejširší spektrum zákazníků."
:yes:

2.500Kc mesicne (jeste ke vsemu ve Francii, kde jsou trojnasobne platy) za auto mi neprijde zrovna zavratna cena. To ze nekdo jezdi za mene je dnes mozne jedine proto, ze jezdi vrakem!
A ne, Citroen C3 neni dvoutunove SUV!!!

Jinak mala auta rozhodne nekonci.
https://ev-database.org/#…
15. 12. 2023 21:48
Re: Re: Martine diky
To nemyslis vazne, dacia spring je hadam jedno z najhorsich vyribenych aut vobec. Preco by to niekto kupoval?
15. 12. 2023 21:51
Re: Re: Martine diky
Proc se ptas me?
Zeptej se Dacie resp. jejich zakazniku.
:D

https://cleantechnica.com/…acia-spring-top/
EVs Take 23.3% Share In France — Dacia Spring Top :-O

Realita je zcela opacna nez vyplyva z tveho prispevku. ;-)

Ze by chtel nekdo jezdit nejvice ekologickym vozem?
Jakou ma Spring hmotnost?
A jake emise?
https://www.greenncap.com/…22-dacia-spring/
Today, Green NCAP announces that the overall winner of 2022 – the car with the lowest impact on the environment – is the Dacia Spring.
:yes: :yes: :yes:

Vidis, pro tebe je Spring nejhorsi. Pro planetu nejlepsi (resp. nejmin spatne...).
;-) :-O
15. 12. 2023 22:19
Re: Re: Re: Martine diky
To nemusis verit kazdej hluposti co sa niekde objavi, som tam pouzi mozog
15. 12. 2023 22:29
Re: Re: Re: Martine diky
Kdyz dojdou argumenty...
:D :D

Protoze proti elektricke Dacii s nulovymi lokalnimi emisemi, spotrebou 15kWh, co vazi jen tunu se tezko argumentuje.
:-!
15. 12. 2023 22:38
Re: Re: Re: Re: Martine diky
? Mas internetove pripojenie? Tak si pozri nejake testy tvojho auta snov. Mne na 100km dojazd staci bicykel a bude mi aj teplo
15. 12. 2023 22:50
Re: Re: Re: Re: Martine diky
Pripojeni mam dobre, diky.

Nemusim se divat na videa o autech se kterymi mam osobni zkusenost.
Vim jak auto jezdi.
A vim, ze vic eko uz je jen kolobezka nebo mhd.
:-!

Radeji uz toho nechme.
Nemam potrebu te shazovat hloubeji. :D
Dobrou
15. 12. 2023 23:04
Re: Re: Re: Re: Re: Martine diky
Za 15 mas sondero vo vybave, v ktorom si mozes zakurit a dlhodobo jazdit rychlostou nad 50km/h. Spring nedava ziaden zmysel cloveku, ktory sa chysta auto realne a pravidelne pouzivat. O ekologockej zatazi/prinose nema ani zmysel debatovat.
Avatar - Barrichello
16. 12. 2023 22:49
Re: Re: Re: Re: Martine diky
:-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
16. 12. 2023 22:49
Re: Re: Martine diky
Jebka se zrychlením škody 105 nebo Oktávie SDI, nebezpečné auto s kterým nejde mimo město normálně předjíždět.
18. 12. 2023 02:47
Re: Re: Martine diky
Odvez sa v tom a potom kecaj.
15. 12. 2023 21:57
Re: Martine diky
Skvěle napsáno! :-) :yes:
Avatar - Mokrous
16. 12. 2023 01:05
Re: Martine diky
No tak určitě....

Zde další nadšený uživatel všech předností EV H/K:

https://youtu.be/dr3mFzh0KSk?si=WEvBbMkYOho5p_kl

Tak zde jsou dnes. Jsem zvědav, kde budou za těch 10 let.
16. 12. 2023 08:24
Re: Martine diky
Diky za vtipne video.

Kdyz si nekdo skrabne kryt baterky a chce ji kvuli tomu vymenit, tak je to blbec. :D

Ja bych to opravil za 1.000Kc.
On by potreboval 60.000CAD...

PS To, ze ti v servisu reknou, ze musis neco vymenit jeste neznamena, ze to je pravda. ;-)
Ale zase jsi se ode me dozvedel neco noveho. :yes:
Avatar - Mokrous
16. 12. 2023 11:52
Re: Martine diky
Oficiální vyjádření zastoupení H/K pochopitelně ignoruješ, že, fanatiku?
16. 12. 2023 16:36
Re: Martine diky
jo stejne jako oficialni vyjadreni techniku od vw, bmw nebo mercedesu. Moznost, ze by meli pravdu je zanedbatelna
Avatar - Mokrous
16. 12. 2023 19:04
Re: Martine diky
Že je všude plno neschopných a všehoschopných a čím vejš, tím hůř, to víme.
Nicméně to neřeší problém ani výše zmíněného chudáka, ani všech dalších majitelů EV.
Zůstává drahé pojištění, neschopný servis, absurdní ceny oprav, ztráty záruk v případě alternativního řešení problému atd.
Kdo to chce, prosím, nechť se baví.
Pro mne jeden z mnoha důvodů proč ještě dlooouho ne.
16. 12. 2023 20:48
Re: Martine diky
A jaky ze ten chudak ma problem?
Wtf
Skrabnutej spodek a chybejici krytka.
:D
Avatar - Mokrous
16. 12. 2023 21:01
Re: Martine diky
Pusť si to znova a celý, trotle, ať tu nemusíš klást podobně debilní dotazy.
16. 12. 2023 21:05
Re: Martine diky
Urcite nebudu koukat na cely video o nepovedeny pojistny udalosti, ktere je zajimave jen tim, ze jde o EV...

Sorry
17. 12. 2023 09:35
Re: Martine diky
kazdej vetsi skrabanec na kii/h je totalka…
16. 12. 2023 04:27
Re: Re: Martine diky
Co máte proti benzínu? ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
16. 12. 2023 12:45
Re: Martine diky
Lzes.
Vedome lzes.
Znemoznuji mi koupit normalni auto uz roky, btutalne je umele zdrazuji... aby cena EV nevypadala astronomicky vysoka.
16. 12. 2023 14:34
Re: Martine diky
Jojo, automobilky maji rekordni zisky i pres nizke prodeje, ale za cenu spalovaku muze EV.
Na co logika a znalost, kdyz staci nenavist a …..
15. 12. 2023 21:58
Re: Martine diky
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - Barrichello
16. 12. 2023 22:42
Re: Martine diky
Hahaha, já na čerpačce nic nedržím, dám páčku zprava do leva, tím to zapnu a opačně vypnu. Na druhé čerpačce tankuje obsluha a jinam nejezdím, neb nemam důvod, tyhle dvě sou nejlevnější.

Na nákupu sem byl minulej týden jednou, tak schválně mi prozrad, kde nabiju Ev za 35 minut nákupu na 350-450 km, co najedu za týden :-) A aby mi tam ještě něco zbylo a neměl sem dojezd 20 km

A tankování 70 litrů, nebot na výpary zásadně nejezdím mi na LPG čerpačce trvá cca 6 minut.

Teěšilo mě :-)
Avatar - Barry Lyndon
15. 12. 2023 19:32
zkušenost RAV4 PHEV s přívěsným vozíkem:
U EV nevadí hmotnost, vadí odpor vzduchu. Naložený vozík cca 800 kg bez plachty (tedy jen sajtny cca 30 cm) spotřebu nijak dramatiky nezvýší (odhadem jen třeba o 10-20 %). Na druhou stranu si umím představit, že s plachtou o výšce 150 cm se spotřeba zvedne pomalu na dvojnásobek. Vždyť je to vlastně ještě jedno (kurevsky neaerodynamické) auto navíc :-) .
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Roman Horký
15. 12. 2023 19:36
Re: zkušenost RAV4 PHEV s přívěsným vozíkem:
Kdyby si tam Vaculík dal pořádnou lodní plachtu tak mohl jet zadarmo.
15. 12. 2023 20:05
Re: zkušenost RAV4 PHEV s přívěsným vozíkem:
tmy velka celolaminatova skrin 50kwh
moje phev obri trinaprava s nalozenym traktorovym vlekem dalnice mezi kamionama 50kwh

reseni je snadny, velky suv baterku 200kwh, v nejhorsim svete 150.

neresi to ale, ze km na elektriku je nesmyslne drahej oproti benzinu
15. 12. 2023 20:46
Proboha, proč..?
Dobrý článek. Potvrdil mi věc, kterou naprosto nechápu. Já v zásadě nemám nic proti el autům a možná ty EV a infrastruktura budou za 10-15 let použitelné pro normálního člověka - každodenního uživatele vozu. Ale proboha, proč si to někdo koupí už teď ? Obzvláště když si může dovolit dát za auto 1,6 milionu a pak dobrovolně trpět dojezdovou úzkostí a dalšími starostmi ? Peníze neušetří, časem plýtvá, fakt tomu nerozumím, proč to teď lidi kupují.
Rozbalit vlákno
0
15. 12. 2023 21:36
Normalni clovek...
... ji, pije, vyrizuje maily,... Ne kdyz mu to narizuje auto. To je z nouze ctnost. Viz ten nesmysl v SM, jak jste jeli do Rakouska 🤣👌 kdy se jelo ne kdy chce a kam chce majitel, ale kam chce auto 🤣👌 nebo dovoli nabijecka 🤣👌
Rozbalit vlákno
53
15. 12. 2023 22:00
Re: Normalni clovek...
Přesně tak. Zatímco spalovací vůz slouží člověku, u zkratowozu je to přesně obráceně! :-[] :no:
16. 12. 2023 00:12
Re: Normalni clovek...
Jedno EV mam. Tak ti muzu popsat, jak je to ve skutecnosti.
:-O :yes: :-!

Narozdil od tebe kdyz jezdim daily, tak nemusim autu slouzit a jezdit nekam na benzinku a dolevat jedovate chemicke tekave zdravi skodlive a vybusne latky jako treba benzin, naftu, plyn, lpg, olej nebo mocovinu - hnus. Nestaram se ani o zadny priblbly aditiva. Auto po mne nechce dekarbonovat motor, je mu jedno, na jaky jedu otacky ani po mne nechce vypalovat filtry. Nemam problem nastartovat kdyz je - 20°C ani nevarim v zacpe kdyz je +40°C.

Kdykoli do auta v zime nastupuju, tak je prijemne vytopeny a led na oknech roztaty. Takze nemusim autu slouzit a skrabat z nej led jako sasek a jeste u toho dychat jedovaty zplodiny studenyho motoru. Nemusim nechat dobihat turbo ani zahrivat motor, jedu naplno hned od startu. Nevypinam start-stop jako hnup. Nemusim radit ani slapat na spojku jak v drevnich dobach automobilsmu. ;-) Kdyz zastavim v garazi, muzu nechat nastartovano, aniz by me auto otravilo.

Zkratka EV slouzi mne, ne ja jemu.
16. 12. 2023 04:07
Re: Normalni clovek...
To všechno ti věřím, ale dokud neexistují baterie, které při obdobné velikosti, doby nabíjení, hmotnosti, životnosti a ceny pojme srovnatelné množství energie, jako nádrž plná nafty (či benzínu), jsou tebou zmiňované přednosti elektromotoru v autě naprosto k ničemu. :-) A to nemluvím o chybějící radosti z jízdy, poskytované spalovacím motorem (řazení, vytáčení, hezký zvuk atd.).
16. 12. 2023 07:11
Re: Normalni clovek...
Vidis, tak to je velky posun.
Ze mi tohle veris. :D

Pochop, ze pro lidi, co maji nabijeni doma nebo v praci (u domu nebo u prace) a pohybuji se v ramci dojezdu na nadrz - baterku, je EV velkym prinosem...

A lidi, co nejezdi denne vice nez 200km je naprosta vetsina. ;-)
Ted uz jen zajistit to dobijeni v praci a v blizkosti bydleni pro ty, co tu moznost nemaji. A zaroven vyckat na dalsi zlevnovani novych EV a zlepseni parametru nabijeni a dojezdu.

Takze shrnovacka:
Pro me je EV mnohem lepsi volbou uz dnes
Pro vetsinu lidi brzy
A par lidi, co jezdi 1000km denne (zdravim Dinara) si muze v klidu pockat na mnohem lepsi parametry EVcek za deset let. Vyvoj jde dopredu neskutecne rychle a i "spatna" EV dnes jsou optikou roku 2013 neuveritelna. Jake parametry bude mit asi EV C-segmentu v roce 2033?
:yes:

Nissan Leaf z roku 2013 mel nepouzitelnych 22kWh baterku (tak na 100km) a stal 30.000Eur.
https://ev-database.org/…ssan-Leaf-24-kWh

Nissan Leaf dnes stoji 35.000Eur - po zapocteni inflace - zohledneni tvyho platu je to min! a ma baterku 39kWh.
https://ev-database.org/…1656/Nissan-Leaf

Pro poradek: prumerna mzda byla v roce 2013 26.000Kc a v roce 2023 je 40.000Kc.
Touto optikou, aby byl ten Nissan stejne drahy, musel by stat dnes 46.000Eur!
A navic ma ten dnesni Leaf dvojnasobnou normalne pouzitelnou baterku.
:yes: :yes:

Nejaky vecny koment?
Klidne me oprav, jestlize jsem napsal neco spatne.

PS Moje auto ma delsi zivotnost nez to tvoje. Kilometrovou urcite. Resp. znas vubec zivotnost svyho auta? Vis na kolik se navrhuje km?? Kolik km da tve TSI?
Zda baterka vydrzi dvacet let anebo tricet zatim nikdo nevi.
16. 12. 2023 17:54
Re: Normalni clovek...
Mimo jine mam Octavii z roku 2008. Natoceno 245 tis. km. Vymena jednoho turba a rozvodu (po 240 tis.), jinak jednou spojka a pak jen spotrebni veci (oleje, filtry, brzdove oblozeni). Dnes to natocim a pojedu 700 km s jednou zastavkou na 10 min., muze byt -40 nebo +40.
Co tam mas k zivotnosti dal?
16. 12. 2023 20:52
Re: Normalni clovek...
245.000km je polovicni az tretinova zivotnost EV.

Chudaci lidi co jedou za tvym strepem s najezdem ctvrt milionu km. A v nejlepsim pripade musi dychat EU4 jedovate emise plne rakovinotvornych drobnych pevnych castic.
:no: :no:

Sorry, ale u aut jako tebou zminene je zivotnost na skodu.
16. 12. 2023 21:01
Re: Normalni clovek...
Velmi přesné přirovnání, které platí i pro dojmy z jízdy s prudukčními zkratowozy! :-[] :yes:
https://www.autoforum.cz/…odkud-to-asi-vi/
16. 12. 2023 21:11
Re: Normalni clovek...
Kdybys byl trochu chytrejsi, tak pochopis, ze kdyz Kubicu sponzoruje Orlen, tezko bude chvalit elektromobilitu.
Resp. nemuze mluvit jinak o existencni hrozbe sveho sponzora. ;-)
Kdybych pracoval v Orlenu instruuji Kubicu uplne stejne.
Protoze na lidi obecne marketing proste funguje.
Ty ani nerozeznas, ze se o marketing jedna.
:D :D

https://f1sport.auto.cz/…itularni-sponzor
Kubica jezdcem Alfy Romeo, PKN Orlen bude titulárním sponzorem
16. 12. 2023 21:16
Re: Re: Normalni clovek...
No,jen skoda,ze u EV to bude vyzadovat 6 baterii a 8 motoru,jak ten mistr,co tady byl nedavno s Teslou.
A emise Tsi nebudou oproti Chvaleticim,kde maji ty Vase EV vyfuk, nikterak odlisne.
16. 12. 2023 21:20
Re: Re: Normalni clovek...
:D :D :D
Baterie elektromobilu Toyota bZ4X má využitelnou kapacitu 64 kWh a skládá se z 96 článků o napětí 355 V. Zmíněná záruka na milion kilometrů nebo 10 let je garantována na 70 % kapacity, ale výrobce očekává, že po dekádě provozu by si baterie mohla zachovat až 90% kapacity. :yes:
:-!

Nejaky koment k ZARUCE milion km?

Kolik km jsi mel zaruku na tvoji ofci?
;-)
16. 12. 2023 21:55
Re: Re: Re: Normalni clovek...
No,je pravdou,ze na nadrz nikdo zaruku davat nemusi,nebot ta vydrzi i 50 let bez promile degradace.
A ta opevovana Tesla s 1.9km potrebovala co 150 tis novy motor a snad 4 baterie na 1.9mil km. Se zadnym autem,ktere jsem kdy.mel,jsem motor po 150 tis nemenil. A nadrz maji teda pro poradek take vsechna auta puvodni.
2. 1. 2024 16:10
Re: Re: Re: Normalni clovek...
To buď rád, že jsi nemusel měnit motor. Máme ve firmě pár Peugeotů, které musely na generálku motoru po 100 tis. km a ta stála pokaždé krásných 100 tis. Kč. Můj dojem z toho je, že motory moderních spalováků jsou spotřební zboží.
16. 12. 2023 22:14
Re: Normalni clovek...
Rozvody po 240 tis?
Avatar - Barrichello
16. 12. 2023 23:07
Re: Normalni clovek...
Už si slyšel pojem rozvodový řetěz?

Pokud ne, zkus si to vygooglit a zkus vynechat TSI od VW. Ale podívat se na skutečný řetěz, nikoliv řetízek.

Pak ti dojde, že sou auta co maj 300 tis km a původní rozvody.
Např. u HEMI vůbec výrobce interval neurčuje, když to nechrastí a necvaká, nikdo to nemění, rozhodně ne pod 200 tis.

Majitelé nákupních tašek made in Hellmutland neznaj, chápu :-) :-) :-)

Tohle totiž nepraská...a instalace netrvá 15 hodin jako u Audi https://atlanticmotorcar.com/…ure_repair_1.jpg

HEMI https://i.ytimg.com/…axresdefault.jpg

heslo hellmutů totiž bylo proč to dělat jednoduše, když to jde složitě
krásný ne https://atlanticmotorcar.com/…ure_repair_1.jpg
není nad inženýra z hellmutákova
i jaguar je proti tomu sranda https://www.jaguarforums.com/…rts-dscf5565.jpg
16. 12. 2023 09:04
Re: Normalni clovek...
Vic jak 2/3 z te energie v nádrži vypustil jako smrad a teplo.
Radost z jizdy z predokolkou s motorem příčne?😀
16. 12. 2023 09:17
Re: Normalni clovek...
v predokolkovym SUV…
16. 12. 2023 11:09
Re: Normalni clovek...
Já mám svým způsobem radost z ovládání téměř každého spalovacího auta s manuálem. A jdyž si chci jízdu opravdu vychutnat, vyjedu se svojí Alfou 156! :-)
16. 12. 2023 21:16
Re: Normalni clovek...
Mozna bys mel vic jezdit a min psat.

Protoze ty neustale narky zde se cist nedaji.

Toto byl po dlouhe dobe pozitivni prispevek. Jen tak dal.
:yes:
16. 12. 2023 21:32
Re: Normalni clovek...
Za volantem některého z mých aut sedím doslova denně - a moc rád. Co tam máš dál? :-)
Avatar - Barrichello
16. 12. 2023 23:08
Re: Normalni clovek...
ještě že mam 3 RWD :-) :-) :-)
16. 12. 2023 17:35
Re: Normalni clovek...
Co proboha toto je? Jaka aditiva? Muj V8 nechce nic nez benzin. Jake vareni? Jake nenastartovani? Naposledy nenastartovala Skoda 120L asi pred 40 lety. Jake slapani na spojku? Slysel jste to automatu? Jake skrabani? Slysel jste o dalkovem topeni? Proc bych proboha v garazi nechal bezet auto?

Vas bych dokazal presvedcit i o tom, ze konsky povoz je lepsi nez ICE.
16. 12. 2023 21:25
Re: Normalni clovek...
O tom, ze je lepsi konsky povoz nez ice (v tomto srovnani pokrokovejsi reseni) nas presvedcujes ty.
:D
17. 12. 2023 08:28
Re: Normalni clovek...
Až na to, že trapná letitá kratochvíle všech elektrofanatiků je furt dokola předhazovat idiotsky demagogické srovnání nahrazení koňských povozů a ICE s dnešním zaváděním elektrozkratů . Takže - které vlády na počátku 20. století lidem vnucovaly spalovací auta a všemi možnými legislativními a ekonomickými pákami lidem zakazovaly koňské povozy?! Žádné! A víš proč? Já ti to prozradím - lidí je sami moc chtěli, protože to byl skutečně po všech stránkách pokrok! Na rozdíl od idiotských zkratowozů, do jejichž výroby jsou automobilky násilně nuceny, ačkoliv po nich neexistuje skoro žádná přirozená poptávka! Takže s těmi koňskými povozy a parovozy už jděte zkratoprdi jednou provždy do pr.., jen se tím ztrapňujete! :-[] :no:
17. 12. 2023 11:02
Re: Normalni clovek...
Uprimne o prechodu z koni na ice moc nevim.
Prekvapujes me, ze ty ano.

Odkud cerpas sve informace?
Take by me to zajimalo pro srovnani.

Jinak proc se zrejme neprosazuje nabijeci infrastruktura tak rychle?
Protoze se na ni obtizne vydelava.
:D
Protoze elektromobilisti zbytecne nepreplaceji. Nemaji potrebu zachranovat statni rozpocet...
;-)

Ja jezdim asi za korunu na km. A stat ma ze me zlomek toho, co vytahne z tebe.
:-!
Muzes byt na sebe pysny.
:D :D

PS Proc se asi ICE prosazovaly sami? Protoze nebyla alternativa a lidi byli ochotny platit. A hlavne pumpari, petrolejari atd. byli a JSOU schopny i diky marketingu (jehoz ty jsi zarnym vysledkem) si bohate vydelat. Tobe nevadi platit dvojnasobek za provoz auta, hlavne ze vrci motor - ve skutecnosti hlavne ze platis na benzince ;-)
Ale ty tam platis rad. Protoze mas tak vymytej mozek, sorry, ze ti to prijde v poradku.
https://youtu.be/8Cyy11H6KSY?si=tRNPtdAwrUGtTR-0
Ano, musim priznat, marketing ma big-oil zmaknutej.
Kloboucek.
18. 12. 2023 00:47
Re: Normalni clovek...
Sorry, ale požitek z absolutní svobody a radost z řízení normálních spalovacích aut nelze žádnými provozními úsporami vyvážit. Člověk jako ty, s mozkem totálně vymytým elektřinou, to ovšem nikdy nepochopí! :-) :no:
18. 12. 2023 06:55
Re: Normalni clovek...
Tva “svoboda” konci na tom, ze mas hlavu v otvoru producentů ropy.
V pripade ČR v tom ruskem….

Svoboda je uplne neco jineho.
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 09:30
Re: Normalni clovek...
A ty máš hlavu v činské otvoru. Kolik platí za propagaci OZE, činských baterek, anbíječek, wallboxů atd, kde jsou majoritním dodavatelm?

Jde to, fejkovej daulnicku DonVito /Hendly? :-) (že jste ve skutečnosti jen 1 všichni víme)
18. 12. 2023 09:55
Re: Normalni clovek...
“Vsichni víme”? Ty jsi nejaka skupina?

Celkem pravidelne tu pises o Cine.
Zasadni tve nepochopeni je, ze koupena baterie funguje bez dalšího nakupování v Cine. Ropu potrebujes kupovat stale.
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 10:40
Re: Normalni clovek...
10 let, za optimálních podmínek. Pak si jí jdeš koupit znovu :-)

U elektroniky a zahradní techniky za 2-4 roky, nebto v tomto segmentu na vaše "zázračné baterie" stále čekáme. Kolega má 14 let starý technologický notas kvůli přístrojům a má v něm čtvrté baterky .
Všechny předchozí KO tak, že se ten notas vypínal po 15 minutách práce :-) :-) :-) :-)
18. 12. 2023 10:59
Re: Normalni clovek...
I kdyz vemu tvych 10 let tak to znamena, ze deset let nekoupim nic od Ciny a ani kapku ropy od ruska.
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 12:07
Re: Normalni clovek...
Ale koupíš Borisove, Čína ti ty ruské suroviny ráda zpracuje a prodá ti z nich finálové výrobky neboj. :-) :-) :-) :-) :-) A ještě ti to do přístavu a na letiště rádi dovezou nákladákem co jede na ruskou ropu.

Od holinek na zahrádku po baterky :-)
18. 12. 2023 12:22
Re: Normalni clovek...
Jo, jasně. mnohem lepší je se stát vazalem komoušské Číny, že? :-[] :no:
17. 12. 2023 15:02
Re: Normalni clovek...
To se doca pletete, kone napr v New Yorku byli kazdorocne vice danneni aby nebylo mkc hnoje v ulicich.. takze ano automobily byli vyhodnejsi nez kone...
16. 12. 2023 17:52
Re: Normalni clovek...
Věcná:
Močovina není nejen výbušná, ale jako jedna z mála chemikálií nemá v mezinárodním systému GHS žádnou klasifikaci "nezpečnosti", ani pro lidi, ani pro životní prostředí. Nafta výbušná také není.
16. 12. 2023 21:23
Re: Normalni clovek...
:yes:
Spravne.
Jsi chytrej.
16. 12. 2023 22:52
Re: Re: Normalni clovek...
Hele a nechybí ti výměny olejových filtrů, palivových filtrů, rozvodů a ve finále prasklé lopatky v turbu a prasklé těsnění pod hlavou? Jak bez tohohle můžeš žít? S baterkou která možná po 10 letech bude na výměnu? To my petrolheadi s každodenním najezdem minimálně 10 000 km prostě nedáme. Jezdit si do servisu nechat pouze přeměřit baterku...NIKDY. Aspoň vyměnit olej! :))
Avatar - Barrichello
16. 12. 2023 22:57
Re: Normalni clovek...
Tak to hezky rozeberem bod po bodu:
1) na benzínku jezdím 1x týdně a tankování trvá 4-6 minut. A celkově mam dojezd až 1200 km. Který EV to má :-)
2) dekarbonizovat motor taky nepotřebuju, nebot nemam supermoderní sazomet s intervalem výměny 25 000 km nebo pojebaný přímovstřik, s kterým nějaká pipinka nevytáhne paty z města a po 80 000 km je to plný úsad. Navíc LPG čistí motor.
3) filtry nevyplauju, protože MPI atmosféra
4) -20 startuju bez problémů, v listopadu tady -17 a na první brnknutí
5) +40 nevařím, nebot mam nový termostaty, anitfreze, v Chargeru ještě novej chladič a fungují mi sahary jak maj, takže se to nemůže nikdy uvařit, protože v texasu sou ještě vyšší teploty jak tu a auta sou na to stavený. Navíc auto má ukazatel teploty vody, oleje, ATF v automatu, tlak oleje atd, takže jde vše sledovat a uvařit to může s temito informacemi jen imbecil
6) škrábat nic nemusím, bo folie na skle když je pod nulou a když je v noci +4, není co škrábat protože nemá co namrznout
7) turbo nemam
8) spojku nemam, automat je věc používaná od 50. let, že byli v evropě 300 let za opicema a montovali do aut ještě v 90. letech fofrklacky je druhá věc a že si to tu Lojzíci kupovali. Já z 16 aut neměl ani jedno s fofrklackem
9) nevím proč bych měl v garáži nechat běžet motor. Přijedu, zastavím. vypnu motor.

Co tam máš dál?
17. 12. 2023 18:49
Re: Normalni clovek...
Pořád nechápu proč jsou ropné pohonné hmoty špatné. Těch záporných adjektiv na ně bylo napsáno málo. Zkus to napsat jinak a víc zesiroka.
16. 12. 2023 09:02
Re: Normalni clovek...
Pro naprostou vetsinu jizd je vyhoda mit EV. Je to sice danou vlastnictvím domu, ale mit vlastne neustale plnou ( po vetsi cast roku “zadarmo” z FVE ) je rozhodne mene obtěžující nez resit tankovani.
16. 12. 2023 09:25
Re: Normalni clovek...
jenze rekni k tomu i B. Dnesni cena kwh je 8kc, tesli dalnice 9,5, cip od PRE se dostne na 8,5, ale lze vratit DPH na rozdil od domacnosti a tarifu na domacnost. TMY jezdi dlouhodobe za odebranejcj 24kwh. Tzn 24x8 doma = 200kc. Benzin na totemu jsem vcera minul (samoobsluzna benzina) 33,9. Skvarek jezdil za 8, coz je 271kc, ale minus dph a je to nakladovka. Tzn totez. Fve srazi naklady ev na polovinu v rocnik provozu, mozna i na mene. Ale abys mohl provozovat dve auta plnohodnotne na prebytky, chce to aspon 20kWp instalaci a baterie aspon 50kWh (na provoz dvou aut na den 100km), coz je milion (a to jsem dost optimistou protoze za milion to bude dodelej po vecerech). Zivotnost 10-15 let, odpis tedy 70 tis rocne, neco to utahne v dome, takze 50. Za to je ve skvarku 22 tis km…Ale nez jezdit ve skvarku, to je lepsi hrat si s fve
16. 12. 2023 10:06
Re: Normalni clovek...
To ano, vyrazne změna ceny elektriny a zaroven pokles ceny paliv tuhle výhodu EV aktualne smazaná.
Avatar - Barrichello
16. 12. 2023 23:02
Re: Normalni clovek...
tpo si z levnýho kraje, komerční rychlonabíječky, když nemáš jeich super karty běžně 1 kwh za 11-16 kč

Při spotřebě větších SUV nebo sedanů ala Tesla S to jezdí za větší náklady jak V8, při doíjení na těchto rychlonabíječkách. A to se vyplatí ne :-) :-) :-)
17. 12. 2023 09:41
Re: Normalni clovek...
tesla s jezdi za 20. Ztraty nabijeni rekneme 25kwh. Naklady supercharger 9,5 je 240kc na km. Podobnej sedan s v8 14l krat 33,9 minus dph a je to 400kc. Jeste pri 10l vyjde draz benzin a za to zadnej v8 dlouhodobe nejezdi.
O velkym suv kde x5 m50 zere v primestskym provozu 20 ani nemluve. Nicmene uz to neni 50kc/100km jak to bejvalo
16. 12. 2023 11:14
Re: Normalni clovek...
Mě tedy tankování vůbec neobtěžuje a příjemné prostředí pump si vysloveně užívám. Naopak je to svým způsobem tradiční řidičská kratochvíle, takový automobilový obřad! :-) A moc pěkný dojezd mých vozů mě k němu ani příliš často nenutí! :yes:
17. 12. 2023 13:45
Re: Normalni clovek...
No vidis a elektromobilista si tyto obrady na cestach uziva mnohem vic a casteji.
:-[]

A take casto mnohem luxusneji...
https://www.audi-mediacenter.com/…ng-concept-14454

https://electrek.co/2022/07/28/tesla-deploys-cube-lounges-supercharger-station-automated-coffee-food/

Lovosice - jeden z těch povedených Tesla Superchargerů. V okolí super kavárna Lovo.Café, o trošku dál je pár zajímavých restaurací. Součástí Superchargeru je i Tesla Lounge (klubovna).
:yes:
18. 12. 2023 00:50
Re: Normalni clovek...
Jako obvykle si nic nepochopil, tak jsi jdi "užívat" k nabíječce! :-[] :no:
18. 12. 2023 06:50
Re: Normalni clovek...
Arese ty ale proste pises o svych představách jak se jezdi s EV.
Realita je uplne jina a to, ze najednou přestaneš resit nejake tankovani. Doma ma furt plnou.
17. 12. 2023 13:52
Re: Normalni clovek...
Teda nevim co je příjemného stat ve fleku nafty vlásknute do betonu, drzet umístěnou hadici a cuchat smrad.
Pak zaplatit ve spolecnosti kluků z kamionu co je tyden na ceste a obchodních cestujících co zakrývají pach potu levnou vonavkou.
Jo kdyz je stesti tak muzes zaplatit hezky mladý holce co ma nuceny úsměv po tom co smutni kam se to dostala.
18. 12. 2023 00:54
Re: Normalni clovek...
Pokud to nevíš, tak tankovací pistoli při tankování držet nemusíš, stačí ji zasunout do hrdla nádrže a zacvaknout aretaci její ovládací páčky. :-) Jinak tvoje povyšování nad "neelitní" řidiče je fakt trapné a ubohé. :-O :no:
18. 12. 2023 06:48
Re: Normalni clovek...
Psal si jak si benzínku uzivas. Ja ti jen popsal jak to vypadá.
18. 12. 2023 09:05
Re: Normalni clovek...
Ano, bylo to (jako vždy) u elektrofanatiků :-( :no: demagogické a trapné.
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 13:48
Re: Normalni clovek...
Já si taky benzínku užívám, nic z toho co popisuješ neznam. Na levnou benzínku paradoxně jezdí tankovat kolenovrti i v zánovích mercedesech, VW, toyotách takže tak občas vidíš i nafintěnou paničku místo těch tvých kamionáků kteří tankují hlavně na dálnicích, kde já se nepohybuju.

A na prémiových pumpách bývá pusta a prázdno, v sobotu už se mi několikrát stalo že sem tam byl jediné auto na pumpě .

A v Polsku sme byli vždycky tak 2-3 auta na pumpě
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 09:35
Re: Normalni clovek...
Vony kamiony tankují benzín nebo LPG a CNG? Odkdy?

Proč tu furt vypichujete naftu, když na ní nikdo jezdit nemusí a u moderních CRD jsou náklady na servis + palivo vyšší jak u benzínu nebo benzín/LPG?

Spousta fandů aut a opravdových petrolheadů nic naftového nemá.

PS: jestli ti to neuniklo, kamiony maj svůj vlastní stojan na konci benzíny a maj širší hrdlo, aby byl vyšší průtok do nádrže, neb kamion má poněkud větší nádrže jak osobák či dodávka. K vaší smůle mam mezi kaionáky 3 kamarády a pravidelně jsme ve spojení i se vídáme takže o kamionech toho víc opravdu hodně :-) A co nevím mohu během 5 minut vedět,protože se mam kde zeptat :-)
15. 12. 2023 22:02
To je přeci logické
Když jsem měl k dispozici Octavii 1, 1,9 tdi, když jsem montoval na stavbách rekuperace a tahal jsem za ní vlek s plachtou (cca 300kg celkem), tak jela chudák asi za 9 litrů a to jsem jel jen okresky. Normálně měla spotřebu asi 5L. Takže děkuji Martine, ale zvýšení spotřeby u elektromobilu poměrově zhruba odpovídá dieselové Octavii. Tuto reportáž jste si mohl ušetřit. To ví asi každý, že vlek s plachtou přidá na spotřebě hodně, pokud nenavazuje na aerodynamiku tažného vozidla. A samozřejmě, že dieselová octavia má více než dvojnásobný dojezd na natankování než kdejaký elektromobil, ale podobné testy jsou jen populistickým článkem, který si někdo přečte. A že elektromobil, který normálně ujede 400 km, ujede s plachtovým vlekem cca 200-300km, na to nemusím být ani moc chytrý. Ona totiž jedničková octavia má také velmi slušnou aerodynamiku a tak jí vlek také vadí. Takže bych tu moc nehejtoval elektromobily.
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2023 05:23
*** vozík, Hengr to je test
A co takhle vozík na koně a dva koně vevnitř. Já na tahání používám Hyundai Santa Fe benzín 2,4 141KW. Spotřeba tak při tahání 15-18 L . Tak kolik by byla spotřeba u elektroauta? A cesta z Prahy a na Moravu a zpět. To je test.
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2023 07:43
ovce
ovce, ktery 2x za rok vezou ovce, se chovaj jako ovce, a hazej EV do hnoje
vetsina lid karu neumi ani pripojit, natoz aby s ni umeli treba zacouvat
ja naposledy s karou jel pred mozna 20 lety
od ty doby se radsi pucim dodavku nebo valnik, spis si to ale necham normalne provizt
kdo vozi na kare lod k mori, pro toho EV neni
podobne spalovak neni vhodnej pro cestu do ameriky nebo i jen do GB
Rozbalit vlákno
9
16. 12. 2023 11:16
Re: ovce
Vysvětluj tohle na českém, resp. moravském venkově, třeba chlapům v hospodě! Hodně štěstí! :-[]
16. 12. 2023 12:35
Re: ovce
kolik myslis, ze toho s tou karou na vesnici najednou?
maximalne travu na kompostarnu nebo bordel do sbernyho dvora
lednicku, susicku nebo pracku ti jednou za 10 roku privezou az pod nos a tu starou odvezou
ale z ty hospody bych utikal asi hodne rychle, to mas pravdu, i kdyz pochybuju, ze vetsina z tech opilcu karu za autem vubec nekdy mela
16. 12. 2023 21:31
Re: ovce
Myslím, že jej hodně podceňuješ. Kdesi jsem četl, že ČR je světový rekordman v % aut, vybavených tažným zařízením. A v počtu nákladních přívěsů za osobák v poměru k počtu přihlášených aut budeme jistě taky na špičce Evropy! :-)
17. 12. 2023 17:26
Re: ovce
vono to je spis uz jen u starsi generace poznamenany komousema, kdy jsi na vesnici z existencnich duvodu musel bejt nezavislej na ostatnich, a tedy co sis neprivez, to jsi nemel. a protoze se lednicka nebo pracka, na kterou jsi stal pres noc ve fronte, do embecka nevesla, potreboval jsi tu karu.
vidim to u strejce - jediny k cemu ji pouziva je odvoz travy do kontejneru na bioodpad asi kilometr daleko. zabira mu kus garaze, plati povinny ruceni, kazdy 4 roky technicka ... podle me to je nesmysl. von tu travu daval driv kralikum, dnes je pro nej jednodussi to maso koupit. ja travu posecu a necham lezet kde je, aspon se travnik pohnoji, nechapu ho. ty prace s tim ...
jiny to je samozrejme u zivnostniku, ale jestli se neco nestane, spalovaky se budou prodavat jeste 10 roku a a dalsich 15-20 roku jeste jezdit budou, tedy do roku 2050..
navic, si nemyslm, ze typickej zivnostnik co dela rukama toho nejak moc najede, protoze kdy by delal kdyz by byl za volantem ??

a ja sem povahou technickej optimista, takze verim ze parametry baterek pujdou dal nahoru a ceny dolu, coz je dlouhodobej trend uz minimalne 10 roku
18. 12. 2023 00:58
Re: ovce
Jak říkám, vyraž předestírat tyto své teorie mezi vesnický lid do nějaké jejich hospody! Ale předtím ti doporučuju uzavřít nějakou dobrou úrazovou pojistku! :-[]
18. 12. 2023 11:42
Re: ovce
nepochybuju o tom, ze bych dopad jak giordano bruno
to ale neznamena, ze je maj pravdu vesnicti opilci
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 09:32
Re: ovce
Včera sem potkal 5 aut s vozejkem z toho 3 v Praze..... zajímavý vid jak to lidi potřebují 1x za rok.

On nikdo nemá zahradu, nikdo nestaví, nerekonstruje, nepřeváží věci známým a kamarádům, nemá motorky, motokáry atd atd
18. 12. 2023 11:43
Re: ovce
5 z nekolika tisic ..
urcite jsi aspon 2 vozejky prehlid
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 12:22
Re: ovce
kdo má pikap, dodávku nebo nákladák, nepotřebuje vozejk. A tuto kombinaci má další desítky tisíc vesničanů :-)

tuhle sem potkal krásnou modrou Avii A31 z dob totáče jak si to mastila s dřevem :-) A Pragu V3S sklápeč s pískem :-)
16. 12. 2023 08:04
Díky
Pane Martine děkuji Vám,
za všechny lidi které zajímá svět EV.
Těšíme se na vaše nové recenze třeba i kritické ale objektivní, tak aby EV u nás nebylo sprosté slovo. Díky :yes:
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2023 11:30
Pekný článok
Ja som rád za takéto články, hlavne ak sú doplnené číslami a faktami.
Tento navyše s rôznymi pohľadmi, situáciami a fajn príbehmi :yes:

Ešte by zaujímali ďalšie prípady, s ktorými treba počítať.
- Kedy napríklad auto prekvapilo (či pozitívne, negatívne, a ako často sa to dialo),
- Ročný priemer mi veľa nepovie, hlavne ak autor rád jazdí po diaľnici niečo málo nad 100 km/h aj bez prívesu :-!

Závery si už každý musí spraviť podľa seba.
Rozbalit vlákno
7
16. 12. 2023 17:36
Re: Pekný článok
Přesně tak. Novináří mají publikovat fakta, poznatky, zkušenosti a pak se každý zákazník může svobodně rozhodnout.
17. 12. 2023 08:37
Re: Pekný článok
Až na to, že ekoteroristická EU ti tuhle svobodu chce od r. 2035 sebrat! :-O :-O :-O :no: :no: :no: :no:
17. 12. 2023 08:55
Re: Pekný článok
Zase lžeš. Spalovaci auta muzes pouzivat i po roce 2035 a muzes je i kupovat jezdit na e paliva.

Tve neustale lhani se zde opakuje v naproste vetsine tvych prispevku.
Avatar - Roman Horký
17. 12. 2023 09:18
Re: Pekný článok
E palivo to něco u čeho se každý zelený terorista vycáká. To nevadí, že to generuje vic co2.
17. 12. 2023 12:35
Re: Pekný článok
Používat ano, ale nová už se nebudou smět prodávat. Takže tvoje trapné obvinění o mém lhaní si laskavě strč za klobouk!
P.S. Nepochybuji o tom, že bruselští ekoteroristi budou neustále vymýšlet nové daně, poplatky emisní zóny atd., aby používání normálních aut Evropanům co nejvíce zkomplikovali, omezili a znechutili. Doufám, že za to co nejdříve budou z europarlamentu i vlád západoevropských zemí vykopáni! :-)
17. 12. 2023 13:02
Re: Pekný článok
Emisni zóny si navrhuji mesta na zaklade voleb obyvatel mesta.

Ze ty ctes nesmysle o tom, ze to navrhuje EU a veris tomu je jina vec.
18. 12. 2023 01:03
Re: Pekný článok
Jako vždy se zase demagogicky chytáš jedné věci která ti momentálně vyhovuje (protože jsem ji zasadil poněkud nepřesně do diskusního kontextu), zatímco na ty další nereaguješ. Klasický diskusní faul, které ty a Don používáte velmi rádi a často. Prostě typická elektrofašistická demagogie a podlá ubohost... :-O :no:
16. 12. 2023 17:25
Tabuľka - doplnenie km?
Šlo by doplniť stav tachometru (prejdené km) a stav nabitia pred a/alebo po každom nabíjaní v priloženom pdf?
Celkom by má zaujímala spotreba na rôznych úsekoch.
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2023 17:28
Takze vyplaznu 1.6M a chova se to hur nez...
....jakykoliv spalovak za polovinu ceny. Bojim se za to neco zaprahnout, bojim se zimy...
Ale teda chtel bych mit klienty jako DonVito: naseres mu do rukou a on se necha ukecat, ze je to cokolada.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mokrous
16. 12. 2023 19:10
Re: Takze vyplaznu 1.6M a chova se to hur nez...
Ať si Doník ty *** žere, ale ať je nonstop fanaticky nenutí všem okolo.
Avatar - Barrichello
17. 12. 2023 10:49
Re: Takze vyplaznu 1.6M a chova se to hur nez...
:-) :-) :-) To už tak zelený sektaři dělaj, Lysenko taky přesvědčoval ostatní, že pěstovat obilí se postaru nedá :-)
18. 12. 2023 12:28
Re: Takze vyplaznu 1.6M a chova se to hur nez...
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - Barrichello
16. 12. 2023 23:05
Prozdradte někdo Vaculíkovi
že auta na LPG maj pořád i benzínovou nádrž, a když nemáte nákupní tašku pro chudé studentky, tak to na objem obou nádrží 100- 175 litrů dokáže najet až 1350 km :-)

Takže když pojedeš na dovču do itošky, ta s tím autem na LPG stavíš jenom proto, aby sis dal svačinu a protáhl si záda, jinak vůbec nemusíš. Protože těch 800 km někam do Milána to dá s prstem v nose.

Těšilo nás :-)
Rozbalit vlákno
3
17. 12. 2023 09:43
Re: Prozdradte někdo Vaculíkovi
bylo by ekonomicky nejlepsi palit lpg v plynovy kogeneraci, elektriku projezdit v aute a teplo vyuzit doma. A v lete solary..
Avatar - Barrichello
17. 12. 2023 10:48
Re: Prozdradte někdo Vaculíkovi
si kup od Tedomu kogenerační jednotku a můžeš začít :-) LIAZ ruleezz, so v tom totiž upravené motory LIAZ
17. 12. 2023 12:44
Re: Prozdradte někdo Vaculíkovi
jenom ve velkejch, v rade 20-50kwelektriky jsou zplynovany Kuboty. Kwh elektriky vyjde z lpg na 6,5-8kc (bez technologie) a teplo je v tu chvili zadarmo. Teda z propanu na topeni, autogas ma jinou spotrebni dan tusim
17. 12. 2023 10:23
Problemy....?
S elektromobilitou jsou jenom tyto problémy :
Dotace, zákaz prodeje spalovacích aut, flotilove emise, emisní povolenky. Jinak je to fajn technologie, kupce si najde. Ale proč ji tlačit násilím?

Pokud mi někdo něco tlačí násilím, tak to generuje větší protitlak.
Rozbalit vlákno
4
17. 12. 2023 13:12
Re: Problemy....?
Proc je podporovaná?
Treba protoze je 17 prosince a venku je jaro a rekordně teply rok pokračuje. Nebo protoze evropa nema ropu a nebo protoze Cina jede brutální podporu EV a ma v tom tak velky naskok, ze bude mit evropsky automotiv problem?
18. 12. 2023 02:53
Re: Problemy....?
To sú zase drísty...
18. 12. 2023 12:30
Re: Problemy....?
Aha a ty fakt věříš, že idiotským nařizováním zkratowozů se v Evropě ochladí? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 13:44
Re: Problemy....?
ráno bylo -4, rekordní teplo :-)
Chceš bydlet tam kde je -40 nebo -55? Irkutsk a Omjakon čekaj, můžeš emigrovat :-)
17. 12. 2023 10:35
Amortizace baterie
Ke spotřebě je potřeba přičíst 1 až 3 Kč/km na amortizaci baterie, jinak není srovnání úplné.
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2023 10:35
Amortizace baterie
Ke spotřebě je potřeba přičíst 1 až 3 Kč/km na amortizaci baterie, jinak není srovnání úplné.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - eLzyx
17. 12. 2023 13:49
vývoj
je to "jednoduché", budou se muset vyvinout i nové přívěsné vozíky. Více aerodynamické, s menším jízdním odporem. U velkých přívěsů třeba i s baterií, malým elektromotorem a rekuperací. To se momentálně testuje i u návěsů pro kamiony a má to své výsledky. I u spalovacích kamionů.
Doba plýtvání energiemi prostě skončila.
Rozbalit vlákno
5
17. 12. 2023 14:00
Re: vývoj
Muj tip je, ze stejne jako pro neco zůstala klasická žárovka. Tak na neco zůstane spalovak. Kdo to bude opravdu potrebovat tak to koupi i za cenu nepohodlnosti a vysoke ceny.
Takovych pripadu bude ale minimum.
17. 12. 2023 14:15
Re: vývoj
nevim jsou to okrajovky, silverado ev na 214kwh vyuzitelnejch a za vic jak 50 na sto to nepojede. Urcite se neda s velkym vlekem jet jak idiot. Po 4 hodinach zastavis. A jestli do miniauta velikosti scenicu jde narvat 87kwh, do peugeotu 3008 nebo jak se to jmenuje 100 tak do velkyho suv pujde 150 i se stavajici technologii. A pak zvednout ridicak na B na aspon 4 a 1/4 tuny uz jen kvuli dodavkam..
18. 12. 2023 01:09
Re: vývoj
Až na to, že to bude přesně obráceně: Zkratowozy zůstanou jen okrajovou alternativou pro pár nadšenců a svobodných městských hipsterů a barbín. :-)
18. 12. 2023 02:54
Re: vývoj
Kamión je bohapustým plytvaním už zo svojej podstaty.
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 13:45
Re: vývoj
a vozit zboží budeš čím? Vlakem?