Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-AMG C 43 4Matic – Hodně zábavný skalpel

Marek Bednář
Diskuze (62)

Druhé nejvyšší provedení třídy C sice má pouhý čtyřválec, ale navzdory tomu dokáže řidiče nadchnout svou technikou, precizností a rychlostí, najdete-li silnici, která mu sedne. Elektrifikaci používá nejlépe, jak to jde, a podvozek je znamenitý – dokud nemusíte jezdit po rozbitých městských ulicích.

Design, interiér


Novinářské mercedesy se mi, k mému smutku, poměrně často vyhýbají. Když se mi tedy naskytla příležitost sáhnout po klíčích nové generace třídy C, navíc ještě ve verzi AMG C 43 s elektrifikovaným turbodmychadlem, neváhal jsem navzdory tomu, že dvoulitrový čtyřválec je to největší, co v tomhle autě můžete dostat.

Automobilka potvrdila už před třemi lety, že vrchol třídy C generace W206 bude mít jen čtyřválcové motory včetně verzí AMG. Nedlouho poté přispěchala s vysvětlením, proč nové „céčko“ nedostane ani řadový šestiválec – podle šéfinženýra modelu Christiana Früha by výhody řadové „šestky“ pod kapotou nevyvážily přidanou hmotnost, spojenou nejen s větším motorem, ale i s potřebou prodloužení přídě vozu.

Mercedes-AMG C 43 Mercedes-AMG C 43

Protože se mi mercedesy celkem úspěšně vyhýbají, s minulou generací třídy C nemám zkušenost. A tak přistupuji k AMG C 43 W206 zcela nezaujatě, alespoň po této stránce. Vítá mě vůz profilu elegantního díky klasické koncepci pohonu, s velkými koly a pneumatikami s velmi nízkou bočnicí, mohutnou maskou kryjící chladič, který musí uchladit neuvěřitelným způsobem „nafoukaný“ čtyřválec a počtem koncovek výfuků stejným, jako je počet válců pod kapotou. 

Zobrazit celý článek
Marek Bednář
Diskuze (62)

Doporučujeme

Mercedes-AMG C 43
Cena základní sestavy 2 113 870 Kč
Výbava základní sestavy Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s paměťovou funkcí, Ovládání AMG na volantu, Ozdobné výplně interiéru - pletený kov "Metal-weave", Sada osvětlení interiéru, Čalounění stropu - tkanina černá, Aktivní asistent jízdy v pruzích, Asistent hlídání mrtvého úhlu, Asistent prevence kolize Active Brake Assist, Digitální přijímač rozhlasového vysílání DAB, KEYLESS-GO, Mercedes-Benz e-call, Monitorování tlaku v pneumatikách, Multimediální systém MBUX s rozšířenými funkcemi, Ochrana chodců (aktivní přední kapota), Příprava pro aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC, Rozšířená realita pro navigaci multimediálního systému MBUX, Dálkové elektrické otevírání/zavírání víka zavazadlového prostoru, Sada navigace MBUX Premiuu (3letá bezplatná aktualizace mapových podkladů pro navigaci, Komunikační modul LTE pro služby Mercedes me connect, Příprava pro Live Traffic Information), Sada pro parkování s 360° kamerou (Aktivní parkovací asistent s funkcí PARKTRONIC, 360° kamera), Středový airbag, Natáčecí zadní náprava s úhlem natočení 2,5°, Podvozek DYNAMIC BODY CONTROL s adaptivními tlumiči, AMG odtrhová hrana víka zavazadlového prostoru, Ambientní osvětlení., Syntetická kůže ARTICO/mikrovlákno MICROCUT černé, Přístrojová deska a vrchní díl dveří potažené syntetickou kůží ARTICO, Osvětlené prahové lišty dveří s výměnným krytem, Funkce projekce animací, Funkce projekce jízdních pruhů, Funkce projekce symbolů, Sada komfortních funkcí zrcátek, Osvětlení nástupního prostoru s projekcí loga Mercedes-Benz, Stěrače čelního skla s dešťovým senzorem Kč
Cena testované sestavy 2 516 577 Kč
Výbava testované sestavy Typ AMG Premium Plus (Ambientní osvětlení Plus, Sada navigace MBUX Premium, Sada konektivity, Bezpečnostní vesta pro řidiče, Asistent dopravního značení, Sada na opravu pneumatik TIREFIT, Dodatečné USB zásuvky, Palivová nádrž s větším objemem (66 l), Bezdrátové nabíjení pro mobilní telefony, Panoramatické elektricky ovládané střešní okno, Vyhřívání předních sedadel, Centrální 11,9" displej, Sada pro smartphone, Mercedes-AMG exteriér, Surround soundsystém Burmester® 3D, Mercedes-AMG interiér, Head-up displej, Sada DIGITAL LIGHT s funkcemi projekce, Snímač otisků prstů, Sdružený 12,3" displej, Automatická klimatizace THERMOTRONIC. Sada pro parkování s 360° kamerou) (+116.731 Kč), Sada AMG DYNAMIC Plus (Sportovní volant AMG Performance potažený kůží nappa/mikrovlákno MICROCUT, Červeně lakované brzdové třmeny) (+60.016 Kč), Sada AMG Night (Determální tmavá skla od B sloupku) (+28.508 Kč), Sada AMG Night II (Černé lesklé označení typu, Černě lakované prvky v masce chladiče) (+16.504 Kč), 20" disky kol AMG z lehké slitiny, 5dvoupaprskové (+37.510 Kč), Metalíza - stříbrná high-tech (+24.306 Kč), Laminovaná bezpečnostní skla s akustickou a tepelnou izolací (+3.601 Kč), Sada DIGITAL LIGHT s funkcemi projekce (Světlomety DIGITAL LIGHT, Asistent adaptivních dálkových světel Plus) (+0 Kč), Sada sedadel AMG Performance Advanced (Čidlo pro rozpoznání dětské sedačky na sedadle spolujezdce vpředu, Bederní opěrky nastavitelné 4 směry) (+64.517 Kč), Středová konzole - pletený kov "Metal-weave" (+4.501 Kč). Sada energizující klimatizace (+4.501 Kč), Bezpečnostní pásy v červené barvě (+0 Kč), Sportovní zvuk AMG Real Performance (+16.504 Kč), Aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC (+12.003 Kč), AMG Track Pace (+7.502 Kč), Palubní kamera (+6.002 Kč), Streamovací služby MBUX (+0 Kč), Personalizace zvuku (+0 Kč), Využití zbytkového tepla motoru (+0 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 16
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 300 / 6750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 265
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.7
Emise CO2: 196
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 455 / 0
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1840 / 510
Rozměr pneu: Continental 245/35 R20
Mercedes-AMG C 43
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4791
b) šířka (mm): 1824
c) výška (mm): 1450
d) rozvor (mm): 2865
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1602
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1170
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 601 / 869
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 952
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 893
k) šířka vpředu (mm): 1485
l) šířka vzadu (mm): 1479
délka sedáku vpředu (mm): 595
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 672
výška opěradla vzadu (mm): 647
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - iudex
16. 2. 2024 16:27
Re: Giulia Quadrifoglio
Dodnes si pamätám, keď som prvýkrát videl a počul C63 AMG s tým 6,2 litrovým osemvalcom. To bol neskutočný zvuk, nie som zrovna fanúšik M-B, ale ten zvukový prejav osemvalca AMG bol proste neprekonateľný. Ďalšia generácia AMG dowsizovala na 4 litre, ale furt tam bol zvuk V8, menej výrazný, ale bol.
Akceptoval by som zmenu z V8 na R6, radová šestka je skvelá konfigurácia s jedinečným zvukom, iným ako V8 a pre niekoho aj krajším a nevnímal by som to ako nejaký imidžový pokles.
Ale nahradiť V8 štvorvalcom je fail, R4 proste nemá nijaký charakter. Zvuk sa môžu pokúšať nahradiť výfukom či vnútri reprákmi, ale zvuk samotného motora a jeho charakter je v ťahu. A keď k tomu pridáme stovky kíl bateriek, ktoré zabijú agilitu v zákrutách, tak je proste všetko zle.
Avatar - mariov8
16. 2. 2024 16:05
Re: Giulia Quadrifoglio
Jazdím večšinou Véčkom, občas Vitom a tam rozmer obutia robí dosť. Tuto to nemám vyskúšané.

S psychológiou počtu valcov vlastne už od faceliftu W202 musím súhlasiť. Ale na tú teraz začína byť horšia doba, ale uvidíme za 2 roky, čo sa bude diať v EU.
Avatar - iudex
16. 2. 2024 14:42
Re: Giulia Quadrifoglio
Ja trochu pochybujem že to vyriešia o palec menšie gumy. Na jednom aute mením na zimu o dva palce menšie disky a nejak necítim výrazne vyšší komfort. Pochybujem preto, že by o palec menšie disky zmenili prejav z veľmi tvrdého na komfortný.
A k tomu R4: samozrejme ide aj o psychológiu. Image je viac psychológia, než rácio. A práve na tej psychológii si samotný Mercedes vybudoval image, keď AMGčka mali vždy viac valcov a väčší objem než konkurencia a boli na to patrične hrdí a zdôrazňovali to. Teraz takpovediac hynú vlastnými zbraňami, keď musia obhajovať presný opak, teda že majú menej valcov a menší objem než konkurencia. Musí to byť pre ich marketing ťažké a ponižujúce, ale je to ich vlastná chyba.
16. 2. 2024 12:17
Re: BMW
Pro mě ideál:
-motor sport
- převodovka, řízení, podvozek comfort
Avatar - iudex
16. 2. 2024 11:57
Re: BMW
Ja sport využívam často, hlavne kvôli motoru a jeho lepším reakciám. Podvozok je na normálnej ceste aj v športe úplne v poho, len v meste je sport moc tvrdý. Skôr mi v športe vadí zbytočne tuhé a umelé riadenie, to mám radšej v normali, kde je síce ľahšie, ale prirodzenejšie.