Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Za volantem modernizované Škody Scala a Kamiq: Kosmetické zlepšení dobrých aut

41 komentářů

Petr Šváb
Dá se loketní opěrka mezi předními sedadly konečně nastavit i výškově?
MarekAbsolon
Určitě. Často však jenom jednou.
Avatar - Fomax
Fomax
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
MarekAbsolon
Dobrý večer pane Hamuno šašku.
admin badge
Marek Bednář
Nedá. Dá se jen vysunout dopředu.
traveldrive
Prečo si nevšímate trollov a neblokujete ich napriek permanentnému nahlasovaniu zo strany diskutérov?
Arese
Dostali už Scala konečně otevírací otvor v zadním opěradle na převoz lyží apod. Pokud ne, proč?
MarekAbsolon
Ne. Ale můžeš si ho těmi lyžemi zhotovit.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
MarekAbsolon
Nezáviď a přepni se Hamuno multišašku
Arese
To ale byla otázka na autora článku, aby se na té akci přímo zeptal lidí ze Škodovky!
admin badge
Marek Bednář
Nevšiml jsem si ho, ale ani jsem ho, přiznám se, nehledal. Vzhledem k tomu, že se interiér neměnil konstrukčně, jen jsou nové některé materiály, nečekal bych ho tam.
Arese
Bylo by možné se na důvod absence tohoto super "clever prvku" zeptat ve Škodovce? Rapid průvlak na lyže měl... :*)
Avatar - Mokrous
Mokrous
Bez průvlaku ztrácí kufr, potažmo auto 50% užitné hodnoty.
Avatar - Emel
Emel
Neviděl bych to tak černě, ono u hatchbacku... abys tam dal třeba běžky, to už ti budou zasahovat pomalu do řazení... a snowboard zase tím průvlakem neproleze, v tom je lepší 40:20:40... a neupevněný lyže uprostřed auta taky nejsou ideál...
Je to mínus, ale holt buď sklopíš krajní opěradlo, nebo dáš lyže na střechu, zase takový drama to není.
Avatar - Mokrous
Mokrous
40/20/40 je jistě lepší řešení, ale i solidně velký průvlak ho může nahradit a věci se dají protáhnout i šikmo a lyže mají snad být ve vaku a ten se dá připevnit třeba i bezp. pásem. Navíc Scala už je takový polokombi. V kombíku jsme taky průvlak používali neustále hlavně v zimě, ale často i jindy, když prostě něco bylo delší.
Ne každej chce vozit box na střeše, nebo zahrádku a furt s tím šaškovat a nebo poslouchat hluk a mít vyšší spotřebu atd... Auto má být i praktické, pokud to není 911 GT3 na neděli na okruh.
Avatar - Emel
Emel
No dobře... já jako snowboarďák to nevidím tak kriticky, jestli mít v autě tohle https://cdn.xsd.cz/…e=1960,1306_.jpg nebo nic je mi asi skoro jedno. Mínus to je, ale ne zase tak zásadní.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No, tak takovýto průvlak je skutečně k hovnu.

Funkční průvlak je toto:

https://www.carscoops.com/…5255b225255d.jpg
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Díky za odpověď. I když není zcela podle mých představ a musím si dovozovat.
Plechy a antikoroz ok, ale úplně nezaznělo jestli nechali i pečlivou ochranu prahů, podběhů a podlahy ochranným nástřikem proti odlétajícím kamínkům a ošetření dutin.
Tak nějak si dovozuji, že zůstalo. Což je dobrá zpráva. Aspoň někde ty peníze jsou znát.
Meky
Obe autá sú dobrou voľbou.
Dobre fungujúci infotaíemt, nadštandardne veľa mpriestoru, vysoká bezpečnosť, dostatočný výkon aj v dnešnej dobe .

Scala predbehla dobu a z roka na rok dáva väčší zmysel.

Palec hore!

Jediný problém ako u všetkých skodoviek súčasnosti sú nekvalitne zadné brzdy. Keď vám zhnije prvý raz, vymeniť treba ich za neoriginálne a potom už vydržia oveľa dlhšie ako originál, ktorý je extrémne nekvalitný
Gvick2
Hlavní problém Scaly a Kamiqu (a technicky spřízněné Fabie) nejsou zadní brzdy, ale naopak ty přední. Na rozdíl od větších modelů se zde používají brzdy FS3 zjednodušené konstrukce, kterým buď přirezávají destičky nebo když výrobce zvětšil mezeru mezi destičkou a tělem brzdy (aby nepřirezávaly), tak cvakají (jak se destička pohybuje v té větší vůli) a navíc je zde velmi měkký materiál destiček, které nic nevydrží.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Scala prave s prichodom uz novej fabie akoby ozila... razom dava prave ona uz vacsi zmysel... navyse faceliftom este viac opeknela .... som zvedavy na cennik po tomto facelifte ... ale tak ci tak bude scala kauf roka ... dokonale auticko
h.onzyk
Už je venku konfigurátor, Scala i Kamiq s 1.0 TSI se dá hravě nakonfigurovat za 700 tis. a to chci vlastně jen lepší světla, výzev volantu, sedaček a okna a ignoruji zbytečnosti a lá elektrické 5. dveře.
admin badge
Marek Bednář
Já jsem na 702k, protože kromě matrixů a ostřikovačů chci kouli a adaptivní tempomat. Vyhřívané sedačky má už základ za 460k, ale k němu nejde připlatit za matrixy.
Arese
No, lidi prostě pochopili, že Scala je vlastně skvělou náhradou za zrušenou Fabii Combi. Sice má o cca 100 l menší kufr, ale jako plnohodnotné rodinné auto plně obstojí. Navíc ve srovnání s Fabií nabízí i dospělým zadním cestujícím parádní místo pro nohy! :-) :yes: :yes: :yes: A hlavně - to auto není zprzněno žádnou hybridizací! :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Scala uz vie byt rodinnym vozom suhlas... vzadu ma ozaj velky priestor ... aj motoricky je stale z coho vyberat ... samozrejme to nie je passat ani superb ... ale mnohym rodinam uz stejne nic vacsie ako scala ani netreba ... dokonca pre mnohe rodiny aj dnesne uz prerastene male auta uplne stacia ( fabia,clio, sandero ) kedze su uz tak velke ako kedysi auta o triedu vacsie ktore boli uz povazovane za rodinne ( golf 5 ci rovnako stare astry )
Arese
Souhlas, tedy až na to Clio. Jeho současná generace je na zadním místech bohužel velmi stísněná, ve srovnání s Fabií jako by to bylo o třídu menší auto... :-(
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Clio fakt není velké auto, zejména uvnitř.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ehm, všetko fajn ale s litrom za 700 tisíc? Mne to teda zmysel nedáva.
Arese
Litrová Scala za 700 000 Kč je ale našlapaná absurdně bohatou, přehnanou výbavou. Kromě novinářských aut se něco takového těžko prodává... :-)
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mě teda na 700 vyšlo v konfigurátoru Monte Carlo s 110 kW 1.5 TSI a výbavou navíc.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Tak to je samozrejme iná vec, skôr som narážal na chlapcov vyššie, kde mali za liter a pár príplatkov cenu 700 tisíc a to mi ako terno proste nepripadá.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak terno není ani ta 1.5, ale už to nevypadá tak hrozně.
traveldrive
Lowendové auto za 20 tisíc, s litrovým trojvalcom zmysel nedáva. Momentálne sú v akcii napr. Suzuki, za podobné peniaze ako tieto škodovácke obludky sa dá kúpiť Vitara alebo S-Cross...
Avatar - sargis
sargis
Uplne suhlasim. Pri konfiguracii s 1.5 a par vecami /svetla napriklad/ sme uz nad 22-23k. A tam uz je dost alternativ.
Ale kvitujem, ze relativne dobre peniaze je k dispozicii kus auta. Pred 2020 by bol za to lepsie vybaveny Golf 7.5 /viem, lebo som jeden konfiguroval pre rodinneho prislusnika/. Nuz, doba je ina....
Meky
Žiaľ, ceny sa zmenili.
A v rámci novej cenovej reality je na tom scala dobre.
Vitara je technologicky pravek ale asi áno, môže to byt konkurencia.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Psát o škodováckých obludkách a argumentovat obstarožním S-Crossem...ok.
Avatar - Emel
Emel
Je to tak na hraně. Scala je pokus o levný kompakt, ale zase tak levná není, respektive ještě tu jsou za srovnatelné peníze H&K. Ale komu stačí hatchback a třeba chce jezdit českou značkou, tak asi proč ne... ono zbývající konkurence docela vyklízí pole...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, reálně je tu kromě Korey co? Tipo je dead, Corolla možná někdy sedan v akci, jinak marnost... a Korea zas o tolik hodnotněji nepůsobí, má horší servisní síť a když chceš třeba automat, tak radši budu servisovat DSG než korejské DCT.
Manettino
Scala má jen dvě barvy? Zbytek je černobílošedá :no: No i stodváca měla lepší výběr.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
https://auto.pravda.sk/…la-a-novy-kamiq/

V tej cervenej to scale moc sekne... a potom uz dnes kup fabiu v podobnej cene... zlata scala... fesanda neskutocna z nej vyrastla