Největší výrobce aut na světě se z dolních pater postupně vyšplhal až mezi nejprodávanější značky na českém trhu. Loni se dařilo také dceřinému Lexusu, který má pro letošek velmi ambiciózní plány.
Je to tak, na poskakovanie po meste nie je asi nič lepšie ako hybrid a pre ľudí, ktorí nemôžu či nechcú nabíjať, je to potom fullhybrid. A pri voľbe HEV už každému vyskočí asi každému ako prvá Toyota. Dlho na tom pracovali, budovali si tento image a teraz žnú plody. Tak ako voľakedy platilo bezpečnosť = Volvo, teraz platí hybrid = Toyota. Aj na našich cestách je to vidieť, neviem, ako skončila Toyota v SR, ale v poslednej dobe sa ne cestách vyrojili húfy hybridných Coroll, predpokladám teda, že Corolla je určite v top 10 a Toyota v top 5.
EDIT: tak ma celkom šokovalo zistenie, že Toyota je na slovenskom trhu za minulý rok č. 2 hneď za Škodou (!) :-O
Čiastočne. Samozrejme popri iných automobilkách, ktoré sa silne zamerali na elektrinu (napr. Volvo) je Toyota lacná. Na druhej strane cenovo porovnateľné sú aj iné značky vyrábajúce hybridy, ktoré také úspechy ako Toyota nemajú.
Ja by som pre úspech Toyoty videl 3 faktory:
1. dlhodobé zameranie sa na hybridy. Stačí spomenúť Prius ako priekopníka HEV. Proste Toyota to za tie roky vymakala a má náskok pred konkurenciou.
2. preferencia jednoduchších a lacnejších fullhybridov pred pluginmi. Iné automobilky preskočili fázu HEV a rovno sa vrhli na PHEV a EV, ktoré sú ale drahé. Najlepší príklad je VW.
3. výrazné zlepšenie dizajnu. Proste autá ako Corolla a Prius sú už dizajnovo atraktívne a nie nudné nezaujímavé či vyslovene škaredé autá ako kedysi.
No hlavně firmám. Sám v okolí pozoruju, jak firmy přechází od koncernu k Toyotě. Je to poměrně logické, nafta už nefrčí a benzín nesplňuje korporátní emisní limity už roky. Na BEV/PHEV se přechází poměrně komplikovaně kvůli logistice (zajištění nabíjení v práci a u zaměstnanců doma, řešení proplácení domácího nabíjení atd.) + ty operáky jsou pořád šíleně drahé v porovnání se spalovacími auty. Takže vlastně zbývá jen HEV a přejít k Toyotě je tak naprosto logický krok a další firmy v tom budou určitě pokračovat.
Tak... kdo chce něco prodávat v ČR, musí prodávat firmám. Ten velký vzestup u Toyoty je jasně spojený s tím, že ještě v roce 2018 byla nadpoloviční většina Toyot soukromých, zatímco teď jsme cca. na 2/3 firemních, takže to je ten průnik do firemních vozových parků.
V posledních letech nicméně podíl firemních aut u Toyoty klesá (2021 69,95%, 2022 64,90%, 2023 62,71%).
Za sebe vidím trošku jako slabinu Camry + Ravku, pokud chce firma míchat fleet od jedné značky.
Záleží o jakém časovém horizontu mluvíš. Já osobně to vidím spíš tak, že se posunula Toyota než že by se posunulo vnímání kupců. Zejm. Corolla je velký krok kupředu proti Aurisu (a taky tam je největší nárůst), obecně se hodně zlepšil design.
Tak pára zaujímavých dát o Toyote na Slovenskom trhu.
Ccelkové popradie predajov: 1. Škoda, 2. Toyota, 3. Kia., 4. Hyundai, 5. VW
Podiel fullhybridov na celkových predajoch Toyoty: 62% (!) Po započítaní pluginov a BEV je to 67%.
Corolla ja najpredávanejší model Toyoty, ale iba tesne pred RAV4 a Yarisom Cross.
Corolla je medzi modelmi na 11. mieste.
Kdo ale Toyotu na výsluní dostal? Stellantis se svým zákazem spalování v malých i větších dodávkách.
To jsou tisíce prodaných Proace apod.
Toyota se chechtá, Stellantis těžce vymýšlí jak prodat neprodejné elektrické Berlingo a jak ho dostat zpátky do hry přes užitková provedení... :-):-):-)
Takže Toyota palec nahoru, Stellantis palec dolů.
Jezdit na benzín, ale energii z brzdění neproměnit v teplo, ale znova ho projet. Toto řešení nežene cenu do nesmyslných výšek. Za ty roky ale mohla už Toyota něco vymyslet, aby to tak nelítalo do otáček, otáčky předbíhají výkon. Jediné mínus.
No ještě by to chtělo na hybridu zapracovat. V Toyotě prodejce říkal, že auto si přepínání mezi motory řídí zcela samo. Chtěl jsem, aby před školkou šla zapnout elektřina, stejně tak v podzemních garážích.
Ale to si samozrejme môžeš. Ak si v tom niekedy sedel, mohol si si všimnúť tlačidlo EV mode: https://ipravda.sk/…3_02-galeria.jpg
Samozrejme keď tú baterku úplne vyšlaháš, tak sa ti to prepne na benzín, ale na pár desiatok či stoviek metrov pred škôlkou elektrina v pohode vystačí.
Tož ano, co píšeš funguje jakžtakž v létě. Teď v zimě, jakmile zařadíš rychlost, tak po pár vteřinách naskakuje motor. Na elektřinu se dá chvíli jet, ale musíš jen tak "lechtat" plynový pedál. I po jemném přidání motor hned naskočí. Teď v zimě jezdím s mým C-HR 2.0 HEV tady po městě za 9-10 l, což není žádný zázrak. Na mode EV tě systém nepustí, i když je trakční baterie téměř plná. Proto taky zvažuju výměnu za PHEV.
Ok. Tak to jsem teď v zimě nezkoušel. Zkoušel jsem to ale v létě a vždy naskočila zpráva, že trakční baterie není dostatečně nabitá. Vyzkouším zítra a dám vědět. I když nic špatného jsem na tom, že se motor zahřívá, neviděl.
V oblasti školky se vzdálenost pro elektro jízdu počítá na stovky metrů. U školky se se jede po rovině. V podzemní garáži jsou to desítky metrů, ale jede se nahoru, což nemusí CML vyhodnotit jako optimum pro elektro.
Každopádně zájem byl o yaris cros 1.5 hybrid. Výsledkem je kia rio 1.2, která čistě subjektivně nesmrdí, ale je to čistý benál.
Tak moc zájem asi nebyl kdyz ses nezajímal o věci, které jsou pro tebe důležité.l a stačila ti obecná odpověď, která na tvůj dotaz vůbec nebyla. Ano mohl být aktivnější, ale t ly dal papouškuješ tuto nepravdu
Žádné, jen si musel kopnout, že to se to tu často zminuje a on to údajně nezvládne, i když by se mu to líbilo. No teď zjistil, že to ten hybrid zvladne.
Od prvního nevím. První, který to měl z výroby je 3. Do 2 si to lidi dodělávali doma. Nicméně, je to dnes standardem. Samozřejmě je podmínkou dostatečně nabitá baterie.
Ale ne, ale kdyz das plnej, tak da plnej vykona pripoji i motor. Tedy nevim jak ty nejnovejsi Toyoty, tam jsem EV mod nezkousel, al u tech starsich se staci drzet v pasmu Ekoměru v té EV fázi a da se s tim normalne jet.
V nových ani EV mod mad prakticky jen abys nezapinal motor na ohřev. Jinak jedeš na EV úplně v pohodě v polovině ecozony. Dnes už mají dostatečně výkonné elektro, že to zvládnou i tak. EV mód zajistí to, ze můžeš zamezit ohřevu motoru po startu a pak to, ze EV mod bude aktivní po celou škálu ecozony ( nejen půlku) do rychlosti cca 50km/h. Samozřejmě s podmínkou, že máš dostatečně nabitou baterku
Ale houby, prvni ktery to mel z vyroby byla 2. generace. Jen ne v USA, kde to lide dodelavali (meli misto toho rezim EV auto). Evropska a japonska verze EV tlacitko normalne mely.
...to, co chytrejsi vedi jiz davno. Budoucnost mobility v Evrope je v hybridnich resenich, ktere poskytuji nejvyssi uzitnou hodnotu pri zachovani nizkych emisi ve mestech. A i kdyz je mnozi zatracovali, mektali o tom, ze Toyota zaspala a posmivali se, prodejni realita ukazuje, ee Toyota je nejvetsi automobilkou sveta zcela zaslouzene a nic nenasvedcuje tomu, ze by se na to v dohlednem budoucnu melo neco zmenit. Naopak.
Re: holt kdo vsadil na diesel, zplakal nad výdělkem
Ale on na diesel nikdo nevsadil, aspoň teda ne všechno :-)... všechny evropské automobilky mají už posledních x let v nabídce jak benzín tak naftu v celém výkonovém spektru a je jim v zásadě jedno, co z toho si zákazník koupí (hlavně aby koupil u nich).
Toyota ma perfektne siroke portfolio aut.... operuje na skutocne sirokom ihrisku a jej zaber je neskutocny... samozrejme jej k tomu dopomaha aj coraz vacsia nemohucnost niektorych znaciek v eu ( ford fiat citroen ) s ich coraz mensim portfoliom aut... takze k toyote tym padom prichadza coraz viac vodicov od konkurencie ... ved ked povedzme punto uz nekupime tak miesto neho uz zakaznici prechadzaju k yarisu a tak podobne. A inak toyota bola vzdy o dekadu inde ako veskera konkurencia len jej auta svojho casu proste neboli este moc pekne a posobili nudne a nenapadne ... ale dnes co toyota to uz doslova stylovka sila :yes: