Audi otevřelo další nabíjecí centrum. Bezbariérový přístup bere vážně
Svou vlastní síť nabíjecích stanic si Audi rozšiřuje po Německu už od roku 2021. Bezproblémové a pohodlné nabíjení chce přitom nabídnout i lidem, na které se dost často zapomíná.
Audi pokračuje ve výstavbě své vlastní sítě nabíječek a Frankfurt nad Mohanem se stává v pořadí již šestou lokací, kde německá značka otevírá takzvaný „charging hub“ – místo, kde řidič nejen rychle a pohodlně nabije své auto, ale zároveň nutné čekání zažene přestávkou na jídlo nebo dalšími aktivitami na místě či v bezprostředním okolí.
Bezbariérové prvky nejsou u nabíjecích stanic Audi úplnou novinkou, ve Frankfurtu nad Mohanem na ulici Orber Straße však značka posunuje tento koncept zatím asi nejdále. Nejnovější stanice tak nabídne celou řadu řešení, které zpříjemní proces nabíjení zejména vozíčkářům a dalším tělesně postiženým osobám.
Každé ze čtyř nabíjecích míst je zastřešeno a nabízí dostatečný okolní prostor pro úplné otevření dveří vozu. Manipulace s nabíjecím kabelem je pak znatelně snazší a fyzicky méně namáhavá díky vedení skrze otočné rameno nad vozem. Dosah ke konektoru je tedy bezproblémový, ať už se nachází na vozu vpředu, vzadu či po stranách.
Nechybí zde ani automatický navíjecí mechanismus, díky němuž kabel nikdy neleží na zemi, nezašpiní se a hlavně nepředstavuje možnou překážku. Pro lepší dosah jsou rovněž držáky CCS konektorů umístěny ve výšce pasu a ovládací dotykové obrazovky jsou výškově nastavitelné. Případné rady či pomoc k nabíjení může nakonec uživatelům poskytnout skrze kameru i vyškolený personál.
Nabíječky „charging hub“ od Audi nejsou vyhrazené pouze majitelům vozů německé značky, k dispozici jsou pro všechny elektromobily. Zákaznici Audi si nicméně mohou přes svou aplikaci nabíjecí místo pro daný čas on-line zarezervovat. Nabíječky ve Frankfurtu nad Mohanem se pak nachází přímo u komplexu Klassikstadt Frankfurt, ve kterém nejdete kromě různých služeb a občerstvení také sbírku historických a moderních vozů.
Stanice na Orber Straße disponují výkonem až 320 kW. K jejich provozu navíc značka zužitkovala již použité baterie ze svých původních testovacích vozidel. Audi nakonec dodává, že s dočasně uskladněnou energií o kapacitě až 1,05 MWh by mohl „charging hub“ hypoteticky nabíjet až 60 vozů bez přerušení.