Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nechceme odepisovat spalovací motor, říká šéf BMW

Lidem, kteří nechtějí elektromobil, ho vlády těžko vnutí, myslí si Oliver Zipse, šéf automobilky BMW. Proto stále investuje do spalovacích motorů, a mimo jiné také do aut s vodíkovým pohonem.
Zpět na článek
19. 12. 2023 17:16
19. 12. 2023 18:50
19. 12. 2023 19:57
19. 12. 2023 21:13
20. 12. 2023 08:24
20. 12. 2023 10:21
20. 12. 2023 12:54
20. 12. 2023 13:09
20. 12. 2023 19:36
20. 12. 2023 20:52
20. 12. 2023 21:12
20. 12. 2023 21:40
20. 12. 2023 21:43
20. 12. 2023 22:03
20. 12. 2023 23:13
21. 12. 2023 06:49
21. 12. 2023 10:43
21. 12. 2023 12:04
21. 12. 2023 13:49
21. 12. 2023 16:46
21. 12. 2023 17:13
21. 12. 2023 18:35
19. 12. 2023 16:37
Moudřejší budu 3 měsíce po zrušení umweltbonusu
Samozřejmě, že spousta lidí bude chtít nadále spalováky, zejména když poptávka po ropě nebude stoupat (díky BEV) a její cena se bude držet.

Ale pokud v Německu dokáží automobilky vyvážit zrušený bonus a v 2H24 nebudou nižší meziroční prodeje, tak je zde šance i na EV.

Zatím byl trh pokřivený díky umweltbonusu, takže nyní je brzy na závěry.
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2023 17:16
rozumný názor
konečně jsou připouštěny i jiné názory než full electricity.
Navíc eurovolby se blíží a tlak z Brusele na green deal začíná povolovat, pač pánové a dámy tuší, že lidé, kteří mají ještě kus zdravého rozumu ( i když na západ od Česka těch lidí s volebním právem kvapem ubývá) se můžou rozhodnout volit trochu jinak než se očekává v europarlamentu.

Bohužel celý green deal je maximálně zpolitizovaný a daň zaplatíme všichni za ty poslední 4 roky, když se zastavil přirozený vývoj a bylo Evropanům vnuceno něco, co nebylo vyvoláno přirozeným vývojem ale posedlostí
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2023 18:50
G60 40i
Bohužel může říkat co chce, ale dokud politika - v rámci evropské neschopnosti se dohodnout na něčem jiném než pouze omezit prodej spalovacích aut a hýkat nad čínskou technikou produkovanou díky uhelným elektrárnám a omezování lidských práv - ty motory neumožní prodávat, tak je nám BMW názor k ničemu.

Já těžce nesu novou 5er a její techniku v EU. Připomenu mimo EU 540i: 280 kw (z toho 13 kw MHEV), WLTP spotřeba 6.8l / 100 km, 0-100 za 4.7s, CO2 156g. Pro ty co jezdí rychleji mimo město parádní hodnoty.

Vlastně, už mám tak depresivní nálady co se týče aut, že jestli se do roka zlepší dobíjecí síť, to už snad radši rovnou BEV než takhle zbastlená auta...a ne protože chci, ale protože mi nic jiného nezbyde :no:

Ještě doplním, nové MB E450 se sice v EU nabízí, ale stojí na úrovni dosavadní M550i s V8 a aktuálně při srovnané výbavě asi i víc než Tesla S. Výrobními náklady to nebude (platba za emise), takže tolik ke svobodné volbě na trhu :no:
Rozbalit vlákno
28
19. 12. 2023 19:57
Re: G60 40i
ja vyckavam, poptal jsem defa a to co mi nabidli me rovnou urazilo. Ted bych pockal jak se to bude hejbat po Novym roce. Prodeje nad 2 pujdou krom N1 nekam, ev u nas nikdo nechce a zbytek je do*urvenej nebo neni vubec.
19. 12. 2023 21:13
Re: G60 40i
nečekej na nic a kupuj :-) Lépe už bylo. 8-s
Já mám na denní ježdění plug in X5 45e, poctivě nabíjím doma, dlouhodobá spotřeba benzínu 6,7 l + elektřina. Toto auto funguje naprosto vzorně. Já teda na BMW jsem zvyklý už řadu let a nevidím v tom žádný velký handicap (musím říct, že jezdím hodně kolem komína. Na dálky to nedává žádný smysl. Bez dobíjení to žere 12 l/100 km)
No a na zábavu a dráždění 5 litrový benzín LC 500, ať se všichni elektrikáři potentují vzteky :-! :-!

P.S. Možná jako alternativu k X5 by stálo za zvážení GLE 350 de. Jede to na naftu + baterky. Takže spotřeba o nějaký litr menší ale je to velký kus železa na parkování zejména po Praze a parkování kdekoliv pokud nemáš kartu pro invalidy :-)
20. 12. 2023 08:24
Re: G60 40i
45e mam 125tkm…
Avatar - lyon667
20. 12. 2023 10:21
Re: G60 40i
Uvidíme, jak se v Mnichově popasují s vodíkem. Měl jsem možnost si vyzkoušet Mirai a koncepčně i funkčně to dává vcelku smysl. BMW by to mělo být schopno posunout zase o kus dál. Jen chybí ty plnící stanice...

Takže zatím jen a pouze benzín.
20. 12. 2023 12:54
Re: G60 40i
Ne, vodiku nechybi jen cerpaci stanice.

Vodik vubec nedava (pro min 90% aut) smysl. A kdo tvrdi ze ano, tak nema dostatek informaci.

Vodik bude vzdy mnohem drazsi alternativa baterce.

Ale ok, v BMW, kdyz si nekdo zaplati, at si to koupi. Alespon to nesmrdi. :yes:
Avatar - lyon667
20. 12. 2023 13:09
Re: G60 40i
Svůj čas a nervy považuju za nejvzácnější komodity, což dělá z baterky absolutně nejdražší alternativu ze všech. A na tom se ani v příštím desetiletí technologicky nic nezmění.
20. 12. 2023 19:36
Re: G60 40i
Tak za prve:
Baterky se daji menit - battery swapping
https://www.stellantis.com/…lectric-vehicles
A ta technologie existuje uz dnes!

Za druhe:
Dnesni EV se nabije za 18 minut, pristi generace bude mit 10 minut.
Za deset let budeme na min jak deseti minutach.

Komu tohle muze vadit?
Jedine poslickum, kuryrum a obchodakum. Ostatnim sotva. Nehlede na to, ze bude dojezd na nabiti 1.000km...

Btw. vis o tom, ze auto s dojezdem 1.000km uz existuje???
Ok, je to normovany (nebo jaky vlastne?) a realita v zime bude polovicni, ale stejne!
https://www.nio.com/et7

A6-etron v kombiku bude mit 640km a predpokladam paradni rychlost nabijeni.
https://www.auto.cz/…nt-e-tron-143140
Pro me je tohle (samozrejme spolu s Teslou) muj pristi dream-car. 8-s
Auto, co bude umet uplne vsechno.
:yes:

PS Jestli jsou tvymi nejvzacnejsimi "komoditami" cas a nervy, doporucuji opustit zdejsi diskuze. Ty stoji spoustu casu i nervu. :D
I kdyz se to da brat take jako komplinent. Vazim si toho, ze toto venujes mne. :-)
20. 12. 2023 20:52
Re: G60 40i
Když píšeš o Tesle, která se umí plně dobít za 18 min?
20. 12. 2023 21:12
Re: G60 40i
Nepsal jsem o Tesle za 18 minut.

Za 18 minut se dobije H/K - dnesni EV.
Tesla to nema jako prukopnik tak jednoduchy. Nemuze jen tak prejit na 800V, kdyz superchargery jsou vsechny (krom V4) jsou 400V. :-O

Jinak jeste bych zpresnil informaci, kde jsou EV dnes!!
https://fdrive.cz/…a-za-mrazu-11718
"Nio ET7 ujelo v reálném provozu 1 044 km bez nabíjení a za mrazu"
:yes: :-O

K tomu jak pitomy jsou vety typu co bude za deset let:
"A na tom se ani v příštím desetiletí technologicky nic nezmění."
:D :D :D
WTF

PS Samozrejme ze kazdy petro/dieselfil potrebuje dojezd na nabiti nejmin 2.000km. Bo ma fobii z nabijeni.
https://www.idnes.cz/…_jpz-ostatni_abr
"Neofobie myšlenková – říká se jí také cenofóbie a vyznačuje se strachem přijímat jiné názory a myšlenkové proudy. Neříkáme, že by se člověk měl hned chytat všeho, co druhý řekne, ale měl by přijímat nové podněty a rozšiřovat si tak obzory, což ho dovede i k novým koníčkům. To ale lidé trpící touto fóbií naprosto odmítají. A tím se o hodně ochuzují."
:D :D Zdravim predevsim arese ale i lyon667.
20. 12. 2023 21:40
Re: G60 40i
Ty extrémní názory neřeším a nekomentuju.

Já jenom že sis zase vybral jedno auto co to umí a zdaleka to není standard ani u tebou (jinak) vyzdvihované Tesly.

Nio - ano, EV sedan se 150 kwh bych bral...a než v čínském produktu tak v nějakém evropském nebo americkém. Kde si ho koupím?

Píšeš že je něco vyřešené, přitom se opíráš o jeden zatím výjimečný model a o PR čínské automobilky v něčem co možná v budoucnu přijde.

Já 2024 chci měnit auto na dálnici. A to co jsem měl dosud se přestalo v nové generaci prodávat. Zkusím 5er PHEV, ale to auto se mi z více důvodů nelíbí a pokud mi v realu ta jedna varianta nesedne, tak neexistuje alternativa. Platit za MB E450 ceníkovou raketu mi přijde ujeté. A6 bude měnit model, otázkou co přijde. Proto jak jsem psal, to už snad radši zkusím inovovanou Teslu S. Ale ani po inovaci nemá ty parametry co tady píšeš. Takže nevím jestli to bude pro mě ono abych pak někde netrčel na nabíječkách a litoval co jsem si to koupil za auto když za 2-3 roky třeba ty 150 kwh sedany dorazí a Tesla S 95kwh bude bezcenná... můj povzdech nad "svobodným trhem"...nevim co koupit, opravdu...
20. 12. 2023 21:43
Re: G60 40i
Heled, precti si pozorneji tu diskuzi.

Reagoval jsem maximem mozneho uz DNES na vetu, ze za deset let se nic nezmeni.
:D

Proto tato veta:
"Dnesni EV se nabije za 18 minut, pristi generace bude mit 10 minut."
Za kterou si stojim!

Odpurce (tim nemyslim tebe) totiz tvrdi, ze neco nebude za deset let a ani nevi (treba battery swap) co uz existuje v praxi (NEtvrdim ze vsude vzdy a na VSECH autech) DNES.

PS Tobe bych s EV s tvymi pozadavky doporucil si jeste par let pockat, abys nebyl s EV nespokojeny. :D Pockej si nejmin na pristi generaci 800V aut, treba tu Audi A6 e-tron.
A Macan taky nebude spatnej...
Jsem zvedavej i na Neue Klasse od BMW.
https://efahrer.chip.de/…-3er-bmw_1014864
Ten posun bude obrovskej...
20. 12. 2023 21:59
Re: Re: G60 40i
Zadne EV se nenabije za 18 minut z 0 na 100. Kdezto moje V8 s 80l nadrzi je plna za 5 minut.
Chapu,ze Vam nekdo nasere do rukou a Vam to prijde jako cokolada,ale vetsine ne.
20. 12. 2023 22:03
Re: Re: G60 40i
Nikde jsem nepsal o nabijeni 0-100%.
Do nuly nejezdis a nad 80% to trva dlouho - byla by hloupost cekat na fast-chargeru na 100%.
Nemam potrebu porovnavat s fosilem.
Uvadim absolutni cisla.
O tom jak rychle se tankuje spalovak vi v teto diskuzi kazdy a je to od tebe zbytecna informace.
:no:

Shrnovacka: Kazdy petrofil i elektromobilista vi, jak rychle se natankuje nadrz fosilnim palivem.
;-)
Jen malo petrofilu ale chape, jak funguje nabijeni. Proc se uvadi nabijeni na 80% atd.
Bohuzel neznalost petrofilu se casto snoubi s aroganci, vulgarnim projevem, osobnimi urazkami a hlavne s neochotou prijimat nove informace. :no:
20. 12. 2023 22:20
Re: Re: Re: G60 40i
No,pekny,takze priste napiste,ze se "Ev nabije za minutu" Sice z 10% na 12%,ale nac se zatezovat detaily,ze...
Ze nemate potrebu srovnavat s ICE samozrejme chapu:ICE je ve vsem daleko lepsi. Ale jak rikam,jsou lide,kterym naserete do rukou a voni zaplati za cokoladu. Skoda,ze ja mam jine klienty:(
20. 12. 2023 22:22
Re: Re: Re: G60 40i
Je tomu presne naopak.

Skoro ve vsem krome dojezdu a rychlosti tankovani je lepsi EV. :-O

Jinak doporucuji treba tuto luteraturu:
https://www.garaz.cz/…abijeni-21005189
Začínáme s elektromobilitou II – Jak na veřejné nabíjení? ;-)

Proč se udává čas nabíjení 0–80 %?

Rychlost nabíjení není po celou dobu nabíjení stejná, kvůli fyzikálním zákonům se totiž mění s úrovní nabití baterie – ke konci nabíjení se výrazně zpomaluje. Nejefektivnější pro rychlé nabíjení je tak spektrum zhruba do 80 % nabití, proto se automobilky nejčastěji chlubí tímto časem. :yes:

Az si toto nastudujes nebudes v diskuzi o EV vypadat jako retard. Sorry.
20. 12. 2023 22:26
Re: Re: Re: Re: G60 40i
No,ano,jsou lide,co tvrdi,ze zem je placata. Neni,ale proc je presvedcovat;)
20. 12. 2023 22:28
Re: Re: Re: Re: G60 40i
Ja vim, to jsou tvy kamosi, co nejsou schopny prijimat novy informace.
;-)

Game over, kamo

Dobrou
20. 12. 2023 22:29
Re: Re: Re: Re: G60 40i
Ja klidne budu retard. Ve svete,kde se obhajuje,ze nabijet 10-80 je vlastne supr,kde mit 100 kwh baterii,zaplatit ji a pouzivat z 70 kwh z ni je v poradku,to vlastne neni spatne;)
20. 12. 2023 23:33
Re: Re: Re: G60 40i
U BEV taky vnímám nerelevanci WLTP dojezdu v kombinaci s praktickým dobíjením 10-80%. Protože zrovna nejrychlejší dobíjení potřebuješ na dálnici a tím hrozí vození 20% prázdné baterky. Na dálnici navíc BEV vykazují % vyšší nárůst spotřeby oproti jiným režimům. Takže realita na dálnici je úplně jiná než udávané parametry.

Příklad: chci zkusit aktuální Teslu S jak zvládne část trasy co běžně jezdím do Německa. WLTP dojezd 630 km zní dobře. Ale při 130 km/h co jsem četl bere asi 19kwh. Nad 130 to roste a to chci zkusit kolik. Moje tempo aspoň 150 km/h, ideálně 180 km/h tempomat, když to provoz dovolí. Baterka 95kwh, tj na 80% 76kwh. Nelze jet do 0%. Pokud bude spotřeba 25, nedejbože 30 kwh, bude to dobíjení co 200 - 250 km. Pokud bude ideálně fungovat dobíječka tak to bude min 15min…a to víme, že ne vždy ideálně fungují. Takže WLTP 630km vs nabíjení co 250km je šílený rozdíl vzhledem k tomu, že to potřebuje nějaký čas… Pro mě když to bude 10 min na 300 km takhle náročnějšího používání už bude nějak akceptovatelné (nikoliv ideální). Zmíněných 150kwh s 800V a sítí kvalitních dobíječek může být řešení…
21. 12. 2023 06:48
Re: Re: Re: G60 40i
Superchargery Tesly funguji pomerne dobre. Hlavne na superchargeru jen zapojis konektor a auto ihned nabiji samo. Nic neresis. Nektere ostatni automobilky maji plug-and-charge uz taky, ale samozrejme jen nekde...

Kdyz vyrazis na cestu obvykle si pred tim dobijes na 100%.
A kdyz das prvni vybiti blizko k nule, tak jsi na deklarovanem dojezdu.

Jinak 80% samozrejme omezeni na cestach je. Na druhou stranu, kdyz jdes treba na obed, casto nabijes vic, klidne 100% taky.
20. 12. 2023 23:13
Re: G60 40i
Ano při současném vývoji to vypadá, že další generace EV cca za 4 roky už i pro mě může být schůdná. Ruku do ohně bych za to nedal, ale možné to je.

Legislativa je však nastavená tak, že BMW má (emisně) inovovanou spalovací techniku, ten pán v článku tvrdí, že by se tomu dál věnovali, ale nelze si to v EU koupit a to ne v roce 2028, ale v roce 2024.

Vyzkouším všechny možnosti, vždycky jsem fandil novým modelům, ale je možné že tentokrát zvolím něco v dosluhující generaci kvůli motorům. V prémii tedy spíš o třídu níž, něco jako M3 Touring nebo RS4 Avant bych asi kousnul :-[]

btw ta vylepšená 40i je myslím v X5/X6, což je paradox když v 5er bude jezdit výrazně úsporněji…
21. 12. 2023 06:49
Re: G60 40i
Co je vlastne spatneho na novem petkovem plug-inu treba 550e?
https://www.auto.cz/…-hybridem-150135
Vcera jsem to auto videl, a designove by mne nevadilo. :D
Samozrejme plne elektricke...

Osobne bych si na tvym miste koupil novy EVcko (na kratky a stredni trasy) a nechal si stary fosil jen na delsi trasy. Ale neznam tvuj podil dlouhych jizd, jestli je hodne vysoky, tak jak jsem psal, pockal bych na dalsi generaci EV.

M3 touring bude skvely auto, ale ten design fakt nic moc (podle me samozrejme). Vcera jsem videl CTR 10, to se mi skutecne libi, jak je nizka a rozkrocena. Ale zase jen FWD.
21. 12. 2023 10:43
Re: G60 40i
Vadí mi že je to jediná výkonná varianta, která se posouvá víc směrem k elektromobilu než jenom něčemu co má elektrickou výpomoc. Celé to auto je stavěné na to aby to byl BEV a jak moc to v praxi bude poznat určitě vyzkouším, ale předpoklady posunout jízdní schopnosti dosavadní 5er to moc nemá. Je větší a těžší. G60 40i hmotnost 1886 kg (srovnatelná s G30), G60 50e 2230 kg.

i5 mi parametry nevyhovuje, to bych asi raději tu Teslu S a 550e aby fungovalo se bude muset dobíjet. Spalovák přišel o 30 kw výkonu, resp 25 vůči mhev verzi. Baterka má skoro 20kwh což je úctyhodné, ale jako EV to nebude jezdit nijak dramaticky a k dosažení hybridních výkonových parametrů to spoléhá na elektromotorech víc než starší PHEV. I ty silnější PHEV se na dálnici po vybití baterky po souvislých zrychleních na autobahnové rychlosti začnou chovat "divně", tj. prodlevy na plynu, nekonzistentní podávání výkonu apod. A když já vím že na tenhle režim si kupuju auto, tak prostě mi vadí z principu, že mi prodávají 550e s tím, že to přece v 95% případech bude fungovat a ve městě budu mít aspoň nižší spotřebu a bude se mi to líbit...ano, fungovat to bude. Ale...na dálnici to v tomto režimu stejně bude žrát, k tomu navíc abych to všude kde to půjde krmil elektřinou...

Když na to je tu G60 40i, která má o spalovacích 60 kw více, což je hlavní zdroj výkonu na dálnici. Nevozí s sebou hmotnost navíc, nemuselo se kvůli tomu vyrobit tolik elektroniky a baterek a ještě to celé zaplatit. Zkusím to, ale přijde mi to nepochopitelné lámání přes koleno. Obzvlášť když i já věřím, že 2028 už mi BEV bude možná vyhovovat, takže o žádný odpor k budoucnosti se nejedná.
21. 12. 2023 12:04
Re: G60 40i
No s tim by se asi dalo souhlasit.
:yes:

Ja take nejsem uplne priznivcem PHEV, ktere obzvlast na dalnici moc smysl nedavaji.

Na druhou stranu si myslim, ze hmotnost neni nejdulezitejsi parametr 5er. Ten ja beru jako kompromis mezi cestovanim a obratnosti spis s durazem na komfort. Kdo chce vic obratnosti, mel by zvolit spis 3er. To je muj pohled.

Jsem rad, ze nejsi neofob.
21. 12. 2023 13:49
Re: G60 40i
pokial to chces teraz a nie trebars o 2 roky, preco nekupit skladovu 540i G30/G31LCI? Este su dostat aj uplne nove s nulovym najazdom. Pride mi to ako ovela lepsia volba nez G60, aj keby rovno bola G60 540i pre EU trh
21. 12. 2023 16:46
Re: G60 40i
Kdybych kupoval teď hned, tak bych to tak zřejmě udělal. I když teda já už 540i měl, pak 640i GT po faceliftu, tak se mi taky uplně nechce si kupovat “staré” auto. Ale teprve mě to čeká hlavně protože bude končit leasing, takže teď to prostě nejde nebo nedává smysl.

Uvidíme…nejlepší by bylo si to ekonomicky trochu srovnat a když by člověk přitlačil v rozpočtu tak asi je z čeho vybírat :D Ta 540i byla dosud taková ideální varianta pro někoho kdo chtěl technicky něco mnohem víc než mainstream (Superb), ale zároveň výrazně levnější než S-Class, Panamera a podobná top auta.

V nové generaci to omezení na 520d/i (ztrácí některé výhody proč kupovat tak drahé a sofistikované auto), elektro verze (není pro mě na úrovni použitelnosti) nebo PHEV (vydávané za ideální řešení pro všechny) je pro mě nešťastné.
21. 12. 2023 17:13
Re: G60 40i
Tak sme na tom cca podobne. Inac tych ludi, pre ktorych 5-ka prestala v tejto generacii davat zmysel, bude asi viac, minimalne v Europe. Bohvie, co to spravi s predajmi, i ked BMW sa s g60 evidentne zameralo skor na azijsky trh (sudiac podla dizajnu), takze ich mozno slabsie predaje v EU nebudu az tak trapit.
21. 12. 2023 18:35
Re: G60 40i
Mate pomerne vysoky naroky.
:-)

V USA je velmi dobre hodnocen Genesis.
Pry by se mel snad dat koupit i v Cesku.
Ma i zajimava rebrandovana Hyundai EV.
https://elektrickevozy.cz/…ji-elektromobily
Avatar - Ja Prvni 123
20. 12. 2023 07:08
Jakej je rozdil
mezi konvencnim a klasickym spalovacim pohonem?

To uz se pseudonovinari zkřivili tak, ze EV nazyvaji konvencnim pohonem?!
Rozbalit vlákno
1
20. 12. 2023 12:56
Re: Jakej je rozdil
No to by davalo smysl.
:yes:

Konvencni elektro.
A archaicky spalovak.
:D