Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D254 – Velká očekávání

Japonská automobilka rázně vkročila do jinak ustáleného segmentu prémiových SUV střední velikosti. Po plug-in hybridní verzi se čtyřválcem konečně dorazil také všemi očekávaný řadový šestiválec 3.3 spalující naftu, který se chlubí velmi nízkou papírovou spotřebou.
Zpět na článek
18. 12. 2023 13:39
18. 12. 2023 13:49
18. 12. 2023 14:28
18. 12. 2023 14:48
19. 12. 2023 13:06
18. 12. 2023 14:48
18. 12. 2023 16:34
19. 12. 2023 06:16
18. 12. 2023 13:58
18. 12. 2023 14:56
19. 12. 2023 13:09
18. 12. 2023 14:13
18. 12. 2023 14:27
18. 12. 2023 14:29
18. 12. 2023 14:36
18. 12. 2023 16:29
18. 12. 2023 22:05
18. 12. 2023 20:50
18. 12. 2023 16:30
18. 12. 2023 14:31
18. 12. 2023 15:03
18. 12. 2023 16:02
18. 12. 2023 17:01
18. 12. 2023 19:59
18. 12. 2023 17:12
18. 12. 2023 21:54
19. 12. 2023 08:10
18. 12. 2023 16:04
19. 12. 2023 07:13
19. 12. 2023 11:28
9. 1. 2024 23:40
18. 12. 2023 16:53
18. 12. 2023 18:01
22. 12. 2023 10:37
18. 12. 2023 18:08
18. 12. 2023 18:26
19. 12. 2023 12:05
19. 12. 2023 12:32
19. 12. 2023 14:07
19. 12. 2023 13:24
19. 12. 2023 20:04
19. 12. 2023 21:20
Avatar - Lenka Čížková
18. 12. 2023 13:39
R.I.P.
Velká očekávání, že Mazda jako automobilka, za nedlouho přestane existovat.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Fomax
18. 12. 2023 13:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2023 14:28
Re: R.I.P.
Myslel proste zanedlouho cili brzy. :D

A ja bohuzel souhlasim, kdyz ctu jak Mazda mrha vyvojovymi prostredky v dobe, kdy fosilni paliva pomalu konci:
"Japonci místo něj totiž použili kombinací elektronicky řízené lamelové spojky s mild-hybridním pohonem v podobě elektromotoru o 12,4 kW a 153 N.m, který klasicky pomáhá například při akceleraci a zlepšuje hladkost řazení."
Wtf
18. 12. 2023 14:48
Re: R.I.P.
A kdo ti namluvil, že fosilní paliva končí? to je podobný žblebt, jako že brzo přijde už henten komunismus
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 13:06
Re: R.I.P.
To je jejich tjaný přání, naštěstí je to pro nejbližších 50-120 let nerealizovatelné, už vidím jak v Kongu končí fosilní paliva a jak v Irkutsku jezdí v -42 jenom elektrická auta. Životnost baterie 4 roky, při výpadku vyhřívání cca 2 měsíce :-) :-) :-) :-) :-)

HAHAHAHA


Ale třeba to utopisti na celém světě nahradí do 20 let vodíkem, to bude špica. Stačí někde zchrastit 150-300 TRILIONU BRITSKYYCH LIBER, z kterých banánové a rozvojové státy tak 20-35% rozkradou :-)
Když se jim to povede nastane ráj na zemi - 1 kwh el. energie bude za 50-140 Kč dle jednotlivé země :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Nebo už bude 10 let zurčit světová občanská válka - druhá možnost:-) :-) :-) :-) :-) :-)

ZELENY NEOSTALINISTICTI BOLSEVICI POLIBTE NAM P*DEL!!!!
18. 12. 2023 14:48
Re: R.I.P.
Spíš zbožná přání
Avatar - Lenka Čížková
18. 12. 2023 15:03
Re: R.I.P.
Tvé zbožné přaní Mazdu jistě nezachrání.
18. 12. 2023 16:34
Re: R.I.P.
Hlavně ji neublíží, není žádný důvod k jejímu konci. Jo a jinak prima novej profil ? :D
Avatar - twistedTSD
19. 12. 2023 06:16
Re: R.I.P.
Mám velká očekávání, že přestane existovat tvůj profil.
Avatar - iudex
18. 12. 2023 13:58
REDAKCIA
Vážená redakcia,

robíte niečo s dlhodobo nefunkčným MACZ? Viacerí z nás tu písali do redakcie, resp. vedeniu, že stránka nefunguje (nedá sa tam prihlásiť a prispievať), avšak absolútne žiadna reakcia. Robíte s týmto problémom teda niečo? Alebo ste MACZ nadobro odpísali? V každom prípade by bolo fér nám to oznámiť.
Rozbalit vlákno
3
18. 12. 2023 14:31
Re: REDAKCIA
Dobrý den,

díky moc za upozornění. Náhlasil jsem to kolegům ve vývoji, už na tom pracují ;-)

Omlouváme se za potíže.

Hezký den.
Avatar - iudex
18. 12. 2023 14:56
Re: REDAKCIA
"Dekujeme za upozorneni a omlouvam ae za neprijemnosti. Jdeme to resit.
Hezky den
PB".
Toto mi odpísal P. Benzl 7.12., t.j. pred 11 dňami. Tak neviem, ci to odvtedy neúspešne riesite, alebo vam zabudol dat vedieť. :-|
EDIT: tak už to ide, díky.
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 13:09
Re: REDAKCIA
Dneska už to po 14 dnech naskočilo, bude to fungovat tak 3 dny a pak to bude to samé.

To MACZ totiž už má vypadky tak po 65x :-)
Avatar - 3_diamanty
18. 12. 2023 14:13
Uvidime
Mne osobne sa podstatne viac paci sorento alebo kodiaq... ako tato mazda... a nemam nic ani proti jej baworackej sablone ( exterier, interier ) je to solidna sablona ... hoc nie kazdemu je sudena... osobitost a tvarova hranatost sorenta ci vycibrenost a elegancia kodiaqa su aspon mne sympaticke viac ako tento usedly bawo mazdi styl CX60tky ... fakt som zvedavy na jej buducorocne predaje v eu ... mozno ze prekvapi ... hra mazdy na premiu prave zacala... cas bezi a hladina stupa... :yes:
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Markus1
18. 12. 2023 14:27
Re: Uvidime
A gecko sa ti nepaci? 😂😂😂😂
Avatar - 3_diamanty
18. 12. 2023 14:36
Re: Uvidime
Paci... ale Gecko je iny svet

Inak tie nove placate 2D loga mazdy su zblizka priserne ( v tomto jej hra na premiu moc nefunguje ) ... osahal si ich niekto... proste nacapeny gyc ... v tomto nadalej zlata skoda toyota honda vw ci mitsu... ale aj ford ma stale este fajn logo
Avatar - Markus1
18. 12. 2023 16:29
Re: Uvidime
Tak uz mi prosim po mesiacoch cakania vysvetli v com je to gecko take uzastne….uz som sa to pyral asi 100 krat a zatial ziadne odpoved
18. 12. 2023 22:05
Re: Uvidime
Naozaj chceš vedieť o Topperovom bode G? 8-s
18. 12. 2023 20:50
Re: Uvidime
Gecko je jiny svet...

https://youtu.be/PwdUkrn-Lw4?si=AvtaYbj8A8aFlG1h
Avatar - Markus1
18. 12. 2023 16:30
Re: Uvidime
To je tak ako ked tu roky nadaval na vw a velebil h/k….a nakoniec kupil ten odporny vw 😂😂😂😂
18. 12. 2023 14:31
Re: Uvidime
Dizajnovo Mazda z vonku veľmi fajn. Ale zvnútra to fakt nie je prémia.

K recenzii, mne tento diesel fakt nepripadal hlučný, a ani auto nebolo nekomfortné. Jazdne a motorovo výborné auto. Asi záleží aj od obutia.
Čítal som akurát, že napr. jazdenie vo vyšších teplotách dosť navyšuje spotrebu.
Avatar - 3_diamanty
18. 12. 2023 15:03
Re: Uvidime
Na nizkoprofilacoch pneu obutych na nejakych mega 20 a viac palcovych diskoch nebude komfortne asi ziadne auto to je uz raz tak. Pritom na balonovych pneu na 17tkach je aj 15 rocne pajero komfortne jak lietajuci koberec... a doslova s nim vsetko valcujes... zazrak ci ? .. a mozno len viac rozumu to chce pouzit pri obuti tazkeho suv a pride spokojnost aj v tomto smere
Avatar - Barry Lyndon
18. 12. 2023 16:02
Re: Uvidime
Problém je, že automobilky (zejména nekonfigurovatelné japonské) nedají na výběr - čím vyšší výbava, tím větší ráfky, aby to jako že vypadalo. Že na to nemají podvozek (zdravíme Toyotu na 19tkách) neřeší...
Avatar - Emel
18. 12. 2023 17:01
Re: Uvidime
Mazda 6 jezdí na 19" slušně... jo, létající koberec to teda úplně není, ale je to taková ta kombinace, se kterou bude kupec čekající sportovnější svezení spokojený. CX nevím neznám.
Avatar - iudex
18. 12. 2023 19:59
Re: Uvidime
Ako píšeš, 6ka je na 19kach v pohode. Taký jemne tuhší setup, ale k športovejšiemu image to sedí. Na druhej strane si myslím, že pri tých motoroch to nutne tak veľké disky nepotrebuje, atmosféry by v pohode vystačili s 18kami (ktoré sa ale nedajú dať, len 17 a potom až 19").
A rovnako myslím, že čo sa hodí pre športovejší sedan sa už nemusí hodiť pre rodinné SUV. Tu sa naozaj javí, že pri CX60 to trochu prepískli s tuhosťou. Sám neviem, nejazdil som, ale na 1 recenziu, ktorá píše, že je to v pohode je 9 recenzií, kde tvrdý podvozok vnímajú ako problém. A to sa pri CX5ke nedialo.
Avatar - Mikesus
18. 12. 2023 17:12
Re: Uvidime
Mám 20" a nikdo si fakt nestezuje. Není toyota jako toyota. Pořád si myslím, že rav4 má nejhorší podvozek že všech toyot.
Avatar - Barry Lyndon
18. 12. 2023 21:54
Re: Uvidime
Jo, to si myslím taky, dokonce i ta jejich elektrododávka se zdá být lepší. :D Na druhou stranu, když už mají podvozek na houby, proč nutí lidem 235/55 R19 (těžký jako kráva), když 235/60 R18 (standardní rozměr u Hondy CRV) by posloužily určitě líp.
Avatar - lamal
19. 12. 2023 08:10
Re: Uvidime
Velkost diskov spolu s vybavou ma stve na toyote tiez, ci to nebude tym, ze ku kazdej velkosti diskov sa ladi tlmič. Neviem teda kto dnes este robi, ale zvyklo sa to tak.
9. 2. 2024 20:03
Re: Uvidime
Se vším naprostý souhlas. V žádném případě není tvrdá, komfort je naopak skvělý. Interiér opravdu není prémiový. Motor projevem i výkonem super. Na to, jak velké to auto je, není uvnitř moc místa. Zklamal mě ten interiér, tam jsem čekal od Mazdy víc
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2023 16:04
Re: Uvidime
Tvoje názory nezajímají vůbec nikoho, nádhero.
19. 12. 2023 07:13
Re: Uvidime
Aj napriek tomu ho tu môže vyjadriť, to je totiž demokracia. Že ale zrovna ty niečo takéto tvrdíš, ked ostatných nazývaš fašistami.
Avatar - Mikesus
19. 12. 2023 11:28
Re: Uvidime
on to bere, podle sebe soudím tebe.
Však stačí zmínit pravdu o smradlavém dieselu a jeho emisích a už tu brečí jak smyslu zbavený.
9. 1. 2024 23:40
Re: Uvidime
Přestal jsem číst u "vycibrenost a elegancia kodiaqa ".
Chápu, že design je subjektivní záležitost, ale tyhle dvě slova snad nemůžou být Kodiaqu vzdálenější.
Avatar - skejpa
18. 12. 2023 15:54
Auto je to pěkné, šestiválec pecka,...
... mě jen mrzí ta převodovka. Mělo to naději být takové levnější BMW se šestiválcem. Lepší poměr cena/výkon, stále šest válců zatímco BMW už tam tlačí 4válce, kultivovanost. Ale s tou línou převodovkou z toho dělají takového pohodového medvídka, který cílí hlavně na tu skvělou spotřebu ale do sportovna toho moc nenabídne. S převodovkou ZF by podle mě ušetřili a ještě by to bylo lepší auto.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
19. 12. 2023 08:54
Re: Auto je to pěkné, šestiválec pecka,...
X3 nejde koupit se šestiválcem? Od kdy? Já vidím dva, benzinový i dýzlový.
21. 12. 2023 07:10
Re: Auto je to pěkné, šestiválec pecka,...
Tlacit ctyrvalce neznamena nenabizet nic jinrho. ;-)
18. 12. 2023 15:59
Zapomněl v testu zmínit:
- trapné sedačky - spíše pro malé asiaty než evropské chlapy - navíc min. podpora zad - spíše vhodné pro ty, co chtějí chodit časteji na fyzioterapii... že je bolí záda...
- plechové dveře - zvuk jako když jsme zavírali Felicii -
- ne moc povedený infotaiment
- odpružení zadní nápravy (tedy u PHEV) velká trága - zvlášť přejedz "zvýšených" prahů - jako např. přechodů pro chodce...

pěkný auto, nedotažený = promarněná šance... :-(
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2023 16:05
Re: Zapomněl v testu zmínit:
Koudelko, ty bys to dokázal líp? Ty asi nejsi z nějakého dobrého oddílu, že?
18. 12. 2023 16:20
Re: Zapomněl v testu zmínit:
Ale no tak :-) mně se to auto hned líbilo a dodnes líbí, čekal jsem na první kusy v ČR, abych ho projel a objednal... testoval jsem ho několikrát, celkem asi tak 1000 km. a nakonec se mám něo jiného, právě kvůli toho, co píšu... ale pro někoho to nemusí být relevantní...
každý ať si vybere podle sebe, o tom žádná... ať ti to jezdí a je dobře, že jsi spokojenej! o to jde ne?
7. 2. 2024 15:25
Re: Zapomněl v testu zmínit:
Ty sedačky v Mazdách, to je nějaký místní folklor nebo prostě průměrný český Pepík už fakt má dva metry/120kg?

Dveře drnčí a odpružení je naladěné blbě, to jo. Ale infotainment je naopak skvělý. Jednoduchý, rychlý, přehledný, neobtěžuje a nemusí se po něm matlat. Kdo matlat chce, tak si to zapne.

Autu stačí doladit dětské nemoci, je na úplném začátku života.
Avatar - Cenda22
21. 12. 2023 20:52
Re: Zapomněl v testu zmínit:
Jak pro koho. Mám za 5 měsíců 27.000 km a ujedu v pohodě přes 1000km - mě sedačky a posaz maximálně vyhovují. V Passatu B8 s Ergo comfort jsem byl už po pár stech na odstřel.
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2023 16:14
Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Poslyšte slovo od uživatele, reálné zkušenosti po 20 00 km.

Hlučnost a nekultivovanost - naprostý nesmysl, vyzývám autora článku aby se projel mým vozem a předvedl mi tu " hlučnost a nekultivovanost" cha cha.
Převodovka - může být lepší, občas si cukne
Tuhnutí volantu - ano to se děje, objevilo se mi to před cca 2000 km
Podvozek - moje osobní dojmy jsou pozitivní, to ale může mít každý jinak.
Sedadla - nepřipadají mi malá, nevadí mi, větší by ale nezaškodila.
Moje dlouhodobá spotřeba, a nejezdím jako beránek .. 6,3 l/100 km.

Není to auto bez chybičky, jak vidíte jsem i kritický k věcem které se nepovedly alu u mne je výsledný dojem 4,5 * a já jsem s CX-60 velmi spokojený. Co jsem chtěl, jsem taky dostal :-)
Howgh.
Rozbalit vlákno
16
18. 12. 2023 16:25
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Jsou i tací, co to testovali a mají k tomu podobné poznatky +/- , které píšeš taky :yes:
Mají to s čím srovnávat a tak mají názor.

Chce to klid, je to jen Magda... o nic nejde a topka to nikdy nebude, to tady víme snad všichni.
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2023 17:57
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Vidím že jsi v tom také moc nenajezdil, ty klide :-[] :-[] :-[] potom bys mluvil jinak.
18. 12. 2023 20:30
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Nebyl duvod v tom dal jezdit, proc jsem psal vyse.
Pro mne dobrej prumer, tak rekneme 3,5 hvezdy za celek, 4,5 hvezdy za design.

Jak jsem psal, je to preci Magda a premie to nikdy nebude, to tady vime snad vsichni.
Avatar - Fomax
18. 12. 2023 16:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - honzaHK
18. 12. 2023 17:05
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Kristova noho, co to je za slovo-recenzo-dojmo-plky? Nahoře se ptáš kolegy koudelky, zda by to dokázal líp (popravdě to moc nechápu, jako jestli by líp postavil auto?). Tebe se ptám na to samé a rovnou ti odpovídám, že ne. Místní recenze je lepší.

Ty jseš komediant :D Nepřímo jsi potvrdil negativa v recenzi a ještě sis dal 4,5*, z čehož jsou nejspíš 4 hvězdy za kategorii "mám ji v garáži". Skvostná věta je pak "Co jsem chtěl, jsem taky dostal."... hlavně ta speciální funkce volantu pak asi v rozhodování převážila misky vah ve prospěch mazdy :D

Ale aby to nebylo krutý, ukončíme to uklidňující a opět skvostnou větou, nyní v podání kolegy koudelky: "Chce to klid, je to jen Magda... o nic nejde a topka to nikdy nebude, to tady víme snad všichni."
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2023 18:00
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
tywoe ty jsi hňup :-[] :-[] :-[]
za to, že píši pravdu, mne osočuješ (za upřímnost bych měl být pochválen)
twůj příspěvek je o ničem, stejně jako koudelky, nejezdili jste v tom a auto neznáte

takže: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí
no co se dá dělat, na víc nemáš (nejvíc negativ posílají obvykle socky)
Avatar - honzaHK
18. 12. 2023 18:25
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Ale já v tom jezdil. Pravda, volant mně netuhnul, asi jsem měl vadnej kus. Nicméně hrubá nafta a plechový dveře byly, čert aby se v tom pak vyznal. :D
Avatar - Mikesus
19. 12. 2023 11:36
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
já se klidně přihlásím mezi socky, nemám s tím problém. Bohužel na nic lepšího než poloprémii (RX350h luxury) se základním motorem nemám. CX-60 se mi líbila, byl jsem zkusit jak PHEV tak diesel a bohužel diesel je hlučnej ( i oproti vyjícimu eCVT) a hrubej. Phev zastáncem nejsem, zvládl bych to, ale ta váha mi tam vadí, stejně jako u PHEV RAV4. Ale motorově byl ten PHEV příjemnější při jízdě. Dveře jak u staré felicie, s tím si opravdu mohli pohrát. Za mne to je spíš zklamání. když by tam dali benzin misto nafty a pohráli si s hybridem, aby to nedopadlo tragicky jako u sky-x, tak by to bylo zajímavé auto.
A ještě škoda té hlučnosti obecně no. Předpokládám podle zvuku těch dveří, že tam moc tlumících hmot nebude.
Neříkám, že to je špatné auto, ani náhodou, ale ty výtky co jsou vypsány jsou možná zveličovány, ale jsou tam.
nicméně chápu, že kdo není zvyklý a nýtování a klepot, tak tomu to bude vadit víc, než tomu, kdo s tím jezdí denně a už to neslyší
7. 2. 2024 15:46
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Může mi někdo vysvětlit, proč je ten Sky-X takový "průser"?
Jezdlil jsem s ním 4 roky v CX-30. 60k km za celkovou průměrnou spotřebu 7l s tím, že kromě léta to každý všední den jelo 2x5km městem do/z jobu, kdy se ani neohřál motor, jinak by tam bylo o litr méně. Okresky podle stylu jízdy za 5-6l. Dynamika na neoturbený motor velmi slušná, pružný už od cca 1500 otáček s lineárním nárustem do konce spektra. Měnil se v tom jen olej a filtry, lil jsem do toho obyčenou 95 bez aditiv.
Jediné, co mi vadilo oproti oturbeným motorům byla nutnost řadit na dálnici.
Co je na tom tragického?
18. 12. 2023 18:30
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Podľa testu adac, hlučnosť je 68 dB, teda viac ako namerali napr škode Scala :D

Takže áno, je to hlučne.

Na voľnobehu a v meste to bude riadny traktor.

Na diaľnici to berie 8,1 litra. To je slabota a žiadna reálna úspora.

Pružnosť 4,6 sekundy, či je veľkom dobre.

Celkovo to veru žiadny zázrak nebude .
19. 12. 2023 07:24
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Takže je to všetko vlastne pravda. Je ťažké sa pozrieť kriticky na vlastné auto, hlavne ked vysolíš prémiové peniaze za mainstreamové auto.
Avatar - lamal
19. 12. 2023 08:06
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Zúrivý pes sa prišiel vyzúriť, nič prekvapivé. Svoje trápenie si sem chodil neurvale vybíjať aj keď sa netestovala jeho garáž :-)
21. 12. 2023 09:51
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Musim potvrdit slova od WinDiesela.

Mam presne variantu jako v testu, jen mam najeto zatim jen 3000 km (od listopadu).

*Hlucnost motoru a kultivovanost je v poradku. Motor je hlasitejsi, jen kdyz je po noci s mrazem. Jak se ohreje na jen minimalne, tak je tichy a velice kultivovany. Velice srovnatelne s BMW X3 3.0d a kamaradovou GLS 3.0d (ta ma lepsi odhlucneni, ale projev stejny). Neznam zadny diesel, ktery by na to po promrzle noci netrpel.

Lehke cuknuti prevodovky je obcas citit. Potvrzuji, nicmene neni to nijak zasadne rusive - jen si clovek vsimne.

Tuhnuti volantu jsem nezaznamenal, ale vim, ze se to resilo. Mam vuz vyrobeny v zari, kde uz to snad je v poradku.

Podvozek tuzsi, ale stale pohodlny. Neni to Rols Royce. Je to Mazda a od ni se ocekava trochu agilni chovani. Za me naprosto splnene ocekavani. Stejne jak X3 a pohodlnejsi nez druhe auto Mazda 3.

Sedadla pro me naprosto OK (189cm, 100kg). Celkem si dokazu predstavit, ze i pri dalsich 20-30 kg navic porad OK. Vyssi vaha uz problem bude, ale vazne ma redakce auto.cz pres 130kg? Rikam si, jestli si autor testu vubec dokazal nastavit sedacku.

Spotreba - zalezi na trase. Jezdim dost dalnice, ale povazuji se za slusneho ridice se skutecnou rychlosti 136km/h (tempomat 140). Dalnice ted v zime za 7. Okresky za 5. Zatim prumer 6,5. Studene a velmi kratke trasy klidne 10, ale to dela i 2.0d Mondeo.

Otazkou je, s cim bylo auto porovnavano. Chapu, ze proti GLS za 3M to je mirne horsi, co se komfortu tyce (diky pneumatickemu perovani). V kategorii do 2M lepsi auto neznam - proto jsem jej koupil.
Avatar - Mikesus
21. 12. 2023 14:32
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
I když 6valec, tak říct o něm že je tichý a kultivovaný, to už chce hodně kuráže. Ano, kdyz to srovnas s TDI at už dnešními nebo před 20 lety, tak je. Ale stačí vzít obyčejný benzin a ticho i kultivovanost je na míle daleko. Takze jo, pokid srovnavas s jinými diesely, chápu že je tichý, pokud srovnam s jinými možnými pohony, je to tragédie. A jelikož jsi napsal vše na srovnání s diesely, chápu že s tichým motorem nemáš zkušenosti.
21. 12. 2023 18:08
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Moje druhe auto je benzinova Mazda 3, 4 valec benzin 2.0, se kterou porovnavam. Tu povazuji take za velice tiche auto. Asi bych nerekl, ze CX60 je tissi, ale je to dost blizko. CX 60 ma minimalne lepsi odhlucneni. Skyactiv G ma zase tissi motor v zakladu.

Ale souhlasim. Benzinova varianta v podobnem aute asi bude jeste tissi = uplne ticha.

Naprosto vazne tvrdim, ze 3,3d v CX60 po ohrati (dulezite) je srovnatelne ticha (vevnitr) jako ta Mazda 3 (tam vice rusi valivy hluk od kol, nez motor samotny).

A jinak kdyz to zuzime na motor samotny pri otevrene kapote, tak sousedovic X3 a kamaradova GLS jsou na tom stejne (vse R6 diesel).
Rozhodne neporovnatelne lepsi, nez R4 pred 20 lety a to i od BMW a MB. Stejne tak lepsi nez soucasne R4 d.

Ale pokud nekdo jezdi jen kratke trasy se studenym motorem, tak pak chapu. Muze to byt hlucnejsi. Na takove cesty se ale R6 3,3 diesel nekupuje. Na to je lepsi hybrid, nebo dokonce elektro - to je uplne nejtissi (zkousena nenavidena iD3, najeto ~2000 km, ale to je jiny pribeh).
21. 12. 2023 19:22
Re: Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
Srovnatelne auto s benzinakem bude tissi. Ale taky muzeme srovnavat jablka a hrusky.
Kdyz porovnavame diesely mezi sebou, tak CX60 v praxi neni horsi. GLS je lepsi, ale stoji 2x tolik a vazi o pul tuny vic. R4 se nechytaji.

Mazda 3 s benzinakem - Skyactiv G 2.0 je tissi motor, ale zase ma horsi odhlucneni. V konecnem dusledku jsou obe auta nadprumerne ticha a nebojim se rici srovnatelna.

Etalon tichosti je ale elektro, se kterym zkusenosti mam z prace (id3). Doporucuju misto komentaru na internetu zajit vyzkouset.

Pokud autor clanku srovnava CX60 s X7 v benzinu a nebo s elektrem, tak to se na me nezlobte, to by bylo dost mimo. Pak by stalo za to uvest, co je tedy to tiche auto, se kterym CX60 srovnava.
18. 12. 2023 16:53
kvalita
ja by som hlavne pockal na hodnotenie kvality.

Ako je vseobecne zname, miestne zastupenie Mazdy odmieta riesit reklamacie.
Kvalita naftovych motorov mazdy je katastroficka.
Kvalita laku je tiez podpriemerna.
Navyse - kupovat si naftu v dnesnej dobe a navyse hlucnu naftu je naozaj len pre velmi specificku skupinu dezolatov, ktori maju dost penazi.

som zvedavy, kolko sa ich realne najde.
Rozbalit vlákno
4
18. 12. 2023 18:01
Re: kvalita
Vraj tá 2.2D, z ktorej vychádza, má tie hlavné problémy dávno za sebou. Sťažnosti na servis Mazdy som zachytil tiež a nebola jedna. Po roku 2018 by to malo byť oveľa lepšie. Tak hádam sa to potvrdí, a bude to ok. Nebál by som sa toho.
Záruka je viac ako slušná 6 rokov, 150 tis km, v cene.

Moja krátka skúsenosť - žiaden výrazný hluk motora som nezaregistroval. Práveže veľmi fajn. Mal som dlhodobo benzínový 6 valec, aktuálne dieselový 6 valec BMW, a prejav motora Mazdy príjemné prekvapenie. Na diaľnici som nešiel.

PS: v SR stále o 10% lacnejšia ako v ČR, čo stojí za zváženie, ale bol aj väčší rozdiel
22. 12. 2023 10:37
Re: kvalita
Presne tak. 2,2 mela problemy v 2012 kvuli dodavateli. Po vyreseni konkretniho problemu od 2013 dal, jsou 2,2d jedny z nejspolehlivejsich. Vychazeji lepe nez vetsina konkurence.

2,2d je povazovano za vzor spolehlivosti. V 2012 to byla ale traga. To se musi nechat.

Mam presne ten model z testu (vcetne barvy a vybavy) a auto je tiche. Autor testu musel jezdit jen kratke trasy se studenym motorem a stazenyma okynkama :D. Auto je velice tiche (na diesel). Elektro je tissi (neni zadny spalovaci motor), ale odhlucneni v CX60 ale i projev motoru jsou dobre.
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2023 18:08
Re: kvalita
ježiš to jsou kydy
proč lžeš
znám servisy Mazda a mluvím s nimi, a můžu říci že lžeš wotroubku a kecáš
a to jsem si bačo myslel, že máte z Tater dobrý rozhled

jistě jezdíš nějakou plečkou za 1000 Euro a teď tady exhibuješ na českém webu, čobole

kolik zájemců se v ČR našlo za 1/2 roku v ČR? Je to snadno k nalezení na: https://portal.sda-cia.cz/
163 CX-60 v dieselu i-6, 109 jako PHEV.

takže no problem, zůstaň klidně+ i nadále blbečkem :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
18. 12. 2023 18:26
Re: kvalita
Preco zuris?

Mala problém Mazda s naftovými motormi? Áno.
Uznávala Mazda reklamácie týchto motorov? Neuznávala.
Mala Mazda problém s lakom? Mala.

A to ešte nehovorím o tom, že Mazda nepoužíva zinok a hrdzavé to je za chvíľu.
18. 12. 2023 17:55
Obstarožní Stelvio z roku 2017...
.... zjevně řadí a jezdí lépe, o řízení se vůbec nebavme.... nejen že tedy jaksi funguje, navíc je dokonale přímé a komunikativní.... tak se mi zdá že to Mazda krapet nezvládla....

Ano, Stelvio má jenom čtyřválec a i ten nejsilnější je furt pocitově takový líný, no.... škoda že tam Alfa nemá lepší naftu, to je asi jediné, v čem teda na tuhle Mazdu ztrácí....

Nevím no, ta Mazda se mi fakt hodně líbí na papíře, ale jak to tak člověk čte, tak ztrácí chuť.... co už.... ale cením tu odvahu s jakou se do toho pustili.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2023 18:11
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
Mistře Murphy, zvu Tě na projížďku v mé CX-60 a potom mi můžeš vysvětlit, jak to myslíš se svými výtkami, a co přesně nefunguje
tímto vozem jsi zjevně nejel a viděl jsi ho možná jen z rychlíku, nabízím ti reálné svezení, pokud máš zájem napiš mi do SZ
pokud nenapíšeš tak opakuji:
Dost bylo plků od lidí kteří CX-60 nejezdí.
18. 12. 2023 23:23
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
hele v poho, nemam nic proti Mazde, jen glosuju co ctu v testech a na diskusi. Diky za nabidku, kdybych o Mazde aspon trosku uvazoval, rad vyuziji :yes: jak jsem psal, fakt jim fandim, ale nevim nevim, moc presvedcive to zatim neni. Uvidime co spolehlivost a prodeje, drzim palce ;-)
18. 12. 2023 19:04
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
nevim pokud na to neni 30% sleva neni co resit a jit si pro x3 pochopitelne 40i. PHEV skube a je to navic mrnavy, diesel je mrtvej, papa mazdo
Avatar - Emel
18. 12. 2023 19:52
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
To myslíš tu X3 40i již od 1.987.900,-? Trochu soudnosti zase...
18. 12. 2023 21:32
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
x3 je za dva, dostanes 15%? To je 1,7, porovnatelna mazda je za 1,5? Rozdil 10-15% ceny, dostanes vyssi vykon a zf prevodovku. A pak 40i je proste motor.
Ale jestli se na mazdu dava totez a nebo mnou zminovanejch 30% pak prosim
Avatar - iudex
18. 12. 2023 21:47
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
Na 15% zabudni, teda aspoň na Slovensku. Pri spaľováku 10-12%, ak spĺňaš všetky zľavové kritériá. Viac jedine na PHEV/EV. Proste na ICE podpora nie je.
18. 12. 2023 23:17
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
ja to mam presne naopak, 15 klidne, ale na ev 4%…
Avatar - Mikesus
19. 12. 2023 11:55
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
jj taky mne to prekvapuje jak málo je na EV, na EV dostanu kolem 10% max, na HEV 25-30%
Avatar - Emel
19. 12. 2023 08:57
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
Porovnatelná Mazda tak 1,35... je spousta skladovek, třeba https://www.mazdaihned.cz/…/CX-60/ldjee0pi/

U BMW bys musel ještě zaklikat pár příplatků, abys dorovnal výbavu.
19. 12. 2023 09:36
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
ok to je silenej rozdil, mas pravdu
18. 12. 2023 19:52
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
Diesel je mrtvý a proto si víc než 70% zákazníků kupuje X3 v dieselu.
18. 12. 2023 21:33
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
nojo ale 20d a to je bida, ale v 30d to funguje jak ma
Avatar - Mokrous
19. 12. 2023 00:09
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
Nepsal jsi tu nedávno, jak je jízda s 30d utrpením?
Že jedině PHEV je na úrovni.
19. 12. 2023 09:29
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
napsal jsem, ze oproti phev x5 vs x6 neni co resit. Ze je 30d hlucnejsi a aby to nechcipalo je to zbytecne nazureny. Ale v x5 je phev r6 s velkou baterkou, v x3 je to povestnej bmw ctyrvalec a navic to na elektriku nikam nedojede. Jako ani by me nenapadlo tu 30d koupit kdyz je 40i, ale aspon to neni naftovej ctyrvalec, coz je snad lepsi jezdit na kole nez trpet to.
a ano, resim auto pro zenu, nafty vyskrtany rovnou a zbejva phev nebo ev. X3 jezdi po Praze uz nova, takze hadam ze bude nekdy v polovine 2024 predstavena.
Avatar - iudex
18. 12. 2023 20:01
Re: Obstarožní Stelvio z roku 2017...
Tak X3 40i je celovo úúúúplne inde, to nemôžeš dávať s CX60 do jednej vety.
EDIT: vidím, že Emel už písal to isté.
19. 12. 2023 12:05
Hot Shots
"Toppere, co to čteš?"
"Velká očekávání."
"Je to dobrý?"
"Je to jiný, než jsem čekal."
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
19. 12. 2023 12:32
Re: Hot Shots
záver bol: "Čekal jsem víc". ;-)
Ale zrejme je to ako píšeš, priveľké očakávania a potom sklamanie. Možno je to pre Mazdu tvrdé hodnotenie, možno to pre človeka zvyknutého na mainstream nebude zlé, ale CX-60 má prémiové ambície, už len kvôli tej prémiovej technike a preto je logické, aby bola hodnotená prémiovými kritériami, teda prísnejšie ako nejaký Hyundai. A tak je to správne, pretože ak má auto konkurovať BMW X3 a spol., tak musí zniesť prísnejšie hodnotiace kritériá ako nejaký konkurent Tucsona.
Na druhej strane všetky výhrady sa nejavia systémové, ale odstrániteľné, ako to ostatne Mazda robila pri 6ke, ktorá sa tiež v priebehu životnosti dosť vyladila.
19. 12. 2023 14:07
Re: Hot Shots
Nemohl jsem si vzpomenout, jak to říkali. :D

No, "čekal jsem víc" by bylo úplně přesný. Nějak mě to nezaujalo a shrnul bych to tak, že mají štěstí, že AR do Stelvia nedává šestivál. Pro USA ale asi dobrý.
19. 12. 2023 13:24
plug in
Plug in mame doma cca 1/2 roka, bolo to vyberane ako auto pre manzelku. Vyberali sme medzi Stelviom / X3 a CX60. Stelvio bolo v interieri este mensie nez CX60 a najdrahsie, najlacnejsie vychadzalo X3 2,0 xdrive, ale u dealera BMW nas to nijako neoslovilo. Skusenosti po tom pol roku su asi nasledovne, podvozkovo je to naozaj katastrofa, nepohodlne a hlavne akesi neiste, po rovnej ceste a dialnici este ako tak, ale ked pridu zakruty a horsi povrch ... Hlavne zadna naprava je akoby nedoladena vysokej hmotnosti auta. Mne osobne nevyhovuje ako to auto brzdi, silno treba stupat na brzdovy pedal aby to zastavilo, mozno by to poriesil iny stupen rekuperacie. Prevodovka radi dobre hlavne v EV mode, naopak rezim Sport je nepouzitelny, tam to auto len vrci vo velmi vysokych otackach, aj po preradeni padlom pod volantom si to zachvilu preradi opat samo a opat do vysokych otacok. Take cele nedoladene, chyba tomu nieco aby bol s tym clovek uplne spokojny. Moj nazor je ze toto vsetko mala mat Mazda uz odfitrovane v prototypovej faze, a nie to skusat na zakaznikoch za ich peniaze. Nech len nekritizujem, ma to auto aj pozitiva, dynamika je viac nez dobra, a ani sedadla mi nepridu az tak male a nepohodlne, mam 120kg a 180cm, takze standartny japonec nie som. Pozor na velkost auta, hlavne sirku, bezne parkovacie miesto pred Tescom je uz na to dost uzke.
Rozbalit vlákno
2
19. 12. 2023 20:04
Re: plug in
Díky za férový pohled!
Já mám 190cm, tak jsem asi už vypadl ze std. rozměrů 🤟
Někteří by se mohli od tebe mohli učit! A víme kteří 😎
19. 12. 2023 21:20
Re: plug in
a co za auto jste si vlastně koupili? :-[]
Avatar - Cenda22
21. 12. 2023 20:44
Ovládání dotykem
Vážená redakce, proč melete nesmysly a nezeptáte se dealera, který vám auto jistě předával, zda jde ovládat displej dotykově? Pokud používáte AA, nebo Carplay, tak ta možnost ovládat dotykově - a to i za jízdy - tam samozřejmě JE!
Rozbalit vlákno
0
22. 12. 2023 17:00
Zkušenosti po roce uživání
Tak doma vlastníme CX-60 PHEV. A po téměř roce používání a ujetých 23 000 km, bych si tohle auto již určitě nekoupil. V servisu jsme cca jednou měsíčně. Zde je krátký výčet toho, co jsme již řešili:

Extremně tvrdé tlumiče. Vyměněno se stabilizátory v rámci svolávačky.
Výměna palivové nádrže, svolávačka.
Řidičové zrcátko se ve vyšších rychlostech třepalo. Výřešeno částečně.
Kufr se každý třetí pokus nezavřel. Vyřešeno.
Personalizace: Teď bude třetí pokus o vyřešení.
Lepivé řízení, nový díl dorazí začátkem ledna.
Převodovka, při couvání na elektřinu auto poskakovalo. Vyešeno.
Občas auto lehce zrychlí při podřazování, nevyřešeno.
Bezdrátová nabíječka spíše nefunguje než funguje, ještě jsem neměl sílu reklamovat.
Chybějící tlumení zadních dveří ještě jsme nereklamoval.
Parkovací senzory strašně pozdě reagují, většinou až když do něčeho narazíte
Adaptivní tempomat a držení v jízdních pruzích je strašně nervózní a často panicky začne brzdit, včetně předjíždění na dálnici. Stále nevyřešeno.
Dojezd na elektřinu by měl být 56 km, což v létě sedí. V zimě auto dá max 30 km.

Abych nebyl jen negativní, auto jsem koupil na tahání karavanu 1.6 t, a tuto disciplínu zvládá dobře.
Rozbalit vlákno
0