Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi otevřelo další nabíjecí centrum. Bezbariérový přístup bere vážně

Daniel Fuglevič
Diskuze (70)

Svou vlastní síť nabíjecích stanic si Audi rozšiřuje po Německu už od roku 2021. Bezproblémové a pohodlné nabíjení chce přitom nabídnout i lidem, na které se dost často zapomíná.

Audi pokračuje ve výstavbě své vlastní sítě nabíječek a Frankfurt nad Mohanem se stává v pořadí již šestou lokací, kde německá značka otevírá takzvaný „charging hub“ – místo, kde řidič nejen rychle a pohodlně nabije své auto, ale zároveň nutné čekání zažene přestávkou na jídlo nebo dalšími aktivitami na místě či v bezprostředním okolí.

Video se připravuje ...

Bezbariérové prvky nejsou u nabíjecích stanic Audi úplnou novinkou, ve Frankfurtu nad Mohanem na ulici Orber Straße však značka posunuje tento koncept zatím asi nejdále. Nejnovější stanice tak nabídne celou řadu řešení, které zpříjemní proces nabíjení zejména vozíčkářům a dalším tělesně postiženým osobám.

Každé ze čtyř nabíjecích míst je zastřešeno a nabízí dostatečný okolní prostor pro úplné otevření dveří vozu. Manipulace s nabíjecím kabelem je pak znatelně snazší a fyzicky méně namáhavá díky vedení skrze otočné rameno nad vozem. Dosah ke konektoru je tedy bezproblémový, ať už se nachází na vozu vpředu, vzadu či po stranách.

Nechybí zde ani automatický navíjecí mechanismus, díky němuž kabel nikdy neleží na zemi, nezašpiní se a hlavně nepředstavuje možnou překážku. Pro lepší dosah jsou rovněž držáky CCS konektorů umístěny ve výšce pasu a ovládací dotykové obrazovky jsou výškově nastavitelné. Případné rady či pomoc k nabíjení může nakonec uživatelům poskytnout skrze kameru i vyškolený personál.

Nabíječky „charging hub“ od Audi nejsou vyhrazené pouze majitelům vozů německé značky, k dispozici jsou pro všechny elektromobily. Zákaznici Audi si nicméně mohou přes svou aplikaci nabíjecí místo pro daný čas on-line zarezervovat. Nabíječky ve Frankfurtu nad Mohanem se pak nachází přímo u komplexu Klassikstadt Frankfurt, ve kterém nejdete kromě různých služeb a občerstvení také sbírku historických a moderních vozů.

Stanice na Orber Straße disponují výkonem až 320 kW. K jejich provozu navíc značka zužitkovala již použité baterie ze svých původních testovacích vozidel. Audi nakonec dodává, že s dočasně uskladněnou energií o kapacitě až 1,05 MWh by mohl „charging hub“ hypoteticky nabíjet až 60 vozů bez přerušení.

Daniel Fuglevič
Diskuze (70)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
12. 3. 2024 13:49
Re: No, paráda!
Viz moje poslední věta. :D
12. 3. 2024 13:22
Re: No, paráda!
Bože to je demagog. 25 minut je málo. Musí to být přesně 30 minut, aby si náhodou neničil zdraví :-D Jasný oni budou zdraví, protože to píchnou na dobíječku skočí na záchod a pro kafe a pak si půjdou sednout do auta, aby jim nebyla zima nebo vedro :-D
12. 3. 2024 13:19
Re: No, paráda!
Jistě že je to nelogické, ale Brusel žádá a korporáty se přizpůsobují. To je to o čem píšu. Kdyby to Brusel netlačil a nenutil, tak to nikomu nevadí.
11. 3. 2024 20:28
Re: No, paráda!
Neni mi do toho vubec nic.
Jen mi je proste divné proc tu neustale jedes hate na EV a pak se dozvím, ze je nejvetsi problem par delsich cest rocne.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 18:56
Re: No, paráda!
No tak 30 minut, abys byl spokojenej.
Já to vůbec neřeším z pohledu práce, ale čistě z toho, že to je trasa na max. 6 hodin a to znamená 1 pauza v půlce max.
Jezdím tak i na dovolenou. Prostě po 250-300 km vyčůrat, protáhnout, případně svačinka a jede se do cíle.
Když jsem byl mladší, tak jsem sednul doma do auta a zastavil se až v Holandsku. Nebo max. na pumpě nabrat plnou, když to nevycházelo. Nic navíc.
Potíž je, že EV nevydrží jet 4 a půl hodiny na dálnici a nevydrží ani ty 3 hodiny. Ale aspoň budete všichni zdraví. Teda pokud budete cvičit v dešti před autem a nehrát hry na prdící konzoli v sedačce auta.