Kvůli příchodu paliv E10 se řada českých motoristů obává, že nebude mít do svých starších vozů co tankovat. Není tomu tak. Poradíme řešení, které bude vaši peněženku bolet co nejméně.
Paříž zakáže všechna auta na fosilní paliva do roku 2030. Také chce, aby auta na dieselové palivo přestali v Paříži jezdit do roku 2024, kdy francouzská metropole bude hostit letní olympijské hry. Radnice hlavního města Francie bude v budoucnu klást důraz na elektromobily, kola a veřejnou dopravu ve městě i metropolitní oblasti, kde začala výstavba nové sítě příměstských vlaků. Konečně fosilní auta budou patřit do muzea a na vrakoviště dějin :yes:
Pane, Vy jste neskutečný ***. Než žít v Evropě plné diktátu z Bruselu, tak se raději přestěhují na Kamčatku či do Turecka, kam doufám ještě míň 50 let takové nesmysly, jako je benzín E10, nedojdou...
Hele vy jste asi nebyl ve Francii a v Paříži já tady žiju skoro rok a nejvíc aut tu jezdí na naftu a nepřipadá mě že by se jich Francouzi jen tak vzdali.
Jde jen o další z nesmyslných nařízení EU, které nic neřeší, jen na*ere všechny majitele aut co jim není lhostejné co lejou do svého plechového miláčka a všechny majitele starších aut.
Reálně to znamená že kdo má své auto rád, tak musí začít tankovat prémiový MaxMotion, nebo Verva, nebo Evo100.
O ekologii opět nejde, jde jen o to znepříjemnit lidem život a vybrat víc peněz. Děkujeme, že díky EU máme opět o kus horší život.
E10 problém není. To co popisuje Chába je ovšem průser nedozírných rozměrů.
Ještě chvilku a až i lepšolidé padnou na hubu, tak se pak možná proberou i oni.
Nejde jenom o auta - veškerá zahradní technika, elektrocentrály, atd. "Experti" doporučují tento neekologický sajrajt měnit již po 3 týdnech, jinak hrozí zalepení usazeninami. Problémy jsou i s degenerací oleje v uskladněném "palivu". To jsme si pomohli. :(
Princip diktátu z EU užívat benziny E10 je obecně velmi špatný, a skutečnost, že jsme jako občané ČR nedostali možnost se k tomuto vyjádřit v referendu, je znakem podřízenosti našeho práva Bruselu. Nebo-li: klidně ať čerpací stanice prodávají benziny E10, ale zároveň by zde měla existovat zákonná povinnost čerpacích stanic patřících státu, tedy EuroOil (Čepro) prodávat benzín zcela bez bioslozky, tak, jak tomu je u nafty. Motorista by měl na výběr, a vlk z Bruselu by se nažral. Obecně považuji evropské snahy o snižování tzv emisí za hloupost, které se 70% obyvatel planety Země směje. Je to hnus, proti kterému je třeba bojovat - neříkám, že Cechxitem, ale určitě tak, že nás Parlament nemusí slepě přejímat veškerá nařízení Bruselu - a u benzínu E10 šlo ponechat v distribuci i benzín zcela bez biolihu. To bychom však nesměli mít u vlády stádo ovcí...
1 ha ti prinese maximalne 2tis litru lihu kdyz nepocitas energii, kterou musis dat na obdelavani, vyrobu a distribuci.
s tim za rok ujedes cca 25tis km, mesicne 2tis km
na ujeti 25tis km s EV potrebujes pri 20kWh/100km 5MWh energie za rok
tolik ti v nasich podminka vyrobi za rok 5kWp FV panel, tedy cca 30m2.
v prosinci, kdy ti panely vyrobej jen 2% rocni vyroby, tedy jen 100kWh bys s tim ujel jen 500km, takze bys potreboval cca 120m2 FV panelu, aby jsi s tim ujel prumernejch 2tis km mesicne i v prosinci.
porad to je 80x mensi plocha, nez kdyz kvuli tomu budes pestovat plodiny na lih a navic ti 15MWh za rok zbyde, treba pro ohrev vody ve venkovnim bazenu na jare a na podzim
energeticky plodiny jsou extremne energeticky neefektivni
nechapu, proc tahle vlada porad podporuje babisuv business
Ahoj, pokud jde o biolíh, ten se u nás vyrábí z melasy jako vedlejší produkt pri výrobě cukru. Takže je to celkem efektivní když má cukrovar vlastní lihovar:)
nebylo by lepsi ji prohnat skrz zaludky dobytka nez ji neefektivne propalit vejfukem?
kdyz navic snizeni emisi CO2 v doprave, ktere pozaduje EU, lze dosahnou i jinym zpusobem - aktualne treba prechodem na EV
No melasa je takovej tmavej sajrat co vzniká při výrobě cukru z řepy cukrové. Nepracuji tam, jen bydlím 3km od cukrovaru Dobrovice, což je náš největší cukrovar a ten smrad tu cucham kazdou zimu😃
Je to prostě vedlejší produkt při výrobě cukru a nic zvlášť se kvuli tomu nepěstuje.
Už před 12ti lety sem do své stařičké feldy tenkrát lil E85, protože stál 16korun litr:))
taky sem to kdysi davno zkousel
ale spotreba sla ze sedmi litru skoro az k deseti (litr benzinu ma o polovinu vic energie nez litr lihu)
a kdyz se trochu ochladilo, tak to nechtelo startovat
lit do auta E85 je uplnej nesmysl
a melasa se muze pridavat kravam do zradla, vic jim chutna
a tady: https://www.kvasnyprumysl.cz/…r/1999/07/04.pdf
pisou, ze spotreba energie na vyrobu 1l lihu je podle jedne disertacni prace 7.58MJ, tedy 2.1kWh, tedy pri spotrebe cisteho lihu 8l/100km to je 17kWh, tedy tolik mo zerou EV.
v realu to je vic - ".. u zpracovani melasy v zavode s kapacitou 3500hl denne to je 9.06MJ na litr vyrobeneho lihu ...", tedy 2.5kWh na litr lihu, pri 8 litrech na 100 to je 20kWh/100km
a to je uz fakt lepsi, aspon z toho energetickyho hlediska jezdit EV
je to z prelomu tisicileti, mozna ne uplne aktuelni, tak jestli najdete nekdo lepsi cisla, hodte je sem
Jo? že většina motorů to má až někdy od let 92-95 :-)
A další problém jsou stará auta, co nezvládaj těch 98 a 100 oktanů, nemaj knock senzor a další čidla, takže si te nejsou schopné přenastavit a hrozí tam podpálení ventilů a další lahůdky
Mam štěstí, že Rolls má předepsanáno 97 oktanů, takže ten 98ku zvládá.
tak si lidi prostě stáhnout appku (kde já jsem to slyšel, že je to naprd, že se lidi nechtějí otravovat nějakými appkami?) a najdou si na Eurooilu, kde mají N95 bez lihu.
ale ne ve Volvu (které se týká celý příspěvek), kam se tyhle motory taky dávaly. Do první generace S40/V40. Volvo se obávalo problémů spojených s velkou sirnatostí českého benzinu.
V článku je napsaná škodlivost biolihu v naturalu 95, ale jak působí ETBT na tyto části není nikde zmínka. Pro informaci je v naturalu 98 přibližně 15% a ve Vervě přes 20% ETBE. Abych autu ještě víc neuškodil, o vodu a rozklad biolihu mi až tak nejde.
Pro starší auta s nepřímým vstřikováním bych jednoznačne volil LPG. Při současných cenách benzínu a LPG (i v zimě bývá LPG o více než polovinu levnější, to kdysi nebývalo) se vyplatí i při nízkém nájezdu. Benzín na studené starty pak klidně může být nejdražší prémiový a majitel i tak ušetří.