Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZlatá éra Volkswagenu: Oslavujeme exotické motory VR5, V12 TDI, W18 a další
120 komentářů
twistedTSD
7
... aspoň u VW. Doba, kdy se snažil ohromit technickým umem, ne úhlopříčkou displeje a patlacími ploškami po celém interiéru.
KANKUNEN
6
To už převzala i testéři, úhlopříčka displeje je na začátku testu a motor až pak.
kari.laz
4
Hodně smutné, když vám rádobytester popisuje 3/4 testu displaye a asistenty, pak na třech řádcích napíše bněco vy smyslu, že to má i motor a je konec testu. I v kolonce "motor jízdví vlastnosti" se dočteš, jak si zapínáš a vypínáš asistenty, co který dělá, ale základní sdělení se úpllně vytratilo. Natož, aby auto protáhli zajímavými úseky, nebo v případě SUV třeba i nějakou polňačkou.
Ringhofer
Stačí napsat Ferdinand Piëch a nic dalšího nedodávat. Jeho schopnost kombinovat technické ambice s důkladnou znalostí trhu a také výrobních technologií a organizace práce vytvářela uvnitř VAG nadšení pro inovace. Inovace, které zákazníci oceňovali. Jak by asi naložil s nadiktovanou elektromobilitou?
Pepa__007
Bohužel dnes je Volkswagen jen šedá automobilka. A protože Čína, tak brzo balancujici před krachem. Skoda. 😔
Roman Horký
informace o AUDI 100 z 90. let, které mělo 5ti válec s obrovským objemem, tuším okolo 4 litrů. Známý to měl, pamatuju si že ten odpich to mělo srovnatelný s dnešní Teslou. Ať dělám co dělám, nikde nevidím víc než 2,5 litru. Měl tam snad nalepená falešná čísla tehdy vzadu? Nevíte prosím někdo?
Nebyla to 2.2 turbo? Zadny jiny silny 5ti val nebyl.
Jsem z toho blázen. On tvrdil že to je 5válec tak asi kecal.
To asi bylo Audi V8 v americkém provedení, čili dotažené z USA. Pokud si vzpomínám, tak to mělo obrovskou odrazovou dvoupatrovou plochu na zadku, jen s malým výřezem pro úzkou americkou RZ. Obchodní označení pro US trh bylo tuším Audi 5000....
To první silný Audi se jmenovalo Audi V8
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_V8
Audi 100 mělo v devadesátkách variantu S4. V roce 1991 začínala jako 2.2 I5 169kW, ale o rok později přišla V8 právě z té Audi V8 s 206kW.
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_V8
Audi 100 mělo v devadesátkách variantu S4. V roce 1991 začínala jako 2.2 I5 169kW, ale o rok později přišla V8 právě z té Audi V8 s 206kW.
Jiří Benda
Pokud by v roce 2033 opravdu prodávali už jen elektromobily, tak do pár let zkrachují. Pokud jim to co nejdříve nedojde, budou lidé v Evropě, co dřív jezdili s VW, jezdit čínskými automobily...😃
Jejich aktuální plány jsou sice prodávat pouze EV, ale jen v Evropě. Jinak pro zbytek světa se budou dál vyrábět spalováky, přeci VW nevyklidí lukrativní trhy, kde EV není budoucnost ;-)
Aktualni ceny baterii LFP už i pod 60 USD/kWh a stale jede dolu. V roce 2024.
Opravdu si nekdo mysli ze ma spalovak budoucnost?
Opravdu si nekdo mysli ze ma spalovak budoucnost?
No mimo EU rozhodně ;-) Ne všude na světě totiž roste v zásuvkách levná zelená energie jako je tomu v případě pražských novostaveb :-D
Ve velke casti sveta je mensi problem rozložit FVE nez sehnat benzin.
Ten třetí svět je většinou bud sám těžař ropy - afrika, jižní amerika, chudíš části arábie nebo to umně od těchto dováží + od ruska :-)
Takže pokud máš čím zaplatit, s benzínem problém nemá.
Ten měli i na sahaře před 30 let, kde neměli pumpy Tankovali to přímo do nádrží ze sudů co přivezl nákladák. :-)
Takže pokud máš čím zaplatit, s benzínem problém nemá.
Ten měli i na sahaře před 30 let, kde neměli pumpy Tankovali to přímo do nádrží ze sudů co přivezl nákladák. :-)
Jasně a ideálně si tahat tu FVE s sebou, protože nabíjet po cestě nebudeš mít kde. Máš nějaký lokality, kde myslíš neseženeš benzín? Sledoval jsem např. dokument o přejezdech Trabantem po různých koutech planety, ale že by měli problémy sehnat někde benzín jsem tam neviděl.
KANKUNEN
VR5 ani VR6 2,8 vůbec nejely ani na trojku a navíc žraly. TDI bylo nutnost.
No, když jsem měl astru gsi 2,0 16v, tak mě kamarád s golfem vr6 pozávodil kdykoliv, byl to jeden z důvodů proč jsem šel do cali v6. Podle mě to vůbec nebyl špatný motor, specielně v pozdější variantě.
Ono Golf TDI sice možná na trojku akceleroval o trochu živěji, problém je však v tom, že když si teda dotočil trojku do omezovače u TDI, měl si na tachometru 120 km/h, zatímco na VR6 už 160 km/h v (beru v potaz Golf III s pětikvaltovými manuálními převodovkami). Subjektivní pocit byl ještě podpořen tím, že TDI a VR6 měly jinak cejchovaný tachometr.
To já tam nedopsal, s VR6 znamenalo řádit z 5 na 2. 5000 otáček bylo nutnost. Ve VW to neuměli ani u závodních Kit carů. Závodníci si ztěžovali, že to jede až před omezovačem.
DonVito
Proslapavani slepych ulicek. Na oko tri-litrove Lupo, v realu Touareg V10 TDI.
Na oko litrove auto, v realu neprakticky PHEV za absurdni cenu.
Snobske W12, smradlave V10 TDI.
:no: :no:
Prinos pro obycejne lidi nulovy.
A vse to vyvrcholilo dieselgate.
Radeji mi tu dobu nepripominejte.
Staci, ze musim kazdy den cestou do prace cuchat jedovate zplodiny rozpadajicich se jednickovych a dvojkovych Oktavek TDI.
Kdyz se dnes ohledneme, kdo zvolil lepsi cestu - diesel VW nebo benzinovy hybrid Toyota, myslim, ze odpoved je jasna. Diesel byl fail.
Future is electric
Na oko litrove auto, v realu neprakticky PHEV za absurdni cenu.
Snobske W12, smradlave V10 TDI.
:no: :no:
Prinos pro obycejne lidi nulovy.
A vse to vyvrcholilo dieselgate.
Radeji mi tu dobu nepripominejte.
Staci, ze musim kazdy den cestou do prace cuchat jedovate zplodiny rozpadajicich se jednickovych a dvojkovych Oktavek TDI.
Kdyz se dnes ohledneme, kdo zvolil lepsi cestu - diesel VW nebo benzinovy hybrid Toyota, myslim, ze odpoved je jasna. Diesel byl fail.
Future is electric
Náhradu za 3,0 TDI Toyota nemá.
Toyota ma V6 hybrid.
Ktery ma ve srovnani problem na nemecke dalnici.
Jinde ani ne.
Ve meste je smozrejme hybrid dramaticky lepsi snad ve vsem.
Ktery ma ve srovnani problem na nemecke dalnici.
Jinde ani ne.
Ve meste je smozrejme hybrid dramaticky lepsi snad ve vsem.
A v čem je ten 3,0 TDI horší?
Ve meste?
Tu otazku myslis vazne?
Tu otazku myslis vazne?
Tak nevím kdo by si 3,0 TDI pořizoval na ježdění výhradně po městě, tak to ber obecně. Stačí mi to v bodech a ber jen ty důležitý.
Myslim (doufam), ze oba zname zmineny pohony.
Kdyz si odmyslis nemeckou dalnici, tak Lexus nebude mit problem.
Tak jako kdyz si odmyslis mesto, tak nebude mit problem (krome emisi) TDI....
:D
Kdyz si odmyslis nemeckou dalnici, tak Lexus nebude mit problem.
Tak jako kdyz si odmyslis mesto, tak nebude mit problem (krome emisi) TDI....
:D
Zase to nedramatizuj s německou dálnicí. Prostě budeš každých 200-300 km hodinu stát na nabíječce, ale tak třeba to někomu nevadí. Spíš co je horšího na tom TDI? Já na něm žádný limitující prvek, který by mi jako uživateli vadil nevidím.
Za prve jsem psal o hybridu Toyoty, tak nevim co ta nabijecka...
Za druhe si nekdy zkus vypujcit moderni EV a zajet na poradny charger. Pak prestanes psat hlouposti o hodinovem nabijeni.
PS K limitujicimu prvku TDI. Ano, ten pozna ridic za tebou. Ty ne.
Za druhe si nekdy zkus vypujcit moderni EV a zajet na poradny charger. Pak prestanes psat hlouposti o hodinovem nabijeni.
PS K limitujicimu prvku TDI. Ano, ten pozna ridic za tebou. Ty ne.
Sorry máš pravdu. Psal si o hybridu. Pak ale na německý dálnici žádný zásadní problém nevidím. Holt pojedeš na plný plyn a bude to žrát jako normální spalovák, ale to není žádná tragédie.
S tím tvým pořádným chargerem je jeden zásadní problém nabíječek nad 100 kW je naprostý minimum. Drtivá většina je do 75 kW, takže tam budeš stát hodinu.
A jaký limitující prvek u TDI pozná řidič za mnou? Bavíme se samozřejmě o moderním motoru max T -10 let. Netahej na mě příběhy o 20 let starých Oktávkách. Takže jaký tam máš významný mínusy se kterýma se musíme jako případný majitel naftovýho motoru potýkat?
S tím tvým pořádným chargerem je jeden zásadní problém nabíječek nad 100 kW je naprostý minimum. Drtivá většina je do 75 kW, takže tam budeš stát hodinu.
A jaký limitující prvek u TDI pozná řidič za mnou? Bavíme se samozřejmě o moderním motoru max T -10 let. Netahej na mě příběhy o 20 let starých Oktávkách. Takže jaký tam máš významný mínusy se kterýma se musíme jako případný majitel naftovýho motoru potýkat?
Na jednu stranu ano, VW ke opravdu zodpovědný za smrad na silnicích. Na druhou stranu k tomuto byl "dotlačen" evropskou legislativou. Ta tehdy favorizovala diesely různými zvýhodněními, například mnohem benevolentnějšími emisními limity na NOx nebo výjimkami z povinností mít v autě emisní systém EOBD. V Londýně dokonce pro diesely zavedli nižší mýto.
Na druhou stranu nám to ale ukazuje absurditu dnešní doby. VW v roce 1999 dokázal vyrábět malé auto se spotřebou 3 l/100 km, respektive s průměrnou reálnou spotřebou 3,7 dle spritmonitoru. Dnes, při všem tom zelenorudém teroru (Green Kampf), nikdo nic takového vyrobit nedokáže. Dokonce i Yaris Hybrid má na spritmonitoru průměr 4,5, takže i při započítání rozdílných hustot benzínu a nafty baští víc paliva než Lupo z roku 1999.
Na druhou stranu nám to ale ukazuje absurditu dnešní doby. VW v roce 1999 dokázal vyrábět malé auto se spotřebou 3 l/100 km, respektive s průměrnou reálnou spotřebou 3,7 dle spritmonitoru. Dnes, při všem tom zelenorudém teroru (Green Kampf), nikdo nic takového vyrobit nedokáže. Dokonce i Yaris Hybrid má na spritmonitoru průměr 4,5, takže i při započítání rozdílných hustot benzínu a nafty baští víc paliva než Lupo z roku 1999.
Ano, evropská legislativa zavedla měření mimo realitu a všem se vyplatilo podvádět, ne jen VW. Fobie s dnešních dieslů je zbytečná.
I dnes mají evropské diesely oficiální úlevu z limutu emisí NOx. Další úlevu na NOx jde získat homologací auta dle N1. Ve výsledku některá dnešní auta stále emitují více NOx než některá 20-25 let stará auta s poctivým a robustním emisním systémem. Ano, najdou se samozřejmě i automobilky, které se snaží o minimalizaci NOx hluboko pod zákonné limity a jejich diesely jde opravdu označit za čisté.
Ano, rozdil mezi dieselovou dodavkou a elektrickou bude propastny, obzvlast v zime se studenym motorem.
I kdyz elektricka je bezemisi "jen" lokalne.
:D
I kdyz elektricka je bezemisi "jen" lokalne.
:D
A její užitná hodnota je proti té naftové směšná :-D
U elektrického Peugeotu není využitelnost ani směšná, jen smutná.
Na rozvážku pizzy po městě, pokud ti nevadí, že stojí jako 2 naftové, asi stačí :-D
Bylo tomu presne naopak. Automobilky dotlacily EU. Cimz EU neomlouvam...
Preference dieselu bylo ve skutecnosti ochranarske opatreni EU proti Japoncum zavedene na zaklade lobby nemeckych a francouzskych automobilek!
Hybrid velikosti Lupa a s jeho dynamikou by jezdil za dva litry.
A hlavne by produkoval setinu jedovatych emisi TDI, coz ostatne splnuje i Yaris hybrid s vyssi spotrebou.
Preference dieselu bylo ve skutecnosti ochranarske opatreni EU proti Japoncum zavedene na zaklade lobby nemeckych a francouzskych automobilek!
Hybrid velikosti Lupa a s jeho dynamikou by jezdil za dva litry.
A hlavne by produkoval setinu jedovatych emisi TDI, coz ostatne splnuje i Yaris hybrid s vyssi spotrebou.
Ano, automobilky to podporovaly a lobovaly za to, protože to pro ně byla konkurenční výhoda proti tehdy nastupujícím Japoncům. Ale ono to není zase tak horké. Lobby automobilek není zase tak silná. Třeba v Řecku až do roku 2011 nemohli soukromí kupující registrovat dieselové auto. To bylo vyhrazeno pouze zájmových skupinám, především taxikářům. Čili taxikáři měli v Řecku mnohem silnější lobbing než automobilky.
By jezdil ... ale nejezdí. Dnes malá auta už nikdo nevyrábí a to kvůli evropské politice Green Kampf. Ta přes své proklamace o ekologii penalizuje výrobce malých aut (hmotnostní vzorec flotilových emisí CO2). Nejúspornější sériové spalovací auto je VW Lupo 3L z roku 1999 a bohužel se zdá, že to tak bude navždy. Ano, temnou stránkou mince jsou ty jedovaté emise, to souhlas.
By jezdil ... ale nejezdí. Dnes malá auta už nikdo nevyrábí a to kvůli evropské politice Green Kampf. Ta přes své proklamace o ekologii penalizuje výrobce malých aut (hmotnostní vzorec flotilových emisí CO2). Nejúspornější sériové spalovací auto je VW Lupo 3L z roku 1999 a bohužel se zdá, že to tak bude navždy. Ano, temnou stránkou mince jsou ty jedovaté emise, to souhlas.
Heled, mala auta jsou idealni jako EV.
Ze mala auta nikdo nevyrabi je OMYL!
Mas tady treba Dacii Spring nebo Renault Twingo.
Ke vsemu je ted Spring vcetne nejakych bonusu nabizen jen za 16.000Eur.
Bez dotace!
https://shop.dacia.de/…49.03353/12.1535
Ze mala auta nikdo nevyrabi je OMYL!
Mas tady treba Dacii Spring nebo Renault Twingo.
Ke vsemu je ted Spring vcetne nejakych bonusu nabizen jen za 16.000Eur.
Bez dotace!
https://shop.dacia.de/…49.03353/12.1535
Twingo možná máš, ale ne tady... tady se neprodává. V Německu teoreticky ano, s 21kWh baterkou za 28t€... pořád asi jedna z lepších nabídek.
Bude brzy ë-C3 za 25.000Eur.
Renault 5.
MG3.
Atd.
Krasna nova elektricka cenove prijatelna auta.
Renault 5.
MG3.
Atd.
Krasna nova elektricka cenove prijatelna auta.
Krásná - no uvidíme. Mám podezření, že třeba konkrétně ta ëC3 bude laciná jebka někde na půli cesty mezi Springem a normálním evropským autem, ale nechme se překvapit.
Ale za mě dobrý, já od auta do města nutně nečekám cestu do Ostravy ani přepravu pěti lidí s bagáží, pokud bude odpovídat cenovka, tak klidně vezmu na milost i ten Spring.
Ale za mě dobrý, já od auta do města nutně nečekám cestu do Ostravy ani přepravu pěti lidí s bagáží, pokud bude odpovídat cenovka, tak klidně vezmu na milost i ten Spring.
Malá auta jsou bždy ideální z pohledu ekologie, je jedno, jestli spalovací nebo EV.. Menší zátěž životního prostředí při výrobě, provozu i recyklaci.
Jo, pár malých aut ještě zbylo. Ještě třeba Fiat 500. Ale celkově je to bída.
Průměrná pohotovostní hmotnost aut prodávaných v EU už přesáhla 1600 kg.
Jo, pár malých aut ještě zbylo. Ještě třeba Fiat 500. Ale celkově je to bída.
Průměrná pohotovostní hmotnost aut prodávaných v EU už přesáhla 1600 kg.
Tak to ještě záleží na způsobu používání. Je ekologičtější jet v oktávce v pěti než v pětistovce sám. A jestli je ekologičtější vlastnit jedno malý auto a jedno rodinné a používat je dle potřeby, nebo vlastnit jen jedno rodinné a s ním jezdit všude... to taky záleží na situaci.
No teda nejsem si jistý, že EV je budoucnost. Je to auto pro neschopné řidiče. Nějak nevidím důvod proč si kupovat auto s průměrným zimním dojezdem 250km. Upřímně vám na ekologii kašlu. Opravdu nemám na to kupovat si co 10 let nové auto.
Tak toyotu by som velmi neadoroval, dali sa na hybridy skor z nudze, lebo ich dizle boli smutne kopy srotu a radsej si ich kupovali u konkurencie. Ale kopol si si 😂
tak to asi ne. Hybridy dělali dávno předtím, než diesel udělal díru do čistého vzduchu nad evropskými městy. Nevím jestli o tom víš, ale Prius začal v roce 1997
Samozřejmě diesel v osobácích byl téma dávno předtím... strejda měl Renault 11 1.6d, to byly osmdesátky... ale pak přišel mnohem větší rozmach s turbem, Fiat a první "TDI", Renault 19 1.9dt, BMW 525tds... to je přelom 80/90. A první Prius byl o ničem - slabý a drahý. Ještě dvojka byla dost okrajová záležitost.
diesly už frčeli v dobách Mercedesu 123 a to byl konec 70. let :-)
Nemusíš, můžeš se odstěhovat na samotu, sbírat kořinky a procházet se lesem. Kdo ti brání :-)
Ano máš pravdu. Pro obyčejné lidi to mělo přínos nula. Ti obyčejní lidi si teď můžou koupit za 1,5 milionu EV SUV viď?
Krásná doba. Ještě že nám zanechala spousty krásných aut, ve kterých můžeme stále jezdit :-D
Můžeš mi ukázat nějaký zajímavý a výkonný motor(y) od Toyoty z doby před 10-15 lety, který v Evropě tvořily zajímavou alternativu pro motory viz tento článek?
Krásná doba. Ještě že nám zanechala spousty krásných aut, ve kterých můžeme stále jezdit :-D
Můžeš mi ukázat nějaký zajímavý a výkonný motor(y) od Toyoty z doby před 10-15 lety, který v Evropě tvořily zajímavou alternativu pro motory viz tento článek?
Doporucuju kouknout na puvodni cenovku tech krásných aut.
a přesto našly své kupce, divný vid.
Kdo třeba mohl dát 29 mega za Jaguar XJ220 když tu byla Fiat Panda se sedmistovkou :-):-):-)
A kdo mohl dát v roce 1999 3 mega za auta, který jdou dneska koupit za 150 tis jako ojetiny a udělaj spoustě lidem radost. Stačí nebýt přízemní zaprděný Lojzík, kterýho na auta zajímav POUZE emise :-)
Kdo třeba mohl dát 29 mega za Jaguar XJ220 když tu byla Fiat Panda se sedmistovkou :-):-):-)
A kdo mohl dát v roce 1999 3 mega za auta, který jdou dneska koupit za 150 tis jako ojetiny a udělaj spoustě lidem radost. Stačí nebýt přízemní zaprděný Lojzík, kterýho na auta zajímav POUZE emise :-)
Já vím, že byla vysoká o to se nepřu. Já bych v souvislosti s těma obyčejnýma lidma spíš doporučil podívat se na tu cenovku rodinných použitelných EV, když tu tak DonVito vytáhnul tu kastu "obyčejných lidí"
ono stačí vyhnat diesely z města a vzduch se zlepší násobně. Není potřeba, aby každý přešel na EV, aby se zlepšil vzduch tam, kde to je potřeba.
Ony ty nové diesely ale vzduch ve městě nijak nezhoršují. Viděl si někdy výfuk takového moderního nafťáku? Ono by právě stačilo, kdyby každý přešel na modernější spalovák a vzduch se ve městě zlepší. Jenže EU zařídila, že spalovací auta podražují, takže si ti obyčejní lidé radši dál opravují svá stará auta a vzduch se zlepšovat nebude.
A ty myslis ze saze je jedine co jde z vyfuku?
Ano saze a pevné částice je to nejnebezpečnější co leze nafťákům z výfuku a to se podařilo už dávno eliminovat. Od té doby nejsou spaliny naftových aut žádný problém To tě víc ohrožují domácí topeniště, která žádný DPF nemají a lidé s ohledem na ceny plynu a elektřiny zase pálí kde co. Takže soustřeď svůj trapný hněv jiným směrem a ne směrem k neškodným moderním nafťákům.
Kdyz vemes prumerny plat tak jsou dnes EV dostupnější nez byla pred 20 lety spalovaci auta.
Kolik lidí mimo Prahu a Brno ten průměrný plat má :-) Kolik si za něj při inflaci a neustálém zdražování koupí.....
furt zapomínáš, že platy nerostou přímo uměrně s cenami. Kolik stála svíčková v roce 1995-6 v hospodě obyčejný? 25 Kč?
Kolik byla tehdá prměrná mzda? 8 000 Kč?
Super, tak dneska stojí 200 Kč , takže 8x dražší, takže by ten kdo měl 8 000 měl brát 64 000 kč čistého. To moc lidí z těch co tehdá brali 8 nemá :-)
A co točené pivo? To bylo za kolik? 6 kč? Dneska 80 kč vid, takže 13x dražší. Takže na točený bys potřeboval 107 litrů měsíčně :-):-):-)
HAHAHA
a můžu to takhle pokračovat další 3 hodiny
A proto to všechno začíná krachovat, lidi cucaj flaškový doma v garáži nebo se slouží na soused a chlastaj to se sousedama v garáži a ještě si u toho můžou zahulit.
furt zapomínáš, že platy nerostou přímo uměrně s cenami. Kolik stála svíčková v roce 1995-6 v hospodě obyčejný? 25 Kč?
Kolik byla tehdá prměrná mzda? 8 000 Kč?
Super, tak dneska stojí 200 Kč , takže 8x dražší, takže by ten kdo měl 8 000 měl brát 64 000 kč čistého. To moc lidí z těch co tehdá brali 8 nemá :-)
A co točené pivo? To bylo za kolik? 6 kč? Dneska 80 kč vid, takže 13x dražší. Takže na točený bys potřeboval 107 litrů měsíčně :-):-):-)
HAHAHA
a můžu to takhle pokračovat další 3 hodiny
A proto to všechno začíná krachovat, lidi cucaj flaškový doma v garáži nebo se slouží na soused a chlastaj to se sousedama v garáži a ještě si u toho můžou zahulit.
Svíčková za 25 je spíš tak začátek devadesátek než jejich půlka... stejně jako dneska čepované pivo za 80Kč je možná tak Plzeň na Václaváku, ale určitě ne běžná cena v ČR.
A co se aut týče... Octavia začínala na 360 (1.6MPI), za 44t byl paket s ABS a druhým airbagem... kolik průměrných platů jsi na ni tehdy potřeboval?
Platy rostou v dlouhodobém měřítku (ne poslední třeba dva roky) mnohem rychleji než ceny.
A co se aut týče... Octavia začínala na 360 (1.6MPI), za 44t byl paket s ABS a druhým airbagem... kolik průměrných platů jsi na ni tehdy potřeboval?
Platy rostou v dlouhodobém měřítku (ne poslední třeba dva roky) mnohem rychleji než ceny.
A do hokny si nosí krabičky s jídlem z domova stejně jako kdysi kastrůlky a ešusy nebo žerou chleba se salámem či bagetu nebo nejedi nic až doma večeři :-)
Tolik dnešní realita.
Lidí co maj denně 240 Kč na oběd a nelako pití, což dělá měsíčně 4800 až 5500 Kč jenom za obědy v práci moooc není :)
Mimo velký města a tam ještě záleží kde ty hospody a restaurace jsou a kdo jim tam chodí, jestli ajtáci a kravatáci co maj 55-130 čistýho nebo obyčejní lidi co maj 25-40. Těch z té druhé skupiny tam opravdu ale mooc nechodí.
A zbytek žije z turistů, kterých ale taky ubývá...
Jasně, je prá věcí co jsou dneska dostupnější, to bylo vždy.
Za totáče taky stála barevná televize nesmysl, ale na jiný věci stačilo o x až xy vejplat méně jak dneska :-) Třeba na bydlení nebo tuzemské rekreace :-)
Kolik dneska stojí 1 noc v 3hvězde hotelu někdo po čr? A kolik stála tehdá dovolená někde na podnikové chatě nebo hotelu v čssr.
Prostě vždycky se najdou vyjimky na všechno, ale v dnešní době těch vyjimek co je dneska levnější valem ubývá.
Zbývá auta, (zatím), benzín, housky a pár dalších věcí.
Všechno sotatnáí násobně dražší jak v 90.leteche nebo za totáče, energie, bydlení, nájmy, služby, jídlo v restauracích, pití, tuzemské dovolené, mhd a veřejná doprava atd atd
Když stojí bez zákaznických slev 1 jízdenka u ČD 40 let starým dieslovým motorákem v délce 3 stanice 31 Kč :-):-) Kolik pak stála v roce 1989 nebo v roce 1995? Když jízdeka do MHD stála v roce 1989 1 Kč. :-)
Tolik dnešní realita.
Lidí co maj denně 240 Kč na oběd a nelako pití, což dělá měsíčně 4800 až 5500 Kč jenom za obědy v práci moooc není :)
Mimo velký města a tam ještě záleží kde ty hospody a restaurace jsou a kdo jim tam chodí, jestli ajtáci a kravatáci co maj 55-130 čistýho nebo obyčejní lidi co maj 25-40. Těch z té druhé skupiny tam opravdu ale mooc nechodí.
A zbytek žije z turistů, kterých ale taky ubývá...
Jasně, je prá věcí co jsou dneska dostupnější, to bylo vždy.
Za totáče taky stála barevná televize nesmysl, ale na jiný věci stačilo o x až xy vejplat méně jak dneska :-) Třeba na bydlení nebo tuzemské rekreace :-)
Kolik dneska stojí 1 noc v 3hvězde hotelu někdo po čr? A kolik stála tehdá dovolená někde na podnikové chatě nebo hotelu v čssr.
Prostě vždycky se najdou vyjimky na všechno, ale v dnešní době těch vyjimek co je dneska levnější valem ubývá.
Zbývá auta, (zatím), benzín, housky a pár dalších věcí.
Všechno sotatnáí násobně dražší jak v 90.leteche nebo za totáče, energie, bydlení, nájmy, služby, jídlo v restauracích, pití, tuzemské dovolené, mhd a veřejná doprava atd atd
Když stojí bez zákaznických slev 1 jízdenka u ČD 40 let starým dieslovým motorákem v délce 3 stanice 31 Kč :-):-) Kolik pak stála v roce 1989 nebo v roce 1995? Když jízdeka do MHD stála v roce 1989 1 Kč. :-)
Pivo 80, obed 240?
Proste zastance chudých co ma přehled. 😀
Proste zastance chudých co ma přehled. 😀
www.foodora.cz
Můžeš začít nebo třeba https://www.phnaverandach.cz/ nebo https://argentinska.kolkovna.cz/#… atd.
Si asi hodně dlouho nebyl v restuaraci nebo si neobjednal jídlo rozvozem vid :)
Sem ty ceny ještě podcenil 200g SVÍČKOVÁ NA SMETANĚ z hovězího válečku, špikovaná zauzenou slaninou, houskový knedlík, zakysaná smetana a brusinky 265 kč
Svíčková na smetaně 180 g | 1, 3, 7, 9, 12 | 239 Kč
hovězí pečeně na smetaně s houskovým a karlovarským knedlíkem, brusinkovým terčem a šlehačkou
Můžeš začít nebo třeba https://www.phnaverandach.cz/ nebo https://argentinska.kolkovna.cz/#… atd.
Si asi hodně dlouho nebyl v restuaraci nebo si neobjednal jídlo rozvozem vid :)
Sem ty ceny ještě podcenil 200g SVÍČKOVÁ NA SMETANĚ z hovězího válečku, špikovaná zauzenou slaninou, houskový knedlík, zakysaná smetana a brusinky 265 kč
Svíčková na smetaně 180 g | 1, 3, 7, 9, 12 | 239 Kč
hovězí pečeně na smetaně s houskovým a karlovarským knedlíkem, brusinkovým terčem a šlehačkou
Na jedné straně nechceš řešit pražské platy, ale na druhé straně sem házíš odkaz na trendy pražské restaurace... tak si vyber :-)
V normální pražské hospodě je velký pivo cca. za 50, Plzeň cca. za 60.
V normální pražské hospodě je velký pivo cca. za 50, Plzeň cca. za 60.
ano, v Kolíně je svíčková za 165. Ted kolik je průměrná mzda v Kolíně :-)
https://www.naivnirestaurant.cz/#…
A abysme to vzali z gruntu, tak sá dáme Přerov ne
https://viktoria-restaurace.cz/denni-menu/
glášek 130, lidovka.
Problém je, že dostaneš je fabrice 24 000 Kč čistého :-)
Takže je otázka, jak moc si na tom líp než pražák co topí 240 ale má aspon těch 40 čistého.
Každá mince má dvě strany :)
https://www.naivnirestaurant.cz/#…
A abysme to vzali z gruntu, tak sá dáme Přerov ne
https://viktoria-restaurace.cz/denni-menu/
glášek 130, lidovka.
Problém je, že dostaneš je fabrice 24 000 Kč čistého :-)
Takže je otázka, jak moc si na tom líp než pražák co topí 240 ale má aspon těch 40 čistého.
Každá mince má dvě strany :)
Proto po tobě chci, ať srovnáváš srovnatelné... vyber si buď tu Prahu nebo ten Kolín... a pak srovnávej pražské ceny a pražské platy nebo kolínské ceny a kolínské platy. Vůbec neříkám že na tom je někdo líp nebo hůř... a jestli tak spíš je na tom líp ta Praha, to jen ty záměrně vybíráš drahý hospody :-) , běžně meníčko 150-170.
balliku
tady
https://www.prazdrojmenu.cz/…olovny/dennimenu
mas hotovky s polivkou za 150
cas od casu i svickova
radegast za 39, plzen za 61
pha
ja za komouse platil za pivo bezne 6 kacek
tady
https://www.prazdrojmenu.cz/…olovny/dennimenu
mas hotovky s polivkou za 150
cas od casu i svickova
radegast za 39, plzen za 61
pha
ja za komouse platil za pivo bezne 6 kacek
Prosímtě... člověk, který má hluboko do kapsy, si neobjednává svíčkovou z restaurace.
A v tom je ten rozdíl že dřív (a to ještě i v těch devadesátkách) na ní ten dělník jít mohl. A dneska už ne :-)
Stejně jako na to točený.
Ale životní úroven jde nahoru, to je fakt, místo zaplivaný 4ky krásná vlhká garáž a místo půllitru petka Bráníků.
Posun jako cyp :-)
A místo svíčkový a guláše z hospody levná flákota z tesca nebo ze slevy v Polsku uklohněná doma na kamnech nebo varný desce za 7 kč za 1 kwh :-):-)
Stejně jako na to točený.
Ale životní úroven jde nahoru, to je fakt, místo zaplivaný 4ky krásná vlhká garáž a místo půllitru petka Bráníků.
Posun jako cyp :-)
A místo svíčkový a guláše z hospody levná flákota z tesca nebo ze slevy v Polsku uklohněná doma na kamnech nebo varný desce za 7 kč za 1 kwh :-):-)
a pivíčko 65, nebo ono to k těm 80 velmi brzy dojde, jen co promítnou hospodští ceny energií a změny co se týče dohodářů, kteří maj nově nárok na dovolenou atd atd
Počkej si tak na březen resp. srpen, uvidíme jak moc pod 80 to pivíčko bude :-):-):-):-)
https://argentinska.kolkovna.cz/#…
Počkej si tak na březen resp. srpen, uvidíme jak moc pod 80 to pivíčko bude :-):-):-):-)
https://argentinska.kolkovna.cz/#…
jj, stejne jako StBabis, co sel demonstrovat proti bide v bunde za 100 litru, nebo rajhchl co prijel na demonstraci proti bide v porsche za 5 mega
Za totáče mohlo být jediné štěstí v tom, že se toho vlastně moc koupit nedalo... a pak samozřejmě přišel šok spojený s tím, že se hranice otevřely a nekonkurenceschopnost socialistického bloku projevila, včetně umělého kurzu Kčs do té doby atd.
Když se podíváš na nějakou - jakoukoli - komplexní statistiku, tak zjistíš, že je ta dnešní životní úroveň neporovnatelně vyšší.
Když se podíváš na nějakou - jakoukoli - komplexní statistiku, tak zjistíš, že je ta dnešní životní úroveň neporovnatelně vyšší.
Nevím, proč bych měl dávat 240 Kč za oběd. Firemní kantýna i bez dotace je kolem stovky, rychlá bistra/kebab 130-140 a polední menu kolem 150. Samozřejmě před 4 lety ty ceny byly o 40 Kč nižší.
A srovnávat ceny s hroutícím se komunistickým režimem je nesmysl.
A srovnávat ceny s hroutícím se komunistickým režimem je nesmysl.
Srovnával sem ceny s 90kama, ten koncem 80. sem tam dal jen pro spetření, to je ještě větší pecka, tehdá stála svíčková v Jaltě 15 kč a to byl exkluzivní hotel :-)
Dneska stojí na periferce v letnanech 235 Kč.
https://letnanskaterasa.cz/tydenni-menu/
Nebudem tu porovnávat 4 cenový, tech jednak moc nezbylo a tam jednak stál guláš 30 kč ještě v roce 1998 :-)
Já pamatuju smažák + hranole za 90 Kč v jedné jídelně, rok cca 2018. dneska na tom samém místě pod jiným majitelem 150 a to je ještě levný :-)
Dneska stojí na periferce v letnanech 235 Kč.
https://letnanskaterasa.cz/tydenni-menu/
Nebudem tu porovnávat 4 cenový, tech jednak moc nezbylo a tam jednak stál guláš 30 kč ještě v roce 1998 :-)
Já pamatuju smažák + hranole za 90 Kč v jedné jídelně, rok cca 2018. dneska na tom samém místě pod jiným majitelem 150 a to je ještě levný :-)
Trochu si zapomnel na ten zaklad.
Ze v roce 1996 si mel prumerny plat 10000 a Felda stala 230 odolena na kost.
Dnes mas prumer 43 a za 1 mil koupis Teslu v plne výbavě, ale ty tu rves ze EV jsou organizované zlo k otročení .
Ze v roce 1996 si mel prumerny plat 10000 a Felda stala 230 odolena na kost.
Dnes mas prumer 43 a za 1 mil koupis Teslu v plne výbavě, ale ty tu rves ze EV jsou organizované zlo k otročení .
No tak asi dnes restaurace fungují trochu jinak než za komoušů, když jsme byli obehnaní železnou oponou a rozhazovat mohla jen kasta nejrovnějších. To neznamená, že národ umírá hlady, protože nemá na svíčkovou z vyhlášené restaurace.
to asi tezko balliku byla na vaclavaku svickova za 15, kdyz sem v 1989 chodil do obecniho domu na obycejnou minutku za 27 + samozrejme to vsechno okolo
tady mas ceny hotovek v pze pro toho, kdo se chce najist do 2stovek vcetne polivky a piti
https://www.prazdrojmenu.cz/…olovny/dennimenu
tady mas ceny hotovek v pze pro toho, kdo se chce najist do 2stovek vcetne polivky a piti
https://www.prazdrojmenu.cz/…olovny/dennimenu
Minutky co si tak pamatuju z devadesátek byly vždycky dražší jak polední menu.
jasne
hotovka v jalte
nejspis na stojaka
pletes si to s korunou
ta byla o par metru niz
tady:
https://cz.pinterest.com/…4/visual-search/?…
mas jidelni listek z nejakyho pajzlu z roku 1986
svickova tam sice neni, ale dejme tomu ze se tomu blizi stepanska hovezi pecene - hotovka za 12.20, pouhych 100g masa, coz je dnes na urovni detske porce, navic jeste dnes mi je zle z tehdejsiho beznyho slachama prorostlyho "masa"
tak tady nemel takovy nesmysly, ze na vaclavku v hotelu, kterej byl pro klientelu ze Zapadu, byla svickova za 15
to by tam bylo narvano
hotovka v jalte
nejspis na stojaka
pletes si to s korunou
ta byla o par metru niz
tady:
https://cz.pinterest.com/…4/visual-search/?…
mas jidelni listek z nejakyho pajzlu z roku 1986
svickova tam sice neni, ale dejme tomu ze se tomu blizi stepanska hovezi pecene - hotovka za 12.20, pouhych 100g masa, coz je dnes na urovni detske porce, navic jeste dnes mi je zle z tehdejsiho beznyho slachama prorostlyho "masa"
tak tady nemel takovy nesmysly, ze na vaclavku v hotelu, kterej byl pro klientelu ze Zapadu, byla svickova za 15
to by tam bylo narvano
Prumerna mzda se rozhodne nepočítá v čistém.
Holá Felda s 40kW motorem stala 230 000kc. Dnes mas výplatu 5x tak velkou.
Tak si to spocitej.
PS: Tocene pivo za 80? Proste přehled zastance chudých lidi😀
Holá Felda s 40kW motorem stala 230 000kc. Dnes mas výplatu 5x tak velkou.
Tak si to spocitej.
PS: Tocene pivo za 80? Proste přehled zastance chudých lidi😀
jestli ti to není známo, tak točené pivo od 1.1. zdražilo
https://ceskobudejovicky.denik.cz/…ani-cen-dph.html
Vejplatu v hrubém nepočítám, ta je mi platná jak mrtvýmu zimník. Za daně a odvody státu si svíčkovou nekoupíš :-)
https://ceskobudejovicky.denik.cz/…ani-cen-dph.html
Vejplatu v hrubém nepočítám, ta je mi platná jak mrtvýmu zimník. Za daně a odvody státu si svíčkovou nekoupíš :-)
Jistě. Průměrný plat máš cca 40 tis přičemž 60% zaměstnanců takový plat ale nemá. Takže z takového ne zcela běžného platu si na takové EV za 1 milion našetříš za jak dlouho? Zanedbáme mandatorní výdaje na bydlení a energie, protože kdyby si započítal i ty, tak na to auto nevyděláš ani za 20 let :-D Takže EV jsou dnes absolutně nedosažitelnou entitou a proto je náš vozový park 16 let starý a lidi jezdí úplně něčím jiným než si vy "luční víly" představujete ve svých snech a měnit se to v této dekádě nebude :-D
tak tak, včera sem se procházel vršovicema, kolem těch klasických cihlových činžáků a venku pecky jako Citoren C3 generace 02-10; Fabia I, Focus I, Peugeot 207 06-14 ; Octavia I, Superb I, Caliber, Mondeo II atd
Tyhle lidi si určitě půjdou koupit novýž EV za 800 tis, hahaha. A to je Praha, jak to vypadá 20 km za Prahou a dál asi dodávat nemusím, že :-)
Tyhle lidi si určitě půjdou koupit novýž EV za 800 tis, hahaha. A to je Praha, jak to vypadá 20 km za Prahou a dál asi dodávat nemusím, že :-)
Cca. 2,5 roku. Proto se taky většina lepších aut kupuje na firmu, nárokuje se DPH a odpisy jdou do nákladů. Pokud už někdo kupuje auto soukromě, tak to jsou vesměs spíš malá levná auta. Na tomhle konceptu se nic nemění, tak to bylo posledních... nevím, třeba 20 let.
Pro soukromníky je zajímavější trh ojetin, který - logicky - bude za trhem nových aut zpožděný. Takže pokud je teď Tesla Y nejprodávanější auto v Evropě, tak se dá čekat, že za pár let uvidíme ta auta v bazarech.
Ono... kdo si mohl dovolit před deseti lety Octavii za 700, tak si může dneska dovolit Teslu za 1M, v tom asi apriori problém není...
Pro soukromníky je zajímavější trh ojetin, který - logicky - bude za trhem nových aut zpožděný. Takže pokud je teď Tesla Y nejprodávanější auto v Evropě, tak se dá čekat, že za pár let uvidíme ta auta v bazarech.
Ono... kdo si mohl dovolit před deseti lety Octavii za 700, tak si může dneska dovolit Teslu za 1M, v tom asi apriori problém není...
Máš částečně pravdu. Takový koloběh aut nám tu fungoval. Akorát se obávám, že to nám s EV skončí do doby, než bude běžné, že se dají sehnat baterky z druhovýroby za koupitelné ceny. Jinak nevím kdo by si kupoval 10 let staré EV, když jeho užitná hodnota spadne na jízdy po městě.
Desetileté Tesly S určitě nejsou degradované na jízdy po městě, viz namátkou
https://www.sauto.cz/…odel-s/183082466 a uváděný stav baterie 90%.
Vem si, že to eSko bylo jako nový dost drahý... pokud novou TM3 koupíš za milion, pak není důvod, abys za pár let nekoupil slušnou TM3 za cenu lepší Octavie srovnatelnýho stáří (protože ty Octavie jsou u nás lehce předražený). Jasně, může být trošku problém to servisovat... holt by bylo dobré, aby trošku mákly naše evropské značky... ale žádný soumrak osobní mobility se podle mě neblíží.
https://www.sauto.cz/…odel-s/183082466 a uváděný stav baterie 90%.
Vem si, že to eSko bylo jako nový dost drahý... pokud novou TM3 koupíš za milion, pak není důvod, abys za pár let nekoupil slušnou TM3 za cenu lepší Octavie srovnatelnýho stáří (protože ty Octavie jsou u nás lehce předražený). Jasně, může být trošku problém to servisovat... holt by bylo dobré, aby trošku mákly naše evropské značky... ale žádný soumrak osobní mobility se podle mě neblíží.
Leander porter 1
Opravdu používáte výraz ,,hot rod,, ? Jistě jste chtěl napsat ,,hot hatch,, to by sedělo více že ? Ale u takových diletantů jako by je jedno jestli holínky nebo hodinky ..... Je opravdu zarážející , že neznáte rozdíl mezi hot hatchem a hot rodem .... Jak Vás někdo může platit .... Zkuste si zadat do vyhledávače ,,hot rod,, a ,,hot hatch,, a v jedné sekundě Vám dojde jak moc omezený musíte být :-[]
Arese
...nechtěnými zkratowozy dělat, až noví poslanci vzešlí z letošních eurovoleb ten ***ský zákaz spalovacích aut od r. 2035 zruší? :no: :-[] :-[]
Ale tak já bych to neviděl tak černě. V posunutí ukončení výroby spalováků tak na rok 2045 samozřejmě taky doufám, ale i tak tu bude existovat skupina lidí, která si EV normálně koupí. Tipoval bych že 20-30% tržní podíl můžou EV klidně mít.
Xonik
W8 nevznikla žádným spojením dvou VR4 (žádné takové koncern neměl), ale právě naopak jako polovina W16, resp. o řadu ubraná W12. Proto i poloviční resp. o třetinu nižší objem.
A možná by v článku slušena i zmínka od R5 2.5 Audi z RS3.
A možná by v článku slušena i zmínka od R5 2.5 Audi z RS3.
Tomáš Matoušek
V článku je chyba, jelikož v superbu je 2.8 v6 od audi a nikolov 2.8 vr6.... i do passat b5.5 se dávalo véčko... ale je pravda že vr5ka v pasatu je .....
×
Sdílení komentáře
×