Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
amerlock
0
už by to chtělo pořádný třaskavý článek o elektromobilitě ať se můžou diskutéři zase pořádně porvat :D
Mr.Murphy
Ma V6, vic koni, stoji stejne, je o cca 250kg lehci a tim padem muze mit podvozek, ktery lze pouzit i ve meste. To jen tak aby rec nestala....
Samozrejme, co se rozmeru dotykace a poctu zbytecnych funkci tyce, tam nemuze Mercedesu konkurovat.
Tenhle Mercedes by mel byt samozrejme jinde jako kara pro kazdy den (spotreba, AWD), ale kdyz je podvozek nevhodny do mesta, tak nevim nevim.
Samozrejme, co se rozmeru dotykace a poctu zbytecnych funkci tyce, tam nemuze Mercedesu konkurovat.
Tenhle Mercedes by mel byt samozrejme jinde jako kara pro kazdy den (spotreba, AWD), ale kdyz je podvozek nevhodny do mesta, tak nevim nevim.
Tohle vůbec není soupeř pro julču qv, na to by měl mít mercedes c63 amg, která je ale pro tu “techniku formule 1” ještě větší průser (při srovnání s M3, RS4 nebo giulií qv) než tahle civilnější c43 amg. Tu zase v každém srovnávacím testu snadno vyřídí jak 340i tak S4, a myslím tím testy skutečných testérů, ne českých budulínků, co jsou rádi, že jim to amg vůbec někdo půjčí.
Na mladeho si drsny, neviem ci je jeho chyba, ze pre redakciu nepise ziaden 50 rocny ostrielany zavodnik. Zrovnavacku medzi C43, 340i a S4 este nemal, neviem no... na kvalite obsahu pre top narocnych by malo zalezat CNC.
To přece není otázka věku, těch testů s účastí c43 je na netu x a vesměs ne od padesátníků. Já mám problém s těmi hvězdami, pět hvězd by mělo znamenat, že to auto je špička mezi svou konkurencí. Jenže ono není a pět hvězd od budulínka je tam jen proto, protože se svezl celkem rychlým mercedesem. Od redakce motoristického média čekám lepší práci.
S poctom hviezd suhlasim, mozno by dal 5 vsetkym trom.
"na jedné fotce stojí exemplář mladého moderního českého muže u otevřených pátých dveří. Ten chasník má, tipuju, tak 170cm" ... minule si mu nalozil za jeho proporcie :-)
"na jedné fotce stojí exemplář mladého moderního českého muže u otevřených pátých dveří. Ten chasník má, tipuju, tak 170cm" ... minule si mu nalozil za jeho proporcie :-)
Politická korektnosť do každej diskusie?
Politicka nie, preco niekoho urazat na zaklade vzhladu ?
Ja som v tom žiadnu urážku nevidel.
V poriadku, tym je to vysvetlené :-)
Já jsem tím “exemplářem” jen okomentoval, co vidím kolem sebe, resp. jaké mladé muže vidám, tento mi prostě přišel typický. Nijak jsem ale jeho vzhled nehodnotil, pokud máš zato, že je na tom jeho vzhledu něco špatně, to už je tvůj názor. 😉
Pri tom co si tam nechal je tazke si vyvodit, ze si jeho vzhlad nehodnotil a nakoniec to jebneš na mna chacha. Klasik :-) Potom pride obhajit Fredy a da mi politicku korektnost :-) Vidno, ze spolu jazdíte :D
Nehnevaj sa na mňa ale to že sa poznáme/jazdiíme neznamená že musime mat rovnaký názor alebo sa musime plácať po ramenách.
Prídeš mi ako nejaký skôlkár s ktorým sa nikto nechce hrať.
Finito.
Prídeš mi ako nejaký skôlkár s ktorým sa nikto nechce hrať.
Finito.
Sa urazas, dal som smajlika, hned 3x do celeho textu aby bolo jasne, ze nou big díl.
Tys začal s podsouváním názorů, tak tady nebreč. ;-)
Mně je šumák, kdo tu píše testy, tenhle test c43 amg prostě smrdí musem, a to si může “víme první”, “jednička na netu” acz strčit za klobouk.
Mně je šumák, kdo tu píše testy, tenhle test c43 amg prostě smrdí musem, a to si může “víme první”, “jednička na netu” acz strčit za klobouk.
Niekedy sa clovek nepochopi v komentaroch, rad sa trochu natahujem (zo srandy) v diskusii.. upresnil si ze si 170cm chasníkom jeho vizual nehodnotil, svoj pohlad na test si odovodnil, okay beriem na vedomie :-) Dalej uz radsej nic.
Proboha, Lamale, těch 170 cm tam přece bylo, protože jsme řešili výšku nakládací hrany, použil jsem chasníka jako měřítko. Nějak se mi zdá, žes to pochopil, že si z něj dělám legraci pro jeho výšku? Nebuď labuť. ;-)
Pisal som bez ironie - "upresnil si ze si 170cm chasníkom jeho vizual nehodnotil," takze OKKKKKKKK, šmarjá
překvapilo mne těch plných 5 hvězdiček, když popis v článku je o hromadě ne celkem košér vlastností.
Asi aby se soudruzi na Chodově nenaštvali a už nedali ani dodávku do testu.
Jinak Mercedes Chodov - moje nejhorší zkušenost ze všech servisů a to mám posledních 20 let jenom německé premiovky ( Audi, MB, Porsche, BMW)
Jo na Proseku v Porsche to jsou také klouzci :no:
Nejlepší zkušenosti se servisy BMW ( Kopecký, Stratos i Renocar)
Asi aby se soudruzi na Chodově nenaštvali a už nedali ani dodávku do testu.
Jinak Mercedes Chodov - moje nejhorší zkušenost ze všech servisů a to mám posledních 20 let jenom německé premiovky ( Audi, MB, Porsche, BMW)
Jo na Proseku v Porsche to jsou také klouzci :no:
Nejlepší zkušenosti se servisy BMW ( Kopecký, Stratos i Renocar)
hvezdickove hodnoceni jsem ani nekomentoval.... :no: kdyby ten Mercedes mel lepsi podvozek tak by mel 6* z peti moznych ?? :-[]
hele chapu ze to nejsou auta pro uplne stejnou cilovku ale velikosti, tridou, kastli i cenovkou jsou si podobne tak proc to nevzit v uvahu.... ;-)
Jinak to 63AMG to je silene, uz jen ta hmotnost, to je zlo....
Jinak to 63AMG to je silene, uz jen ta hmotnost, to je zlo....
Chápu, ve smyslu, za podobné peníze je gqv lepší volba, to je jasné. Já jsem to myslel tak, že pro gqv může být z hlediska výkonů soupeřem c63, ale i ta je horší a výrazně dražší.
Upřesnil bych, bmw m440i vyřídí levou zadní i audi S 4 a je +- rychlé jak audi rs 5. A bmw m4 competition většinou porazí audi osmiválce. Tato herka c 34 amg je souper pro bmw m 440d. Docela mě překvapuje progres výkonu motorizací bmw a úpadek ostatních prémiovek.
Nejde jen o výkon, resp. dynamické hodnoty, obě auta, jak 340i tak S4 fungují lépe jako celek, odladěné šestiválce, podvozky, řízení, brzdy. Problém těch hybridních c amg je hlavně v tom, že nefungují jako sladěný celek, 340i nebo S4 ano. Jinak máš samo pravdu b58 ujede každému papírově srovnatelnému motoru a s58 umí stíhat i V8.
presne, ten veľmi tvrdý podvozok ma tiež zaujal. Ono keby to bolo C63, čert to ber, je to najvýkonnejšia verzia, hotsedan, tam sa s ústupkami v komforte musí rátať. Ale civilnejšia C43? Veď to je univerzál na každý deň a všetky situácie, nie okruhový špeciál. M340i na žiadny uskákaný podvozok netrpí a tipujem, že ani S4. Proste Mercedes to pokašľal a 5* si abolútne nezaslúži.
Naštěstí se C 43 AMG dá objednat i na menších kolech a nemusí tam být ani ty extrémní sedačky. Já bych to objednal takhle, o palec menší kola a asi civilnější sedačky. Protože nějaké setiny na okruhu honit nepotřebuji a spíš bych to bral jako svižné GT co pobaví i v zatáčkách.
Největší nevýhoda toho motoru je, že to je čtyřválec. Ano, jenom ten počet válců. Asi tak trochu psychologie. První mercedesy střední třídy W201 a jejich sportovní deriváty, byly taky jenom čtyřválce a jak to jelo. I tento motor jede fakt dobře. Že mu BMW pravděpodobně o něco ujede by mi zas tolik nevadilo. Na normální silnici to bude spíše o řidiči, (a) ta není okruh.
Spíše než mercedes, to pokašlaľ ten čo to konkrétne auto objednával. Ale je otázka, aké bolo zadanie.
Největší nevýhoda toho motoru je, že to je čtyřválec. Ano, jenom ten počet válců. Asi tak trochu psychologie. První mercedesy střední třídy W201 a jejich sportovní deriváty, byly taky jenom čtyřválce a jak to jelo. I tento motor jede fakt dobře. Že mu BMW pravděpodobně o něco ujede by mi zas tolik nevadilo. Na normální silnici to bude spíše o řidiči, (a) ta není okruh.
Spíše než mercedes, to pokašlaľ ten čo to konkrétne auto objednával. Ale je otázka, aké bolo zadanie.
Ja trochu pochybujem že to vyriešia o palec menšie gumy. Na jednom aute mením na zimu o dva palce menšie disky a nejak necítim výrazne vyšší komfort. Pochybujem preto, že by o palec menšie disky zmenili prejav z veľmi tvrdého na komfortný.
A k tomu R4: samozrejme ide aj o psychológiu. Image je viac psychológia, než rácio. A práve na tej psychológii si samotný Mercedes vybudoval image, keď AMGčka mali vždy viac valcov a väčší objem než konkurencia a boli na to patrične hrdí a zdôrazňovali to. Teraz takpovediac hynú vlastnými zbraňami, keď musia obhajovať presný opak, teda že majú menej valcov a menší objem než konkurencia. Musí to byť pre ich marketing ťažké a ponižujúce, ale je to ich vlastná chyba.
A k tomu R4: samozrejme ide aj o psychológiu. Image je viac psychológia, než rácio. A práve na tej psychológii si samotný Mercedes vybudoval image, keď AMGčka mali vždy viac valcov a väčší objem než konkurencia a boli na to patrične hrdí a zdôrazňovali to. Teraz takpovediac hynú vlastnými zbraňami, keď musia obhajovať presný opak, teda že majú menej valcov a menší objem než konkurencia. Musí to byť pre ich marketing ťažké a ponižujúce, ale je to ich vlastná chyba.
Jazdím večšinou Véčkom, občas Vitom a tam rozmer obutia robí dosť. Tuto to nemám vyskúšané.
S psychológiou počtu valcov vlastne už od faceliftu W202 musím súhlasiť. Ale na tú teraz začína byť horšia doba, ale uvidíme za 2 roky, čo sa bude diať v EU.
S psychológiou počtu valcov vlastne už od faceliftu W202 musím súhlasiť. Ale na tú teraz začína byť horšia doba, ale uvidíme za 2 roky, čo sa bude diať v EU.
Dodnes si pamätám, keď som prvýkrát videl a počul C63 AMG s tým 6,2 litrovým osemvalcom. To bol neskutočný zvuk, nie som zrovna fanúšik M-B, ale ten zvukový prejav osemvalca AMG bol proste neprekonateľný. Ďalšia generácia AMG dowsizovala na 4 litre, ale furt tam bol zvuk V8, menej výrazný, ale bol.
Akceptoval by som zmenu z V8 na R6, radová šestka je skvelá konfigurácia s jedinečným zvukom, iným ako V8 a pre niekoho aj krajším a nevnímal by som to ako nejaký imidžový pokles.
Ale nahradiť V8 štvorvalcom je fail, R4 proste nemá nijaký charakter. Zvuk sa môžu pokúšať nahradiť výfukom či vnútri reprákmi, ale zvuk samotného motora a jeho charakter je v ťahu. A keď k tomu pridáme stovky kíl bateriek, ktoré zabijú agilitu v zákrutách, tak je proste všetko zle.
Akceptoval by som zmenu z V8 na R6, radová šestka je skvelá konfigurácia s jedinečným zvukom, iným ako V8 a pre niekoho aj krajším a nevnímal by som to ako nejaký imidžový pokles.
Ale nahradiť V8 štvorvalcom je fail, R4 proste nemá nijaký charakter. Zvuk sa môžu pokúšať nahradiť výfukom či vnútri reprákmi, ale zvuk samotného motora a jeho charakter je v ťahu. A keď k tomu pridáme stovky kíl bateriek, ktoré zabijú agilitu v zákrutách, tak je proste všetko zle.
Allo
Tak s těch je mi na blití :no: Ten hnusnej tlustej černej rantl tam fuj...
I ten design Mercedesů je rok od roku hnusnější, a to se mi mercedesy dříve líbili dost...
I ten design Mercedesů je rok od roku hnusnější, a to se mi mercedesy dříve líbili dost...
iudex
Tak k tvrdému podvozku už som sa vyjadroval vyššie, pre univerzálne auto a nie top športovú verziu je to prús_r a ak s takým autom nemôžem normálne jazdiť po meste (kde sa aj tak 50% času bude vyskytovať), tak je to fail.
Každopádne i keby mal podvozok vyvážený ako 3er, i tak je to auto absolútne nezaujímavé. Mohli sa motorári snažiť ako chceli, sebelepší R4 nenahradí V8. Proste ak by som chcel nadupaný štvorvalec, idem do Civicu type R alebo Golfu R. Ale od Mercedesu C, prémmiového sedanu strednej triedy chcem predsa niečo viac ako od mainstreamového hotheču. Toto je imidžovo väčší fail ako keď malo Áčko rovnaký motor ako Renault a Dacia.
A ako čítam ani tou spotrebou (a teda emisiami) neboduje, spotreba 11,3 litra je na tak malý motor tragédia; šesťvalcová 340i jazdí v priemere za 9,6 l.
A ako bonus je C43 drahšia ako M340i. Proste síce vo všetkom horšie, ale zato drahšie.
Každopádne i keby mal podvozok vyvážený ako 3er, i tak je to auto absolútne nezaujímavé. Mohli sa motorári snažiť ako chceli, sebelepší R4 nenahradí V8. Proste ak by som chcel nadupaný štvorvalec, idem do Civicu type R alebo Golfu R. Ale od Mercedesu C, prémmiového sedanu strednej triedy chcem predsa niečo viac ako od mainstreamového hotheču. Toto je imidžovo väčší fail ako keď malo Áčko rovnaký motor ako Renault a Dacia.
A ako čítam ani tou spotrebou (a teda emisiami) neboduje, spotreba 11,3 litra je na tak malý motor tragédia; šesťvalcová 340i jazdí v priemere za 9,6 l.
A ako bonus je C43 drahšia ako M340i. Proste síce vo všetkom horšie, ale zato drahšie.
Ony obě amg verze céčka dostaly všude v testech vyprášeno, nesladěný pohon, papírové koně, nekomfortní jízda, slabší agilita, citelná nadváha, vysoká cena. Tahle generace amg céček je propadák.
Teraz už len dúfať že MB nebude s R4 motorami aj keď akokoľvek výkonnými v tejto triede trendsetter. Mňa by zaujimalo čo je ten tvrdý podvozok podľa testera, u takéhoto hot sedanu (copyright iudex) to je asi fakt neprijateľné. Chlapci by mali ísť na skusy a kukačku ku AR.
Aktuální šestiválec ukazují, s jak příjemnou spotřebou se dá jezdit dynamicky a do nadupaného R4 budou prostě litry jen padat. Někdy před rokem šlo pár článků o tom, že MB další nasazování R4 do AMG modelů zváží, stejně jako návrat k zánovnímu R6.
tej 340i by som priemernu spotrebu ubral :)
Najel jsem s ní téměř 60 tis. km a rozhodně bych s ubráním souhlasil. Při normální jízdě si bere až neskutečně málo... :yes:
Barrichello
se dá koupit funglovka Charger 6,4 ScatPack https://www.sauto.cz/…harger/203916945
nebo předváčečka Hellcat 6,2 s kompresorem a 727 HP https://www.sauto.cz/…harger/202979164
A to je trošku jinej skalpel....
A jen o něco málo dražší je Vette https://www.sauto.cz/…rvette/194929696
předváděčka F-type https://www.sauto.cz/…f-type/163366538
a další zajímavá auta.
Je tak otázka jestli si vybrat zrovna tenhle MB
nebo předváčečka Hellcat 6,2 s kompresorem a 727 HP https://www.sauto.cz/…harger/202979164
A to je trošku jinej skalpel....
A jen o něco málo dražší je Vette https://www.sauto.cz/…rvette/194929696
předváděčka F-type https://www.sauto.cz/…f-type/163366538
a další zajímavá auta.
Je tak otázka jestli si vybrat zrovna tenhle MB
A Taky se za to dá koupit třeba
4 x Mitsu ASX, aby si mohl jezdit Po-čt v jiné barvě https://www.sauto.cz/…hi/asx/201012733
a 1 SSangYong Korando https://www.sauto.cz/…sangyong/korando?… a to už je jiné povození pánečku, to je na prodlouženej víkend Pá-Neděle
Proč si vybírat zrovna tohle MB žejo
4 x Mitsu ASX, aby si mohl jezdit Po-čt v jiné barvě https://www.sauto.cz/…hi/asx/201012733
a 1 SSangYong Korando https://www.sauto.cz/…sangyong/korando?… a to už je jiné povození pánečku, to je na prodlouženej víkend Pá-Neděle
Proč si vybírat zrovna tohle MB žejo
Akorát že Ssang Yong a Mitsu nemaj 700 koní a zrychlení za 3s :-):-):-) A není zábavný je řídit, ale jinak OK :-)
Když ty koně sečteš, je to podobný value x money ... je to relevantní jako dávat proti 4dveřovému sedanu Corvettu :D
akorát že Charger je taky 4dvéřový sedan :-)
On už ty sedany skoro nikdo nedělá, díky tomu že všichni kupují jak pomatení SUV a crossovery a když dělá, nejsou v nich ty správné motory :-) Popř. se to nevozí sem....
On už ty sedany skoro nikdo nedělá, díky tomu že všichni kupují jak pomatení SUV a crossovery a když dělá, nejsou v nich ty správné motory :-) Popř. se to nevozí sem....
K tomu c43 amg je dost přímých konkurentů, není třeba se ohánět chargerem, který navíc skončil.
Mercedes nabízí za menší peníze cle 450 s šestiválcem a za o něco víc cle 53 amg taky se šestiválcem. Obě auta jsou rychlejší, lepší, takže by musel zájemce nutně trvat na sedanu, aby koupil c43.
Mercedes nabízí za menší peníze cle 450 s šestiválcem a za o něco víc cle 53 amg taky se šestiválcem. Obě auta jsou rychlejší, lepší, takže by musel zájemce nutně trvat na sedanu, aby koupil c43.
Něco ke čtení. Určitě prostuduj v tomto pořadí ;-) ! Take it easy ;-) ;-)
1) https://www.quora.com/…a-complete-moron
po dočtení
2) https://www.quora.com/…op-being-a-moron
1) https://www.quora.com/…a-complete-moron
po dočtení
2) https://www.quora.com/…op-being-a-moron
Ondra Gryga
Tak nevím, řešil jsem před půl rokem jestli koupím audi s5 nebo bmw 440i a po svezení jsem koupil 440i gran coupe. MB jsem hned kvůli 4-válci zavrhl. S BMW jezdím mix. kolem 8,5 -9 l a to se rád svezu a mám rád zvuk toho motoru. Nechápu význam tak složité techniky,když to nakonec jezdí za 11 l a je to težké a díky hmotnosti a nastavení tvrdé. S 440i se jezdí každodenně pohodlně a dynamika rozhodně neschází.
Jo, takto nejako uvažuje typický kupec tejto kategórie áut. :yes: Prečo kupovať podvozkovo tvrdé auto so štvorvalcom, keď za tú cenu je komfortnejšie auto so šesťvalcom. Mimochodom 340i je vraj podvozkovo ešte vydarenejšia ako 440i, 4GC je kvôli vyššej hmotnosti trochu tuhšia ako ľahšia 340i. Ale sám som nemal možnosť porovnať, predávam ako som kúpil.
Ano, 440i má tužší podvozek, minimálně subjektivně na mě tak působila.
Je pravda, že na sport skoro nejezdím. To už je vyloženě prkno a až mě to někdy bolí za to auto. Takže i v individualu mám všechno na komfort.
Měl jsem i předešlou generaci F35 coupe 440i a to byla proti G-čku motokára. Teď je samozřejmě navíc hmotnost tím, že je to GC.
V 340i jsem nejel, takže nemohu soudit.
Měl jsem i předešlou generaci F35 coupe 440i a to byla proti G-čku motokára. Teď je samozřejmě navíc hmotnost tím, že je to GC.
V 340i jsem nejel, takže nemohu soudit.
Ja sport využívam často, hlavne kvôli motoru a jeho lepším reakciám. Podvozok je na normálnej ceste aj v športe úplne v poho, len v meste je sport moc tvrdý. Skôr mi v športe vadí zbytočne tuhé a umelé riadenie, to mám radšej v normali, kde je síce ľahšie, ale prirodzenejšie.
Prasivak P
som jediny ktoreho irituje toot vyjadrenie sefinziniera z mercedesu?
'Nedlouho poté přispěchala s vysvětlením, proč nové „céčko“ nedostane ani řadový šestiválec – podle šéfinženýra modelu Christiana Früha by výhody řadové „šestky“ pod kapotou nevyvážily přidanou hmotnost, spojenou nejen s větším motorem, ale i s potřebou prodloužení přídě vozu.'
jedna vec je predavat nedoladene auto so 4-valcom za 2,5 + mega, ale este este robit zo zakaznikov debilov, ze vlastne maju chciet 4-valec, mi pride ako uplna drzost
'Nedlouho poté přispěchala s vysvětlením, proč nové „céčko“ nedostane ani řadový šestiválec – podle šéfinženýra modelu Christiana Früha by výhody řadové „šestky“ pod kapotou nevyvážily přidanou hmotnost, spojenou nejen s větším motorem, ale i s potřebou prodloužení přídě vozu.'
jedna vec je predavat nedoladene auto so 4-valcom za 2,5 + mega, ale este este robit zo zakaznikov debilov, ze vlastne maju chciet 4-valec, mi pride ako uplna drzost
Hlavne je tá "výhoda" štvorvalca viditeľná na C63, to je ťažké ako prasa. Síce má len štvorvalec, ale zato 2145 kíl. No nekúp to. :-[] :-(
Ale OK, C63 je hybrid a tam tú hmotnosť nejako zdôvodnia baterkami. Ale čím zdôvodnia hmotnosť C43, ktoré je iba spaľovák? S dvojlitrovým štvorvalcom mať hmotnosť 1840 kg? Šesťvalcová Giulia QV s hmotnosťou 1620 kg sa len smeje.
Aj ostatné "argumenty" pána inžiniera sú na smiech. Argument o potrebe predĺženia auta nekomentujem, veď do predchodcov sa vošiel osemvalec a to boli menšie/kratšie autá. A napokon spotreba a emisie, reálna je oveľa vyššia ako pri šesťvalci v BMW.
Ale OK, C63 je hybrid a tam tú hmotnosť nejako zdôvodnia baterkami. Ale čím zdôvodnia hmotnosť C43, ktoré je iba spaľovák? S dvojlitrovým štvorvalcom mať hmotnosť 1840 kg? Šesťvalcová Giulia QV s hmotnosťou 1620 kg sa len smeje.
Aj ostatné "argumenty" pána inžiniera sú na smiech. Argument o potrebe predĺženia auta nekomentujem, veď do predchodcov sa vošiel osemvalec a to boli menšie/kratšie autá. A napokon spotreba a emisie, reálna je oveľa vyššia ako pri šesťvalci v BMW.
Asi tak, auto by vyzeralo lepsie skrz dlhsi cumak, malo by lepsi zvuk a lepsi prejav motoru, to predsa nechces, radsej tam dat vacsie turbo. A stou hmotnostou som si tiez povedal ze kde urobili sudruhovia chybu, ked moje auto so 6-valcom, tiez 4kolkou, o triedu vacsie, a este k tomu kombi, ma prevadzkovu hmotnost rovnakych 1840 kg. Preto aj mam pocit, ze povazuje zakaznikov za uplnych debilov, lebo sam to nemoze mysliet vazne tieto jeho argumenty.
Nacpali tam 1/4 tuny baterek a veliký motor/generátor, to je ta chyba!
Jestli C43 AMG v "normální" konfiguraci ještě jakž-takž rozumím, C63 se čtyřválcem už opravdu ne.
Jestli C43 AMG v "normální" konfiguraci ještě jakž-takž rozumím, C63 se čtyřválcem už opravdu ne.
×
Sdílení komentáře
×