Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Puma prošel faceliftem, má nové světlomety a větší displeje

Marek Bednář
Diskuze (76)

Omlazený Ford Puma dostal nový infotainmentový systém a větší displeje, pod kapotou však bude už jen litrový tříválec, a to i v provedení ST.

Nejmenší crossover Fordu dostal do druhé půlky svého životního cyklu řadu vylepšení, ovšem ne všechny změny jsou ku prospěchu věci. Začněme ale tím kladným, z čehož je část vidět na první pohled. Jde o nové světlomety, které mají nejen světelný podpis s třemi drápy, nýbrž i technologii LED Matrix a prediktivní natáčení do zatáček.

Kromě nich je očividnou změnou jen zvětšení loga a jeho přesunutí do mřížky chladiče; nárazník zůstává beze změn. Stejná jako dosud jsou také zadní světla, jak odhalují fotografie; jsou tu alespoň nová kola o rozměrech od 17“ do 19“ a šedý lak Cactus.

Video se připravuje ...

Interiér nabídne více změn, souvisejících zejména s instalací novější generace infotainmentu Sync 4. S tím se pojí zvětšení centrálního displeje, který navíc už netrčí nahoru, na 12“ úhlopříčky. Také přístrojový štít je větší, má 12,8“ úhlopříčně, a není schovaný v kapličce.

Výdechy ventilace se posunuly nad centrální displej a celá palubní deska působí hranatějším dojmem. Tomu nahrává i volant, který už nemá kulatou ani horní část věnce. Hromada tlačítek na jeho ramenech zůstala, ovšem o středové konzoli se totéž říci nedá – tlačítkový panel ovládání klimatizace je pryč, všechno se nastavuje skrz displej.

Nový infotainment nabídne také bezdrátové zrcadlení smartphonu. Do elektronické výbavy přibývá kamerový systém pro 360° pohled kolem vozu, asistent brzdění při couvání, vylepšený systém sledování mrtvého úhlu a „eurohlásítko“ rychlostního limitu.

Ford Puma Ford Puma

Chmurné jsou také změny pod kapotou, neb verze ST přišla o 1,5l tříválec o výkonu 147 kW (200 k) i manuální převodovku. Zůstane jí jen litrový tříválec o 125 kW (170 k) spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Ostatní provedení modernizované pumy budou mít stejný motor o výkonu 92 nebo 114 kW (125 nebo 155 koní), ten silnější však bude k mání jen s dvouspojkou. Spotřeba paliva je dle automobilky napříč verzemi od 5,3 do 6,5 l/100 km.

Zavazadelník o objemu 456 litrů vozu zůstává, stejně jako tzv. Megabox – omyvatelná schránka úctyhodné velikosti pod podlahou kufru.

Automobilka zatím nezveřejnila kompletní ceník modernizované pumy, základní cenu však už známe – je to 499.900 korun. Také slíbila, že ještě letos odhalí elektrickou verzi Puma Gen-E.

Marek Bednář
Diskuze (76)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
9. 2. 2024 15:06
Re: Chlapi a skučí
Ted chystá ofenzivu i DongFeng, tak jsem zvědav jak čína poroste. Na slovensku to v testech na youtube celkem chvalili. Ten Shine má 1,5 atmo 117 HP a 1,5 turbo 190 HP
Avatar - twistedTSD
9. 2. 2024 13:15
Re: Tvl Forde
Ten 1.5 R3 byl sice nekultivovaný, ale jinak skvělý. Jel jsem v jeden den s pěti cca stejně výkonnými kompakty a EB na mě zapůsobil nejvíc.
Avatar - twistedTSD
9. 2. 2024 13:12
Re: Tvl Forde
Ta základní verze ok. Ale 1.0 turbo vyhoněný na 125 kW není něco, po čem bych toužil. Koncern má na nižší výkony 1.5 R4.
Avatar - twistedTSD
9. 2. 2024 13:10
Re: Ten interiér je fail
Hlavně je fail, jak teď Ford všude cpe dotykové ovládání všeho. Citroen od toho ustoupil, koncern od toho částečně ustoupil, a Ford začne do*ebávat dříve solidní interiéry.
Avatar - wakantanka
9. 2. 2024 12:45
Re: Chlapi a skučí
Akože voliť v rovnakej cene medzi Pumou a nejakým MG, tak beriem Forda hoc aj s litrom. Sa dosť čudujem ľuďom, ktorí si idú pre MG. Podľa mňa to auto neprináša ale absolútne nič oproti konkurencii, navyše ani nejakú výraznú cenovú výhodu.