V Portugalsku jsme se poprvé svezli s novou Škodou Superb Combi a zjistili jsme hlavní odlišnosti obou základních motorů o výkonu 110 kW. Jaký rozdíl je mezi benzinem a naftou?
2/3 jsou jako reklamní sdělení. A zbytek je na téma: Na páčce je to co vidíte z fotky a dělá to to, co to dělat má. Pak se dozvíme, že benzín žere o fous víc jak nafta a 1.5 je lehčí než 2.0. A že kolečkem se dá kroutit.
Musel jsem zkusit, zda není zablokovaná diskuze. Ale zdá se, že ne, že to je jen všem u řiti...
A ještě jsem zkusil ta báječná videa ve fantastickém rozlišení, kdy na displayi nelze nic přečíst.
To je taky kvalitka. To se člověk musí jen smát a zase si pustit Slováky, nebo Němce, kde je všechno rozebraný do šroubku a ve vysokým rozlišení.
Vzhledem k tomu, že se diskutuje jen tam, kam se mermomocí určitá skupina snaží prosadit EV je to smutný obraz diskuzní komunity… přitom tohle auto reálně potká řada z nás, to neni žádna okrajovka
Nezahraty hybrid vyje? Že ty jsi s ním nejel nikdy. Na volnoběhu 1200-1400 otáček a pri jízdě do 2300. To je tedy vytí.
Jak se vždy chyti trollové, kteří vůbec neví co a jak se chová.
Tady se uz dlouho nediskutuje o autech, resi se tady vicemene jen otazky toho, v jakou budoucnost kdo veri.
Nejbliz k technickym diskusim se dostaneme, kdyz nekdo upozorni redakci ze ma (zase) chybne udaje v clanku.
Dost tomu pomaha zamereni webu, kdy se uz v clanku vyskytuje minimum technickych veci a jde videmene jen o dojmy z pouzivani aut. A provozovateli to takhle vyhovuje, protoze ma diky tem diskusnim hadkam o viru spoustu zobrazeni stranek za minimalnich nakladu.
O tom, že jim to vyhovuje je tady dost jasných důkazů, že od dob výměny šéfredaktora si tady drží už několik naprostých reálných trollících účtů, které dříve i přes jistou neobratnost Machi blokoval.
Naposledy tady byl docela normální pokec u Passatu B9
Mne nevadí diskutovat o to, kdo věří v co (ostatně u většiny diskutérů už to dávno víme a jen se to opakuje :D), když to má reálné argumenty (a beru i argument, že se někomu něco jen líbí), ale když je ti pak dáváno do úst něco, co neřekneš, nebo psány naprosté lži, tak už to není diskuze.
Osobně by mne třeba taky zajímal pořádný test a srovnání 1.5 TSI se slabším 2.0TDI, ale když tady pak čteš jen hejt, že EV je lepší, nebo že si máš koupit V8 na LPG, tak to už přestává být vtipné... dokonce jsem dostal jednou nakázáno při kritice nějaké vlastnosti libovolného EV vždy uvést, že i diesel je špatný... i když nikde nenapíšeš, že je dobrý :D Osobně už sem chodím jen nárazově, protože právě tyhle věci mne odrazují.. a drží mne tu pár z vás, jako jsi ty, s kterými je tu normální pokec o autech
tak treba me tam chybi porovnani, jak jsou ty dva zakladni motory hlucny a jak se klepou napr u stojiciho auta (nastartovanyho :D), na okresce s kloboukem na hlave a na dalnici ve 130
to je prece jeden z prvnich vjemu ktery mas, kdyz do auta vlezes ...
... a nic
Když auta stojí, tak je jasné, že diesel se bude klepat, to asi nemusí měřit, mne by zajímala hlučnost a dynamika měřená + se zátěží v autě. Já pomalu pokukuji po novém autě, diesel nechci, primárně taky ani né 1.5TSI, ale zase tyto motory jsou alespoň montovány do kombíku střední třídy. Muj ideál by byl kombík střední třídy s eCVT, ale ten se nevyrábí.
Ta nebude pro mne relevantní finančně, co tak sleduji i nějaké lehce ojeté kusy takových motorů dnes stojí výrazně více, než bych kupoval a nebo je to ojeté více, než bych chtěl :)
Bude stát ještě o fous méně, než 110kW TDI. To jsem už zjišťoval u Passatu ze Slovenska.
A určitě to bude spolehlivější pohon. Bez MHEV, silnější s mokrou DSG. Prostě ideál.
Opravdu ? Ale jak říkám, já koukám na 1-2letá auta, nenajezdím zase tolik, aby se mi nové vyplatilo, takže záleží, jak bude vypadat nabídka nějakých předváděček. Třeba menší Golf 8 s tímto motorem (tedy 140kw) stojí i jako dvouleté auto pořád 800-850 tisíc, byť je to tedy 4motion.. no uvidíme, kdyžtak ať tady nerozvádíme mé preference a zajímá tě co a jak vybírám, mužem SZ.
No, dosavadní DSG suché bych nechtěl, spíš po tom koukám jen ze zvědavosti, že jsou to poslední kombíky D segmentu, ale to víš, spolu jsme o tom mluvili mockrát.
Na jesen budem meniť auto.A tiež riešim,že jedno až dvojročné s nízkým nájazdom mi bude stačiť.Tak som bral aj Insi.
Prvý krát uvažujem o produkte koncernu. :-! Motor 1,5tsi a dvojspojka.No určite nie suchá.
Popravdě Insi se mi líbí a zvažoval jsem, jenže dvouletá auta jsou buď diesly, který primárně nechci, nebo pár jednotek kusu GSI, které je zase dost drahé (ale ten lift v té výbavě vypadá super), či s nějakou nejistou dovozovou historií.
Já už to tu napsal, nejvíc koukám pomalu po Corolle 2.0 (když už, tak facelift, ale na ten si musím počkat, až bude více lehkých ojetin s nižší cenou), mám k ní jisté výhrady ohledně hluku (což možná dělají do značné míry pneu Falken, které dávají z výroby), prostoru na zadních sedačkách (svažitost střechy, na nohy je místa kupodivu docela dost) a taky toho, že tam sedíš skoro na zemi. Naopak dynamika, spotřeba a podvozek či řízení jsou fakt dobré + výhled servisních nákladů na první roky hrají taky pro Corollu.
Takže kdybych musel kupovat teď, vezmu 2022 předface s trochu "slabším" motorem a horším infotainmentem (zvlášť ten mě láká na faceliftu - to je velký rozdíl až na parkovací kameru :D ta je stejná ), jenže na druhou stranu se mi trochu nechce ustupovat z komfortu D segmentu, proto pořád koukám a navíc mne výměna auta tolik nepálí....
No jo, tak už jsem koukal, jak a kde objednat Mondeo MK6 ze středního východu, nebudu lhát, že ne :D
Na volnoběh a studený je slyšet klapot :D To by byl divný diesel, ktery by nebyl slyšet..... za jízdy pak každý motor vytočený slyšíš :) Ale zajímavé je třeba to srovnání hlučnosti při cestovních rychlostech nejen motoru, ale auta jako celek.
Při běžný jízdě mimo město to sotva postřehneš, protože otěže přebírá hluk aerodynamický a od podvozku. Když to budeš měřit cejchovaným dB metrem, tak naměříš na dálnici a nejspíš i na státovce +/- to samý a na plnej plyn v kopci bude nafta hučet a benzín řvát, takže si jen musí každej vybrat, co ho se.re míň.
Na volnoběh diesel samozřejmě cejtíš i slyšíš, ale zas je otázka jak moc a v jakým autě a s jakým motorem. Každej motor má hafo verzí a kódů, který běžnej smrtelník nezná. Jak 1.5 TSI, 2.0 TSI i 2.0 TDI mají třeba 4 až 6 verzí v rámci modelové řady a na papíře si zákazník myslí, že kupuje to samý. Někde máš jinak vstřiky, někde jiný turbo, někde chybí vyvažovací hřídel atd... A tak může jedno TDI klepat na volnoběh víc a jiný skoro vůbec. Zrovna 110kW v Passatu nevibruje skoro vůbec a zahřátá ani skoro není slyšet. 147kW je hlučnější, ale pořád to je směšně nízká hladina hluku i vibrací. Nic se neklepe, v zrcátkách opravdu vidíš, jen prostě víš o tom, že motor běží. Vzdáleně si pochrochtává. U TSI se spíš lekneš, jestli motor nezdechnul a musíš se podívat na otáčkoměr. Někdo z toho dělá katastrofu, ale mě to nijak neobtěžuje. Jak už jsem tu několikrát psal, když ten "příšernej rachot a klepot" dieselu překoná šustění mých dlaní na volantu, hluk ventilátoru, nebo šepot na spolujezdce, tak už nevím, kde má být problém. Nejvíc mi asi vadí zadunění při nižších otáčkách a plným autě se 4 lidmi a bagáží v kopcích, kde pomůže podřazení. Tam umí být benzín příjemnější, myslím při ustáleném středním plynu v kopci. Když ale podřadíš a zabereš, tak bych řekl, že benzín naopak začne docela dost řvát. Jak 1.4 TSI 110kW, tak i 2.0 TSI 140kW. Oba mají dost vysokou kompresi.
U jiných koncernů a značek to je zase krapet jinak a prostě to je komplex věcí, který se vzájemně doplňují.
Mne u mého dieslu nevadí na palubě (Ford to má docela dobře odhlučněný), ale z venku když je zima, tak to není žádná hitparáda to klapání a vůně studeného motoru :D Jezdím ještě dvoulitrovou atmosférou a ta taky za chladu duní, na druhou stranu vytočený diesel opět moc neslyšim, ale ten benzín se mi v otáčkách líbí, zní hezky, bohužel však když nejedu sám, tak má drahá polovička má tu klasickou potřebu si stěžovat, že jedu rychleji, než když stejně akceleruji v dieslu, protože ho tolik neslyší :D
Jak jsem psal na začátku, porovnání těch motorů s 110kw by bylo fajn, ale docela mne zaráží, proč by měl být každý motor jiný ? Pochopím ještě napříč modely, ale u toho Superbu má být jen jedna verze s 110kw s DSG, tak myslíš že i tak budou odlišné ?
Bylo to na tebe, protože na něj už nereaguju z principu. Prostě to stačilo. Jemu evidentně ne a tak má potřebu mi pořád něco komentovat. Ignoruju to.
Sám si na tu otázku hluku odpovídáš i díky své ženě. Rozdíly tu jsou, otázka je jen, co se komu víc líbí.
U těch motorů je to asi trošku matoucí. A asi jsem to i blbě napsal.
Jde o to, že jsi měl třeba 2.0 TSI 140kW, ale několik kódů a změn v průběhu času. Kdy postupně mizel třeba nepřímý vstřik, měnilo se časování, vstřikovací tlaky, atd. Teď se mi je nechce všechny zase hledat.
U 1.5 TSI máš několik výkonových variant, verze s variabilním turbem a s pevným, některý s plazmou i jiný s vložkou a někde je jiný rozsah Nm atd..
A u TDI zase můžeš mít 110kW a opět nikdo nic neví. A máš původní a nový EVO a pak EVO 2 a neznalý kupec neví. Pro něj to je TDI 110kW a šlus. Pak můžeš mít motor třeba v Octavii bez vyvažovací hřídele a v Passatu vždy s vyvažovací hřídelí atd. Nebo to je jinak pro čtyřkolku atd. Těch rozdílů jsou hromady, často skryté a dílčí a pro běžného smrtelníka zcela skryté a jedině lidi přímo od zdroje vědí co a jak a pak to dohledáváš po fórech a od lidí co mají přístup k datům od automobilky atd...
Takže to není tak, že bude teď novej SUP a 110kW TDI EVO 2 dostane hned 4 verze, ale klidně se během 2 let modifikuje a "nikdo" to nebude vědět. Nebo bude jinej v Ovci a jinej v Passatu.
Mě šlo o to, že pak na základě toho vznikají urban legends, jak tamto je děs o onako není.
Ideální je si prostě všechno zkusit sám v konkrétní verzi a pak víš nejlíp, jak se to chová.
Já taky čuměl jako puk, když jsem si projel neadaptiv u P508 a byl tichý a komfortní a pak jsem si koupil adaptiv a byl hlučný a drncal. Dokud neznáš přesnou specifikaci a kombinaci osobně, neznáš nic.
Jo, tak tohle chápu, já tušil, že to takhle myslíš, ale přecijen já se v koncernovkách moc nevyznám podrobně. Takhle to chodí u hodně výrobců, už si rozumíme. To je pak důležité hlavně u ojetin, kdy hledáš ten správný kód motoru, který by měl být už lepší, než ty ostatní :D S filtrem, bez filtru, s určitou euronormou atp...
Já mám rád zvuk vytočeného motoru, proto mne ani nevadí eCVT, nicméně tato nepraktická stránka komentáře spolujezdkyně mi dost kazí radost z jízdy a při akceleraci turbodieslu na dálnici při okolním hluku a zaplém rádiu to zkrátka pozná nejméně...
"Tak si kup ojetou Teslu a nepozná ani 1G přetížení"
není nad to sám vyvrátit tezi, kterou tvrdíš o pár příspěvků výše o tichém dieselu dokazující pocity (subjektivní, proč bys taky něco měřil že? ) z jízdy.
tleskám
A každý tady ví, proč nereaguješ. Ještě bych zase upozornil na tvé výmysly, nepravdy a polopravdy. Ukázka s Teslou je toho názorným příkladem.
Hmmm něco takového jsem čekal, psal jsem to pod tím super článkem “ptejte se, co vás zajímá - budeme testovat…” ;-) A zas víme to, co si přečteme s marketingových letáků….
Před pár týdny jsem navrhoval, aby ty test videa jednoho umělce z acz měla light verzi, kdo se na to utrpení měl hodinu divat… že?
Asi jsem byl vyslyšený, ale to je fakt moc kluciii… 😂 ted´ jste neřekli vůbec nic….
Co sedačky - stále křesla bez vedení v L&K? Opěrka hlavy se dá/nedá podélně posouvat? Žere to pořád olej v TDI a pije chladící kapaplinu? Co převodovka? Stejně to drží otáčky pořád dole a když tomu šlápneš na krk, tak počítáš do 2, než to CML sepne? DCC stejně nastavený, že se dá jezdit jen sport, jinak jsi na lodi?
Ten čínskej desing kolem televize ty 3 čudlíky nezachrání… a jak skoro-designéři nalepili řidičův display na původní kapličku přístrojovky - hotovej majstrštyk :-O
Fakt škoda v pravém slova smyslu, promarněná šance, přitom je to určtitě praktické auto na dlouhé štreky… chjo.
Sedačky jsou o dost lepší než byly a krom lepší boční opory mají i oporu ramen, ale lepší vedení mají R-Line v Passatu. Odcházející generace měla větší rozdíly a Superb i bez L&K neměl žádné boční vedení. Vedle toho odcházející Passat drží tělo velmi solidně.
Hlavové opěrky jdou i podélně.
Ojel žere jen někomu u 147kW. Já ji mám a nežere mi vůbec. Vidím to na vadné série plazmy.
Vodní pumpa občas odejde a zda i u nových a jak často se teprve uvidí.
Převodovka to drží dole v "D" klidně okolo 1.200 ot./min. Musíš se s tím naučit, to za prvé a za druhé, když chceš rychlé reakce, tak je tam režim "S", který třeba u nafty vůbec nevytáčí zbytečně vysoko a dá se s tím fungovat velmi dobře. Přepínám si podle potřeby a nálady a u nového modelu to bude to samý. Plus máš pádla, jde si nakopnout kvalt předem kotníkem atd...
DCC je zcela nový, to je už snad známo, ne? Jde o DCC PRO a máš 2 ventily jak na kompresi, tak na odskok. Pružení je citelně lepší. Zachovává komfort + se tolik nekolíbá, nenaklání a auto je ovladatelnější. To už testovali všude možně a je toho plný YT.
Myslíš dosluhující generaci?
Páka do boku slouží k aktivaci manuálního řazení tzv. “natvrdo”, ale stále s ochranou proti zdechnutí a přetočení atd. Nepoužívám to prakticky vůbec. Jen nedávno mi do toho jebla spolucestující a já se divil, co to auto blbne. :D
Pokud dáš pokyn jen kterýmkoli pádlem a hodíš to tím do manuálu, tak to samo skočí po chvilce ustálené jízdy zpět do “D”. Nebo když zastavíš a pak se zase rozjedeš.
V režimu “S” se to samo nevrací po chvilce do automatiky, ale ochranu proti pod/přetočení to opět má.
Když chceš návrat k automatu rychleji, tak podrž pravý pádlo trošku dýl a skočí to zpět do “D”.
Pádla lze použít i pro deaktivaci plachtění. Klepni do pádla, když plachtíš, ale chceš naopak brzdit motorem a skočí tam zase “D”. Lze to i klepnutím do páky a tím aktivaci “S” a zrušíš plachtění.
Plachtit lze i v “D” v režimu normal. Není potřeba jet na EKO. Jen stačí uvolňovat pedál plynu pomalu a plynule a jet pod 130 km/h. Když uděláš opak, tak motor dál drží otáčky a neplachtí.
Dá se s tím vyhrát. Ale já už to ani nevnímám a dělám to intuitivně a bezmyšlenkovitě.
Jj myslel jsem to podržení pravého, díky.
To plynulé pouštění plynu jsem taky objevil je to super. Včera jsem se vrátil z rakouska přes linz do prahy, takže dálnice/silnice 1:1 a se střešním boxem jsem měl spotřebu 5,2.
A co máš za motor? Dehet 110, nebo 147kW?
Já mám v Passatu Var. 147kW a ze Salzkammergut jsem do Budějic dojel za 4,4/100 normální plynulou jízdou na hranici předpisů. Dál pak hodně v tempu přes Vysočinu do Východních Čech a v cíli bylo 4,8/100. Občas to až nechápu. Ale jen předokolka na 17” a bez boxu atd.
Podobnou spotřebu jsem měl i přes Vídeň.
Co vím, tak 110kW umí při eko jízdě ještě o dost níž, ale při normální jízdě to je relativně podobný, jako ta 147kW. 110kW má vyšší statickou kompresi a tím i účinnost.
Dlouhodobě se vždy vejdu do WLTP.
Tam je asi nejaka prizniva zona. Zena tam jela normalni jizdou s provozem z Ramsau am Dashstein a v Budejovicich skoncila se spotrebou 2,8. Jeste bych nekde nasel fotku palubky.
Tam jsou dost omezeny rychlosti jestli si to dobre pamatuju :D Hele ale ja na konci minuleho roku rakousko dal i s nasim starym Meganem za 8 a jinak jezdim z 10 :D
ja jel loni ze schladmingu (ramsau je ta sama oblast) a cestou zpet sem si liboval, ze sem mel doma pod 8, ale to mam o velkej kus dal nez do CB, a s rakvi na strese sem se u nas po dalnicich zas tak moc neomezoval ...
ale kdyz jsme se par lety vraceli z italie, tak sem rodinku odmenil horskou premii pres grossglockner a na sjezdu z edelweissspitze az do zellamsee jsem byl hluboko po litrem
ale je fat, ze tam se klesa o skoro 2km ...
Jo, takové mám nejradši :D Jako kdy si Mikesus soutěžil se mnou z kopce po Praze po plzenské dolu a da to za méně, než já na 125ccm skutru :D
btw, to neni srovnatelne s benziny, ale jezdim dálky s Mondeem tdci a rakví za 6,8-7, Chorvatsko, Itálie a taky to nijak nelechtám. Nicméně když jedu svižně v ČR tak k hranicím dojíždím tak za 8,5 a pak už to klesá s rakouskými limity
Tak jede se tam především plynule. Zbytečně se nestojí a nebrzdí, zároveň se nejezdí přes 130 téměř nikde a naopak je tam hodně míst se 100-110 km/h, což je téměř ideální.
Z Ramsau to máte víc z kopce, my jezdíme z druhý strany blíž k jezerům a startujeme někde na 700 m.n.m. a prakticky až do Kaplic se zásadně neklesá (max. okolo 50m) a pak padneš až na posledních 30 km (což je v našem případě 10% trasy) o cca 250m v Budějkách.
A cestou z dovolený rozhodně nezávodím a jedu prostě na pohodu.
2.8 je hustý. To bylo co za hybrida?
cca 2.5km nastoupas a jen o neco malo naklesas na cesky hranice tak jako tak
hybrid samozrejme ve vyhode, ale na druhou stranu, krome ty zkratky u liezenu, abych se vyhnul placeni tunelu, se nikde nebrzdi, takze ani toho hybrida moc nedobijes
To nevadi, ze nedobijes. Dulezite je ze vetsina trasy je energeticky malo narocna a motor se proste muze opakovane uplne vypinat, takze treba 60% trasy jedes s tim, ze se ti v motoru nepohne valec. To cislo jsem si nevycucal z prstu, takovych hodnot bezne dosahuju v letnim provozu po okreskach. Typicky trasa Hradec Kralove - Rumburk kterou jezdim pravidelne a kde je na trase rychlostka Turnov-Liberec-Bily Kostel nad Nisou.
Ano 110kW. Dálnice jezdím s rakví 135 acc. Mám najeto jen 13tkm a přijde mi, že se to zajíždí, že to trošku kleslo. Nonstop po dálnici Tropical Islands - Praha tempomat 150 celou dobu, bez boxu to bylo za 6,4.
Tak každej diesel si potřebuje sednout a pak to ještě o fous klesne, ale dneska už je všechno tak přesný a lehkoběžný + volnější kroužky a ta vodička 0W-20 co má 110kW znamená, že to žere málo od nova.
Je to fajn motor. Jen ten tempomat rozhodně nesníží spotřebu, ale jen zvýší. Já ho třeba skoro vůbec nepoužívám. Jen občas v Rakousku kvůli IGL a úsekům, kde je 100-110 a já bych se zapomněl. Když pojedeš sám a v klidu a předvídavě, budeš mít spotřebu lepší.
Zdar,jj, popsals to přesně, měl jsem taky 147kW ještě do loňského léta poslední 3,5rroku / 120k km a předtím 2 předchozí supy....
jinak to bude asi zase fajn auto, jen asi stárnu a už se mi tolik nelíbí... :-)
je tak malo zamerne?
Inac riadny dizajnerky slendrian to plastove teleso stredovej opierky (hlavne pri pohlade zboku), nadherny kontrast koze na sedadlach a slusnej plochy poctiveho skodovackeho plastu 👎
Za reflexi poptávky porovnání 110kw motorů :yes:
I když tyto dojmy z porovnání můžou být pocitová věc (ale taky nemusí). Bylo by supr, kdyby to v budoucnu někdo porovnal exaktně a se zátěží.
Vypadá to jako Octavia. Což není dobré. Jen automat, to je špatně. Palubní deska vypadá na fotce od výrobce hezky. Na videu ale vypadá příšerně.
Super, ze ovladače klima jsou zpět. Ale jsou zakomponované tak nejak divně.
realny test nebude oda na domaci (teda skoro domaci) produkt. Dizajn je evolucia, ktora preslapuje - pri predstave, ze to ma vydrzat 6 rokov neviem, trojka Sup starne velmi dobre.
Tie rotacne prstence sa pouzivaju uz niekolko rokov v Land Roveroch, cize nejde o ziadny vynalez. Velkost kufru a milion asistentov - OK, treba nejak ospravedlnit vyssiu cenu. Trochu ma zarazaju niektore plasty ale celkovy koncept je lepsi ako telka v Passate.
Předek auta pěkný, zadní část kombi nuda. Co je největší hnus a co odflákli tak tablet položený před kapličkou, to je výsměch. A ta velké obluda zaseknutá uprostřed je návrat 12 let zpět. Proč proboha tak velký, jakože se za jízdy dívám kudy v mapě vede cesta? Ne, naopak v noci oslňuje řidiče... Zajímavé, že to EU nevadí, když tak dbá na bezpečnost, řeší a striktně určuje co za asistenty jízdy auta musí mít.
To s tym tabletom pred kaplnkou, do ktorej vobec nepasuje, ma dost sokovalo uz pri prvych fotkach a som celkom prekvapeny ze to doteraz nikto nespomenul. Darmo pouziju v interieri kozu a neviemake hodnotne materialy, ked pristrojova doska vyzera ako keby ju na kolene pozliepali zo zvyskov dielov. Toto doslova krici setrenim az von z auta, mohli sa trochu hecnut a zapracovat to aspon ako v passate.
Přesně tak, proč ten v kapličce nenechali zapracovaný tak jako doposud. Když už jej chtěli položit před, měli jej propojit s tím středovým a kapličku úplně odstranit. realizované řešení je paskvil.
Tři ovladače smart dials - velmi povedené.
Design je subjektivní věc a ani já z něj nejsem přímo nadšen, ale...
Velikost tabletu v praxi nevadí a nevadí ani 15" u Passatu, protože nezasahuje do výhledu z vozu, což ani nesmí. Naopak pomáhá na plochu umístit vše důležité tak, aby to bylo dostupné na jeden dotyk, případně na 2. + samozřejmě zobrazit maximum informací tak, aby nebylo potřeba na cokoli sahat a když už se musí sahat, tak aby to bylo snadno trefitelné za jízdy a to i pro osoby, kterým už není 20 a na blízko vidí krapet hůř.
V noci není oslnění problém, protože zde je tmavý noční režim s minimálním jasem a protože v autě je stejně vícero zdrojů světla, což by se mohlo jevit jako problém, ale je to spíš naopak v dnešní době. Pro oko je lepší, když není otevřené na 100%, protože když pak dostane zásah světla od protijedoucích aut, netrpí tolik, jako když přechází z totální tmy. A to, že oko, které není otevřené a adaptované na tmu na 100% nevidí ve tmě tak dobře zase kompenzují velmi silná LED světla včetně Matrixů.
No, pěkně jste si to zdůvodnil. Co to je maximum informací. Právě, že by měla být snaha o minimum, aby nerozptylovaly.
1. rychlost + info o omezeni (vidím v head up a nebudu hledat někde na středovém displeji)
2. pokud používám navigaci, řazení do pruhů
3. tempomat - páčka pod volantem
Toť vše
Radio na volantu
Teplota v interiéru + sedadlo otočný ovladač - to se povedlo.
víc za jízdy nepotřebuji
Jistě, každý má jiné preference.
Já třeba často něco hledám v navigaci a potvrzuju cíle, nebo hledám alternativní trasy.
Také často telefonuju a koukám se komu a kdo mi volal, co je zmeškané a kdy atd.
Také si často vybírám hudbu a používám AppleCarplay atd.
A když už tam nebudou jiné ovladače, tak určitě ocením, že tam bude komplet klima lišta + další lišta na rychlé volby na vypnutí S&S, asistentů a dalších věcí, jako úprava jasu, equalizér, prostě cokoli.
Někoho nezajímá a nepotřebuje cestou nic a někdo na dlouhých cestách ocení širokou nabídku bez toho, aniž by se topil v podmenu a lovil neviditelný blechy.
100% souhlas s tím obřím tabletem.
Mohl by nám nějaký odborník z konstrukce dát vysvětlení, co je potřeba vidět v průběhu jízdy, že tam dají tak obří display?
Kdyby tam zakomponovali do palubní desky menší display a udělali head up, tak je to mnohem rozumnější, hodnotu auta to zvedá určitě víc než šílená tabule násilím přiĺepená na palubce
Snad název stanice nebo písničky není potřeba zobrazovat na 15'' displayi?
Pro srovnání.
Škoda Superb IV 2024: 110 kW, maximální rychlost 222 km/h.
Škoda Octavia I 1998: 110 kW, maximální rychlost 219 km/h.
Audi A8 I 1997: 110 kW, maximální rychlost 220 km/h.
VW Passat B5 1996: 110 kW, maximální rychlost 223 km/h.
Opel Omega A 1990: 110 kW, maximální rychlost 215 km/h
Opel Calibra 1989: 110 kW, maximální rychlost 223 km/h.
Takže bych souhlasil s toptenem, že světoborně ta maximálka vypadá jen ve srovnání s dnešními módními SUV.
chyba, ze to nevypada na 2.0tsi 150kW, na bezny jezdeni idelani motor
1.5tsi nouzovka a ten silnejsi v povinny ctyrkolce byl o 200tis drazsi nez predokolka s tim slabsim 2.0tsi
Mne ten 110kw motor prijde zajimavejsi vic a vic, kdyz mrknes na tabulky, tak dynamika neni spatna. Realne mne tam děsí jen menší DSG a tudiz dlouhodoba trvanlivost.
no prave, ta zivotnost a nejen u prevodovky
ten 1.5tsi je bud odsouzenej k tomu, ze se na nej bude muset hodne slapat aspon pri zrychlovani, anebo s nim jezdit s kloboukem na hlave, coz samozrejme je taky styl a pri dnesnim provozu u vic a vic lidi
u novyho modelu me trochu prekvapuje, ze vyrukujou s tou nejslabsi a nejsilnejsi variantou a zadne zlatej stred tam u benzinu neni, pritom rozdil v cene bude ke 300tis a spotreba u ty 4kolky o aspon 2 litry vyssi
a pocitove 1.5 litrovej benzin u takovyhodle auta je psychologicky mimo a prodeje jsou spis okrajove, ale treba se mylim a spousta lidi tohle vubec neresi
Soused měl asi půl roku na operák právě S3 1.5TSI MHEV a říkal ,že ho ta dynamika docela překvapila, jelo to snad 220 a i když přesedal z Arteona 206kwTSI, tak říkal ,že objektivně to stačí. Jak jsem psal výše, je strašně málo auto, které nejsou SUV, na která koukám a i když mám jistý deskept ke koncernu, reálně nabízí "komfortní" kombík střední třídy a na dvoulitr TSI je má peněženka malá a s tou 1.5TSI taková předváděčka či dvouleté auto bude za čas stát něco mezi 600-700 tisíc a to už je pro mne do jisté míry zajímavé na vyzkoušení. Ale jak jsem psal výše, pro mé použití by byl ideální D segment s eCVT kombi, který vyráběl jen Ford a ten už ho nedělá :D
Jo, mám to stejný, přitom to má papírové udaje jako muj 180k těžký diesel. Já kupuji auta na delší dobu, takže pro mne je tam asi největší otázka toho automatu a životnosti na více, než 3 roky a 100t km
Jazdím s 1,5 T v Insignii.Pre bežný život plne vyhovujúce,teda aspoň z môjho pohľadu.Spotreba 7 litrov s hydro automatom.
Stelantis vsadil všetko na trojválec 1,2 PT a to určite nechcem.
Stelantis, stejně jako Ford, totálně zabil motorizacemi Astru/308. Já jsem zkoušel ten jejich PHEV, výkonově by asi stačil, sice to nejede nijak extra, převodovka občas zmatkuje, ale nejhorší je na tom asi ta cena :/ Přitom ta Astra asi nejezdí zle, já to zkoušel v P4008 a taky by to nebylo jízdně jinak špatné auto, byť pro mé použití né uplně vhodná karoserie.
Spojky se dají vyměnit, na oleji ušetříš, mechatronika se zlepšila a mHEV tomu pomůže.
Chce to zkusit, jak to bude vyhovovat při jízdě a pokud to člověk nehodlá trápit neustále v kolonách a nebo v lehkém terénu, někde na chatě, tak by to mohlo fungovat dlouho, když si to koupíš jako nový.
Pořád to jsou ale suchý spojky a prostě nikdy nebudou tak dlouho klouzat, jako ty v oleji.
Určitě bych je nezvolil na trápení po Praze. Jinde už bych se v případě čistě silniční běžné jízdy nebál. Pokud to bude při parkování šlapat.
Co jsem jel tohle spojení v Golfu 8, tak mě iritovala nemožnost vypnout S&S, respektive tam dokonce byla ikonka na deaktivaci, ale i po jejím zapnutí to stejně vyplo motor.
Ale co si vzpomínám, tak to jelo hladce a nic neškubalo. Zato Octavia 4 TDI 110 kW s mokrou DSG měla nějak divně software a při dojíždění to kopalo docela citelně a měl jsem hrůzu, co to bude dělat u Passata a nakonec úplně v pořádku. To muselo být softwarem a naladěním meziplynů atd... Dneska už je mechanika na dobrý úrovni a průšvih je skoro vždycky software.
Tvá první věta je to, co je vůbec důvod to brát v potaz, ale reálně muj provoz je Praha a okolí. V tuhle chvíli mám dvě auta, kdy nemám duvod větší a novější po Praze trápit, jenže to nemusí být vždy.
Určitě to chce vyzkoušet, já jsem třeba suchou DSG jezdil v A3 1.4TSI a tam fungovala příkladně.
No, nevím co kromě ergonomie bych u slabých motorizací řešil
.... jezdím teď s S3 s tou 200k naftou a je to nudné, nijak rychlé, sterilní auto. Prostě pohodlná krabice na převoz lidí. Nic víc, nic míň. Nevadí mi to, proto jsem si to koupil....
Když vemu že ty testované kusy jsou ještě o 50 koní slabší tak to ve mě nevyvolává žádnou chuť se tím projet. Prostě ano, pojede to, bude to brzdit, zatáčet a bude v tom hodně místa.... nic víc od toho nejde čekat.
Takže za mě prostě je zásadní ergonomie, sedačky a otravnost asistentů. Trošku zajímavější auto z toho asi fakt udělá jen 2.0TSI nebo ten nový PHEV, jinak tam není moc na co se těšit. Holt Škodovka v dobrém i zlém....
PS: snad jen na reakci na plyn bych se zaměřil. To co mám já se buď rozjíždí naprosto loudavě, nebo to naopak dost vystřelí. Špatně se to dávkuje a pak je ta jízda taková divná.... možná že kdyby tohle u té slabší nafty líp vyladili, bude řidičsky příjemnější.... (byť samozřejmě v "dlouhym táhlym" nakonec vždy rozhodnou ty koně....)
Re: No, nevím co kromě ergonomie bych u slabých motorizací ř
To emisní naladění DSG je takový jaký je a je potřeba se s tím naučit zacházet.
Bohužel nefunguje v každé situaci tak, jak by asi mnozí chtěli a nejde prostě jen přidat plyn a čekat na výsledek. Pak je to tak jak píšeš. Primárně úsporně a plynule, takže jemně klouže jednička a dvojka, než to zabere. Když chceš ale trochu víc, tak se jí moc nechce a když pak přidáš ještě víc, tak zase zabere až jakoby panicky, což se silným turbem udělá svoje.
Já to řeším buď režimem "S", kde to fakt zabírá citelně dřív a víc na tvrdo, když fakt chci rychlý reakce a ne komfort a nebo a to především se musí člověk naučit si to zrychlení, či podřazení objednat nakopnutím pedálu plynu a pak následně částečným povolením. To pak funguje parádně, ale hodně lidí to neumí a nechce umět a chce to jako u měniče, nebo CVT a pak na DSG nadává.
Prostě DSG vyžaduje občas drobnou spolupráci a pak je život s ní většinou velmi fajn.
110kW má menší turbo a lepší reakce, ale zázrak nečekej. Princip zůstává.
Stejně tak má vliv i AutoHold, který já používám výhradně a kdo s tím neumí, tak mu to taky při rozjezdu trochu škubne. Ale když ho vypneš, rozjezd je hladký a nebo ho necháš zapnutej a opět lehce nakopneš, nebo spíš jen ťukneš do plynu a s maličkou prodlevou pak teprve přidáš a rozjedeš se zcela hladce. Ne vždy je ale na tohle čas, takže to pak člověk musí přijmout a vybrat si, jak to chce. Ty brzdy se prostě musí skokově odbrzdit až v tahu a když je neošálíš tím ťukancem, tak to pak prostě trhne.
Re: No, nevím co kromě ergonomie bych u slabých motorizací ř
hele, já to mám jako krabici co mě vozí.... zvyknul jsem si, neřeším to, jsem spokojený.... :yes:
Naštěstí s tím moc po městě nejezdím, to bych se tím zabýval víc. A pravda, i třeba na dovolené v Itálii v serpentýnách prostě to auto je takové utrápené, diesel hučí atd. atd.
Dělat mi to Alfa nebo jiné auto, kde mám ambici, aby mě jízda bavila, tak budu nespokojený. Škodovce to odpustím s ohledem na jiné naprosto objektivní výhody toho auta....
Spíš mě fascinuje že si to lidi kupují i s různýma sport-packetama atd, to mi přijde jako úplná kravina u takového auta :-!
Re: No, nevím co kromě ergonomie bych u slabých motorizací ř
Tak to je věc názoru. Mě to v "S" utrápený nepřijde. Je to prostě 400Nm a 200 koní a 1,7 tuny + náklad. Tak akorát. V záběru nafta trochu hučí, ale benzín v kopci taky uslyšíš, protože poletí nad 4.000 ot.
Ty sportovní pakety mě taky rozesmívají a to třeba i u BMW 320d a podobně.
Já si to vzal schválně na 17" a řeším prostor, náklady, komfort, ergonomii atd. Prostě běžné praktické věci. To není okruhový speciál.
Re: No, nevím co kromě ergonomie bych u slabých motorizací ř
jj já to mám taky na 17".... jak píšu - mě jako balíček to auto naprosto vyhovuje. Drobná negativa jsou násobně přebita spoustou věcí, ve kterých to auto exceluje :-)
Re: No, nevím co kromě ergonomie bych u slabých motorizací ř
Vnímám to podobně. Zlepšovat je pořád co a dokonalost to není. Je to ale univerzál ve všem dobrý. Ty to máš 4x4 v Supu? Ona hlučnost předokolky a v Passatu, co mám já je taky ještě o maličko níž, kvůli kardanu. A stejně tak dynamika. 4x4 sice vyrazí na sněhu, nebo mokrých kočičích hlavách líp, ale jak už to jednou je v pohybu, tak naopak 4x4 ztrácí a předokolka má navrch. Teda zase krom sněhu a extrémů.
A každý má priority jinde a vše má svoje pro a proti.
Re: No, nevím co kromě ergonomie bych u slabých motorizací ř
jj mám to 4x4 s paketem pro špatné silnice.... čili vlastně Scout ale bez těch trapných plastů.... pro převoz rodiny na dovolenou není za ty prachy lepší auto.... :yes:
mám to fakovou fotrovskou edici - 17", 4x4, paket špatné cesty, tažné, záclonky a airbagy vzadu atd.... fakt pecka pro rodinu a dlouhé cesty....
Re: No, nevím co kromě ergonomie bych u slabých motorizací ř
Ono v tom režime D je to použiteľné na plazenie sa po meste, kde je potreba výkonu fakt smiešna a kde využiješ dojazd, vyraďovanie. V režime S je škoda demonštratívneho nakopávania pri podraďovaní, bez toho by to bol vlastne dokonalý jazdný režim (žiadne podtáčanie, rýchla reakcia)
Re: No, nevím co kromě ergonomie bych u slabých motorizací ř
Už si ako kolovrátok, stále dookola to isté o dvojspojke. Zrovna dnes som nečakane k jazde po meste "vyfasoval" starého,starého Tiguana s dvojspojkou a absolútne žiadny problém.
No možno jeden bol, že to celkom svižne vystreľovalo z križovatiek ale to sa predsa v tvojom ponímaní sveta (premávky) nemôže dať do mínusov.
Re: No, nevím co kromě ergonomie bych u slabých motorizací ř
Ano svižný a plynulý rozjezd je dobrý, to jsem ovšem nezažil u dsg. Teď nedávno jsem si půjčil predvadecku kodiaqu s dsg, abych nepovidal porad dokola jak kolovratek bez novejsich zkušenosti. 110kw diesel a ta převodovka byla tragická. Tak mi řekněte nebo privezte něco, co necuká. Zatím vždy "doporuceni" dopadlo tak, ze ta převodovka byla ucukaná. Jel sjem se podívat i k jeepu a to bylo taky hrozný.
Ja nemám problém uznat to, ze se to zlepšilo, není to jako robot před 30 lety, ale žádná sláva to taky není. Pokud to nekomu nevadí, nemám s tím sebemenší problém. Ale rozhodně nelze o ty převodovce tvrdit, že necuká.
Re: No, nevím co kromě ergonomie bych u slabých motorizací ř
Teraz jazdím menič.Olej som menil po 60.000km a väčšinou radí hladko. :-)
V piatok idem vyskúšať dsg,tak uvidím.
Skúsil som dsg aj Dongfeng,tak mám etalón na porovnanie.V číňanovi bola suchá vyrobena v spolupráci Magna (Kanada).Jazda síce krátka no parkovanie nebol problém. ;-)
Predpokladam ze kombik a 110 kw dizel tu bude najpredavanejsia kombinacia ... podobne ako novy kodiaq aj superb uz zazina posobit kusok ako nakysnuta buchta a nie je to uz take tvarovo vyrysovane ako u predchodcu ale napriek tomu uznavam ze je to stale este velmi kukatelne a sympaticky posobiace auto ... ktore ma stale velku buducnost na rozdiel od nejakej 508micky ci C5Xky ... skoda proste umi... a ktovie... nakoniec mozno este aj passata prezije.... v tomto ma superb neskutocnu silu ... brutalne schopne namixovane auto :yes:
Neprevezme, resp. všetkých istotne nie, ale stále existujú kupujúci na kombi v tejto triede (sám zrovna suv proste nechcem a hotovo, takže pri hľadaní bol výber veľmi jednoduchý :-[] )
Ten velky info display je ergonomicky spatny, tak male ikony na triafanie sa prstami... zaujimalo by ma co na to starsia klientela.
Prekvapila hmotnost TDI, ktore ma o 58kg menej nez 2.0TSI, asi v nizsich vybavach, ale predsa od benalu by clovek cakal menej hmotnosti na predku. Hovori to o motoroch TSI, ze su to prakticky diesle na benzín - priamy vysokotlaky vstrek, turbo, k tomu casovanie ventilov, DPF a agresivne EGR... chyba uz len močka.
Tvar prednej masky zo Scaly, Fabie a Octavie je uz okukaný, posobi zastarane.
Inak fajn auto !
Já měl "nejradši" pana Vavreku :D Ten byl legendární, zaujatý proti všemu, co bylo jinak, než má Škodovka (hlavně proti Renaultu) a taky neměl rád moc silné BMW :D:D To byla sranda v diskuzi a dokonce i přes tyhle spory se tam neuráželo, jako teď :)
Já v tabulce vidím, že 2.0 TDI je těžší než 2.0 TSI a to o 27 kg, pokud budu brát nejvíce vybavenou specifikaci.
A ve skutečnosti je to trochu jinak. 2.0 TDI a 2.0 TSI jsou příbuzní, kteří mají společného prapředka. A tím je benzínový motor EA827 vyvinutý v 70. letech. Rozteče válců jsou shodné, rozdíl je v tom, že 2.0 TDI má vrtání válců odpovídající benzínovým 1.8 z 80. let a adekvátně prodloužený zdvih.
Uplne nerozumiem co myslis - preto som napisal " asi v nizsich vybavach".
V principe to TSI dohnalo technikou TDI, preto je ta hmotnost pomenej rozdielna a obe verzie musia byt mechanicky dimenzovane na vyssi krutiaci moment v nizkych otackach.
Zmienka o EA827 je fajn, kazdopadne kedysi sa nejakej 1.8TFSI 20V ani nesnivalo o technike, ktora je v TSI dnes.
Srovnával jsem 2.0 TSI 4x4 a 2.0 TDI 4x4 s tou horní uváděnou hmotností, kde je největší pravděpodobnost, že to bude mít porovnatelné prvky výbavy (podvozek, brzdy, kola, pneumatiky, komfortní prvky).
A na rozdílu 27 kg nevidím nic divného. Třeba u Fabie byl 1.9 SDI "jen" o 15 kg těžší než 2.0 MPI.
Re: Narvat hranatý hlavní display pod kulatou kapličku....
Taky jsem na to cumel jak puk. Az to uvidim nekdy nazivo, budu mit nutkani ten tablet dat pryc, abych se podival jestli pod nim nejsou v rozich hmozdinky ;-)
Dost to pusobi dojmem, ze dlouho planovali klasickou kaplicku a pak na posledni chvili prisel nekdo s tim, ze je potreba tam dat vetsi displej, aby se nezaostavalo za konkurenci. A uz nebyl cas palubku predelat komplet.
Ve fotogalerii je 88 fotografií "nové" Škody Superb, proč tam není alespoň jedna fotografie nové přístrojové digitální desky před řidičem. V článku se novému přístrojovému štítu a jeho popisu autor vůbec nevěnuje. Zajímavé, a proč o něm není zmínka? Škoda, fotku "přístrojovky" tam mohli dát, aby se každý mohl podívat, docela zásadní věc, když na ní civíte desítky hodin a tisíce kilometrů. Jisto je to pouze nedopatřením, vůbec nelze pomyslet, že by to mohlo být záměrné zamlčování , :-[]:yes: