Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Novou Škodu Superb Combi čekají první ostré testy. Ptejte, co vás zajímá!

První novinářská prezentace nové Škody Superb se blíží. Už v pondělí se na portugalských silnicích svezeme novým kombíkem a zajímá nás, co byste o něm chtěli vědět. Ptejte se v komentářích a my zjistíme odpověď.
Zpět na článek
8. 3. 2024 19:32
8. 3. 2024 19:43
8. 3. 2024 19:58
8. 3. 2024 20:13
8. 3. 2024 20:22
8. 3. 2024 20:53
8. 3. 2024 20:58
8. 3. 2024 21:06
8. 3. 2024 21:30
8. 3. 2024 22:26
8. 3. 2024 23:00
9. 3. 2024 11:51
9. 3. 2024 07:35
9. 3. 2024 09:11
9. 3. 2024 11:56
8. 3. 2024 22:56
8. 3. 2024 23:06
8. 3. 2024 23:10
8. 3. 2024 23:22
8. 3. 2024 23:34
8. 3. 2024 23:43
8. 3. 2024 23:46
9. 3. 2024 00:00
8. 3. 2024 23:34
8. 3. 2024 23:56
9. 3. 2024 11:52
9. 3. 2024 13:56
9. 3. 2024 15:41
9. 3. 2024 19:33
10. 3. 2024 08:42
10. 3. 2024 10:31
11. 3. 2024 08:18
11. 3. 2024 10:22
12. 3. 2024 12:56
9. 3. 2024 07:50
9. 3. 2024 08:53
9. 3. 2024 11:01
9. 3. 2024 12:33
9. 3. 2024 15:53
9. 3. 2024 19:37
10. 3. 2024 11:21
10. 3. 2024 13:05
11. 3. 2024 08:19
11. 3. 2024 10:24
12. 3. 2024 13:00
12. 3. 2024 13:06
11. 3. 2024 13:18
10. 3. 2024 10:20
10. 3. 2024 11:23
10. 3. 2024 10:49
10. 3. 2024 10:14
10. 3. 2024 11:30
10. 3. 2024 11:55
9. 3. 2024 13:30
9. 3. 2024 15:49
9. 3. 2024 17:55
11. 3. 2024 07:15
9. 3. 2024 15:55
9. 3. 2024 16:22
10. 3. 2024 08:49
10. 3. 2024 10:32
10. 3. 2024 13:31
10. 3. 2024 13:40
10. 3. 2024 13:46
10. 3. 2024 14:11
10. 3. 2024 14:32
11. 3. 2024 00:53
11. 3. 2024 09:03
11. 3. 2024 13:43
12. 3. 2024 13:02
12. 3. 2024 13:11
12. 3. 2024 13:45
12. 3. 2024 13:48
11. 3. 2024 09:00
11. 3. 2024 13:33
11. 3. 2024 14:00
12. 3. 2024 13:04
12. 3. 2024 13:12
12. 3. 2024 13:49
11. 3. 2024 13:14
11. 3. 2024 13:11
11. 3. 2024 08:58
11. 3. 2024 10:29
12. 3. 2024 13:12
11. 3. 2024 13:28
12. 3. 2024 13:15
12. 3. 2024 13:44
10. 3. 2024 10:48
9. 3. 2024 13:25
9. 3. 2024 15:54
9. 3. 2024 11:58
10. 3. 2024 08:45
8. 3. 2024 20:44
8. 3. 2024 23:12
9. 3. 2024 00:21
9. 3. 2024 13:18
9. 3. 2024 15:37
10. 3. 2024 00:40
10. 3. 2024 10:28
8. 3. 2024 20:50
9. 3. 2024 07:53
9. 3. 2024 11:13
9. 3. 2024 17:56
9. 3. 2024 22:40
9. 3. 2024 11:13
9. 3. 2024 11:49
9. 3. 2024 09:54
8. 3. 2024 21:23
9. 3. 2024 13:07
8. 3. 2024 21:49
8. 3. 2024 22:35
9. 3. 2024 11:50
9. 3. 2024 21:37
10. 3. 2024 10:26
11. 3. 2024 09:57
8. 3. 2024 22:52
9. 3. 2024 11:32
9. 3. 2024 13:35
9. 3. 2024 14:47
9. 3. 2024 15:05
9. 3. 2024 18:06
9. 3. 2024 18:15
9. 3. 2024 18:20
9. 3. 2024 19:58
9. 3. 2024 20:00
9. 3. 2024 20:02
9. 3. 2024 20:09
9. 3. 2024 21:08
9. 3. 2024 22:55
10. 3. 2024 07:34
10. 3. 2024 07:57
10. 3. 2024 09:52
10. 3. 2024 11:16
10. 3. 2024 12:29
10. 3. 2024 12:48
10. 3. 2024 13:07
10. 3. 2024 13:26
9. 3. 2024 15:45
9. 3. 2024 19:34
9. 3. 2024 20:08
10. 3. 2024 10:16
10. 3. 2024 13:35
10. 3. 2024 14:07
8. 3. 2024 23:59
9. 3. 2024 09:47
9. 3. 2024 06:54
9. 3. 2024 09:47
9. 3. 2024 07:44
9. 3. 2024 07:53
9. 3. 2024 08:32
10. 3. 2024 08:45
10. 3. 2024 13:38
11. 3. 2024 08:46
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 19:12
Tak jdeme na to
1) jak vypadá když bude v kufru naloženo na maximální užitné zatížení? Je dostupná samonivelace?
2) vyhřívané čelni okno - folie?
3) jak fungují smart dials? (=jaké funkce lze navolit)
4) neutrpěla opět ergonomie - tentokrát tím, že je vše na levé páčce?
5) (opět) udržela si Škoda kvalitu antikorozní ochrany (ošetření prahů, podlahy, dutin...

+ocenil bych srovnávací test - měřená dynamika 2.0 tdi vs. 1.5 tsi 110 kW.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Mokrous
8. 3. 2024 20:30
Re: Tak jdeme na to
:D :D :D :D :D

1) Lehne to na zem, jako vždy. Samonivelace není.
2) Folie, jako obvykle.
3) To najdeš asi na stovce videí. Navolíš si co chceš a vybereš si, zda chceš třeba 2 funkce na kolečku, nebo 3, nebo 4 atd, podle toho, jak si to chceš pamatovat, čumět na to a nečumět na cestu.
Krajní máš na teplotu, výhřev a ventilaci sedaček, případně funkci SYNC na teploty obou stran.
A střední má 1-6 funkcí, podle uvážení majitele:

https://www.caricos.com/…b/images/32.html

4) Ano, nepatrně utrpěla, ale žít s tím půjde. Klasika je v tomto prostě blbuvzdorná a naprosto ideální. Opět se stačí podívat na páčku a o zbytek se postará mozek.
5) Pozink, kataforéza, vosk, to vše bude, bez obav.

+ 150 koní zrychlí jako 150 koní :D

Těším se na další dotazy :D
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 22:42
Re: Tak jdeme na to
Ad 3)
Ano, a přesně to co mě zajímá jsi ioet neuvedl :D Mě právě zajímá jaké funkce můžu mezi těch 5 zvolit. Z čeho lze vybírat.
Ad 4)
Opět- ano, to asi tuším tak nějak že pozink a kataforéza bude. Jenže se hodně šetří potom - tj. ošetření tmelem A na to se ptám.

A ad 150 koní - ano, jenže je to 150 koní v dýzlu a v benzinu. Výkon stejný, průběh s Nm odlišné.
Avatar - Mokrous
8. 3. 2024 22:50
Re: Tak jdeme na to
Tvl., tobě se ten obrázek neukazuje???

Na něm máš všech 6 funkcí a ne 5 a vybrat si můžeš, jaký chceš a pak přepínat třeba jen mezi 2. Prostě jak budeš chtít sám.
Respektive, abych to napsal přesně, zvolit si z těch 6 můžeš 1-4 funkce najednou.
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 23:08
Re: Tak jdeme na to
=Takze můžu volit jen z této pevné nabídky?? ...
Obrázek je malý, takže nevím třetí a poslední funkci.

A ještě by mě zajímalo ješitnost když otočím kolečkem, jestli na velkém display proběhne animace co měním a jak. Abych nemusel čučet dolú na smart dials kolečko.
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 23:11
Re: Tak jdeme na to
Smart clima a map zoom
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 23:24
Re: Tak jdeme na to
To mi přijde jako mrzuté a jako nevyužitý potenciál. Proč prostředním kolečkem nemůžu nastavovat aktuální volbu z velkého displaye ať už je to cokoliv?!? :-(
Myslel jsem že to bude víc jako i-drive...
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 00:14
Re: Tak jdeme na to
Tady máš jinej obrázek.

https://i.iinfo.cz/…generace-40.webp

Já to nechápu, mně se odkazy zobrazují v pořádku ve vysokém rozlišení.

A ano, probíhá souběžně i animace na velké televizi.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 00:15
Re: Tak jdeme na to
Ano děkuji :yes:

Už jsem našel i video, které je záběrem vidět i s hlavním displayem a nejen kolečka.

Za mě je to krok správným směrem. Bohužel ale, lepší řešení už tu dávno bylo. A to jak i-drive, tak MMI.
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2024 02:51
Re: Tak jdeme na to
150 koní v benzínu je oproti dieselu zdechlina. Proč to vůbec s tím benzínovým chudákem nabízí,když to nikdo nekupuje...
9. 3. 2024 13:32
Re: Tak jdeme na to
Tak ten byl dobrej.
9. 3. 2024 13:32
Re: Tak jdeme na to
Tak ten byl dobrej.
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2024 02:48
Re: Tak jdeme na to
Ach, zase jen ta blbá automatická převodovka určená pro neřidiče. :no: To je opět vážný faul.

Opticky by to chtělo menší kola a o to zvednuté závěsy kol (ještě budou v Německu dostupné ty podložky pod pera?
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 11:47
Re: Tak jdeme na to
A pak "řidič" z manuálu presedne do automatu a neumí ani jet plynule a na prvních pár křižovatkách se všichni bouchaji do hlavy.
10. 3. 2024 00:32
Re: Tak jdeme na to
Naopak, mnohem zajímavější je přesně opačná situace - když je třeba typický Američan v Evropě nucen řídit auto s manuálem! :-[] :-[] :-[] :no:
8. 3. 2024 19:19
2.0 TSI, výbava Sportline
Dobrý den, zajímal by mě Váš názor na motorizaci 2.0 TSI 195 kW, zdali je pocitově slabší než verze 206 kW? Dále, zdali bude výbavový stupeň Sportline a s tím spojené černé čalounění stropu (možná již v konfigurátoru je možnost černého stropu a přehlédl jsem). Děkuji Vám, Nový.
Rozbalit vlákno
0
8. 3. 2024 19:32
Verze
Zajimalo by mě, zda bude verze scout. O teto verzi bych vážně uvažoval.
Rozbalit vlákno
0
8. 3. 2024 19:43
Ergonomie
.... jak moc otravují asistenty?
--- jak rychle je jde vypnout?
.... co všechno jde vypnout na furt a s čím se budu otravovat po každém startu?

.... že to bude zrychlovat, zatáčet a brzdit, to je jasné... a i kdyby to mělo jízdní vlastnosti jak prémiovka, tak pokud bude startovní procedura trvat 20 sekund tak je to pro mě nepoužitelné....
Rozbalit vlákno
130
Avatar - Zetti
8. 3. 2024 19:58
Re: Ergonomie
Vsechny křapy připojené přes ecall na internet jsou pro mne nepoužitelné. Takze vsechny novy auta....
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 20:13
Re: Ergonomie
Lituju te, ze všichni o tobě chtějí vše vědět. Hlavně v těch anonymizonavých datech.
Avatar - Jamme
8. 3. 2024 20:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Zetti
8. 3. 2024 20:53
Re: Ergonomie
Zjevne nevis co tobe Toyota sbira. Maji vin, RZ vi kde parkujes odkud kdy kam jedeš, kde slapes na plyn a kde na brzdu. Kdyz pripoctu ze bez prihlaseni nejde AA, auto pozna oblicej. Jestli to tvoje toyota nedela, tak příští bude. Jestli myslis ze si vymýšlím, ukazu ti screeny apky
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 20:58
Re: Ergonomie
No a co? At si to sbírá. A vis co je anonymizace dat? Asi nedelas v IT co? Ano, cinske výrobky standardy nedodržují, civilizované země jo.
8. 3. 2024 21:04
Re: Ergonomie
takže z toho mám přímo osýpky, že nějaký Číňan ví o mne, že jsem dnes jel z Prahy do Benešova.

Z anonymizace dat v Evropě bych měl mnohem větší obavy než z sledování z Číny 8-s
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 21:06
Re: Ergonomie
Tomu moc nerozumíš co? Nebo jsi tez z oboru IT bezpecnosti jako já a můžeme rozvést debatu na toto téma?
8. 3. 2024 21:34
Re: Ergonomie
tak začni!
Vidím, že jseš odborník od fachu ale intenzívně rozumíš všemu i autům.

Tak nám vysvětli, v čem je nebezpečný HUAWEI ale už nejsou nebezpečné jeho jiné brandy a proč není nebezpečný SAMSUNG? Jižní Korea nemá snahu získávat informace? Proč není nebezpečný GOOGLE a Microsoft, když tam musím vložit mnohem více citlivých dat a navíc se neustále svlékat před ním abych dokázal, že jsem to já? Nesbírá těch informací strýček Sam mnohem více?

Vy ajťáci, jste sami sobě nebezpeční a bohužel přenášíte to do zbytku společnosti pod rouškou bezpečnosti
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 22:26
Re: Ergonomie
Aha, takže chytrý jak rádio, ale oboru nerozumíš. Vysvětlovat je zbytečné a ztráta času.
K Huawei jen krátce, i jeho brandy mají zadní vrátka, na které se upozorňuje. Problematický mezi jinými je i napr Hikvision, který mj. umoznuje vnejsi přístup do sítě bez autorizace uživatele.
Jaký je tvůj obor, kdyz si otviras hubu na ajťáky?
Rozdil mezi těmi všemi je anonymizace, zneužívání a neoprávněný přístup ve zkratce.
8. 3. 2024 22:48
Re: Ergonomie
já si na vás neotvírám ústa na rozdíl od tebe, který si otvíráš hubu.
Chtěl jsem od tebe vysvětlení nebezpečí Číny ale nic jsi nám tady jako odborník nepředložil.
Jseš jenom zfanatizovaný a ideologií naočkovaný tlučhuba.
Bohužel takovými jako jseš ty je plný současný svět a proto celý technický svět jste zničili svými softwary a dotykovými ploškami

Když už jsme u Hikvision, proč tady není alternativa, která bude více bezpečná?
Já ho mám na kamerovém systému více než 10 let a zatím mi nikdo z Číny neukradl ani halíř. Ale na rozdíl od evropských šejdířů, když mne z účtu zmizelo 200 000 Kč u Raiffeisenbank a nedali mi nic jsem se nedobil žádné kompenzace ani omluvy
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 23:00
Re: Ergonomie
Takze IT nerozumíš. Dal není třeba vysvětlovat, kdyz spojujes hikvision a účet v bance. Ani tomu krátkému souvětí jsi neporozumněl, a to tam nic technického nebylo. To, že jsi naletel na podvod jen ukazuje na to, že budeš v té ohrozenejsi skupině.
Navíc evidente vůbec nechápeš rozdily v IT, protoze ani dotykové plochy ani tvorba software fakt není můj obor.
9. 3. 2024 06:56
Re: Ergonomie
S ajťákem se nedá najít společná řeč, jenom jsi to potvrdil!
Hikvision sis spojil sám s bankou.
Končím s plýtváním energie na rozhovor s někým, kdo je mimoň
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 11:51
Re: Ergonomie
Ty jsi napsal, že přes něj ti nikdo neukradl peníze. :-[]
Ale jo, my říkáme, že nejslabsi článek je uživatel. A pokud naleti na podvod, že mu někdo vybili účet, neměl by mít vůbec počítač.
9. 3. 2024 07:35
Re: Ergonomie
“ svět jste zničili svými softwary a dotykovými ploškami”

Kdyz by to drtivá vetsina lidi nekupovala tak se to neprodává .
9. 3. 2024 08:00
Re: Ergonomie
A je jina možnost?
Ukaž mi automobilku, která tomu vzdoruje a vyrábí řidičsky přívětivá auta.
Automobilový průmysl pod taktovkou EU komisařů to dopracoval tak daleko, že oni vědí co zákazník chce🥶.
9. 3. 2024 09:11
Re: Ergonomie
Každá automobilka dela to co je zakaznik ochotný zaplatit.
Proc si myslis ze je to jinak?
PS: Krome asi 3 sytému jako je start stop atd je vsechno nepovinné.
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 11:56
Re: Ergonomie
Co máš za auto? At víme co je ridicsky přívětivé. Jo nemáš recenzi, tak nemas žádné. At vyuziju tuhle logiku, co ty a tobě podobní tu využívají.
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 22:45
Re: Ergonomie
Aha, takže tipuji IT mozek. To by vysvetlovalo mnohé nesmysly co píšeš :-!

Jestli jsi z IT, tak pak asi víš, nebo máš vědět, že z anonymizivamých dat lze při správném propojení s jinými daty udělat data neanonymizovaná :-! :-!
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 22:56
Re: Ergonomie
Jaký je tvůj obor? At můžu podle toho nastavit terminologii.
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 23:01
Re: Ergonomie
Nejsem IT ve smyslu VŠ. A nepracují v IT. Nicméně znalosti HW, SW, programování, DB mám řekl bych nadprůměrné. Tj. řekněme že mám dobrou IT gramotnost, ale rozhodně nejsem IT. Stačí?
Avatar - Jamme
8. 3. 2024 23:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 23:10
Re: Ergonomie
Ja se ptám v jakém oboru děláš? Znám spoustu kolegu, co programuje, mají znalost HW, SW i DB, presto komunikaci prakticky nerozumí, o šifrování ani nemluvím.
Pak je tu datova analýza a big data, kdo by teoreticky mohl propojit anonymizovana data, ale aby to slo, potřebuje další, neanonymizovaná data. A taková data dává k dispozici někdo jiný než o kterých se tu bavíme.
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 23:14
Re: Ergonomie
Ano. Ale o tom to je. Ty neanonymizovaná data totiž dokonce nikdo ani dát nemusí. Ono bohužel stačí že občas nějakou náhodou (nebo "náhodou") uniknou že...
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 23:22
Re: Ergonomie
Ano, nejlepší trh s daty je v Rusku a Číně. Taky největší.
U nás seženeš anonymizovane datové balíky a ty úniky nejsou "náhody", to si nikdo nedovolí, dá se to dobře vysledovat. Ještě jsi nenapsal svůj obor, ať vím do jakých detailu mám zabřednout.
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 23:26
Re: Ergonomie
Říkám, nejsem IT z tvého pohledu.
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 23:34
Re: Ergonomie
Jak víš jaký je můj pohled? Ty se stydíš za to co jsi?
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 23:38
Re: Ergonomie
Viz sz. Já nevím jaký je tvůj pohled. Já ti odpovídám jakým pohledem se mnou máš ve věci komunikovat. Na to ses ptal.
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 23:43
Re: Ergonomie
Ne, já se ptám v jakém oboru děláš. Ne jak detailně mám s tebou mluvit. To rozhodnu taky sám, podle odpovědi.
Ale te se asi nedockam
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 23:46
Re: Ergonomie
Až teď se mi objevila. Diky
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 00:00
Re: Ergonomie
Tak rychle nepíšu, obzvlášť takhle pozdě :-)
Avatar - Jamme
8. 3. 2024 23:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 23:40
Re: Ergonomie
Ano,tobě a podobným kedlubnám rozhodně odpovědět nechci.

Mikesusovi jsem odpověděl. I když se velmi často neshodneme, tak je to slušný diskusní kolega :-!
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 23:48
Re: Ergonomie
Ano, opravdu jsem prYmitovní :-[] :-[] :-[] ... Myslím že to od tebe opravdu sedí :yes:

Aspoň se podívej jak se to píše :-[] :-[] :-[]
Avatar - Jamme
8. 3. 2024 23:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 3. 2024 07:30
Re: Ergonomie
Ten imbecil si neuvedomuje ze se o zadna anonymizovana data nejedna. Takovy krap odesila veskera telemetricka data plus klidne i fotku ridice. S ohledem na fakt ze k tomu je znamy i VIN kod auta jsi jasne definovany a ne anonymni. jediny udaj o tom, ktery auto neumi sdilet je kolik mas cukru v kafi a jaky mas na sobe trenky. Jsem rad ze mam jeste normalni auto a ne pojizdneho velkeho bratra, ktery o me vi vsechno.
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 11:52
Re: Ergonomie
Mluvíš z vlastni zkusenosti? Nebo se obráběč cpe do oboru IT a jejich standardů a protokolů?
9. 3. 2024 13:56
Re: Ergonomie
Ty protokole - IT "obor" vznikl proto, ze se banda autistu uklidila k pocitaci, aby neotravovali. Bohuzel je nikdo nehlidal, kvuli cemuz dnes vsechno blika, piska, smiruje, vsude samy dotykace, hesla, ucty a i hloupa mikrovlnka odmitne ohrat jidlo, protoze se zasekla pri update softwaru.
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 15:41
Re: Ergonomie
Základ je si tyhle "chytrý" mrdky nekupovat. Bohužel lidi to asi chtějí.
Hlavně, že to bliká a něco to dělá na dálku přes mobil.
Že to je kompletně k hownu už je nezajímá.

Telefon ještě pochopím. Počítač a tablet taky.

Ale žárovky, mixéry, lednice, pračky, mikrovlnky, prostě cokoli běžnýho = NO GO!
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 19:33
Re: Ergonomie
To víš, nesmíš kupovat laciný veci, který nefungují. Pokud k tomu pustis kdejakého joudu, protoze to naprogramuje o stovku levněji, dá se to prodat levněji.
10. 3. 2024 08:42
Re: Ergonomie
Nove krapy jsou pripojeny na internet a sdileji telemetricka data s vyrobcem, takze jaka existuje prekazka ze tato data vyrobce nepouzije zpusobem, ktery se ti nelibi? Jakozto IT by si mel jako prvni rvat ze se ti nelibi ze te nekdo sleduje a sbira o tobe citliva data. Je zvlastni ze jsi s timhle spiclovanim v pohode.
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 10:31
Re: Ergonomie
Jelikož vím jaká data se posílají a jakým způsobem jsou zpracována, tak naopak se smeju těm, co křičí že nechtějí být sledování, protoze to ani není reálné to použít jinak a jinde. Ale jak píšu, dnes kdejaký obráběč se snaží kecat do světa IT, protoze si zvladne napsat program pro CNC.
11. 3. 2024 08:18
Re: Ergonomie
To auto má možnosti sbírat tolik dat a odesílat je bůhví kam, takže jak můžeš vědět, která data o tobě kam jdou a kdo k nim má přístup? Obzvlášť taková Tesla, která má kamery všude a čidlo na všechno. Takže jestli se směješ, tak možná tak sobě. Co a kdo o tobě díky datům z auta zjistí nemůžeš vědět.

https://www.auto.cz/…-utocniky-142594
Avatar - Mikesus
11. 3. 2024 10:22
Re: Ergonomie
Co víš o IoT? Ano, připojení je vždy určité riziko. Co o mně kdo dostává z auta vím. Ono totiž si vždy můžeš požádat přes GDPR. A mám to ověřené i díky technikovi z Toyoty ( nikoliv dealera, ale přímo českého zastoupení), se kterým jsem to procházel primo v aute napojenem na jejich diagnostiku a ptal se. Jak říká moje babička "líná huba holé neštěstí" a "myslet znamená h*vno vědět". Takze pokud sis to sám nezjistil, těžko to budeš vědět.
Předpoklady jsou hezká věc, fakta jiná.
VIN, stejně tak SPZ pro mne není osobní údaj, protože to je identifikátor věci, ne člověka. A jelikož asi nemáš moc povědomí o databazich ( předpokládám, že používají relační nebo objektové ), tak tam ta anonymizace proběhne velice jednoduše. Takze ano, vidí že auto s ID nějaké číslo jezdi tam a tam, tolik a tolik, klidně i s takovou a takovou spotřebou, ale podle ID nezjistiš to VIN. Jednosměrné funkce ti nic neříkají předpokládám. Ty se pořád točis na předpokladu, že každý porušuje zakon. Řídíš se příslovím "podle sebe soudím tebe"? Zrovna u GDPR jsou dost drakonické tresty.
12. 3. 2024 12:56
Re: Ergonomie
Krásně sis zamachroval. Máš hned větší sebědomí ty 60kilová nádhero :-D

Tolikrát jsem se dočetl na netu jak ta či ona data byla ukradena a zneužita a to i bankovní, kde je zabezpečení na daleko lepší úrovni, než nějaká Toyotí databáze. Ty mi tady vysvětlíš, že v případě Toyoty se to stát nemůže protože VIN a SPZ pro tebe není osobní údaj. Co na tom, že podle SPZ jsi dohledatelný a podle VIN jsi dohledatelný i v rámci databáze Toyoty, ale ty jsi přesvědčený, že je to tak vlastně super, protože si myslíš, že GDPR tě ochrání. No tak to je tvoje věc, ale laskavě se neposmívej lidem, kterým to úplně nevyhovuje. Ty vole naše firma je certifikovaná podle TISAX, ale rozhodně bych nedal ruku do ohně, že díky tomu nemůže dojít k úniku citlivých dat. Je to prostě jen habaďůra, aby zákazník (v tomhle případě ty) byl spokojený a cítil se bezpečně.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2024 07:50
Re: Ergonomie
Tohle sbira (velkou cast tedy) kazdy chytry zarizeni, ktery mas pripojeny k autu :a i tomu hloupejsimu starsimu:D
Avatar - Roman Horký
9. 3. 2024 08:23
Re: Ergonomie
Přesně tak. Každý s sebou dobrovolně taha mobil s googlem úplně všude. V kazdem hypermarketu ukazuje zakaznickou kartu klidne i zadarmo. Nechápu tedy proč se zvedá kvůli autu.
Avatar - Zetti
9. 3. 2024 08:53
Re: Ergonomie
Oblibeny argument do pranice na obhajobu. Google shromazduje data pro reklamy, ne proto aby hlidal jestli jedes eko a podle predpisu. Auto hlida spotrebu, prumernou rychlost, eviduje start a cil, eviduje slapnuti na plyn nebo na brzdu. Tohle google fakt nedela.
Auto taha za volant, slape samo na brzdu, hlida jestli koukam dopredu, tohle googl taky nedela. Mam strach ze jednou ho za me bude ridit nekdo jiny, treba jako hru na pocitaci. Z techto duvodu jsem se vsema dalsima novyma autama skoncil. Tohle dojedu, protoze mi jineho nic nezbyva a dal vsechny auta jen z minulyho stoleti.
Luxusni S klasse nejlip 8V.
Za dalsi rady diky, nejsou potreba
Avatar - Roman Horký
9. 3. 2024 09:02
Re: Ergonomie
Sledování kam jedu a jak u toho tocim volantem mi fakt nevadí. Jsem proti němu z principu ale když už to tam narvou tak se z toho nezblaznim.

Co se týká tahání za volant atd, pořád postrádám systém, který nic nedělá ale včas za me zabrzdi nebo zatočí když udělám fatální chybu nepozornosti.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 10:44
Re: Ergonomie
Systémy jsou bohužel obvykle nastaveny opačně. Tj. 99% jen vysiraji a když dojde na lámání chleba, tak záhadné nezasáhnou...

Ale mrtvý úhel nebo adaptivní tempomat s kolizním asistentem považuji za užitečné :yes:
Avatar - Zetti
9. 3. 2024 11:01
Re: Ergonomie
kdyz se ti ten asistent splasi, prudce zabrzdi a ten za tebou to do tebe picne tak ho prestanes mit rad. Tempomat skoro nepouzivam, ani kameru, jedine co je dobry jsou parkovaci senzory.
To tahani za volant je katastrofa, dela to obcas i kdyz je to vypnuty, jedes po uzky silnici pulkou kola za hranou, proti tobe autobus a volant te taha proti nemu. Das blbe ruce na volant a auto se vzteka ze te nevidi. 40 let jezdim bez tehle hovadin a nikdy jsem to nepotreboval. Nesnasim kdyz mi nekdo ridi natoz auto
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 11:11
Re: Ergonomie
Ano zásahy do řízení považuji za neakceptovatelné.
A že může tohle zachránit život v situaci, kdy někdo dostane infarkt za volantem?? Myslím, že je milion pravděpodobnějších a závažnějších příčin nehod.
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 12:33
Re: Ergonomie
Mne přijde neakceptovatelné, že to vůbec musí někomu zasahovat do řízení a že přesně tito, kteří neudrží ani svůj pruh, si má to nejvíc stěžují.
9. 3. 2024 15:53
Re: Ergonomie
neakceptovatelnej je tvuj nazor, je ti stejne jako automobilce a eu kulovy do
toho nak ja ridim svoje auto. Dokud ti nesrovnam se zemi stodolu, tak se o to
nestarej
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 19:37
Re: Ergonomie
Aha. Takze nikomu není nic do toho, když ohrožuješ všechny kolem?
10. 3. 2024 11:21
Re: Ergonomie
tvuj problem je, ze si myslis ze lineassist nejak zmeni moje chovani na silnici a stane se jinym coz je naprostej nesmysl. Cela ta funkce je k nicemu a funguje poradne jenom a to jeste s otaznikem kdyz se totalne nevenujes rizeni na dalnici. Na okreskach je to k nicemu protoze nejsou cary a ve meste to fungovat ani nemuze, protoze poradne neni nacaranyho nic (Praha). A pak se to zbesile chytne cary, zmrazku nebo se na silnici pouze s krajnima carama drzi uprostred ikdyz je to treti trida s carama v krajnici a ne uprostred. A vazne to Toyota nema lip nez ostatni (premie, tesla apod). Je to stejnej srac, to ze to tobe nevadi necpi nam ostatnim. Jezdi si jak chces a ja budu delat totez. Dokud ti nesrovnam se zemi stodolu pak hold pujdu stavet nic
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 13:05
Re: Ergonomie
Ano máš pravdu, můj předpoklad je, že otravné papání naučí točvolanty používat směrovky a držet se ve svém pruhu.
11. 3. 2024 08:19
Re: Ergonomie
Tupej demagogu! To že najedu na krajnici nebo si zkrátím zatáčku když do ní vidím není žádný ohrožování nikoho. Jestli se ti to nelíbí tak nejezdi autem, aby tě náhodou někdo neohrozil.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2024 10:24
Re: Ergonomie
Aha, takže když někdo porušuje zákon, tak kvůli tomu mám zůstat sedět doma? Je demokracie, ne anarchie, na kterou se tu snažíš hrát.
To tvrdíš ty, že nikoho neohrozuješ a hned z tebe vypadne, že v zatáčce se neudržíš v pruhu.
12. 3. 2024 13:00
Re: Ergonomie
Ano je demokracie, takže pokud vidím, že proti mě v protisměru nic nejede, tak si tu zatáčku klidně ZÁMĚRNĚ zkrátím (nevím jak si přišel na to, že se neudržím v pruhu) a nemíním se u toho prát s autem to je celé. Tobě pípání a tahání za volant vyhovuje a jiným ne. Ono to totiž nemusí být v zatáčce ale třeba ve zúžení, kde tě to nutí jet tak blbě, že auto registruje čáru a vidí, že ty ji nerespektuješ a řve na tebe a sahá ti do řízení. To ti auto taky samozřejmě nedělá a dělá to jen všem kolem viď?
Avatar - Mokrous
12. 3. 2024 13:06
Re: Ergonomie
Ty sis ještě nezvyknul, že všichni jsou tu blázni, jenom on je letadlo?
Avatar - JirkaVejrazka
9. 3. 2024 19:58
Re: Ergonomie
Jel jsem jednou ve vesnici, proti mne cylista a za nim auto. Auto, ktere melo pockat az prejedu, ze rozhodlo cyklistu objet presne v okamziku, kdy jsme se tam potkavali. Sjel jsem pravymi koly na krajnici abychom se bez problemu vesli, ale line assist se rozhodl ze delam nebezpecny manevr a stocil mi volant zpet do silnice, proti tomu jedoucimu autu.

Vypinam to take, nastesti na to mam tlacitko na volantu.
9. 3. 2024 20:29
Re: Ergonomie
naprostý souhlas!
Zrovna včera se mi toto stalo.
Silnice jak řešeto, vyhýbacím manévrem kvůli protijedoucímu autu a díře na silnici jsem musel pravými koly sjet na okraj a samozřejmě potroubený line asistent, který u mého auta nejde vypnout mi to strhnul zpět do středu silnice. Kdybych ho nepřepral, tak tak byl akorát malér
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 10:20
Re: Ergonomie
No vidíš, já se prát nemusím. Stačí kupovat auta, kde to dokáží vyladit. Víš jak to funguje u mne? V momentě, kdy ka pootocim volantem se systém udržování v pruhu vypíná a aktivuje se system upozornění na vyjeti z pruhu, takže bez zásahu mne nechá přejet čáru a jen pípá. Můžu se v klidu pak vrátit bez tahání volantu a asystem se opětovně sám aktivuje. Nenadavejte na systém, ale na automobilku, která to neumí odladit.
A že je nevypinantelný je naprosto v pořádku. Vede to ke 2 věcem. Automobilky, které to neumí nastavit na tom budou muset zapracovat, aby neprichazeli o zákazníky. Tedy zlepšení systému i konkurence. A na silnicích se nebudou objevovat ***, kteří ohrožují ostatní tím, že nejsou schopni udržet svůj pruh.
10. 3. 2024 11:23
Re: Ergonomie
tvl snad kazdy auto umi nastavit co se stane kdyz prejdes caru. Jestli se to ma prat s tebou (tesla), zapipat (snad vsecko) nebo nic (bmw).
Avatar - Mokrous
10. 3. 2024 10:49
Re: Ergonomie
U jakého modelu nejde vypnout lane assist??? To chci vědět.
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 10:14
Re: Ergonomie
Tohle mi nikdy neudělalo, protoze v momentě, kde to stočím já volantem, systém se automaticky vypíná a místo udržování jen zapípá. A to uz jsem musel udelat tolikrát. V jakém aute to bylo? V priusu?
10. 3. 2024 11:30
Re: Ergonomie
Blbost, line asist sice trochu klade odpor, ale dá se bez problémů překonat zatočit
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2024 11:55
Re: Ergonomie
Nejde o to že nejde překonat. Jde o to že vyleká řidiče a dává mylné informace řidičovi během řízení.
A to zvlášť v krizové situaci může být problém.
Avatar - twistedTSD
11. 3. 2024 12:00
Re: Ergonomie
Podle Mikesuse jsi pirát a vrah, měl jsi to naprat do protijedoucího auta.
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 13:30
Re: Ergonomie
Já jisté zásahy v jistých situacích považuju za prospěšné, nebo alespoň za neškodné.
Ale ty kecy o záchraně života jsou vtipný. Možná v malém procentu, když někdo usne na dálnici a má aktivní autopilot (u koncernu Travel Assist High) a jede v pruzích a nestrhne volant a jen prostě nereaguje, tak auto dokáže řidiče probrat, případně zastavit.
Ale když to nemáš aktivní, nebo jsi na točité silnici, nebo bez čar atd., tak tě to švihne do škarpy, nebo pod protijedoucí kamión bez mrknutí oka. Když při infarktu strhneš volant, tak končíš taky, atd...
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 14:51
Re: Ergonomie
Já se těch zásahů a upozornění vždy především leknu, protože auto na mě křičí v běžných situacích kdy se nic mimořádného nestalo. Jen mě to stresuje.
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 15:49
Re: Ergonomie
Souhlas. Většinou to spíš otravuje, než reálně pomáhá.
Taky mě to občas se.re a tak někdy zařvu něco sprostýho a vypnu to.
Jindy, když mám lepší náladu, tak jen řeknu: "No, aby ses nepos.ral" a přehmátnu si.

Ale zase někdy se to hodit může a jsou auta, kde to fakt tolik nestresuje a zrovna v Pašyku B8FL se s tím nějak žít dá, aniž bys byl denně na neurolu. Snad to tak bude i v nové generaci. Zatím se zdá, že ano.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2024 17:55
Re: Ergonomie
Prozradíš u jakého auta ? Já jsem toho pár vyzkoušel, někde je to hodně otravné, ale naposledy jsem zkoušel asistenty v Toyotě nové a oproti tomu staršímu otravnému pípání mě to tam hodně mile překvapilo. Nenuceně fungoval adaptivní tempomat a přednárazový systém, kdy za mne dobrzdoval za auta dříve, než jsem čekal, jediný, kdo to auto rozhodil byl cyklista, co samozřejmě vybočil do vozovky ve chvíli, kdy jsem ho předjížděl. Myslím, že s každou generací se to zlepšuje, obecně u všech aut.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 18:15
Re: Ergonomie
Není to žádným tajemstvím. Už jsem to psal Mercedes. Lineasssit úplně k hownu :-O
Plus boční senzory, které řvou a upozorňuji na překážky úplně hyperaktivně. Nic se neděje ale auto se náhle rozbliká a výstraha a ty vůbec netušíš co je špatně... a pak ti to dojde. Jo, jel jsem vedle keře, v protisměru mě minulo auto atd. ....
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 07:15
Re: Ergonomie
Sorry, nečtu celé diskuze :D

Jo, u Mercedesu mne vylekalo držení v pruhu, kdy mne na okresce po najetí na střed dost agresivně auto vrátilo zpět, až jsem se lekl (S500 minulé gen.). Jak říkám, u té Toyoty to bylo mnohem lepší.
9. 3. 2024 15:55
Re: Ergonomie
uz vidim jak to zachrani nekomu zivot, pust rizeni v zatacce, bezmocne to zapipa jede po tecne ven. Od tesly pres vw az po eu premii.
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 16:22
Re: Ergonomie
No však jsem to vejš psal, v jaký situaci by to teoreticky mohlo pomoci, ale v praxi je to nefunkční cocotina.
Jak říkáš, jak je vyšší tempo a zatáčka jen o fous ostřejší, tak letíš ven.
10. 3. 2024 08:49
Re: Ergonomie
Ano presne tak to funguje a co je horsi, kdyz to nechas, tak to chvilku zkousi zatacet a kdyz uz to prejede stredovou caru nebo krajnici a senzory ji prestanou videt tak to srovna kola zpatky a letis ze zatacky jeste rychleji. Pro ridice je nejhorsi, ze se takovy auto chova nepredvidatelne. To same s ESP. Ty das lehce kontra a auto to chybne vyhodnoti a zacne rovnat auto uplne jinym smerem.
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 10:32
Re: Ergonomie
Tak takhle mi to nefunguje už hodně dlouho. To jezdíte s archaickejma autama ne?
A taky jsi koukám nepochopil princip fungování ESP. To je docela smutné, kdyz je povinný už nějakých 15 let. Tvoje první auto s ESP?
10. 3. 2024 13:31
Re: Ergonomie
dobrej pokus, kolik si mel aut bez esp? a kolik zadokolek bez esp abychom se pobavili na tema esp..
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 13:40
Re: Ergonomie
Co má co společného zadokolka s ESP?
Ale abych odpověděl, bez ESP jsem dlouhodobeji řídil 4 různá auta, s ESP to už ani nespocitam. Se všemi jsem absolvoval kurzy bezpečné jízdy a polygonech, takže vím jak se to chová s i bez. Také i u dnešních aut mám možnost vypnout celé ESP, tak když budu mít chuť si to připomenout, můžu.
10. 3. 2024 13:46
Re: Ergonomie
tak jo u jakyho auta mas moznost vypnout esp?

esp u MB roky vypnout nejde, u BMW to sice napise vypnuto ale zasahuje to porad. U VW vcetne golfu R to napise vypnuto ale brzdi to predni kola. Takze se pojdme bavit o par totalnich okrajovkach a stejne bych je rad videl. Ani treba taycan to nevypne uplne. Nepozornej ridic si mysli, ze je kralem ale realne je kralem to auto.

abych odpovedel, bez zadokolky bez esp se neda pochopit kam mas dat ve smyku volant. U aut s esp kam chces jet, ale pokud je to za hranou (prvni kontra kazdej, druhy…) tak to nestaci a chce to odhadnout kde je trakce kol a zkusit to trefit. Ale to je asi zbytecny tebe evidentne ridit nebavi tak jezdi s line asistentem ale neber to ostatnim
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 14:11
Re: Ergonomie
Toyota to vypne, u Highlanderu, úplně. Hlásí to pak chyby všech dalších asistentů mj. a nazasahuje. Ano, pořád sleduje co a jak, protože stačí při smyku tuknout do brzdy a aktivuje se. U corolly to bylo to samé. Vyzkoušeno na polygonu v mostě s instruktorem.
10. 3. 2024 14:32
Re: Ergonomie
tomu neverim, u corroly ani nahodou a hl
uz vubec ne. Napise to ale realne to omezi reakce do urcityho odklonu osy auta od osy natoceni prednich kol. Maximalne gr yaris a toybaru. U cehokoliv primarne do usa uz vubec.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2024 00:53
Re: Ergonomie
Takze jsme s instruktorem nic nedělali, hmm. každoroční jízdy na polygonu, kde to pokaždé děláme vlastne nebyly. Asi bych mel vratit potvrzeni referencniho rodice, protoze dle tebe jsem tam vubec nebyl, a vlastne instruktor taky ne. Zajímavé, že těch desítek lidí, co u toho za těch pár let bylo, to vlastně nevidělo. Protoze kesumb má své domněnky místo aby si to šel zkusit, třeba.
Ne, nejchytřejší je ten, který nepotřebuje nic zjistit a ví všechno od stolu.
11. 3. 2024 09:03
Re: Ergonomie
Hele mě to ale Superb třeba taky takhle dělá. Je to vypnutý do doby, než šlápneš na brzdu, což je průser, protože se ti auto chová jak chceš do doby než si potřebuješ prostě přibrzdit, pak začne reagovat naprosto panicky a ty nevíš co ti pod zadkem udělá. Hrozná koko-tina, ale chápu, že to lidem jako Mikesus stačí.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 13:43
Re: Ergonomie
Jsi si jistý, že to vypne ESP a ne jen ASR i když na tlačítku je ESP? Ono to tak totiž funguje, že se jen vypne ASR, třeba když potřebuješ vyprostit auto ze sněhu, nebo při použití sněhových řetězů.
Na plno se celé ESP prostě nevypne. Je to prostě společný systém, kde ASR a ABS spolupracují a tvoří základ pro ESP a když vypneš jedno, tak nefunguje komplet 100%, ale pořád zasahuje v případě smyku a měří rozdíly v rychlosti jednotlivých kol. Jen ti hrabe/ou hnaná/é náprava/y. A pak je tedy značný rozdíl v projevu předokolka vs 4x4.
12. 3. 2024 13:02
Re: Ergonomie
Ano jsem. Vypne to ESP, ale jen do doby než šlápnu na brzdu. Mám ještě starší model, kde to vypíná celé ESP a ne jen ASR jako u faceliftu.
Avatar - Mokrous
12. 3. 2024 13:11
Re: Ergonomie
Hádat se nebudu, neznám do detailu každou generaci a řešení.
Ale pořád si myslím, že se ESP vypne jen jako, protože prostě, když není kontrola trakce, tak jaksi z principu nemůže 100% fungovat ani to ESP. Ale pokud bys to někde rozevlál v zatáčce a senzory by vyhodnotily, že je zle, tak by auto začaly rovnat minimálně zásahem ABS.
Ale jak říkám. Hádat se nebudu. Třeba to dřív nějak po tu omezenou dobu fungovalo.
A za další, na brzdu sáhneš ať chceš, nebo nechceš za pár sekund vždy, takže to je stejně zbytečná akademická debata bez reálného dopadu na provoz vozidla.
12. 3. 2024 13:45
Re: Ergonomie
Hele ona to takhle dřív ta VW auta měla, že ESP šlo komplet vypnout, pak implementovali zlepšení, že bylo vypnutý do doby než si šlápl na brzdu a nakonec už nejde vypnout vůbec, ale to budou auta odhadem kolem roku 2012 a novější. No když si auto rozhodíš ručkou do zatáčky a chceš si ve smyku lehce přibrzdit, tak v době kdy jedeš bokem a máš kontra není úplně ideální doba, aby se ti zaplo zpátky ESP, který se následně okamžitě splaší. Jinak to můžeš otočit klidně kolem dokola a senzory nic nedělají.
Avatar - Mokrous
12. 3. 2024 13:48
Re: Ergonomie
No, tyhle poloviční nevyzpytatelný řešení jsou to nejhorší, co může být.
Buď jedeš v klidu a je to 100% na počítači a nebo děláš kravinky, ale pak potřebuješ 100% analog a kontrolu nad vozem sám a počítač nesmí zasahovat nikdy!
Já už blbnout nepotřebuju, ale kdybych musel a chtěl, tak bych asi hledal řešení, jak to v autě 100% nemít.
11. 3. 2024 09:00
Re: Ergonomie
Jeho nejen nebaví řídit a neví ani co to slovo znamená, ale navíc mu smrdí benzín benzoapyrenem, takže vlastně moc nechápu co na webu o autech pohledává.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 13:33
Re: Ergonomie
Musí šířit nenávist vůči těm, co na dálkových trasách mimo měst vytvoří 2x víc NOx na 1km, než on, ale taktně pomlčí o tom, že on najede po městě 20x víc km, jak oni a vyprodukuje 10x víc CO na 1km, než oni, CO2 stejně a benzopyrenu nepočítaně. Je to apoštol ekologie a bezpečné jízdy.
A ještě si strká svůj vlastní výfuk do svého vlastního auta, kvůli vlastním dětem. Proto si kvůli nim nekupuje vraždící diesely. Ale má jako první na světě jen ve svém autě plně vypínatelné ESP :D :D :D :D :D :D
Avatar - Mikesus
11. 3. 2024 14:00
Re: Ergonomie
Ano, a kdybych najel 20x víc s dieselem, tak toho benzoapyrenu vyprodukuje nasobne více, stejně jako toho NOx. A ano, u benzinu bych rád, aby se daly přísnější normy na CO. Nicméně CO je nebezpečné v nevetranem prostoru, ve vetranem, tedy venku, je jeho rozptyl velice rychlý, narozdil od NOx a BAP.
"Benzo[a]pyren se nachází v uhelném dehtu, v automobilových výfukových plynech (zvláště ze vznětových motorů)"
Ano, v benzinu je BaP taky, řádově 100x méně.
Takze máš pravdu, kdybych jezdil s dieselem, vyprodukuju cca 100x více BaP, cca 20x více NOx a cca 10x méně CO. Ovšem bych nejezdil ještě víc, protoz ebych musel jezdit s dětmi po doktorech např kvůli astma, autismu, chopn, alergiím atd.
12. 3. 2024 13:04
Re: Ergonomie
A jak se vypořádáváš s jinými zdroji BaP? Děláš nějakou agitaci, aby lidi netopili uhlím? A když ti tak záleží na dětech, tak proč jim neobstaráš nějaký lepší domov a bydlíš v takové díře kde se nedá dýchat?
Avatar - Mokrous
12. 3. 2024 13:12
Re: Ergonomie
Jojo, tady vidíš, jak to my v autech totálně drtíme. :D :D :D

https://chmibrno.org/…y-aktualni-stav/
12. 3. 2024 13:49
Re: Ergonomie
Tak to si ho dobře napíchnul na vidle :-D

cituji: Jak si ukážeme v další části článku, takřka výhradním zdrojem BaP v ČR je lokální vytápění.

ale někteří uvažováním slabší jedinci mají jasného viníka. Moderní spalovací motory :-D
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 13:11
Re: Ergonomie
No, silná zadokolka bez ESP a ASR by dnes asi dala zabrat drtivé většině novodobých točvolantů.
V dávných dobách se tak jezdilo. Akorát pro našince to spíš chtělo trochu sněhu, nebo bláta, aby na to stačily koně ze Škodovek, nebo Žigulů. Když pak přišly BMW, Pontiacy, Omegy, atd... Tak už stačilo po dešti, nebo se to urvalo i na suchu, když člověk blbě přidal v zatáčce.
11. 3. 2024 08:58
Re: Ergonomie
Nový Kodiaq a přesně takhle to funguje. Popravdě si neumím představit jak by to mělo fungovat lépe. Možná kdyby to ve spolupráci s mapama dokázalo podle profilu zatáčky samo zatočit.

Já princip fungování ESP chápu, ale vadí mi, že ESP je nestavené pro opici, která jen sedí za volantem a nepřemýšlí a když dostane smyk tak jen kouká jako jojo a nic nedělá. Zřejmě proto ti vyhovuje. Bohužel řidič, který na smyk reaguje, pak se svýma instinktivně správnýma reakcema způsobí, že ESP reaguje neadekvátně. Ano bránil jsem se tomu dlouho, ale toto je mé právní auto s ESP, které nejde ani pořádně vypnout. Nicméně už jsem si zvykl na to že auto neovládám plně a v případě průseru s tím prostě nic neudělám. To ještě mé příští auto nebude mít ani ruční brzdu, takže to už bude vůbec konec. Musím si koupit aspoň něco bezpečného, když už to nepůjde v krizových situacích uřídit.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2024 10:29
Re: Ergonomie
No tak nevíš, protoze i s ESP musíš pracovat s volantem. Hlavní rozdíl je, že u ESP dáváš kontra jen tolik, aby kola šla tam, kam chceš jet. Pak je opice, která tím volantem točí ze strany na stranu a končí v příkopu.
Pokud volantem nezatocis, půjdeš hezky za zatáčkou při pretacivem smyku díky ESP do vnitřního příkopu, pokud dáš moc kontra, jdeš zase do toho vnějšího. Ale nepředpokládal jsem, že bys to věděl. Na žádném polygonu jsi asi též nebyl co? Obzvlast s kyvnou plochou, jinak bys takovej nesmysl nenapsal, že s ESP nemusíš nic.
12. 3. 2024 13:12
Re: Ergonomie
S ESP rozhodně pracovat nijak nemáš. To je nastavené, aby respektovalo směr natočení předních kol a tam auto směrovalo. Hlavně se nesmíš ty jako řidič snažit nic korigovat a musíš prostě sedět a mít zatočeno pořád směrem, kterým chceš jet, což se dá očekávat u ženský nebo trouby, který neumí řídit, ale normální řidič reaguje na smyk právě tím způsobem, kterým je u auta s ESP nežádoucí. Na polygonu asi takové bohaté zkušenosti nemám, jen jsem byl 2x v Mostě. Žádná sláva. Nicméně jsem aspoň jezdil závody do vrchu. Chápu, že to není taková dobrá kvalifikace jako máš ty. Jsi lepší :yes: Přemýšlím teď nebyl si to náhodou ty, který na tom letišti své mimořádné řidičské dovednosti završil výletem do pangejta a serváním nárazníku?

https://blog.auto.cz/…eslova-ofenziva/
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 13:28
Re: Ergonomie
Jo, na to už jsme všichni museli dávno rezignovat, na nějaký kontra a skutečný řízení.
Dnes na to prostě šlapeš jako lama na rejč a počítač si to pobere a někam tě pošle.
Takže můžeš v krizi jen ubrat, něžně natočit volant tam kam chceš jet a pomodlit se, pokud něčemu věříš.
Po pár letech v autech s automatem, elektronickou ručkou a všema vyfikundacema už totálně na řízení rezignuješ. Ono nakonec s věkem to většinu přejde a jsou rádi, že se pohodlně a bezpečně odvezou z A do B. Kdo na to má a potřebuje to, tak si pořídí nějaký to BZR a nebo dražší supersport a na dráze si to částečně vypne a trošku se pobaví, ale pro většinu je to spíš plusem, že to tam mají. Si zkus představit ty statisíce lam v dnešních překoňovaných autech s turbem, kde ti skokově naroste krouťák, kdyby neměly ASR, ESP a další věci v autě. To by večer ve zprávách bylo: "Dnes na našich silnicích zahynulo 1389 lidí po výletě ze zákruty"
12. 3. 2024 13:15
Re: Ergonomie
Ano je to jak píšeš a přijde mi to strašný. Jak lama na rejč. Jen si smutně uvědomuju jak s tím ESP a elektronickou ručkou vlastně ztrácím kontrolu nad autem ;-\
Avatar - Mokrous
12. 3. 2024 13:44
Re: Ergonomie
Je to tak. Musíme se smířit s průměrem a být rádi za to, že se naše drahé polovičky nezabijí v autě tak snadno. Ne každý si užil do systosti kontra se zadokolkami bez ESP a kontroly trakce na sněhu, vodě a podobně. Prostě průměrně nešikovný točvolant vylekaný nečekaným smykem nezvládne to, co někdo, kdo s tím nalítal hafo km. Holt se trochu uklidníme a přestaneme blbnout za volantem a necháme to na něm. Bohužel i bohudík je to tak jak to je.
Avatar - Mokrous
10. 3. 2024 10:48
Re: Ergonomie
Lama to ocení, ale kdo rád řídí sám a umí to, tak ten radost nemá. Ale žít se s tím dá, když se auto vybere rozumně.
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 13:25
Re: Ergonomie
Co to bylo za auto, že 3,14čovalo a tahalo i s vyplým Lane assistem? To jsem nezažil.
Když to vypnu, tak je to prostě vypnutý a můžu si jezdit škarpou jak chci.
Stejně tak klidně volant nedržím vůbec, nebo jedním prstem dole a nic.
Jedině, když je ten asistent aktivní a já najíždím k čárám a ten volant držím jen tím jedním prstem, tak mě zjebe, ať ho chytím pořádně. Ale neškube, nebrzdí, jen pípne a blikne nápis co mám dělat.
Tak si přehmátnu a je klid. A nebo ho vypnu a je klid na pořád. Mám model 2021.
9. 3. 2024 15:54
Re: Ergonomie
vypnout po koupi a nazdar, je to naprosto o nicemu
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 11:58
Re: Ergonomie
A nebojíš se, že ti někdo hlida lednici?
10. 3. 2024 08:45
Re: Ergonomie
Nepotrebuju ale aby o me automobilka a potazmo pojistovna vedela vsechno i to jak moc slapu na plyn a jestli dodrzuju dusledne predpisy. Kdyz mam telefon v kapse, tak jsem sice taky lokalizovatelny, ale to je zasah do soukromi, ktery jsem ochoten akceptovat.
Avatar - Roman Horký
8. 3. 2024 20:28
Re: Ergonomie
Myslím že kdybych takové auto měl a chtěl bych tak takový systém disabluju nejpozději za 1 odpoledne. Spíše by mi to ale bylo celkem u pr$déle.
Avatar - Mokrous
8. 3. 2024 20:44
Re: Ergonomie
Tak máš v podstatě jen 3 otravný věci po startu.

1) S&S, na ten si vytáhneš ikonu nahoru vlevo na televizor a po startu ji hned stiskneš.
Pokud teda nejdeš do hybridu. Tam už to jaksi postrádá smysl.
2) Lane Assist - ten se zapíná někde nad 60 km/h, takže ve městě nevadí. A při spořádané jízdě v pruzích s alespoň jednou rukou na volantu taky nevadí.
Když volant nedržíš a najíždíš na čáry, tak za3,14čuje ať jedeš uprostřed svého pruhu.
Vypneš ho snadno pomocí ikonky asistentů, kterou si dáš vlevo nahoru na televizor a pak ještě klikneš jednou na řádek Lane assistu. Takže 2 kliky. Když to nevydržíš chceš jet bez něj.

https://www.caricos.com/…b/images/32.html

3) Nový ISA, kterej buzeruje, při překročení rychlosti. Naštěstí jen decentně pípne a pak drží hubu, narozdíl od moderních korejců a dalších vozů z východu.
Vypnout lze opět 2 kroky stejně jako Lane Assist.

Zbytek se zdá být OK.

Nejsem si jist, zda drží režim individual po dalším startu. Takže na to bych se ještě zeptal.
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 22:48
Re: Ergonomie
Určitě držet nastavení nesmí díky skvělé EU. Default vše zapnuto :'-(
Avatar - Mokrous
8. 3. 2024 23:12
Re: Ergonomie
Myslíš režim Normal, ne?
Ono to teď tak bývá, že nastavení režimu Individual zůstává uložené, ale po startu naskočí režim Normal a ty pak musíš bohužel zase 2x kliknout, abys změnil režim a to mne právě taky zajímá, jestli to tak bude i v novém modelu.
Já naštěstí ještě v modelu 2021 mám nastavení uložené i po dalším startu.
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 23:18
Re: Ergonomie
To jak to popisuješ podle mě není pro EU dostatečné. Ale najisto to nevím.
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 00:21
Re: Ergonomie
No ale takhle fungují nejnovější Škodovky, resp. to tak měly Octavie 4, Karoq atd...
Největší opruz byl s modely RS a Sport-Line, kde se do zblbnutí zapínal ten kreténskej falešnej zvuk osmiválce i v tom režimu Normal a po každým startu ti to dunělo do hlavy a musel jsi to přepínat do individualu. A to je na palici.
9. 3. 2024 09:45
Re: Ergonomie
Dobrá zpráva, v Octavii RS už je tomu konec :-)
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 13:18
Re: Ergonomie
Jak? Od kdy? Ve které? A co se přesně změnilo?
9. 3. 2024 13:54
Re: Ergonomie
Teď v dnešní produkci je už defaultně zvuk vypnutý, od faceliftu je soundaktor zrušený a místo toho je ve 100% sportovní výfuk.
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 15:37
Re: Ergonomie
Jestli nekecáš, tak palec :yes:

I když nejsem primární kupec RS, tak za všechny budoucí majitele díky.
9. 3. 2024 17:11
Re: Ergonomie
Rozhodně nekecám :-)
10. 3. 2024 00:40
Re: Ergonomie
Jednu blbost odstranili, aby zároveň spáchali ještě mnohem větší - likvidaci verze s manuálem! :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 10:28
Re: Ergonomie
Souhlasím, že když je v nabídce jen dvouspojka, je to špatně. Dnes horší než manual je už jen ta douspojka, vyzkoušeno v různých autech.
10. 3. 2024 13:47
Re: Ergonomie
Manuál pro GTI/RS zlikvidovalo VW...
8. 3. 2024 19:45
Sedadla a pozice za volantem
V předchozí verzi Superbu bylo i přes rozsah možností nastavení velmi težké nalézt správné nastavení sedačky. Dlouhodobě jsem jezdil jak ve voze se základnimi sedačkami tak ve verzi L&K a opora v oblasti beder byla vyloženě tragická.
1) zajímal by mě vývoj kvality sedadel oproti předchozí generaci
2) smart dials - co vše lze zobrazit a nebo nastavovat
3) tažné zařízení - zda je již plně elektrické nebo je nutná ručná aretace
Rozbalit vlákno
0
8. 3. 2024 20:30
2.0 TSI, Sportline
Dobrý den, zajímal by mě Váš názor, zdali je motorizace 2.0 TSI 195 kW pocitově slabší/jiná než současný motor s 206 kW? Dále, zdali bude výbavový stupeň Sportline a možnost černého čalounění stropnice? Děkuji Vám, L. Nový.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mikesus
8. 3. 2024 20:50
Dotazy
- je infotainment stejný s Octavií, nebo jsou v nich hw nebo sw větší rozdíly?
- je plánovaný i silnější benzínový motor?
- jaký typ DSG je použit u daných motorizací?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2024 03:02
Re: Dotazy
To je důležité! Neřidič se ptá na vlastnosti DSG... Co takhle manuál a řadit sám. To neumíš, co...?
Avatar - Ozzman
9. 3. 2024 07:53
Re: Dotazy
Umi, ale nema potrebu to tady vsem psat, taky se te neptam, jestli umíš stahovat okna na klicku… a co tachometr, ten uz neřešíš, jak je cejchovan ? :D
9. 3. 2024 11:13
Re: Dotazy
:-[] :-[] si zlý, ten tachometer je hnusná podpásovka
Avatar - Ozzman
9. 3. 2024 17:56
Re: Dotazy
Není to tak dlouho, co tu brutálně hejtoval, že má tachometr čísla ocejchována nakřivo a nejdou pak přečíst :D
9. 3. 2024 22:40
Re: Dotazy
To už je skôr poriadne dlho :D . Inak som zvedavý, že čo by si vlastne vybral. Francúzsky dízel s rúčkou a manuálom, alebo poriadne nemecké tdi s dsg a elektronickou "rúčkou". Ja som si natoľko zvykol na čísla od tých hnusných francúzov, že som si na maxidote zobrazujem väčšinu času práve tú rýchlosť (A to mám ciferník otočený normálne :-[] ) a sem tam kuknem teplotu oleja, podľa toho, aké prasačiny s tým autom stváram.
9. 3. 2024 11:13
Re: Dotazy
Tvoj komentár je zbytočný, keďže si do toho auta manuál nemôžeš objednať...
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 11:49
Re: Dotazy
Ale jo, jen nemusím šetřit za každou cenu, abych kupoval diesel s manuálem. Tak hluboko do kapsy nemám a kolenovrt též nejsem. Za lepší věci si rád priplatim.
9. 3. 2024 09:54
Re: Dotazy
Nový Infotainment v základu stejný pro všechny, liší se spise drobnostmi. Octavia má jiné obrazovky než Superb/Kodiaq (jiný poměr stran)
8. 3. 2024 21:23
Prostor
Je dělená loketní opěrka polohovatelná? (Výškově)
Je stále tak tragicky malý kastlik u spolujezdce?
Rozbalit vlákno
1
8. 3. 2024 21:32
Plug in hybrid + kola
1) prosím o zodpovězení dotazu, kdy bude v nabídce plug in hybrid a zda i ve výbavě Lak?
2) zda se uvažuje, že plug in hybrid bude dostupný i pro verzi sedan, a pokud ano, kdy?
3) zda budou pro vybavovy stupeň LaK dostupné také designy disku, které jsou aktuálně v nabídce pouze pro nižší verze?
Děkuji
Rozbalit vlákno
2
9. 3. 2024 15:05
Re: Plug in hybrid + kola
Litback v hybridu nebude
10. 3. 2024 00:42
Re: Plug in hybrid + kola
:-) :yes:
8. 3. 2024 21:49
Otázky
-Ako reaguje DSG pri dvojlitri TSI, predchodca mal pomalú odozvu.
-Či tam fakt dávajú suchú spojku pri 1,5 TSI.
-Dynamika a spotreba mild-hybridu 1,5.
-Ako sa správa DCC Plus, či sa auto vie rozkolísať ako predchodca.
-Ako presnejšie je riešená elektrická roletka kufra (mechanizmus, ako sa vyberá).
-Či si viem vypínanie ISA dať do skratky ako štart/stop.
-Aký je reálny dojazd nového plug-inu a či sa spaľovák nezapne na pomoc pri silnejšom zrýchlení.
-Ako funguje nové automatické parkovanie.
-Nejaké tie Simply Clever srandičky, ktoré pribudli, ale to už sa spomínalo.
Rozbalit vlákno
0
8. 3. 2024 22:35
1.5tsi
Prosím dynamické srovnání benzínu a dieselu 110kw, nejlépe i se zatížením
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2024 03:03
Re: 1.5tsi
To je přece jasné. Benzín se musí točit jako vysavač, aby trochu jel... :no:
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 11:50
Re: 1.5tsi
Diesel zase musí vyklepavat všechny nejtky, aby se vůbec pohnul z místa. A ještě u toho nesmí zapomenout zasmradit celé okolí. Takze je to úplně stejné.
9. 3. 2024 21:37
Re: 1.5tsi
Nejtky nevyklepává a okolí nezasmraďuje. Rozhodně ne u novějších aut..
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 10:26
Re: 1.5tsi
Fakt? Takže když jede okolo diesel, ten rachot nikdo nepozná a myslí si, ze to je benzin? A kdyz jedu v koloně, velice dobře poznám diesel v blízkosti. Ten smrad spálené nafty je nezaměnitelný. To ze jsi hluchý ( nebo nemas srovnani ) a nic necitis neznamená, že tomu tak není. Přesně ukázka typických dieseldezolátů, nic není vidět z vyfuku, tak je to v pořádku. Jen tam jsou často desetinasobky NOx než u benzinu, nebo sto až tisícenásobky BaP.
11. 3. 2024 09:57
Re: 1.5tsi
Ten benzin (EVO2) zvykne mat po dobrom zabehu bezne medzi 170-180 koni. Navyse je tam elektromotor, ktory dodava dalsich ~50Nm, vo finale je to tak daleko prijemnejsie ako 2.0 TDI. Vyhodou 2.0 TDI Evo je fakt len magicka spotreba na dialnici. Inak sa da s 1.5 eTSI dlhodobo jazdit za 5.5-6.5, pokial teda clovek nejazdi dialnice 160+.
8. 3. 2024 22:41
Úplně nechápu, proč tenhle článek?
Stejně ten test bude zas povrchní, plný marketingových vyjádření Škodovky a odpovědi na vaše dotazy nebudou :no: Jen spousta kliků = prodané reklamy, tak to poslední dobou na auto.cz chodí…
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2024 22:52
A dále
6) Je v infotainmentu integrován chatGPT? Co to momentálně umí a jak to funguje?
7) už se Škoda naučila udělat appku pro dálkový přístup? A je k tomuto modelu dostupná?
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2024 03:05
Re: A dále
To by byl důvod nekupovat! :no:
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 11:32
Re: A dále
Hmm takže bohužel...

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto oznámila integraci chatbota ChatGPT založeného na umělé inteligenci od společnosti OpenAI do své hlasové asistentky Laury. Tato novinka má poskytnout řidičům a cestujícím lepší zážitek z jízdy a usnadnit jejich každodenní život. Funkce ChatGPT bude dostupná ve vozech Škoda na platformách MEB GP a MQB EVO, které zahrnují modely jako Škoda Enyaq, Superb, Kodiaq, a modernizovanou Octavii.
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 13:35
Re: A dále
Nojono, s malým zpožděním se to má dávat do nových modelů. Minimálně do těch vyšších verzí infotainmentu. Bude tě to celou dobu poslouchat, co si s posádkou říkáš, to fakt potěší... A za odměnu se po cestě můžeš ptát na smysl života, jestli byl otec zakladatel černoch, kolik noh má pavouk a kde je nejbližší klinika, kde se můžeš nechat chemicky vykastrovat.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 14:47
Re: A dále
Já pořád žiju ve světě a v představě, že automobilka má vyrábět auto, že základem auta je motor, 4 kola a přibližně kulatý volant.
Pokud má být něco smart, pak především řidič. Pak chceme-li, tak mobil. Ale rozhodně ne auto. Auto má dělat co chce řidič, jak chce řidič, a kdy chce řidič. Auto které řidiči diktuje co smí, kdy smí, a jak smí, není auto. A stejně tak není autem smart tablet se 4 koly.
9. 3. 2024 15:05
Re: A dále
Automobilka chce prodat co nejvetsi pocet aut s co největším ziskem.
Musi tedy oslovit i ty, kteri na auto koukají jako na dopravní prostředek a jsou za asistenty a vse co jim usnadňuje ovládání radi. Tím ma automobilka daleko vetsi okruh zákazníků.
Jednoduche.
PS: docela to “ziju ve svete” na tebe sedi podle toho co tu vetsinou pises. Nebylo by lepsi zavítat do reality?
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 18:06
Re: A dále
Ne. Doba se změnila. Automobilky chtějí nově realizovat co největší zisk na základě výroby co nejmenšího počtu aut, byť v rámci konkurence stále chce co největší tržní podíl. Takhle to je dnes.

A píšeš opět nesmysl za nesmyslem. Ty asistenty nechtějí, nepoužívají nebo neuní používat většina majitelů. Jenže automobilky nutí zákazníkům výbavu, buď proto že ji prostě nařizuje eurohujerská rvhp, nebo proto že chce automobilka prodat co nejdražší produkt s co největším ziskem. Takhle prosté to dnes je.
9. 3. 2024 18:15
Re: A dále
“ Ty asistenty nechtějí, nepoužívají nebo neuní používat většina majitelů“
To je ale jen tvuj pocit, co?
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 18:20
Re: A dále
Nelži kedlubno!

Na nutnost osvěty v této oblasti společně upozornili zástupci Policie ČR, organizace BESIP, Centra dopravního výzkumu a Asociace center pro zdokonalovací výcvik řidičů AČR.

„Dnešní řidiči si kupují technologický zázrak. Auta jsou plná bezpečnostních systémů, řada z nich se v posledních letech stala základní výbavou. Valná většina řidičů však neví, co doopravdy umí a neumí, v jakých situacích pomůžou a kdy už to nevyřeší. Část lidí na asistenty spoléhá příliš, jiní zase nevyužívají jejich potenciál. I proto vznikl projekt asistencnisystemy.cz, který nabízí praktické kurzy zdarma a nenásilnou formou boří nejrůznější předsudky,“ uvedl Richard Gironi z Autoklubu ČR.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 20:00
Re: A dále
Už se radši neztrapňuj.
9. 3. 2024 20:02
Re: A dále
Nebudu te rušit ve tvem svete predstav😀
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 20:09
Re: A dále
Když nemáš argumenty tak radši zalez do díry a dělej že neexistuješ.
9. 3. 2024 21:08
Re: A dále
Pises o “vetsine majitelů” a jako dukaz das reklamní text na školení jak na asistenty….
Asistentů je velke mnozstvi a umožňují lidem snazší pouzivani auta a tim i rozšiřují okruh zájemců o auto.
At uz jde o asistenty mrtvého úhlu, rozjezdu do kopce, čtení dopravních znacek, adaptivní tempomat atd nebo zakladni ABS a ESP. Vse pomaha řidiči ke zvládnutí dnesniho provozu.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 22:55
Re: A dále
Nelži!

Dnešní automobily jsou již standardně vybaveny nespočtem bezpečnostních a asistenčních systémů, na které stále velký počet řidičů hledí skrze prsty. Přílišná pomoc a takzvané „kecání“ do řízení je prostě mnohdy otravné, a pokud to lze, nezbývá než nejnovější funkce v autech vypnout.

Nová zpráva spotřebitelů o asistenčních systémech ve vozidlech uvádí, že celá řada řidičů je často velmi zmatená, co se používání asistenčních systémů v autech týče. Zmíněné systémy totiž často odvádějí pozornost a šoféry rozptylují. Uvádí to studie americké společnosti Consumer Reports.
10. 3. 2024 07:34
Re: A dále
Takze se ze dna internetu snazis najit jak obhájit svuj nazor. Z “vetsiny řidičů” uz mame “celou radu” a clanek mluvi o tom, ze řidiči kritizují nemožnost vice individuálně nastavit citlivost asistentů.
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2024 07:57
Re: A dále
Já se naopak nesnažím a snažit o vůbec nic nemusím! Těch článků a různých studií, průzkumů na tohle téma je nespočet.

Viz např.
Jsou to vyhozené peníze, myslí si motoristé
Loňský průzkum mezi šoféry ve Velké Británii ukázal, že polovina z nich má problém ovládat moderní asistenční a komfortní systémy, které jejich auto nabízí. Studii mezi tisícovkou řidičů, kteří si v posledních třech letech pořídili nové auto, nechala provést britská síť dealerství Jardine Motors. Ukázalo se, že přes 50 procent z nich nemá ani ponětí o tom, jak funguje asistent udržování v jízdním pruhu, jak zapnout upozornění na rychlostní omezení a řada z nich dokonce netuší, jak se používá paměťová funkce elektricky ovládaných sedadel. Více než polovina účastníků průzkumu pak přiznala, že za tyto technologie, které vlastně neumí používat, vyhodila peníze zbytečně.

Tak se dál neztrapňuj, jsi jen k smíchu, prokazatelně lžeš když tvrdíš že je to jen moje představa. Potvrzuješ tak to, že jsi buď lhář, nebo hlupák, nebo obojí.
10. 3. 2024 09:52
Re: A dále
Citace z tveho odkazu
“ V průměru 23 procent řidičů s tímto systémem považuje upozornění za otravná”
23 % u aut 2016 do 2019
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2024 11:16
Re: A dále
Jsi směšný.

"...Ukázalo se, že přes 50 procent z nich nemá ani ponětí o tom, jak funguje.."

Viz tvoje je to jen moje představa, reklamní článek atp.. Místo toho aby jsi chodil kanálem a raději dělal že neexistuješ tady tu tvoji tupost ještě budeš rozmazávat...
Avatar - Jamme
10. 3. 2024 12:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 3. 2024 12:48
Re: A dále
Pochopení funkce opravdu neni podmínkou k pouzivani😀
Myslim, ze je to naopak presne to o co automobilkám jde. Aby řidič funkci nepoznal jinak nez ve zvýšeném pohodlí a bezpečnosti.
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 13:07
Re: A dále
No někdo nechape dosud ani princip fungování ESP a pak se divi, že ho ESP pošle mimo silnici.
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2024 13:26
Re: A dále
Ne. Pochopení funkce je ZÁKLADNÍ podminkou k používání!!! Ví to každý. Proto se taky v autoškole učí technická část že.

Protože když nevím jak funguje asistent, tak ho asi těžko můžu správně používat!!! Zase jen dokazuješ vlastní tupost.
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 15:45
Re: A dále
V budoucnu se holt nebude chodit čipovat motor na vyšší výkon, ale největší underground a machrovina bude si nechat všechny tyhle moderní špionhouna v autě povypínat a přestříhat tomu drátky a odpojit konektory.
Avatar - Mikesus
9. 3. 2024 19:34
Re: A dále
A že jsou zákony, to ti taky vadí? Že ti nařizujou co máš a nemáš dělat? A co ten mobil, ten ti tedy může diktovat co a kdy můžeš?
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 20:08
Re: A dále
Zákon je jen nositelem a kodofikací nějaké právní normy. A právní norma může být jak přínos, tak zlo samo.
Příklad? Zákon ze dne 11. července 1951 o ochraně státních hranic...
Nebo ještě názorněji - Norimberský zákon o říšském občanství a zákon na ochranu německé krve a německé cti ze dne 15. září 1935
:-!
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 10:16
Re: A dále
No však, zvolila si ho většina a menšina se má přizpůsobit. jo moment, do nebyly demokratické země. je hezké, jak dáváš za vzor zákony z diktatur a ne demokracií
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2024 13:35
Re: A dále
Proboha vzpamatuj se! Víš jak se ti komanči a nacisti dostali k moci???
Úplně stejně, jako dnešní euroekofašistická sebranka!

Opakování pro tebe ze ZŠ:
Německé federální volby konané 6. listopadu 1932 byly v pořadí osmé volby do říšského sněmu Výmarské republiky. Jednalo se o poslední demokratické volební klání v Německu před převzetím moci nacisty. Hitlerova NSDAP zůstala nejsilnější stranou.
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 14:07
Re: A dále
V Německu v roce 1935 už demokracie opravdu nebyla, obzvlas tpo roce 1934. To samé v ČSR v roce 1951. A jak se dostali k moci komunisti, moc dobře víme, převratem za pomoci sociálních demokratů. Nikoliv svobodnou volbou.
To tu snad ví každý, jen komunisti se to snaží ukazovat jinak.
https://www.idnes.cz/…3_volby-2012_vov
8. 3. 2024 23:59
Dotaz
Já bych se tedy zeptal. Kdy bude Škodovka stát stejně v Čechách jako v Německu. V Německu je totiž paradoxně levnější a to o dost.
Rozbalit vlákno
1
9. 3. 2024 09:47
Re: Dotaz
Superb liftback Selection

CZ od 935 000 CZK
DE od 42 000 EUR (tj. asi o 100 000 dražší)
9. 3. 2024 06:54
Cena
Proč stojí stejně jako Audi??? :-O
Rozbalit vlákno
1
9. 3. 2024 07:44
Otázky
Dobrý den,
1. Jde ISA nastavit stejně jako SS do horní lišty?
2. V videu s Eniaq bylo řečeno že jde ISA nastavit na +10km a toto nastaví si pamatuje, platí i pro nový Superb?
3. Integrace chatGPT bude zpětně pro všechny vozy? Nebo k tomu bude třeba nový HW, který přibude později?
4. Bude umět Superb parkovat pomocí mobilní app stejně jako passat?

Předem díky!
Rozbalit vlákno
0
9. 3. 2024 07:53
Proč
Mne by zajímalo, jaké slevy z ceníku bude dávat naše drahá škodovka, resp. její dealeři fleetu a jaké individuálnímu zákazníku. Jestli to bude ferová hra.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2024 08:32
Re: Proč
Bude to stejně unfair jako doposud. Nebo vidíš nějaký rozumný důvod proč by to měla ŠA měnit?
10. 3. 2024 08:45
Re: Proč
Určitě by to mohlo zvednout prodeje od individuálních zákazníků. Ale jestli chtějí, aby šli všichni ke korejcům, tak může být.
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2024 13:38
Re: Proč
Pro VAG není soukromý zákazník zajímavým. Naopak business a prodeje fleetu jsou založené na "podvodu" s cenami. Virtuální cenikove ceny zařazují jen nižší pokles hodnoty. To je celé.
9. 3. 2024 08:56
Dělení sedadel, roleta
- Proč nejsou zadní sedadla sklopná 40/20/40,aby šel protáhnout například snowboard
- Jak se zachová elektrická roletka kufru při plně naplněném kufru, tj když jí překáží náklad
- jaké jsou změny v motoru 2.0tdi 142kw oproti 147kw
- jak se změnila vnitřní hlučnost oproti předešlé verzi. Jak se změní hlučnost při porovnání 4x2 a 4x4 verzí
- možnosti polohovat přední loketní opěrku
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
9. 3. 2024 13:14
Re: Dělení sedadel, roleta
40/20/40 je velký fail. Nechápu to. Passat B8 to má a když je to společný projekt, čekal jsem, že dobré věci zůstanou.
Loketka polohovat nejde.
9. 3. 2024 14:52
Stupně výbavy
Kdy budou k dispozici další stupně výbavy? Nabídkou pouze dvou stupňů výbavy Selection a L&K Superb za Passatem zaostává.
Rozbalit vlákno
0
10. 3. 2024 07:40
Volič převodovky vs. páčka stěračů
Zajímalo by mě, co byl důvod k přesunu voliče převodovky pod volat a zrušení páčky stěračů, když stejně na středové konzoli zůstalo tlačítko startovací a ruční brzda. Odstraněním páčky stěračů se porušila ergonomie, kterou byl koncern známý. Nebo si vývojáři dělali průzkum, že toto uspořádání řidiče láká?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
10. 3. 2024 11:20
Re: Volič převodovky vs. páčka stěračů
Prostě moderna. Designéři usoudili, že bude lepší předstírat více odkládacích prostor na stř. konzoli. A mají rádi uklizený design. Bohužel to odskákala ergonomie. :'-(
11. 3. 2024 00:23
1. proč je užší a vyšší nez Sup 3? A bude RS verze?
3. da se vypnout start stop
4. da se vypnout info-alarm o prekroceni povolene rychlosti

vse jednoduse a navzdy?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 13:16
Re: 1. proč je užší a vyšší nez Sup 3? A bude RS verze?
1) Zanedbatelné
2) Ne
3) Ano
4) Ano

Navždy ne. Jedině neautorizovaným servisním zásahem.
11. 3. 2024 08:46
1.5 TSI DSG
Zajímalo by mě, jaký typ DSG má 1.5 TSI 110 KW? Je to stejný typ jako u Octavie (suché spojky) nebo je to DSG s mokrými spojkami?
Rozbalit vlákno
5
11. 3. 2024 09:53
Re: 1.5 TSI DSG
U Passatu/Superbu je s 1.5 TSI vzdy suche DSG DQ200 v kombinacii s malym elektromotorom (mild-hybrid).
Mokre DQ381 fasuje v kombinacii s 1.5 TSI naopak Tiguan/Kodiaq (zrejme sa ocakava, ze castejsie to auto bude v terene, pripadne bude objednavane s taznym zariadenim). Inak samotne DQ200 by som dnes uz za problem nepovazoval, mam ho v Passate s predchodcom 1.4 TSI a slape perfektne, hladi plynulo. Len to chce preventivne robit vymeny olejovych naplni, ktore vyrobca nepredpisuje...
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 13:53
Re: 1.5 TSI DSG
Koukám jsme oba napsali skoro to samé. :-!
Jen se optám, jak se ti chová DQ200 v případě pomalého manévrování a parkování v kopci, nebo pomalé jízdě někde po louce a lehkém terénu a tak. Prostě v extrému. Tam přece je problém s přehříváním suchých spojek a jejich rychlejšímu spínání kvůli omezení tření a pálení, ne?
Nestane se ti, že to napíše hlášku o přehřátí, nebo to začne smrdět, nebo to prostě víc škubne a jsi v plném záběru?
Já s tím jezdil vždy jen kousek po silnicích a tam je to OK a řadí to hezky. Ale dlouhodobě mám zkušenosti jen s mokrou DSG a s tou si kloužu jak je libo a je to jako lepší měnič. Ona i v kolonách a při parkování a podobně, klidně nechá klouzat dvojku místo jedničky a přitom skoro stojíš.
Jakožto majitel DSG mám k DQ200 stále jisté výhrady a asi bych ji nechtěl. Ale možná že jde víc o předsudky a vyjma extrémů by nebyla problém. Určitě to ale není převodovka na trvalý pobyt ve městě.
12. 3. 2024 11:08
Re: 1.5 TSI DSG
@Mokrous - za cca 50t km mi smrdela spojka len raz co si pamatam (tusim parkovanie v kopci). Inak to radi krasne hladko, ani v kolonach nebyva problem.
Avatar - Mokrous
12. 3. 2024 11:18
Re: 1.5 TSI DSG
Jojo. Mimo extrémy to je v pohodě převodovka. Ale prostě pořád budu mít radši ten chladící olej.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 13:19
Re: 1.5 TSI DSG
DQ200 suchá, bohužel. Je to již potvrzeno.
Mokrou DQ381 dostanou jen KodiaQ a Tiguan.
Sup. a Passat ne.