Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Corolla TS GR Sport 2.0 Hybrid
Toyota Corolla TS GR Sport 2.0 Hybrid
Toyota Corolla TS GR Sport 2.0 Hybrid
Toyota Corolla TS GR Sport 2.0 Hybrid
129 Fotogalerie

Toyota v Česku potvrdila drtivý nástup. Nejlepším už dýchá na záda

Ondřej Šámal

Největší výrobce aut na světě se z dolních pater postupně vyšplhal až mezi nejprodávanější značky na českém trhu. Loni se dařilo také dceřinému Lexusu, který má pro letošek velmi ambiciózní plány.

Jestliže v roce 2015 bylo v Česku registrováno pouze 4361 nových toyot, což japonskou automobilku tehdy řadilo až na 16. místo (před ní se umístil například i Nissan, kterému přitom loni spolu s Porsche patřilo až dělené 26.-27. místo), o osm let později se Japonci vyšplhali ke stupni vítězů.

Celkové čtvrté místo za neohrozitelnou Škodovkou (77.490), druhým Hyundaiem s 20.068 registracemi a třetím Volkswagenem s 18.938 auty pro zdejší zastoupení největší automobilky světa sice v meziročním srovnání neznamená žádný posun v žebříčku, v rámci registrací ovšem díky 17.435 vozům slaví historicky nejlepší výsledek.

V kombinaci osobních aut s lehkými užitkovými vozy Toyota na českém trhu držela 8,1% podíl, o 1,5 procentního bodu více než předloni. Ve srovnání se zmíněným rokem 2015 s 1,9procentním podílem na celkových registracích je posun ještě dramatičtější. V segmentech privátních a firemních zákazníků je přitom Toyota dokonce na třetím místě.

Nejprodávanější modelovou řadou se stala Corolla s 3910 kusy (podle SDA evidentně i včetně modelu Corolla Cross), na druhém místě skončil Yaris Cross s 2948 registracemi, bronz připadl klasickému yarisu (2421 aut).

Na vzestupu japonské značky v Česku se podílela rostoucí obliba hybridních aut, kterým i tuzemští konzervativní zákazníci začínají důvěřovat čím dál více. Pomohlo však také sloučení českého zastoupení se slovenským, maďarským a především polským. Právě u našich severních sousedů je totiž Toyota značkou číslo 1 s ročními prodeji okolo 100 tisíc vozů.

Společný klastr čtyř zemí s necelými 153.000 vozy loni obsadil první místo mezi ostatními evropskými trhy. Na druhém místě skončila Velká Británie (131.109 aut), třetí Francie se 127.045 vozy. Německo, největší automobilový trh v Evropě, obsadilo až šesté místo (86.100 exemplářů).

Video placeholder
Nový Lexus LM: Oficiální video • Lexus

Dařilo se také Lexusu, který v Česku poprvé v historii překonal hranici tisíce registrovaných aut. Výsledných 1529 registrací je o výrazných 632 více než v roce 2022. V případě japonského soupeře německých prémiových značek Audi, BMW a Mercedes-Benz zákazníci upřednostnili modely RX (551 aut), NX (465 vozů) a UX s 249 vozy, které se letos představí ve zmodernizovaném provedení 300h s dvoulitrovým hybridem z Toyoty Corolla se systémovým výkonem 144 kilowattů.