Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Francie mění dotace na nákup elektromobilů, zpřísňuje podmínky pro čínské vozy

Francouzská vláda zveřejnila seznam povolených typů automobilů, které budou mít nárok na dotace při nákupu elektromobilů. Nová pravidla dávají přednost vozidlům vyrobeným ve Francii a v Evropě před modely vyráběnými v Číně.
Zpět na článek
19. 12. 2023 10:28
19. 12. 2023 18:05
19. 12. 2023 20:37
19. 12. 2023 13:23
19. 12. 2023 18:36
19. 12. 2023 20:42
19. 12. 2023 20:50
19. 12. 2023 09:27
A jaké budou dotace
na Enyaq a ID.3 ? Těch 5 000 až 7 000 je pro všechna schválená auta?

Je to nepříjemné, protože Francouzi budou tlačit cenu EV nahoru, pokřivují trh.
Optimální by bylo, aby tam ty EV stály o 5 000 více než v Německu.
Rozbalit vlákno
13
19. 12. 2023 09:38
Re: A jaké budou dotace
Optimální by bylo aby žádné dotace nebyly a to ne jenom na auta.
Avatar - Barry Lyndon
19. 12. 2023 14:17
Re: A jaké budou dotace
Asi tak, dotace zrušit a na čínské dovozy clo a povinně označit rudou hvězdou :-) :yes:
20. 12. 2023 10:57
Re: A jaké budou dotace
Když už, tak ty peníze použit na budování infrastruktury...

U nás od 2024 dotace na EV též - pouze pro firmy.

Je neskutečné, že v době utahovaní opasků bude matka samoživitelka, hendikepovaný člověk či důchodce přispívat bohatým na auta, která oni sami mít nikdy nebudou. To mi hlava nebere a nikdy nepobere.

A že to půjde z mých daní se mi nelíbí už vůbec. No, hlavně že zrušili školkovné.
19. 12. 2023 09:48
Re: A jaké budou dotace
A to by malo aký zmysel? To potom nech radšej Francúzi zrušia dotácie, nie? Aj tak podľa mňa k tomu do roku alebo dvoch dôjde.
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 09:53
Re: A jaké budou dotace
Smysl by to mělo, že se narovná trh. Źádné dotace na nic, at se prosadí co je levnější nebo pro lidi zajímavější ne.
Princip kapitalismu. Volná soutěž - chceš prodávat elektrickýho konkurenta Fabie za 799 000 Kč? Když FAbie se splaovákem bude stát 450 000 Kč? Proč ne, přesvědči lidi že je to lepší a zajímavější a prodávej.
Anebo zkrachuj a běž vyrábět dětský odrážedla.

Strašně jednoduchý.

Jako s rohlíkem - otevři si malou pekáranu, vyhlaš že máš najelepší rohlíky na světě, že sou nejvíc eko a nejlepší pro zdraví a nejchutnější a prodávej 1 ks za 11 kč když vedle Tesco ho má za 3,50.
Bud lidi přesvědčíš, nebo musíš ZKRACHOVAT!

Žádná dotace, to dělal normalizační komunista, ten dotoval základní potřeby pro život jako bydlení a potraviny.
To ale aspon mělo smysl, tady se dotují nesmysly. A to smysl nemá.
19. 12. 2023 09:58
Re: A jaké budou dotace
tezko konkurovat z rohlikarnou, kdyz pres ulici StBabis postavil rohlikarnu s dotaci 100 mega ...
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 10:04
Re: A jaké budou dotace
Můžeš lidi přesvědčit že máš 20x lepší rohlíky jak Bekbulát, kdo ti brání. Když to dokážeš, budeš mít narváno a nebudeš stíhat péct. Kdo ti brání.
Avatar - WinDiesel
19. 12. 2023 15:58
Re: A jaké budou dotace
Já žasnu, ty umíš taky vyplodit něco normálního ...
19. 12. 2023 10:48
Re: A jaké budou dotace
Ja som narážal na to, že predávať vo Francúzsku EV o 5000 eur drahšie ako v Nemecku, aby sa to vyrovnalo s dotáciami je nezmysel, to ich fakt radšej rovno zrušiť.
Na Slovensku predaje elektromobilov rastú aj bez dotácií. Pomaly, ale prirodzene. Bez nich budú mať výrobcovia väčšiu motiváciu prísť čo najskôr s cenovo dostupnejšími elektromobilmi.
Avatar - WinDiesel
19. 12. 2023 16:00
Re: A jaké budou dotace
U nás to taky bylo bez dotací a dosáhly na 3% a pomalu rostou. A tak to má být, časem se třeba prosadí, ale ten boj se spalováky je dogmatický ideologický a hloupý.
19. 12. 2023 18:04
Re: A jaké budou dotace
existuju regulacie ktore chrania nas vsetkych (napr. potravinove normy...) a ktore asi nespochybnujes.
existuju normy s ktorymi nemusime suhlasit aj ked smeruju asi k niecomu co nas tiez ochrani ( napriklad emisne norny) a potom existuju stimulacie na to, aby mali early adopteri moznost dosiahnut dostatocny objem vyroby a znizit naklady.
zrusenim stimulacii by si spomalil vacsinovo akceptovany zamer znivovania emisii v doprave prave prostrednictvom elektromobility a lonkretne to, co maju frantici je geopoliticka zbran voci cinanom ktori prave cez extremne silne regulacia sposobili, ze jedina nova mobilita je cez elektroauta...
Avatar - Barrichello
20. 12. 2023 11:58
Re: A jaké budou dotace
Utopie, čínan at si dělá co chce. To je jeho boj. Stále vypouští 50 000x tolik emisí jak celá EU
20. 12. 2023 12:11
Re: A jaké budou dotace
cinan zaviedol regulacie cez ktore tam sposobil nepredajnost aut so spalovacimi motormi, co znamenalo komplet odpis vsetkeho co tam europske automobilky postavili a zaroven cinan masivne investoval do svojich automobiliek ktore zacinaju v cine rast (kedze nic ine tam nepredas).
kedze je cinan najvacsi trh na svete ( este chvilu, zachviku to bude india) tak zasadne diktuje trendy mobility-pretoze diktuje zakaznicke spravanie-cez regulacie.
kolko emisii vypusta cina je irelevantne, pretoze emisie sa budu vztahovat na produkt a nie na miesto produkcie, takze cinske auto bude spinavsie z vyroby ak europske a naslend ebude zatazene emisnym clom pri dovoze do eu...co presne spravili francuzi.
bol to cinan ktory zacal obchodnu vojnu s EU a USA, pretoze mu zacala klesat domaca spotreba a realitny trh z dovodu demografie a zakona o max 1 dietati...a trraz svoju nadprodukciu tlaci cez dumping do sveta....
19. 12. 2023 09:57
naftak - hrobar evropskych automobilek
kdyby nejpozdeji po dieselgate z pred 8 lety evropske automobilky naftak zarizly a venovaly se vyvoji elektromobilu vcetne vytvoreni dodavatelskych retezcu, nemely by ted bobky z chinskejch soudruhu
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 10:01
Re: naftak - hrobar evropskych automobilek
Ale měly, měly, čínskej soudruh totiž ve spolupráci s africkými, jihoamerickými a ruskými soudruhy draží 40-99% surovin nutných na výrobu čehokoliv od kastle, interiéru, elektroniky, baterek a utopistikých fantasmagorií OZE, kterýma to zelený NOESTLINISTICKY SOUDRUH Z EU chce nabíjet. A má na svém území 99,7% továren co toto produkují.

Docela blbý vid, zelenej utopisto BORISOVE, NASLEDNIKU SOVETSKYCH UTOPISTU :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) Lysenko, Borisov, Mičurinci atd by z Vás měli radost, jaké maj zdatné nástupce.
HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA

GreenDeal akorát totálně zlikviduje evropský průmysl ktery bude KOMPLETNE NAHRAZEN produkcí ČINY!!
Hodina velkého konce se nezadržitelně blíží :-) :-) :-) :-)
19. 12. 2023 10:05
Re: naftak - hrobar evropskych automobilek
to sou tvoje vecny kecy, ktery sem tady tisickrat vyvratil
ocekavam tvuj prijem tady a zaneradeni diskuse vykalama
radsi mizim
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 10:06
Re: naftak - hrobar evropskych automobilek
80% současného průmyslu v EU bude ukončeno a provozy zavřeny a lomy, pískovny, betonárky uzavřeny. Není to eko a navíc je to dotěženo prakticky :-)

smůla co :-)
Avatar - Barry Lyndon
19. 12. 2023 14:23
Re: naftak - hrobar evropskych automobilek
Takže vlastně stačí zavřít hranice, ať sem nikdo neleze, a těch pár, co nás tu zbyde, může dožít z recyklace :D
Avatar - Barrichello
19. 12. 2023 21:52
Re: naftak - hrobar evropskych automobilek
Znam lepší možnosti než zavírat hranice. :-)
Avatar - WinDiesel
19. 12. 2023 16:02
Re: naftak - hrobar evropskych automobilek
já jsem vždycky říkal že je nesmysl aby benzínofilové bojovali proti naftofilům když v pozadí číhá nepřítel podporovaný utopisty, socialisty, zelenými mozky a všelijakými liberály
Avatar - WinDiesel
19. 12. 2023 16:02
Re: naftak - hrobar evropskych automobilek
já jsem vždycky říkal že je nesmysl aby benzínofilové bojovali proti naftofilům když v pozadí číhá nepřítel podporovaný utopisty, socialisty, zelenými mozky a všelijakými liberály
19. 12. 2023 10:28
Nechapem
Aky je v tom rozdiel, ze cinske ev nam vadia a na cinske panely rozdavame dotacie?
Rozbalit vlákno
2
19. 12. 2023 18:05
Re: Nechapem
v pocte odborarov v tom ktorom priemysle...teda politicky :)
19. 12. 2023 20:37
Re: Re: Nechapem
😀👍🏻...... jedine ze tak
19. 12. 2023 11:50
Neúplné informácie
Medzi pravidlá na finančný bonus patrí napr. aj hmotnosť auta do 2,4t a iba do určitej ceny vozidla.

Ďalej sa ponúka nízkopríjmovým rodinám, možnosť leasobať auto za 100€, no musia napr dochádzať do práce aspoň 15km.

S týmito informáciami by ten článok vyznel trochu inak, že? Nebolo by to len bulvárne rozhodnutie vlády ale podpora čistej mobility chudobnejším rodinám. No to sa na Auto.cz nenosí, ako som si všimol..
Rozbalit vlákno
6
19. 12. 2023 13:20
Re: Neúplné informácie
Ale ne Model 3. Je sice levnej a nejuspornejsi, ale proste ne! :-!
Avatar - WinDiesel
19. 12. 2023 16:04
Re: Neúplné informácie
Nic proti modelu 3, ale když může být "Y" montován "správně", pak může být i "3" montována "správně".
Jediné blbé je že už je to asi 10. pokřivení trhu, co se týká výroby a prodeje elektromobilů.
19. 12. 2023 18:31
Re: Neúplné informácie
tesla 3 sa vyraba vyuzivajuc energeticky mix cinskeho hospodarstva. Yko ma rodny list v nemecku...mozno tam je rozdiel...takze proste ne!
nech to elon vyraba u nas a ividome aka bude cena potom...
19. 12. 2023 20:38
Re: Neúplné informácie
Jo, treba v CR jen auta vyrobena v CR to je super napad.
Slovaci budou litat v Q7 a my v i30 :-!
19. 12. 2023 20:46
Re: Neúplné informácie
ide o emisie z energie v tej ktorej krajiny. cina ma pri vyribe vysoke emisie co2. a to ma vplyv na to aku emisnu stopu maju vyrobky, co sa tam vyrobia....
Avatar - Mokrous
19. 12. 2023 21:11
Re: Neúplné informácie
To zní dost zajímavě, mít v nájmu vozidlo za 100€ měsíčně.
19. 12. 2023 13:23
Dobra zprava
Dobra zprava. Emise v Cine pristi rok skokove klesnou. Papir snese vsechno. :-!

Jinak od koho ma Stellantis a Renault ty baterky, ze si takhle na cinana vyskakujou? :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
19. 12. 2023 16:07
Re: Dobra zprava
To bych taky rád věděl.

Lithium a měď a další prvky určitě nepocházejí z Evropy.
Takže, suroviny jsou dováženy z Chile, Číny, Austrálie, USA apod. Možná že ty suroviny které nepocházejí z Číny nějak "nevadí"?
A v Evropě se mohou vyrábět battery packy, to asi ano.
A co Korea, články vyráběné v Koreji možná taky nevadí?
19. 12. 2023 18:36
Re: Dobra zprava
je to energetickom mixe...celkovej emisnej stope zo zivotneho cyklu. energia na vyrobu baterly je hlavny nosic emisnej stopy vyroby EV.
dolezite je byt ekologicky ale zaroven si neznicit hospodarstvo. nie je to dokonaly system, ale snahu uradnikom nemozno upriet. minimlane v tom, ze pocuvaju priemysel o cosi viac ako doteraz.
19. 12. 2023 20:42
Re: Dobra zprava
Jako ze jeden urednik udela bordel a druhy napravi ten bordel jeste vetsim bordelem?
Jako chapu, ze vsichni makaj jak afroamericani, ale u nas doma tomu rikame socialisticka byrokracie :-!
19. 12. 2023 20:50
Re: Dobra zprava
nie je to idealne, ale v krajinach ktore maju priemysel podobny europskym krajinam a zaroven nemaju emisne ciele pre priemysel a dopravu by si nechcel zit...vlastne ja som v takej krajine vyrastal, volala sa ceskoslovensko a z pohladu ochrany zdravia a najma prirody stala za***...