Ford Puma prošel faceliftem, má nové světlomety a větší displeje
Omlazený Ford Puma dostal nový infotainmentový systém a větší displeje, pod kapotou však bude už jen litrový tříválec, a to i v provedení ST.
Nejmenší crossover Fordu dostal do druhé půlky svého životního cyklu řadu vylepšení, ovšem ne všechny změny jsou ku prospěchu věci. Začněme ale tím kladným, z čehož je část vidět na první pohled. Jde o nové světlomety, které mají nejen světelný podpis s třemi drápy, nýbrž i technologii LED Matrix a prediktivní natáčení do zatáček.
Kromě nich je očividnou změnou jen zvětšení loga a jeho přesunutí do mřížky chladiče; nárazník zůstává beze změn. Stejná jako dosud jsou také zadní světla, jak odhalují fotografie; jsou tu alespoň nová kola o rozměrech od 17“ do 19“ a šedý lak Cactus.
Interiér nabídne více změn, souvisejících zejména s instalací novější generace infotainmentu Sync 4. S tím se pojí zvětšení centrálního displeje, který navíc už netrčí nahoru, na 12“ úhlopříčky. Také přístrojový štít je větší, má 12,8“ úhlopříčně, a není schovaný v kapličce.
Výdechy ventilace se posunuly nad centrální displej a celá palubní deska působí hranatějším dojmem. Tomu nahrává i volant, který už nemá kulatou ani horní část věnce. Hromada tlačítek na jeho ramenech zůstala, ovšem o středové konzoli se totéž říci nedá – tlačítkový panel ovládání klimatizace je pryč, všechno se nastavuje skrz displej.
Nový infotainment nabídne také bezdrátové zrcadlení smartphonu. Do elektronické výbavy přibývá kamerový systém pro 360° pohled kolem vozu, asistent brzdění při couvání, vylepšený systém sledování mrtvého úhlu a „eurohlásítko“ rychlostního limitu.
Chmurné jsou také změny pod kapotou, neb verze ST přišla o 1,5l tříválec o výkonu 147 kW (200 k) i manuální převodovku. Zůstane jí jen litrový tříválec o 125 kW (170 k) spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Ostatní provedení modernizované pumy budou mít stejný motor o výkonu 92 nebo 114 kW (125 nebo 155 koní), ten silnější však bude k mání jen s dvouspojkou. Spotřeba paliva je dle automobilky napříč verzemi od 5,3 do 6,5 l/100 km.
Zavazadelník o objemu 456 litrů vozu zůstává, stejně jako tzv. Megabox – omyvatelná schránka úctyhodné velikosti pod podlahou kufru.
Automobilka zatím nezveřejnila kompletní ceník modernizované pumy, základní cenu však už známe – je to 499.900 korun. Také slíbila, že ještě letos odhalí elektrickou verzi Puma Gen-E.