Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Řidiči v Česku často chybují při jízdě ve třech pruzích. Přitom je to tak jednoduché

S rozšiřováním a modernizací dálniční sítě se naše páteřní komunikace mnohdy rozšiřují o jeden pruh. Spousta řidičů ovšem vůbec netuší, jak se na silnici s minimálně třemi pruhy vůbec jezdí.
Zpět na článek
20. 2. 2024 07:19
20. 2. 2024 07:31
20. 2. 2024 07:59
20. 2. 2024 08:11
20. 2. 2024 08:56
20. 2. 2024 09:37
20. 2. 2024 13:47
20. 2. 2024 09:43
20. 2. 2024 10:01
20. 2. 2024 09:21
20. 2. 2024 11:23
20. 2. 2024 11:39
20. 2. 2024 12:32
21. 2. 2024 09:09
21. 2. 2024 09:58
21. 2. 2024 10:07
21. 2. 2024 10:33
21. 2. 2024 12:39
21. 2. 2024 16:51
22. 2. 2024 10:59
21. 2. 2024 17:27
20. 2. 2024 13:54
21. 2. 2024 07:45
20. 2. 2024 10:06
20. 2. 2024 10:07
20. 2. 2024 10:22
20. 2. 2024 10:33
20. 2. 2024 11:11
20. 2. 2024 12:33
20. 2. 2024 15:51
20. 2. 2024 17:29
21. 2. 2024 09:15
21. 2. 2024 09:59
21. 2. 2024 10:09
21. 2. 2024 17:29
20. 2. 2024 13:56
20. 2. 2024 10:07
20. 2. 2024 11:27
20. 2. 2024 12:20
20. 2. 2024 12:34
21. 2. 2024 07:46
20. 2. 2024 17:30
20. 2. 2024 22:38
21. 2. 2024 10:04
20. 2. 2024 07:41
20. 2. 2024 11:19
20. 2. 2024 07:46
20. 2. 2024 08:07
20. 2. 2024 10:17
20. 2. 2024 09:37
20. 2. 2024 09:44
20. 2. 2024 17:33
20. 2. 2024 10:05
20. 2. 2024 10:37
20. 2. 2024 11:56
20. 2. 2024 12:35
24. 2. 2024 10:52
20. 2. 2024 07:19
Téma
Toto asi nepochopím. Taká nádherná a aktuálna téma, a autor horko-ťažko vypotí sotva 20 mizerných krátkych riadkov... Zase raz bude diskusia obsiahlejšia a obsažnejšia ako sám "článok"?
Problém permanentnej jazdy v strednom pruhu nie je len český, u nás je to detto. Z nejakého dôvodu je pravý pruh často považovaný za pruh určený len pre kamióny. Otázka do pléna - ak ideš pravým voľným pruhom 130, a pred tebou sa v strednom pruhu motá nejaký jajo ani nie stovkou, za a) pokračuješ v jazde svojim pruhom alebo za b) hodíš ľavý blinker, preradíš sa o dva pruhy vľavo, predbehneš ho a potom sa zase cez dva pruhy zaradíš nazad do pravého pruhu?
Rozbalit vlákno
44
20. 2. 2024 07:31
Re: Téma
Asi za B je správne, ale ja robím A, pretože pred sebou mám voľný pruh a nikoho nepredbieham.
Avatar - Mikesus
20. 2. 2024 07:59
Re: Téma
Tohle těžko říct. Ty nemáš ve svém pruhu překážku a nemáš důvod měnit pruh. Kdyz jedeš stále ve svém pruhu, logiku nedává prejizdet pruhy kvůli někomu, kdo je ve vedlejším pruhu. Asi to podle zákona není správně, ale já technicky ani nepredjizdim, kdyz nemám ve svém pruhu překážku. Takze dělám A taky.
20. 2. 2024 08:11
Re: Téma
velmi lehko říct ... předjíždění vpravo je zakázáno a tím pádem jediné možné řešení konformní se silničním zákonem je přes dva pruhy vlevo a pak zase zpátky. Údajně větší přestupek než jízda v nesprávném pruhu je předjíždění vpravo 🤷
Jinak nechápu proč jízdu v středním a levém pruhu policie pořádně neřeší, neskutečně to snižuje průchodnost dálnice o bezpečnosti ani nemluvím.
20. 2. 2024 08:56
Re: Téma
Mi se líbilo na dálnici v Anglii. Tam se taky jezdí vlevo a předjíždí pravým pruhem, stejně jako u nás. :-)
Avatar - lyon667
20. 2. 2024 09:37
Re: Téma
Ve vyhlášce chybí přesná definice toho, co to vlastně předjíždění je, protože jaksi nepředpokládá výskyt fenoménu středoproudaře. Dle některých výkladů je předjíždění objetím pomalejšího vozidla s následným zařazením se před něj. Pokud ale pokračuji dál ve svém pruhu, o předjíždění by nešlo. Ještě jednodušší to je při souvislé koloně středoproudařů, tam o předjíždění výslovně nejde.

Jinak taky občas raději využiji "VIP pruh", než se poněkud nebezpečně mrcasit s dvakrát dvojí změnou pruhu.
20. 2. 2024 13:47
Re: Téma
Pozeram, ze sme na tom podobne: ani u nas zakon presne nedefinuje, co je to "predbiehanie". Kazdopadne ja z predpony "pred..." vyvodzujem, ze by malo ist o vozidldo iduce predo mnou. Nie vedla mna. Ak pred mojim vozidlom nikto nejde, nemam dovod menit pruhy. A vlastne ani nesmiem.

Si predstavme na chvilu taku absurditu, ze budem mat dialnicu na ktorej je 10 pruhov jednym smerom. Takze mam ist v pravom, a zaroven sledovat 9 dalsich pruhov nalavo odomna, ci sa tam niekde nezabudol daky pako? To by asi nebolo velmi bezpecne, takto delit pozornost...
Avatar - Mikesus
20. 2. 2024 09:43
Re: Téma
Nemůžu prejizdet někoho, kdo není predemnou? Kdyz nemám v pruhu překážku, proč bych měnil pruh?
20. 2. 2024 10:01
Re: Téma
Definice předjíždění v zákoně skutečně chybí (možná je to dobře :-) )
Třeba wiki píše : ...Předjíždění je manévr, při němž rychlejší dopravní prostředek či jedoucí osoba objede pomaleji jedoucí dopravní prostředek nebo jedoucí osobu a zařadí se před něj....

Jasně, wiki není směroplatná, ale ten prvek zařazení se před vozidlo může být při konfliktu námětem k diskuzi

https://cs.wikipedia.org/…BEd%C4%9Bn%C3%AD
Avatar - skejpa
20. 2. 2024 09:21
Re: Téma
Dvakrat doleva, pak dvakrat doprava. A ne, dement v prostrednim se pak stejne vetsinou nehne :D

Za me je A normalni podjizdeni. Museli by v prostrednim pruhu jet dva za sebou, pak by to byla soubezna jizda. Proto je nutne ho predjet vlevo.
20. 2. 2024 11:23
Re: Téma
"Podjíždění" by to bolo, keby si šiel v pruhu za ním, a predbiehal ho sprava. Ale pokiaľ ideš už pár km v pravom a on v strednom, tak by som si touto definíciou istý nebol. Každopádne mi príde riskantnejšie predbiehať cez dva pruhy doľava a potom zase naspäť, ako pokračovať rovno vo svojom pruhu. Na toto by som asi rád videl nejaké oficiálne vysvetlenie, pokiaľ existuje.
Avatar - skejpa
20. 2. 2024 11:39
Re: Téma
To je uplne jedno, ze jedes deset kilometru v pravym. Jestli je auto v levym, nesmis ho podjet. Co kdyz si te naposledni chvili vsimne, bude se chtit zaradit ale ty uz tam budes. Vysvetlovat to policajtum nechces. Proste blinkr doleva, znovu doleva, predjedes dle predpisu a pak se zaradis doprava jak uklada zakon. Ze on je kreten, za to nemuzes. Dela ti zivot tezsi ale s tim nic nenadelame.
20. 2. 2024 19:43
Re: Téma
Nemáš pravdu, když jedeš v pravým to svoje a prostě dojedeš pomalejším ve středním pruhu, NEMUSÍŠ jet přes dva pruhy tam a zpátky. Stačí pokračovat a nejedná se o předjíždění. Stejně když pojedeš v pravém 130 a ten v prostřední tě dojede, předjede a pak dá nohu z plynu - dle tvé logiky bych musel začít brzdit abych ho náhodou nepředjel, protože bych se tím dopustil podjetí :D Něco jiného je když bys do pravého pruhu zajel ze středního či levého abys si předjel pomalejší ve středním a levém. To se NESMÍ.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 09:09
Re: Téma
Samozřejmě že se o předjíždění jedná. Je to typické podjetí zprava.

Obecně nebezpečný manévr, kdy riskuješ že tě středoproudař vezme když se nepodívá do pravého zrcátka.

Reálně ale často také podjedu zprava, protože v hustém provozu je to menší zlo. Prostě pokud je levý pruh plný, prostřední blokuje dement a pravý je volný, tak jedu pravým.
Avatar - Mikesus
21. 2. 2024 09:58
Re: Téma
Ja nemám ve svém pruhu překážku, pruh neměnim, nemám co předjíždět a pokracuju dal. Žádné předjíždění není, když nemám žádnou překážku ve svém pruhu.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 10:07
Re: Téma
Ty a tvoje oslí hlava asi dosud nepochopila rozdíl mezi objížděním překážky a předjížděním pomaleji jedoucího vozidla že?
Avatar - Mikesus
21. 2. 2024 10:33
Re: Téma
Pomaleji jedoucí vozidlo je též překážka, to jsi nepochopil? Píšu to záměrně jednoduše, aby to pochopil i tne méně inteligentní. Bohužel koukám, že musím upravit své prispevky na skupinu s ještě nižším IQ.
A kdyz pomaleji jedoucí vozidlo není v mém pruhu, nemám důvod měnit pruh. Naopak, pokud ho změním porušil jsem povinnost jízdy vpravo, protoze nemám důvod měnit pruh, kdyz predemnou v něm nic není. Takze vlastně ty porušuješ to nejzákladnější pravidlo.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 12:39
Re: Téma
Neztrapňuj se víc než je třeba. Pomaleji jedoucí vozidlo není překážkou. Nelži.

Překážkou silničního provozu, slovy zákona o provozu na pozemních komunikacích, je vše, co by mohlo ohrozit bezpečnost nebo plynulost tohoto provozu, například náklad, materiál nebo jiné předměty, vozidlo ponechané na pozemní komunikaci nebo závady ve sjízdnosti pozemní komunikace.
Avatar - Mikesus
21. 2. 2024 16:51
Re: Téma
Jak to že ne? Pro tebe to je překážka, kvůli které musíš zpomalit. A buď ji predjedes nebo pokračujes jeho rychlosti. A když tahle překážka není v tvem pruhu, nemáš důvod zpomalovat ani předjíždět.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2024 10:59
Re: Téma
Jak to že ne? Protože to máš napsané černé na bílém polopatě v zákoně?!?
21. 2. 2024 17:27
Re: Téma
Hádaš sa zbytočne a naviac asi ani nemáš pravdu.
20. 2. 2024 13:54
Re: Téma
Už dávno sa polícia vyjadrila, ak jazdíte v pravom pruhu plynule, tak sa nejedná o predbiehanie, ja už dávno viem, že najrychlejsi pruh je pravý, s to aj v meste, keďže všetci polovodiči si myslia, že ľavý, a ten je potom plny
21. 2. 2024 07:45
Re: Téma
Áno, ale v pravidlách cestnej premávky to nikde uvedené ani vysvetlené nie je. Takže keď sa niečo stane, asi bude na vôli a nálade policajta, ako situáciu vyhodnotí. A to je dosť na prd.
20. 2. 2024 10:06
Re: Téma
Logické je "a" ale je to současně bráno jako vážný přestupek, takže povinnost je "b"
20. 2. 2024 10:07
Re: Téma
Souběžná jízda není přestupek.
20. 2. 2024 10:22
Re: Téma
Jistě to není, ale je tam podmínka, že vozidla se pohybují v koloně. Pokud je celkem prázná silnice a je tam samotnej jantar v prostředním, tak to neplní definici.
20. 2. 2024 10:33
Re: Téma
Definice pohybu kolony? 5 aut na 100m dálnice?
20. 2. 2024 11:11
Re: Téma
Hele, mě je to jedno, já za to nebojuju, mě taky serou ***i co jezdí uprostřed, já jen píšu jak to bude v reálu.
20. 2. 2024 12:33
Re: Téma
Vim. At policajt definuje kolonu vozidel. Pokud na dalnici nejsem sam, tak je to soubezna jizda.
20. 2. 2024 15:51
Re: Téma
Nemusí to dělat policajt, pokud nebudeš souhlasit pošle záznam do správního řízení atd. atd., myslím že dnes už to bude celkem dobře zdokumentováno a poldům je asi celkem šumafuk jak se to bude řešit. Výběr máš.
Avatar - Mikesus
20. 2. 2024 17:29
Re: Téma
já si nejsem jist ani jednou z variant. Já běžně jezdím prostě volným pruhem, nemám koho předjíždět tak pokračuji svým pruhem. Dělám to dlouho, nesčetněkrát byla v okolí i hlídka a nikdo nic neřešil. Sám jsem zvědav, kdy se něco takového konečně rozlouskne, protože jedno je údajně předjíždění zprava, i když ten vpravo nemá žádnou překážku a nemění pruh a druhá dle některých zákonná varianta je sakra nebezpečná.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 09:15
Re: Téma
Hele, na rovinu vykládáš pojmy jako dement. Typické já můžu vše...

Samozřejmě že to co předkládáš jako fakt je způsob obhajoby, který bych ve správním řízení volil a v případech na hraně by mohly uspět.

Ale obecně a modelově to jsou jen cancy co tu předvádíš.

2 auta nejsou kolona a nedělají soubezniu jízdu. Zprava je to vždy podjetí a nedovolené předjíždění mimo soubezniu jízdu nebo odbočení vlevo nebo jízdu ve městě.
Avatar - Mikesus
21. 2. 2024 09:59
Re: Téma
Žádné cancy. Nemám před sebou překážku, pokračují svym pruhem a nemam koho předjíždět. Mám před sebou překážku, predjizdim pruhem vlevo od překážky.
A sam jsi ukázal, že si taky motas pojmy. 2 auta již jsou soubezna jízda. Mnohokrát potvrzeno policií, i ředitelstvím.
Dále jízda v pravém pruhu a "predjeti" pravým pruhem je legální kdekoliv ve městě na viceproudych silnicích a jedna se o soubeznou jízdu i když tam vlevo bude jedno jediné auto
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 10:09
Re: Téma
Běž vrátit okamžitě papíry. Jsi nebezpečím provozu :-!

Rád si přečtu ten výklad a zdroj, kdy 2 za sebou jedoucí vozidla = souběžná jízda. Protože to jsou 3 vozidla, 2 jedoucí pomalu a třetí dojede 2 pomaleji jedoucí.
21. 2. 2024 17:29
Re: Téma
Aké dve autá za sebou? Ak tie dve autá idú každé v inom pruhu, logicky nejdú za sebou, nie?
20. 2. 2024 13:56
Re: Téma
Nie je to priestupok podľa polície, nikoho neprebiehas,kľudne pokračuj v svojom pravom, keď polovodiči sa trepu v lavom
20. 2. 2024 10:07
Re: Téma
Někdy A a někdy B. Záleží na situaci. Přejíždět 2 pruhy doprava a pak dva doleva může být nebezpečné. On tam v tom prostředním nemá co dělat!!!!!
20. 2. 2024 11:27
Re: Téma
No, keď už, tak najprv dva pruhy vľavo, až potom vpravo. Jedine že by si jazdil v Anglicku alebo Austrálii... :-D
V reáli je ti prd platné, že ten v prostrednom pruhu tam nemá čo robiť, situáciu musíš vyriešiť, alebo stiahnuť tempo a ostať za ním. :-D
20. 2. 2024 12:20
Re: Téma
C) předjet do pruhu za něj a vyblikat ho, ať se uhne doprava :D
21. 2. 2024 07:46
Re: Téma
To už by boli trúby dve...
Avatar - Mikesus
20. 2. 2024 17:30
Re: Téma
to ti někdy fungovalo?
20. 2. 2024 22:38
Re: Téma
Pokračuji v pravém. Přikazuje mi to zákon. Jezdí se v pravém pruhu. Je to bezpečnější, než přejíždět doleva a zpět doprava.
Avatar - Mikesus
21. 2. 2024 10:04
Re: Téma
Presne tak. Zákon říká, že se jezdi vpravo. A pokud nemáš překážku ve svém pravém pruhu, jsi povinen pokračovat ve svém pruhu, protoze ty další slouží jen na předjíždění a objizdeni. A když tam nemáš překážku, nemáš co předjíždět nebo objizdet.
20. 2. 2024 07:41
:-(
Milý autore, téma je fajn, ale jelikož si pletete strany, levá , pravá, tak tento článek je úplně o ničem .
Rozbalit vlákno
2
20. 2. 2024 09:50
Re: :-(
Díky moc za upozornění. Samozřejmě moje chyba. Při psaní jsem byl zdravotně trochu indisponován, myšlenky mi evidentně lítaly všemi směry ;-\
20. 2. 2024 11:19
Re: :-(
Ono by možno bolo lepšie písať články až keď ste fit, aby aspoň trochu za niečo stáli. Ako sorry, ale takúto správičku na pár riadkov upatlá školák za 20 minút, ak mu aj nekrivdím.
20. 2. 2024 07:46
Leve?
"...jsou levé pruhy obsazené pomalými kamiony..."

Ked som bol naposledy v CR, kamiony som videl vacsinou v pravom pruhu...
Rozbalit vlákno
2
20. 2. 2024 08:07
Re: Leve?
Autor přehání, není to takové špatné.
Občas se někdo najde, ale porušování maximální rychlosti je asi více časté.
Zejména, když se někdo vrací z chalupy z Vysočiny a chce mít prázdný levý pruh :-)
20. 2. 2024 10:17
Re: Leve?
Ano, většinou v pravém. Dost často v levém. Klidně 5km blokují dopravu.
20. 2. 2024 08:05
Lenora a pohodlíčko
Chování "řidičů" na tří- a víceproudé silnici je ovlivněno jejich mentálním pohodlím: ve středním pruhu jedu nejsnadněji, nesleduji nic vpravo ani vlevo, nezáleží na rychlosti. Kluci jako traveldrive nebo Nippon "předjedou" zprava a klídek pokračuje. Předjetí pomalejších aut (rychlost
Rozbalit vlákno
1
20. 2. 2024 11:28
Re: Lenora a pohodlíčko
Takže ten exot v strednom pruhu si Ty? ;-)
20. 2. 2024 08:11
spíš ignorace
než že by to neznali, prostě na to dlabou ;-\ ... ono dodržování dopravních předpisů je u nás problém ... většina lidí nezná rozdíl mezi nesmět omezit a nesmět ohrozit, viz třeba připojovací pruhy, nebo pravidlo zipu, či taková primitivnost jako rozjíždění na semaforech kdy se auta za sebou rozjíždějí se spožděním ... snad jednou v životě jsem zažil situaci že jsem stáli na semaforech a bylo nás šest a všech šest se dokázalo plynule rozjet na jednou ! ale člověk má všeobecně tendenci pomatovat si to špatný než to dobrý (ale to se jedná o přirozený instinkt který nám velí jakým situacím se vyvarovat)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
20. 2. 2024 09:37
kup
když je u připojovacího pruhu značka omezující rychlost, konec pruhu to omezení ruší?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lyon667
20. 2. 2024 09:44
Re: kup
To asi záleží, kde je umístěna a jakým způsobem. Teoreticky můžeš mít pro každý pruh jinou rychlost.
Avatar - Mikesus
20. 2. 2024 17:33
Re: kup
pokud už je u připojovacího, tak ho neruší. Pokud vím, rychlost ruší začátek křižovatky. U mimoúrovňového křížení to je tedy začátek odbočovacího pruhu. Pokud je značka u připojovacího, už je to v křižovatce a máš za ní takto pokračovat. Takhle bych to bral já. Pokud je ta značka ještě před připojovacím pruhem, tak tam bych to viděl jako ukončené
20. 2. 2024 10:05
Jednoduché
Stačí aby policie řešila nesprávnou jízdu v pruzích a neřešila blbosti typu rychlost 131km/h.

Z mého pohledu 60% řidičů nic z toho na obrázcích nedodržuje. 🙄
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
20. 2. 2024 17:34
Re: Jednoduché
131km/h nikdo neřeší, to slyším poprvé. tedy pokud se bavíš o dálnici a ne o městě.
20. 2. 2024 10:37
U Prahy
A kde v Česku jsou 3 pruhy zatím pouze u Prahy a v Brně se teprve 3. Pruh staví.
Rozbalit vlákno
3
20. 2. 2024 11:16
Re: U Prahy
A to nie je trojpruhová diaľnica, alebo sa po nej nejazdí, či ako? Alebo to má byť téma na riešenie, až keď pôjde trojpruhová diaľnica až k vám na dedinu? :-[]
Avatar - Mokrous
20. 2. 2024 11:56
Re: U Prahy
A na Ostravu jsi nikdy nejel???
20. 2. 2024 12:35
Re: U Prahy
V každém kopci jsou 3 pruhy.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2024 11:32
Nejhorší sou lidi
co jezdí ve středních pruhu 70 a rychleji jedou i kamiony v pravým :-) :-) :-) Na každé druhé dashcam truckerů k vidění :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
20. 2. 2024 14:39
Bylo by ovšem dobré připomenout, že ve městě
zmíněné pravidlo neplatí a pokud je silnice prázdná, mohu si jet v pruhu dle vlastního uvážení. Stejně se ovšem často najde lidoop, který má potřebu vyblikávat, kdy jedu ve městě v levém a pravý (případně pravý a prostřední) jsou přitom volné...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Mikesus
20. 2. 2024 17:35
Re: Bylo by ovšem dobré připomenout, že ve městě
pokud neblokuješ rychlejší auto, které tě nemůže jiným pruhem předjet/objet ( abych byl přesný, protože ve městě se to nebere za předjíždění ). Pokud tomu tak není, musíš uvolnit levý pruh.
ale souhlas. Dost lidí vůbec netuší, že ve městě mohou přejet do vedlejšího pruhu a pokračovat v klidu dál.
20. 2. 2024 22:44
Re: Bylo by ovšem dobré připomenout, že ve městě
Nemáte pravdu. Ani ve městě byste neměli překážet vlevo. Zákon totiž pokračuje, cituji: „Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě...“
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 09:22
Re: Bylo by ovšem dobré připomenout, že ve městě
Na tohle tu článek byl. A nepravdivý. Stejně jako píšeš ty.
To co cituješ totiž říká úplně něco jiného. Pokud by byly pruhy obsazené, tak řidič jedoucí v levém musí uhnout. To ale neznamená že když je pravý volný, tak řidič v levým musí uhnout do pravého, protože rychleji jedoucimu nebrání v jízdě. Ve městě samozřejmě.
Avatar - Mikesus
21. 2. 2024 10:07
Re: Bylo by ovšem dobré připomenout, že ve městě
Jak psal rohypnol i já na co reaguješ. Dokud je aspoň jeden pruh volný, můžeš být kde chceš. Pokud by byly všechny obsazené, musí ten vlevo uvolnit. Vsak to jsem taky psal. Nebo co tam není pravdivé s tím co cituješ ty?
Avatar - Barrichello
21. 2. 2024 09:10
Re: Bylo by ovšem dobré připomenout, že ve městě
pokud sou ostatní pruhy prázdné a nikoho nepředjíždíš, nemáš vlevo co dělat :-)
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 09:18
Po přečtení diskuse
Musím říct, že téma by si zasloužilo mnohem podrobnější článek.
My Češi prostě umíme paragrafy překrucovat fakt skvěle :yes:
Rozbalit vlákno
0
21. 2. 2024 13:32
Předjíždění x souběžná jízda
Co je souběžná jízda bohužel zákon říká jasně (vše ostatní je předjíždění):
„Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (tzv. souběžná jízda); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.“
--
Za neopodstatněnou jízdu v levých pruzích byla ještě loni pokuta 1500kč a dva body. Za podjíždění (nedovolené předjíždění) se dávalo 10000kč a 7 bodů + zákaz řízení na 6-12 měsíců a vždy to muselo jít do správního řízení.
Takže pokračovat pravým pruhem lze jen, pokud jsou v obou pruzích souvislé kolony. Ono se to většinou nepokutuje, ale pokud ano, tak člověk dopadne hodně špatně.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - yarda
24. 2. 2024 10:52
D11 2/3/2 pruhy
Když jedu z Prahy po D11, kousek za Prahou se dva pruhy rozšiřují na tři. Asi po dvou kilometrech se pravý pruh mění na odbočovací. Takže když auta, třeba kamiony co jedou v pravém pruhu a pokračují rovně se musí dostat do toto vedlejšího, auta co jedou v tom vedlejším buď musí zpomalit nebo přejet do toto úplně levého a auta co jedou v tom levém.... Když tamtudy jedu, tak se dost bojím, tohle nemohl vymyslet žádnej malej B. L. Bec. Doufám a věřím, že je to jen přechodně.
https://maps.app.goo.gl/jBE5XwZ2nuw97Twp6
Rozbalit vlákno
0