Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
RaSuSK73
1
Tie auta je riziko vytiahnut do hustej premavky mimo miest, alebo na dialnicu. Vsetko trva pridlho, obe su zufalo podmotorizovane.
rohYpnol
Samozřejmě Fabia. :-[]
Ono stale je fabia este pred sanderom takmer vo vsetkom takze logicky musi aj vyhrat... povedzme v pripade clia by to uz bol iny pribeh ... to vies sam velmi dobre
Jenže taky vím moc dobře, jaká je cena Sandera a Fabie.
Ved to je v poriadku... kvalita nieco stoji... casy felicii su uz fuc
Ne. U Škody neplatíš za kvalitu. Ale za vývoj a výrobu EV, za odpis zmařené investice v Rusku a v Číně a za drahé energie díky současné vládě (nepochybně 100%spotřeby nepokrývá energo Škoda).
Kefalín, a čo si predstavujetě pod takým slovom "kvalita"?
Si bež niekedy do tej Dacie sadnúť a potom fo Fabie (alebo naopak), a budeš prekvapený, že od seba nie sú nijak ďaleko.
Si bež niekedy do tej Dacie sadnúť a potom fo Fabie (alebo naopak), a budeš prekvapený, že od seba nie sú nijak ďaleko.
Jenik3
Litr bez turba mi přijde hodně slabý motor. Jo kdyby mělo auto hmotnost 900kg, tak neřeknu. Asi je to motor k neutahani, ale musí se za něj tahat.
Na druhou stranu do města a na okresky je ok. Taková nákupní taška a máma taxi nepotřebuje moc koní.
Nicmene kolik zákazníků si poridilo fabku 1.0 MPI?
Na druhou stranu do města a na okresky je ok. Taková nákupní taška a máma taxi nepotřebuje moc koní.
Nicmene kolik zákazníků si poridilo fabku 1.0 MPI?
Těch Fabií a Dacií s litrovou atmosférou bude minimum. Jsou to motory po Indii, Brazíli a další země, kde jsou motory s objemem nad litr a vyššími výkony výrazně zdaněny. Když už to pro tyto země musí vyrábět, tak to dávají i do nabídky pro evropské zákazníky.
Velmi by mne zajimalo, zda tu nekdo zna osobne majitele auta s touto malou atmosferou.
ja poznam, mam take auto v rodine, obcas s nim zbehnem na nakup a je to uplne v pohode. Ked clovek vie normalne radit, tak to na mestske rychlosti uplne staci a vobec ma nemusi trapit, ze s tym idem 2-3 km vzdialenost, nebude to karbonovat ako 1.0TSI
Jezdím s Fabií s tímhle motorem v práci, 1.0 mpi, 50 KW. Když se nepustí klima a jede se po městě nebo "kolem komína" bez předjíždění, dá se s ní celkem bez problémů žít. :yes:
3_diamanty
Tento motor je tu fakt len ako nudzovka... v cene od... pouzitelny napr pre autoskoly ci nejakeho osameleho dochodcu ... ale aj taketo kusky sa zrejme este oplati vyrobcom vyrabat ... inak si to neviem vysvetlit. Uz skutocne pouzitelny motor aj s nejakou tou vykonovou rezervou bude 1,0tsi ( 70kw, 81 kw ) ... ktory je zaroven aj akymsi idealom a zlatym stredom ... kedze na druhej strane aj 1,5tsi fabii bude tiez hodne malo ... skoda ze fabia uz neponuka nejalu tu 4 valcovu atmo.. ako kedysi 1,4ku 63kw.. kedze povedzme rio aj i20 maju stale popri turbe aj nejaky ten 1,2 stvorvalec...ktory uz vie byt pouzitelny uplne v pohode a nielen ako nudzovka
Jsou to motory pro Indii, Brazílii a další země, kde takové motory preferují místní daňové předpisy. To je mimochodem důvod, proč většina dnešních motorů má objem 1.5 litru. Protože v Číně je to výrazný daňový limit.
Nasel jsem si test z roku 2022 o teto fabii. Pise se Vmax 179 kmh, coz se mi nechce verit. Kdyby napsali 165 kmh, tak to beru. Otazkou do pranice je kolik minut trva nez auto Vmax dosahne.
https://www.auto.cz/…vy-zaklad-146495
https://www.auto.cz/…vy-zaklad-146495
1,2ka 59 kw spacestar ( este pred znizenim na 52kw ) mal tiez maximalku 180 ( a je to este vyssie auto ako fabia cize s vacsim odporom vzduchu ) ... nevidim na tom nic divne... rozbehnut to proste rozbehnes aj so slabsim motorom ale uz podstatnejsie je pruzne zrychlenie... aj ja mam papierovo na pole 184 maximalku a pritom som viac nez 160 na nom este nikdy nesiel ... co ale skutocne vyuzivam je to pruzne zrychlenie turba... to auto ma odpich... ma zrychlenie... predosla felda 50kw mala 13,2s zrychlenie co je lepsie aj voci tejto novej zakladnej fabii ale uz voci tsi co mam v pole je to proste mrtva lemra... uz by som turbo nemenil... a vzhladom na moj maly najazd ( 47 tisic km za 7 rokov ) aj jeho zivotnost nejak vyslovene ani neriesim... cize v buducnosti aj dalsie auto chcem opat v turbe... a aj bude opat v turbe... tie zakladne chcipacie atma ako aj ta vo fabii je fakt len nudzovka ktora casom stejne vypadne z ponuky
Turbo benzín je návykový.
V com navykovy? Taky 1.3 tce bol tupy a plochy, az hroza. Ale atmosfera vytocena pod obmedzovac, to uz je ine, tam si fakt bolo treba navyknut, po kolko ktory stupen toci
Pri kazdej poziadavke vykonu zbesilo podradovat a to tocit do cerveneho ? Dakujem, nemusim. Mladym zavodnikom sa to zda sportove, rev motora tesne pod obmedzovacom navoduzje pocit rychlosti. No v realite ide takyto pseudozavodnik pomalsie, ako ja s rovnako vykonnym turbom v klude a bez otravovania okolia nadmernym hlukom.
Při požadavku maximálního výkonu musíte podřazovat v každém autě. ;-)
To bych úplně netvrdil, že to je potřeba v každém aute. Mne stačí víc stlačit pedál plynu a je to, žádné podrazovani se nekoná. Stejně tak jako v EV třeba. Tam taky nikdo nemusí podřazovat.
Rozumej v kazdem normalnim aute. Ale je to tak. Kdyz chci zrychlovat chce to podradit. Blby je ze automat zacne skoro pokazde zmatkovat, takze je lepsi podradit manualne tam kam chci.
Pokial Ti do toho sibnuty software nezacne zasahovat. Napr. taky Aisin v Korande a Torrese - volim M, v stovke rucne podradujem do stvorky, plyn na podlahu, Aisin okamzite podraduje do trojky, a po sekunde motor naraza na obmedzovac, automat opat radi o kvalt hore a drzi odomknuty menic az kym neuberiem plyn.
Napr. V C5 Aircross bol ten isty automat, vobec nebolo treba podradovat rucne, fungovalo to skvelo. Potom sestkvalt nahradili osemkvaltom, s tym skusenost nemam. Sluzobna OIII s DSG radi tiez k mojej spokojnosti, ale iba v S rezime.
Napr. V C5 Aircross bol ten isty automat, vobec nebolo treba podradovat rucne, fungovalo to skvelo. Potom sestkvalt nahradili osemkvaltom, s tym skusenost nemam. Sluzobna OIII s DSG radi tiez k mojej spokojnosti, ale iba v S rezime.
Já mám zkušenost s DSG a to řadí hrozně splašeně a v takových chvílích prostě přepínám na manuál, což se naštěstí ručním podřazením přepne do manuálu automaticky.
Majme 80 kW atmosferu, ta ma v najpouzivanejsich otackach 2000 az 2500 110 Nm pri 90tke. Vedla postavim 80 kW oturbeny trojvalec, ktory v tej 90tke bude mat 2500 otacok, ale 200 Nm. V oboch autach soferi zadupnu plyn do podlahy - ktore auto dosiahne skor 130 tku bez radenia ?
Odpoviem si sam - to turbo.
S cim sa jazdi prijemnejsie ? S turbom. Uvrestane atmosfery patria do muzea.
Odpoviem si sam - to turbo.
S cim sa jazdi prijemnejsie ? S turbom. Uvrestane atmosfery patria do muzea.
ano, pokial vies len stlacit plyn na podlahua nedokazes zaradit rychlost, bude sa ti jazdit lepsie s 80kw oturbenym trojvalcom. Ti, ktori dokazu aj zaradit rychlost, nie len tupo slapat na pedal, budu preferovat atmosfericky 4-valec pred oturbenym 3-valcom. Neviem preco by mali nejake motory patrit do muzea len pre to, ze niektori ludia nevedia soferovat
vidis, mne zas vzdy vyslovene vadil priebeh vykonu pri malych turbobenzinoch, ze na teba vypluju vsetok vykon pri malych rychlostiach a potom je to mrtve. Ale rozumiem, ze komu soferovanie nic nehovori, tak mu to moze vyhovovat viac a dava mu to pocit vacsieho vykonu, nez tam realne ma. Koho soferovanie bavi, da prednost vacsej atmosfere.
Návykový bo Nm odspodu. Elektrika je ještě návykovejsi..
Většina řidičů to má ráda. Výjimky se na to dívají jinak.
Většina řidičů to má ráda. Výjimky se na to dívají jinak.
Pre teba je tupé všetko od Renaultu, na to sme si už zvykli. To čo ty, na aute neobjaví nikto.
tu by som si nebol uplne isty, zas 1,0 TSI je uz priamy vstrek, cize bude mat v buducnosti problemy s karbonovanim. Na pouzitie 'nakupnej tasky' alebo hociakeho presuvania par km po meste je 1.0MPI dostatocny, pokial clovek vie trochu ako to soferovat tak nie je v ziadnom pripade brzda premavky, len ten zvuk trojvalca je trochu otrava. Ako pises, chyba tomu kusok vacsia atmosfera 4-valec, to by bol uplne idealny motor pre taketo auta
3_diamanty
Stale tu je moznost kupit 1,5 atmo MG ZS ... ten stoji u nas 17 tisic eur... cize je este lacnejsi ako mnohe male auta ( yaris, oturbena corsa, oturbena fabia polo a ibiza a pod ) vyjma korejcov ... celkom sa mi paci aj faceliftovana i20 ... je to siroke nizke pekne auto... len to 1,0tgdi mi nepride tak podarene a usporne ako 1,0 tsi v scale... aj ked udajne v novej i20 ci bayone uz ma nejake vylepsenia ... cakam tu prave aj na test faceliftovanej i20 s turbom... tak snad coskoro bude... aspon si urobim lepsi prehlad do buducna
ja ti neviem s tym MG ZS, mal som ho raz z pozicovne a prve momenty som mal chut ho niekde skotulat z utesu. Potom som si na to nejako zvykol a vedel som s tym prezit, ale tesil som sa, kedy ho konecne vratim
Neviem, ale vsetci testeri sa stazuju na impotenciu agregatu. YT videa zasa ukazuju, ako to (ne)akceleruje. Nechcel by som s tym jazdit. Podradujes aj v protivetre. A to nema ani tak dlhe prevody.
Michal Nepovím
Popravdě to Sandero nemělo ani na Fabii 3, zpracování bylo a je stále zoufalé a motor 1.0sce je naprosto otřesný :'-( :D
Avantime
V mojom okolí je stále veľa Fabií prvej generácie, to bolo ozaj poctivo spravené auto, hoci to znie ako klišé, že kedysi autá viac vydržali. No ale dnes by som to už tak jednoznačne netvrdil. Mám niečo odjazdené so súčasnou Fabiou aj Sanderom, len teda v oboch prípadoch s trojvalcovým turbom. Úplne vážne si myslím, že Sandero sa lepšie šoféruje a nie je také mŕtve pod 2000 otáčok a aj lepšie sprevodované. Lenže mám známe, ktorý si pred pol rokom kúpil nové Sandero a už bol päťkrát v servise, auto má zjavne problém s elektrinou. No a Fabia s ktorou som jazdil zas bola už po 40-tis. km dosť rozvŕzganá, ale mám voči nej väčšiu dôveru, hoci bohvieako dobre sa s ňou nejazdí. ;-\