Vyrobcovia tvrdia, ze zakaznici to chcu. V pripade mladych vyhajpovanych ADHD ludi to este chapem, ale zeby tvorili vacsinu zakaznickeho spektra... ? Zatial asi nie. Takze neviem co tym vyrobcovia sleduju.
Tak facelift odnesl zajímavý motor 1,5EB, i když jen 3hrnek, tak jel super ;-) Takže zákazníku, chceš Pumu, tak jen s litrovým 3hrnem vyhoněným do nesmyslu :no: Jinými slovy "nas*r si"... Tvl Forde...
Drviva vacsina tu stejne kupuje 1,0 turbo... a rovnako je to tak aj v kamiqu ci scale ale aj v ceede ci i30 ... vykon ma uz oturbeny liter dostatocny... a aj spotreba je dtale este ok...
Tak otazka je v akom spektre otacok v akej spotrebe. Mam cerstvu skusenost 1.2 puretech manual v pezote. Horsi motor v modernej ere turbomotorov nepoznam
Jako základ určitě, ale když chceš víc, tak nemáš na výběr a jen tak mezi námi, 1,5EB 110kW ve Focusu jede daleko líp (a s lepším zvukem) než 1,0EB 114kW. Nehledě na to, že bych se bál, že se po 50tis ten litr rozpadne :no:
K tomu Hyundaii, litr v i30 stačí, ale je to tragédie. Já mám 4válec 1,4TGDi 103kW a pohoda, i ta nová 1,5 117Kw je fajn. Jenže o tom to je, máš na výběr, ale u Fordu už ne a navíc s tím nejsilnější litrem jen automat :no:
Já vím, povídej mi o tom :/ Ford zničil Mondeo, Fokus doklepe, ten je přeci taky bez nástupce, takže dojede motory, které ještě nějak v akcích rozhází - aktuálně to nabírají firmy s těmi litry a ecoblue.... Koukal jsem, že se dají sehnat zajímavé skladovky Fokusu a je to snad jediné auto, kde bych (na ST nemám:D) dal přednost naftě, protože to má alespoň objem a hydroměnič.
Jasne a STčko jako daily asi nebude nic moc… Kdysi měl i normální Focus pěknou paletu motorů, dnes má jen litr a 1.5TDCI a toť vše… Bída a podle toho vypadají i prodeje…
Btw máme v práci v car policy i Focus 1.0EB 114kW, ale nikdo ho nechce… Většina bere Leon/OIV 1.5 eTSI 110kW ;-)
No, jako služebák bych ten litr zkusil, přecijen testeři to chválí i proti TSI, naopak co jsem slyšel od pár známých a i co já jsem zkoušel O4 a Karoq, tak ta jednapětka je fakt taková znouzecnost a proti starší 1.4TSI krok zpět.
Kamarád teď právě ten Fokus 114kw bude fasovat, tak pak se zeptám, jak je spokojený,vždy měl Ofce služební (TDI 110kw) a byl nadšený z předváděčky jak to jede.
U nás to nikdo nechce, protože litr. Vím jen o jednom člověku - holka, co má ale ještě tu 92kW a je spokojená: 1.5TSI mám už 3 rok v OIV a naprosto v pohodě, i když je to 96kW verze na CNG. 110kw mám projetou ve Scale (2 týdny) a Karoq (máme v rodině) a v pohodě, nijak jsem v nich netrpěl ;-)
V čem? Ve firmě mám Golfy s poslední generací 1.5 eTSI i sedmičkovou generaci s 1.4 TSI. Ta jedna pětka je daleko tišší, o nějaké 2-3 deci úspornější a v přímém srovnání s DSG s plynem na podlaze jsou do 100km/h vyrovnané (1.5 je o cca jednu nebo dvě délky auta vpředu) a pak 1.5 suverénně ujede, někde na dvoustovce je už rozdíl hodně velký a Vmax dotáhne 1.5 o nějakých 15 km/h výše (235 vs 220 tacho).
Vidíš, já mám 1.4TSI v Touranu a pak máme v rodině 1.5TSI v Karoqu - obě krabice jsou v manuálu a Touran mi přijde živější. Kde s tebou souhlasím je ten hluk, ta 1,5 je tišší a to i ten můj slabší GTec. ;-)
"Přijde živější" je nějaké objektivní porovnání face to face nebo jen pocit? Pocit "živějšího" auta může vyvolat jenom ten větší "kravál", který u toho nadělá ta 1.4. Já ty motory viděl vedle sebe a 1.5 eTSI je objektivně "živější", tedy dynamicky lepší. Pro mě je výsledek neokecatelný, 1.5 je o něco málo úspornější, tišší a dynamičtější, nevidím absolutně nic, co by mluvilo pro 1.4 proti které ani popel, na svou dobu dobrý motor (po vyřešení rozvodů), ale 1.5 je po všech stránkách o kousek dál.
1.4 tsi nemá OPF filter tak asi ten nástup bude o čosi razantnejší ale čo majú známi 1.5 tsi 150 k tak sú spokojný hlavne so spotrebou . Bolo by zaujímavé porovnať ho s novým 1.5 TGDi 160 k od H/K .
Ten litr ve -focusu nejede vůbec zle, ale můžu to říct jen na základě krátké testovací jízdy, než mi vyměnili olej, možná po měsíci ježdění bych mluvil jinak, nevím,
No... tak nějak. Ale ona by i ta jednapětka TDCI, když už tedy bychom vycházeli z té zoufalé nabídky, snesla víc koní, koukal sem, že chiptuning to vytáhne až na 120kw, Renault, Opel a asi i další běžně takhové objemy v naftě stavěly kolem 100-120kw, tak tady by to jistě taky šlo.
Ani som nevedel, že si mal Mondeo ST. To mohlo byť celkom fajn zvezenie v tej dobe. :-)
Trochu mi chýba doba, keď mainstream strednej triedy robil také hot či warm verzie s veľkými a dostatočne výkonnými motormi. Teda autá ako to Mondeo ST, Mazda 6 MPS, Accord type R a pod. Proste veľké a výkonné autá, ale pritom cenovo dostupné.
ST jsem nejezdil, ale s tím menší V6Mondeo MK2 ano a to je hodně zajímavé svezení, ještě s tím, jak je to auto vlastně takovové lehoučké a ten motor má tendenci se točit...
Ford ještě u MK4 dělal verzi 2.5T z Volva, to taky nebylo marný
so všetkým súhlas, až na tú dostupnosť, v tej dobe a pri vtedajších platoch tie top modely boli rovnako ne/dostupné ako dnes a väčšina dostatočne solventných zákazníkov radšej vybralo niečo od prémie v rovnakej/podobnej cene. Preto myslím aj tie hot top verzie u mainstreamu viamenej skončili.
K textu, že pod kapotou budú už len trojvalce: veď tak to bolo aj doteraz, aj model ST mal trojvalec (1,5 R3).
Druhá vec je, že tá 1,5 odchádza nadobro, ono už s myšlienkou, že malé SUV/crossover poháňa v športovej verzii trojvalec sa človek musel zmierovať (predsalen Fiesta ST ako malé nízke auto bola iná liga ako vyšší a ťažší crossover). Ale nechať tam len 1,0 R3 a ešte to označovať ST, to je drzosť.
Chlapi, vy tu v poslední době jenom skučíte jak .urvy u vrat kostela. Tohle je malé auto, moderní, vypadá skvěle, jezdí skvěle a ten motor no, nejlíp je se v tom povozit a uvidí se. Dopředu to házet do koše je věčná škoda.
Plačeme nad tou aktuálnou politikou Fordu. Teda že "pri facelifte väčšie displeje" is the new "pri facelifte výkonnejšie motory".
Focus prišiel o 1,5ku, ale zato dostal väčší displej. Kuga má slabší motor (hybrid), ale dostala väčší displej. Puma prišla o 1,5ku, ale... hádaš správne... dostala väčší displej.
Nikto netvrdí, že Puma je celá naprd, naopak je to tuším najpredávanejšie auto od Fordu, takže strata 1,5ky ho samozrejme nepochová a ľudia si aj tak kupovali v drvivej väčšine 1,0. Ale toho ST je škoda, to musíš uznať aj Ty.
jj jde o to, že vlastně nemáš na výběr motorizaci. Můžeš buď litr nebo silnější litr a do třetice nejsilnější litr a jen s automatem. No není to na hlavu?
Spíš když nebudeš věřit tomu přefoukanému 3hrnkovému litru, že dá víc jak 50tis km bez poruchy nebo budeš prostě chtít větší objem, musíš jinam. Co si budeme povídat, že ten spodek litrů je poměrně mrtvý, dokud nezatlačí turbo ;-)
Tak dovolil bych si tady reagovat. Měli jsme 1,5 roku 92kw verzi v pumě. Tedka jsme ji vyměnily za silnější verzi 114kw. Mám porovnání s 1.5tgdi v i30. Můžu vám říct že radši bych si vybral 114kw ecoboost. Proti 1.5 tgdi jede jako pila. Navíc žádné mrtvé pásmo jak tady někteří vypráví není. Výkryva to startgenerator. Navíc má ecoboost pod plným plynem světe div se pěkný chraplavy zvuk.
Tj je tam už pouze automat s mHEV, že? Btw 1,5EB 110kW 6man (znám z Focusu 2020) má hezčí zvuk než ten litr a subjektivně jede líp, získává stejný výkon z většího objemu ;-)
Nechápu to snížení výkonu u Kugy, ale alespoň tam zůstal atmosférický 2,5L s nepřímým vstřikem, což je do města a okolí skvělá volba na druhé auto do rodiny.
Akože voliť v rovnakej cene medzi Pumou a nejakým MG, tak beriem Forda hoc aj s litrom. Sa dosť čudujem ľuďom, ktorí si idú pre MG. Podľa mňa to auto neprináša ale absolútne nič oproti konkurencii, navyše ani nejakú výraznú cenovú výhodu.
Ted chystá ofenzivu i DongFeng, tak jsem zvědav jak čína poroste. Na slovensku to v testech na youtube celkem chvalili. Ten Shine má 1,5 atmo 117 HP a 1,5 turbo 190 HP
V Pumě ten motor bude OK, co se týče toho faceliftu, tak mi vadí interiér dojebanej tabletem a zmizelé mechanické ovládání klimatizace a divnej volant. Sice není tak ošklivej jako dvojramenný u Škodovky, ale stejně, dvojramenný volanty jsou fuj.
Další zhoršení nabídky motorizací už k úplné bídě, zato se ale chlubí většími displeji! Z politiky evropského Fordu by člověk blil, její šéfové se ho prostě snaží v EU zabít ze všech sil... :-O:-O:-O:no:
Puma vypada skvěle a skvěle i jezdi takže zde změn nebylo třeba. Vypuštěni ST je určitě škoda a kdo vi jaky je přesny duvod.
Co mi však hlava nebere tak to, že ford dal pumě šišaty volant a určitě to nebude tim, že přepracoval řizeni, kdy ma nově mezi dorazy 1,5 otačky.
tady se u ofiko Forda dá koupit jen Mustang V8 a Explorer a vybraní dealeři maj ještě Bronco a F150, všechno us modely.
Nic jiného nemá mysl kupovat, nádhery s nespolehlivým litrovým Ecoobstem si můžou narvat do :-):-):-):-)
Ten interiér je vážně fail. Přístrojová deska jak kdyby tam nacpali přístrojovku z jiného auta. Nevkusné. Hnusné.
Vůbec nechápu, nové modely fak mám pocit mají za cíl zprasit kde co jen jde...
Přitom proti současné Pumě v zásadě nemám vůbec nic.
Hlavně je fail, jak teď Ford všude cpe dotykové ovládání všeho. Citroen od toho ustoupil, koncern od toho částečně ustoupil, a Ford začne do*ebávat dříve solidní interiéry.