Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
rohor
Jenže tady dále máme:
Přemrštěnou cenu ve srovnání s TM3 (myslete si co chcete, ale pro mě neexistuje jiný etalon pro EV). V dalších parametrech taky ztrácí. Interiér s tím dementním displejem namísto HUD. Jistě, HUD nemá ani Tesla, ale má ho můj letitý Prius he. Absence HUD je naprosto neobhajitelná u jakéhokoli auta r.v. 2020+, sorry jako.
Chápu, že Toyotě jsou EV u zádele, jak by taky ne. Ona prostě nemusí, nemusí. Může si plnit emise s prstem v nose i bez nich. Takže kdo chce machrovat, že má (na) to EV od Toyoty, může. Já bych vždy bral raději Teslu. A nebo raději ne. Raději vymazlený hybrid od Toyoty.
Přemrštěnou cenu ve srovnání s TM3 (myslete si co chcete, ale pro mě neexistuje jiný etalon pro EV). V dalších parametrech taky ztrácí. Interiér s tím dementním displejem namísto HUD. Jistě, HUD nemá ani Tesla, ale má ho můj letitý Prius he. Absence HUD je naprosto neobhajitelná u jakéhokoli auta r.v. 2020+, sorry jako.
Chápu, že Toyotě jsou EV u zádele, jak by taky ne. Ona prostě nemusí, nemusí. Může si plnit emise s prstem v nose i bez nich. Takže kdo chce machrovat, že má (na) to EV od Toyoty, může. Já bych vždy bral raději Teslu. A nebo raději ne. Raději vymazlený hybrid od Toyoty.
Aké konkrétne parametre myslíš?
Napr dojazd je veľmi závislý na jazdenej trase a spôsobe jazdy. Aj u Tesly.
Elektronadšenci z Efahrer testujú autá v reálnej prevádzke.
- Tesla Model 3 Long Range rok 2023/79 kWh im vychádza dojazd 249 km (pri 10 stupňoch, 130 km/h, rýchlym tempom). https://efahrer.chip.de/…ichweitenrechner
- To je podobné ako táto Toyota.
Napr dojazd je veľmi závislý na jazdenej trase a spôsobe jazdy. Aj u Tesly.
Elektronadšenci z Efahrer testujú autá v reálnej prevádzke.
- Tesla Model 3 Long Range rok 2023/79 kWh im vychádza dojazd 249 km (pri 10 stupňoch, 130 km/h, rýchlym tempom). https://efahrer.chip.de/…ichweitenrechner
- To je podobné ako táto Toyota.
249km v zimě u TM3 je málo. Mám už něco s EV najeto a TM3 jsem zkoušel. Při teplotě kolem nuly tachometrovou 130 se dá pohodlně ujet 300km. Soukromě mám Konu EV (najeto 180t.) a cca rok EV6. Kona má hodně nízkou spotřebu, ale na dálnici ta spotřeba roste dost citelně. Navíc se v zimě pomalu nabíjí. EV6 se zase nabíjí někdy až moc rychle, spotřeba je vyšší jak u Kony (je to samozřejmě větší auto). V zimě po dálnici jezdím většinou 120 a spotřeba je cca 22kW/100 km (takže reálně 300 km ujedu i s tím, že nenabíjím do 100% a nevybíjím do nuly. Tesla je nicméně ještě efektivnější a bude efektivnější i oproti bZ4X.
Díky za reálne skúsenosti. Aký máš rozdiel v spotrebe pri 120 vs 130 km/h?
Škoda, že auto.cz nemá nejakú metodiku na dojazdy a tejto zásadnej otázke pri EV sa venuje vždy inak (Enyaq diaľnica 104-108 km/h porovnané s Aryia 130 km/h, Toyota nikto nevie).
Šiel si na tej Tesle dlhú trasu po diaľnici? Čítal som viackrát, aj som videl video, ako Tesla dojazd zhruba do polovice kapacity batérie výrazne nadhodnocuje.
https://www.reuters.com/…batteries-range/
Tuto testovali TM3 pri 130 km/h za normálneho počasia 357 km, a na tej istej stránke uvádzajú, že v zime reálne 249 km. A týpek v tej správe od Reuters uvádza podobnú hodnotu (menej ako polovicu deklarovaného dosahu 353 míľ).
https://efahrer.chip.de/…-autobahn_109536
Škoda, že auto.cz nemá nejakú metodiku na dojazdy a tejto zásadnej otázke pri EV sa venuje vždy inak (Enyaq diaľnica 104-108 km/h porovnané s Aryia 130 km/h, Toyota nikto nevie).
Šiel si na tej Tesle dlhú trasu po diaľnici? Čítal som viackrát, aj som videl video, ako Tesla dojazd zhruba do polovice kapacity batérie výrazne nadhodnocuje.
https://www.reuters.com/…batteries-range/
Tuto testovali TM3 pri 130 km/h za normálneho počasia 357 km, a na tej istej stránke uvádzajú, že v zime reálne 249 km. A týpek v tej správe od Reuters uvádza podobnú hodnotu (menej ako polovicu deklarovaného dosahu 353 míľ).
https://efahrer.chip.de/…-autobahn_109536
Rozdil mezi 120 a 130 je tak 3kW. Prave ale u te Tesly mi ta spotreba vychazela pri 130 docela slusne. Mel.jsem ji na 10 dni a jel do Italie. To auto me uplne nechytlo, ale spotreba nebyla zas tak spatna.
S Konou mam mnohem vic realnych zkusenosti. Byl jsem s ni i na jednom ze srazu na letisti v Mnichove Hradisti. To auto je vynikajici co se tyce efektivity a dojezdu. Udrzba nestoji nic. Mam porad puvodni desticky i kotouce 😅 ... Ale jako auto je to docela hrozny. Je to jedna z prvnich a ta trakce hlavne na mokru je ... zadna. Jizdni vlastnosti prumerny, interier plastovy a cenovce neodpovida.
U EV6 je to o necem uplne jinym. To auto jede opravdu skvele a je videt pokrok. KIA sice premiovka neni, ale v oblasti EV je jejich technika lepsi jak u vetsiny premiove konkurence. S tim se da jezdit uplne v pohode po cele Evrope.
S Konou mam mnohem vic realnych zkusenosti. Byl jsem s ni i na jednom ze srazu na letisti v Mnichove Hradisti. To auto je vynikajici co se tyce efektivity a dojezdu. Udrzba nestoji nic. Mam porad puvodni desticky i kotouce 😅 ... Ale jako auto je to docela hrozny. Je to jedna z prvnich a ta trakce hlavne na mokru je ... zadna. Jizdni vlastnosti prumerny, interier plastovy a cenovce neodpovida.
U EV6 je to o necem uplne jinym. To auto jede opravdu skvele a je videt pokrok. KIA sice premiovka neni, ale v oblasti EV je jejich technika lepsi jak u vetsiny premiove konkurence. S tim se da jezdit uplne v pohode po cele Evrope.
PowerHouse
zatím Toyota doplácí umweltbonus 6750 na toto auto.
Zetti
...proc asi?
Ako slúži po dlhšom čase?
Jedno je jiste, je to muj prvni a posledni elektromobil. Jezdi dobře ale to ostatni, nabijeni, dojezd v zime a nespocet elektronickych bbbbbuzzzzzzerrrrrantu dela to auto dost nekomfortni.
Díky za úprimnosť.
Máš aj FVE? Ako to jazdí v zime?
Recenziu som čítal, len to bolo dávnejšie, a bol tam nejaký problém s modelom. A niečo s 12V baterkou - to už je doriešené?
Máš aj FVE? Ako to jazdí v zime?
Recenziu som čítal, len to bolo dávnejšie, a bol tam nejaký problém s modelom. A niečo s 12V baterkou - to už je doriešené?
Recenzi jsem četl a byla zajímavá. Už jen počáteční strasti s autem za cenu, kterou průměrný čech za auto nikdy nedá, by mě z toho trefilo. Je velká škoda že nemůžeš sdílet další postřehy..
tomas4568
V roce 2023 prvoligová automobilka EV v nabídce mít musí. PR, investoři, banky,.... - prostě musí. Nezáleží ani tak na tom, kolik se toho prodá. Až na dojezd to není špatně udělané auto, nemusí se za něj stydět, dnes je to prostě maximum, které dokáže Toyota nabídnout. Podle mne ani nečekají, že to bude šlágr. Potřebují jenom nějak překlenout dobu, než přijdou s EV, které bude stejně dobré nebo lepší než konkurence.
Když se vezme v úvahu bídný podvozek a bídně neefektivní pohon, tak už toho na podporu tvrzení "není špatně udělané auto" nějak moc nezbývá, protože jak znám Toyotu, tak interiérem to jistě nezachrání... :-)
Tak zrovna podvozek chvali ve vsech testech a ja taky. To auto jede moc pekne, a ma top vektorovane AWD stejne s Subaru Solterra a vyvinute na zaklade letitych zkusenosti s STI. Do zatacek, nebo na mokru si muze dovolit vic nez jakakoliv jina ctyrkolka, tady navic nechybi vykon v kazde rychlosti. I kdyz uz auto v zatacce ve smyku ujizdi, staci slapnout na plyn a hned se srovna. Uplne neskutecne
Osobne si ztezuju na nedotazene dobijeni. Kdyby to auto melo AC 22kW, jako ma treba Tesla, nebo i Renault ZOE, je to uplne o necem jinem. Interier mi vyhovuje, nechci auto ovladane tabletem a pohled na budiky nad volantem misto skrz je zajimavy
Osobne si ztezuju na nedotazene dobijeni. Kdyby to auto melo AC 22kW, jako ma treba Tesla, nebo i Renault ZOE, je to uplne o necem jinem. Interier mi vyhovuje, nechci auto ovladane tabletem a pohled na budiky nad volantem misto skrz je zajimavy
Jistě. Toyoty mají excelentní podvozky už nejmíň posledních 15 let. Kdo tvrdí opak ten o tom nic neví. :yes:
Exceletní možná tak v kategorii "hybrid" - konkrétně potom hybrid houpavého kočáru a drncavého trakaře (třeba v našich RAV4 PHEV dostane člověk od každého trochu :D ). A tady píšou že to drncá i na 60%ntních osmnáctkách a to už je fakt docela umění.
Nesmis sezrat vsechno co se na internetu pise a uz vubec ne na acz.
Naše RAVky drncají na 55%ntních devatenáctkách, takže nemám důvod nevěřit... ta auta prostě nemají celkově konstrukci odpovídající cenovce, všechno (od základu po drobné detaily) je podivně lowcostově zfušované (japonská Dacia tomu říkám). Asi je to možná spolehlivé, ale to neznamená, že kvalitní... :-)
... možná je to tak zfušované schválně, aby na obdobné technice prodali Lexus o půl mega dráže, ale imho to překračuje únosnou mez. Koncern VW to má podle mě třeba mezi Škodou a Audi vybalancované líp.
... možná je to tak zfušované schválně, aby na obdobné technice prodali Lexus o půl mega dráže, ale imho to překračuje únosnou mez. Koncern VW to má podle mě třeba mezi Škodou a Audi vybalancované líp.
Už tím, že napíšeš "houpá a drncá" tak tím podtrhuješ svoji neznalost. Tyto 2 vlastnosti jdou proti sobě a asi ani ten nejhorší podvozek na světě nezdůrazní obě zároveň.
Naopak. Podvozky Toyot nedrcají ale zároveň i výtečně drží v zatáčkách. Se zálibou sleduju auta za mým Priusem, jak se jim vždy po projetí zatáčky 50kou vzdálím a jak mě potom hned nepovolenou rychlostí zase dojedou na rovince a tak pořád dokola. Mimo město jsou ty rychlosti větší. Na suchu málokdy vůbec brzdím před zatáčkou. To už musí být hodně ostrá.
Naopak. Podvozky Toyot nedrcají ale zároveň i výtečně drží v zatáčkách. Se zálibou sleduju auta za mým Priusem, jak se jim vždy po projetí zatáčky 50kou vzdálím a jak mě potom hned nepovolenou rychlostí zase dojedou na rovince a tak pořád dokola. Mimo město jsou ty rychlosti větší. Na suchu málokdy vůbec brzdím před zatáčkou. To už musí být hodně ostrá.
Dobré podvozky nehoupají a ani nedrncají. Špatné zvládnou oboje současně :D . A jako nedivím se, když na platformu pro Yaris naloží 2 tuny pohotovostní hmotnosti (a jako bonus přidají "půlmetráková" kola). Jinak to "drncání" je spíš problém dačoiidního (ne)odhlučnění, než že by byl tak tuhý. Stejně tak nejrůznější lupání a pronikání vibrací a ruchů do volantu - prostě chatrná konstrukce. Vše jsme reklamovali a vše je prý zcela normální. RAV4 PHEV jsou naše první a zřejmě i na dlouho poslední Toyoty.
No podvozek Lexe RZ 450e, což je bratr této Toyoty se při změnách směru vůbec nevyznamenal, 72 km/h ve vyhýbacím manévru je těžký podprůměr.
https://www.youtube.com/watch?…
Třeba Tesla bez zkušeností s STI to dává o několik levelů lépe
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Třeba Tesla bez zkušeností s STI to dává o několik levelů lépe
https://www.youtube.com/watch?…
Ales Chocholousek
Toy mam rad, resp jejich offroady (LC rady 6X, 7X, 80 a 100X) ale mel jsem i SUV 4 runner Ii gen. Do tech stavajicich oblud co dela bych nesednul a to elektro vypada k pobliti.
Martin60kWh
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nevim no, tohle auto povazuju za Silvestrovsky vtip.... :-[]
Inak, zaujímalo by ma, či jazdili na diaľnici, alebo mesto/okresky.
- Enyaq 85 má podľa Škoda Auto v zime tiež dojazd na diaľnici 246 km až 270 km podľa štýlu jazdy a obsadenia. https://rangecalculator.skoda-auto.com/260/cs-CZ
- Tesla Model Y na diaľnici tiež 23,3 kWh/100 km. https://efahrer.chip.de/…-autobahn_109536
Čo sa táka spotreby a dojazdu, záleží na užívateľovi. Pri mojich trasách je EV dosť problematické. Inému v pohode dostačuje.
Rozdiely u EV sú obrovské v závislosti od trasy, štýlu jazdy a teploty. Pozri si oficiálnu stránku Škoda - kalkulátor dojazdu aký to má vplyv. Dojazd toho istého auta kľudne klesne na polovicu, to asi nebude 2kWh? :-!
https://rangecalculator.skoda-auto.com/260/cs-CZ
Kúp si long range EV, a v meste treba rátať s nabíjaním po 400 km, a na dlhé trasy po 200 km. WLTP hodnota samozrejme 500 km.
Moje spaľovacie auto má dojazd 1000-1100 km. Rozdiel +-10%. Nie rozdiel 50% ako u EV, kde je to maximum v meste kde ho netreba 🤷♂️. Sú ľudia, ktorým to stačí.
Vždy pri novom EV sa namotám, že možno už došlo na trh aj EV pre moje potreby. A po preskúmaní reality sklamanie.
Ja mám fakt dojazd 1000 km po diaľnici či tomu uveríš, alebo nie. V meste by bola spotreba vyššia, ale mesto ja minimálne.
Keď dá rodinné EV 500 km za každých podmienok a nebude o viac ako 20% drahšie ako to čo mám, tak už to stojí za rozmýšľanie.
WLTP pri EV = Wishful Logic Troublesome Physics
Koľko km vydržali tie letné pneu na EV?
Životnosť pneu 15-18 tis. km je fakt málo 🫣💸. To bol nejaký LowCost?
Ale aj Rasťo Chvála spomínal, že treba k Enyaqu rátať 1 sadu/sezóna.
Ja som menil letné po 50+ tis. km, a zimné zatiaľ 40+ tis km bez výmeny - skončia na jar. A to mám cca rovnako ťažké auto ako Enyaq.
"Štúdia zistila, že v najmodernejších autách môže opotrebovanie pneumatík vyprodukovať takmer 2 000-krát viac znečistenia časticami, ako pochádza z ich výfukov."
https://www.theguardian.com/…rn-air-pollution
Sice bude u každé zatáčky křížek na hromadném hrobě, ale zato nikdo neumře na oxid dusíku.
Mimochodem je moc “fajn” jak tato konverzace ve stromu zmizí a při řazení podle času zase naskočí.
A po návratu do stromu zase zmizí.
Kvalita těchto stránek jde do kopru den po dni dál a dál.
Jako vždy tu píšeš neskutečný nesmysly.
Co to máš za speciální C4? To má nádrž na 35 litrů, že nedá ani 500 km?
My ostatní tak nějak víme, kolik dojedeme na nádrž, když letíme přes Evropu. A kde to jde, tam se jede třeba 180-200 a kde to nejde, tam třeba 110.
Běžně se snad všude smí max. 130 a v reálu se jede nejčastěji 140 -150 tacho.
Když jedu do Chorvatska a zpět, tak jedu takhle a nikdy jsem neměl spotřebu přes 5,5/100. Většinou nižší. A nádrž, která má přes 66 litrů jsem nikdy nemusel na trase 1060 km zastavovat kvůli tankování.
Tak si tu zas dále kálej do huby, ty amatére. Jsi tu jen za cvoka.
Ty fakt buď profesionálně trolíš a nebo seš nonstop na fetu.
Maximálka čeho, vole? C4 Picassa? Nebo Passata, nebo snad BMW 330d?
Jaký mýty ty šašku počmáranej? Já s tím denně jezdím, vole. A tak vím, co mi to žere. Teď jsem se vrátil ze 165 km cesty pro materiál, kde byla půlka dálnice a zbytek státovky okolo 100 km/h plus nějaký město, semafory, nějaká menší kolona a v cíli mám 5,1/100 šašku.
Vyjel jsem a ukazatel hlásil 1/4 nádrže a v cíli pořád 1/4 nádrže.
Auto si těch 165 km ani nevšimlo. Zimní pneu, převýšení 360 metrů, vítr, atd...
Kdo jezdí dál rozhodně řeší dojezdy a spotřeby. A většinou ne kvůli ceně, ale kvůli tomu, aby se furt nemusel člověk srát s tankováním, nebo dobíjením. Mimochodem minul jsem 3 nabíječky a všechny byly obsazený. Určitě bych moc chtěl za někým čekat než se nabije a nebo hledat jako ocas náhradní nabíječky kdesi v psí řiti.
Proste 200 km dojazd v zime po diaľnici mi je málo a tým sú pre mňa EV aktuálne nevýhodné. Sú cesty keď za 3 dni precestujeme s kolegom 2400 km. Alebo za jeden deň otočíme na stretnutie 1200 km - alebo za 2 dni sám. Aj keď to už sú extrémy. Moja práca to niekedy vyžaduje. Ale 500 km pre mňa nejaká veľká vzdialenosť nie je.
V meste chodím najradšej a väčšinou pešo, tam dojazd nepotrebujem. Za mňa je možnosť ísť pešo najväčší luxus.
Neber všetko podľa seba a svojich potrieb.
Působíš jako generátor náhodných slov.
Hlavně, že ty nepodporuješ vojny. Když máš baterii ze surovin z Afriky, vyrobenou v Číně a nabitou elektřinou z ruskýho izotopu uranu 235.
Mne teda EV žiaľ neprídu mimo lokálnych emisí v meste výhrou. Ale tam je fakt vhodnejšia verejná doprava. To mi nepripadá EV ako nejaká záchrana sveta, skôr poblúznenie. Žiaľ.
Navyše, ja tú diskusiu o vojne fakt nemusím - je to ako argument z príručky komunistov v roku 1948 - podpora nepriateľa. Uniká Ti závislosť celého EV segmentu na Číne čo odoberá 50% ropy z Ruska. A 85-88% ropy vo svete sa ťaží mimo Ruska. Podiel OPEC klesol na 20%. Takto sa môžeme dohadovať a ukazovať kto koho podporuje keď dôjdu rozumné argumenty a nikam to nevedie.
Vieš o mne fakt málo, aby sme klesli na takúto úroveň.
Jazdím 40-50% z toho čo niekedy. Šetrím energie. Záleží mi na tom. Ale EV je podľa mňa na začiatku vývoja a mojim potrebám nevyhovuje. Snažím sa zistiť kam to pokročilo, ale zatiaľ nič.
A ak si myslí niekto, že sa s SUV EV v meste správa ekologicky, tak nech si skúsi verejnú dopravu, bicykel a pešo prechádzku. Ľudstvo stagnuje a kupuje si ďalšie hračky, a ľudia v EV v meste sa tu priĺliš často cítia, že spasili svet.
Povodne som chcel len poukazat na to, ze netreba sa bat spotrieb a dojazdov, aj ked Toyota zerie viac, na rychlonabijacke to mozno urobi 2 minuty viac na dlhych cestach a doma nic :-)
Jen píšu, že jsem to zrovna dneska jel a auto si toho ani nevšimlo.
Jeden den jedu 100, jindy 200, jindy 300, pak 500, nebo i 1.100 km v kuse. Prostě jak potřebuju.
Důležitý je, že to moje auto dá kdykoli na 1 nádrž.
Ty tady celej den 3,14čuješ, že auto neumí ujet 1000 km v kuse a pak, že to je jedno a pak že jezdíš s rodinným MPV maximálkou a nedáš ani 500 km a tak dále, podle toho, jaká 3,14čovina tě zrovna napadne. A to jezdíš tam u vás na Slovensku, těch 180?
180 km/h s rodinou v laciným MPV je zdravých a 250 km/h třeba v BMW 530d je chorých, že? A na tohle máš taky patent, že?
A jak se s tím Picassem rozjíždíš z křižovatky, ty pako??? Minule jsi psal, že to bezpečně nejde. Že jedině až s Enyaqem se dá bezpečně rozjet.