Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mazda 6 sedan Skyactiv G194 AT – Sbohem, krásko

Rozloučení s jedním z mých nejoblíbenějších obyčejných aut, Mazdou 6, bylo příjemné a svým způsobem osvěžující. „Šestka“ je neuvěřitelně půvabná zejména ve své výroční edici a pořád jezdí krásně. Také však svým způsobem nastavila zrcadlo mým preferencím a jejich vývoji za poslední roky.
Zpět na článek
24. 1. 2024 13:37
24. 1. 2024 13:51
24. 1. 2024 13:57
24. 1. 2024 14:03
24. 1. 2024 14:36
24. 1. 2024 15:02
24. 1. 2024 16:59
25. 1. 2024 01:11
30. 1. 2024 09:49
24. 1. 2024 19:02
24. 1. 2024 15:09
24. 1. 2024 18:58
25. 1. 2024 08:45
25. 1. 2024 08:57
25. 1. 2024 09:28
26. 1. 2024 00:00
26. 1. 2024 09:13
25. 1. 2024 08:52
25. 1. 2024 10:01
25. 1. 2024 11:50
26. 1. 2024 10:04
25. 1. 2024 14:41
26. 1. 2024 14:55
28. 1. 2024 21:12
30. 1. 2024 11:27
24. 1. 2024 13:37
Krásné auto...
...zvenčí i zevnitř, což je u Japonců výjimka. Chyběli by mi ale dvě věci, přes které nejede vlak - manuální převodovka a rezervní kolo... :-(
Rozbalit vlákno
18
24. 1. 2024 14:16
Re: Krásné auto...
I bez rezervy se dá žít, taky mi to přišlo divné, ale slovy klasika: "Dá sa". .... manuál mazda taky nabízí u 107kW motoru, bohužel už ani konkurence vám u 200k auta manuál taky jen tak nenabídne.
24. 1. 2024 14:35
Re: Krásné auto...
Rezervne kolo sa da dokupit do vsetkych verzii Mazdy6, pokial viem. A prevodovka? K tomuto motoru pokial viem manual nikdy nebol, ale aj s padly pod volantom sa da zazit trochu radosti. Na druhej strane, pre jazdu v kolone je kombinacia "adaptivny tempomat + automaticka prevodovka" k nezaplateniu...
Avatar - kosmonaut
24. 1. 2024 14:59
Re: Krásné auto...
Mimo Evropu k tomuto motoru manuál byl. A adaptivni tempomat je u šestky tak špatně vyladěný, že je nepoužitelný, člověk aby neustále hlídal jeho počínání, práci neulehčuje, nýbrž přidává. A navíc nejde přepnout do pasivního modu.
24. 1. 2024 15:50
Re: Krásné auto...
Adaptivní tempomat funguje úplně normálně, jezdím s ním každý den. Adaptivní funkci lze vypnout v nastavení infotainmentu a mít z něj jen "hloupý" tempomat
Avatar - kosmonaut
24. 1. 2024 16:49
Re: Krásné auto...
Tak možná jezdíš jiný ročník. U 2020 to do pasivního nejde a v adaptivním funguje otřesně.
Avatar - speedfred
24. 1. 2024 19:44
Re: Krásné auto...
Mladý v práci má Mazdu 3 r.2021. Má adaptív aj normál tempomat a možeš si ho prepínať v menu, nie na volante.
Manuál perfektný a som prekvapený ako je vcelku živý aj ten na 90kW uškrtený 2 liter.
Podarené auto.
Avatar - kosmonaut
25. 1. 2024 14:31
Re: Krásné auto...
Bohužel, 2020 M6 možnost přepnout do pasívu nemá. Ani na volantu, ani v menu, ani v infotainmentu. Štve mě to, ale nic s tím neudělám.
Avatar - speedfred
25. 1. 2024 18:01
Re: Krásné auto...
Pre mňa je rozhodujúce aby bola možnosť prepnutia, inak radšej obyč tempomat.
Avatar - kosmonaut
25. 1. 2024 21:49
Re: Krásné auto...
Já bych také nejraději obyč. pasiv. U Mazdy je adaptiv opravdu špatný, pořád musíš dávat pozor, aby nechytl auto v pravém pruhu, pak začíná nesmyslně brzdit, dokonce v té chvíli brzdí proti plynu, který v takové nastalé situaci již přirozeně přidávám. Nechává při všech nastaveních příliš dlouhé mezery s trvá mu než "se vzpamatuje". S normálním tempomatem jsem mnohem plynulejší a především bezpečnější. Opravdu škoda, zbytečná a otravná chyba jinak především v jízdě a řízení špičkového stroje.
25. 1. 2024 19:19
Re: Krásné auto...
Omlouvám se za mystifikaci. Opravdu tam ta volba na přepnutí neni, ještě jsem to dneska taky kontroloval.
25. 1. 2024 07:13
Re: Krásné auto...
Rezerva se dokoupit nedá. Nemáte ji kam dát. Mám M6 z roku 2016 a dojezdovou sadu. V kufru není pro rezervu místo. Musel byste ji tam vozit jen tak hozenou..
25. 1. 2024 08:25
Re: Krásné auto...
Mám šestku 2019 a dokoupit se dá... A ještě, že jsem to udělal... Během 2 měsíců 2x defekt 🙈.
Avatar - KANKUNEN
24. 1. 2024 14:39
Re: Krásné auto...
Vozím si sadu na opravy, takové ty knotky. Automat funguje takto, ve 150t km cuknutí nula, špatných přeřazení nula. Pádla použity jen na ukázku ostatním, udělá přesně to jaký dáš příkaz na plynu . Chybí tomu dva stupně. Mazda má takový manuál, že je s ní radost řadit, ale do rodinného kombíku se nehodí.
Avatar - iudex
24. 1. 2024 14:51
Re: Krásné auto...
Tak ja napríklad pádla používam dosť často, automat štandardne totiž dosť podtáča v záujme spotreby (v tomto je tá "nemoderná" šestka celkom moderná) a ja mu nezriedka pomôžem podradením. Dá sa to síce riešiť športovým režimom, kde drží vyššie otáčky, to je ale zase trvalé a pre polovičku hlukom obťažujúce. Takže jazdím v normálnom režime a občas do tej páčky ťuknem.
Inak ako píšeš aj ja ako odporca automatov som uznal, že do rodinného kombíku sa ten automat hodí.
Avatar - KANKUNEN
24. 1. 2024 15:33
Re: Krásné auto...
Aha, já mám tu starší před fcl a ta nepodtáčí
Avatar - Ozzman
24. 1. 2024 19:07
Re: Krásné auto...
Tou starší pře fcl jsem jezdil, motor a převodovka velmi fajn, řízení samozřejmě, ale ta kvalita zpracování (rozuměj vše vrzalo) a abnormální hluk na palubě mne nepříjemě rozladil, auto 130t najeto od nova, žádná stočenka. Snad je to u téhle modernizované už lepší.
Avatar - KANKUNEN
24. 1. 2024 22:09
Re: Krásné auto...
jj je to dost horší než Passat nebo Mondeo.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2024 06:55
Re: Krásné auto...
A to takhle je i od nového auta ? A to kamarád říkal, že si to nechal ještě vytlumovat u firmy extra, to jsem zapoměl říct.
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2024 13:50
Jedno z tych nestarnucich aut
Ktore by slo v tejto podobe predavat este dalsich 5 rokov... skoda ze uz konci... obzvlast ak uz nastupca nepride ( a to ma tu niekto este nedavno presviedcal o zadokolke no jo jasne... a ja som zase atomovy fyzik ) ....

Mazda v eu pojde zrejme dole ... 6tka tu vedela predat aj cez 20 000 aut... nova mala 2ka co by bracek yarisu uz zrejme tiez nepreda tolko co predosla 2ka ... v podstate okrem drahej trojky a nejakeho toho draheho SUV ( velmi sikovna a uspesna bola aj mala cx-3ka ) uz od mazdy nie je co kupit ( nenapadne a pomaly sa tych najsikovnejsich kuskov uz v eu zbavuje ) .. ano velka cx60 je sice bombova a top po kazdej stranke... ale v tychto vodach sa masivne predajne cisla nelovia... isty cas to uz v mazde vyzeralo na siroke portfolio a nacuvanie zakaznikov... ale akoby pomaly uz aj v mazde stracali europsku podu pod nohami... len ktovie ci planovane alebo nie...
Rozbalit vlákno
19
24. 1. 2024 14:39
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Ja som sa tesil, ze pride sestka na novej platforme, s radovymi 6-valcami, a zadokolka/4kolka. Uz som premyslal, ze aka kombinacia bude moja. A potom ta jobofka, ze sestka konci... Skoda jej!

Stredna trieda je mrtva. Superb to este chvilu potiahne, passat (ten tusim len v kombiku), mozno 508, a koniec. Cert aby vzal vsetky tie SUV-cka!
Avatar - iudex
24. 1. 2024 14:59
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Jo, ja som si rovnako povedal, že Mazda 6 na RWD platforme s R6, to je presne môj ideál (ako mladí hovoria: Shut up and take my money! :D ). Ale smolík. :'-(
Avatar - kosmonaut
24. 1. 2024 15:09
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Úplně přesně. Kombík I6 benzin RWD na menších kolech a s nějakou nižší výbavou.
24. 1. 2024 18:38
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
To bych taky bral. Mazda 6 kombi s I6, ale čtyřkolku. Jenže většinu aut dneska vybírají manželky, takže všechno musí být SUV. Nový Renault Espace je SUV, Ford Mustang je SUV, místo Mazdy 6 bude taky SUV.
Avatar - Mikesus
24. 1. 2024 15:52
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Ted přišla nová camry ještě. Taky se spekulovalo, že skončí a pokračuje.
Avatar - skejpa
30. 1. 2024 09:33
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Ta je naprvní pohled super jenže ta má ten mrzáckej automat, co zabije veškerou radost z jízdy (CVT). Takže je to hned degradovaný jen na auto pro pohodovou jízdu.
24. 1. 2024 16:01
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Já to měl, přiznám se, úplně stejně - těšil jsem se na zadohnanou šestku s řadovým šestiválcem. Jenže po zkušenostech s CX-60 v plug-in hybridu i v naftě, která neumí být plynulá a vlastně ani pohodlná, si nejsem jistý, že bych byl ze šestky na stejné platformě a se stejnou technikou jakkoliv odvařený.
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2024 17:15
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Keby neliali miliony do wankela ktory mazdu financne oslabuje uz xy rokov tak tu na platforme cx60tky kludne nastupca 6tky mohol byt. Ale takto asi sa uz mazde ( relativne mala automobilka ) nova 6tka neoplati... ved kto jej vyvoj zaplati... ked vsetko zozral wankel... keby 3ka bola aspon v kombiku ... takto opat ale vsetko zase nahrava koncernu toyote ci korejcom... a tento rok uz mazdu v eu porazi aj MG ... to sa deju veci

Ano zda sa ze stredna trieda to ma uz zratane... ostanu len premianti z povinnosti... aj tych uz chce stale menej firiem ... tie SUV vsetkych pozeru...
Avatar - skejpa
30. 1. 2024 09:40
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Já byl vždy mazdař ale nějak mě to opouští. Ne, že by nedělali dobrý auta ale ta nabídka je, jak píšeš, čím dál slabší. Nebude šestka, není trojka kombik, není konkurenceschopné malé SUV do města, dvojka je Yaris a EV jsou vyloženě průser (MX-30 je snad nejhorší EV na trhu po Dacii Spring ale ta je alespoň levná). Už tam není na co se těšit. A upřímně, nebylo to ani s touto generací šestky. V Kanadě mají 2.5turbo šestku. Mají taky 2.5(t) trojku a to i s manuálem. Nic z toho se do EU kvůli emisím nedostalo. To všechno byly takové hřebíčky do rakve. Jasně, CX-60 je jediná pecková Mazda teď. Ale jedno SUV za 1,3m je prostě málo. A je to SUV, takže pro mě stejně nic :D
Btw když jsme u těch SUV. Nedávno jsem byl s Kiou EV6 v myčce a tam mají pro SUV vyšší ceny. A na celkem velký crossover EV6 mě účtujou nižší ceny. To jsme to dopracovali, když už tohle lidi berou jako menší auto :D
Avatar - Markus1
24. 1. 2024 18:26
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Gecko dnes nebude???
Avatar - speedfred
24. 1. 2024 19:40
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Dnes stačí "eMGéčko".
26. 1. 2024 12:38
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Kto si vlastnu jamu kope...

SESTKA je zaujimava tak s manualom a dvojlitrom. Tato spotreba cez 8 l v dnesnej dobe je uplne mimo, fullhybrid camry to da za 2 litre menej. Navyse takmer patmetrove auto je neprakticke.

DVOJKU si odkraglovali sami cenami.

CX3 zrusili - ako snad jedina firma na trhu nemaju male/mini SUV!!! To uz aj lexus ponuka LBX, blazni...

Trojku obmedzuje v EU absencia kombíka.

Navyse u vsetkych aut okrem cx60 maju problem s automatom - prijemny, ale na dnesnu dobu archaicky a zvysuje spotrebu. A motorove technologie stare cez 10 rokov. SkyX absolutny prepadak a NEMAJU FULLHYBRIDY ani ako tak pouzitelne elektro. MX30 ci co to je bez dojazdu alebo s wanklom a spotrebou cez 10 l...

V podstate to tiahnu tri SUV - CX30, CX5 a CX60. Tak ale ak sa niekto zviezol napr. v Lexuse NX300h, tak po CX5 alebo CX60 ani nepozrie a ceny su prekvapivo podobne...
Avatar - Emel
26. 1. 2024 13:10
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Manuál je fajn, ale ten dvoulitr je pro šestku hraniční. V trojce super, ale do šestky bych sáhl po té 2.5 a smířil se s automatem... a v dnešní době je to skoro bezkonkurenční nabídka, cenově na úrovni základního Passatu s 1.5, včetně důstojné výbavy.
Trojku jistě omezuje absence kombíku, tak to ale bylo vždycky... a opět... Mazda jede to svoje, ale konkurence jde do kytek - kde je Peugeot, Opel, Ford (myslím zejména motoricky)? Najednou ten 150k dvoulitr za 660 vypadá jako slušná nabídka... nebo ne? S přihlédnutím k tomu, jak to auto jezdí, jak vypadá uvnitř...
26. 1. 2024 14:43
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
145k s manualom som skusal, to uz je hranicne, ale tych 165k s manualom by malo vacsinu ludi neurazit a celkom v pohode by malo vystacit. S automatom je to pomalsie a zravsie - za mna dava u 6tky zmysel tato jedina kombinacia. Tak ale ked niekto silou mocou chce 6tku, vie ten dvojliter dat bezpecne "doladit" a ziskat tych 180+ konikov...

3ka podla mna nie je alternativou k 6tke - tam je alternativa cx5. 3ka ma ako hatch maly kufor a ten vyhlad/stiesnenost. V sedane je to lepsie, ale aj tak mam pocit, ze oproti predoslej verzii je nova 3ka tesnejsia, asi aby bol vacsi zaujem o cx30.

Podla mna mala mazda velmi schopnu a rozsiahlu modelovu ponuku a teraz prichadzaju o male auta a ani ziadne kombi nebudu mat. No a tie SUV su s automatom zial prilis zrave.

Za mna jednoznacne ked uz, tak fullhybridy, taky NX od lexusu jazdi mimo dialnice - cize mesto a okresky v pohode pod 6 litrov, a to je auto medzi cx5 a cx60.

Mal som mazdu rad, aj stale mam, ale podla mna jednoznacne zaspali dobu - ziadne full hybridy, archaicke automaty, osekanie ponuky - pohonne ustrojensto mazd bolo s prichodom Skyactiv ich pychou, dnes este s manualom a dvojlitrom sa ako tak drzia, ale oproti fullhybridom su mazdy s automatom fakt archaicke a zrave.

Ta 6tka zacinala ako novinka za 21000 s manualnou klimou, manualom a 145k. A co si budeme hovorit, technicky je to to iste auto, resp. jeho stvrty ci piaty facelift. Ceny sli hore, len technika ostala povodna. Ano, aj napr. toyota zdrazila, ale ten kvalitativny skok je niekde uplne inde. Neviem kolko stoji Honda, nesledujem, ale aj tam su zaujimave fullhybridy. Mazda zaspala na vavrinoch...
Avatar - Emel
26. 1. 2024 15:13
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Já tu 165k v kombíku zkoušel... a můj dojem z toho je, že jsi schopný se důsledným řazením a držením motoru v otáčkách propracovat k průměrné dynamice. Posádka se na tebe kouká jako že co se to děje... a ty se koukáš že se vlastně neděje nic.
Proto mi ten motor dává větší smysl v té trojce... protože jednak tam ta dynamika už je nadprůměrná... a za druhé je to auto, kterým třeba budu jezdit sám a tak si ušetřím ty vyčítavé pohledy posádky :-)
Jinak jsem samozřejmě o trojce nepsal jako o alternativě k šestce, to jsou dva příběhy... tys taky psal o trojce i o šestce.
Cenový vývoj - nevím jak u vás, u nás šestka sice začínala jako Emotion na 570t, ale to byl pouze sedan a bylo to fakt holátko. Už Challenge 145k byl za 660 - bez vyhřívaných sedaček, s halogenama. Podívej se třeba na Superba a zjistíš, že je ta Mazda dneska fakt výhodná...
26. 1. 2024 17:43
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Pozrel som, 6tka je od 31000 do 40000, pricom uz ta 165k za 31 ma nadstandardnu vybavu, maju bonus 5000 EUR, co je na mazdu divne, asi fakt ta 6tka konci a vypredavaju. Ja som to prestal sledovat.

Ono je to vlastne jedno - skalnych fanusikov si mazda odradila svojou "genialnou" politikou "premioveho" vyrobcu v style priplatte si alebo chodte inam - vsetci brutalne zdrazeli, ale mazda s tym prisla medzi prvymi a este sa tym chvalila... A niekto, kto od mala tuzi po octavii ci superbe v kombi a diesli do mazdy nepojde. A premiovi zakaznici chcu bmw/audi/lexus/volvo a nie mazdu...

Skoda mazdy, uz to nejak extra nesledujem, ale v EU mala super nasiapnute a potom si sama pod sebou podpilila konar.

P.S.:
trochu som to porovnal, asi sa mazda snazi momentalne davat zlavy, ale je uz dost neskoro - stale su tie auta krasne, pekne interiery, jazdne vlastnosti, ALE zaspali dobu s motormi, aut. prevodovkami a asistencnymi systemami a priestorovo nikdy neboli top. Ked pomyslim na taky 1.8 HSD 5. generacie so 140k, tak mazda nema absolutne nic v automate ponuknut, co by nezralo 2 litre viac a nemalo ospalejsie reakcie na plyn... Pritom priplatok za fullhybrid je tak 3000 EUR, miesto tych mild hybridov s vypinanim valcov a inymi hrackami ci sklamaniu SkyX mali nechat po jednom benzine s manualom a jednom/dvoch fullhybridoch a aj emisie by boli lespie, aj predaje...
Avatar - Emel
26. 1. 2024 19:27
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Jako fanoušek (nikoli skalní) si nemyslím, že by Mazda někoho odradila. Šestka pro mě byla koupitelná po celou dobu co byla na trhu a byla by koupitelná i dneska. Ze začátku byl problém s tou 2,5G, která byla jen v topu s kůží a 19"... ale co se dá koupit už v Attraction, tak je to fajn.

Jo, jsou silnější auta i prostornější auta i úspornější auta, ale za svoje peníze dostaneš dneska u Mazdy balíček, kterej těžko hledá konkurenci
26. 1. 2024 23:56
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Dostanes dneska u Mazdy balicek, ale dneska je uz neskoro. 6ka aj tak konci, tak aspon budu nejake vypredaje.

Od 2013 do cca 2018 robili na svoje pomery jeden predajny rekord za druhym, islo vsetko - od 2ky cez cx3 cez 3ku po cx5, 6ka bola vzdy trochu specificka.

V podstate si zlikvidovali velku cast portfolia, ale to je ich vec. Ja by som dnes 2,5G 6ku nebral ani nahodou - ma svoje kvality, ale cez 8 litrov spotreba a ani tam nejde dat LPG. A potom pri predaji vysvetluj niekomu, ze kolko to zerie. Plus asistenti su dnes niekde inde a vedia nie kazit, ale sprijemnit pocit z jazdy, vid toyota/lexus... Tych zaujemcov o 6ku jednoducho nie je dost, inak by nekoncila...
Avatar - Emel
28. 1. 2024 09:55
Re: Jedno z tych nestarnucich aut
Doba pro tyhle auta už prostě skončila. Jestli v Evropě bude nová Camry nebo nebude se taky nevědělo jistě... a když bude, tak to taky nebude žádný bestseller. Mazda ze šestky asi vytřískala co mohla.
Co bych dal za spotřebu 8l :-) (kdybych teda řešil spotřebu)
Avatar - Horký Rom
24. 1. 2024 13:51
moc líbí
Sbohem krasko, sbohem Mazdo :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jamme
24. 1. 2024 13:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Fomax
24. 1. 2024 14:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Martin911Turbo
24. 1. 2024 14:32
Mazda Troll
Je s podivem že na auto.cz neřádí ten internetový Mazda troll co na Facebooku, kde pod každou diskusí nejen Mazda ale u všech aut píše ty svoje bláboly o mazda šmejdech a že média mlčí,...
Rozbalit vlákno
7
24. 1. 2024 14:36
Re: Mazda Troll
Na druhou stranu je ale pravda, že ty mazďácké diesely měly vážné konstrukční chyby a české zastoupení to s chudáky, co se jim ty motory začaly sypat, prý opravdu nehrálo fér... :-O
Avatar - iudex
24. 1. 2024 15:02
Re: Mazda Troll
Každý predajca Mazdy v tej dobe povedal: kúpte si benzín. Vedelo sa to. Ale to je už minulosť, dnes kto silne túži po dízli, s kľudom si tú 2,2ku môže kúpiť. Otázka je, kto dnes túži po nafte, tá doba už je preč.
Avatar - Ham.
24. 1. 2024 16:59
Re: Mazda Troll
Kdo dnes touží po naftě v této třídě není vůbec otázka a doba, kdy většina lidí chtěla diesel stále trvá, stačí se podívat na prodeje. Za loňský rok se u nás prodalo 6309 Superbu, z toho 4566 v dieselu, na druhém místě 954 Passatů, z toho 727 v dieselu a na třetím místě 652 Arteonů, z toho 451 v dieselu. A vzhledem k tomu, že tyto tři modely tvoří 68% prodejů ve střední třídě, tak diesel pořád drtivě vede v zájmu zákazníků, ten kdo jej nemá, tak prodává velké kulové včetně Ma6.
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2024 17:25
Re: Mazda Troll
Kto uz by si kupoval mazdu s dizlom... ale zrejme aj taki fandovia mazdy boli
25. 1. 2024 01:11
Re: Mazda Troll
No, mě se třeba moc zamlouvalo svezení s boxer dieselem Subaru - konečně to auto svižně jelo, aniž by žralo jako tank. A později se tyto motory taky ukázaly být poruchové... :-( :no:
Avatar - skejpa
30. 1. 2024 09:49
Re: Mazda Troll
Fandové Mazdy koupili benzín. Zaprvé to je spolehlivost sama a zadruhé nežral. Minimálně ne s manuálem. Blázny co riskovali naftu jsem nikdy nepochopil. To už bych si radši koupil toho Superba s TDIčkem, tam alespoň člověk ví do čeho jde.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2024 19:02
Re: Mazda Troll
Taky sem chodil.... ale teď je tu za něj hafo jiných :/
24. 1. 2024 15:09
Miluju!
V létě jsem si pořídil tuto krasavici. 20th výročního kombíka. Úžasná barva zvenku i zevnitř. Nemůžu si auto vynachválit. Maximálně bych přidal jeden kvalt, jinak je to špička :)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Armin Tamzarian
24. 1. 2024 15:27
Kráska
Opravdu pohledné auto, smekám. Mazda 6 :yes:
Rozbalit vlákno
0
24. 1. 2024 18:58
Starý vrak
Je to starý vrak.
Technologický pravek.
Nefungujúci asistenti.
Problémová protikoróznej úprava.

Záver - predaje zodpovedajú nevýhodnými pomeru cena / výkon
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2024 19:39
Re: Starý vrak
Auto je to stale paradne ale ruku na srdce priznajme si to... v jej cene by som aj ja uz zvolil nejake SUVecko... lebo k comu mi 5m sedan... velky uz ako 15 rocny S klasse ( v meste uz nepouzitelne hebedo ... aj s tlustym sportagom sa lepsie manevruje ) ... a prave to ze dnesne auta strednej triedy uz atakuju 5m hranicu tiez nicomu nepomaha.. a zakaznici uz predosle 406tky ci vectry nahradzaju dnesnymi uz rovnako velkymi octavkami a ceedmi ci corollami ... takze ta dnesna predrazdena a uz prerastena mainstreamova stredna trieda sa tak trosku sama znicila a vymkla spod kontroly ( cenou aj rozmermi ) a dostala mimo zaujem ... ci cakal niekto nieco ine... lebo stalo sa presne to co sa dalo cakat a co pisem uz roky... stredna trieda sa odprace aj sama... svojou dnesnou uz indispoziciou voci zakaznikom... uz len cakam kedy aj octavka bude atakovat 5m a cenu 40 litrov ako sa potom tiez kazdy bude cudovat ze sa jej uz odrazu akosi dari stale menej a menej a ze za to opat mozu len a jedine SUVecka a nic ine
Avatar - Emel
25. 1. 2024 08:45
Re: Starý vrak
Je to hezká ukázka toho, jak se automotive neposouvá správným směrem.
U nás už firemní auta moc nefrčí, nicméně teď jsme vzali jednu šestku a jednu CX-5... za cenu, za kterou není ani základní Passat s 1.5. A žádné jakože technologie tam nechybí. Nebo takhle... 2.5 Turbo by byla fajn, ale za cenu pod milion je i ta atmo 2.5 výborná.
Avatar - Jenik3
25. 1. 2024 08:57
Re: Starý vrak
A co je správný směr?
Jestli zákazníci poptávají nejvíce krabice SUV a sedany výrazně méně, tak přirozená reakce výrobců je zaměřit výrobu na tyto segmenty.
Dal žije sedan T.camry, Audi, BMW, MB a asi by se našli i další.
Avatar - Emel
25. 1. 2024 09:28
Re: Starý vrak
Když to zjednoduším, tak správný směr je výkonnější a úspornější motory, širší nabídka, lepší světla, lepší bezpečnost a tak. Možná to zní moc optimisticky, ale podle mě se takhle automotive posouval někdy třeba do roku 2015.
Aktuální mezigenerační posuny vesměs znamenají ořezanou nabídku motorů, šetření na viditelných i neviditelných místech (mimo jiné s negativním dopadem na ergonomii) a rozmach elektronických pípátek a "pomocníků".
26. 1. 2024 00:00
Re: Starý vrak
Přesně! :yes: Zhruba od 2015 jde automobilová nabídka na evropských trzích totálně do hajzlu! :-O :no: :no: :no:
Avatar - Emel
26. 1. 2024 09:13
Re: Starý vrak
Někde tam byl vrchol. 2015 Superb 3, 2017 Insignia B... pak 2019 Octavia 4 už byla spíš stagnace.
Avatar - Jenik3
25. 1. 2024 08:52
pěkný kousek
Po designové stránce vskutku pěkně. Ta barevná kombinace na fotkách se povedla. Ergonomie dobrá. Ale do města je 5m moc dlouhých.
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2024 10:01
Mazda 6
Mazdu 6 Sportwagon mám so silnejším 2 litrom a manuálom. Za jej veľké klady považujem naozaj krásny exteriér, ktorý vie aj v súčasnosti zaujať. Nemám pripomienky ani k interiéru, čo ma ale štve sú chýbajúce prvky výbavy ako elektrické otváranie kufra, vyhrievanie čelného skla a slabé rozlíšenie výstupu z kamier a to mám 2. najvyššiu výbavu v koži so strešným oknom. Spracovanie je v poriadku, nešetrili kvalitnými materiálmi, až na tú nešťastnú soul red crystal, ktorá je neuveriteľne citlivá a už raz mi v záruke lakovali predok auta. Nuž za krásu sa platí... Naopak jazda s ňou ma vyslovene teší, je krásne obratná, dlhodobú spotrebu mám pod 7 litrov a to s ňou dochádzam do práce, diaľnice 130km/h, má slušné audio, head-up a asistentov, ktorí fungujú dobre a je možné ich vypnúť tlačidlom, čo je dnes nezvyčajné. Dnes by som zrejme šiel do Superba a to najmä kvôli kufru, lebo v 6tke je to pri rodine často na hrane. Celkovo je však 6tka perfektné auto, za ktorým sa vždy otočím a teším sa na každú jazdu :)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2024 11:50
Re: Mazda 6
A o tom to prave je... clovek sa musi tesit na jazdu vo vlastnom aute a potom nie je o com... presne ta chapem :yes:
26. 1. 2024 10:04
Re: Mazda 6
Mel jsem Mazdu 3, G165, takze stejny motor. Dlouhodoba spotreba myslim kolem 8.2l. Mesto jsem s ni nejezdil.
Motor se musel fakt tocit aby se to hybalo. Ale auto krasne, i ta 6.
Avatar - sargis
25. 1. 2024 14:41
RIP D
Tak, dalsie auto D segmentu ide prec.... co dodat. Kto ju ma, si ju asi dlho podrzi. V teste vidiet trendy, ktore tu panuju. Ludia sa proste naucili na vysoke SUV, lahsie nasadanie a podobne. Ano, je to navykove, ale nie nevyhnutne, pokial nema clovek problemy s chrbticou. A druha vec - maly dsiplej. Ja si mylim, ze ak mam klimatlacidla a ine zvlast, nepotrebujem televizor. SUV je super, displej je super, ale ked zo svokrovho Volva XC40 si sadnem do Insi, tak je to viac take soferske, kludnejsie, viac spate zo soferovanim.
Kazdopadne, RIP auto. Predaj aut pomaly len o volbe legislativy a trendu tusim.
Rozbalit vlákno
1
26. 1. 2024 14:55
Re: RIP D
Ruku na srdce, 5-metrove nizke mainstreamove nekombi auta bez fullhybridu nemaju v EU buducnost - superb, passat, camry a premia si rozdelia zvysny trh.

Tym SUV/crossoverom velmi pomohli fullhybridy - ono to mimo dialnice ide za 5-6 litrov a lepsie sa nasada/vidi na cestu aj parkuje v meste - a stoji to rovnako ako sedan strednej triedy. Malokto sa rozhodne pre 5-metrovy sedan, zvlast ked nejazdi casto dialnice. A ak chce platit tie vysoke ceny strednu triedu, tak uz ide do premie.
26. 1. 2024 23:41
Objektivně ... myslím :-)
V roce 2018 obrovske dilema mezi 6 a cx5. Cx5 vyhrala i proti memu vzdoru. Uz je to 6ty rok, neuveritelne. Ale k faktum: 2019, cestou na romanticky vikend nas sestrlil magor ktery v rychlosti nezvladl auto, bod pro cx5-bezpecnost.
Nez nam prijela nova, zkouseli jsme 3 skyactive-X a nasledne 6ku, dohromady mesic.
Kupovat druhe auto sobe 3ka s man. je cista radost a zmineny infotainment je zde o gen.v pred.
Poznatky: 6 ma vetsi kufr, ale z.sedaceky 60:40. Cx5 kazdou zvlast. 2.bod pro cx5.
Cx5 je vyssi, tezsi, 4x4, stejny motor, vykon, prevodovka ale pocitove stejne agilni jako 6. I tak ale 6ka jezdi proste lip.
Romantika se nakonec stejne po letech vyvedla-dnes vozime navic 2.deti (1a2r).
Celkove jsem prehodnotil pohled na suv, coz je strasna prohra, protoze jsem musel dat za pravdu partnerce.
Presto ze opravdova jinba ittai se u me konala pouze v SAABu, jsem fanda Mazdy, cx5 je nase daily car, ale pokud bych 4x4 nevyuzil, 6ka je skvely auto!
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2024 21:12
Spotreba
Zvládnu 8,5 litru v roce 24? To je nějaký čtyřlitr nebo co? Za to jezdí benzinový multivan a to má větší výkon víc míst a ještě táhne pěkné od zdola.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Allo
30. 1. 2024 11:27
Skoda
Že nebude nová šestka s novým 3.3d stačil by ten slabší 150kw a pohon na zadek, myslím že by se to prodávalo hodně...
Rozbalit vlákno
0
11. 3. 2024 22:23
jaky kombik?
ahoj,

jako majitel benzin/lpg avensisu jsem začal pokukovat po šestce a ehjle končí. stejně jak ten avensis. a to jsem se těšil na hybrida. čas atmosferickych kombiku (předělatelných na plyn) končí. nějaké doporučení v této kategorii?
Rozbalit vlákno
0