Ano dodavame na linku dily, takze to mam z prvni ruky. A jsou vylozene na Enyaq, takze to nemuze byt zpusobene propadem jineho modelu. Zastaveni prodeju koresponduje s ukoncenim dotaci. Od rijna je to fakt spatny.
https://www.auto-motor-und-sport.de/…eutschland-2024/
Der Rückgang ist deutlich: Mit einem Minus von 15 Prozent geht es für die Elektroautos in den zweiten Jahresmonat. Der Rückgang könnte noch viel kräftiger ausfallen, wenn Tesla nicht (mal wieder) außergewöhnlich viele Fahrzeuge ausgeliefert hätte.
Teslu nikdo nedotuje. Ovšem je dobré se podívat na strategii.
Než mu vyrostla konkurence, tak obsadil trhy a prodával s vysokými zisky, protože pár Hendly se najde na každém trhu, kteří se nechali nachytat na moderní nastupující technologii a zaplatili nesmysl za baterkáče ( něco podobné jako Iphonisté, kteří platí nesmysl za to samé co nabízí Android).
Teď ovšem Musk vidí, že je problém. Oholil výbavu už tak slabě vybavených tesel a snižuje cen na krev aby udržel prodeje.
Teď ale už frontálnímu útoku čínských aut je těžké čelit i jemu. Navíc na mnoha trzích byly ukončeny dotace a zákazníci přemýšlí vždycky přes peníze v kapse.
Počkáme si řekněme do konce letošního roku a budeme chytřejší
Ta posledni otazka je velice dobra a na miste.
Proc je nejen zde stale tolik jmen co stale dokola píší nepravdy ktere jdou vyvratit reálnými daty?
Je to tim ze se milým ja?
Je to tim, ze nejde o realne lidi, ale trolly?
Je to tim, ze jsou uzavřeny v bubliny ktere veri? (je dost lidi co veri v placatou zem a nelze jim to vyvratit).
Nevim.
Kazdopadne jsem slysel nekolik teorii o tom, jak je elektromobilismus vybrán jako jedno z temat pro ČR na kterem jde velice dobre štípat spolecnost.
Ja ale nechci byt paranoidní 😀 a proto studují kazdy argument proti EV jestli jen pravdivy. Proc vetsinou pravdivý neni a neni výjimkou, ze jména co je píší maji sympatie k rusku je vlastne zas jen varianta tve otazky..
Obvykle nazorove schema dane vyse popsanym zdrojem informaci je jasne.
Antivax, chcimir, anti-EV, anti-EU... :no:
Aneb uzitecny idiot.
Nekteri diskuteri zde jsou vyjimkou a splnuji treba jen anti-EV. :-)
Nazory jak podle sablony vcetne agresevity nejlip splnuje ballik, ktery tu i kdysi psal, ze kdyby mohl, tak se odstehuje do ruska...
Nejvic proti temto trollum bojoval Hamuna s jeho ostrou protiruskou retorikou uz davno pred valkou.
Bohuzel vysledkem na diskuzich acz je, ze trollove tu maji zne a protirusky nazor byl zabanovan.
PS Ne, neni to paranoia. To je realita valecne propagandy.
Z diskuse vás dvou - slušně označovaných elektronadšenců cítím značnou frustraci, že většina Čechů nesouzni s vaším nadšením jednak zde v diskusi ale i v cele společnosti je odpor k elektromobilitě.
A divíte se?
Vysvětlovat nic nechci, protože snad jste pochopili, že tlak vytváří protitlak. Zejména když to vytváří deformované prostředí.
Ty musíš mít opravdu těžký a smutný život
Když už jsi vytáhl místostarostu Kolína a Navalneho, tak se s odstupem času jednoho měsíce ptám, jaký je v tom rozdíl?
Uz ze se na to ptáš je z meho pohledu šílené.
Navalnyj umřel v ruskem lágru kde byl vězněn za svuj nazor a i vydání těla rodině byl problem.
Pan Najbrt umřel v nejlepším ceskem zdravotním zarizeni na zdravotní komplikace. RIP pro oba.
i kdyby sis dal 20 palců nahoru, tak jseš v mých očích jen ideologii zmanipulovaný demagog.
Ale nebudu tě z toho léčit, protože některým lidem pomoci není.
Po tomhle extempore co si tu ted vypotil začínám mít vážné obavy, jestli ten hammuna nejsi ty :-):-):-)
Obhajovat tu psychicky nemocného jediněc s paranoidní schízou, který zde několik let trolí pod 100 fejkovými nicky je opravdu na pováženou.
Fanatickej zelenej nomarxisto
Hoši hořím z vašich závěrů. Interpretace dat teda není úplně vaše silná stránka.
Tohle co tady ušmudlaně prezentuje DonVito není žádný vyvrácení reálnými daty. To je kusá nic neříkající informace. Ano porovnání únoru 2023 a únoru 2024. Takže únor 2023 jsme dodali na Enyaq přesně 8.874 dílů a v únoru 2024 to bylo toho samého dílu 1.440 kusů. Propad v procentech si spočítej sám. Dílů se na autě používá pořád stejné množství. V srpnu jsme dodali dokonce 12718 kusů. To byl vrchol. Následoval prudký propad na nějakých 900 kusů v prosinci. To bylo dno. Možná to souviselo s odstávkou linky v listopadu, ale to bych očekával, že se leden a únor zvedne a ono nic.
BTW poznámka o uzavřené bublině je dosti trefné. Jste teda oba v solidní bublině, ale zjevně to nevidíte.
Nekolik bodu. S ohledem na pocty co uvadis v ruznych měsících pujde o díl ktery jde na sklad. Srpen pres 12tis by byl extrem s ohledem na celkove rocni prodej Enyaq ktere v roce 2022 byl dle výroční zpravy 52 tis kusů. Jestli je to tak tak to nema přímou souvislost s vyrobou.
O běhu vyroby a i příležitostně o poctu kusů se lze dozvedet celkem snadno z veřejných zdroju. https://www.odborykovomb.cz/…rar-2024/d-8177.
Prosinec- vyroba 253 Enyaq denně.
Vse verejne zdroje dat.
No mohl by si vědět, že Škodovka si u sebe žádné skladové zásoby nesyslí. Všechno jsou to JIT dodávky, takže těžko šly na sklad. A jistě, že krátkodobý výkyv je reálný, ale že by někde existovala skladová zásoba dílů od září do března je utopie, takže výroba a prodeje prostě spadly. BTW jsem to konzultoval v únoru se známým, kde se vyrábějí palubní desky a potvrdil mi čísla, že jsou na tom stejně. Zkus teda mrknout na vyrobené kusy před letní odstávkou nebo i srpen a září byly ještě dobrý měsíce a porovnej to s tím prosincem nebo lednem. Nechce se mi to procházet a tahat čísla po týdnech. Možná lepší ten leden, protože prosinec je kvůli Vánoční odstávce specifický a mizerný měsíc.
Je spousta dilu ktere jdou i v tak velke výrobě skladem. Ktery díl myslis ty tonjsi neřekl.
Kdyzbse podíváš na odkaz ktery jsem dal jsou tam kazdy tyden informace o výrobě. Nektere tydny i kusy.
Ty uvadis 900 dodaných kusů v měsíci kdy jel Enyaq v počtu pres 250 denně. Neco je proste jinak.
Ano s tím bych slouhlasil v červnu jela naplno. Narozdíl od podzimních měsíců a zimy. Rozhodně Škodovka nemohla mít nasyslené díly na 4 měsíce dopředu.
Čerpam z verejne dostupných zdroju o výrobě. Ty se rozcházejí s tvou informaci. Stejne tak nesedí na informaci o prodejich Enyaq v DE.
To je cele. Jake dily a v jakem skladovem systemu dodává dily firma o ktere pises nemuzu vedet.
Vysledek je, ze zatim nikde neni videt tebou naznačený propad prodeju EV o 70%.
Tahle generace, která myslí, že všechno najde na internetu a všechno bude online mě fascinuje. A nepsal jsem o propadu prodejů EV ale propadu ve výrobě Enyaqu!!!
Tak já myslel, že jsi schopen to prověřit na nějakých relevantních místech (jiný subdodavatel komponent do Škodovky nebo přímo od insiderů a ty začneš hledat na internetu? Fakt si myslíš, že všechno najdeš na internetu a podle toho děláš své závěry? No to si ze mě děláš asi pr-del ne?
O tom nevím, ale nevylučuju to. Když on i prosinec, leden a únor je na stejných číslech. Jestli je únor druhý v prodejích by mělo znamenat, že prodávají už hotová auta a snad se to zase rozjede.
Neviem ako Skoda, ale vcera som bol pozriet BMW ix1 a ze vraj sa caka 1-1,5 roka na nove po objednani. Nechapem, ci to nevyrabaju umelo, alebo maju malu kapacitu, ale nechal som to tak :-) A pritom podla medii by som ocakaval, ze tie auta sa nejak extra nepredavaju a daju nejaku dobru zlavu.
Zapomínáš, že ještě pořád nežijeme v diktatuře, takže tu stále máme svobodné volby. A bruselští poslanci jsou příliš dobře placení na to, aby netoužili být znovu zvolení! :-) Pokud by odhlasovali nějakou takovouto šílenost, dobře vědí, že by šli od válu! :-[]
V pondělí 4. 3. vybuchla v sídle EU v Bruselu bomba. Klíčová média si toho nevšimla: Evropský parlament přijal na návrh Komise usnesení, že elektromobil není automaticky klimaticky neutrální vůz. Protlačovaným e-autům zazvonil v EU umíráček.
Článek
Rozhodnutí poslanců EU předcházelo „překvapivé“ zjištění Evropské komise (EK), že do emisní bilance čistě elektrických aut (BEV) se musí započítat celý životní cyklus auta včetně velmi emisně šeredné bilanční výroby baterie, ztráty z provozu jako i fakt, že většina elektrických aut má svůj výfuk vlastně v uhelné elektrárně. Totiž že v energetickém mixu většiny evropských zemí převládá výroba elektřiny z uhlí a plynu. Příkladně v takovém Polsku ze 70 %, v Česku z poloviny a v deklarovaně zeleném Německu ze 40 procent. O čem se přitom příliš nemluví, je skutečnost, že zatím neexistuje spolehlivá, efektivní a cenově dostupná recyklace baterií jako typicky nebezpečného odpadu
Kdyz uz kopirujes, premyslim u toho?
“ Totiž že v energetickém mixu většiny evropských zemí převládá výroba elektřiny z uhlí a plynu. Příkladně v takovém Polsku ze 70 %, v Česku z poloviny a v deklarovaně zeleném Německu ze 40 procent. ”
EU ma jake zastoupeni fosilnich paliv v energetickém mixu?
Aneb co chtit od pana Smutneho jineho nez clanek plny polopravd a lzi. …
Ted nechapu jaky mas vlastne nazor.
EV přirozené podporuji spotrebu z OZE a tim pomáhají odbouravat spotrebu fosilnich paliv.
Fosilni paliva v EU v rocni výrobě elektriny “neprevladaji” ve smyslu nadpoloviční vetsiny.
já jen vyvracím tvé tvrzení, že článek pana Smutného je plný lží. EV nepodporují spotřebu z OZE a spotřebu z fosilních paliv zjevně moc nepomáhají odbourávat. To jen v případě, že má někdo za půl milionu fotovoltaiku a k tomu za 1,5 milionu EV a krmí to čistě proudem ze svých zdrojů, což ale nebude pravidlem. Pokud to krmíš proudem ze zásuvky, tak je tam zastoupení fosilních zdrojů jak je uvedeno.
Ty si to zase nečetl, co?
Podle článku, jde o to, aby jsi v autoškole dostal informaci o tom, jak si kontrolovat při vystupování prostor kde může jet cyklista.
Lip hledej ty koste. Hrajes si tady na chytryho a clovek ma za tebe hledat. Tady se o tom pise taky. Zjevne to nebude uplne vymysl pana Smutneho jakkoliv byste si to samozrejme prali.
No tak mi vysvětli, jak to mohl RP schválit 4.3., kdyz 4.3. vůbec nezasedal. Obráběč no co dodat.
Nikde jsme nepsal, že o tom další nepsali, ty koště.
Asi moc složité na zapšklého člověka, který není schopen se ani omluvit, kdyz napadá a útočí na ostatní a nakonec se zjistí, že to co si cucal z prstu byl výmysl a jeho neznalost.
Takže to už je druhý web, který lže a přebírá dezinformace? No tak uvidíme časem kde je pravda jo? U Echo24 se mi to úplně nezdá. Omlouvat se ti rozhodně nebudu. Není za co.
Takže to podle vás dvou samozřejmě nemůže být pravda a nic takového na jednání EU parlamentu neproběhlo? Jak vy se svorně bijete za to, aby nikdo nezpochybňoval to vaše elektronáboženství je fakt úsměvné. Jak napíše někdo něco negativního proti elektromobilitě, tak vy s Mikesusem a DonVitem vyskočíte z krabičky a rozjedete ofenzivu. :D
elektronabozenstvi🙁
Co si pod tim predstavujes?
Pan Smutny jede proti EV soustavne a velice casto pouziva velice pochybné argumenty.
To ze se nekdo pozastavi nad tim, ze udavane datum nesedí je spatne?
Stejna situace jako se senzory, radary atd. dva roky nazpatek, kdy rozumne vybavena skodovka nesla koupit.
Vysledek dobre prace sebevedomych... teda submisivnich manazeru a odboraru skodovky je k nezaplaceni! Aneb jak probihalo vyjednavani:
VW: Mame malo motoru, muzete nam jich par mesicne uvolnit? 500 staci.
Cesky snazivy manazer typu martina jahna: Jawohl, dame vam 1000.
VW: Ne, nam opravdu staci 500.
Cesky manazer: Dobre, dame vam dva tisice.
VW: .... ok, alespon zbude vic pro seat.
O tyden pozdeji cesky manazer a odbory kovo mluvi smerem k zamestnancum: udelali jsme maximum co slo, ted musime sebrat to nejlepsi, co v sobe mame a smirit se s urcitym odrikanim!
Tak tohle je snad už vcelku ohranná písnička. Vymyslí se zástupný problém, aby se skryly špatné prodeje + navýšila cena. Uměle se sníží dostupnost vozů a řekne se o vyšší cenu. Kupujte, nebudou! Viz. současné vs. 2019 ceny Škodovek. Snížily se prodeje a zvýšil se zisk. A je to jak obhájit. Kupci jsou fakt hlupci, že jim na to skočí. BTW, ceny energií a materiálů jsou už srovnatelné s 2019.