První novinářská prezentace nové Škody Superb se blíží. Už v pondělí se na portugalských silnicích svezeme novým kombíkem a zajímá nás, co byste o něm chtěli vědět. Ptejte se v komentářích a my zjistíme odpověď.
1) jak vypadá když bude v kufru naloženo na maximální užitné zatížení? Je dostupná samonivelace?
2) vyhřívané čelni okno - folie?
3) jak fungují smart dials? (=jaké funkce lze navolit)
4) neutrpěla opět ergonomie - tentokrát tím, že je vše na levé páčce?
5) (opět) udržela si Škoda kvalitu antikorozní ochrany (ošetření prahů, podlahy, dutin...
+ocenil bych srovnávací test - měřená dynamika 2.0 tdi vs. 1.5 tsi 110 kW.
1) Lehne to na zem, jako vždy. Samonivelace není.
2) Folie, jako obvykle.
3) To najdeš asi na stovce videí. Navolíš si co chceš a vybereš si, zda chceš třeba 2 funkce na kolečku, nebo 3, nebo 4 atd, podle toho, jak si to chceš pamatovat, čumět na to a nečumět na cestu.
Krajní máš na teplotu, výhřev a ventilaci sedaček, případně funkci SYNC na teploty obou stran.
A střední má 1-6 funkcí, podle uvážení majitele:
4) Ano, nepatrně utrpěla, ale žít s tím půjde. Klasika je v tomto prostě blbuvzdorná a naprosto ideální. Opět se stačí podívat na páčku a o zbytek se postará mozek.
5) Pozink, kataforéza, vosk, to vše bude, bez obav.
Ad 3)
Ano, a přesně to co mě zajímá jsi ioet neuvedl :D Mě právě zajímá jaké funkce můžu mezi těch 5 zvolit. Z čeho lze vybírat.
Ad 4)
Opět- ano, to asi tuším tak nějak že pozink a kataforéza bude. Jenže se hodně šetří potom - tj. ošetření tmelem A na to se ptám.
A ad 150 koní - ano, jenže je to 150 koní v dýzlu a v benzinu. Výkon stejný, průběh s Nm odlišné.
Na něm máš všech 6 funkcí a ne 5 a vybrat si můžeš, jaký chceš a pak přepínat třeba jen mezi 2. Prostě jak budeš chtít sám.
Respektive, abych to napsal přesně, zvolit si z těch 6 můžeš 1-4 funkce najednou.
=Takze můžu volit jen z této pevné nabídky?? ...
Obrázek je malý, takže nevím třetí a poslední funkci.
A ještě by mě zajímalo ješitnost když otočím kolečkem, jestli na velkém display proběhne animace co měním a jak. Abych nemusel čučet dolú na smart dials kolečko.
To mi přijde jako mrzuté a jako nevyužitý potenciál. Proč prostředním kolečkem nemůžu nastavovat aktuální volbu z velkého displaye ať už je to cokoliv?!? :-(
Myslel jsem že to bude víc jako i-drive...
Dobrý den, zajímal by mě Váš názor na motorizaci 2.0 TSI 195 kW, zdali je pocitově slabší než verze 206 kW? Dále, zdali bude výbavový stupeň Sportline a s tím spojené černé čalounění stropu (možná již v konfigurátoru je možnost černého stropu a přehlédl jsem). Děkuji Vám, Nový.
.... jak moc otravují asistenty?
--- jak rychle je jde vypnout?
.... co všechno jde vypnout na furt a s čím se budu otravovat po každém startu?
.... že to bude zrychlovat, zatáčet a brzdit, to je jasné... a i kdyby to mělo jízdní vlastnosti jak prémiovka, tak pokud bude startovní procedura trvat 20 sekund tak je to pro mě nepoužitelné....
Zjevne nevis co tobe Toyota sbira. Maji vin, RZ vi kde parkujes odkud kdy kam jedeš, kde slapes na plyn a kde na brzdu. Kdyz pripoctu ze bez prihlaseni nejde AA, auto pozna oblicej. Jestli to tvoje toyota nedela, tak příští bude. Jestli myslis ze si vymýšlím, ukazu ti screeny apky
tak začni!
Vidím, že jseš odborník od fachu ale intenzívně rozumíš všemu i autům.
Tak nám vysvětli, v čem je nebezpečný HUAWEI ale už nejsou nebezpečné jeho jiné brandy a proč není nebezpečný SAMSUNG? Jižní Korea nemá snahu získávat informace? Proč není nebezpečný GOOGLE a Microsoft, když tam musím vložit mnohem více citlivých dat a navíc se neustále svlékat před ním abych dokázal, že jsem to já? Nesbírá těch informací strýček Sam mnohem více?
Vy ajťáci, jste sami sobě nebezpeční a bohužel přenášíte to do zbytku společnosti pod rouškou bezpečnosti
Aha, takže chytrý jak rádio, ale oboru nerozumíš. Vysvětlovat je zbytečné a ztráta času.
K Huawei jen krátce, i jeho brandy mají zadní vrátka, na které se upozorňuje. Problematický mezi jinými je i napr Hikvision, který mj. umoznuje vnejsi přístup do sítě bez autorizace uživatele.
Jaký je tvůj obor, kdyz si otviras hubu na ajťáky?
Rozdil mezi těmi všemi je anonymizace, zneužívání a neoprávněný přístup ve zkratce.
já si na vás neotvírám ústa na rozdíl od tebe, který si otvíráš hubu.
Chtěl jsem od tebe vysvětlení nebezpečí Číny ale nic jsi nám tady jako odborník nepředložil.
Jseš jenom zfanatizovaný a ideologií naočkovaný tlučhuba.
Bohužel takovými jako jseš ty je plný současný svět a proto celý technický svět jste zničili svými softwary a dotykovými ploškami
Když už jsme u Hikvision, proč tady není alternativa, která bude více bezpečná?
Já ho mám na kamerovém systému více než 10 let a zatím mi nikdo z Číny neukradl ani halíř. Ale na rozdíl od evropských šejdířů, když mne z účtu zmizelo 200 000 Kč u Raiffeisenbank a nedali mi nic jsem se nedobil žádné kompenzace ani omluvy
Takze IT nerozumíš. Dal není třeba vysvětlovat, kdyz spojujes hikvision a účet v bance. Ani tomu krátkému souvětí jsi neporozumněl, a to tam nic technického nebylo. To, že jsi naletel na podvod jen ukazuje na to, že budeš v té ohrozenejsi skupině.
Navíc evidente vůbec nechápeš rozdily v IT, protoze ani dotykové plochy ani tvorba software fakt není můj obor.
S ajťákem se nedá najít společná řeč, jenom jsi to potvrdil!
Hikvision sis spojil sám s bankou.
Končím s plýtváním energie na rozhovor s někým, kdo je mimoň
Ty jsi napsal, že přes něj ti nikdo neukradl peníze. :-[]
Ale jo, my říkáme, že nejslabsi článek je uživatel. A pokud naleti na podvod, že mu někdo vybili účet, neměl by mít vůbec počítač.
A je jina možnost?
Ukaž mi automobilku, která tomu vzdoruje a vyrábí řidičsky přívětivá auta.
Automobilový průmysl pod taktovkou EU komisařů to dopracoval tak daleko, že oni vědí co zákazník chce🥶.
Každá automobilka dela to co je zakaznik ochotný zaplatit.
Proc si myslis ze je to jinak?
PS: Krome asi 3 sytému jako je start stop atd je vsechno nepovinné.
Nejsem IT ve smyslu VŠ. A nepracují v IT. Nicméně znalosti HW, SW, programování, DB mám řekl bych nadprůměrné. Tj. řekněme že mám dobrou IT gramotnost, ale rozhodně nejsem IT. Stačí?
Ja se ptám v jakém oboru děláš? Znám spoustu kolegu, co programuje, mají znalost HW, SW i DB, presto komunikaci prakticky nerozumí, o šifrování ani nemluvím.
Pak je tu datova analýza a big data, kdo by teoreticky mohl propojit anonymizovana data, ale aby to slo, potřebuje další, neanonymizovaná data. A taková data dává k dispozici někdo jiný než o kterých se tu bavíme.
Ano. Ale o tom to je. Ty neanonymizovaná data totiž dokonce nikdo ani dát nemusí. Ono bohužel stačí že občas nějakou náhodou (nebo "náhodou") uniknou že...
Ano, nejlepší trh s daty je v Rusku a Číně. Taky největší.
U nás seženeš anonymizovane datové balíky a ty úniky nejsou "náhody", to si nikdo nedovolí, dá se to dobře vysledovat. Ještě jsi nenapsal svůj obor, ať vím do jakých detailu mám zabřednout.
Ten imbecil si neuvedomuje ze se o zadna anonymizovana data nejedna. Takovy krap odesila veskera telemetricka data plus klidne i fotku ridice. S ohledem na fakt ze k tomu je znamy i VIN kod auta jsi jasne definovany a ne anonymni. jediny udaj o tom, ktery auto neumi sdilet je kolik mas cukru v kafi a jaky mas na sobe trenky. Jsem rad ze mam jeste normalni auto a ne pojizdneho velkeho bratra, ktery o me vi vsechno.
Ty protokole - IT "obor" vznikl proto, ze se banda autistu uklidila k pocitaci, aby neotravovali. Bohuzel je nikdo nehlidal, kvuli cemuz dnes vsechno blika, piska, smiruje, vsude samy dotykace, hesla, ucty a i hloupa mikrovlnka odmitne ohrat jidlo, protoze se zasekla pri update softwaru.
Základ je si tyhle "chytrý" mrdky nekupovat. Bohužel lidi to asi chtějí.
Hlavně, že to bliká a něco to dělá na dálku přes mobil.
Že to je kompletně k hownu už je nezajímá.
Telefon ještě pochopím. Počítač a tablet taky.
Ale žárovky, mixéry, lednice, pračky, mikrovlnky, prostě cokoli běžnýho = NO GO!
To víš, nesmíš kupovat laciný veci, který nefungují. Pokud k tomu pustis kdejakého joudu, protoze to naprogramuje o stovku levněji, dá se to prodat levněji.
Nove krapy jsou pripojeny na internet a sdileji telemetricka data s vyrobcem, takze jaka existuje prekazka ze tato data vyrobce nepouzije zpusobem, ktery se ti nelibi? Jakozto IT by si mel jako prvni rvat ze se ti nelibi ze te nekdo sleduje a sbira o tobe citliva data. Je zvlastni ze jsi s timhle spiclovanim v pohode.
Jelikož vím jaká data se posílají a jakým způsobem jsou zpracována, tak naopak se smeju těm, co křičí že nechtějí být sledování, protoze to ani není reálné to použít jinak a jinde. Ale jak píšu, dnes kdejaký obráběč se snaží kecat do světa IT, protoze si zvladne napsat program pro CNC.
To auto má možnosti sbírat tolik dat a odesílat je bůhví kam, takže jak můžeš vědět, která data o tobě kam jdou a kdo k nim má přístup? Obzvlášť taková Tesla, která má kamery všude a čidlo na všechno. Takže jestli se směješ, tak možná tak sobě. Co a kdo o tobě díky datům z auta zjistí nemůžeš vědět.
Co víš o IoT? Ano, připojení je vždy určité riziko. Co o mně kdo dostává z auta vím. Ono totiž si vždy můžeš požádat přes GDPR. A mám to ověřené i díky technikovi z Toyoty ( nikoliv dealera, ale přímo českého zastoupení), se kterým jsem to procházel primo v aute napojenem na jejich diagnostiku a ptal se. Jak říká moje babička "líná huba holé neštěstí" a "myslet znamená h*vno vědět". Takze pokud sis to sám nezjistil, těžko to budeš vědět.
Předpoklady jsou hezká věc, fakta jiná.
VIN, stejně tak SPZ pro mne není osobní údaj, protože to je identifikátor věci, ne člověka. A jelikož asi nemáš moc povědomí o databazich ( předpokládám, že používají relační nebo objektové ), tak tam ta anonymizace proběhne velice jednoduše. Takze ano, vidí že auto s ID nějaké číslo jezdi tam a tam, tolik a tolik, klidně i s takovou a takovou spotřebou, ale podle ID nezjistiš to VIN. Jednosměrné funkce ti nic neříkají předpokládám. Ty se pořád točis na předpokladu, že každý porušuje zakon. Řídíš se příslovím "podle sebe soudím tebe"? Zrovna u GDPR jsou dost drakonické tresty.
Krásně sis zamachroval. Máš hned větší sebědomí ty 60kilová nádhero :-D
Tolikrát jsem se dočetl na netu jak ta či ona data byla ukradena a zneužita a to i bankovní, kde je zabezpečení na daleko lepší úrovni, než nějaká Toyotí databáze. Ty mi tady vysvětlíš, že v případě Toyoty se to stát nemůže protože VIN a SPZ pro tebe není osobní údaj. Co na tom, že podle SPZ jsi dohledatelný a podle VIN jsi dohledatelný i v rámci databáze Toyoty, ale ty jsi přesvědčený, že je to tak vlastně super, protože si myslíš, že GDPR tě ochrání. No tak to je tvoje věc, ale laskavě se neposmívej lidem, kterým to úplně nevyhovuje. Ty vole naše firma je certifikovaná podle TISAX, ale rozhodně bych nedal ruku do ohně, že díky tomu nemůže dojít k úniku citlivých dat. Je to prostě jen habaďůra, aby zákazník (v tomhle případě ty) byl spokojený a cítil se bezpečně.
Přesně tak. Každý s sebou dobrovolně taha mobil s googlem úplně všude. V kazdem hypermarketu ukazuje zakaznickou kartu klidne i zadarmo. Nechápu tedy proč se zvedá kvůli autu.
Oblibeny argument do pranice na obhajobu. Google shromazduje data pro reklamy, ne proto aby hlidal jestli jedes eko a podle predpisu. Auto hlida spotrebu, prumernou rychlost, eviduje start a cil, eviduje slapnuti na plyn nebo na brzdu. Tohle google fakt nedela.
Auto taha za volant, slape samo na brzdu, hlida jestli koukam dopredu, tohle googl taky nedela. Mam strach ze jednou ho za me bude ridit nekdo jiny, treba jako hru na pocitaci. Z techto duvodu jsem se vsema dalsima novyma autama skoncil. Tohle dojedu, protoze mi jineho nic nezbyva a dal vsechny auta jen z minulyho stoleti.
Luxusni S klasse nejlip 8V.
Za dalsi rady diky, nejsou potreba
kdyz se ti ten asistent splasi, prudce zabrzdi a ten za tebou to do tebe picne tak ho prestanes mit rad. Tempomat skoro nepouzivam, ani kameru, jedine co je dobry jsou parkovaci senzory.
To tahani za volant je katastrofa, dela to obcas i kdyz je to vypnuty, jedes po uzky silnici pulkou kola za hranou, proti tobe autobus a volant te taha proti nemu. Das blbe ruce na volant a auto se vzteka ze te nevidi. 40 let jezdim bez tehle hovadin a nikdy jsem to nepotreboval. Nesnasim kdyz mi nekdo ridi natoz auto
Ano zásahy do řízení považuji za neakceptovatelné.
A že může tohle zachránit život v situaci, kdy někdo dostane infarkt za volantem?? Myslím, že je milion pravděpodobnějších a závažnějších příčin nehod.
neakceptovatelnej je tvuj nazor, je ti stejne jako automobilce a eu kulovy do
toho nak ja ridim svoje auto. Dokud ti nesrovnam se zemi stodolu, tak se o to
nestarej
tvuj problem je, ze si myslis ze lineassist nejak zmeni moje chovani na silnici a stane se jinym coz je naprostej nesmysl. Cela ta funkce je k nicemu a funguje poradne jenom a to jeste s otaznikem kdyz se totalne nevenujes rizeni na dalnici. Na okreskach je to k nicemu protoze nejsou cary a ve meste to fungovat ani nemuze, protoze poradne neni nacaranyho nic (Praha). A pak se to zbesile chytne cary, zmrazku nebo se na silnici pouze s krajnima carama drzi uprostred ikdyz je to treti trida s carama v krajnici a ne uprostred. A vazne to Toyota nema lip nez ostatni (premie, tesla apod). Je to stejnej srac, to ze to tobe nevadi necpi nam ostatnim. Jezdi si jak chces a ja budu delat totez. Dokud ti nesrovnam se zemi stodolu pak hold pujdu stavet nic
Tupej demagogu! To že najedu na krajnici nebo si zkrátím zatáčku když do ní vidím není žádný ohrožování nikoho. Jestli se ti to nelíbí tak nejezdi autem, aby tě náhodou někdo neohrozil.
Aha, takže když někdo porušuje zákon, tak kvůli tomu mám zůstat sedět doma? Je demokracie, ne anarchie, na kterou se tu snažíš hrát.
To tvrdíš ty, že nikoho neohrozuješ a hned z tebe vypadne, že v zatáčce se neudržíš v pruhu.
Ano je demokracie, takže pokud vidím, že proti mě v protisměru nic nejede, tak si tu zatáčku klidně ZÁMĚRNĚ zkrátím (nevím jak si přišel na to, že se neudržím v pruhu) a nemíním se u toho prát s autem to je celé. Tobě pípání a tahání za volant vyhovuje a jiným ne. Ono to totiž nemusí být v zatáčce ale třeba ve zúžení, kde tě to nutí jet tak blbě, že auto registruje čáru a vidí, že ty ji nerespektuješ a řve na tebe a sahá ti do řízení. To ti auto taky samozřejmě nedělá a dělá to jen všem kolem viď?
Jel jsem jednou ve vesnici, proti mne cylista a za nim auto. Auto, ktere melo pockat az prejedu, ze rozhodlo cyklistu objet presne v okamziku, kdy jsme se tam potkavali. Sjel jsem pravymi koly na krajnici abychom se bez problemu vesli, ale line assist se rozhodl ze delam nebezpecny manevr a stocil mi volant zpet do silnice, proti tomu jedoucimu autu.
Vypinam to take, nastesti na to mam tlacitko na volantu.
naprostý souhlas!
Zrovna včera se mi toto stalo.
Silnice jak řešeto, vyhýbacím manévrem kvůli protijedoucímu autu a díře na silnici jsem musel pravými koly sjet na okraj a samozřejmě potroubený line asistent, který u mého auta nejde vypnout mi to strhnul zpět do středu silnice. Kdybych ho nepřepral, tak tak byl akorát malér
No vidíš, já se prát nemusím. Stačí kupovat auta, kde to dokáží vyladit. Víš jak to funguje u mne? V momentě, kdy ka pootocim volantem se systém udržování v pruhu vypíná a aktivuje se system upozornění na vyjeti z pruhu, takže bez zásahu mne nechá přejet čáru a jen pípá. Můžu se v klidu pak vrátit bez tahání volantu a asystem se opětovně sám aktivuje. Nenadavejte na systém, ale na automobilku, která to neumí odladit.
A že je nevypinantelný je naprosto v pořádku. Vede to ke 2 věcem. Automobilky, které to neumí nastavit na tom budou muset zapracovat, aby neprichazeli o zákazníky. Tedy zlepšení systému i konkurence. A na silnicích se nebudou objevovat ***, kteří ohrožují ostatní tím, že nejsou schopni udržet svůj pruh.
Tohle mi nikdy neudělalo, protoze v momentě, kde to stočím já volantem, systém se automaticky vypíná a místo udržování jen zapípá. A to uz jsem musel udelat tolikrát. V jakém aute to bylo? V priusu?
Já jisté zásahy v jistých situacích považuju za prospěšné, nebo alespoň za neškodné.
Ale ty kecy o záchraně života jsou vtipný. Možná v malém procentu, když někdo usne na dálnici a má aktivní autopilot (u koncernu Travel Assist High) a jede v pruzích a nestrhne volant a jen prostě nereaguje, tak auto dokáže řidiče probrat, případně zastavit.
Ale když to nemáš aktivní, nebo jsi na točité silnici, nebo bez čar atd., tak tě to švihne do škarpy, nebo pod protijedoucí kamión bez mrknutí oka. Když při infarktu strhneš volant, tak končíš taky, atd...
Souhlas. Většinou to spíš otravuje, než reálně pomáhá.
Taky mě to občas se.re a tak někdy zařvu něco sprostýho a vypnu to.
Jindy, když mám lepší náladu, tak jen řeknu: "No, aby ses nepos.ral" a přehmátnu si.
Ale zase někdy se to hodit může a jsou auta, kde to fakt tolik nestresuje a zrovna v Pašyku B8FL se s tím nějak žít dá, aniž bys byl denně na neurolu. Snad to tak bude i v nové generaci. Zatím se zdá, že ano.
Prozradíš u jakého auta ? Já jsem toho pár vyzkoušel, někde je to hodně otravné, ale naposledy jsem zkoušel asistenty v Toyotě nové a oproti tomu staršímu otravnému pípání mě to tam hodně mile překvapilo. Nenuceně fungoval adaptivní tempomat a přednárazový systém, kdy za mne dobrzdoval za auta dříve, než jsem čekal, jediný, kdo to auto rozhodil byl cyklista, co samozřejmě vybočil do vozovky ve chvíli, kdy jsem ho předjížděl. Myslím, že s každou generací se to zlepšuje, obecně u všech aut.
Není to žádným tajemstvím. Už jsem to psal Mercedes. Lineasssit úplně k hownu :-O
Plus boční senzory, které řvou a upozorňuji na překážky úplně hyperaktivně. Nic se neděje ale auto se náhle rozbliká a výstraha a ty vůbec netušíš co je špatně... a pak ti to dojde. Jo, jel jsem vedle keře, v protisměru mě minulo auto atd. ....
Jo, u Mercedesu mne vylekalo držení v pruhu, kdy mne na okresce po najetí na střed dost agresivně auto vrátilo zpět, až jsem se lekl (S500 minulé gen.). Jak říkám, u té Toyoty to bylo mnohem lepší.
No však jsem to vejš psal, v jaký situaci by to teoreticky mohlo pomoci, ale v praxi je to nefunkční cocotina.
Jak říkáš, jak je vyšší tempo a zatáčka jen o fous ostřejší, tak letíš ven.
Ano presne tak to funguje a co je horsi, kdyz to nechas, tak to chvilku zkousi zatacet a kdyz uz to prejede stredovou caru nebo krajnici a senzory ji prestanou videt tak to srovna kola zpatky a letis ze zatacky jeste rychleji. Pro ridice je nejhorsi, ze se takovy auto chova nepredvidatelne. To same s ESP. Ty das lehce kontra a auto to chybne vyhodnoti a zacne rovnat auto uplne jinym smerem.
Tak takhle mi to nefunguje už hodně dlouho. To jezdíte s archaickejma autama ne?
A taky jsi koukám nepochopil princip fungování ESP. To je docela smutné, kdyz je povinný už nějakých 15 let. Tvoje první auto s ESP?
Co má co společného zadokolka s ESP?
Ale abych odpověděl, bez ESP jsem dlouhodobeji řídil 4 různá auta, s ESP to už ani nespocitam. Se všemi jsem absolvoval kurzy bezpečné jízdy a polygonech, takže vím jak se to chová s i bez. Také i u dnešních aut mám možnost vypnout celé ESP, tak když budu mít chuť si to připomenout, můžu.
esp u MB roky vypnout nejde, u BMW to sice napise vypnuto ale zasahuje to porad. U VW vcetne golfu R to napise vypnuto ale brzdi to predni kola. Takze se pojdme bavit o par totalnich okrajovkach a stejne bych je rad videl. Ani treba taycan to nevypne uplne. Nepozornej ridic si mysli, ze je kralem ale realne je kralem to auto.
abych odpovedel, bez zadokolky bez esp se neda pochopit kam mas dat ve smyku volant. U aut s esp kam chces jet, ale pokud je to za hranou (prvni kontra kazdej, druhy…) tak to nestaci a chce to odhadnout kde je trakce kol a zkusit to trefit. Ale to je asi zbytecny tebe evidentne ridit nebavi tak jezdi s line asistentem ale neber to ostatnim
Toyota to vypne, u Highlanderu, úplně. Hlásí to pak chyby všech dalších asistentů mj. a nazasahuje. Ano, pořád sleduje co a jak, protože stačí při smyku tuknout do brzdy a aktivuje se. U corolly to bylo to samé. Vyzkoušeno na polygonu v mostě s instruktorem.
tomu neverim, u corroly ani nahodou a hl
uz vubec ne. Napise to ale realne to omezi reakce do urcityho odklonu osy auta od osy natoceni prednich kol. Maximalne gr yaris a toybaru. U cehokoliv primarne do usa uz vubec.
Takze jsme s instruktorem nic nedělali, hmm. každoroční jízdy na polygonu, kde to pokaždé děláme vlastne nebyly. Asi bych mel vratit potvrzeni referencniho rodice, protoze dle tebe jsem tam vubec nebyl, a vlastne instruktor taky ne. Zajímavé, že těch desítek lidí, co u toho za těch pár let bylo, to vlastně nevidělo. Protoze kesumb má své domněnky místo aby si to šel zkusit, třeba.
Ne, nejchytřejší je ten, který nepotřebuje nic zjistit a ví všechno od stolu.
Hele mě to ale Superb třeba taky takhle dělá. Je to vypnutý do doby, než šlápneš na brzdu, což je průser, protože se ti auto chová jak chceš do doby než si potřebuješ prostě přibrzdit, pak začne reagovat naprosto panicky a ty nevíš co ti pod zadkem udělá. Hrozná koko-tina, ale chápu, že to lidem jako Mikesus stačí.
Jsi si jistý, že to vypne ESP a ne jen ASR i když na tlačítku je ESP? Ono to tak totiž funguje, že se jen vypne ASR, třeba když potřebuješ vyprostit auto ze sněhu, nebo při použití sněhových řetězů.
Na plno se celé ESP prostě nevypne. Je to prostě společný systém, kde ASR a ABS spolupracují a tvoří základ pro ESP a když vypneš jedno, tak nefunguje komplet 100%, ale pořád zasahuje v případě smyku a měří rozdíly v rychlosti jednotlivých kol. Jen ti hrabe/ou hnaná/é náprava/y. A pak je tedy značný rozdíl v projevu předokolka vs 4x4.
Hádat se nebudu, neznám do detailu každou generaci a řešení.
Ale pořád si myslím, že se ESP vypne jen jako, protože prostě, když není kontrola trakce, tak jaksi z principu nemůže 100% fungovat ani to ESP. Ale pokud bys to někde rozevlál v zatáčce a senzory by vyhodnotily, že je zle, tak by auto začaly rovnat minimálně zásahem ABS.
Ale jak říkám. Hádat se nebudu. Třeba to dřív nějak po tu omezenou dobu fungovalo.
A za další, na brzdu sáhneš ať chceš, nebo nechceš za pár sekund vždy, takže to je stejně zbytečná akademická debata bez reálného dopadu na provoz vozidla.
Hele ona to takhle dřív ta VW auta měla, že ESP šlo komplet vypnout, pak implementovali zlepšení, že bylo vypnutý do doby než si šlápl na brzdu a nakonec už nejde vypnout vůbec, ale to budou auta odhadem kolem roku 2012 a novější. No když si auto rozhodíš ručkou do zatáčky a chceš si ve smyku lehce přibrzdit, tak v době kdy jedeš bokem a máš kontra není úplně ideální doba, aby se ti zaplo zpátky ESP, který se následně okamžitě splaší. Jinak to můžeš otočit klidně kolem dokola a senzory nic nedělají.
No, tyhle poloviční nevyzpytatelný řešení jsou to nejhorší, co může být.
Buď jedeš v klidu a je to 100% na počítači a nebo děláš kravinky, ale pak potřebuješ 100% analog a kontrolu nad vozem sám a počítač nesmí zasahovat nikdy!
Já už blbnout nepotřebuju, ale kdybych musel a chtěl, tak bych asi hledal řešení, jak to v autě 100% nemít.
Jeho nejen nebaví řídit a neví ani co to slovo znamená, ale navíc mu smrdí benzín benzoapyrenem, takže vlastně moc nechápu co na webu o autech pohledává.
Musí šířit nenávist vůči těm, co na dálkových trasách mimo měst vytvoří 2x víc NOx na 1km, než on, ale taktně pomlčí o tom, že on najede po městě 20x víc km, jak oni a vyprodukuje 10x víc CO na 1km, než oni, CO2 stejně a benzopyrenu nepočítaně. Je to apoštol ekologie a bezpečné jízdy.
A ještě si strká svůj vlastní výfuk do svého vlastního auta, kvůli vlastním dětem. Proto si kvůli nim nekupuje vraždící diesely. Ale má jako první na světě jen ve svém autě plně vypínatelné ESP :D:D:D:D:D:D
Ano, a kdybych najel 20x víc s dieselem, tak toho benzoapyrenu vyprodukuje nasobne více, stejně jako toho NOx. A ano, u benzinu bych rád, aby se daly přísnější normy na CO. Nicméně CO je nebezpečné v nevetranem prostoru, ve vetranem, tedy venku, je jeho rozptyl velice rychlý, narozdil od NOx a BAP.
"Benzo[a]pyren se nachází v uhelném dehtu, v automobilových výfukových plynech (zvláště ze vznětových motorů)"
Ano, v benzinu je BaP taky, řádově 100x méně.
Takze máš pravdu, kdybych jezdil s dieselem, vyprodukuju cca 100x více BaP, cca 20x více NOx a cca 10x méně CO. Ovšem bych nejezdil ještě víc, protoz ebych musel jezdit s dětmi po doktorech např kvůli astma, autismu, chopn, alergiím atd.
A jak se vypořádáváš s jinými zdroji BaP? Děláš nějakou agitaci, aby lidi netopili uhlím? A když ti tak záleží na dětech, tak proč jim neobstaráš nějaký lepší domov a bydlíš v takové díře kde se nedá dýchat?
No, silná zadokolka bez ESP a ASR by dnes asi dala zabrat drtivé většině novodobých točvolantů.
V dávných dobách se tak jezdilo. Akorát pro našince to spíš chtělo trochu sněhu, nebo bláta, aby na to stačily koně ze Škodovek, nebo Žigulů. Když pak přišly BMW, Pontiacy, Omegy, atd... Tak už stačilo po dešti, nebo se to urvalo i na suchu, když člověk blbě přidal v zatáčce.
Nový Kodiaq a přesně takhle to funguje. Popravdě si neumím představit jak by to mělo fungovat lépe. Možná kdyby to ve spolupráci s mapama dokázalo podle profilu zatáčky samo zatočit.
Já princip fungování ESP chápu, ale vadí mi, že ESP je nestavené pro opici, která jen sedí za volantem a nepřemýšlí a když dostane smyk tak jen kouká jako jojo a nic nedělá. Zřejmě proto ti vyhovuje. Bohužel řidič, který na smyk reaguje, pak se svýma instinktivně správnýma reakcema způsobí, že ESP reaguje neadekvátně. Ano bránil jsem se tomu dlouho, ale toto je mé právní auto s ESP, které nejde ani pořádně vypnout. Nicméně už jsem si zvykl na to že auto neovládám plně a v případě průseru s tím prostě nic neudělám. To ještě mé příští auto nebude mít ani ruční brzdu, takže to už bude vůbec konec. Musím si koupit aspoň něco bezpečného, když už to nepůjde v krizových situacích uřídit.
No tak nevíš, protoze i s ESP musíš pracovat s volantem. Hlavní rozdíl je, že u ESP dáváš kontra jen tolik, aby kola šla tam, kam chceš jet. Pak je opice, která tím volantem točí ze strany na stranu a končí v příkopu.
Pokud volantem nezatocis, půjdeš hezky za zatáčkou při pretacivem smyku díky ESP do vnitřního příkopu, pokud dáš moc kontra, jdeš zase do toho vnějšího. Ale nepředpokládal jsem, že bys to věděl. Na žádném polygonu jsi asi též nebyl co? Obzvlast s kyvnou plochou, jinak bys takovej nesmysl nenapsal, že s ESP nemusíš nic.
S ESP rozhodně pracovat nijak nemáš. To je nastavené, aby respektovalo směr natočení předních kol a tam auto směrovalo. Hlavně se nesmíš ty jako řidič snažit nic korigovat a musíš prostě sedět a mít zatočeno pořád směrem, kterým chceš jet, což se dá očekávat u ženský nebo trouby, který neumí řídit, ale normální řidič reaguje na smyk právě tím způsobem, kterým je u auta s ESP nežádoucí. Na polygonu asi takové bohaté zkušenosti nemám, jen jsem byl 2x v Mostě. Žádná sláva. Nicméně jsem aspoň jezdil závody do vrchu. Chápu, že to není taková dobrá kvalifikace jako máš ty. Jsi lepší :yes: Přemýšlím teď nebyl si to náhodou ty, který na tom letišti své mimořádné řidičské dovednosti završil výletem do pangejta a serváním nárazníku?
Jo, na to už jsme všichni museli dávno rezignovat, na nějaký kontra a skutečný řízení.
Dnes na to prostě šlapeš jako lama na rejč a počítač si to pobere a někam tě pošle.
Takže můžeš v krizi jen ubrat, něžně natočit volant tam kam chceš jet a pomodlit se, pokud něčemu věříš.
Po pár letech v autech s automatem, elektronickou ručkou a všema vyfikundacema už totálně na řízení rezignuješ. Ono nakonec s věkem to většinu přejde a jsou rádi, že se pohodlně a bezpečně odvezou z A do B. Kdo na to má a potřebuje to, tak si pořídí nějaký to BZR a nebo dražší supersport a na dráze si to částečně vypne a trošku se pobaví, ale pro většinu je to spíš plusem, že to tam mají. Si zkus představit ty statisíce lam v dnešních překoňovaných autech s turbem, kde ti skokově naroste krouťák, kdyby neměly ASR, ESP a další věci v autě. To by večer ve zprávách bylo: "Dnes na našich silnicích zahynulo 1389 lidí po výletě ze zákruty"
Ano je to jak píšeš a přijde mi to strašný. Jak lama na rejč. Jen si smutně uvědomuju jak s tím ESP a elektronickou ručkou vlastně ztrácím kontrolu nad autem ;-\
Je to tak. Musíme se smířit s průměrem a být rádi za to, že se naše drahé polovičky nezabijí v autě tak snadno. Ne každý si užil do systosti kontra se zadokolkami bez ESP a kontroly trakce na sněhu, vodě a podobně. Prostě průměrně nešikovný točvolant vylekaný nečekaným smykem nezvládne to, co někdo, kdo s tím nalítal hafo km. Holt se trochu uklidníme a přestaneme blbnout za volantem a necháme to na něm. Bohužel i bohudík je to tak jak to je.
Co to bylo za auto, že 3,14čovalo a tahalo i s vyplým Lane assistem? To jsem nezažil.
Když to vypnu, tak je to prostě vypnutý a můžu si jezdit škarpou jak chci.
Stejně tak klidně volant nedržím vůbec, nebo jedním prstem dole a nic.
Jedině, když je ten asistent aktivní a já najíždím k čárám a ten volant držím jen tím jedním prstem, tak mě zjebe, ať ho chytím pořádně. Ale neškube, nebrzdí, jen pípne a blikne nápis co mám dělat.
Tak si přehmátnu a je klid. A nebo ho vypnu a je klid na pořád. Mám model 2021.
Nepotrebuju ale aby o me automobilka a potazmo pojistovna vedela vsechno i to jak moc slapu na plyn a jestli dodrzuju dusledne predpisy. Kdyz mam telefon v kapse, tak jsem sice taky lokalizovatelny, ale to je zasah do soukromi, ktery jsem ochoten akceptovat.
1) S&S, na ten si vytáhneš ikonu nahoru vlevo na televizor a po startu ji hned stiskneš.
Pokud teda nejdeš do hybridu. Tam už to jaksi postrádá smysl.
2) Lane Assist - ten se zapíná někde nad 60 km/h, takže ve městě nevadí. A při spořádané jízdě v pruzích s alespoň jednou rukou na volantu taky nevadí.
Když volant nedržíš a najíždíš na čáry, tak za3,14čuje ať jedeš uprostřed svého pruhu.
Vypneš ho snadno pomocí ikonky asistentů, kterou si dáš vlevo nahoru na televizor a pak ještě klikneš jednou na řádek Lane assistu. Takže 2 kliky. Když to nevydržíš chceš jet bez něj.
3) Nový ISA, kterej buzeruje, při překročení rychlosti. Naštěstí jen decentně pípne a pak drží hubu, narozdíl od moderních korejců a dalších vozů z východu.
Vypnout lze opět 2 kroky stejně jako Lane Assist.
Zbytek se zdá být OK.
Nejsem si jist, zda drží režim individual po dalším startu. Takže na to bych se ještě zeptal.
Myslíš režim Normal, ne?
Ono to teď tak bývá, že nastavení režimu Individual zůstává uložené, ale po startu naskočí režim Normal a ty pak musíš bohužel zase 2x kliknout, abys změnil režim a to mne právě taky zajímá, jestli to tak bude i v novém modelu.
Já naštěstí ještě v modelu 2021 mám nastavení uložené i po dalším startu.
No ale takhle fungují nejnovější Škodovky, resp. to tak měly Octavie 4, Karoq atd...
Největší opruz byl s modely RS a Sport-Line, kde se do zblbnutí zapínal ten kreténskej falešnej zvuk osmiválce i v tom režimu Normal a po každým startu ti to dunělo do hlavy a musel jsi to přepínat do individualu. A to je na palici.
V předchozí verzi Superbu bylo i přes rozsah možností nastavení velmi težké nalézt správné nastavení sedačky. Dlouhodobě jsem jezdil jak ve voze se základnimi sedačkami tak ve verzi L&K a opora v oblasti beder byla vyloženě tragická.
1) zajímal by mě vývoj kvality sedadel oproti předchozí generaci
2) smart dials - co vše lze zobrazit a nebo nastavovat
3) tažné zařízení - zda je již plně elektrické nebo je nutná ručná aretace
Dobrý den, zajímal by mě Váš názor, zdali je motorizace 2.0 TSI 195 kW pocitově slabší/jiná než současný motor s 206 kW? Dále, zdali bude výbavový stupeň Sportline a možnost černého čalounění stropnice? Děkuji Vám, L. Nový.
- je infotainment stejný s Octavií, nebo jsou v nich hw nebo sw větší rozdíly?
- je plánovaný i silnější benzínový motor?
- jaký typ DSG je použit u daných motorizací?
To už je skôr poriadne dlho :D . Inak som zvedavý, že čo by si vlastne vybral. Francúzsky dízel s rúčkou a manuálom, alebo poriadne nemecké tdi s dsg a elektronickou "rúčkou". Ja som si natoľko zvykol na čísla od tých hnusných francúzov, že som si na maxidote zobrazujem väčšinu času práve tú rýchlosť (A to mám ciferník otočený normálne :-[] ) a sem tam kuknem teplotu oleja, podľa toho, aké prasačiny s tým autom stváram.
Ale jo, jen nemusím šetřit za každou cenu, abych kupoval diesel s manuálem. Tak hluboko do kapsy nemám a kolenovrt též nejsem. Za lepší věci si rád priplatim.
1) prosím o zodpovězení dotazu, kdy bude v nabídce plug in hybrid a zda i ve výbavě Lak?
2) zda se uvažuje, že plug in hybrid bude dostupný i pro verzi sedan, a pokud ano, kdy?
3) zda budou pro vybavovy stupeň LaK dostupné také designy disku, které jsou aktuálně v nabídce pouze pro nižší verze?
Děkuji
-Ako reaguje DSG pri dvojlitri TSI, predchodca mal pomalú odozvu.
-Či tam fakt dávajú suchú spojku pri 1,5 TSI.
-Dynamika a spotreba mild-hybridu 1,5.
-Ako sa správa DCC Plus, či sa auto vie rozkolísať ako predchodca.
-Ako presnejšie je riešená elektrická roletka kufra (mechanizmus, ako sa vyberá).
-Či si viem vypínanie ISA dať do skratky ako štart/stop.
-Aký je reálny dojazd nového plug-inu a či sa spaľovák nezapne na pomoc pri silnejšom zrýchlení.
-Ako funguje nové automatické parkovanie.
-Nejaké tie Simply Clever srandičky, ktoré pribudli, ale to už sa spomínalo.
Diesel zase musí vyklepavat všechny nejtky, aby se vůbec pohnul z místa. A ještě u toho nesmí zapomenout zasmradit celé okolí. Takze je to úplně stejné.
Fakt? Takže když jede okolo diesel, ten rachot nikdo nepozná a myslí si, ze to je benzin? A kdyz jedu v koloně, velice dobře poznám diesel v blízkosti. Ten smrad spálené nafty je nezaměnitelný. To ze jsi hluchý ( nebo nemas srovnani ) a nic necitis neznamená, že tomu tak není. Přesně ukázka typických dieseldezolátů, nic není vidět z vyfuku, tak je to v pořádku. Jen tam jsou často desetinasobky NOx než u benzinu, nebo sto až tisícenásobky BaP.
Ten benzin (EVO2) zvykne mat po dobrom zabehu bezne medzi 170-180 koni. Navyse je tam elektromotor, ktory dodava dalsich ~50Nm, vo finale je to tak daleko prijemnejsie ako 2.0 TDI. Vyhodou 2.0 TDI Evo je fakt len magicka spotreba na dialnici. Inak sa da s 1.5 eTSI dlhodobo jazdit za 5.5-6.5, pokial teda clovek nejazdi dialnice 160+.
Stejně ten test bude zas povrchní, plný marketingových vyjádření Škodovky a odpovědi na vaše dotazy nebudou :no: Jen spousta kliků = prodané reklamy, tak to poslední dobou na auto.cz chodí…
6) Je v infotainmentu integrován chatGPT? Co to momentálně umí a jak to funguje?
7) už se Škoda naučila udělat appku pro dálkový přístup? A je k tomuto modelu dostupná?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto oznámila integraci chatbota ChatGPT založeného na umělé inteligenci od společnosti OpenAI do své hlasové asistentky Laury. Tato novinka má poskytnout řidičům a cestujícím lepší zážitek z jízdy a usnadnit jejich každodenní život. Funkce ChatGPT bude dostupná ve vozech Škoda na platformách MEB GP a MQB EVO, které zahrnují modely jako Škoda Enyaq, Superb, Kodiaq, a modernizovanou Octavii.
Nojono, s malým zpožděním se to má dávat do nových modelů. Minimálně do těch vyšších verzí infotainmentu. Bude tě to celou dobu poslouchat, co si s posádkou říkáš, to fakt potěší... A za odměnu se po cestě můžeš ptát na smysl života, jestli byl otec zakladatel černoch, kolik noh má pavouk a kde je nejbližší klinika, kde se můžeš nechat chemicky vykastrovat.
Já pořád žiju ve světě a v představě, že automobilka má vyrábět auto, že základem auta je motor, 4 kola a přibližně kulatý volant.
Pokud má být něco smart, pak především řidič. Pak chceme-li, tak mobil. Ale rozhodně ne auto. Auto má dělat co chce řidič, jak chce řidič, a kdy chce řidič. Auto které řidiči diktuje co smí, kdy smí, a jak smí, není auto. A stejně tak není autem smart tablet se 4 koly.
Automobilka chce prodat co nejvetsi pocet aut s co největším ziskem.
Musi tedy oslovit i ty, kteri na auto koukají jako na dopravní prostředek a jsou za asistenty a vse co jim usnadňuje ovládání radi. Tím ma automobilka daleko vetsi okruh zákazníků.
Jednoduche.
PS: docela to “ziju ve svete” na tebe sedi podle toho co tu vetsinou pises. Nebylo by lepsi zavítat do reality?
Ne. Doba se změnila. Automobilky chtějí nově realizovat co největší zisk na základě výroby co nejmenšího počtu aut, byť v rámci konkurence stále chce co největší tržní podíl. Takhle to je dnes.
A píšeš opět nesmysl za nesmyslem. Ty asistenty nechtějí, nepoužívají nebo neuní používat většina majitelů. Jenže automobilky nutí zákazníkům výbavu, buď proto že ji prostě nařizuje eurohujerská rvhp, nebo proto že chce automobilka prodat co nejdražší produkt s co největším ziskem. Takhle prosté to dnes je.
Na nutnost osvěty v této oblasti společně upozornili zástupci Policie ČR, organizace BESIP, Centra dopravního výzkumu a Asociace center pro zdokonalovací výcvik řidičů AČR.
„Dnešní řidiči si kupují technologický zázrak. Auta jsou plná bezpečnostních systémů, řada z nich se v posledních letech stala základní výbavou. Valná většina řidičů však neví, co doopravdy umí a neumí, v jakých situacích pomůžou a kdy už to nevyřeší. Část lidí na asistenty spoléhá příliš, jiní zase nevyužívají jejich potenciál. I proto vznikl projekt asistencnisystemy.cz, který nabízí praktické kurzy zdarma a nenásilnou formou boří nejrůznější předsudky,“ uvedl Richard Gironi z Autoklubu ČR.
Pises o “vetsine majitelů” a jako dukaz das reklamní text na školení jak na asistenty….
Asistentů je velke mnozstvi a umožňují lidem snazší pouzivani auta a tim i rozšiřují okruh zájemců o auto.
At uz jde o asistenty mrtvého úhlu, rozjezdu do kopce, čtení dopravních znacek, adaptivní tempomat atd nebo zakladni ABS a ESP. Vse pomaha řidiči ke zvládnutí dnesniho provozu.
Dnešní automobily jsou již standardně vybaveny nespočtem bezpečnostních a asistenčních systémů, na které stále velký počet řidičů hledí skrze prsty. Přílišná pomoc a takzvané „kecání“ do řízení je prostě mnohdy otravné, a pokud to lze, nezbývá než nejnovější funkce v autech vypnout.
Nová zpráva spotřebitelů o asistenčních systémech ve vozidlech uvádí, že celá řada řidičů je často velmi zmatená, co se používání asistenčních systémů v autech týče. Zmíněné systémy totiž často odvádějí pozornost a šoféry rozptylují. Uvádí to studie americké společnosti Consumer Reports.
Takze se ze dna internetu snazis najit jak obhájit svuj nazor. Z “vetsiny řidičů” uz mame “celou radu” a clanek mluvi o tom, ze řidiči kritizují nemožnost vice individuálně nastavit citlivost asistentů.
Já se naopak nesnažím a snažit o vůbec nic nemusím! Těch článků a různých studií, průzkumů na tohle téma je nespočet.
Viz např.
Jsou to vyhozené peníze, myslí si motoristé
Loňský průzkum mezi šoféry ve Velké Británii ukázal, že polovina z nich má problém ovládat moderní asistenční a komfortní systémy, které jejich auto nabízí. Studii mezi tisícovkou řidičů, kteří si v posledních třech letech pořídili nové auto, nechala provést britská síť dealerství Jardine Motors. Ukázalo se, že přes 50 procent z nich nemá ani ponětí o tom, jak funguje asistent udržování v jízdním pruhu, jak zapnout upozornění na rychlostní omezení a řada z nich dokonce netuší, jak se používá paměťová funkce elektricky ovládaných sedadel. Více než polovina účastníků průzkumu pak přiznala, že za tyto technologie, které vlastně neumí používat, vyhodila peníze zbytečně.
Tak se dál neztrapňuj, jsi jen k smíchu, prokazatelně lžeš když tvrdíš že je to jen moje představa. Potvrzuješ tak to, že jsi buď lhář, nebo hlupák, nebo obojí.
"...Ukázalo se, že přes 50 procent z nich nemá ani ponětí o tom, jak funguje.."
Viz tvoje je to jen moje představa, reklamní článek atp.. Místo toho aby jsi chodil kanálem a raději dělal že neexistuješ tady tu tvoji tupost ještě budeš rozmazávat...
Pochopení funkce opravdu neni podmínkou k pouzivani😀
Myslim, ze je to naopak presne to o co automobilkám jde. Aby řidič funkci nepoznal jinak nez ve zvýšeném pohodlí a bezpečnosti.
V budoucnu se holt nebude chodit čipovat motor na vyšší výkon, ale největší underground a machrovina bude si nechat všechny tyhle moderní špionhouna v autě povypínat a přestříhat tomu drátky a odpojit konektory.
Zákon je jen nositelem a kodofikací nějaké právní normy. A právní norma může být jak přínos, tak zlo samo.
Příklad? Zákon ze dne 11. července 1951 o ochraně státních hranic...
Nebo ještě názorněji - Norimberský zákon o říšském občanství a zákon na ochranu německé krve a německé cti ze dne 15. září 1935 :-!
No však, zvolila si ho většina a menšina se má přizpůsobit. jo moment, do nebyly demokratické země. je hezké, jak dáváš za vzor zákony z diktatur a ne demokracií
Proboha vzpamatuj se! Víš jak se ti komanči a nacisti dostali k moci???
Úplně stejně, jako dnešní euroekofašistická sebranka!
Opakování pro tebe ze ZŠ:
Německé federální volby konané 6. listopadu 1932 byly v pořadí osmé volby do říšského sněmu Výmarské republiky. Jednalo se o poslední demokratické volební klání v Německu před převzetím moci nacisty. Hitlerova NSDAP zůstala nejsilnější stranou.
V Německu v roce 1935 už demokracie opravdu nebyla, obzvlas tpo roce 1934. To samé v ČSR v roce 1951. A jak se dostali k moci komunisti, moc dobře víme, převratem za pomoci sociálních demokratů. Nikoliv svobodnou volbou.
To tu snad ví každý, jen komunisti se to snaží ukazovat jinak. https://www.idnes.cz/…3_volby-2012_vov
Dobrý den,
1. Jde ISA nastavit stejně jako SS do horní lišty?
2. V videu s Eniaq bylo řečeno že jde ISA nastavit na +10km a toto nastaví si pamatuje, platí i pro nový Superb?
3. Integrace chatGPT bude zpětně pro všechny vozy? Nebo k tomu bude třeba nový HW, který přibude později?
4. Bude umět Superb parkovat pomocí mobilní app stejně jako passat?
Mne by zajímalo, jaké slevy z ceníku bude dávat naše drahá škodovka, resp. její dealeři fleetu a jaké individuálnímu zákazníku. Jestli to bude ferová hra.
Pro VAG není soukromý zákazník zajímavým. Naopak business a prodeje fleetu jsou založené na "podvodu" s cenami. Virtuální cenikove ceny zařazují jen nižší pokles hodnoty. To je celé.
- Proč nejsou zadní sedadla sklopná 40/20/40,aby šel protáhnout například snowboard
- Jak se zachová elektrická roletka kufru při plně naplněném kufru, tj když jí překáží náklad
- jaké jsou změny v motoru 2.0tdi 142kw oproti 147kw
- jak se změnila vnitřní hlučnost oproti předešlé verzi. Jak se změní hlučnost při porovnání 4x2 a 4x4 verzí
- možnosti polohovat přední loketní opěrku
Zajímalo by mě, co byl důvod k přesunu voliče převodovky pod volat a zrušení páčky stěračů, když stejně na středové konzoli zůstalo tlačítko startovací a ruční brzda. Odstraněním páčky stěračů se porušila ergonomie, kterou byl koncern známý. Nebo si vývojáři dělali průzkum, že toto uspořádání řidiče láká?
Prostě moderna. Designéři usoudili, že bude lepší předstírat více odkládacích prostor na stř. konzoli. A mají rádi uklizený design. Bohužel to odskákala ergonomie. :'-(
U Passatu/Superbu je s 1.5 TSI vzdy suche DSG DQ200 v kombinacii s malym elektromotorom (mild-hybrid).
Mokre DQ381 fasuje v kombinacii s 1.5 TSI naopak Tiguan/Kodiaq (zrejme sa ocakava, ze castejsie to auto bude v terene, pripadne bude objednavane s taznym zariadenim). Inak samotne DQ200 by som dnes uz za problem nepovazoval, mam ho v Passate s predchodcom 1.4 TSI a slape perfektne, hladi plynulo. Len to chce preventivne robit vymeny olejovych naplni, ktore vyrobca nepredpisuje...
Koukám jsme oba napsali skoro to samé. :-!
Jen se optám, jak se ti chová DQ200 v případě pomalého manévrování a parkování v kopci, nebo pomalé jízdě někde po louce a lehkém terénu a tak. Prostě v extrému. Tam přece je problém s přehříváním suchých spojek a jejich rychlejšímu spínání kvůli omezení tření a pálení, ne?
Nestane se ti, že to napíše hlášku o přehřátí, nebo to začne smrdět, nebo to prostě víc škubne a jsi v plném záběru?
Já s tím jezdil vždy jen kousek po silnicích a tam je to OK a řadí to hezky. Ale dlouhodobě mám zkušenosti jen s mokrou DSG a s tou si kloužu jak je libo a je to jako lepší měnič. Ona i v kolonách a při parkování a podobně, klidně nechá klouzat dvojku místo jedničky a přitom skoro stojíš.
Jakožto majitel DSG mám k DQ200 stále jisté výhrady a asi bych ji nechtěl. Ale možná že jde víc o předsudky a vyjma extrémů by nebyla problém. Určitě to ale není převodovka na trvalý pobyt ve městě.
@Mokrous - za cca 50t km mi smrdela spojka len raz co si pamatam (tusim parkovanie v kopci). Inak to radi krasne hladko, ani v kolonach nebyva problem.