Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI – Druhé kolo

S třetí generací sandera udělala Dacia pořádný skok kupředu. Z levného modelu se stalo překvapivě moderní a dospělé auto. Ve srovnání s tehdy končící Škodou Fabia také proto vyhrálo. Fabia je ale zpět ve čtvrté generaci a vyzývá sandero k odvetě.
Zpět na článek
3. 2. 2024 18:00
3. 2. 2024 18:23
8. 2. 2024 01:24
3. 2. 2024 18:00
Nepouzitelne
Tie auta je riziko vytiahnut do hustej premavky mimo miest, alebo na dialnicu. Vsetko trva pridlho, obe su zufalo podmotorizovane.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
3. 2. 2024 18:23
Vítězem je
Samozřejmě Fabia. :-[]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2024 19:00
Re: Vítězem je
Ono stale je fabia este pred sanderom takmer vo vsetkom takze logicky musi aj vyhrat... povedzme v pripade clia by to uz bol iny pribeh ... to vies sam velmi dobre
Avatar - rohYpnol
3. 2. 2024 19:56
Re: Vítězem je
Jenže taky vím moc dobře, jaká je cena Sandera a Fabie.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2024 08:36
Re: Vítězem je
Ved to je v poriadku... kvalita nieco stoji... casy felicii su uz fuc
Avatar - rohYpnol
4. 2. 2024 13:54
Re: Vítězem je
Ne. U Škody neplatíš za kvalitu. Ale za vývoj a výrobu EV, za odpis zmařené investice v Rusku a v Číně a za drahé energie díky současné vládě (nepochybně 100%spotřeby nepokrývá energo Škoda).
4. 2. 2024 22:36
Re: Vítězem je
Kefalín, a čo si predstavujetě pod takým slovom "kvalita"?
Si bež niekedy do tej Dacie sadnúť a potom fo Fabie (alebo naopak), a budeš prekvapený, že od seba nie sú nijak ďaleko.
5. 2. 2024 08:48
Re: Vítězem je
Myslíš, keď Felicia vo výbave stála skoro toľko ako prvá Fabia? Pozri si cenníky 😉
5. 2. 2024 15:35
Re: Vítězem je
Jo, ta Fabie ale musela být v socko super oholené verzi 1.0 MPi Junior! :-[] :no:
5. 2. 2024 16:30
Re: Vítězem je
A Felicia z plechu ako z papiera za 300 tisíc úplný úžas :no:
Avatar - Jenik3
3. 2. 2024 19:00
nákupní taska
Litr bez turba mi přijde hodně slabý motor. Jo kdyby mělo auto hmotnost 900kg, tak neřeknu. Asi je to motor k neutahani, ale musí se za něj tahat.
Na druhou stranu do města a na okresky je ok. Taková nákupní taška a máma taxi nepotřebuje moc koní.
Nicmene kolik zákazníků si poridilo fabku 1.0 MPI?
Rozbalit vlákno
4
3. 2. 2024 21:57
Re: nákupní taska
Těch Fabií a Dacií s litrovou atmosférou bude minimum. Jsou to motory po Indii, Brazíli a další země, kde jsou motory s objemem nad litr a vyššími výkony výrazně zdaněny. Když už to pro tyto země musí vyrábět, tak to dávají i do nabídky pro evropské zákazníky.
Avatar - Jenik3
4. 2. 2024 08:31
Re: nákupní taska
Velmi by mne zajimalo, zda tu nekdo zna osobne majitele auta s touto malou atmosferou.
5. 2. 2024 09:59
Re: nákupní taska
ja poznam, mam take auto v rodine, obcas s nim zbehnem na nakup a je to uplne v pohode. Ked clovek vie normalne radit, tak to na mestske rychlosti uplne staci a vobec ma nemusi trapit, ze s tym idem 2-3 km vzdialenost, nebude to karbonovat ako 1.0TSI
3. 2. 2024 23:33
Re: nákupní taska
Jezdím s Fabií s tímhle motorem v práci, 1.0 mpi, 50 KW. Když se nepustí klima a jede se po městě nebo "kolem komína" bez předjíždění, dá se s ní celkem bez problémů žít. :yes:
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2024 19:28
Re: nákupní taska
Tento motor je tu fakt len ako nudzovka... v cene od... pouzitelny napr pre autoskoly ci nejakeho osameleho dochodcu ... ale aj taketo kusky sa zrejme este oplati vyrobcom vyrabat ... inak si to neviem vysvetlit. Uz skutocne pouzitelny motor aj s nejakou tou vykonovou rezervou bude 1,0tsi ( 70kw, 81 kw ) ... ktory je zaroven aj akymsi idealom a zlatym stredom ... kedze na druhej strane aj 1,5tsi fabii bude tiez hodne malo ... skoda ze fabia uz neponuka nejalu tu 4 valcovu atmo.. ako kedysi 1,4ku 63kw.. kedze povedzme rio aj i20 maju stale popri turbe aj nejaky ten 1,2 stvorvalec...ktory uz vie byt pouzitelny uplne v pohode a nielen ako nudzovka
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Ja Prvni 123
3. 2. 2024 19:46
Re: nákupní taska
Jo, jeto smutny.
Ale v tehle konkurenci bych si dneska asi fakt koupil Kiu.

:-(
3. 2. 2024 22:00
Re: nákupní taska
Jsou to motory pro Indii, Brazílii a další země, kde takové motory preferují místní daňové předpisy. To je mimochodem důvod, proč většina dnešních motorů má objem 1.5 litru. Protože v Číně je to výrazný daňový limit.
3. 2. 2024 22:04
Re: nákupní taska
Tak práve 1,4 16V 63 kW je určite omnoho horší motor, ako tieto litrové 3 valce
Avatar - Jenik3
4. 2. 2024 08:33
Re: nákupní taska
Nasel jsem si test z roku 2022 o teto fabii. Pise se Vmax 179 kmh, coz se mi nechce verit. Kdyby napsali 165 kmh, tak to beru. Otazkou do pranice je kolik minut trva nez auto Vmax dosahne.
https://www.auto.cz/…vy-zaklad-146495
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2024 08:55
Re: nákupní taska
1,2ka 59 kw spacestar ( este pred znizenim na 52kw ) mal tiez maximalku 180 ( a je to este vyssie auto ako fabia cize s vacsim odporom vzduchu ) ... nevidim na tom nic divne... rozbehnut to proste rozbehnes aj so slabsim motorom ale uz podstatnejsie je pruzne zrychlenie... aj ja mam papierovo na pole 184 maximalku a pritom som viac nez 160 na nom este nikdy nesiel ... co ale skutocne vyuzivam je to pruzne zrychlenie turba... to auto ma odpich... ma zrychlenie... predosla felda 50kw mala 13,2s zrychlenie co je lepsie aj voci tejto novej zakladnej fabii ale uz voci tsi co mam v pole je to proste mrtva lemra... uz by som turbo nemenil... a vzhladom na moj maly najazd ( 47 tisic km za 7 rokov ) aj jeho zivotnost nejak vyslovene ani neriesim... cize v buducnosti aj dalsie auto chcem opat v turbe... a aj bude opat v turbe... tie zakladne chcipacie atma ako aj ta vo fabii je fakt len nudzovka ktora casom stejne vypadne z ponuky
Avatar - Jenik3
4. 2. 2024 10:52
Re: nákupní taska
Turbo benzín je návykový.
Avatar - xxc
4. 2. 2024 11:07
Re: nákupní taska
V com navykovy? Taky 1.3 tce bol tupy a plochy, az hroza. Ale atmosfera vytocena pod obmedzovac, to uz je ine, tam si fakt bolo treba navyknut, po kolko ktory stupen toci
4. 2. 2024 11:27
Re: nákupní taska
Pri kazdej poziadavke vykonu zbesilo podradovat a to tocit do cerveneho ? Dakujem, nemusim. Mladym zavodnikom sa to zda sportove, rev motora tesne pod obmedzovacom navoduzje pocit rychlosti. No v realite ide takyto pseudozavodnik pomalsie, ako ja s rovnako vykonnym turbom v klude a bez otravovania okolia nadmernym hlukom.
4. 2. 2024 15:05
Re: Re: nákupní taska
Při požadavku maximálního výkonu musíte podřazovat v každém autě. ;-)
Avatar - Mikesus
4. 2. 2024 16:01
Re: Re: nákupní taska
To bych úplně netvrdil, že to je potřeba v každém aute. Mne stačí víc stlačit pedál plynu a je to, žádné podrazovani se nekoná. Stejně tak jako v EV třeba. Tam taky nikdo nemusí podřazovat.
4. 2. 2024 22:08
Re: Re: nákupní taska
Rozumej v kazdem normalnim aute. Ale je to tak. Kdyz chci zrychlovat chce to podradit. Blby je ze automat zacne skoro pokazde zmatkovat, takze je lepsi podradit manualne tam kam chci.
5. 2. 2024 12:39
Re: Re: nákupní taska
Pokial Ti do toho sibnuty software nezacne zasahovat. Napr. taky Aisin v Korande a Torrese - volim M, v stovke rucne podradujem do stvorky, plyn na podlahu, Aisin okamzite podraduje do trojky, a po sekunde motor naraza na obmedzovac, automat opat radi o kvalt hore a drzi odomknuty menic az kym neuberiem plyn.
Napr. V C5 Aircross bol ten isty automat, vobec nebolo treba podradovat rucne, fungovalo to skvelo. Potom sestkvalt nahradili osemkvaltom, s tym skusenost nemam. Sluzobna OIII s DSG radi tiez k mojej spokojnosti, ale iba v S rezime.
5. 2. 2024 13:34
Re: Re: nákupní taska
Já mám zkušenost s DSG a to řadí hrozně splašeně a v takových chvílích prostě přepínám na manuál, což se naštěstí ručním podřazením přepne do manuálu automaticky.
Avatar - Mikesus
5. 2. 2024 16:11
Re: Re: nákupní taska
však jo v normálním autě. To co nemá převody je nenormální?
5. 2. 2024 16:34
Re: Re: nákupní taska
To že si tvoje CVT zvýší otáčky motoru samo, když šlápneš na plyn je v principu to samý co udělá normální převodovka podřazením. Podstatou je dostat otáčky motoru do optimálních otáček.
5. 2. 2024 12:01
Re: Re: nákupní taska
Majme 80 kW atmosferu, ta ma v najpouzivanejsich otackach 2000 az 2500 110 Nm pri 90tke. Vedla postavim 80 kW oturbeny trojvalec, ktory v tej 90tke bude mat 2500 otacok, ale 200 Nm. V oboch autach soferi zadupnu plyn do podlahy - ktore auto dosiahne skor 130 tku bez radenia ?
Odpoviem si sam - to turbo.
S cim sa jazdi prijemnejsie ? S turbom. Uvrestane atmosfery patria do muzea.
Avatar - Mikesus
5. 2. 2024 16:12
Re: Re: nákupní taska
auta s manuálem taky. S čím se jezdí příjemněji? s automatem.
5. 2. 2024 18:10
Re: Re: nákupní taska
ano, pokial vies len stlacit plyn na podlahua nedokazes zaradit rychlost, bude sa ti jazdit lepsie s 80kw oturbenym trojvalcom. Ti, ktori dokazu aj zaradit rychlost, nie len tupo slapat na pedal, budu preferovat atmosfericky 4-valec pred oturbenym 3-valcom. Neviem preco by mali nejake motory patrit do muzea len pre to, ze niektori ludia nevedia soferovat
5. 2. 2024 09:41
Re: nákupní taska
vidis, mne zas vzdy vyslovene vadil priebeh vykonu pri malych turbobenzinoch, ze na teba vypluju vsetok vykon pri malych rychlostiach a potom je to mrtve. Ale rozumiem, ze komu soferovanie nic nehovori, tak mu to moze vyhovovat viac a dava mu to pocit vacsieho vykonu, nez tam realne ma. Koho soferovanie bavi, da prednost vacsej atmosfere.
Avatar - Jenik3
4. 2. 2024 11:51
Re: nákupní taska
Návykový bo Nm odspodu. Elektrika je ještě návykovejsi..
Většina řidičů to má ráda. Výjimky se na to dívají jinak.
4. 2. 2024 22:38
Re: nákupní taska
Pre teba je tupé všetko od Renaultu, na to sme si už zvykli. To čo ty, na aute neobjaví nikto.
5. 2. 2024 09:46
Re: nákupní taska
tu by som si nebol uplne isty, zas 1,0 TSI je uz priamy vstrek, cize bude mat v buducnosti problemy s karbonovanim. Na pouzitie 'nakupnej tasky' alebo hociakeho presuvania par km po meste je 1.0MPI dostatocny, pokial clovek vie trochu ako to soferovat tak nie je v ziadnom pripade brzda premavky, len ten zvuk trojvalca je trochu otrava. Ako pises, chyba tomu kusok vacsia atmosfera 4-valec, to by bol uplne idealny motor pre taketo auta
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2024 08:25
Re: nákupní taska
Stale tu je moznost kupit 1,5 atmo MG ZS ... ten stoji u nas 17 tisic eur... cize je este lacnejsi ako mnohe male auta ( yaris, oturbena corsa, oturbena fabia polo a ibiza a pod ) vyjma korejcov ... celkom sa mi paci aj faceliftovana i20 ... je to siroke nizke pekne auto... len to 1,0tgdi mi nepride tak podarene a usporne ako 1,0 tsi v scale... aj ked udajne v novej i20 ci bayone uz ma nejake vylepsenia ... cakam tu prave aj na test faceliftovanej i20 s turbom... tak snad coskoro bude... aspon si urobim lepsi prehlad do buducna
Rozbalit vlákno
3
4. 2. 2024 22:39
Re: nákupní taska
Daj pokoj s čínskym šrotom.
5. 2. 2024 09:50
Re: nákupní taska
ja ti neviem s tym MG ZS, mal som ho raz z pozicovne a prve momenty som mal chut ho niekde skotulat z utesu. Potom som si na to nejako zvykol a vedel som s tym prezit, ale tesil som sa, kedy ho konecne vratim
5. 2. 2024 12:50
Re: nákupní taska
Neviem, ale vsetci testeri sa stazuju na impotenciu agregatu. YT videa zasa ukazuju, ako to (ne)akceleruje. Nechcel by som s tym jazdit. Podradujes aj v protivetre. A to nema ani tak dlhe prevody.
4. 2. 2024 09:56
Oprava předešlého testu
Popravdě to Sandero nemělo ani na Fabii 3, zpracování bylo a je stále zoufalé a motor 1.0sce je naprosto otřesný :'-( :D
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2024 20:03
Ťažko sa vyberá
V mojom okolí je stále veľa Fabií prvej generácie, to bolo ozaj poctivo spravené auto, hoci to znie ako klišé, že kedysi autá viac vydržali. No ale dnes by som to už tak jednoznačne netvrdil. Mám niečo odjazdené so súčasnou Fabiou aj Sanderom, len teda v oboch prípadoch s trojvalcovým turbom. Úplne vážne si myslím, že Sandero sa lepšie šoféruje a nie je také mŕtve pod 2000 otáčok a aj lepšie sprevodované. Lenže mám známe, ktorý si pred pol rokom kúpil nové Sandero a už bol päťkrát v servise, auto má zjavne problém s elektrinou. No a Fabia s ktorou som jazdil zas bola už po 40-tis. km dosť rozvŕzganá, ale mám voči nej väčšiu dôveru, hoci bohvieako dobre sa s ňou nejazdí. ;-\
Rozbalit vlákno
0
8. 2. 2024 01:24
AUTOTEST
Dost mne překvapilo,že Fabia má horší pružnost motoru než Dacia.
Rozbalit vlákno
0