Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Pepa_007
Exteriér fajn. Klasika kterou známe. Interiér tragédie, kde je ta francouzská elegance?
Trivalec není treba vůbec komentovat. Děs a hrůza.
Trivalec není treba vůbec komentovat. Děs a hrůza.
Budíček! Interiér je vpohode, okrem historického loga na volante sa v ňom nezmenilo prakticky nič. Leda tak farebné riešenie. Benzínová jednadvojka je rovnako starý známy, a aby si nemusel fňukať, môže mať aj diesel so 4 valcami.
tak ono to je nakažlivé. Když u Škody Superb nalepili do kapličky přístrojovku, která tam nepasuje, tak u Citroenu vymysleli ještě větší majstrštyk - logo, které tam nezapadá :-[]
3_diamanty
Prave ked sa nam citrony zahranatili tak vytiahli dalsie eso z rukava ... obly megaznak... nesedi to jak novej C3ke tak ani tomuto berlingu... do oci bije a krici... som tu nasilu ;-) ... zda sa za z fr znaciek uz renault prebera zezlo... a zo stellantisu uz dnes jedine len nemeckeho opla
Tak konečně tě někdo přinutil normálně myslet, skutečně nový znak mohl schválit leda představitel s robertkem na čele milující fekálporno.
Citroen byl vždy takový svůj. Ale to logo je za mne fakt hodně divné.
tak ono to je nakažlivé. Když u Škody Superb nalepili do kapličky přístrojovku, která tam nepasuje, tak u Citroenu vymysleli ještě větší majstrštyk - logo, které tam nezapadá :-[]
Roman Horký
jak se podle místní úderky EV tak dramaticky zlevňují. Pak přijde pohled do ceníku a EV varianta je vždy 2x-3x dražší, než ta základní. Základní vždy výhradně se spalovákem.
Když si domyslím dotaci cca 240 tis. s DPH, není to špatná cena. Směj se dál.
Tak to jsem rád, že ti můžu zadotovat auto, a ještě tím zdražit auto sobě.
Zle rozumieš princípu dotácii EV. Neskladáme sa na auto pre konkrétneho kupujúceho EV, Skladáme sa na EV pre všetkých, keďže vzduch dýchame všetci ktorí sa na to EV skladáme, čiže je to benefit pre všetkých ktorí na to prispeli. Ten kto to EV bude vlastniť nemá tých benefitov až tak viac ako ostatní ktorí mu prispeli.
Neviem či dotácia na EV zvyšuje cenu fosílnych áut. Skôr si myslím že cenu zvyšujú samotné EV keďže prinášajú investície do výskumu a vývoja ktoré automobilka potom musí rozpustiť do celej produkcie, čiže cena nových fosilov je určite navýšena kvôli EV.. to dáva zmysel a je to správne na akceleráciu EV penetrácie.
Neviem či dotácia na EV zvyšuje cenu fosílnych áut. Skôr si myslím že cenu zvyšujú samotné EV keďže prinášajú investície do výskumu a vývoja ktoré automobilka potom musí rozpustiť do celej produkcie, čiže cena nových fosilov je určite navýšena kvôli EV.. to dáva zmysel a je to správne na akceleráciu EV penetrácie.
To jsi nepochopil, že jsou tu lidi, který se dieselem raději udusi, než aby zaplatili pár korun navíc?
On tomu rozumie veľmi dobre, na dotáciu sa skladajú aj tí, čo na auto v danej kategórií nemajú (ani s tou dotáciou) tým, čo by si ho kúpili bez ohľadu na tú dotáciu.Pokiaľ by dotácie nebolo, tak vysoko pravdepodobne klesne aj cena samotného produktu. Má to prd s čistým vzduchom, priemerný vek vozidiel v našom regióne je nejakých 15 a viac rokov, súčasné vozidlá (EU 6D) problémom nie sú a majiteľ vykuchaného EU IV dízla si asi tak to elektro prípadne iné nové auto) nekúpi. Zhrnutie voči elektromobilom nemám nič, nezmyselnú podporu jedného odvetvia na úkor iných považujem za problém a ešte k tomu to situáciu nerieši a vzduch to nevyčistí
Dotace na EV jsou zlo hned dvakrát - pro daňové poplatníky a pro automobilový trh, který trestuhodně deformuje! :-O :no: :no: :no:
Kdyz by politici nedávali dotace, EV by byla už dávno levnější.
Kdyby nebyly dotace, EV by doposud nikdo nekupoval a pan Tesla by už zkrachoval. Spalovák je samá ocel, BEV je plný drahých kovů a o 300 kila těžší. Z toho důvodu je výroba dražší. Tato logika funguje u všech výrobků. Prostě i prostý kvádr mědi stojí víc než ocelový motor a převodovka.
lithium, kobalt, mangan, med a ja nevim co jeste, drahe kovy nejsou
naopak tim, ze EV nema katalyzator, tak tam neni platina, coz drahy kov je
naopak tim, ze EV nema katalyzator, tak tam neni platina, coz drahy kov je
Jasně, jsou to ne drahé, ale těžké kovy. My tomu říkáme heavy metals. :-):-):-)
no, tak zrovna lithum je objemove skoro 2x lehci nez voda a cca 40x (ctyricetkrat) tezsi nez ta platina co mame v katalyzatorech
takze lithium bych do heavy metal nazarazoval :-)
takze lithium bych do heavy metal nazarazoval :-)
Ano, nevyjádřil jsem se moc dobře.
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Redakce je hnus a hunt pyča. To je neuvěřitelné, co si tady člověk může dovolit, že. Pyču zdraví Kunder.
Nereagujte na to stvoření prosím.
Změnil jsem názor, jádro pudla je, že redakce toleruje vše, prostě jsou to ocasi a nehodlají zde mít aspoň trochu slušné prostředí.
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
V principu máš pravdu. Pouze kovy jako platina nebo zlato jsou drahými kovy. Platina je cca 1000 krát dražší než měď.
Avšak průměrné auto potřebuje do katalyzátoru cca 5 g (gramů) platiny, zatímco průměrný elektromobil potřebuje pro svůj pohonný řetězec cca 50 kg (kilogramů) mědi, 50 kg kobaltu, niklu a manganu a tak by se dalo pokračovat.
Přepočteno na peníze ... Měď pro pohonný řetězec EV stojí cca desetkrát více než platina pro katalyzátor spalovacího auta.
Avšak průměrné auto potřebuje do katalyzátoru cca 5 g (gramů) platiny, zatímco průměrný elektromobil potřebuje pro svůj pohonný řetězec cca 50 kg (kilogramů) mědi, 50 kg kobaltu, niklu a manganu a tak by se dalo pokračovat.
Přepočteno na peníze ... Měď pro pohonný řetězec EV stojí cca desetkrát více než platina pro katalyzátor spalovacího auta.
tak treba tady
https://casopisargument.cz/?…
pisou, ze spalovak obsahuje 22kilo medi a 11 kilo manganu, coz je lehce pod polovinou toho, co spalovak, takze ve spalovaku toho je taky dost
a recyklovat kila medi bude asi jednodussi nez recyklovat 5g platiny z katalyzatoru, coz je cca 1/4cm3 naparena na povrchu xx m2
a k tomu spalovak potrebuje cca 10tun benzinu/nafty, ktery nezrecyklujes, ale prohanis ho plicema
https://casopisargument.cz/?…
pisou, ze spalovak obsahuje 22kilo medi a 11 kilo manganu, coz je lehce pod polovinou toho, co spalovak, takze ve spalovaku toho je taky dost
a recyklovat kila medi bude asi jednodussi nez recyklovat 5g platiny z katalyzatoru, coz je cca 1/4cm3 naparena na povrchu xx m2
a k tomu spalovak potrebuje cca 10tun benzinu/nafty, ktery nezrecyklujes, ale prohanis ho plicema
Já jsem počítal jen s mědí a manganem/niklem/kobaltem, které má pohonný řetězec EV (baterie, elektromotor, vysokonapěťové kabely atd). Nepočítal jsem s karoserii nebo běžnou elektrickou kabeláží, protože to samé má i spalovací auto. Ano, EV ve výsledku obsahuje řekněme těch 70 až 80 kg mědi (v literatuře najdeš nejčastěji rozmezí 50 až 100 kg). Spalovací auto řekněme těch 20 až 30 kg. ale i kdybych někde chybně 20 kg mědi započítal nebo nezapočítal, tak to na výsledku nic nemění. Pořád by to v penězích bylo mnohonásobně víc.
Recyklace mědi? Souhlas. Je to mnohem, mnohem, mnohem, mnohem jednodušší než recyklace platiny. Řekněme tisíckrát jednodušší a výsledkem je tisíckrát nižší cena.
Recyklace mědi? Souhlas. Je to mnohem, mnohem, mnohem, mnohem jednodušší než recyklace platiny. Řekněme tisíckrát jednodušší a výsledkem je tisíckrát nižší cena.
twistedTSD
Na dnešní zmagořilou dobu je to kus auta za rozumné peníze, dokonce i v dehtu. Jen se obávám, že to Francouzi zase podělají. Málokdo dokáže tak jako oni chvíli po představení modelu seškrtat všechny konfigurace, které by se mohly (dost možná velmi úspěšně) prodávat.
rovipo
Měl jsem několik citroenů. Za poslední roky jsem však musel odejít jinam. Interiér a jeho pohodlí 00 bodů. Sedačky, jako šmirglpapít. Jízda na zkoušku Praha-Jihlava a za celou dobu jsem nenašel polohu s pocitem pohodlného sezení. A ty utopené čudlíky automatické převodovky, stejně jako ve škodovkách, no něco hrůza hrůzoucí !!!! I kdyby to bylo zlaté a stříbrné tak nikdy.!!!
KANKUNEN
No co, buď dostanu BAN nebo si tu redakce udělá pořádek.
Josef Vik
Proč je prosím v celé galerii presentováno jen a pouze eeeeeee-Berlingo????? Není to otázka na redakci, ty k promu zřejmě jiné materiály nedostáli... Ale u Citroenu jim asi taky už jeblo. 8-s. Ní a ten znak vpředu, to je neskutečná haluz. Na to nechceš každý den ráno koukat. Proč si u Citroenu pokaždé musí vymyslet nějakou úchylárnu.
Takové kraviny a dokáže to člověka otrávit.
Takové kraviny a dokáže to člověka otrávit.
m.z.
ani jednoho zástupce této povedené skupinky bych si nevybral, z nabízených motorů je to všechno stejný opruz, nevydrží to nic. Už nevím čím nahradím oblíbené Doblo, když se z něj nově taky stala další francouzská ***...
×
Sdílení komentáře
×
P.S. Místním EVhejterům, doporučuji k poslechu rozhovor s Radovanem Vávrou: https://youtube.com/watch?…