Absence jakékoliv podpory nákupu či provozu elektromobilu pro soukromé zákazníky v novém rozpočtu Velké Británie se setkala s kritikou ze strany Fiatu, Vauxhallu i Společnosti výrobců a obchodníků automobilů.
Pokud elektrozkraty nejsou schopné obstát ve férové tržní soutěži, nejsou prostě masově životaschopné! Proč vyrábět něco, co drtivá většina lidí nechce? :-)
P.S. Jedinou budoucí schůdnou cestou je masivní podpora výroby syntetického benzínu, bionafty a LPG! :yes:
Vypadá to, že tenhle Bednář je jeden z těch dvou pisálků z Autofora, kteří chodí kanálama. Populistické kecy na podporu mas, které pro své neznalosti nepochopiliy, kde svět je. On má lajky a jeskynní lidé jsou šťastní, že mají pravdu.
No a co bránilo a brání lidem ze Stellantisu zajet z Turína do Brescie za Idra Group? Zaspali nástup velkoformátového lití hliníku, tak ať šoupou nohama a sypou si popel na hlavu, že Tesla má o metráky lehčí vozy a levnější na výrobu k tomu. Výmluvy na strukturní pevnost moc neobstojí, když vidíme, jak jezdí berlínské Tesly. Jaké subvence chtějí evropští automotive sedmispáči z veřejných prostředků, když jejich EVčka jsou zoufale zastaralé už ve chvíli, kdy dorazí k dealerovi? O tepelných čerpadlech a infotainmentu se už vůbec nemusíme bavit, že. Mimochodem pud sebezáchovy dealerské sítě je obrovská koule na noze evropských automobilek.
proč by se měl rozpadat EV svět? Výroba nových modelů pokračuje, prodeje rostou ... že pár automobilek žebrá o prachy státní aparát neznamená, že ostatní musí také.
Je to jako tvrdit, že když kolem Hlavního nádraží v Praze je hromada žebráků, tak že se hroutí ekonomika, nebo že jsou všichni Češi žebráci.
Prechod na EV nie je otazka 10 rokov hur bur rychlo nasilu... ale je to dlhodovy proces ktiry potrva urcite viac ako 2 dekady a mozno aj viac... ale podobne ako s dizlami ( v case prichodu common railu ... ked sa zrazu montovali vsade bez rozumu... aj do kabrioletov ci miniaut ) opat sa musime poucit na vlastnej hluposti ... a pritom si to tymto vsetko len stazujeme a komplikujeme... a podobne ako dizle aby na tento hur bur system nedoplatili aj elektroauta... a to bude vysledok vsetkeho... ze nebude mat nic poriadne... uz nam posledne roky dodrbali benzinove spalovaky ... pritom ev su este v plienkach... dizle uz v podstate nebudu vobec .. ale hura ev o par rokov proste musia byt lebo ukol znel jasne.... neskutocny chaos system ...
Tož to zas jednou některá vláda zasadila sny a přání vzdušných zámků do reálného finančního rámce. A voilà, hned je oheň na střeše. Aneb přání, aby se z daní všech daňových poplatníků dotoval jeden segment trhu (že pro firemní trh ano jest velmi na pováženou), zvostalo nevyslyšeno. A proto to veliké kňuuu! Tož tak.
opomněly zvyšovat zdanění PHM alespoň o inflaci. Např. v Česku je daň z nafty nominálně dokonce o 1 Kč nižší než byla před 10 lety. Reálně je potom samozřejmě daleko nižší (prakticky poloviční).
Takže zatímco elektřina podstatně zdražila, PHM zůstaly nesmyslně levné. Kdyby byl benzin za 50 Kč a nafta za 55 Kč, tak by EV vycházely ekonomicky taky jinak. Jinak 50 a 55 Kč nejsou žádné olbřímí ceny. V devadesátých letech jsme reálně platili daleko více a taky jsme žili (a dokonce i autobusy děti do školy odvezly a rohlík nestál 150 Kč, jak často slýcháme od fosilodezolátů "já mám nárok").
Re: Dotace jsou blbost, ale taky vlády populisticky
Já jsem chtěl říct, že by se neměla žádná skupina obyvatel nálepkovat. Někdo třeba diesel fakt potřebuje a nemůžu to soudit. Pokud diesly škodí a ví se to, nemělo se nikdy povolit je používat v osobních autech. Když se to povoluje a navíc dokonce zvýhodnuje tak to není chyba těch, kdo si to kupují.
Možná mi vrátíš, že jsem to já kdo hanlive nalepkuje ekoteroristy. Ano, jsou to škodící fanaticka hovada. A za ty diesly v osobácich můžou taky.
Pokud přeložíme informaci z článku do "češtiny", tak z toho plyne jednoznačně socialistická ideologie ( vláda nevytváří dostatečný tlak na občany aby si kupovali EV........) a ne volný trh, který byl hlavním rysem kapitalismu.
Před 35-ti léty jsme se pokusili vypořádat se socíkem a postupně ho importujeme ne ze Sovětského svazu ale z Bruselu, Londýna a Washingtonu.
Pak je otázkou, nemělo to zůstat tak jak bylo do roku 89 a teď jsme mohli být na čele celé unie :-):-)
jo, už několikrát jsem si položil otázku, proč si všichni myslí, že jsme vývojově za Západem, když to často vypadá, že jsme desítky let zkušeností před nimi s různými druhy socialismu, "restriktivismu", byrokratismu, kádrování ...
nejhorší na tom je to, že to vidíme, ale ten náš splašený vůz, ze kterého nelze vyskočit, řídí naprostí blázni. A to ještě nevíme, jestli ti u opratí jsou ti, co to fakt řídí, nebo je tam nějaký remote control.
Vsak jo. V anglii se ted nedotuje. Tady se “jen” “motivuje danema”. A to primo jen firmy. Neprimo take poplatky za vjezd do centra Londyna, to ma vliv i na bezne lidi.
“Existuje silná podpora pro řidiče firemních aut, aby přešli na elektrický pohon, a to včetně těch, kteří jezdí luxusními vozy. Soukromý zákazník, který chce dostupnější, menší či rodinné auto, nedostane nic.”
To je prave ten trik - nikdo zadnou dotaci nedostane. Ani firmy. Jen z EV firma plati (o dost) mensi dan.
A nez to zacnete soudit, anglie neni CR. Lidi obecne chteji snizovat emise svych aut.
A ne - vyssi dan na auto s vyssimi emisemi rozhodne NENI to stejne jako dotace na EV. Je v tom propastny rozdil.
Budto to znatelne zasahne statni pokladnu a vsechny lidi at jezdi cim jezdi (to je podstata dotace) nebo naopak stat vybere vic dani primo od tech, kteri delaji vyssi emise (kdyz chces 5.0 V8 tak zaplat).
PS osobne si myśim, ze by nemelo byt ani jedno - ani dotace, ani prehnany dane. Mel by to vyresit sam trh. S tim, ze nejaky vyssi dane za vyssi emise jsou podle me fer, ale ne tak, ze firma musi koupit minimalne plugin, to je podle me uz prilis.
takto fungovala regulace za komančů a sklouzlo to pak k tomu, že nakonec všichni jezdili ve škodovkách, trabantech a žigulících. Kdo chtěl něco víc, tak šup nakoupit předražené bony a v Tuzexu sis mohl koupit cokoliv ale stát tě podojil non plus ultra.
Ale to je úplně něco jiného. Tma to byla "daň z bohatství", tohle je daň ze znečišťování. Nelíbí se ti, že ti zakazují ničit životní prostředí? Tak nezakazeme, ale budeš přispívat do státní pokladny na léčení ostatních, kterým to prostředí ničíš.
Takže podle té tvé filozofie nejlepší člověk je ten, který se vůbec nenarodil. Ten neznečišťuje, nezatěžuje, nic nechce. :no:
Už jenom proto, že někdo se narodil, tak musí apriori být od narození dojen, omezován, sankcionován.
Bylo by dobré se smířit s faktem, že lidstvo se vyvinulo z opice a dalším darwinovským vývojem také jednou zanikne a jestli to bude příčinou CO2, jaderné záření nebo pouhou degenerací, není celkem podstatné
tohle ale nikdo netvrdí a netvrdil. Ano, žádnou stopu má ten, který není. Ale tady není debata o nulové stopě, nýbrž o snížení zbytečných emisí. Například zlepšení energetických hodnot budov, obnova kotlů nejen lokálních, ale i průmyslových, obnova vozového parku. A když někdo nechce a odmítá s vědomím, že více znečišťuje než je v moderní době nutné, tak bude penalizován, aby přispěl do veřejného rozpočtu svým škoděním, nikoliv bytím.
O to se tam snaží 60 let a nikam to nevedlo, tak to asi bude chtít trošku jinou metodou. Třeba antikoncepece a státní politika max 2 dětí a zatlačit na ty vlády aby těžce sankcionovaly rodiny co to nebudou dodržovat
Ano, bylo by to fajn, kdyby v Africe nebyla taková porodnost, ale jak chceš zakazat přirozenou vlastnost? Co třeba, kdyby se vám zakázalo jíst, kdyz nabizis tuhle variantu? To je to samé, co nabízíš. Protoze v Africe se zkouší vzdělání a další pomoc.
ano až bude penalizován ten kdo zneužívá konzum a žije konzumn í životem. Takže se z novu ptám, kdy jdeš demonstorvat za to, aby pátá leten a do dubaje stála mezi 90-350 000 Kč?
Protože jinak budeme demostrovat my, a kamion se sýrem z Madety budějovice o vyjdee 10.5,z z Budějn
ovic ti hokld to Lidluj dorazí mezi 3.6 až 10.7
.....takýže budeš muset zdechnout hladem nebo si sýrec koupti an černém trhu za 3500-15 000 za kilo.....
k dy půjdš demonstrovat, aby čína dostala pokuteu za igeální kácení sibiře za posedních 2120 let ve vši 15-30 TIRILIONU LIBER :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Ne majitel Madety nikam nepůjde, my pjdeme zablokovat jeho auta aby se nedostala do ochodců a musel sis koupit na černém trhu sýrec za 50x násobek co stával a stejně tak všechno ostatní....
Až zabkortujete, tak snad dáte s těmi bolševickými sr*ackami jak omezit a zdanit skupinu lidí, která se Vám nelíbí.
Hmm ok. Presne ukazuješ přístup komunistů. Jdeme zablokovat (zavřít) podnikatele ( buržoazisty ), oni pochopí, že mají dělat co chceme my. A když ne, tak zbankrotujou. A najednou se tihle zoufalci budou divit, že nemají práci, protože tihle "utlacovatele" nebudou a za 40 let zlikviduje ekonomiku jak nikdo jiný než komunisti neumi.
Zase zvedli nájemné, někdy je až dojemné
Jak se vlády nedotýká sociální politika
Dětem mrznou pampersky, když jen sluneční paprsky
Zahřejí byt zatuchlý - zase není na uhlí
Třetí cesta hledá, mazi lidmi rovnost
Životní styl švéda - ale zatím ho***
Tak krome toho, ze ja nic nezavrhují nevim proc by mel byt poplatek za letadla 30x vetsi?
Letadlo v prepoctu na dopravovanou osobu ma jen o cca 30 % vetsi emise CO2.
Proc me připadá, ze pises o necem o cem mnoho nevis?
Víš kolik spotřebuje letadlo kerosinu na zpáteční let do austrálie?
Najdi si to s spočítej :-):-):-) budeš zírat
A ještě to není jen o letu, ale předstartovní přípravě, pojíždění mezi lety, emise z výroby nových dílů které mají výrazně nižší životnost než ty automobilové atd atd
Musime respektovat aj tych, ktori sa nechcu zmierit s faktom, ze ludstvo tak skoro zanikne a chcu nechat nieco dalsim generaciam. To je tiez darwinovsky vyvoj. Ale treba nechat pravo aj tym, co sa s tym idu zmierit. Trosku sa cudujem nad tym pseudofilozofovanim, naco nieco riesit, ked aj tak zaniknete :-)
Lidi obecne chteji snizovat emise svych aut. Hmm....a proč? Protože si nechali vymýt mozky? Protože to někomu vyhovovalo, chtěl na tom zbohatnout a pravda byla zamlčena...https://w3.ultimatewealthreport.com/…old-Science-Lava?…
Prolítnul jsme to, a je to typicky plne polopravd. Ano, souhlasím s některými jmenovaným věcmi, a hned k tomu tam hodí něco, co už bylo vyvraceno/prokázáno a pokládá to jako fakt. Čistě jen je ho osobní reklama na jeho knížku ten web.
Tohle se skutečností má pramálo společného, jen dobrej marketing cilenej na jednodušší lidi, aby si to koupili.
Mikesusi, trochu jsem s nim o tom diskutoval tady: https://www.auto.cz/diskuse/92672/1
Skoncili jsme na tom, ze kdyby mi mel prozradit co v te knize je, musel by mi to vyfakturovat :)
ač obecně nesouzním s tvými stanovisky zde, tak v tom s tebou souhlasím, že ten odkaz je plný za vlasy přitažených tvrzení a je to materiál kolující po sociálních sítích s cílovou skupinou lidí, kteří lehce podléhají manipulaci