Italský ministr dopravy a šéf krajně pravicové strany Liga Matteo Salvini ostře kritizoval omezení rychlosti na 30 kilometrů za hodinu, které zavádí italské radnice.
Tak to dopada, kdyz polomozci nechapou, ze kazde omezeni, je jen zacatek dalsiho. U nas byla nejdriv zrusena neomezena rychlost v noci, pak snizeni ze 60 na 50 a vzdy to melo nejaky bohuliby duvod. Ted je to zpev ptacku a zpatecnici dvoukolaci, ktery do mesta nepatrej. Co bude priste? Auto bude jen na mezimestske jizdy a bude odstaveno na okraji mesta, kam si pro nej dojedu na kole. No tvl 🤣
Speje to k tomu, ze z celeho mesta sa spravi pesia zona, a ak vobec budu mat do nej dake vozidla pristup, tak budu musiet chodit "krokom".
Pravda, to bude platit len pre obycajny plebs. Stale bude existovat skupinka "vyvolenych", ktori budu mat povolenie, bumazku, alebo majacik na streche, a tych sa to nebude tykat. Uplnou nahodou to budu aj ti, ktori o takychto obmedzeniach rozhoduju.
Mezitím bylo ještě v noci 80 km/h. Nicméně to byly jen takové přechodné výstřelky, protože např. od r. 1910 u nás platilo toto a nejspíš se k tomu opět vracíme (koneckonců to přece byla Belle Époque) :-D:
§ 46.
Rychlost v uzavřených místech nesmí býti nikdy větší nežli 15 kilometrů za hodinu (rychlost lehkého povozu). Mimo uzavřené osady jízdná rychlost nesmí býti stupňována přes 45 kilometrů za hodinu.
Nikdy rychleji nežli 6 kilometrů za hodinu (tempo koně v kroku) nesmí býti jezděno: když hustá mlha zamezuje rozhled do dálky, jakož i na takových místech, kde silnice nemůže býti přehlédnuta, jako zejména na křižovatkách, při silných záhybech silnice, při vjíždění do vrat, vyjíždění z domů, pak na mostech, v úzkých ulicích, kde dva vozy nemohou vedle sebe jeti, při kromobyčejné živosti cesty a při velkém nahromadění lidu.
Nebudes, budes nucet toto vozidlo jakoz i naklad v nem ulozeny tlacit. A to takovou rychlosti, ktera ti umozni tlacene vozidlo bezpecne obejit a zastavit...
To je zase dost extrémní přístup... nějaká regulace je potřeba, můžeme se bavit jestli má jako ta výchozí rychlost v obci platit 50 nebo 60, samozřejmě s možností to dle potřeby na výpadovkách zvednout na 80 a v obytných zónách stáhnout na 30... ale většinově se asi shodneme na tom, že v obcích má být rychlost omezená.
Zvlášť třeba taková Škoda 15T, ta když jede, je to jako když se sype železářství :D .
Jinak to celé může jakžtakž fungovat ve světě EV (a ano i měničových automatů, když si odmyslíme účinnost). Nicméně s českým vozovým parkem, kde by většina aut musela jezdit max na dvojku, by to bylo dobrý peklo...
Tu vidno, ako jazdia ludia. Staci trosku dupnut a bum, vtak buchne. Vtaky sa este neadaptovali na elektromobilitu a to nemam ziadnu raketu. Ale to obmedzenie rychlosti asi neriesi vtakov, skor je potrebne riesit obmedzenie akceleracie.
Je naprostá hloupost. Nemá za cíl nic jiného než šikanovat motorizované občany.Ale ještě něco.Pan redaktor mluví o krají pravici.A to proč a může vůbec definovat co tím myslí, a proč je v podtextu dehonestace.?
V Bologni jsem byl a rozhodně to není město, které by bylo připravené zbavit se aut. MHD je řešena jen autobusy a trolejbusy a zdaleka to není tak komfortní.
Jinak, ale musím souhlasit, že auta do centra města nepatří. Jenže problém, proč je tam těch aut tolik souvisí právě s nedostatečnou infrastrukturou, nedostupným bydlením, zónováním měst,...
Je zajímavé, jak se dementní eko- fašistické názory a myšlenky daří rychle implementovat po celé Evropě v krátké době a jakou mají podporu.
Je vidět, že vyšinutých a popletených lidí přibývá jak hub po dešti.
Toto má oporu v tom, že zejména mladí lidé a zejména studenti vysokoškolských oborů, které jsou v podstatě právně trestné už za to, že vůbec jsou ( mediální studia, ekologie, genderová studia, filozofie, orální historie a pod) nemaje co na práci se nechají lehce zmanipulovat a vytváří podhoubí pro zrůdnost ekofašismu. :no: