Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nechceme odepisovat spalovací motor, říká šéf BMW

BMW 330i (2003)
BMW M5 Competition
BMW M5 Competition
BMW M5 Competition
11 Fotogalerie
Marek Bednář

Lidem, kteří nechtějí elektromobil, ho vlády těžko vnutí, myslí si Oliver Zipse, šéf automobilky BMW. Proto stále investuje do spalovacích motorů, a mimo jiné také do aut s vodíkovým pohonem.

Řada automobilek se zavázala k ukončení výroby aut se spalovacími motory ve více či méně realistickém časovém horizontu. BMW k nim ale nepatří, naopak je známé tím, že se spalovacích motorů drží a v jednom jinak totožném modelu dokáže nabídnout konvenční, plug-in hybridní i ryze spalovací pohon.

„Nechceme odepsat spalovací motor,“ nechal se slyšet Oliver Zipse, šéf automobilky, na ekonomickém fóru ve Frankfurtu. Důvodem je prostě to, že řada zákazníků nechce elektromobil; prodeje elektrických BMW sice stoupají, ale není to tak, že by o jeden prodaný elektromobil více zároveň znamenalo

Video placeholder
BMW iX5 Hydrogen: Video zimní testování • Zdroj: BMW

Zipse už v minulosti varoval státní i nadstátní vlády před vnucováním elektromobilů lidem, kteří je nechtějí. Podle jeho čerstvého vyjádření si v případě, že se celý autoprůmysl přeorientuje na elektromobily, lidé ponechají své benzínové či naftové auto delší dobu.

V současnosti přitom vozy s konvenčním pohonem co do prodejů s náskokem převládají nad elektromobily. Podle Zipseho není dobře „pomlouvat produkty, které jsou stále v nabídce“.

Automobilka navíc nevěří, že budoucnost je ryze bateriově elektrická; kromě nekončících investic do spalovacích motorů také stále pracuje s vodíkem. Nejčerstvěji odhalila model iX5, který sice není určený k běžnému prodeji – automobilka má vyrobit méně než 100 kusů, lidem je bude zapůjčovat a sbírat od nich zpětnou vazbu – ale nahlíží na něj jako na realistickou alternativu bateriových elektromobilů.