Novinky
Ty si tak zaslepený, že ani nevidíš, že ten Yaris chválim.
Opakujem, že v mixe jazdí za smiešnu spotrebu, sám som bol z tej cifry 3,6 l šokovaný. Dokonca jednu dlhú jazdu som spravil za 3,2 l. Ale otázka znela na rýchlu jazdu po diaľnici a to je jediný režim, ktorý Yarisu (nie zrovna aerodynamické auto) nesedí. Ale stačí zvolniť zo 140 na 120 a spotreba je o dva litre nižšia. A pri okreskovej jazde je to ako som písal.
Opakujem, že v mixe jazdí za smiešnu spotrebu, sám som bol z tej cifry 3,6 l šokovaný. Dokonca jednu dlhú jazdu som spravil za 3,2 l. Ale otázka znela na rýchlu jazdu po diaľnici a to je jediný režim, ktorý Yarisu (nie zrovna aerodynamické auto) nesedí. Ale stačí zvolniť zo 140 na 120 a spotreba je o dva litre nižšia. A pri okreskovej jazde je to ako som písal.
ja sem schopnej vypit za vecer 10 piv, ale kdyz do sebe leju ctvrty, tak se na me manzelka zacina mracit a pri sestym me taha z hospody.
takze sice dam 10, ale limit je 6.
ale s kamaradama dam 10, to je takovej kratkodobej boost
takze sice dam 10, ale limit je 6.
ale s kamaradama dam 10, to je takovej kratkodobej boost
Vsadim se s tebou o co chces, ze s Priusem po dalnici nepojedes za 5,5 pri realne rychlosti 140km/h. Dokonce ani pri realnych 130.
Nemůžu si pomoct, ale ten GR badging u "Sport" edice mi přijde humorný. Zejména, když výkonnostně se ta verze od základu nijak neliší.
Edit: ceníková cena za GR Sport je 684k,- bez povinně-příplatkového laku. Kde vzal autor těch 650k,-?
Edit: ceníková cena za GR Sport je 684k,- bez povinně-příplatkového laku. Kde vzal autor těch 650k,-?
Asi 7-7,5 litra. Tam už pochopiteľne ťahá len benzín a baterka nemá prínos. Každopádne mesto a okresky spotrebu výrazne zrazia. Ja som spravil napr. s požičaným Yarisom hybrid asi 900 km hlavne po okreskách so spotrebou 3,6 litra.
...A jelikož tahle rovnice na první pohled nevychází, tak hlavní rozdíl je v tom, kolik výkonu jednotlivá elektrická jednotka ve skutečnosti dokáže dodat....
Moc nerozumím co tím autor myslí ale podle mě elektromotor o papírovém výkonu 62 kW by i ve skutečnosti měl umět dodat 62 kW.
Moc nerozumím co tím autor myslí ale podle mě elektromotor o papírovém výkonu 62 kW by i ve skutečnosti měl umět dodat 62 kW.
Konec benzínu, jaký to vzletný a hloupý slovní obrat 😄 😄 😄 Jako kdyby Toyotí hybrid jezdil na vzduch. Horká nemoc napadla většinu redakce. Výsledkem je bájná lhavost.
Redakce se zesměšňuje, ale kdo chce kam, pomozme mu tam 😒]
Redakce se zesměšňuje, ale kdo chce kam, pomozme mu tam 😒]
Já vidím na toyota.cz něco jiného. Bílá perleť, červená perleť, stříbrná, šedá a modrá - všechny jsou za 17000,-. Žádná platinová a žádná bez příplatku.
Kolem 6l, záleží jaká dalnice taky, teplota, jestli je mokro atd. Pokud zima, je to spíš 6.5, léto 6.
Natankujes na jedne benzince na dalnici, ujedes po dalnici aspon 50km k dalsi benzince tak aby prumerna rychlost byla 130, dotankujes a zjistis kolik benzinu jsi spotreboval.
Chapu, ze se ted ozve argument ze kazda tankovaci pistole "cvakne" trochu jindy...
Chapu, ze se ted ozve argument ze kazda tankovaci pistole "cvakne" trochu jindy...
Ono to nemusí být dáno ani umělým omezením celkového výkonu řídicí jednotkou. Jmenovité výkony dávají motory jen ve jmenovitých otáčkách. A v praxi může nastat situace, že převodový či hybridní systém technicky neumožňuje mít na vstupních hřídelích z obou motorů jmenovité otáčky.
Starší prius není "větší". Je ve skutečnosti "menší" než Yaris, tedy přesněji řečeno má menší čelní plochu. Navíc má i lepší koeficient odporu Cx než Yaris. Yaris by tedy na dálnici měl baštit více benzínu než starý Prius. Navíc i u toho starého Priuse to dle videí na youtube baští kolem těch 5,5 už při 130 km/h (bohužel Priusy nemají přesný ukazatel aktuální spotřeby, ale jen segmentový ukazatel). Při těch 140 to může být kolem 6. Yaris by se mohl blížit k 6,5.
A jezdil jsi vůbec s Yarisem? Že nějak jezdí na dálnici aerodynamický Prius s 1.8, neznamená, že stejně funguje Yaris.
Yaris. Auto určené do města a na malé Silnice.
Jinak ve 140 to vezme jako normální benzín. 😉
Jinak ve 140 to vezme jako normální benzín. 😉
Jj, aj mňa táto formulácia zarazila, autor to zrejme myslel inak, ale tak, ako to formuloval to je blbosť.
Yaris to ma jako kazde HSD - silnejsi elektromotor je primo propojeny s koly, zatimco spalovak a druhy motor/generator jsou k nemu pripojene pres planetovou prevodovku.
Ano, je to tak. Nicméně třeba mě jako zákazníka zajímá v první řadě motorizace, až potom styling.
To máš rovnaké ako všetky tie Monte Carlo, M line, S line atď. Proste opto tuning z výroby. Ak to niekto zaplatí, prečo nie.
Jo, to bude reálné, za 6,5-7 pak jezdim dálniční trasu i já s tím starším a slabším a to s tím jedu jak s dieslem nebojim se jet v levém chvílemi i 160, pak ta spotřeba popadne dolu, když se uklidním a předjedu co potřebuju 😁
Tak logicky jestli oba motory v součtu nedají ani těch 96 kW, nemá řidící jednotka důvod jejich výkony omezovat. Tady se snad bavíme o situaci, kdy by součet tu hodnotu přesáhl.
U Priusu se ten prevod hybe mezi 9:1 a 13:1, podle generace HSD, pokud si to z hlavy pamatuju spravne. Predpokladam, ze u Yarisu to nebude vyrazne jinak.
ked je to prepojene v tomto pripade logicky vzdy cez PEVNY prevod (nie, ze hriadel elektromotora zenie pneumatiku 😁, alebo tam je premenny prevod), tak je jedno, ze ma 141 alebo 185nm ? Asi tomu nechapem o com sa bavíme pardon.
Žádný elektromotor není napojený přímo na kola. Vždycky tam je nějaký stálý převod a ten hodnotu momentu změní.
Takže nezáleží na hodnotě momentu elektromotoru, záleží jakým momentem tato soustava roztáčí kola tedy se zahrnutím toho stálého převodu .
Takže nezáleží na hodnotě momentu elektromotoru, záleží jakým momentem tato soustava roztáčí kola tedy se zahrnutím toho stálého převodu .
Ten kroutak je zasadny a tvrdi to aj Toyota. Jirka to dolu popisal uplne presne, ten velky elektromotor je napojeny priamo na kolesa, ako moze byt jedno ci ma max 141, alebo 185nm ?
Mi z toho vyplývá, že 96 kW pojede líp než 85 kW. A to bez ohledu na velikost krouťáku elektromotoru.
Vykon spalovaku je 68kW, krutiak 141nm, vykon sustavy je 85kW, ecvt ... pripad cislo 2, spalovak 68kW, krutiak 185nm, vykon sustavy 96kW, ecvt. Co ti z toho vyplyva ?
E-CVT je menic vykonu, podstatny je onen vykon elektromotoru, kedze ma o 84nm viac, bude mat aj vyssi vykon akurat to Toyota neuvadza, sami ovsem tvrdia ze narast vykonu bol sposobeny posilnenim (krutiak, vykon) elektrickej casti - motor zabudovany do ecvt je silnejsi, nie len elektronika. Okrem ineho system dokaze tie motory zapojit paralelne, len su tam nejake prevodove pomery, ktore neumoznuju jednoducho scitat vykony a krutiace momenty.
E-CVT je menic vykonu, podstatny je onen vykon elektromotoru, kedze ma o 84nm viac, bude mat aj vyssi vykon akurat to Toyota neuvadza, sami ovsem tvrdia ze narast vykonu bol sposobeny posilnenim (krutiak, vykon) elektrickej casti - motor zabudovany do ecvt je silnejsi, nie len elektronika. Okrem ineho system dokaze tie motory zapojit paralelne, len su tam nejake prevodove pomery, ktore neumoznuju jednoducho scitat vykony a krutiace momenty.
Je to tak, uz maji v hlave fakt nas rano.
Hybrid mu nevadi.
Dobre udelanej hybrid snizuje spotrebu, proc ne.
Hybrid mu nevadi.
Dobre udelanej hybrid snizuje spotrebu, proc ne.
Velikost točiveho momentu elektromotoru má význam pouze v případě že je na stejné hřídeli se spalovacím motorem. Nevím jak to má Yaris ale pokud je elektromotor umístěný jinak, hodnota jeho momentu nebude mit prakticky žádný význam
Predbehol si ma, s tymto je pan autor asi spokojny, kazdopadne podstatny je max krutiaci moment elektromotora, ktory z nejakych 141nm poskocil na hodnotu 185nm.
vzhladom na to, ze motor dokaze asistovat aj v rychlostiach okolo 130kmh uz v 4generaci pohonu, tato 5ta moze podporit aj vyssie = nizsia spotreba aj na dialnici
GR Sport nemá povinne príplatkový lak. Strieborná, modrá a platinová biela sú bez príplatku.
Když ti tato přesnost stačí, tak proč ne. Jen jsem se chtěl ujistit, ne se o tom hádat. IMHO takhle jde odšvindlovat cvakáním klidně +- litr 😄
Ty máš kalibrovaný cejchovaný průtokoměr za palivovým čerpadlem? Co přesně si představuješ pod "umět změřit spotřebu auta"? Já znám asi 5 různě (ne)přesných metod. Že jsi jinak vždy hodně akorátní tak proto si to chci vyjasnit.
Dobře, ačkoli všude vidím 6-6,5 a ty napíšeš 7-7,5 dobře, máš asi jiné podmínky 😄 uznám. Mě jde spíše o to, že se pod autem optimalizovaným do města, kde jezdí klidně pod 3 (nebo tedy 3,5 ať se nehádáme) nějaký blb okamžitě rozpoutá debatu o spotřebě ve 140.
Ano, takhle je to prakticky správně. Jsem alergický na tvrzení "7-7,5" či "jako benzíňák". Obecně mi jde o to, že výkřik pana Pavrhause je směšný. Podobnost s ironickým dotazem na přepravu chladničky je velká.
Nejezdil.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Zde se mluví o 6,2, to je pro mě překvapivě hodně, ale pořád hodně pod 7-7,5 a víc jak se tady někteří pokoušejí tvrdit.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Zde se mluví o 6,2, to je pro mě překvapivě hodně, ale pořád hodně pod 7-7,5 a víc jak se tady někteří pokoušejí tvrdit.
Srandisto. Větší a starší Prius jede za 5,5. Ale přiznávám, že když s tím jede ocas tak může klidně těch jet za 12. Jde to těžko těch 7-7,5, ale jde to docílit.
Už je to zase tady, všichni kdo neviděli HSD ani z rychlíku tady budou přesvědčovat o spotřebě nad 7 litrů. Nad 7 litrů s hybridní Toyotou do velikosti kompaktu jezdí jen ignorant, který by neměl vůbec mít řidičák.
Už je to zase tady, všichni kdo neviděli HSD ani z rychlíku tady budou přesvědčovat o spotřebě nad 7 litrů. Nad 7 litrů s hybridní Toyotou do velikosti kompaktu jezdí jen ignorant, který by neměl vůbec mít řidičák.
Podobně přece funguje i mnoho jiných hybridů.