Francouzská vláda zveřejnila seznam povolených typů automobilů, které budou mít nárok na dotace při nákupu elektromobilů. Nová pravidla dávají přednost vozidlům vyrobeným ve Francii a v Evropě před modely vyráběnými v Číně.
Když už, tak ty peníze použit na budování infrastruktury...
U nás od 2024 dotace na EV též - pouze pro firmy.
Je neskutečné, že v době utahovaní opasků bude matka samoživitelka, hendikepovaný člověk či důchodce přispívat bohatým na auta, která oni sami mít nikdy nebudou. To mi hlava nebere a nikdy nepobere.
A že to půjde z mých daní se mi nelíbí už vůbec. No, hlavně že zrušili školkovné.
Smysl by to mělo, že se narovná trh. Źádné dotace na nic, at se prosadí co je levnější nebo pro lidi zajímavější ne.
Princip kapitalismu. Volná soutěž - chceš prodávat elektrickýho konkurenta Fabie za 799 000 Kč? Když FAbie se splaovákem bude stát 450 000 Kč? Proč ne, přesvědči lidi že je to lepší a zajímavější a prodávej.
Anebo zkrachuj a běž vyrábět dětský odrážedla.
Strašně jednoduchý.
Jako s rohlíkem - otevři si malou pekáranu, vyhlaš že máš najelepší rohlíky na světě, že sou nejvíc eko a nejlepší pro zdraví a nejchutnější a prodávej 1 ks za 11 kč když vedle Tesco ho má za 3,50.
Bud lidi přesvědčíš, nebo musíš ZKRACHOVAT!
Žádná dotace, to dělal normalizační komunista, ten dotoval základní potřeby pro život jako bydlení a potraviny.
To ale aspon mělo smysl, tady se dotují nesmysly. A to smysl nemá.
Ja som narážal na to, že predávať vo Francúzsku EV o 5000 eur drahšie ako v Nemecku, aby sa to vyrovnalo s dotáciami je nezmysel, to ich fakt radšej rovno zrušiť.
Na Slovensku predaje elektromobilov rastú aj bez dotácií. Pomaly, ale prirodzene. Bez nich budú mať výrobcovia väčšiu motiváciu prísť čo najskôr s cenovo dostupnejšími elektromobilmi.
U nás to taky bylo bez dotací a dosáhly na 3% a pomalu rostou. A tak to má být, časem se třeba prosadí, ale ten boj se spalováky je dogmatický ideologický a hloupý.
existuju regulacie ktore chrania nas vsetkych (napr. potravinove normy...) a ktore asi nespochybnujes.
existuju normy s ktorymi nemusime suhlasit aj ked smeruju asi k niecomu co nas tiez ochrani ( napriklad emisne norny) a potom existuju stimulacie na to, aby mali early adopteri moznost dosiahnut dostatocny objem vyroby a znizit naklady.
zrusenim stimulacii by si spomalil vacsinovo akceptovany zamer znivovania emisii v doprave prave prostrednictvom elektromobility a lonkretne to, co maju frantici je geopoliticka zbran voci cinanom ktori prave cez extremne silne regulacia sposobili, ze jedina nova mobilita je cez elektroauta...
cinan zaviedol regulacie cez ktore tam sposobil nepredajnost aut so spalovacimi motormi, co znamenalo komplet odpis vsetkeho co tam europske automobilky postavili a zaroven cinan masivne investoval do svojich automobiliek ktore zacinaju v cine rast (kedze nic ine tam nepredas).
kedze je cinan najvacsi trh na svete ( este chvilu, zachviku to bude india) tak zasadne diktuje trendy mobility-pretoze diktuje zakaznicke spravanie-cez regulacie.
kolko emisii vypusta cina je irelevantne, pretoze emisie sa budu vztahovat na produkt a nie na miesto produkcie, takze cinske auto bude spinavsie z vyroby ak europske a naslend ebude zatazene emisnym clom pri dovoze do eu...co presne spravili francuzi.
bol to cinan ktory zacal obchodnu vojnu s EU a USA, pretoze mu zacala klesat domaca spotreba a realitny trh z dovodu demografie a zakona o max 1 dietati...a trraz svoju nadprodukciu tlaci cez dumping do sveta....
kdyby nejpozdeji po dieselgate z pred 8 lety evropske automobilky naftak zarizly a venovaly se vyvoji elektromobilu vcetne vytvoreni dodavatelskych retezcu, nemely by ted bobky z chinskejch soudruhu
Ale měly, měly, čínskej soudruh totiž ve spolupráci s africkými, jihoamerickými a ruskými soudruhy draží 40-99% surovin nutných na výrobu čehokoliv od kastle, interiéru, elektroniky, baterek a utopistikých fantasmagorií OZE, kterýma to zelený NOESTLINISTICKY SOUDRUH Z EU chce nabíjet. A má na svém území 99,7% továren co toto produkují.
Docela blbý vid, zelenej utopisto BORISOVE, NASLEDNIKU SOVETSKYCH UTOPISTU :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) Lysenko, Borisov, Mičurinci atd by z Vás měli radost, jaké maj zdatné nástupce.
HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA
GreenDeal akorát totálně zlikviduje evropský průmysl ktery bude KOMPLETNE NAHRAZEN produkcí ČINY!!
Hodina velkého konce se nezadržitelně blíží :-):-):-):-)
já jsem vždycky říkal že je nesmysl aby benzínofilové bojovali proti naftofilům když v pozadí číhá nepřítel podporovaný utopisty, socialisty, zelenými mozky a všelijakými liberály
já jsem vždycky říkal že je nesmysl aby benzínofilové bojovali proti naftofilům když v pozadí číhá nepřítel podporovaný utopisty, socialisty, zelenými mozky a všelijakými liberály
Medzi pravidlá na finančný bonus patrí napr. aj hmotnosť auta do 2,4t a iba do určitej ceny vozidla.
Ďalej sa ponúka nízkopríjmovým rodinám, možnosť leasobať auto za 100€, no musia napr dochádzať do práce aspoň 15km.
S týmito informáciami by ten článok vyznel trochu inak, že? Nebolo by to len bulvárne rozhodnutie vlády ale podpora čistej mobility chudobnejším rodinám. No to sa na Auto.cz nenosí, ako som si všimol..
Nic proti modelu 3, ale když může být "Y" montován "správně", pak může být i "3" montována "správně".
Jediné blbé je že už je to asi 10. pokřivení trhu, co se týká výroby a prodeje elektromobilů.
tesla 3 sa vyraba vyuzivajuc energeticky mix cinskeho hospodarstva. Yko ma rodny list v nemecku...mozno tam je rozdiel...takze proste ne!
nech to elon vyraba u nas a ividome aka bude cena potom...
ide o emisie z energie v tej ktorej krajiny. cina ma pri vyribe vysoke emisie co2. a to ma vplyv na to aku emisnu stopu maju vyrobky, co sa tam vyrobia....
Lithium a měď a další prvky určitě nepocházejí z Evropy.
Takže, suroviny jsou dováženy z Chile, Číny, Austrálie, USA apod. Možná že ty suroviny které nepocházejí z Číny nějak "nevadí"?
A v Evropě se mohou vyrábět battery packy, to asi ano.
A co Korea, články vyráběné v Koreji možná taky nevadí?
je to energetickom mixe...celkovej emisnej stope zo zivotneho cyklu. energia na vyrobu baterly je hlavny nosic emisnej stopy vyroby EV.
dolezite je byt ekologicky ale zaroven si neznicit hospodarstvo. nie je to dokonaly system, ale snahu uradnikom nemozno upriet. minimlane v tom, ze pocuvaju priemysel o cosi viac ako doteraz.
Jako ze jeden urednik udela bordel a druhy napravi ten bordel jeste vetsim bordelem?
Jako chapu, ze vsichni makaj jak afroamericani, ale u nas doma tomu rikame socialisticka byrokracie :-!
nie je to idealne, ale v krajinach ktore maju priemysel podobny europskym krajinam a zaroven nemaju emisne ciele pre priemysel a dopravu by si nechcel zit...vlastne ja som v takej krajine vyrastal, volala sa ceskoslovensko a z pohladu ochrany zdravia a najma prirody stala za***...