Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi otevřelo další nabíjecí centrum. Bezbariérový přístup bere vážně

Svou vlastní síť nabíjecích stanic si Audi rozšiřuje po Německu už od roku 2021. Bezproblémové a pohodlné nabíjení chce přitom nabídnout i lidem, na které se dost často zapomíná.
Zpět na článek
9. 3. 2024 10:07
9. 3. 2024 13:41
10. 3. 2024 09:33
10. 3. 2024 13:32
11. 3. 2024 01:33
10. 3. 2024 13:28
11. 3. 2024 18:46
10. 3. 2024 13:36
Avatar - Horký Rom
9. 3. 2024 10:07
moc líbí
Díky za každou novou pozitivní zprávu ze světa elektromobility.

Elektrická budoucnost je ještě blíž, než jsme čekali :yes:
https://fdrive.cz/…-rezervaci-12098
https://fdrive.cz/…imi-motory-12097
Rozbalit vlákno
0
Avatar - apoho
9. 3. 2024 10:15
zákazníci po tom volají
Po výstavbě nákupních center v 90-kách, které se pak staly chrámy oddechu, zábavy, hazardu a nákupu zejména pro rodiny s dětmi společnost postupuje do vyššího levelu.
Začalo se s výstavbou nabíjecích hubů, které poskytnou zábavu, oddech a jiné ptákoviny a rodiny tam mohou trávit krásně víkend s dětičkami :-)

To je tak, když cesta se stává cílem :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - cizekHUNTER
9. 3. 2024 11:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 13:41
No, paráda!
A teď už jen zbývá, aby všechny nabíjecí body ve městech i podél cest byly na této úrovni, tedy minimálně s tou střechou a na sídlištích, aby jich byly řádově stovky a pak člověk tu nařizovanou elektromobilitu třeba zkousne.
Rozbalit vlákno
64
Avatar - cizekHUNTER
9. 3. 2024 15:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - eLzyx
9. 3. 2024 16:00
Re: No, paráda!
k čemu by to bylo dobré? Takové huby mají být podél dálnic a hlavních silničních tahů. Tam potřebuješ 24/7 zázemí.
U Tesly takové máme a některé jsou super. Přijedu ve 2h ráno, všude zavřeno, ale Lounge si otevřu kódem od Tesly. Můžu jít na WC, udělat si kafe, čaj, někdy tam jsou i automaty na jídlo. V některých jsou herní konzole, jednou jsem viděl i malou lezeckou stěnu, stoly na pingpong. A v některých jsou odhlučněné "kanceláře".
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 16:17
Re: No, paráda!
K čemu? No k tomu, abys měl servis srovnatelný s běžnou praxí u ICE.
Ne každý má rodinný dům, garáž a wallbox a stejně tak, ne každý jezdí za den jen 50 km a podobně, aby ho nabíjení netrápilo.
A nikdo není zvědavej na to se prát v dešti s kabelem a pak smrdět v autě, nebo hledat stejně mizerný veřejný stojan a pak jít domů kilometr pěšky v dešti s kartonovou krabicí atd.
A po 20 minutách doma jít zpět kilák pro auto a jít ho přeparkovat a pak jít zase domů.
Prostě budou lidi, pro které je EV skvělá věc a pak ti druzí, pro které je to noční můra.
Takže až bude cena rozumná, výdrž a bezpečnost špičková a infrastruktura na úrovni, kde se z toho běžnej člověk neosype, tak fajn. Pak to možná i půjde.
A samozřejmě běžnej člověk nepotřebuje lounge s vodotryskem, konzolemi a fůru dalších číčovin. Ale měla by tam být střecha, WC, občerstvení, atd. podle lokality. Před bytovým domem by stačily AC konektory, kde stačí odpojit šňůru druhej den, bez penalizací atd. Ale ne jeden na sídliště. Tohle bude na hodně dlouhý roky.
9. 3. 2024 21:50
Re: No, paráda!
Taky muzes jeste hodne dlouhý roky jezdit spalovakem. V cem je problem?
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 22:24
Re: No, paráda!
V tom, že nejsem omezenec, kterej vidí jen svůj dvorek, ale zajímá mě i co ostatní.
Avatar - cizekHUNTER
10. 3. 2024 01:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 3. 2024 07:39
Re: No, paráda!
A dvorek emisi ve městech a zdravotní následky, dvorek vyvadeni penez z ekonomiky, dvorek totalni závislosti na rope a jeji cene te nezajima?

Podle navrhu EU si jeste v roce 2035 muzes koupit spalovak a dal ho pouzivat. Takze min do roku 2040 jsi v pohode.
Muj nazor je, ze pri dnesni rychlosti vyvoje baterii a poklesu jejich ceny nebudes spalovak v roce 2035 chtit.
10. 3. 2024 07:52
Re: Re: No, paráda!
Co to placas zase za hluposti
10. 3. 2024 09:06
Re: No, paráda!
Straseni emisema a zdravotnima nasledkama je hezky, ale neaktualni. Moderni spalovaky nejsou hrozbou pro kvalitu ovzdusi ve mestech nedejboze hybridy, ktery umi ujet beznou denni porci km na baterky.
10. 3. 2024 09:19
Re: No, paráda!
Tak to je samozrejme nesmysl.
Doporucuju posledni cislo sveta motoru speciál a vysledky mereni z ulic.
10. 3. 2024 12:33
Re: No, paráda!
Jasny vole. Me neco vypravej o spatnym vzduchu ve mestech. Jsem jako dite vyrustal za ery Wartburgu a kotlu na uhli. Tyhle svoje choulostivy zeleno kecy jak moderni auta cini vzduch ve mestech jedovatym si nech pro sve zelene souputniky. Myslim ze mereni CHMI mluvi jasne. Ve mestech mame aktualne krasny vzduch.
10. 3. 2024 12:42
Re: No, paráda!
Jak jsem psal. Doporučuji posledni svet motoru speciál. Je tam clanek na toto tema a je tam i odstavec na tema ktere jsme spolu psali minule a to DPF a jeho zanášení.
Nemusis verit me, klidne si to přečti od jinych.
11. 3. 2024 18:15
Re: No, paráda!
Poslední Svět motorů je tvoje bible nebo proč se tady na ní pořad odvoláváš?
10. 3. 2024 09:33
Re: No, paráda!
Až na to, že žádný idiotský zákaz prodeje spalovacích aut od r. 2035 platit nebude. Už teď je jasné, že bude po volbách do europarlamentu zrušen! :-) :yes:
10. 3. 2024 09:48
Re: No, paráda!
A co se tim změní?
Myslis ze zbytek sveta zastaví vyvoj baterii?
10. 3. 2024 12:36
Re: No, paráda!
Vyvoj baterii je v poradku, ale trh si musi vybrat cim se bude jezdit. Ne par uredniku v Bruselu.
10. 3. 2024 12:43
Re: No, paráda!
“Úředníci” v Bruselu se jen snazi zachranit evropsky automotiv.
11. 3. 2024 11:18
Re: No, paráda!
Ale no to určitě. Takže oni se snaží zachránit automotive tím, že přestaneme vyrábět to co umíme a o co je na našem trhu zájem a začneme vyrábět to na co potřebujeme nakupovat baterie z Číny. Ten úředník v Bruselu by udělal nejlépe, kdyby se nesnažil nic zahraňovat. Ideálně kdyby nedělal nic. Kdyby nevymýšlel hovadiny typu EURO7 a další hovadiny které auta jen prodražují, tak se může v Evropě vyrábět pro naše potřeby levná auta a ta čínská tady nebudou mít moc prostoru.
11. 3. 2024 11:22
Re: No, paráda!
Takhle nejak asi probíhala jednani v Nokia…
11. 3. 2024 12:12
Re: No, paráda!
Já ale přeci netvrdím, že nemají automobilky vyvíjet EV. Jen bych to neřídil z Bruselu a nechal to na vedení automobilek, ať se zařídí jak uznají za vhodné.
10. 3. 2024 12:35
Re: No, paráda!
Tesim se na to a doufam ze to klapne. To mistni zelena uderka asi neprezije. Btw osobne bych ho nerusil ale odsunul na rok 2045.
10. 3. 2024 13:58
Re: No, paráda!
Opravdu zijes v přesvědčeni, ze se v pripade takoveho rozhodnuti budu vztekat? Max budu smutny ze spatneho rozhodnuti.
Jinak fascinující je, jak se zde stale objevuje neco ve smyslu “diktát z Bruselu”. Ale to, ze se napr u EURO7 ukazuje, ze o zadny diktát nejde, ale jde o normalni demokraticky proces se nejak přehlíží.
11. 3. 2024 11:22
Re: No, paráda!
Pokud by to nebylo tlačeno Bruselem, tak se EURO7 může úplně vypustit. Není totiž potřeba. S ohledem na fakt, že do budoucna 20-30% trhu budou tvořit EV není znečištění způsobené auty nijak zásadní problém. A pokud se povede stará auta nahradit za EV nebo zbytek EURO6, tak není co řešit.

Tak pevně doufám, že budeš smutný a termín 2035 padne. Ať si EV najdou cestu k zákazníkům dobrovolně a ne násilně stanoveným datem.
11. 3. 2024 11:25
Re: No, paráda!
Chapes fungovani EU? Asi ne. Brusel sam od sebe fakt nic nevymyslí. Vzdy je to zadání některého z členů EU.
11. 3. 2024 12:15
Re: No, paráda!
Brusel beru jako obecný pojem, jestli to předloží nějaký člen EK a pak to projednává zbytek jejich soudruhů v rámci EU parlamentu na principu, že řídí to co mají nechat být, nic nemění.
Avatar - eLzyx
10. 3. 2024 13:32
Re: No, paráda!
já omezenec asi jsem, mě je jedno čím jezdí ostatní. Jsou lidi, co bydlí v paneláku a mají EV a jsou z toho nadšení. Jsou lidi, co mají EV a bydlí v baráku a hejtují to. Jsou lidi, co mají spalováky. Mám kamarádku, co jezdí do práce na koni.
A já říkám jediné - jejich volba. Kdybych se měl starat o každého, tak nedělám nic jiného. Proč ta kámoška jezdí na koni? Nemá na benzin a údržbu auta, protože má koně. Aha, tak co jí tak zakázat koně ... ale to asi nebude řešení.
Avatar - Mokrous
10. 3. 2024 19:27
Re: No, paráda!
Ale no tak. O voze a o koze...

Já přece nemluvím o tom, že lidi nemají mít volbu. Právě naopak.
Ale tady se zatím tvrdí, že za 11 let volba nebude.

Já nejsem soudruh, co jde zakazovat koně, právě naopak.
Avatar - eLzyx
11. 3. 2024 01:33
Re: No, paráda!
no, ale stejně tě zajímá, kdo čím bude jezdit, resp. jaký u toho bude mít komfort. Nechápu tohle myšlení, starat se o ostatní svéprávné lidi. Viz "V tom, že nejsem omezenec, kterej vidí jen svůj dvorek, ale zajímá mě i co ostatní."
Mě jsou ostatní u zadele. Jak si to vyřeší, nebo jak to bude pro ně komfortní je mi jedno. Taky neřešíš, že na sídlišti v Mostě nemají lidi kde parkovat. Nebo že mi před barákem parkují cizí auta, která si tu nechávají lidé, co přesedají do sdílených aut na cestě do práce, takže mi to zhoršuje výhled při výjezdu ze dvora, což má přímý vliv na bezpečnost. A bezpečnost je nad komfortem, ne?
Jinak co se týče tvého komentáře na začátku - pořád se na to díváš z pohledu spalováku. Přijedu, vystoupím, zasunu kabel, potřebuji střechu, abych mohl stát vedle auta ... neříkám, že by se nehodila (solární), ale ono to obvykle funguje tak, že přijedu, vystoupím, vezmu si deštník, když tedy prší, zasunu kabel a odcházím nakoupit, nebo do gymu, do kina, divadla. Nemám deštník? Zmoknu. Ale to zmoknu i s tím spalovákem, protože jdu také nakoupit, nebo do gymu, kina, divadla ...
WC u takových "netranzitních" nabíječek nepotřebuji, protože jsou právě u těch obchodů, gymů, kin ... že tam mají zavřeno, protože svátek, 2h ráno? Furt lepší stav než pumpa, která má zavřeno, otevírá až v 5h ráno (Orlen u nás ve městě).
Co se týče toho "hledat stejně mizerný veřejný stojan a pak jít domů kilometr pěšky v dešti s kartonovou krabicí atd.A po 20 minutách doma jít zpět kilák pro auto a jít ho přeparkovat a pak jít zase domů.", tak aktuálně musíš vzít za vděk rychlonabíječkami u obchodů atp. kdy nabíjíš během doby, kdy v tom místě děláš něco jiného a byl bys tam tak jako tak. Ano, chce to trošku plánování. Ale není to složité. Ano, ideálem by bylo, aby v každé ulici byly AC sloupky bez nutnosti odpojování ve chvíli, kdy je auto nabité. Ty nejsou. Proč? Protože peníze. Nikdo nebude stavět infrastrukturu, kterou by 20 let musel dotovat. Až ta poptávka bude, budou i stojany v každé ulici - viz to video, na které jsem tě odkázal.

Tranzitní nabíječky jsou ale něco jiného. Ať na dálnicích, nebo okreskách. Tam by to zázemí chtělo mít.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 11:56
Re: No, paráda!
Asi jsem z jiný planety, protože nerozumím tvojí logice.

To není "ale, stejně tě zajímá" To je: "právě proto mě to zajímá"
Proto, protože to má být nařízeno povinně.
Kdyby to nebylo nařízeno, tak mě to potom samozřejmě zajímat nebude a každý, ať si řeší svůj život, jak uzná.
10. 3. 2024 09:04
Re: No, paráda!
A nechtela ta vase zelena sebranka v roce 2035 koncit s vyrobou spalovaku a hybridu nebo to uz neplati?
Avatar - eLzyx
10. 3. 2024 13:28
Re: No, paráda!
ukážu ti video z "budoucnosti" - https://www.youtube.com/watch?…
Takže to půjde.
Otázkou je, jestli to zase uděláme "počesku", tedy nefunkčně, draze, nesmyslně
10. 3. 2024 02:11
Re: Re: No, paráda!
Tak to je parada, ked si majitelia tesiel mozu rano o 2hej zorganizovat pinpongove kolecko 😂
10. 3. 2024 09:02
Re: No, paráda!
To je krasna predstava si ve 2 rano 100-200 km od cile hodinku pohrat na Playstationu. To byl vzdycky muj sen 😅
10. 3. 2024 11:06
Re: No, paráda!
Tak na 100km fakt hodinu nabijet nemusis.
Proste strach lidi co nepoužívají EV.
10. 3. 2024 13:08
Re: No, paráda!
I pul hodiny je otravnych a prestan s tim neustalym obhajovanim a bagatelizovanim zjevnych nedostatku.
10. 3. 2024 13:18
Re: No, paráda!
https://fdrive.cz/…ti-nabijeni-6411
Tady nejde o obhajobu, ale o to abys ty, jako kritik EV, uváděl alepoň trochu realna data.
11. 3. 2024 11:23
Re: No, paráda!
A když zrovna nebude po ruce supercharger, který je jako šafránu, ale normální 50 kW nabíječka, tak tam budeš smrdět jak dlouho na té nabíječce?
11. 3. 2024 11:30
Re: No, paráda!
Prvni. Psal si to jako reakci na tuhle rychlonabijecku.
Druha, v mnoha zemích jsou rychlonabijecky rozšířenější nez v ČR.
Treti. Opet tu predvadis to co pravidelne. Nejdriv placnes nesmysl o hodině na nabijecce pro 100km a pak zacnes hledat jak to je.
11. 3. 2024 12:18
Re: No, paráda!
To bylo taky myšleno obecně. Samozřejmě, že ti bude půlhodinka stačit, když se budeš chtít jen dostat 100 km domů. Zjevně ti unikla podstata toho proč jsem to napsal. Tj. to zmíněné nepohodlí, které tě donutí v nevhodnou hodinu trávit neúměrně dlouhý čas, kvůli tomu, aby si mohl pokračovat dál. Jestli ti bude stačit jen půlhodina na to, aby si mohl poskočit dalších 100 km, tak je to jen menší nepohodlí. Může být, že budeš potřebovat pokračovat dál a budeš tam smrdět hodinu, aby si baterku nabil a ujel dalších 200-300 km.
11. 3. 2024 12:27
Re: No, paráda!
Znova, na rychlonabijece stravis pro 200km čtvrt hodiny. Tedy vlastne stejne jako se spalovakem. Protoze curat nejspis nekdo pujde.
11. 3. 2024 15:16
Re: No, paráda!
Jistě na papíře to bude čtvrt hodiny. To víš, že jo. ;-)
11. 3. 2024 15:22
Re: No, paráda!
Tak si to nekdy zkus.
Ono nadavat pod clanky je jednodušší, co?
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 12:10
Re: No, paráda!
Přesně. Vezmi stodolu EV9, spěchej po dálnici dnes spíš pomalými 135-140 a zjistíš, že to v ne zcela ideálním počasí pápne 35 i víc kWh/100 a stojan 50 kW díky různým ztrátám do auta nedodá celých 50. Takže když ti bude chybět 100 + km a takhle se to blbě sejde, což není nic složitého, tak si tam počekáš dobrou třičtvrtě hodinku a víc.
A když si zaplatíš vysokorychlostní nabíjení a bude tam třeba zrovna eon stojan, tak ten tě klidně pose.re a na 150kW stojanu ti pustí třeba 70kW bez možnosti to reklamovat a za plnou cenu a tak tam budeš stát půl hodiny a dýl. Prostě cocotov. Ale fanatici prostě realitu budou popíral dál a dál.
A pokaždý vytáhnou slunečný den, zahřáté auto s nejlepšími parametry a nejsilnější stojan a z toho se dělají propagační závěry.
11. 3. 2024 12:25
Re: No, paráda!
Hele známý jezdí se služební Teslou dost často trasu Vídeň - Sttutgart, což je něco kolem 650 km a s plně nabitým autem ho to donutí stát 2x alespoň na 40 minut na nabíječce. Méně to prý nelze zvládnout. To je teda komfort jako ***. Stýská se mu prý po služební naftové Oktávce, která to dala v pohodě na jednu nádrž a kterou mu jejich korporát v záchvatu zeleného šílenství už nedovolil pořídit, protože Brusel nařizuje holt snižovat emise. Poprosil bych teď Hendlyho o bagatelizování toho co jsem právě napsal, ať to je kompletní :-D
11. 3. 2024 12:29
Re: No, paráda!
Tak koupit na takove pravidelne cesty EV je nelogické. Asi jako na stěhování koupit osobák a pak nadavat, ze se tam nic nevejde.
12. 3. 2024 13:19
Re: No, paráda!
Jistě že je to nelogické, ale Brusel žádá a korporáty se přizpůsobují. To je to o čem píšu. Kdyby to Brusel netlačil a nenutil, tak to nikomu nevadí.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 14:57
Re: No, paráda!
2x40 minut s Teslou mi přijde trochu moc, ale i tak je to totální opruz.
Na téhle dálniční trase max. 6 hodin dlouhé bych bral maximálně 1x 20-25 minut.

Nicméně nabíjení přímo na trase, kde se jdeš vyčurat a protáhnout a po 20 min. jedeš dál dalších x km by mi nevadilo, ale muselo by to být spolehlivě pokaždé nejméně 300 km v jakémkoli počasí a tempu minimálně 130 km/h. Horší je to pak v cíli.
Když cíl není vlastní rodinný dům, nebo hotel s nabíjecím bodem, ale třeba firma bez nabíječky, nebo příbuznej bez nabíječky, nebo potřebuješ jen něco vyřídit, naložit a jet zase dál a máš už vybito a v okolí není kde nabít a nemáš na to čas a nervy... To je ten nekonečnej opruz a plánování co kde jak a proč zas a znova. To prostě s ICE neřešíš. Kdykoli a kdekoli za 3 minuty vyřídíš a pokračuješ.
Avatar - eLzyx
11. 3. 2024 18:46
Re: No, paráda!
20-25 minut? Jenže to pak porušuješ předpisy. Po 4,5h jízdy musí být přestávka minimálně na 30 minut.
Mi fakt překvapuje, jak si všichni libují v ničení si zdraví ve jménu práce.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 18:56
Re: No, paráda!
No tak 30 minut, abys byl spokojenej.
Já to vůbec neřeším z pohledu práce, ale čistě z toho, že to je trasa na max. 6 hodin a to znamená 1 pauza v půlce max.
Jezdím tak i na dovolenou. Prostě po 250-300 km vyčůrat, protáhnout, případně svačinka a jede se do cíle.
Když jsem byl mladší, tak jsem sednul doma do auta a zastavil se až v Holandsku. Nebo max. na pumpě nabrat plnou, když to nevycházelo. Nic navíc.
Potíž je, že EV nevydrží jet 4 a půl hodiny na dálnici a nevydrží ani ty 3 hodiny. Ale aspoň budete všichni zdraví. Teda pokud budete cvičit v dešti před autem a nehrát hry na prdící konzoli v sedačce auta.
12. 3. 2024 13:22
Re: No, paráda!
Bože to je demagog. 25 minut je málo. Musí to být přesně 30 minut, aby si náhodou neničil zdraví :-D Jasný oni budou zdraví, protože to píchnou na dobíječku skočí na záchod a pro kafe a pak si půjdou sednout do auta, aby jim nebyla zima nebo vedro :-D
Avatar - Mokrous
12. 3. 2024 13:49
Re: No, paráda!
Viz moje poslední věta. :D
11. 3. 2024 15:27
Re: No, paráda!
A co trochu reality a nadhledu. Ano to co popisujes se muze nekdy stat.
Jenze realita u spalovaku je taky nekdy dost odlišná od toho jak ji popisujete viz 3 minuty a jedu.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 15:58
Re: No, paráda!
Ano, někdy to je i rychleji.
Za poslední 2 roky jsem nečekal nikdy na benzínce za druhým autem, nebo nedej bože kolonou.
Tankuju z 90-95% u Orlenu a platím přes QR přímo u stojanu, nebo na samoobslužce.
Když jedu přes Chorvatsko a mám na dně (což je na dalších 200 km) a vidím plnější pumpu, tak jedu dál až vidím volnou a tam si naberu a jedu dál. Teda pokud se do takové situace vůbec dostanu. Většinou si naberu doma a pak zase v místě před cestou zpět.
Ale tuhle jsem chtěl nabrat prémiovou naftu, co v místě neměli a vyšlo to jinde, no tak jsem nabral jinde +/- 200 km trasy.
Prostě já zastavuju tam, kde chci já a ne tam kde chce auto.
11. 3. 2024 17:18
Re: No, paráda!
Ale vzdyt to sam popisujes. “Tankuji u Orlenu”, “neberu doma” takze proste nekam speciálně zajizdis. Nejde tedy jen o ty 2 minuty kdy tankujes, ale i o ten cas kdy nekam speciálně jedes a ten uz vetsinou v malých jednotkách minut neni.

Takze cas co nekdy ušetřis na dlouhe ceste ztratis jindy pravidelným zajizdenim na tankovani. Tedy tim co te s EV s moznosti nabijeni doma, v praci a treba i pri nakupování nepotká.

PS: jezdím skoro kazdy den kolem benzinky kde je nejlevnejsi palivo v širokém okolí. Fronta je tam vzdy velka a čekání dlouhe.
PPS: jestli nejezdis Polsko tak moc dlouhych tras pri tankovani 95% u Orlenu nejezdis.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 17:28
Re: No, paráda!
Já nikdy nikam specielně nezajíždím ty šašku. Neumím si představit diagnózu, kdy budu dělat sólo výpravu na benzínku. Proč jako? Na každých cca 100km potkám okolo 5 Orlenů.
Nejsem kolenovrt, abych stál frontu u ONO, nebo kde to kolenovrti stávají.
Benzínek je všude jako máku a stojí světe div se u cesty. Takže to zajetí sebere asi tak 5 sekund.
A s dojezdem 1.200-1.300 km na nádrž mi stačí jednou za 3-4 týdny kdekoli při cestě, když mám čas a náladu přibrzdit na ty 3 minuty, protáhnout si záda a odjet.

To je zase téma jak pro lobotoma.

https://www.orlen.cz/stanice?…
11. 3. 2024 17:43
Re: No, paráda!
Ty resis pri svem ročním najezdu pod 20 tis rocne problematiku dojezdu EV?😀
Jinak asi jsem šetřivej, ale tankovat na dalnici vetsinou neni moc levne. Na nádrži passata jako mas ty uz to dela rozdil ve stovkách korun.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 18:09
Re: No, paráda!
Zkus někdy použít mozek ty tabulkovej experte.

Někdo jede za den 50 x 2 km a někdo jede 1 x 100 km a jinej jede denně 2x30 a jinej tejden stojí a pak jede 400 km a nebo 800.

A proč bych měl tankovat na dálnici? Nejsem blbej, ne? Jen okolo baráku mám 3 čerpačky Orlen a na státovkách jich je bambilion a včera jsem si mohl vzít na samoobslužce v Brně o 4 Kč levněji a nakonec bylo lepší si vzít u Kuřimi na státovce za stejně nízkou cenu a ještě rychleji a pohodlněji.
Opravdu není jen dálnice Praha - Ostrava. Jsou i jiné silnice v rámci ČR.
11. 3. 2024 18:16
Re: No, paráda!
Sorry, pri najezdu pod 20tis rocne tech 800km jizd moc neudelas… ono to odpovídá tomu neustálému tankovani na Orlenu ktery je prevazne u nas a na Slovensku a pak logicky Polsko.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 18:49
Re: No, paráda!
No a co je ti po tom, kolik jízd mám 800, kolik 500 a kolik 1.000 a kolik třeba 90 km?
Mám svůj sty, svoje potřeby a svoje omezení a nehodlám si přidělávat další.

Až bude fungovat kvalitně infrastruktura a bude k dispozici rozumný EV kombík, něco jako Zeekr001 (ale levnější a klidně s polovinou koní,§ menšími koly atd.) a poskytne mi za každých okolností dojezd 500 km i v režimu 80-10% tak to bude už snesitelnější. Ale pořád tu bude problém velikosti, ceny a životnosti baterie. Protože na to bude muset mít 120-150kWh využitelných. A kašlu na to, že najede milion km. Já chci mít jistotu, že baterka neklekne, nebo nebude třeba na 72% po třeba 9 letech při najetí třeba 85, nebo 130 tisíc km.
11. 3. 2024 20:28
Re: No, paráda!
Neni mi do toho vubec nic.
Jen mi je proste divné proc tu neustale jedes hate na EV a pak se dozvím, ze je nejvetsi problem par delsich cest rocne.
Avatar - eLzyx
10. 3. 2024 13:36
Re: No, paráda!
100-200km od cíle = 15 až 40kWh podle auta. Tedy nabíjení na 5-20 minut, protože máš prázdnou baterku. Pak přijíždíš do hotelu, nebo domů a auto se může nabíjet tam. Kde je problém?
10. 3. 2024 08:42
Koncept násilné elektrodebility EU...
....se pomalu, ale jistě potápí!!!
https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
:-[] :-[] :-[] :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jamme
10. 3. 2024 08:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.