Renault začal na podzim 1984 nahrazovat úspěšnou první generaci pětky druhou. Marcello Gandini zachoval při návrhu známou siluetu. Superpětka vydržela na výrobních linkách dvanáct let.
Jako vždy je v první řadě třeba ocenit autora, jeho článek je (jako vždy) perfektní!
A ve druhé řadě zamáčknout slzu při vědomí toho, jak bohatou nabídkou takový typický malý západoevropský hatchback v 80. letech disponoval! Od vyslovených lidovek až po superluxusní verzi a hot-hatch, a doslova mraky motorizací! A dokonce výrobce prodloužil rozvor 5dv. verze! A teď si otevřete současný ceník Clia a podívejte se na tu tragickou předraženou bídu s nouzí, modelová nabídka je ve srovnání s o 40 let starším předchůdcem asi tak pětinová (a možná ani to ne)! Za tento tristní stav ovšem nemůže výrobce, ale zločinná ekoteroristická politika EU! Už aby byly ty volby do europarlamentu!
P.S. Superpětka je podle mého jeden z nejhezčích a nejsympatičtějších Renaultů! :-):yes:
Měl jsem jich 13 (třináct kusů) a mám objednány čtrnáctý kus v elektrice, bílá barva. Nelíbí se mi žlutá, zelená, modrá a už vůbec ne černá. Chci ji hned polepit do grafitové metalizy, to bude neskutečné žužo :yes:
Jako vždy, pan Dragoun :-) Super R5 je parádní kousek, na silnici není už vidět, ale sem tam se v inzerci nějaký objeví. Bylo by zajímavé si to Turbo vyzkoušet :yes: Doba, kdy Renault ještě dělal auta pro lidi...
Je to parádní auto, ve svých řidičských začátcích sem se projel v půjčené pětce. Bylo to s karburátorem, obsah nevím, tenkrát mě strašně překvapilo, že auto s karburátorem i za mrazu normálně startuje a hned jede bez cukání. Byl jsem nakažený škodovkama, to víte. Hned jsem si ji zamiloval, ale jedna kapsa prázdná a druhá vysypaná.
Jinak jsem si ani nikdy nevšiml, že pětidvířko je delší než třidveř.
Pekne auticko, ktere ma stale smrnc. Vyber verzi rozmanity, vcetne Turba. Koncept se soupackami je docela zajimavy pocin. Skoda ze Express je nikdy nemel zadne zadni bocni dvere, natoz soupacky, to spravil az Kangoo.