Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Octavia má po faceliftu: Až 265 koní, konec tříválce a umělá inteligence
363 komentářů
Pepa__007
Koukám RS zase v provedení jen pro ty co neumí používat řadící páku a šlapou jen na plyn. 😂😂😂😂
šofér
a prd se stalo. No, že koncern zvládl infotaiment, tak o tom silně pochybuji,. A na té mé rok a půl staré mrdce dokurvili hlavní světlomety tak, že v děšti jedete jako slepí. Vzhledem k tomu, že mohu porovnávat s Octavii 3 to je katastrofa. Takže-Nesvítí, infotaiment zamrzá nebo "aktualizuje", v dešti navíc výstraha že přední senzory(front assist) nefungují, Při zapnuntém cyklovači vám automaticky jede i zadek, co na tom, že to jen hobluje zadní sklo... to je tak otravné auto, k tom uzásahy a cinkání pro jízdu v pruzích, start-stop.. hrůza. Ano, nic velkého, ale pořád neco otravného. Jediné pozitivum je to plachtění, to je fajn.
Co tak skusit povedzme corollu v podobnej cene ... mozno to len chce zmenu ...
Corolla tiez nie je ziadna hitparada, lepsie jazdi, horsi pohon, kvalita interieru klasika toyota, trosku lepsia ergonomia, menej priestoru vsade, hlucne. Na dlhe dialnicne presuny by som corollu nebral.
Zase az tolko konkurentov ( kde mas aj kombik a 4 valce v turbe ) uz dnes v tejto triede tiez nemame... a korejci ceed/ i30 zrejme tiez lepsi nebudu... a focus ma uz len trojvalec ci? ... alebo potom to chce radilalnejsiu zmenu a prejst z octavky tsi povedzme do koranda tiez s 4 valcom turbom ... ono cim viac aut na trhu tym vacsia dilema... tak to je
Tak kombi c segmentu je o triedu vatsie ako taky krosover, a lepsie jazdi. Takze do toho by som nesiel. V oktavke mi vadi interier a infotaiment, tam sa nic neudialo, takze nie je dovod na kupu, iba pri vyraznej zlave a to sa nestane. A siel by som do 2l tsi a ten sa posledne dal kombinovat iba s 4x4, co mne netreba
co jsem četl, tak 2.0 TSI 150kw bude opět jen 4x4 a DSG. Upřímně, nechápu.
To je v pořádku, spíš by mě zajímalo, jestli to bude ta údajně už dobrá DSG, nebo ta menší a problémovější, co se dávala k 1.5TSI :D
2.0TSI v Octávce má odjakživa DQ381, stějně jako všechny další modely.
DQ200 od roku 2015 má asi tolik problémů, že to v drtivé většině případů 200 000km přežije i u největšího prasete a normálně to dává přes 300k bez problémů.
Nežij pořád tím, že v roce 2009 ta převodovka stála za ***.
DQ200 od roku 2015 má asi tolik problémů, že to v drtivé většině případů 200 000km přežije i u největšího prasete a normálně to dává přes 300k bez problémů.
Nežij pořád tím, že v roce 2009 ta převodovka stála za ***.
Asi si nepochopil mou otázku, já se ptal, jestli to má už tu bytelnější (nebývalo to tak), nebo to suché DSG, které bylo nespolehlivé ještě v O3 facelift a dalších modelech...a to není tak dlouho..
O3 nikdy s 2.0TSI 140kW neměla suchou převodovku. To měla jen 1.8TSI.
V Octávce III už dávno suché DSG nezlobí, je tam asi 5 evoluce té převodovky.
V Octávce III už dávno suché DSG nezlobí, je tam asi 5 evoluce té převodovky.
Zajímavé, že u té suché DSG a u O3 psali ve světě motorů + jsem to četl na více fórech a také mi to říkal známý co to servisuje, že zlobí a zřídkakdy se nedožije se ani 100 tisíc km... tak asi kecaj :)
Já se o to, ke kterému motoru je jaký DSG nikdy moc nezajímal, nějak jsem pozapoměl, že O3 měla už 2.0TSI a né jen 1.8TSI... proto jsem se ptal víš ?
Já se o to, ke kterému motoru je jaký DSG nikdy moc nezajímal, nějak jsem pozapoměl, že O3 měla už 2.0TSI a né jen 1.8TSI... proto jsem se ptal víš ?
"Zřídkakdy se nedožije" mi připomíná "ztrátu nejistoty" v zatáčce :-)
O3 měla 2.0 po fl myslím. 1.8TSI měla suché DSG s výjimkou 4x4, tam byla mokrá.
O3 měla 2.0 po fl myslím. 1.8TSI měla suché DSG s výjimkou 4x4, tam byla mokrá.
Původně jsem napsal, že se nedožije, pak jsem to upravil, abych nebyl umlácen jednou funkční :D Ale toto nejsou má slova, to jsou slova lidí, co to měli a nebo lidí, co dělají rozbory ojetin... proto se na to ptám u té O4 :D Ale příjde mi, že jsem někomu šlápl na kuří oko
Jako mě, který nikdy DQ200 neměl? Určitě, nevím jestli dneska usnu.
A tvůj známý měl problém, takže se to sere, jasně. A miliony aut s touhle převodovkou uz z větší části umřely po 100 000km a ty firmy tupé to pořád kupojou.
Vůbec nechápu, že jsem o těch milionech padlých aut necetl.
A tvůj známý měl problém, takže se to sere, jasně. A miliony aut s touhle převodovkou uz z větší části umřely po 100 000km a ty firmy tupé to pořád kupojou.
Vůbec nechápu, že jsem o těch milionech padlých aut necetl.
Ja koukam, že máš problémy s čtením, tak zkus třeba zadat do googlu zkušenosti s tou převodovkou. Plácáš tu jen prázdnou slámu a popíráš desítky publikací z praxe odborníků…chceš tedy říc, že si všichni vymýšlí ?
http://www.auto.cz/…ehlivosti-122786
zde problémy s DQ250 - trpí při kolonách, což je to na co narážím i níže ve vlákně
http://www.automatickeprevodovkypraha.cz/dsg-dq200.html
"Převodovka ujede s určitými problémy i cca 200 tisíc kilometrů" - jojo, spolehlivost sama :)
https://www.portalridice.cz/…h-dsg-prevodovek
" DQ200 dopadne pro "dvoustovku" porážkou právě proto, že má suché spojky, které trpí i vzdušnou korozí a snadněji se přehřejí, protože nejsou chlazené olejem. Opravná sada vyjde na zhruba 15 tisíc korun a není výjimkou, že přijde kolem nájezdu 100 tisíc kilometrů"
A tak by se dalo pokračovat v češtině i v jiných jazycích, vše o DQ200 ... .
ale problém neexistoval....
http://www.auto.cz/…ehlivosti-122786
zde problémy s DQ250 - trpí při kolonách, což je to na co narážím i níže ve vlákně
http://www.automatickeprevodovkypraha.cz/dsg-dq200.html
"Převodovka ujede s určitými problémy i cca 200 tisíc kilometrů" - jojo, spolehlivost sama :)
https://www.portalridice.cz/…h-dsg-prevodovek
" DQ200 dopadne pro "dvoustovku" porážkou právě proto, že má suché spojky, které trpí i vzdušnou korozí a snadněji se přehřejí, protože nejsou chlazené olejem. Opravná sada vyjde na zhruba 15 tisíc korun a není výjimkou, že přijde kolem nájezdu 100 tisíc kilometrů"
A tak by se dalo pokračovat v češtině i v jiných jazycích, vše o DQ200 ... .
ale problém neexistoval....
To stejné najdeš u úplně každé převodovky, motoru. I na zahraničních fórech ;-) .
Ty čerpáš z článků na internetu, já z interních dat přímo z autmobilky, takže ano, popírám praxi "odoborníků". Procento DQ200 s problémy je prostě natolik malé, že to autmobilce nestojí za reč.
DQ250 má spojky v oleji, takže trpění v koloně....
Ty čerpáš z článků na internetu, já z interních dat přímo z autmobilky, takže ano, popírám praxi "odoborníků". Procento DQ200 s problémy je prostě natolik malé, že to autmobilce nestojí za reč.
DQ250 má spojky v oleji, takže trpění v koloně....
VII ake statistiky prosim ta vedie automobila pri ojetinach ? V tomto pripade im statistiky reklamaci v zaruke budu vychadzat vytecne, pretoze prevodovky odchadzali hlavne po zaruke. Dík
Ano, o suchých spojkách to najdeš dost často všude (suchý Powershift stejná písnička, EDC i když o něm píší, že je dobré, já zažil auto s lamelou KO), proto se jim snažím vyhýbat a proto jsem taky vznášel dotaz na to, co tam je.
To, co máš od automobilky ale nereflektuje přeci druhokupce a auta mimo záruku, já auto nekupuji na 2-3 roky, zajímá mne spolehlivost i poté a proto čerpám z testů ojetin. Tak snad už si rozumíme :)
p.s. to jsou jen uznané reklamace ? Já jen, že jsem zažil přímo od Škodovky neuznání reklamace napínáku řetězu u prvního TSI a označení rachtání při startu jako vlastnost... Je duležité vědět, z čeho ta data vychází :)
To, co máš od automobilky ale nereflektuje přeci druhokupce a auta mimo záruku, já auto nekupuji na 2-3 roky, zajímá mne spolehlivost i poté a proto čerpám z testů ojetin. Tak snad už si rozumíme :)
p.s. to jsou jen uznané reklamace ? Já jen, že jsem zažil přímo od Škodovky neuznání reklamace napínáku řetězu u prvního TSI a označení rachtání při startu jako vlastnost... Je duležité vědět, z čeho ta data vychází :)
Ano, přesně jak jsem říkal, najdeš to u všech.
Já neřeším díly na záruku, já řeším náhradní díly na danou převodovku. Dělal jsem nějakou dobu na aftersales. A spousta majitelů jezdí do autorizáku i po záruce. Zejména, když se jim pokazí něco jako převodovka. A i ten nautorizovaný oprace ty díly většinou u těchto věcí objednává originální.
Já neřeším díly na záruku, já řeším náhradní díly na danou převodovku. Dělal jsem nějakou dobu na aftersales. A spousta majitelů jezdí do autorizáku i po záruce. Zejména, když se jim pokazí něco jako převodovka. A i ten nautorizovaný oprace ty díly většinou u těchto věcí objednává originální.
Ale to je od začátku ten problém, ty to vidíš jako útok na škodovku, já se jen snažím "vyhnout" suché skříni obecně, koneckonců jsem nikde nepsal, že to je blbé a jinde lepší... to je celé
Z mé sociální bubliny většina aut po záruce se servisuje mimo autorizák a na převodovky je dnes dost specialistů mimo autorizovanou síť, osobně bych asi neměl důvod jít do autorizáku. Koneckonců z vlastní zkušenosti jsem se informoval na servisní úkony na převodovky v aut. servisech více značek a dostal jsem naprosto odlišné informace oproti lidem, kteří se tomu věnují roky. Autorizák kolikrát totiž provádí jen předepsaný servis a co je mimo, už neřeší. Pak jsou tu taky proplachy při výměně oleje a to autorizák také většinou nedělá (tedy ty značky, kde jsem vyměnu dělal), nebo třeba i slavné výměny oleje u "doživotních náplní" ale životnost vozu končí na 200 tisících km a tak :)
Z mé sociální bubliny většina aut po záruce se servisuje mimo autorizák a na převodovky je dnes dost specialistů mimo autorizovanou síť, osobně bych asi neměl důvod jít do autorizáku. Koneckonců z vlastní zkušenosti jsem se informoval na servisní úkony na převodovky v aut. servisech více značek a dostal jsem naprosto odlišné informace oproti lidem, kteří se tomu věnují roky. Autorizák kolikrát totiž provádí jen předepsaný servis a co je mimo, už neřeší. Pak jsou tu taky proplachy při výměně oleje a to autorizák také většinou nedělá (tedy ty značky, kde jsem vyměnu dělal), nebo třeba i slavné výměny oleje u "doživotních náplní" ale životnost vozu končí na 200 tisících km a tak :)
Já to nevidím jako útok na Škodovku. Vzhledem k tomu, že ta převodovka je stejná pro celý koncern VW, tak ty statistiky platí na milionů ks aut, které s touhle převodovkou za těch 15let jezdí po světě. A data mám jen ze Škodovky. Kdybych je měl z Audi, vztáhnu data z Audi na celý koncern.
Ty tvrdíš, že ty převodovky prostě prakticky ve všech případech nedožijou 200 000km. Já tvrdím, že je to blbost, protože vidím čísla.
A i ten opravce co ty převodovky dělá, tu mechtroniku objedná v orignálu, ty spojky taky, tak jako by jiný mechanikobjednal hlavu motoru, nebo písty, nebo blok. Takže ty čísla co jsem viděl neplatí jen na origo servis. Od automobilek si díly kupuje tisíce firem.
Navíc realita je taková, že na 100lidí co si postěžují na foru, je jeden co to pochválí a v tobě to vyvolá dojem, že se to sere jak na běžícím páse, což není pravda.
Ty tvrdíš, že ty převodovky prostě prakticky ve všech případech nedožijou 200 000km. Já tvrdím, že je to blbost, protože vidím čísla.
A i ten opravce co ty převodovky dělá, tu mechtroniku objedná v orignálu, ty spojky taky, tak jako by jiný mechanikobjednal hlavu motoru, nebo písty, nebo blok. Takže ty čísla co jsem viděl neplatí jen na origo servis. Od automobilek si díly kupuje tisíce firem.
Navíc realita je taková, že na 100lidí co si postěžují na foru, je jeden co to pochválí a v tobě to vyvolá dojem, že se to sere jak na běžícím páse, což není pravda.
Promin, ty vubec nechápeš, že já tu nezastávám žádný postoj, osobně jsem nikdy žádný koncern VW s automatem neměl, já se na začátku ptal, jak to má O4 s motorem 2.0TSI. Ptám se proto, protože jsem opoměl, že O3fl měla ten motor a taky proto, že i když níže Mokrous píše, že to měly motory do 250NM, tak zrovna 1.8TSI byla v automatu uříznuta právě na 250NM, takže teoreticky se to dá uříznout i 2.0 TSI ne ? Chápeš kam mířím ?
Já tvrdím, že jsem o tomto problému slyšel z mnoha míst, tak se mi nezdá, že by si vymýšleli a problém neexistoval. Není to má zkušenost, ale díky těm stohům článků a zkušeností jsem nabyl dojmu, že minimálně u O3 tento problém a nějaké uživatele postihl. Mimo tyto diskuze znám 2 mechaniky z odlišných autorizáků VW a Škoda a taky znám člověka z vývoje ŠA a všichni o této převodovce nemluvily zrovna pozitivně a byla doporučována ta "větší verze".
Jestli je v O4 už inovace té DQ200 netuším, já se o koncern zas až tak moc nezajímám, jen z principu bych se ji pořád vyhnul viz výše.
To ostatní jsou klišé, co platí o všech značkách, neexistuje dokonale spolehlivé auto a problémy se vyskytnou i u nadprůměrně statisticky spolehlivých aut. A kté tvé statistice, zdroj je klíčový, statistika je část zase mého oboru a proto to co píšeš beru v potaz jako určitě velmi cenný zdroj, ale jako komplexní náhled na situaci to bohužel stačí pro auta do stáří záruky + nějaké procento pozáručních oprav, ale nezapomeň, že v době otevřeného trhu sem díly proudí z celé EU, z bouraček a čím víc ojeté auto - tím nejasnější historii zvláště drahý díl, jako převodovka, může mít.
Pokud už se DQ200 v O4 a příbuzných modelech nemusí nikdo bát ani na životnost třeba 10 let a 200 tisíc km, je to jen dobře, rád se nechám přesvědčit relevantními zdroji, zlepšit se může ledasco :yes:
Já tvrdím, že jsem o tomto problému slyšel z mnoha míst, tak se mi nezdá, že by si vymýšleli a problém neexistoval. Není to má zkušenost, ale díky těm stohům článků a zkušeností jsem nabyl dojmu, že minimálně u O3 tento problém a nějaké uživatele postihl. Mimo tyto diskuze znám 2 mechaniky z odlišných autorizáků VW a Škoda a taky znám člověka z vývoje ŠA a všichni o této převodovce nemluvily zrovna pozitivně a byla doporučována ta "větší verze".
Jestli je v O4 už inovace té DQ200 netuším, já se o koncern zas až tak moc nezajímám, jen z principu bych se ji pořád vyhnul viz výše.
To ostatní jsou klišé, co platí o všech značkách, neexistuje dokonale spolehlivé auto a problémy se vyskytnou i u nadprůměrně statisticky spolehlivých aut. A kté tvé statistice, zdroj je klíčový, statistika je část zase mého oboru a proto to co píšeš beru v potaz jako určitě velmi cenný zdroj, ale jako komplexní náhled na situaci to bohužel stačí pro auta do stáří záruky + nějaké procento pozáručních oprav, ale nezapomeň, že v době otevřeného trhu sem díly proudí z celé EU, z bouraček a čím víc ojeté auto - tím nejasnější historii zvláště drahý díl, jako převodovka, může mít.
Pokud už se DQ200 v O4 a příbuzných modelech nemusí nikdo bát ani na životnost třeba 10 let a 200 tisíc km, je to jen dobře, rád se nechám přesvědčit relevantními zdroji, zlepšit se může ledasco :yes:
"DQ200 od roku 2015 má asi tolik problémů, že to v drtivé většině případů 200 000km přežije i u největšího prasete a normálně to dává přes 300k bez problémů."
"Procento DQ200 s problémy je prostě natolik malé, že to autmobilce nestojí za reč."
Su to velmi pozitivne tvrdenia, udaje z fór a testov ojetin tvrdia opak, co tvrdi vyrobca, ktory zaraba na dieloch a servise ma byt ta berna minca ? DSG som si nikdy nekupil, takze ma to vlastne moc netrapi, chcelo by to klast otazky servisom, ktore to opravuju... statistiku z ich cisel asi neda nikto dokopy :-)
"Procento DQ200 s problémy je prostě natolik malé, že to autmobilce nestojí za reč."
Su to velmi pozitivne tvrdenia, udaje z fór a testov ojetin tvrdia opak, co tvrdi vyrobca, ktory zaraba na dieloch a servise ma byt ta berna minca ? DSG som si nikdy nekupil, takze ma to vlastne moc netrapi, chcelo by to klast otazky servisom, ktore to opravuju... statistiku z ich cisel asi neda nikto dokopy :-)
Jakože interní čísla o počtu prodaných ks dílů ovlivňují reálnou poruchovost té převodovky? Aha, akorát nějak nechápu tvoji logiku.
Myslel som tym doveryhodnost, ale to su spekulacie, netvrdim ze mam lepsie cisla. Dost pravdepodobne maju problemy stocenky a rozne navysenia vykonu.
DSG ako take maju mnoho poruch, % podiel poruch sa tazko hlada a VW to len tak von nepusti...
https://carwiki.de/…vw-dsg-probleme/
DSG ako take maju mnoho poruch, % podiel poruch sa tazko hlada a VW to len tak von nepusti...
https://carwiki.de/…vw-dsg-probleme/
A kto kupuje auto na 2-3 roky? Iba ak tí, čo sa ho chcú zbaviť, lebo sa nechali zblbnúť, že aké super nové, pokrokové .. to auto je a nakoniec zistili, že je to preceňovaná konfekcia ;-)
To je snad to nejbanálnější a nejprofláknutější info o DSG.
Že dřív malý motory do 250 Nm dostávali suchou DQ200 7st. A zbytek měl DQ250 mokrou 6st. a výjimky v SUV, nebo BiTdi měly DQ500.
Posledních cca 5 let je do 250 Nm stále DQ200 ale x krát modernizovaná a zbytek má prakticky všude DQ381 (s/a) mokrou 7st.
Nerozumím tomu, že se okolo toho pořád vedou nekonečné debaty a dojmologie.
Že dřív malý motory do 250 Nm dostávali suchou DQ200 7st. A zbytek měl DQ250 mokrou 6st. a výjimky v SUV, nebo BiTdi měly DQ500.
Posledních cca 5 let je do 250 Nm stále DQ200 ale x krát modernizovaná a zbytek má prakticky všude DQ381 (s/a) mokrou 7st.
Nerozumím tomu, že se okolo toho pořád vedou nekonečné debaty a dojmologie.
Vsak tam píšou že dq381 trpí stejnými poruchami jako dq250 a taky, že není problém, aby zlobila už po 11tis km.
Korando ma razvor 2675mm... octavia 2683mm... rozdiel triedy ( teda aspon priestorom pre posadku ) tam isto nebude... a korando je este aj o par centi sirsie ako octavka ... akurat s mensim kufrom... a je to plnohodnotne SUV nie mestsky cross.. ale inak viem co chces povedat a uznavam ze prechod z octavky do koranda sa moze takto od stola zdat zvlastny ... v reale ale poznam kopec kadejakych zvlastnych prechodov... sesterkina familia z 407cky kombi na ten predosly tucson... kolega v praci z feldy na MG ZS a pod :D
nesrovnával jsem konkrétně tyhle 2 auta, ale obecně prostě uvnitř má cross víc místa nad hlavou, ale v ostatních směrech a hlavně kufru je to třída dolů. Pokud chceš SUV/cross se stejným prostorem, musíš o třídu výš, abys dorovnal kombík
Korando je hodne siroke... ved vyzera robustne ako tank... aj kabinu ma vysoku... tu nejde o ziadnu skosenu stylovku ale o seriozne prakticke SUV kde predpokladam v kabine bude priestoru na rozdavanie... akurat ano... nema to uz taky dlhy zadny previs ako octavka... a teda kufrom je to mensie
Kdyby si občas vylezl od počítače a ta auta vyzkoušel, bylo by to lepší
Ofce 4 kombi 640/1700 litrů, Korando 551/1240 litrů, takže když chceš kufr fakt využít i nad plato, platí to, co píše Mikesus
Ofce 4 kombi 640/1700 litrů, Korando 551/1240 litrů, takže když chceš kufr fakt využít i nad plato, platí to, co píše Mikesus
Ja nosim v kufri bicykle na stojaka v stojane, na to treba minimalne kombi segmentu c. Do golfa 7 sa zmestia 3 cestaky a 3ja ludia v suchom tricku
Jít z Octavie do Koranda?! To jako fakt myslíš vážně?!! :-[] :-[] :-[]
A co je za problém. Třeba mu bude aspoň fungovat. Sice s menším prostorem, ale fungovat.
Úplně všechno - jízdní vlastnosti, spotřeba, design, image..... :-)
Image u škodovky :-[] :-[] :-[]
To jako říct image u dacie, Renaultu, fiatu, Toyoty, Hondy a XY dalších obyčejných aut. Tohle žádnou image nemá.
Ale vlastně jo, Japonci mají image spolehlivosti, Renault nespolehlivosti a škodovka podvodů s emisemi. Tam opravdu u SY tuhle image člověk ztratí.
To jako říct image u dacie, Renaultu, fiatu, Toyoty, Hondy a XY dalších obyčejných aut. Tohle žádnou image nemá.
Ale vlastně jo, Japonci mají image spolehlivosti, Renault nespolehlivosti a škodovka podvodů s emisemi. Tam opravdu u SY tuhle image člověk ztratí.
co je na hybridu horší než na dieselu? A kdy jsi jel naposledy v corolle, když tvrdíš, že je hlučná? ano, to bylo první roky u hybridu, kde naháněli váhu. Pak to v dalších MY upravili a po FL je to zase lepší. Takže tu nepovídej něco hlučnosti, když to není pravda.
Ja dizel nepouzivam, iba benzin, v corolle 1,8 som siel vcera. Po dialnici som siel okta 4 2 tsi, priplatkove skla a rozdiel oproti corolle je rozdiel triedy
Podozrenie na bachorky, nemyslis ? "Po dialnici som siel okta 4 2 tsi, priplatkove skla"
Toto iste si o Corolle 1.8 tvrdil pred par mesiacmi, ako je to najhorsi pohon ktory si ty skusil. Nahody ?
Toto iste si o Corolle 1.8 tvrdil pred par mesiacmi, ako je to najhorsi pohon ktory si ty skusil. Nahody ?
Nerozumiem, 1.8 h je najhorsi pohon aky som v poslednom case na dialnici skusil. To plati, 2.0 tsi je niekde inde
"v corolle 1,8 som siel vcera" - pisal som, ze si to tvrdil omnoho davnejsie v inej diskusii.
Kolko stoji 2.0TSI + priplatkove skla ?
Kolko stoji 2.0TSI + priplatkove skla ?
Stale nerozumiem. Mikeus sa pytal, kedy naposledy som siel corollou a ja som mu odpovedal, ze vcera. To , ze nou chodim pravidelne posledny polrok sa nevylucuje, nie? Priplatkove akusticke skla su tusim 300e, a teraz som videl nejake skladovky za 38/40k, nejak to nesledujem
Teda octavia 2.0TSI 40k = 1mil kč, Corolla 1.8 vo vybave aktualne 617 900 Kč... asi tazko porovnatelne.
A? Ved kazdy nech si kupi co chce. Pisal som hore, ze corolla kolo komina ok, ma to lepsie jazdne vlastnosti ako okta, ale pohon poslabsi a na dlhe presuny by som corollu nechcel ani 1.8 ani 2 a je v tom menej miesta
Za tu cenu jako tu srovnávání octavii máš 2.0hsd v top výbavě, lepší dynamikou, tizsi, komfortnější, úspornější. Ale ano, v corolle je méně místa pro dospělé, více pro děti než v octavii.
Ja vidim 1.8 v lepsej vybave od 33 resp 35
2.0TSI Fresh začíná 850... ale 150 sem, 150 tam...
Ma v tej cene moznost priplatku za akusticke skla ? Tie nejdu pri zaklade ani v Skodovke, i ked 2.0TSI zaklad nebude.
Myslím že akustický skla už v nabídce vůbec nejsou.
To je pochopitelne, ked sa dopredava a caka na fl. Zaujimave, ze akusticke skla a predne vyhrievane robi iba oktavka, pri leone ma to neprekvapuje, ale ze pri golfe to nejde objednat. Kde vlastne v oktavke ostal multilink? Rs a 2tsi?
Koukam, ze to už je ta nová 1.8. Budu ji muset jít už zkusit, ještě jsem se k tomu nedostal.
a bylo to po FL? který MY a výbava taktéž s akustickými skly nebo bez nich? Určitě srovnáváš corollu s akustickými okny stejně jako octavii s akustickými okny, že? Věřím, že nesrovnáváš jablka a hrušky.
Nejak tazko nesiete, ked si nejdu vsetci sadnut z toyoty na zadok. Corolla je uplne normalne auto. So svojimi +a-.
Moze to tak vypadat a normalne auto to je, ale porovnavat je nutne s porovnatelnym. Octavia s priplatkovymi oknami za 1mil kč neodpoveda Corolle so zakladnym motorom s cenou o takmer 400tis menej. Odhlucnenie na dialnici je sucastou toho.
Nie som prvy ani posledny, co sa stazoval na hluk hybridov na dialnici. Proste zavijanie k tomu patri.
Problem tu asi mame s tym, ze generalizujes a siris dogmy, teraz zase: "Nie som prvy ani posledny, co sa stazoval na hluk hybridov na dialnici. Proste zavijanie k tomu patri."
Preto som pisal, ze podozrievam bachorky, z konkretneho zrovnania si upustil, pretoze vidis ze to je nezmysel a teraz si tam zase pustil daco vseobecne... skoda reci
Samozrejme, ze 2.0 zavija na dialnici ovela menej a v top vybave s akustickymi sklami bude omnoho tichsi nez 1.8 v socke.
Preto som pisal, ze podozrievam bachorky, z konkretneho zrovnania si upustil, pretoze vidis ze to je nezmysel a teraz si tam zase pustil daco vseobecne... skoda reci
Samozrejme, ze 2.0 zavija na dialnici ovela menej a v top vybave s akustickymi sklami bude omnoho tichsi nez 1.8 v socke.
Ake konkretne zrovnanie? 1.8 h na dialnici od 120gps hlucne, velka spotreba, nic to viac nejde, ked je nalozene sa vyslovene trapi. 2.0 tsi iny level aj proti 2 h. A cenovy rozdiel je zanedbatelny, pri vyssich vybavach skoro ziadny.
Nic si z toho tady nedělej. Tady se vždycky najde potrefená husa, která se do tebe pustí a bude míchat hrušky z jabkama, ale vinit z toho tebe.
Musím se smát, jak se hned vytahuje cenový rozdíl mezi vydechlým základem v hatchbacku oproti prakticky top verzi 190 koňovýho dvoulitru ve čtyřkolce atd...
Přitom je to snadné a stačí si přiznat, že Corolla hezky zatáčí a má odolný a plynulý pohon a je fajn do města, pokud se do ní člověk poskládá. Ve všem ostatním je prostě horším autem, než Octavia a nepomůžou ani top verze. Sám jsem ji kdysi chtěl, šel se projet a vyzkoušel si provedení a výbavu a utíkal jsem pryč.
A kombík s dvoulitrem s lepší výbavou přeleze hravě 40 tis. EUR.
Musím se smát, jak se hned vytahuje cenový rozdíl mezi vydechlým základem v hatchbacku oproti prakticky top verzi 190 koňovýho dvoulitru ve čtyřkolce atd...
Přitom je to snadné a stačí si přiznat, že Corolla hezky zatáčí a má odolný a plynulý pohon a je fajn do města, pokud se do ní člověk poskládá. Ve všem ostatním je prostě horším autem, než Octavia a nepomůžou ani top verze. Sám jsem ji kdysi chtěl, šel se projet a vyzkoušel si provedení a výbavu a utíkal jsem pryč.
A kombík s dvoulitrem s lepší výbavou přeleze hravě 40 tis. EUR.
Tak toyota obcas urobi nejaku akciu, ale stale je to +- to iste co skoda. Aj tam sa da najst zaujimava skladovka. U oktavky skoda interieru po fl. Nevyuzita sanca. A ako pises, corolla pekne jazdi a to je tak oproti oktavke vsetko
To, že dobře zatáčí - má fakt dobrý podvozek a dobrý pohon jsou dost obrovská pozitiva :)
S tím prostorem se hádat nebudu, mým potřebám by bohatě stačila obě auta a Corolla mi příjde v C segmentu společně s Ofcí jako to lepší v segmentu.
S odhlučněním ale minimálně před faceliftem to bylo horší, 2.0HSD z prvních let výroby byla dost hlučná minimálně pro mě, jakožto řidiče Fordů to bylo hodně znatelné. Musím zkusit to novější
S tím prostorem se hádat nebudu, mým potřebám by bohatě stačila obě auta a Corolla mi příjde v C segmentu společně s Ofcí jako to lepší v segmentu.
S odhlučněním ale minimálně před faceliftem to bylo horší, 2.0HSD z prvních let výroby byla dost hlučná minimálně pro mě, jakožto řidiče Fordů to bylo hodně znatelné. Musím zkusit to novější
Podvozok je dobry, motory poslabsie 🤣
ja ti nevim, 197k mi příjde na C segment docela slušný :D na RS v EU odpověď Toyota nemá, ale když už RS, tak to jediné pravé od Renaultu :D
Koni to ma dost, len ten prejav a zavijanie. Pri ceste 1000km + to nechces pocuvat
Hele, bez urážky, já sám mám turbodiesel a je to na dálnici velmi dobrý a tichý společník, pak jezdím denně atmosférou s hydroměničem, která taky točí při akceleraci ale taky jsem toho hybridy najezdil dost, máme už v rodině Yarise a ten rozhodně nemá tak dobré odhlučnění pohonu, jako Corolla a větší modely a i tak při 130 na dálnici ten motor opravdu netočí permanentně plné monotonni otáčky.... kolik s s tim najezdil normálně ? Jasný, že když to jdeš zkusit, stojíš na tom jak na rýči, a zkoušíš, jak to jede, tak to hučí každou chvíli, ale při reálné jízdě tohle přeci neděláš..... když to přeženu a drtím ten atmobenzín na kickdown, tak řve taky.. jo je to super, má to hezkej zvuk a graduje, ale dělá to taky bordel....... včera jsem po delší době jel turbobenzínem, taky jsem ho točil a dával mu napít a taky byl slyšet.... ale takhle prostě nejezdíš s žádným autem běžně.. to dělá možná XXC, ale to je ma.gor....
btw. nemá Corolla virtualní stupně ? Takže to taky trochu pomuže
Já ten argument beru, myslím, že hodně lidí to nezkusilo déle, než předváděčku, mne to zprvu také nevonělo, ale jak s tím jezdíš více, zjistíš, že to taková tragédie není... pokud ti to i přesto vadí dobře, to je vlastnost pohonu, stejně jako u Oktávky TDI klape traktor. Ale jinak je Corolla řekl bych jinak stavěným, ale stále velmi silným konkurentem Oktávky
btw. nemá Corolla virtualní stupně ? Takže to taky trochu pomuže
Já ten argument beru, myslím, že hodně lidí to nezkusilo déle, než předváděčku, mne to zprvu také nevonělo, ale jak s tím jezdíš více, zjistíš, že to taková tragédie není... pokud ti to i přesto vadí dobře, to je vlastnost pohonu, stejně jako u Oktávky TDI klape traktor. Ale jinak je Corolla řekl bych jinak stavěným, ale stále velmi silným konkurentem Oktávky
Jedine co som napisal, ze ked niekto casto jazdi dialnice, ma daleko lepsie alternativy, netvrdim, ze sa na tom neda jazdit a pretrpiet to. A ked to nevedia nejaki pani rozdychat, tak ... zbytocnych milion prispevkov o hlupostiach. Pribeh, ako sa sestre v zaruke zosypal hybrit v camry si nechame na dalsiu diskusiu 🤣 uz toho bolo na dnes dost.
Já o HEV uvažuji, mne to zajímá, co se stalo ?
Jinak pokud jezdíš často dálnice, nikde se mnečetl, že by ti tu doporučovali hybrid, on to taky zvládne, ale tam pořád asi bude lepší konvenční pohon
Jinak pokud jezdíš často dálnice, nikde se mnečetl, že by ti tu doporučovali hybrid, on to taky zvládne, ale tam pořád asi bude lepší konvenční pohon
Sestra zije v usa, mala camry 2.5 hybrid od nova, pri teplejsom pocasi jej motor padal do nudzoveho rezimu, pomenili polku elektroniky, ale vzdy sa to casom vratilo, tak jej diler na 3ti krat ponukol za maly doplatok predvadzacku v6 a odvtedy velka spokojnost.
Hlavne to caka na uboheho adoranta koncernu, aby prisiel vysvetlit ako sa zrovnavaju hrusky s jablkami, hlucnost na dialnici - model so zakladnym motorom v socke vs TOP s priplatkovymi akustickymi sklami :D:D:D ... tymto ludom nepomoze nic, tupota
Kdy jsi jel s 2.0 corollou v top vybave po dálnici? Pořád srovnavas s 1.8 která je ulpne něco jiného. A ještě řekni, že to byl sedan a dáš tomu korunu. Protoze sedan má ještě horší odhlučnění než hb a ts. Co třeba to srovnat s yarisem, aby to pro octavii vyznělo ještě lépe?
Co tu dookola placas o priplatkovych sklach, ved to je + 300e a nie + 10000e a mozes si to pridat k akejkolvek motorizacii
No když chceš seovnavat, tak srovnatelné. To je úplně jedno, jaký je tam příplatek.
Navíc jak psal emel výše, akustická skla už do Octavie ani nejdou přiobjednat do zadne motorizace. Takze zase diskuze o ničem, neboť tu plácáš další nesmysl. Ano vim, dřív to šlo, teď už je to naprosto nerelevantní
Navíc jak psal emel výše, akustická skla už do Octavie ani nejdou přiobjednat do zadne motorizace. Takze zase diskuze o ničem, neboť tu plácáš další nesmysl. Ano vim, dřív to šlo, teď už je to naprosto nerelevantní
Debata s ptr078 vzdy postrada logiku. Nikto sa nebude hadat, ze 2.0TSI v octavii s akustickymi sklami je super pohon na dialnice, ale preco to pod kazdym testom hybridu, alebo koncernu zrovnava s najslabsou hybridnou corollou s 1.8 vie asi len jeho neomalene koncernove nutkanie...
To mas ako byvali dotace na naftu v kazdej diskusii pod testom dieselu, potom ADA diesel a manual, Ptr078 chodi kydat na hybridy, ja tiez nechodim pod kazdy test koncernu pisat, ze su to poruchove auta a pritom objektivne k tomu dovod je:https://www.jdpower.com/…20U.S.%20VDS.pdf , ale vnimam auta komplexne a myslim, ze koncern tak ako ostatni ma svoje vyhody i ked spolahlivost to nebude...
To mas ako byvali dotace na naftu v kazdej diskusii pod testom dieselu, potom ADA diesel a manual, Ptr078 chodi kydat na hybridy, ja tiez nechodim pod kazdy test koncernu pisat, ze su to poruchove auta a pritom objektivne k tomu dovod je:https://www.jdpower.com/…20U.S.%20VDS.pdf , ale vnimam auta komplexne a myslim, ze koncern tak ako ostatni ma svoje vyhody i ked spolahlivost to nebude...
Ty nevies citat s porozumenim. Tak este raz a pomaly. Toper povedal, ze aj corolla je dobra alternativa k oktavke. Tak som mu povedal, ze je, ale nie je bez chyb, je mensia vnutri a ked robis casto dialnice tak 1.8 a 2 h je nic moc a su lepsie alternativy, napr. 2.0 tsi v segmente c. Do mesta a kolo komina je to ok, na okreskach je corolla lepsie jazdiaca ako okta 4. A nekupil by som si ani jedno. Bodka, uz ste ma unudili
Vychadzas zo skusenosti s najslabsou hybridnou corollou s 1.8 a naopak s 2.0TSI v octavii s akustickymi sklami = nemas spravne zrovnanie pre Corollu pre hluk na dialnici, odlisne konce ponuky. Navyse je medzi nimi znacny cenovy odstup.
Chyby ma kazde auto, bavime sa o konkretnych veciach a zrovnaniach, ktore si ty sam uviedol.
Keby takto testeri hodnotili auta, ze zebere 2kovu octaviu 1.6mpi a povi, ze to na dialnici huci a neviem Insignia s 2.0turbo benalom je proste tichsia... pohoda ? Dvojkova Octavia mala L&K, RS 2.0tsi, alebo 1.8tsi, preco by hodnotil prejavy 1.6ky ?
Ale to je jedno, je to uz nuda suhlasim :-)
Chyby ma kazde auto, bavime sa o konkretnych veciach a zrovnaniach, ktore si ty sam uviedol.
Keby takto testeri hodnotili auta, ze zebere 2kovu octaviu 1.6mpi a povi, ze to na dialnici huci a neviem Insignia s 2.0turbo benalom je proste tichsia... pohoda ? Dvojkova Octavia mala L&K, RS 2.0tsi, alebo 1.8tsi, preco by hodnotil prejavy 1.6ky ?
Ale to je jedno, je to uz nuda suhlasim :-)
Ne. Já se ptám co jsi srovnával. At máme srovnání objektivní a provonavame stejným metrem. Já nemám problém uznat, že je corolla hlučnější. Ano v nižších vybavach a starších MY určitě. Ale ty tu hodnotis něco, co není pravda. Corolla ma dalších XY nedostatků, s tím nemám problém. Ale s tím, že si ty a další x lidi za každou cenu snaží najít něco, co je nesmysl.
Kdybys napsal, octavia v top výbavě s akustickým skly je tizsi, komfortnější a dynamičtější než 1.8 corolla v nějaké střední výbavě, nemám s tím vůbec problém. Ale pochopit, že rozdíl u Toyoty při volbě jiného motoru a výbavy znamená i jiné odhlučnění např, to už nezminis.
Kdybys napsal, octavia v top výbavě s akustickým skly je tizsi, komfortnější a dynamičtější než 1.8 corolla v nějaké střední výbavě, nemám s tím vůbec problém. Ale pochopit, že rozdíl u Toyoty při volbě jiného motoru a výbavy znamená i jiné odhlučnění např, to už nezminis.
Stejny meter si strc vies kam. Pochybujem, ked striedas auta, tak si merias spotreby, hlucnost, zrychlenie, brzdnu drahu, vnutorny priestor a zapisujes do tabulky. Proste sadnes, ides a niektore auto ti sadne viac, ine menej. Ja nie som tester, nemam pristup k autam v rovnakych vybavach, motoroch, sa cudujem, ze dodo mna neocakavas testovat na pneumatikach minimalne od 4roch vyrobcoch. 😅Tak sa s tym zmier, ze nie kazdy ma rovnaky nazor na toyotu.
Ktere nejcastejsi cinnosti z displeje lze ovladat z volantu?
Radio,telefon, tempomat...
Teplotu moc casto nemenim, ale kolecko bych uvital.
Litrovy motor, papa.
Ta slabsi 1.5 ma "v podstate" stejny max kroutak jako silnejsi verze. Takze dole dobry a nahore holt oseknuty.
Radio,telefon, tempomat...
Teplotu moc casto nemenim, ale kolecko bych uvital.
Litrovy motor, papa.
Ta slabsi 1.5 ma "v podstate" stejny max kroutak jako silnejsi verze. Takze dole dobry a nahore holt oseknuty.
Opravdu nevím, proč by si někdo tu "oseknutou" (resp. přidušenou) 1.5 TSI do takového auta pořizoval. Zvláště při předjíždení bude její zdechnutí při vytočení vysloveně nebezpečné. Vždyť i prodeje 1.0 TSI byly v Octavii zcela zanedbatelné....
Záleží na ceně. -30tis Kč za slabší motor může být pro někoho dostatečná motivace.
Osobně si myslím, že tam nebude velký rozdíl v dynamice. To jen hodnota maximálního výkonu někde okolo 5-6k rpm dělá ten rozdíl. Mezi 2-4k rpm to budou srovnatelný motory.
Ostatně u nafty je to podobné (85 vs 110).
Osobně si myslím, že tam nebude velký rozdíl v dynamice. To jen hodnota maximálního výkonu někde okolo 5-6k rpm dělá ten rozdíl. Mezi 2-4k rpm to budou srovnatelný motory.
Ostatně u nafty je to podobné (85 vs 110).
Filip Garaj se ptal lidí ze Škodovky na prezentaci a prý mají obě verze motoru stejný hardware a škrceno je to jen softwarově. Ale prý mají lepší ochrany proti chipování.
Tak ofiko víme na čem jsme. Vmax 200 dosáhne a zrychlení kolem 10s...odhadují.
Otázka je, jak bude naladěný. Verze 96kW/200Nm bylo zoufalství, tam umělé uškrcení bilo do očí. Chovalo se to podobně, jak když u starého TDI odešla váha vzduchu. Tady ta 85 kw verze už má kroutící moment 220 Nm, tak to dává náděj, že to pojede lépe..
Snad vec radenia ? Ako jazdia s dieslami, ktore umieraju nad 3500ot ? Necha ho nebezpecne tocit do 5000 ? Jazdny styl prisposobis pohonnej jednotke, tedy aspon ti co maju nieco v hlave ;-)
Emel
Čumák za mě dobrý... na tom liftu to vypadá líp než na kombíku. Jestli lepší než předface... to těžko říct, ale mně se původní čumák IV naživo úplně moc nelíbil, takže tomu dám šanci :-)
Motory taky dobrý. Chybí silná nafta, chybí manuál u lepších motorů... ale to asi není taková trága, naopak silnější RS je fajn. Že tam není žádnej hybrid je ale na dnešní dobu trošku překvápko.
Překvapuje mě, že mají tolik variant interiéru. Pořád šetříme / zjednodušujeme, ale různejch sedaček tam je víc, než mají jinde celý automobilky :-)
Základní 1.5TSI má 220Nm - to je hezký, +10% oproti 1.0TSI...
Motory taky dobrý. Chybí silná nafta, chybí manuál u lepších motorů... ale to asi není taková trága, naopak silnější RS je fajn. Že tam není žádnej hybrid je ale na dnešní dobu trošku překvápko.
Překvapuje mě, že mají tolik variant interiéru. Pořád šetříme / zjednodušujeme, ale různejch sedaček tam je víc, než mají jinde celý automobilky :-)
Základní 1.5TSI má 220Nm - to je hezký, +10% oproti 1.0TSI...
No, mohli se konečně chytit za nos i s tím ovládáním komfortních prvků, které jsou pořád patlací. Hlasitost rádia je dejme tomu na volantu, ale teploty, vyhřívání sedaček a hlavně vnitřní cirkulace vzduchu jsou věci, které chci mít v dosahu vždy na jeden klik a v periferním vidění bez ohledu na to, jestli displej zrovna funguje, nebo ne.
A to je pravě ono. Ktere auta maji to ovladani v perifernim viděni. Zrovna předchozi octavka měla displej proklatě nizko a ovladače až pod nim tedy uplně mimo periferni viděni. Součastna octavia sice ten displej nema nějak vysoko, ale pořad je vyše než u předchudcu takže byť přes dotykač tak maš vše mnohem bliž perifernimu viděni.
Problém je, že "tlačítko" na displeji po hmatu nepoznám. Musím tedy vždy zaostřit zrak na displej, abych věděl, po čem vlastně sahám. U fyzických ovladačů tento problém nemám a díky haptické odezvě navíc vím, jestli jsem ho zmáčkl.
Rozdil je v tom, že to co je na displeji periferně vidim nebo mam velmi blizko a tudiž něco ovladat je meně problemove než to co nevidim a je potřeba si pro to dojit zrakem. A i na tom displeji jsou ukony, ktere se daji dělat tak zvaně poslepu. Toť ma zkušenost.
To se máš, u mě to funguje přesně obráceně. Nezáleží na vzdálenosti, ale jestli to zvládnu nahmatat. Dotykové displeje za jízdy ovládat nedokážu, aniž bych přestal vnímat situaci před sebou.
Jo tomu rozumim a tohle samozřejmě muže nebo spiš bude individualni.
Taky bude zaležet kdo jak často a co konkretně použiva.
Taky bude zaležet kdo jak často a co konkretně použiva.
Ty tlačítka na displeji jsou nejen mrňavá, ale občas-u takového vyhřívání sedadel vždycky- nevíš, zda jsi zapl/vypl než se podruhé podíváš... je tam cca 2 s. mrtvá doba. totální chujovina! A to, že OIII. měla display níže je fakt, ale klimu vyřívání sedadel to vše jsi měl na stará dobrá tlačítka.
To pišeš o jakem autě ? Protože Golf nema tu plochu rozhodně malou a troufnu si tvrdit, že ji ma minimalně na stejne urovni jak je běžne u klasickych tlačitek. A řikaš prodleva hm ta je i u aktivace vyhřevu volantu, ale rozhodně je to pod 1s a ne 2s. Vlastně mě to při aktvivaci ještě nezmatlo, i když zde vychazim předevšim z aktivace vyhřevu volantu, vyhřev sedadel prakticky nepouživam, ale odzkoušeno mam. A taky si troufnu tvrdit, že s aktivaci budu rychleši než řada uživatelu s těmi starymi dobrymi, utopenymi tlačitky. Bavim se však o zlomkach sekund protože větši rozdil mezi klasikou a dotykačem jednoduše neni.
Ja si zatím nemám moc, co stěžovat. Asi mám štěstí a nebo jsem od přírody nenáročný člověk.
Moje vyhřívání funguje spolehlivě a rychle. A jsem rád, že se zapíná automaticky, když teplota klesne pod 8C, tak jen jedním stiskem vypnu.
Dále si psal, že auto nesvítí a zamrzava systém. Můj systém taky zamrzl, ale asi 3x na pár minut za 2 roky (columbus). Takže, ok.
A s výkonem matrixu jsem taky spokojený. Vidím mnohem víc než se standardními ledy a protijedouci vypadají spokojeně taky, takže ok ;-)
Moje vyhřívání funguje spolehlivě a rychle. A jsem rád, že se zapíná automaticky, když teplota klesne pod 8C, tak jen jedním stiskem vypnu.
Dále si psal, že auto nesvítí a zamrzava systém. Můj systém taky zamrzl, ale asi 3x na pár minut za 2 roky (columbus). Takže, ok.
A s výkonem matrixu jsem taky spokojený. Vidím mnohem víc než se standardními ledy a protijedouci vypadají spokojeně taky, takže ok ;-)
Manuál nikomu nechybí, 80% oktavek se stejně prodá s dsg takže ne.
Co se týče nahrazení 1.0tsi slabší 1.5 tak nevím no, 1.0tsi byl dobrý základní motor, prověřený, který ani tak netrpí na krátké trasy jako 1.5 s vibrujícím ACT
Třeba ta slabší 1.5 vypínání válců mít nebude, zatím sem to nikde nenašel, nebo to je vychytané už.
Co se týče nahrazení 1.0tsi slabší 1.5 tak nevím no, 1.0tsi byl dobrý základní motor, prověřený, který ani tak netrpí na krátké trasy jako 1.5 s vibrujícím ACT
Třeba ta slabší 1.5 vypínání válců mít nebude, zatím sem to nikde nenašel, nebo to je vychytané už.
Můžu poprosit o zdroj té statistiky?
Tohle obvykle z veřejných zdrojů dostupné není. Naposledy jsem viděl nějakou infografiku z roku 2019 a tam byl podíl u Octavie 72% - pro manuál
https://www.skoda-storyboard.com/…e-bez-predsudku/
Je možné, že se to posunulo, mimo jiné proto, že Škodovka přestala manuál k některým variantám nabízet... to je pak ale trošku deformovaná statistika, že...
Tohle obvykle z veřejných zdrojů dostupné není. Naposledy jsem viděl nějakou infografiku z roku 2019 a tam byl podíl u Octavie 72% - pro manuál
https://www.skoda-storyboard.com/…e-bez-predsudku/
Je možné, že se to posunulo, mimo jiné proto, že Škodovka přestala manuál k některým variantám nabízet... to je pak ale trošku deformovaná statistika, že...
Je to/bylo to loňský rok 65/35 pro DSG.
A 35 % zákazníků ti jako připadá bezvýznamných?! :-O
Proto tam ty 3 motory s manuálem stále jsou ;-)
Navíc ten podíl manuálu každým rokem extrémně padá dolů. I u menších aut, jako je Kamiq a Scala už je DSG nad 50%. Už se nevyplatí do toho investovat peníze.
Navíc ten podíl manuálu každým rokem extrémně padá dolů. I u menších aut, jako je Kamiq a Scala už je DSG nad 50%. Už se nevyplatí do toho investovat peníze.
Akože vďaka za čísla, ale čo sa stane ak osekáš možnosti kombinácie motora, pohonu, prevodovky? Väčšina ľudí proste zvolí silnejší motor, AWD a prevodovku už až toľko nerieši, lebo na výber nedostanú. Tým nechcem tvrdiť, že nie je po automate dopyt.
Jenže to zase musíš vidět i z pohledu výrobce. Proč mám investovat obrovské peníze a homologovat X verzí s manuálem, když trh to neocení a zájem je rok od roku nižší? Výrobce plánuje na dlouhé roky dopředu. Nikdo nechce investovat do technologie, lidí a vybavení, aby za pár let vyřazoval výrobní zařízení s velkou zůstatkovoou hodnotou do šrotu.
Otázka je, co je příčina a co důsledek... výrobce osekává nabídku manuálu a podíl manuálu klesá... teď vypadne 2.0TDI 110kW MT a jen to samo o sobě bude znamenat třeba 5-10 procentních bodů pro manuál dolů... ale není to změna preferencí, je to změna nabídky.
Manual si beztak lidi kupují už v naproste většině kvůli peněžence, takže asi už uvidíme manual jen v základních motorech.
To je hausnumero, vo svojom okolí vídam služobné Octavie takmer výhradne s manuálmi, tak proste neverím, že je nejaká štatistika, z ktorej takáto cifra vyplýva.
Filip Garaj se ptal lidí ze Škodovky na prezentaci a prý mají obě verze motoru stejný hardware a škrceno je to jen softwarově. Ale prý mají lepší ochrany proti chipování.
myslím si, že PHEV přijde později. To by bylo divné, kdyby ho vyhodili.
Silnější nafta naopak vůbec nechybí. Aspoň s tím nebudou smrdět po městech. Překvapilo mně tedy, že u 110kw dieselu chybí manuál.
Silnější nafta naopak vůbec nechybí. Aspoň s tím nebudou smrdět po městech. Překvapilo mně tedy, že u 110kw dieselu chybí manuál.
Že tam není žádný hybrid je zásluha dobrých prodejů Enyaqu (Škoda si nyní díky němu v rámci koncernu stojí nejlépe s flotilovými emisemi) a pokud by bylo potřeba, tak PHEV nasadí, doufejme, že to nebude dlouho potřeba (s nasazením PHEV jdou pak ruku v ruce restrikce na některé silnější ICE).
Škodovka má v rámci běžných automobilek dlouhodobě největší možnost individualizace.
Na druhou stranu pokud se ti Octavia IV facelift zdá, že má hodně variant individualizace interiéru, tak jak bys hodnotitĺ první generaci Octavie?
8 druhů látkového čalounění, 8 druhů kožených a polokožených.
A navíc, pouze základní výbava měla přesně specifikované čalounení, už od střední výbavy Ambiente si měl na výběr vždy z cca 4 typů.
A navíc, tehdy se čalounění nedávalo pouze na sedadla, ale stejně očalounit se musely i výplně dveří nebo loketní opěrka.
A navíc, při volbě béžového provedení čalounění se i všechny interiérové koberce dávaly v béžové barvě a béžovou barvu měla i třeba celá spodní část palubní desky, plastové části výplní dveří a další části interiéru.
A jak spočetli ve speciále Světa Motorů, tak nejvzácnější čalounění bylo červená kůže, vyrobeno bylo pohých 443 Octavií s tímto čalouněním. Tomu se říká individualizace.
Na druhou stranu pokud se ti Octavia IV facelift zdá, že má hodně variant individualizace interiéru, tak jak bys hodnotitĺ první generaci Octavie?
8 druhů látkového čalounění, 8 druhů kožených a polokožených.
A navíc, pouze základní výbava měla přesně specifikované čalounení, už od střední výbavy Ambiente si měl na výběr vždy z cca 4 typů.
A navíc, tehdy se čalounění nedávalo pouze na sedadla, ale stejně očalounit se musely i výplně dveří nebo loketní opěrka.
A navíc, při volbě béžového provedení čalounění se i všechny interiérové koberce dávaly v béžové barvě a béžovou barvu měla i třeba celá spodní část palubní desky, plastové části výplní dveří a další části interiéru.
A jak spočetli ve speciále Světa Motorů, tak nejvzácnější čalounění bylo červená kůže, vyrobeno bylo pohých 443 Octavií s tímto čalouněním. Tomu se říká individualizace.
mno, ale zas Octa I. bol najdôležitejší model pre Škodu, ktorým potrebovali ukázať, že dostaneš relatívne veľa za relatívne málo, potrebovali zmeniť image atď.
miromen
Stejně jako u FL golfu 7 a 8 i škodovka teď vyfasla na předni masce vysmaty rohlik což se mi určitě nelibi. Jako celek předek těžko řict ani lepši ani horši prostě změna ne nějak velka. Naživo to muže byt jinak. V interieru koukam, že vzadu je klima ovladana stale klasickymi tlačitky zde Golf již v pruběhu dostal dotyk. ovladani a stejně tak dostal v pruběhu i vykonnějši nabijeni přes USB z puvodnich 15W na 45W. Jinak tablety vyfasly koukam stejne jen škodovka pořad nizko.
Ještě koukam a RS taky vyfaslo krabi klepeta a jako celek předek vypada huř než předFL RS.
Ještě koukam a RS taky vyfaslo krabi klepeta a jako celek předek vypada huř než předFL RS.
Mne sa nepaci ta 13 palcova telka pred ocami ... ani vypnut to nemozes, inac nemozes pouzivat klímu. Za mna fail, ale nieco mi hovori, ze dnes to zakaznici chceju a Skodovka im to musi dat inac by sa zblaznili a davali im sodu v recenziach za male displaye a grafiku. Hruza
Jo no to nezakomponovani a větši velikost na krase rozhodně nepřidalo spiš naopak. Spiš bych čekal, že škodovka posune ten displej o něco vyše. Jako ten displej samozřejmě vypnout jde tedy nevim jak teď u FL, ale je jasne, že pokud se vypne tak nemaš teměř co ovladat. Ale tak pokud něco budeš chtit změnit no tak ho jednoduše aktivuješ. Jasně je to o ukon navic, ale nic co by bylo složite a zdlouhava. Tušim, že stači dotyk, kdekoliv a displej se znova aktivuje. No a pak je otazka jak často tu klimu vlastně měniš.
Keby bol vyssie je este viac v zornom poli, ze to na teba furt svieti - to mne velmi vadi, som citlivy na vizualny smog. Najlepsie sa citim v noci v aute, ktore ti do ksychtu svieti co najmenej a mozes sledovat cestu bez unavy.
EDIT: na jednu vec na klime saham furt - vnutorny okruh, blanka + ked ide predomnou stare TDI, alebo dieslovy Ford atd, okamzite ho zapinam... v gruppe si mozes trhnut, musis mat furt display zapnuty
EDIT: na jednu vec na klime saham furt - vnutorny okruh, blanka + ked ide predomnou stare TDI, alebo dieslovy Ford atd, okamzite ho zapinam... v gruppe si mozes trhnut, musis mat furt display zapnuty
V tom mam asi vyhodu a to jsem modroočko. Třeba moje druha polovička nema modre oči a je na světlo citlivějši. A třeba, když řidila ještě fokala tak měla potřebu si ten displej vypinat, ale jako spolujezdkyni ji nevadil. Ale je fakt, že zase nesnašim ruzne překažky v zornem poli takže takovy head up displej nechci ani vidět, ale ne pravě kvuli tomu, že sviti, ale jak piši.
Jenže on ten displej, když je vyše tak je lepe na očich a na ruku a třeba v golfu je ještě ten displej natočeny a to teměř po vzoru BMW a ne jak tomu bylo u G7, kde to bylo tak na pul cesty. A u octavky to sniženi je prostě znat.
No a ja jezdim permanentně na nočni režim nevim jestli jsi zkoušel a ten je si troufnu tvrdit z meho pohledu vyloženě neotravny. Snad jen velmi citlivi jedinci i při nočnim režimu budou mit v noci potřebu ten displej vypinat.
Jo to, že sahaš na klimu z těchto duvodu pravidelně je samo individual to třeba ja tuhle potřebu nemam. A je jasne, že v tomhle připadě tedy při pohaslem displeji tam ta prodleva bude. Ale pokud to někde dělaš teměř vždy tak přeci neni problem s tim dopředu počitat. Navic předpokladam, že škodovka ma taky automaticky vnitřni okruh, ktery často dokaže byt rychlejši než samotny řidič.
Jenže on ten displej, když je vyše tak je lepe na očich a na ruku a třeba v golfu je ještě ten displej natočeny a to teměř po vzoru BMW a ne jak tomu bylo u G7, kde to bylo tak na pul cesty. A u octavky to sniženi je prostě znat.
No a ja jezdim permanentně na nočni režim nevim jestli jsi zkoušel a ten je si troufnu tvrdit z meho pohledu vyloženě neotravny. Snad jen velmi citlivi jedinci i při nočnim režimu budou mit v noci potřebu ten displej vypinat.
Jo to, že sahaš na klimu z těchto duvodu pravidelně je samo individual to třeba ja tuhle potřebu nemam. A je jasne, že v tomhle připadě tedy při pohaslem displeji tam ta prodleva bude. Ale pokud to někde dělaš teměř vždy tak přeci neni problem s tim dopředu počitat. Navic předpokladam, že škodovka ma taky automaticky vnitřni okruh, ktery často dokaže byt rychlejši než samotny řidič.
Pozitvny je aj 1,5 85 kW a 45W nabijanie mobilov. Tie TDIcka by uz kludne mohli po tolkej dobe posilnit napr. na 88/92 kW a 125 kW. Cinsky dizajn svetiel z OII a OIII FL sa nastastie, nekona. Rozumny FL.
PS - ktovie, kde sa setrilo. Ci na paskovani kabelaze, pocte fixingov a pod.
Naživo to navíc do očí moc nebije ;-)
K dokonalosti už chybí jen lepší integrace tabletu do přístrojové desky a hlavně návrat "klasické" řadící páky namísto čudlu, na který se vždycky musím podívat, když jím šoupu.
Jinak Oktávka je nadále krásné auto s vynikajícími užitnými i kvalitativními vlastnostmi. Jediná svýtka tak může směřovat opravdu jen na ceny, protože nyní je to auto pouze pro firmy a firemní řidiče. Snad se i firmy pochlapí a odložením koupě dají najevo, že nejsou ochotny dávat doopravdy přemrštěné peníze za sice výborné auto, ale s neodpovídající cenou.