Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovka omezuje výrobu modelu Enyaq. Chybí zásadní díly

ČTK
Diskuze (89)

Automobilka Škoda Auto kvůli snížení dodávek e-pohonů ze závodu Volkswagen Group Components v Kasselu omezuje výrobu plně elektrické řady aut Enyaq.

Na omezení výroby upozornil server E15 s odkazem na týdeník Škodovácký odborář. Omezené dodávky ovlivní výrobu modelů Škoda Enyaq a Enyaq Coupé, nedotknou se modelu Octavia, informovala ČTK za automobilku bez dalších podrobností Ivana Povolná. Podle odborového týdeníku byla zrušena jedna noční směna na začátku tohoto týdne a příštího týdne.

"Závod Volkswagen Group Components v Kasselu, který dodává elektrické pohony pro modely na platformě MEB, a tedy i pro plně elektrickou řadu Enyaq, zavedl rozsáhlá opatření k dosažení křivky náběhu výroby e-pohonů. Všechny týmy pracují naplno na dalším navýšení výroby e-pohonů, snížení nevyřízených objednávek a uspokojení zákazníků všech značek koncernu Volkswagen," uvedla Povolná.

Automobilka vyrábí Enyaq na jedné lince s modelem Octavia. Podle odborářského týdeníku byla tento týden zrušená první noční směna v hale M13. "Stejně tak je zrušena první noční směna v příštím týdnu. Důvodem je nedostatek e-pohonů ze závodu v Kasselu. Kvůli chybějícím pohonům tak dojde k útlumu produkce modelu Enyaq, což je v době rostoucího zájmu o tento vůz velmi nepříjemné," uvedl týdeník. Zaměstnanci, kteří zůstanou doma, dostanou 80 procent průměrné mzdy. "Tento týden se plánuje výroba o objemu 1273 vozů za den, což je méně než v minulém týdnu," uvedl týdeník.

"Operativně se soustředíme na zvýšení denní výrobní kapacity modelu Octavia, jehož výroba není nedostatkem ovlivněna," uvedla Povolná. V únoru v závodě v Mladé Boleslavi vyrobili přes 3400 modelů Enyaq a Enyaq Coupé a přes 24.100 modelů Octavia, informovala automobilka.

Video se připravuje ...

ČTK
Diskuze (89)

Doporučujeme

13. 3. 2024 12:53
Re: Protlačovaným e-autům zazvonil v EU umíráček.
Tak on každý kdo umí trochu počítat a uvažovat jede proti nařizování EV ze strany EU. Jen blázen se chce řítit do průseru.
13. 3. 2024 12:51
Re: Protlačovaným e-autům zazvonil v EU umíráček.
já jen vyvracím tvé tvrzení, že článek pana Smutného je plný lží. EV nepodporují spotřebu z OZE a spotřebu z fosilních paliv zjevně moc nepomáhají odbourávat. To jen v případě, že má někdo za půl milionu fotovoltaiku a k tomu za 1,5 milionu EV a krmí to čistě proudem ze svých zdrojů, což ale nebude pravidlem. Pokud to krmíš proudem ze zásuvky, tak je tam zastoupení fosilních zdrojů jak je uvedeno.
13. 3. 2024 12:48
Re: A druhy problem je
Tahle generace, která myslí, že všechno najde na internetu a všechno bude online mě fascinuje. A nepsal jsem o propadu prodejů EV ale propadu ve výrobě Enyaqu!!!
12. 3. 2024 14:29
Re: A druhy problem je
Čerpam z verejne dostupných zdroju o výrobě. Ty se rozcházejí s tvou informaci. Stejne tak nesedí na informaci o prodejich Enyaq v DE.
To je cele. Jake dily a v jakem skladovem systemu dodává dily firma o ktere pises nemuzu vedet.
Vysledek je, ze zatim nikde neni videt tebou naznačený propad prodeju EV o 70%.
12. 3. 2024 13:53
Re: A druhy problem je
Ano s tím bych slouhlasil v červnu jela naplno. Narozdíl od podzimních měsíců a zimy. Rozhodně Škodovka nemohla mít nasyslené díly na 4 měsíce dopředu.