Velké a luxusní SUV jménem Aito M9 je novinkou známého čínského výrobce mobilů, ovšem není k telefonování, nýbrž k ježdění. Nabízí se jako bateriový elektromobil či EV s benzínovým prodlužovačem dojezdu.
Číňáci se snaží o opakování osudu Nokie. Ale tady se dá zatím lehce bránit, do příchodu vhodné a levné baterie je nekonkurenceschopná cena. No až bude ta vhodná baterka k mání, tak Čína už nebude levná a ani tak pilná.
Zapad ma 1mld lidi, brisc+ necely 4mld lidi, takze pomerove to sedi
navic Zapad se svou miliardou lidi ma pres polovinu svetovyho HDP, kdezto brisc+ se svejma necelejma 4mld lidi ani ne tretinu
vubec nechapu, kde alarmisti tvyho razeni berou nadeji, ze Zapad je v upadku
a to Zapad montuje svoje vyrobky v zemich brisc+, v ramci nichz navic dochazi k presunu z chiny jinam.
takze bez Zapadni vyroby by brisc+, a zejmena tvoje diktatorska china, na tom byly mnohem hur
To je všechno pravda. na druhou stranu vždycky platí ZATÍM a pro dominanci civilizací to platí taky. Když byla Římská říše na vrcholu, tak kdo by si vsadil na nějaké primitivní lesní Germány? :D
jako vrana k vrane, tak komunista ke komunistoj, diktator k diktatoroj, terorista k teroristoj ...
ja radsi tak jak to je u nas na Zapade
china sice muze rusakoj prodavat nebo spis vymenovat za to co jim tece z diry v zemi, ale rusaku je jen 140mil a HDP mensi nez ani ne polovicne pocetna italie v problemech
takze pro chinu to zadnej vejvar moc neni, ale pro sousedy rossije to kazdopadne nebezpeci je, to jo
Zpoměl si na menší fakt, kolik tam uteklo lidí z bývalých posovětských republik, kde v řadě fabrik už víc jak dvě desítky let makaj Uzbeci, Kazaši, Azerbájdžánci a půlka elit Běloruska tam jezdí na dovolené a utrácí tam peníze.
Kdo nevěří je to snadno dohledatelné na youtube či Instagramu.
do rossiji dobrovolne z okolnich zemi odesla mozna tak jelita
elita z rossiji utekla na Zapad
a kdo z elit utyct z rossiji nestih, toho zaviraj za vlastizradu jako ty vedce, co se podileli na vyvoji hypersonickych raket, ktery prej proniknou vsim a nic je nesestreli
ale jako se skoro vsim ruskym to je jinak
protoze hypersonicky moc nelitaj
a ukrajinci je sestrelujou nekolik desitek let starejma americkejma protiraketovejma systemama...
nechci ti brát tvou iluzi ale bude dobře občas vytáhnout hlavu z ideologické bruselské zadnice a rozhlédnout se trochu a začít realisticky přemýšlet. Ovšem fandové většinou vidí jen svůj tým a někteří neprozřou ani když jejich tým vypadne z ligy.
Ano, ale vw grup ma objektivne najhorsi ev retazec a pri audi je ti vzduch, stabilizatory, softclose a neviem co este naprd, ked pri chladnejsom pocasi padne dojazd o 50 percent
tak nemusis si kupovat audi, ix dojede i dle ev database dal nez tmx. EQS suv dostalo mnohem vetsi baterii a jimou techniku predniho motoru a uz by taky nekam mohlo dojet. V cenovy tride enyaqu je z ceho vybirat take
Nesmysl, Audi klesne dojezd v chladném počasí stejně jako všem EV, třeba Tesla Y má na dálnici pokles ze 405 na 315 km, tedy na 77%, https://ev-database.org/…Range-Dual-Motor
E-tron má pokles ze 465km na 365km, tedy na 78%. https://ev-database.org/…-tron-55-quattro
takže v obou případech dojezd klesá cca o 1/4 a další konkurence na tom není lépe.
Je potřeba srovnávat srovnatelné, když pojedeš s E-tronem 180km/h tak nikam nedojedeš, stejně jako s Teslou Y, BMW iX nebo tímhle Čímanem, fyziku ještě nikdo neokecal.
Tak to nie je celkom pravda, cez sviatky som pozeral rozne hromadne testy z uk, usa, kanady a co sa tyka dojazdu a efektivity pohonu bol na tom vw vzdy najhorsie
Při 110 km/h to měří u všech EV a u všech to vychází podobně jako u Audi, mínus 25% dojezdu ve studeném počasí. Nijak nerozporuji, že EV (včetně toho Audi) nejsou vhodné na delší štreky řekněme 400-500km+ po dálnici, tam bude kralovat ještě dlouho diesel.
Jo, já se nehádám, že by jiné EV byly zázraky.
Všechny jsou vhodný na dojíždění do práce po městě a okolí a na nákupy a podobně. A jen pro lidi s vlastním domem a wallboxem. Jinak jsou úplně k hownu. Nikdo nestojí o to, aby v zimě dobíjel co 150-200 km a nebo se plazil za kamionem 80 km/h a modlil se, jestli dojede. A nadto po večerech hledal v okolí stojan a v dešti pak běhal domů a zpět k autíčku a ještě nabíjel jen do 80%. Takový šaškárny nemá průměrnej člověk co někam jezdí zapotřebí.
A jak správně píšeš, na štreky po dálnici stále kraluje diesel a na běžný ježdění benzín, nebo klasický hybrid.
Coz je taky videt na padajicich prodejich dieselu, streky po dalnici kde to dava smysl (tzn aspon 500km za den nekolikrat tejdne) skoro nikdo nejezdi. A nez podstupovat saskarny s adblue a s tim spojeny problemy zlatej benzin a pro toho kdo ma garaz phev. Pro toho kdo ma garaz diesel neni vubec kdo ma ty smrady vetrat.
Já nevím jaký furt šaškárny jsi musel řešit ty s AdBlue.
Já prostě jednou za rok, nebo i za rok a půl, krom nafty natankuju z vedlejší pistole i kapku chcanek a dál to opět neřeším.
To je jako bych se tady hroutil, že si musím dolít kapalinu do ostřikovačů, což je mimochodem asi tak 20x častější a větší a špinavější opruz, než tankování chcanek.
Najdi si lepší argument na hate.
A nevím proč bych musel jezdit 500 km několikrát tejdně. Stačí, že nejezdím přískoky po městě, ale většina tras je 100-400 km a občas 500-1.100 km.
Jak časté jsou je moje věc. A na to diesel není špatnej. Ale benzín by byl taky OK, protože by stál míň a tak by se to srovnalo. Mě nevadí ani jedno a nebudu urputně bránit jedno a hejtit druhý. Oba pohony si nemají co vyčítat.
naposled sem stravil na dalnicni benzine pul hodiny. Nejdriv jsem zjistil ze jim nefunguje adblue na stojanech pro osobaky. Pak sem prohledal zenino auto protoze a6 c7 to ma na 17 stranovej klic..
Nasledne si prejel ke stojanu pro kamiony, to ma zas ale vetsi prumer a nefunguje tam odtah vyparu. Z kantaku to do toho lejt nejde, protoze musi bejt zaply zapalovani aby se ten sajrajt nekam precerpaval a cerpa to *** pomalu. Kdyz sem tam po 5 minutach nalil litr (a zhruba totez na nohy), prisla mi obsluha rict ze uz odjedu ze jsem vyhral. Ukazal sem mu napis na vicku “ minimalne 7l” a sral se s tim dalsich 15 minut. Mezitim prijel nejalej polodebil s tahacem a nechal mi ten kram chrochtat za zadama, cimz me pripravil o moznost slyset cerpadylko a trefovat rytmus. Jinam jsem
jet uz nemohl, protoze to vyhrozovalo ze uz to nenastartuje. Smysl celyho tohodle konceptu mi unika, smrdi to jak bolavy nohoy, chrochta to i pres v6 strasne, po restartu se to oklepe jak ratlik a pak todle a to sem zrovna spechal. Bohuzel nemam penize abych ten klenot poslal do bazaru a koupil neco normalniho
Zajímavá historka. Myslel jsi normální nástrčák co máš v nářadí na výměnu kola vedle heveru. Asi se u Audi báli blondýn, že tam budou lít naftu. :D:D:D
Passat má normální víčko na chcanky vedle víčka na naftu. Otevřu to rukou.
Samozřejmě nebudu tankovat z pistole pro nákladní vozy, když na to není určena. A samozřejmě si pojedu chcanky natankovat s rozumným předstihem. Máš na to nejmíň 2.400 kilometrů se rozmyslet a přibrzdit někde u normální značkový pumpy. Od té doby na tebe totiž auto řve po každým startu. Kdo to ignoruje přes 10, 20, 30... varování až do posledních metrů, ten potom má za odměnu stress.
Nevím proč by u toho mělo být zapnutý zapalování. ??? U pumpy snad naopak musí být vypnutý povinně!!! Já ho mám samozřejmě vypnutý. A z kanystru chcanky dolejt můžu kdykoli a kdekoli, ale nechce se mi za ně platit 2-3 násobek ceny a srát se s trychtýřem a podobně. V nouzi to je ovšem možné. A když nemáš obě ruce levý, tak není důvod se polejt.
Zřejmě máte s diesely na sebe vzájemnou alergii.
ja ziju v tom, ze vy dunihlavove jezdite 2400km max na 2 zatahy, a ono na 10, 20, 30 ....
pak nechapu ty narky, ze vetsina EV ujede jen 300-400km v realu
Řekl bych, že v hlavě duní akorát tak lidem jako seš ty.
My ostatní normálně v klidu jezdíme benzínem, nebo naftou a nemáme problém a žádným duněním netrpíme. To byla možná výsada dvojkový Ovce kdysi dávno.
A nechápeš toho zřejmě víc. Každej jezdí jak potřebuje a nemusí jet 2x1.200km a nebo 10x 240 km, aby jeden místní blb byl spokojenej. Někdo třeba jede 2x 40 km a pak 300 a pak 100 a pak 160 a pak 2x400 a pak 100 a pak 500 a nakonec 360 km.
A nebo někdo třeba jede 2x 40 km a pak 4x125 a pak 2x50 a pak 2x80 a pak 8x50 a pak 2x580 km.
A nebo někdo třeba jede 2x 40 km a pak 4x125 a pak 2x50 a pak 2x80 a pak 8x50 a pak 2x560 km a mezi tím si 10x popojede 4km.
A nebo úplně jinak. To jsou věci, co?
A až ty tvoje slavný EV ujedou v reálu a ne na papíře těch 400 km vždy a všude i po 8-10 letech v zimě na dálnici při 140 tacho v režimu 80-10% tak o tom možná lidi začnou uvažovat. Protože teď v takovým režimu dá Enyaq tak 160-180 km a po těch 8 letech to bude tak 120-130km. Ale klidně si tím jezdi. Jen to furt netlač ostatním.
ode me to je yronyje s nastavenim zrcadla dunihlavum, kteri tvrdi, ze EV co nenajede 1000km je k nicemu ...
nadavky jsou znakem nechapavosti a hlouposti kluci
zatím asi na hlavu nespadli ale troufají si na ledasco.
Podívej se, kolik čínských aut jsi viděl leč na fotkách před 10-ti lety a kde jsou dnes?
A soudruzi v NSR lopotně přemýšlí, jak zatraktivnit 10-15 let modely ( GLS, Q7,Q8, X5) aby je trh alespoň v Evropě ještě bral. V Číně už to skoro vzdali, tam už přežívají jenom značky, které si Číňan koupí z prestiže a že má na to ( Mercedes, Rolls, Ferrari, Lambo). Ostatní už je nezajímají. Vidíme vW jak klopotně opouští Čínu
Stačí se podívat do posledních čínských prodejních statistik za 1-9 2023 a je jasné, že se tu klopotně snažíš o něco, co by neobstálo ani ve virtuální realitě.
1. BYD 1792802
2. VW 1561743
3. Toyota 1248345
4. Honda 828553
5. Changan 718357
6. Geely 642316
7. Wuling 585655
8. BMW 515194
9. Audi 457627
10. Nissan 455104
Já v tom článku vidím úplně stejná čísla jaká jsem sem dal, VW je druhý největší dodavatel aut v Číně a německé automobilky (VW, BMW, Audi) mají 3 místa v top 10 na čínském trhu a další tři místa mají japonské automobilky. Nazvat druhé místo na největším trhu světa jako "klopotné odcházení" je prostě zcela mimo mísu. A "soudruzi v NSR" jsou z mého pohledu docela úspěšní, japonské, americké, francouzské nebo korejské automobilky si v Číně vedou hůř. Že postupně sílí domácí produkce je zcela normální a přirozený jev, jen prosťáček by očekával, že druhá nejsilnější ekonomika světa si nedokáže vyrobit domácí auta, v Německu, ve Francii, v Japonsku, v Koreji, všude vládnou domácí automobilky, nevidím jediný důvod, proč by to v Číně mělo být jinak.
Nechci se zbytečně hádat a být hnidopich jako je tady hromada zdejších pisatelů ale pokud VW prodal v roce 2018 4 miliony aut a v roce 2023 je to 2,8 milionů v Číně, tak to není snad dobrý vývoj a podívej se na graf ostatních výrobců