Bezpečnost
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
Z dojíždění zimních pneumatik se stala masová záležitost, podle toho, co v létě vidívám na parkovištích. Ale nevidím na tom nic špatného. Určitě je bezpečnější jet na zimní pneu v létě než na letní pneu na sněhu.
Zajímavé je, že dojíždění je častěji vidět na výkonnějších autech vyšších tříd. Stejně jako je u těchto aut docela časté, že značkou pneumatiky je Linglong nebo něco podobného.
Zajímavé je, že dojíždění je častěji vidět na výkonnějších autech vyšších tříd. Stejně jako je u těchto aut docela časté, že značkou pneumatiky je Linglong nebo něco podobného.
No, to jsou vykonna auta, koupena za 100tisic v bazaru.
To se pak chveje ruka dat 25 tisic za slusnou sadu.
To se pak chveje ruka dat 25 tisic za slusnou sadu.
Ano, u těhle aut to chápu. Ale třeba takové 10 leté Audi nestojí 100 tisíc, ale leckdy 400 či 500 tisíc (čili jako auto, které jsem kupoval jako nové). A bývají na nich Linglongy.
Ja Prvni 123
Citovane argumenty platipro zimni gumu.
Novou.
Ta je opravdu mekka, pri brzdeni se zmoli...do horka se proste nehodi.
Ale vite, proc se ma zimni guma menit po ctvrte zime?
Protoze ztvrdne.
Zimni guma na konci zivotnosti ma nizky vzorek, a je zvtrdla. Takze jako zimni je k nicemu... ale v lete je uplne bezpecna.
Vyzkouseno za vas: pri problemu na dalnici jsem letitou Alfu na dojizdenych zimnich zastavil driv, nez zanovni BMW na letnich.
Novou.
Ta je opravdu mekka, pri brzdeni se zmoli...do horka se proste nehodi.
Ale vite, proc se ma zimni guma menit po ctvrte zime?
Protoze ztvrdne.
Zimni guma na konci zivotnosti ma nizky vzorek, a je zvtrdla. Takze jako zimni je k nicemu... ale v lete je uplne bezpecna.
Vyzkouseno za vas: pri problemu na dalnici jsem letitou Alfu na dojizdenych zimnich zastavil driv, nez zanovni BMW na letnich.
Není to úplně tak. Třeba stará Ultragrip sice ztvrdla, ale vedle toho se začala "trhat". Takže stejně šla pryč.
Naproti tomu třeba stará (celoroční) Cross Climate je ještě tvrdší než byla a je pekelně tvrdá. V zimě nemůže držet vůbec. Je tak tvrdá, že ji nemůžu ani dojet :-[]
Naproti tomu třeba stará (celoroční) Cross Climate je ještě tvrdší než byla a je pekelně tvrdá. V zimě nemůže držet vůbec. Je tak tvrdá, že ji nemůžu ani dojet :-[]
U Michelinu se tomu ani nedivím. Máma si kdysi koupila Fabii a byly na ni letní Michelin MXL (asi předchůdce EnergySaverů, ale ještě se symetrickým! dezénem). No a ty byly po letech tak tvrdé, že při jejím nájezdu dojet nešly. Za 6 sezon jsem nezanamenal žádný úbatek vzorku. Ale nakonec jsem ji přemluvil, že ji koupím nové.
Myslíš asi MXT, vzorek 2x prořezaná každá kostka vlnovoku. Peugeot Boxer najel na nich 70 t. Made in France, žádný Poland.
Ne, Michelin MXT jsou už modernější asymetrické. Ale tohle byly MXL, skutečně symetrický dezén. Byla to skoro komedie, jak jsem se při prvním přehazování zimní->letní snažil najít značku směru otáčení nebo outside ... marně :D
Zjazdil som 2 sady MCC, toto som si absolutne nevsimol.
Alebo ti je fuk, na čom jazdíš, aj tak to nerozoznáš. :D
Skus čítať s porozumením. Vyššie písal, že jazdí univerzálky 6 rokov. Ak za ten čas zjazdil 2 sady, tak jeho gumy nemali ani 3 roky. Za ten čas naozaj guma nestvrdne. Manželka mala crosclimatky na aute cca 4,5 roka kým ich zjazdila zmes ešte nebola stvrdnutá.
Sorry, nevěřím ti, ty jsi to měřil ve stejný den? Jaký rozměr? Jinak se vším souhlasím.
Ne.
Oba jsme "panicky" brzdili na dalnici. Asi ze 130.
Ja jsem zastavit za tim stojicim autem stihnul. O fous.
Bmw se zastavilo az na urovni mych prednich dveri... nastesti to nebyl uplnej magor, a vesel se vedle.
Ja jsem ho videl v zrcatku, takze jsem uhnul dost doleva. On me minul vpravo.
Takze ano, bylo to ve stejne vterine.
Oba jsme "panicky" brzdili na dalnici. Asi ze 130.
Ja jsem zastavit za tim stojicim autem stihnul. O fous.
Bmw se zastavilo az na urovni mych prednich dveri... nastesti to nebyl uplnej magor, a vesel se vedle.
Ja jsem ho videl v zrcatku, takze jsem uhnul dost doleva. On me minul vpravo.
Takze ano, bylo to ve stejne vterine.
No na mokru to nebyva hitparada, ale daji se bezpecne dojezdit, kdyz s tim jezdis normalne.
Vždycky to je o kombinaci směsi a jejího stáří, ztvrdnutí, výšce dezénu atd...
5 a víc let stará zimní může klouzat na mokru víc jak nová letní. Ale když budou obě staré 5 let a adekvátně sjeté, může to být naopak. A navíc každá guma se chová jinak.
Zažil jsem gumy na mokru v relativním teple a byly jako na ledě a jiný se mi nepodařilo utrhnout.
Základ je co nejčerstvější směs. To se mi potvrdilo už mockrát.
Já mám hrůzu hlavně z těch řidičů, co jezdí 10 a víc let starý puky.
Letos tu jednou slušně padalo a já jel na TOP zimních GoodYearech Ultra Grip, který už mám 4. sezonu a čekal jsem horší trakci, ale jsou pořád parádní a i v kalamitní situaci držely parádně a okolo mne to bylo jednu auto ve smyku za druhým, ucpanej kruháč, všichni bokem, no děs. A proč asi? Protože měli starý šmejdy.
5 a víc let stará zimní může klouzat na mokru víc jak nová letní. Ale když budou obě staré 5 let a adekvátně sjeté, může to být naopak. A navíc každá guma se chová jinak.
Zažil jsem gumy na mokru v relativním teple a byly jako na ledě a jiný se mi nepodařilo utrhnout.
Základ je co nejčerstvější směs. To se mi potvrdilo už mockrát.
Já mám hrůzu hlavně z těch řidičů, co jezdí 10 a víc let starý puky.
Letos tu jednou slušně padalo a já jel na TOP zimních GoodYearech Ultra Grip, který už mám 4. sezonu a čekal jsem horší trakci, ale jsou pořád parádní a i v kalamitní situaci držely parádně a okolo mne to bylo jednu auto ve smyku za druhým, ucpanej kruháč, všichni bokem, no děs. A proč asi? Protože měli starý šmejdy.
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
David Nakládal
Příspěvek podléhá schvalování.
KANKUNEN
U Continentalu tvrdí, že nové směsi už tak moc nemění vlastnosti vlivem teploty. Taky citovaný test je nějaká vykopávka. Zimní guma, která má 4 mm už má sotva polovinu prořezů, vypadá jako celoročka. Dokonce i nová letní má plno prořezů, které se rychle ztratí, takže nová letní je taky hlučná a špatná na spotřebu? Pro gumy platí, kup si aspoň Savy a neposlouchej extrémy odborníků, co neumí ani řídit. Tu lež plus 7 stupňů už snad znáte a co takhle lepší gumy dozadu. Tu kravinu vyvrátil Chvála testem s měřením na Peugeotu 208.
Zkus rozvest tu myslenku o 7C...
Asi myslel to, že s letní zabrzdíš na suchu i při 1℃ líp, jak se zimní.
Prostě neplatí každej reklamní blábol na každou situaci.
Prostě neplatí každej reklamní blábol na každou situaci.
Tak Honzík to ještě nezná.
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ono těch 7° dost lidí nepochopilo. Neznamená to totiž, že pod 7 stupňů je zimní lepší. Pokid vím, tak za sucha je letní snad vždy lepší než zimní. Ale na mokru už se to otáčí, o sněhu ani mluvit nebudu. No a těch 7° se říká, protoze v našich podmínkách to znamenalo, že už je podzim/jaro a je statisticky pravděpodobnější, že zimní se bude hodit víc do deštivého počasí než letní. No ale co čert nechtěl, poslední roky nám ukazují, že zrovna tý vody moc není z důvodu změny klimatu a tím pádem už tato statistická hodnota moc neplatí. Dokonce ani toho sněhu tolik není a drive vyšívané celoročky jsou dnes poměrně dobrá volba pro spoustu řidičů.
ondrikboss
Je to zajímavé, když jsem byl před lety v chorvatsku v létě tak většina aut s chorvatskými značkami mělo zimní pneumatiky. Což mě celkem překvapilo.
Takže proč ne tady u nás. ;-)
Takže proč ne tady u nás. ;-)
Asi majú malé platy a nechcú mrhať peniazmi na dve sady, keď im beztak stvrdnú prv ako ich zjazdia. ;-)
LudekB
Po 4letech je zimní pneu ztvrdlá tudíž pro zimu nepoužitelná
Letní je z tvrdé směny-v zimě nepoužitelná
Jaký je v tom rozdíl?
Letní je z tvrdé směny-v zimě nepoužitelná
Jaký je v tom rozdíl?
Mokrous
"...podle staršího testu finského magazínu Tekniikan Maailma vůz při brzdění z 80 km/h v letním dešti na opotřebované ZIMNÍ pneumatice ještě jede rychlostí 40 km/h ve chvíli, kdy na ZIMNÍ pneumatice by už auto stálo."
No tak já si teda vyberu taky tu zimní...
No tak já si teda vyberu taky tu zimní...
M P
Co tak asi dělá zimní pneu v našich zimách +10 až +15 a někdy i více?
Kde žiješ, na Jadrane?
tento rok stačí západné a nižšie polohy celého Slovenska, zima bola zhruba 2 mesiace
No letos zima prakticky nebyla. Ani sníh, ani mráz. Ano, pár dnů jo, ale většinou to bylo hodně nad nulou. Letos zima byla tak 3 týdny možná.
letos nebyla zima? a co ten sníh v listopadu a prosinci? To ve středních čechách nepamatuju tak 12 let....... toho bylo vzhledem k posedním 20 letům fakt nadprůměrně, že nebyl sníh leden únoru je věc druhá...
Ne nebyla. Ani v listopadu ani v prosinci. Tech par dnu fakt zimu nedělá.
To by si mal hovoriť po tom, ako zrovna cez tých "pár" dní chtíš na ceste šmyk a rozbiješ si čumák o kandeláber. V lepšom prípade.
Ale já nerozporuju význam zimních pneu. Jen píšu, že spoustě řidičům v dnešních "zimách" může bohaté stačit celorocka. Obzvlast, kdyz se můžou rozhodnout kdy a kam pojedou.
Ja mam zimni/letní furt a neřeším jak je venku, prostě je zimní období, mám zimní, i když by v ten moment byly lepší třeba letní. Pro nejlepší vlastnosti by byl ideal přesouvat každé ráno/poledne, podle toho jak si usmysli počasí, ale to není reálné.
Ja mam zimni/letní furt a neřeším jak je venku, prostě je zimní období, mám zimní, i když by v ten moment byly lepší třeba letní. Pro nejlepší vlastnosti by byl ideal přesouvat každé ráno/poledne, podle toho jak si usmysli počasí, ale to není reálné.
Anonym
Na obou autech celoročky a nazdar. Po 3-4 letech vyměnit bez ohledu na sjeti.
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jirik_kirij
Pneumatikáři potřebují vyrábět a prodávat. A když si z jejich pohledu nějaký jouda dovolí gumy dojet v létě, tak nové koupí až další rok. Aneb, peníze se musí točit. Takže proč si realitu nepřiznat?
Mokrous
Sjetá tvrdší zimní v létě funguje parádně. (Samozřejmě ne stará 10 let a víc, ale tak těch 4-5) Není důvod spěchat pro nový gumy, když lze využít to co je na autě. Navíc se ušetří za servis a uskladnění, což je dneska taky dost peněz. Takže pokud si auto vezme o 3 deci víc a najede za letní sezónu 5-10 tisíc km, nestojí to vůbec za řeč. (600-1.200 Korun)
Auto dobře brzdí i zatáčí, o nic víc moc nežere a zkrátka je to v pohodě i při dost svižné jízdě.
Auto dobře brzdí i zatáčí, o nic víc moc nežere a zkrátka je to v pohodě i při dost svižné jízdě.
Pavol Gal
Az nabourate na zimnych pneu v lete, prestanete buzerovat redakci ze jde o komercni clanek. Nektrerym proste neni rady ani pomoci. Lidska hloupost a lakomost nezna meze.
To by si ovsem v takovem pripade boural i na letnich. Adheze zimnich gum v lete fakt neni problem.
Což si napsal bblbost.
na letních v létě málokdy jde při prudkém brzdění ABS, na zimních je to prakticky vždy i při jen trochu větším brzdění. Bude to určitě individuální u každé pneu, ale rozhodně zimní je za tepla horší než letní. Z vlastní zkušenosti, jelikož zimní občas dojizdim též.
na letních v létě málokdy jde při prudkém brzdění ABS, na zimních je to prakticky vždy i při jen trochu větším brzdění. Bude to určitě individuální u každé pneu, ale rozhodně zimní je za tepla horší než letní. Z vlastní zkušenosti, jelikož zimní občas dojizdim též.
Ano jistě v extrémních situacích na okruhu to samozřejmě poznáš. Zimní se začne přehřívat a klouže víc než nová letní, ale v normálních situacích kdy nedochází k aktivaci ABS a nepískají ti v každé zatáčce gumy mají i sjeté zimní dostatečně velkou adhezní rezervu na zvládnutí situace. Taky letos budu dojíždět. Co s nima jiného když mají 4 mm. Nejsem prase, abych takové gumy přeci vyhodil a musely se kvůli mě vyrobit nové. Šetřím přírodu ;-)
Máš srovnávací testy, kde postavíš vedle sebe letní pneu a sjetou zimní s cca 4mm lehce ztvrdlým dezénem a brzdíš ze 100 na 0? Ne novou s 9 mm a měkoučkou, ale tak jak píšu.
jersey.se
Já si jednou zimní gumy vzal v létě na letiště a udělal pár testů. V životě bych zimní v létě nedojížděl!
A za mokra jezdíš? To je horší než zimní na suchu. Až zkusíš semislick, tak zjistíš, že UHP je risk se životem.
Tak tak, každá guma je jiná a chová se jinak v různých teplotách, různé vlhkosti, při různém stáří a různé výšce dezénu. Je prostě potřeba si to osahat a vyzkoušet extrém a kdo není zcela bez smyslů, tak pozná, jestli guma funguje, nebo ne.
Presne tak semislick drzi proti bezny gume jako svine, takze bezna guma je podle teto jejich logiky vlastne nebezpecna, protoze ma mnohem horsi adhezi nez semislick.
Máš srovnávací testy, kde postavíš vedle sebe letní pneu a sjetou zimní s cca 4mm lehce ztvrdlým dezénem a brzdíš ze 100 na 0? Ne novou s 9 mm a měkoučkou, ale tak jak píšu.
Je to hlavne se zamyslet co od auta očekávám, pokud jezdím dálnici tak to platí. Ale já mám treba Subaru Forester určený na venčení psů a tahání vozíku. A sebelepší letní s podélnými drážkami na mokré trávě hrozí zahrábaním. V daném rozměrů jsou A/T nesmyslné drahé. Takže já třeba přezouvání z novych zimních na staré zimní s 4mm na léto a preferují co největší špunty.
kecy v kleci, normálně to funguje, stačí používat mozek a nechtít brzdit z 200 na 20 a zastavit na metru :-)
rohYpnol
Neviděl jsem žádný exaktní srovnávací test, kde by byla ve srovnání například 4-letá zimní se vzorkem 4mm proti 4-leté letní se vzorkem 1,6 mm v letních podmínkách.
Ale tento test evidentně není v zájmu žádného výrobce pneu! Tedy ten test nikdo nezaplatí.
ADAC a OATMC to samozřejmě zajímat nebude, protože to jsou bohatší země. No a náš AMK ČR je jen k pláči... Ten funguje jen díky Google translate... :-(
Ale tento test evidentně není v zájmu žádného výrobce pneu! Tedy ten test nikdo nezaplatí.
ADAC a OATMC to samozřejmě zajímat nebude, protože to jsou bohatší země. No a náš AMK ČR je jen k pláči... Ten funguje jen díky Google translate... :-(
Tak my lepší šoféři to víme přece. Letní na sníh nikdy. Nové zimní ničit v létě ti srdce nedovolí. 4 mm zimní jsou na sněhu poloviční a do léta je sežvýkáš tak, že se nesmíš lepit akorát na Bawko na salámech 325 r20 a na vodě jsou lepší než vsechny číňáky. Pozor na letní 2mm, lijáky a kaluže jsou pasti. Tak jednoduché to je, musíš myslet reálně a ne vymýšlet extrémy
Ano a protože myslím reálně, tak vím že tady každej šroubuje halíře v nákladech. Takže kdejakej vidláckej silniční kovboj na svoji X6 vrazí Sajluny, Atlasy nebo Vraníky ošlehané 5-ročním provozem.
Protože nové Barumy nebo Matadory maj přece jen nýmandi na jejich šáde ... :-[]
Protože nové Barumy nebo Matadory maj přece jen nýmandi na jejich šáde ... :-[]
No já bych si na auto nedal ani ty Barum a matador.
A proč? Není nejmenší důvod.
Rozdíly proti prémiovým značkám jsou minimální. Hlavně v reálném světě, když při stejných nákladech můžu měnit při menším nájezdu mainstream značku třeba téměř až 2x častěji než premiovou.
Rozdíly proti prémiovým značkám jsou minimální. Hlavně v reálném světě, když při stejných nákladech můžu měnit při menším nájezdu mainstream značku třeba téměř až 2x častěji než premiovou.
Tohle možná stojí za zamyšlení.
Čerstvá guma se vždy chová citelně líp, než po 4 letech.
Teda ve smyslu letní v létě a zimní v zimě především na námraze, sněhu a břečce.
Ještě jsem neviděl poctivej odbornej test, kde by proti sobě stály pneu střední třídy nové a top prémie po 3-4 letech krapet ztvrdlá a ideálně ve 2 verzích (neojetá a ojetá - ale ojetá skutečnou jízdou a ne jak se snaží zblbnout zákazníka, že vezmou čerstvou gumu a ostrouhají to na nějakým stroji, nebo upečou běhoun o 3-4 mm nižší.
To bychom se asi divili. Nebo teda nedivili...
Čerstvá guma se vždy chová citelně líp, než po 4 letech.
Teda ve smyslu letní v létě a zimní v zimě především na námraze, sněhu a břečce.
Ještě jsem neviděl poctivej odbornej test, kde by proti sobě stály pneu střední třídy nové a top prémie po 3-4 letech krapet ztvrdlá a ideálně ve 2 verzích (neojetá a ojetá - ale ojetá skutečnou jízdou a ne jak se snaží zblbnout zákazníka, že vezmou čerstvou gumu a ostrouhají to na nějakým stroji, nebo upečou běhoun o 3-4 mm nižší.
To bychom se asi divili. Nebo teda nedivili...
No rozdíly jsem poznal vždy. Jakmile jsem měl auto z půjčovny, byly na něm nejčastěji takové pneu. A vždy to byla tragédie. A ne, nebyly ani staré, ani sjeté
lordlord
já zimní v létě nedojíždím, já na nich jezdím celoročně
Hovorí sa, že aj blbosť je cnosť.
při normální jízdě rozdíl nepoznáš, spotřebu neřeším a při malém ročním nájezdu se dvě sady nevyplatí, celoroční gumy byly dražší než zimáky....
Pavel Karlík
Viděl jsem test nezávislého anglického autoklubu. Bohužel zklamu všechny přezouvače. Dali na auto střední třídy 4 !!! Různé zimní pneu o stejném rozměru od různých výrobců!!! A ejhle 2-4 mm... stačilo na suchu zastavit i dříve než letní. Na mokru nebyl problém s aquaplaningem jako na stejně sjetých letních. Byly I Různá data výroby. Odvod vody byl dostatečný. Je ekologické dojíždět pneu i pod 4 mm. Lobby za výrobu abychom spotřebovává, nejlépe do dvou let a na polovině vyhodit neuznává.
brk77
Ono se to asi nedá paušalizovat a každá guma je jiná. Co jsem měl nějaké zimní Nokiany, co jsem dostal k autu, tak ty byly hnusně hlučné i v zimě a to poslední, co jsem chtěl, bylo je dojíždět v létě. Jak by brzdily v krizové situaci, netuším. Nezažil jsem to za tepla, ale nedělám si velké iluze, protože když jsem se v teplých jarních dnech rozjížděl, tak jak jsem zvyklý, tak jsem velmi často hrabal. Teď mám druhou zimu něco z rodiny Continenal WinterContact a nejsou tak hlučné a i v teplých jarních dnech jsou v pohodě, kde už to ty Nokiany nedávaly. Asi by to léto zvládly líp, ale taky to neplánuji zkoušet.
BTW, nevíte, jak se k havárii na zimácích v létě staví pojišťovna? Není tam nějaké případné krácení?
BTW, nevíte, jak se k havárii na zimácích v létě staví pojišťovna? Není tam nějaké případné krácení?
Modrý Krokodýl
Zase hovadina. Buď by rozumbradové měli propagovat to, že zimní gumy jsou měkčí nebo že po 6 letech provozu ztvrdnou. A tím sd dostávají na úroveň letních a nic tedy není v provozu problém. Ale strašit neznalé lidi nějakým nebezpečím je minimálně nezodpovědnost. Nehledě na to, že neznalí stejně jedou pomalu, takže rozdíl nepoznají a piloti si kupují pořádné obutí a tyhle bláboly jim jsou k smíchu
David Nakládal
Zdravim, přijde mi vhodný se tu zeptat na radu ohledně nových pneumatik na léto. Koukal jsem se na tuhle recenzi https://www.arecenze.cz/…etni-pneumatiky/ a docela se mi líbí Michelin Primacy 4 a zvažuju že je pořídím. Má někdo s tímhle konkrétním typem zkušenosti? Uvítám případně i jiné rady a doporučení. Děkuji:)
Tohle je PR clanek, ktery ma privest k tomu, ze je zahodis a koupis novou sadu.
To už pak fakt není dobrý.
Rozmaha se nam tu takova nepekna vec. Ridici opet jezdi na jednech pneu cely rok.
A nebo brzdy nadoraz opět s vysokými lamelami.
Okolo 4mm starší zimák je v létě na pohodu.
Já dal Rakousko, Německo, Chorvatsko ve 36℃ na zimních Conti 850.
4 roky starý, sjetá vrstva nejjemnějších lamel.
Stabilní i ve 200 km/h. Ostré brzdy, plný plyn, horské serpentiny, sucho, lijáky - žádný problém.
Spotřeba v normě. Spíš tišší a komfortnější, jak letní.
Laboratorne testy ukazuju jednu vec, v praxi ma vplyv milion faktorov, ktore laboratorne nie je mozne zahrnut. Napr. ja budem mat Pilot Sport 4S a dobrzdim s velmi velkou rezervou, za mnou bude mat niekto linglongy a rozseka mi ***. Keby som mal zimne, dobrzdim bez rezervy, no ten na linglongoch to za mnou dobrzdi tiez bez skodovej udalosti.
Tym nechcem nikoho nabadat k jazde v lete na zimnych.
Možná se stopkama v ruce na zasněženém okruhu v ostřejších zatáčkách, kde celoročka lehce ztrácí na vedení ve stopě, ale obávám se, že ani na zrychlení, nebo brzdách bys nepoznal nic.
Tiež som pre pár rokmi prešiel na univerzálky a zatiaľ spokojnosť.
DO mesta by to bolo, povedzme, akceptovateľné u každého. Na všetky cesty, na dovolenky ale už asi nie.
Jednou asi před 15lety jsem musel do plna brzdit z dálničních rychlosti do zastavení na zimní pneumatiky, když teplota vzduchu byla přes 30 a málem jsem se neposlal strachy jak auto plavalo i s ABS.
O pár let později ségra dojizdela zimní a já měl letní jeli jsme za sebou a z meho trochu intenzivního brzdění ona zastavila tak tak za mým naraznikem. Ještě jsem povoloval brzdu, abych ji dál víc prostoru.
Takže za mně je to jasné.