Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-AMG C 43
Mercedes-AMG C 43
Mercedes-AMG C 43
Mercedes-AMG C 43
56 Fotogalerie

TEST Mercedes-AMG C 43 4Matic – Hodně zábavný skalpel

Marek Bednář

Druhé nejvyšší provedení třídy C sice má pouhý čtyřválec, ale navzdory tomu dokáže řidiče nadchnout svou technikou, precizností a rychlostí, najdete-li silnici, která mu sedne. Elektrifikaci používá nejlépe, jak to jde, a podvozek je znamenitý – dokud nemusíte jezdit po rozbitých městských ulicích.

Design, interiér

Novinářské mercedesy se mi, k mému smutku, poměrně často vyhýbají. Když se mi tedy naskytla příležitost sáhnout po klíčích nové generace třídy C, navíc ještě ve verzi AMG C 43 s elektrifikovaným turbodmychadlem, neváhal jsem navzdory tomu, že dvoulitrový čtyřválec je to největší, co v tomhle autě můžete dostat.

Automobilka potvrdila už před třemi lety, že vrchol třídy C generace W206 bude mít jen čtyřválcové motory včetně verzí AMG. Nedlouho poté přispěchala s vysvětlením, proč nové „céčko“ nedostane ani řadový šestiválec – podle šéfinženýra modelu Christiana Früha by výhody řadové „šestky“ pod kapotou nevyvážily přidanou hmotnost, spojenou nejen s větším motorem, ale i s potřebou prodloužení přídě vozu.

Mercedes-AMG C 43Mercedes-AMG C 43 | auto.cz/Michal Kollert

Protože se mi mercedesy celkem úspěšně vyhýbají, s minulou generací třídy C nemám zkušenost. A tak přistupuji k AMG C 43 W206 zcela nezaujatě, alespoň po této stránce. Vítá mě vůz profilu elegantního díky klasické koncepci pohonu, s velkými koly a pneumatikami s velmi nízkou bočnicí, mohutnou maskou kryjící chladič, který musí uchladit neuvěřitelným způsobem „nafoukaný“ čtyřválec a počtem koncovek výfuků stejným, jako je počet válců pod kapotou. 

Pokračujte ve čtení vytvořením bezplatného účtu nebo přihlášením

Pokračovat