Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Řídili jsme Renault Scenic E-Tech, evropské Auto roku 2024

Větší sourozenec elektrického meganu vedle výrazně prostornější kabiny přiváží také akumulátor s kapacitou až 87 kWh, díky němuž crossover na jedno nabití teoreticky zvládne 625 kilometrů. Jaká je realita?
Zpět na článek
15. 3. 2024 19:06
16. 3. 2024 11:56
15. 3. 2024 19:56
15. 3. 2024 20:39
15. 3. 2024 21:36
15. 3. 2024 22:05
15. 3. 2024 22:41
15. 3. 2024 21:18
15. 3. 2024 22:18
15. 3. 2024 23:24
16. 3. 2024 23:11
Avatar - Roman Horký
15. 3. 2024 18:58
Humus na kolech
S peyčou na předku. Protože moje zkratky málokdo chápe, tak pro vás méně chápavé: Kritizuji, že je to obludný neekologický tank.
Rozbalit vlákno
8
15. 3. 2024 19:39
Re: Humus na kolech
Vždy keď niekto vytiahne tie vtípky na znak Renaultu, čo je najhorší otrepaný vtip, si len poviem ako zúfalo sa dotyčný snaží dokázať okoliu, že je primitív. :)
15. 3. 2024 19:42
Re: Humus na kolech
šílené co za dementy sem nalezlo.... auta stojí většinou za prd, komunita tady naprosto erodovaná nájezdem těch imbecilů... blbý časy... :'-(
Avatar - Roman Horký
15. 3. 2024 19:52
Re: Humus na kolech
Vážně? A uměl bys popsat, v čem je ten tank dobrý a užitečný?
Avatar - Ozzman
15. 3. 2024 21:06
Re: Humus na kolech
Mluví o trapném vtípku na znak Renaultu, ale to ty víš ;)
Avatar - Roman Horký
15. 3. 2024 19:53
Re: Humus na kolech
Někdo je primitiv a někdo je prase. To si chlape nevyberes.
15. 3. 2024 20:02
Re: Humus na kolech
Niekto primitív, niekto prase, len ty si lietadlo, však? ;-)
Avatar - Roman Horký
15. 3. 2024 20:05
Re: Humus na kolech
Přesně tak, někdo je primitiv a někdo je prase.
16. 3. 2024 19:24
Re: Humus na kolech
A len ty si výnimka, si obohe, 2 v 1. ;-)
Avatar - Horký Rom
15. 3. 2024 19:06
moc líbí
Šulko ma nove videjko o Renault Scenic E-Tech :yes:
https://youtube.com/watch?…

P.S. “diskutér” pod nickem roman horkej, má intelektuální kvocient trináctiletého dítěte :-)
Rozbalit vlákno
4
16. 3. 2024 11:56
Re: moc líbí
Sorry za off topic, ale tohle uz je opravdu diskusním dno.
PS: rika se.
“Prej a bude ti přáno “
Avatar - Roman Horký
16. 3. 2024 12:01
Re: moc líbí
Musíš se nad to povznést.
15. 3. 2024 19:56
Dobré to je
Najprv som si ťukal na čelo, prečo to veľkosťou pri Scenicu nedotiahli na ID.4 alebo Enyaq ale ono to nevadí. Za mňa je nezmysel chodiť na dlhšie dovolenky elektromobilom a preto je otázne, prečo by štvorčlennej rodine nestačil kompaktný crossover či čo to teraz Scenic vlastne je.
Áno, najväčšie mínus vidím v tom, že predné kolesá pri každom prudšom rozbehu prešmykujú a štvorkolka nebude.
Rozpaky vyvoláva aj tá super multifunkčná opierka vzadu. Je zbytočne široká a trochu obmedzuje dvojicu cestujúcich. Traja sa tam voziť nebudú, tieto časy Scenicu sú preč.
Všetko ostatné za mňa super. Myslím, že to v pohode vyhráva nad e-3008 (tam to ešte nemám vyskúšané) ovládaním aj nejakého zážitku z riadenia aj nad Enyaqom.
Navyše je to asi najdostupnejšie elektro s 87 kWh batériou. No minimálne to už konečne dáva väčší zmysel ako Megane. Ten pokiaľ nepôjde cenou dole, tak ho môžu rovno škrtnúť.
Rozbalit vlákno
32
15. 3. 2024 20:03
Re: Dobré to je
? a kde som napísal to isté, čo ty? Pokojne si ma zaraď kam chceš, mne je to úplne fuk. Nemyslím si, že to máš v hlave v poriadku. Občas tam nejaké svetlejšie momenty sú, ale potom zas u mňa padáš na diskusné dno.
15. 3. 2024 20:27
Re: Dobré to je
Ale zalez už, tliachaš tu len nesúvislé nezmysly.
15. 3. 2024 23:57
Re: Dobré to je
Sklapni, úbožiak.
15. 3. 2024 20:07
Re: Dobré to je
Nevim. Kdo ma trochu cit v prave noze, tak se s tim jezdit nauci.
Je rozdil auto testovat a s autem daily jezdit.
Nerozporuju tim, ze ten problem existuje....

A dal, proc bys nemohl jet na dovolenku s autem s dojezdem 500km?
15. 3. 2024 20:37
Re: Dobré to je
Áno, tá druhá veta, to máš pravdu. Zrejme by som si to dal časom do Eco a prispôsobil. No a trochu ma zamrzelo, že napriek štyrom úrovniam rekuperácie to nemá ovládanie jedným pedálom. Ja tu len konštatujem a píšem o svojich dojmoch či postrehoch. Nič zo spomenutých mínusov by pri Scenicu v mojom prípade nebol dôvod, aby som si ho nekúpil. Tým je okrem pre mňa stále vysokej ceny nedôvera v schopnosť riešiť prípadné problémy zo strany predajcov v mojom meste a okolí..
Avatar - xxc
15. 3. 2024 20:39
Re: Dobré to je
Treba to vyskusat, Citigo ma slaby motor a pri potrebe sa pohnut to prehrabuje stale. Ale podla clanku som urobil dobre, ze som to nesiel ani pozriet. Aj ked hluk az tak nevadi, cez 130 sa s tym dlhodobo jazdit nebude. Inak kde nabrali tu vyssiu svetlost? Svetla vyska je 121 mm, vie si s tym niekto predstavit jazdu? S takou svetlou vyskou sme mali Suzuki Swift a chytalo to predny naraznik v nakupnych centrach. Staci raz niekde chytit baterku a je koniec. Este aj Megane ma svetlu vysku 128-134 mm. Alebo to udavaju teoreticky pri plne nalozenom aute?
15. 3. 2024 21:30
Re: Dobré to je
Neviem, u nás v cenníku má Scenic svetlú výšku 157 mm.
Avatar - xxc
15. 3. 2024 21:36
Re: Dobré to je
A v specifikaciach 121 mm :-) So 157 mm by sa celkom dalo, keby to nebolo o 1000 € drahsie, ako ID4 v stvorkolke. Mozno pojdem pozriet.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2024 21:42
Re: Dobré to je
Prosimtě, nekupuj už si nikdy Renault, díky ;)
Avatar - Mikesus
15. 3. 2024 21:51
Re: Dobré to je
Dobře, splním :-[]
Avatar - xxc
15. 3. 2024 22:05
Re: Dobré to je
Asi nekupim, ale bola by celkom sranda, v servise ma mozno este poznaju :-) Ani nic od VW som uz nechcel, ale co mi ostava? e3008 nema cennik, automobilky proste akoby nechceli predavat auta.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2024 22:14
Re: Dobré to je
Víš, že se nedivím, že si zrovna tebe pamatují po tom, co si tady říkal? :D :D :D
Avatar - Ozzman
15. 3. 2024 21:10
Re: Dobré to je
Mne se víc líbí, když už, tak ten nový Espace, 200k vytahanejch z 1.2 budí rozpaky, ale je to kus auta a prostorný, navíc Renault umí udělat hezké auto. Určitě si to chci vyzkoušet a nemusíš se stresovat s tím jezdit na dovolenou :)
15. 3. 2024 21:34
Re: Dobré to je
Daj potom vedieť. Mne tam vadili tie cuknutia pri prepínaní pohonov. Veľká škoda. Tam si veľmi neviem predstaviť, čo by som mal zmeniť ako vodič, aby k ním nedochádzalo.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2024 21:40
Re: Dobré to je
Já zkoušel zatím jen ten starší Etech s atmo 1.6 a 140k v Arkaně. Nepřišlo mi, že to cuká, ale že trvá, než se auto rozhýbe, jako by byl slabý elektromotor na překlenutí prodlevy spalováku a trvalo, než se natočí atmosféra, aby to vyjelo. Při klidné jízdě to zase odřazovalo a třeba proti eCVT to někomu muže přijít příjemější, protože se to chovalo jako asi hydroměnič, nicméně v té reakci na plyn je eCVT uplně jinde. Trochu jsem sázel, že to hluché místo vykryje právě turbo, no musím se svézt :) Jinak ten Espace na to, že já SUV nemiluju, tak vypadá jako zajímavé rodinné velké (rozuměj konkurenceschopné za kombíky, které mizí, protože crossover, liftback, ani hatchback prostě ne, to neni ono :D) auto s parádním interiérem (ten se mi tedy fakt líbí jak to Renault zakomponoval)
15. 3. 2024 21:55
Re: Dobré to je
Hej, tam je ten prejav trochu iný a E-Tech s atmo mi viac sedel. To hluché miesto podľa mňa spočíva v tom, že sa tam viac vybíja a nabíja batéria, resp auto jazdí v dlhších cykloch na elektrinu ale potom aj potrebuje dlhšie spaľovák generovať energiu na dobitie a keď je v tejto fáze a vodič ešte dá pokyn na zrýchlenie, tak je to chvíľu mdlé. Ale vždy bez citeľného cuknutia ake je pri tej 1,2-ke. Ja si myslím, že je to turbom a že full-hybrid je najlepšie mať s atmosférou. Potom je aj otázna životnosť tej multimódovej prevodovky v porovnaní s eCVT, ale to už je na inú tému. Určite pri E-Techu je výhoda, že tam nie je ten vysávačový efekt, hoci eCVT je väčšinou o tom ako sa vodič naučí dávkovať plyn.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2024 22:08
Re: Dobré to je
Zajímavé, určitě to chce zkusit, takže jestli chápu správně, převodovka je stejná, jako u staršího ETechu ? Životnost je samozřejmě velký otazník, ale jinak se mi to auto docela líbí. S eCVT jezdím občas, mame to v rodině a realita běžné jízdy není tak obtěžující, jako když na tom stojíš jak na rýči - tím neříkám, že to negativum tam není, ale ve výsledku máš zase tu okamžitou reakci na plyn :D A to se prostě počítá a cítíš, když to nefunguje tak dobře u jiného systému. Díky za info
Avatar - Mikesus
15. 3. 2024 22:17
Re: Dobré to je
Tahle převodovka má 4+2 stupně, nevím jak to měla ta atmosféra. Co si pamatuji, tak to snad mělo vic nez 4 stupně na spalovak.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2024 22:19
Re: Dobré to je
to bude to stejny, co jsme měli pujčeny.
Avatar - Mikesus
15. 3. 2024 22:23
Re: Dobré to je
To mělo jen 4 převodový stupně?
Avatar - Ozzman
15. 3. 2024 22:45
Re: Dobré to je
4 na spalovak a 2 na EV ? Nějak tak to kdysi psali v tom článku o tom, nevim přesně, Rasťo Chvala říká, že tam muže nastat hafo kombinací pohonu a asi i s rekuperací... v testu, ale jsem teď línej ti hledat odkaz :D
Avatar - Mikesus
15. 3. 2024 22:59
Re: Dobré to je
Pohoda. Mne to stačí takhle. Už jsem kouknul i do technických údajů a taky se tam píše 4+2
16. 3. 2024 09:14
Re: Dobré to je
Áno, prevodovka je rovnaká, 2 prevody pre elektro, 4 pre spaľovák, plus spiatočka kedy to cúva vždy na elektrinu. A ako píše Ozzman, hafo kombinácií, pri prvom E-Techu s atmo ich bolo 14, teraz s 1,2 už 15. A teda druhá generácia má už 400V sieť.
Za mňa je zaujímavé, že Austral má tú druhú generáciu E-Techu s trojvalcom 1,2, ale podobne veľký nový Duster ostane pri prvej generácii so štvorvalcom 1,6 atmo. Pri Bigsteri sa myslím hovorilo o 1,8 atmo hybride, tak uvidíme.
Avatar - Mikesus
16. 3. 2024 09:37
Re: Dobré to je
Pockej, těch kombinaci mi moc nesedí. Jak ze 4 a 2 udělám 14, resp. 15?
4 při ev 1.stupni, 4 při ev 2. Stupni a případně 4 při nezařazeném EV, to mi dává 12 max. A jestli se počítá zpátečka, tak 13. Leda, ze by ještě počítali nezařazené v ICE a 2 u EV.
16. 3. 2024 18:33
Re: Dobré to je
Áno, dobre na to ideš, oni tam ešte počítajú okrem spiatočky aj dva neutrály, no a to už je 15.
Avatar - Mikesus
16. 3. 2024 18:40
Re: Dobré to je
Aha. No to jsou Teda kombinace :-[] :-[]
Aneb, jak že 4 stupňů udělat marketingové 15
Avatar - Ozzman
16. 3. 2024 09:43
Re: Dobré to je
Tak ta 1.8 by mohla být zajímavá, to má alespoň objem na takové auto, mít to +/- 200k z 1.8 by mne přišlo takové "lepší" :D BTW koukám na Austral, ten má i konvenční motory a oni zahodili jejich dvouspojky, které vlastně docela fungovaly - myslím i spolehlivost byla slušná na suché skříně, a narvali tam CVT :D :D
15. 3. 2024 22:41
Re: Dobré to je
Tohle si taky můžou rovnou škrtnout. S touhle cenou na to normální čtyřčlenná rodina mít nikdy nebude. Raději Berlingo s 3hrnkem za půlku a mít o dost použitelnější auto pro celou rodinu a na pohodové dlouhé výlety než tenhle 2t crossover s baterkou ;-)
15. 3. 2024 20:15
Evropské auto roku
Co na takový test říci, je vidět, že hodnotitel je fanouškem VW, a tím to vše končí. Možná i tato skupina, která se tváří, že dělá recenze na auta, ve skutečnosti jsou jen hlásnou troubou koncernu VW a jeho dalších značek. Doplácí na to jen zákazník. Doby skvělých VW jsou už několik let pryč a technicky a kvalitou zaostávají. Stačí se podívat, jak koncern nezvládl přechod na elektroauta. Ano, musí to být pro tuto skupinu studená sprcha, že nezvítězil jejich oblíbenec v této anketě. Taky proto předkládají hned na začátku testu své důvody o manipulaci s výsledky. Naštěstí testy ve vyspělejší zemích dělají jedinci, kteří dokáží popsat a vysvětlit charakter testovaných aut a jejich užitečnou hodnotu pro zákazníka. Přeji VW lepší časy i hodnocení, které jim náleží a ne tohle, co jsem si tady přečetl i když recenze měla být o jiné značce a jejich produktu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
15. 3. 2024 20:51
Bezte do haje s baterkama.
A o jetak asi vsechno, co k tomu chci napsat.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jamme
15. 3. 2024 20:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
16. 3. 2024 23:09
Re: Bezte do haje s baterkama.
zalez bolševická lůzo
15. 3. 2024 21:18
palubka
Ta palubka je no go, na to bych se nevydrzel divat ani minutu.
Rozbalit vlákno
0
15. 3. 2024 21:28
hlasování dominuje blok porotců z Francie, Itálie a Španělsk
Dominují? Tyto země mají dohromady ani ne třetinu zástupců. Stejně tak bylo možné vybrat jinou skupinu zemí, a ani pak není zřejmá korelace, proč by měly rády zrovna Renault. Je pravda, že třeba Německo má o jednoho zástupce méně, než Francie, Itálie a Španělsko, tzn. 5. Nicméně jsou tam zase jiné země vzhledem ke své velikosti "přereprezentované" (a nikoliv kulturně či historicky spjaté s autorem zmiňovanými) : Švédsko (3 porotci), Švýcarsko (3), Rakousko (3). Mimochodem Scénic dostal nejlepší hodnocení od Holandska a Turecka.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
15. 3. 2024 22:04
Promarněná šance
Rozumím mainstreamovým automobilkám proč dělají FWD u spalovacích motorů (náklady), ale absolutně nerozumím tomu, proč u EV Renault lpí také na FWD. Z hlediska nákladů je to u EV lhostejné zda RWD nebo FWD a z hlediska jízdních vlastností zcela zabíjí jakoukoliv šanci na jízdně zajímavé auto. Předohrab s celkovou hmotností vysoko přes 2 tuny bude v přímce jenom hrabat a hrabat a v zatáčkách bude pod plynem k uzoufání nedotáčivý. Jestli to dělají jenom z nějaké nostalgie k minulým ICE modelům, tak je to dost hloupé uvažování a raději měli nechat v produkci vedle EV i klasický Scenic s ICE.
Rozbalit vlákno
40
15. 3. 2024 22:37
Nepochopeni elektromobility
Ne, predohrab EV bude taky levnejsi.
Protiprokluz EV se neda srovnat s fosilem. ;-) Zkousel jsi vubec nekdy takovy auto, kdyz se k nemu vyjadrujes (to pravo ti samozrejme neupiram)?
A predni pohon bude lip rekuperovat. ;-)

Je to koncepce VSE vpredu.
Abys to lip pochopil, vzadu neni u Scenicu (jestli se nemylim) nic.
Kdyz mas motor vzadu, spousta EV komponentu zustava pod kapotou vpredu...

PS Penize jsou az na prvnim miste. A muzes si vybrat, jestli za ty samy penize chces radsi (treba) dojezd a velmi hodnotnou kabinu nebo jizdni vlastnosti...
Avatar - Ham.
15. 3. 2024 23:20
Re: Nepochopeni elektromobility
V čem bude levnější? Skutečnost, že je vpředu klimatizace, posilovač brzd a další komponenty nic nemění na ceně. A třeba měnič může být stejně dobře před battery packem stejně jako za ním.
Je zcela lhostejné zda protiprokluz EV je lepší než u ICE, podstatné je, že FWD, které se pere s velkou hmotností prostě nedokáže přenést výkon na silnici a je putička jestli s fungujícím protiprokluzem (auto pak tak jako tak mizerně zrychluje) nebo s nefungujícím (auto pak mizerně zrychluje a ještě u toho kvílí gumy). Buď klidu, vedle dvou ICE mám v garáži i EV a vzhledem k tomu, že je to AWD, tak problémy s trakcí nemá.
Proč by mělo FWD lépe rekuperovat? Rekuperace závisí na výkonu el. stroje a schopnosti soustavy baterka-měnič přijímat daný výkon (tady je výkon stroje vyšší než schopnost nabíjení), tento model má rychlonabíjení v pásmu 10-80% s průměrem 95 kW což bude plus mínus kytička i průměrný výkon při rekuperaci. Když by ten el. stroj byl vzadu (a schopnost nabíjet totožná), tak rekuperace bude stejná.
Avatar - cizekHUNTER
15. 3. 2024 23:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 3. 2024 07:08
Re: Nepochopeni elektromobility
V cem bude levnejsi? To bys musel jit do detailu. :-)
Napr. dozadu u RWD nevedou jen vysokonapetovy kabely, ale samozrejme i chlazeni. A specifiku renaultiho AC nabijeni ti tu asi neobjasnim...

Zkus si vyhledat treba neco o tom, proc bude id2 FWD. Nebo mi zkus rict, proc id2 nebude zadohrab?
;-)

Samozrejme, ze FWD bude lip rekuperovat pri snizeny trakci nebo na hrbolaty silnici atd.

Kvalitu protiprokluzu poznas podle (temer) dokonale trakce u AWD. U FWD priprokluzu treba krasne citis jak rychle prechazi prokluz z pravyho kola na levy. To je s ICE nesrovnatelny.
S AWD EV rozdil s rekuperaci budes tezko chapat, jelikoz netusis, jak moc rekuperuje kterej motor a kdy dochazi k vypadkum rekuperace.
Samozrejme ani zadni pohon nerekuperuje spatne. Nicmene predni naprava bude mit logicky vzdy navrch, tim ze je behem rekuperace vic zatizena.

PS Vykon rekuperace souvisi vic s vykonem motoru, nez s vykonem nabijeni. Nechce se mi to dohledavat, ale myslim, ze max. vykon rekuperace bude vyssi nez 95kW.
Avatar - Mikesus
16. 3. 2024 09:34
Re: Nepochopeni elektromobility
To se zeptám já jako neznalý a zaroven liny vic hledat k té rekuperaci.
Ja jsem si vždy myslel, ze výkon rekuperace je omezený výkonem motoru a výkonem baterie. Tzn, že motor je schopen rekuperovat max svým maximálním výkonem a bateri je schopna být nabijena jen určitým max proudem.
16. 3. 2024 09:56
Re: Nepochopeni elektromobility
No jeste jednou jsem si precetl, co napsal Ham.

U rekuperace je podle me blbost mluvit o nejakem prumeru. Vetsinou pri klidne jizde ti muze bohate stacit polovina maxima.
Resp. cim klidnejsi a plynulejsi jizda, tim min rekuperaci vyuzivas.

Ja pisu o maximu, ktere se vyuzije pri kazdem prudsim brzdeni.
A to je samozrejme dane tim co pises PLUS trakci. Pri ztrate adheze se rekuperace (obvykle temer) odpoji! Mne se to stava bezne na hrbolate silnici pri prudsim brzdenim i s FWD...
;-)
Mne jde o to, ze toto muze (ale mozna se pletu, nedohledal jsem) byt vic nez 95kW.
Avatar - Mikesus
16. 3. 2024 18:37
Re: Nepochopeni elektromobility
Tak rekuperaci asi víme všichni kdy funguje a kdy ne, kdo ji máme v autě. Nejlepší samozřejmě je, když ani ta rekuperace nemusí být použita. A když člověk brzdy normálně, předpokládám že to budou výkony do 100kw úplně v pohodě, ale možná se pletu.
A teď nad tím tka přemýšlím, kdyz zvladne baterka dát elektromotoru třeba 300kw, tak by měla být schopna ho i přijmout ne? Nebo vstupní a výstupní výkony se můžou lišit? Maximálně se výkon omezí kvůli teplotě
16. 3. 2024 20:47
Re: Nepochopeni elektromobility
Vybijeci proudy jsou vyssi nez nabijeci.

Dohledal jsem C-rates typicky 2-C pro nabijeni a 5-C pro vybijeni.

2-C v tomto pripade znamena 2x 87kw = 174kw. Tudiz to vypada, ze baterka zrejme pri nizsich SoC rekuperaci omezovat nebude.
Avatar - Mikesus
16. 3. 2024 20:51
Re: Nepochopeni elektromobility
Díky. A tuhle informaci asi člověk jen tak v parametrech od automobilek asi nevycte co?
16. 3. 2024 21:02
Re: Nepochopeni elektromobility
Ja ji vycetl tady.
https://www.researchgate.net/figure/Discharge-and-charge-rate-stress-factors-on-Li-ion-batteries-40_fig1_260030309

U nejakeho modelu jsem nedavno videl informaci o maximalnim vykonu rekuperace.

Taky jsem jednou zkousel EV, ktere pri 100% nabiti vubec nerekuperovalo.
My auto rekuperuje i pri 100%, i proto je dobry nenabijet do 100% (i kdyz 100% je ve skutecnosti 97...).

PS The Taycan Turbo S is able to maximize the power of its regenerative braking system with up to 290 kW
A neco o Ioniqu:
To address the harsh braking demands of the Nürburgring Nordschleife, Hyundai designed N Brake Regen, an N-specific regenerative braking system developed specifically for IONIQ 5 N. It offers up to a maximum of 0.6 g of deceleration force through N Brake Regen alone and remains engaged under ABS activation scenarios with a maximum of 0.2 g.
16. 3. 2024 21:13
Re: Nepochopeni elektromobility
Vyčteš ... ale ne jako BFU.
Většina automobilek uvádí, že dobití z 10 na 80 % trvá do 30 minut. To je necelých 2C (0 na 100 % za 30 minut by bylo přesně 2C).
Jinak všechny typy baterií, i olověné, se musí nabíjet pomaleji než vybíjet. U Li-Ionek se navíc musí omezovat intenzita nabíjení při vyšším stupni nabití, protože nemůžou tzv. plynovat.
Avatar - Mikesus
16. 3. 2024 22:09
Re: Nepochopeni elektromobility
Diky za podrobnější popis. :yes:
Avatar - Roman Horký
16. 3. 2024 11:28
Re: Nepochopeni elektromobility
Pro Mikesuse: Jak jinak? Jen o mechanicke ztraty a ucinnost všech zařízení méně.
16. 3. 2024 19:02
Re: Nepochopeni elektromobility
Jako elektrotechnik mohu prohlásit, že výkon může být zásadně jiný v závislosti na tom, zda se bavíme o trvalém, dlouhodobém, nebo krátkodobém.
A vzhledem k tomu, že rekuperace u BEV je krátkodobý jev, výkony by mohly být větší, než jmenovité, které uvádí automobilka pro jízdu a nabíjení.
Netvrdím, že to tak nutně je - jak to je, se těžko dozvíme, výrobci to neudádějí.

Mimochodem - podobný jev je i u spalováků: při zpomalování to pošle do autobaterie krátkodobě větší nabíjecí proud.
16. 3. 2024 09:25
Re: Promarněná šance
Ver mi, že zúfalo nedotáčavé to nie je, teda minimálne keď je to na pôvodných Michelinoch. Ani to hrabanie nie je tragické, ale jednoducho tam je, keď dáš plný.
16. 3. 2024 11:14
Re: Promarněná šance
Dvě a půl tuny s výkonem na předku budou po přidání plynu v zatáčce vždy nedotáčivé, to je fyzika.
16. 3. 2024 12:26
Re: Promarněná šance
Vis co znamena: "zúfalo nedotáčavé"?

Asi ne. :D

Ty fyziko.
Avatar - Mikesus
16. 3. 2024 18:39
Re: Promarněná šance
Musíš brát taky to, ze tady jsou odborníci, kteří v zatáčce dupnou na plyn jako na rýč, takže dobře znají zoufale nedotacive auto. :-[]
16. 3. 2024 19:03
Re: Promarněná šance
Otázkou je, proč by měl někdo přidávat v zatáčce plyn. Není lepší tu zatáčku projet konstatní rychlostí? Tohle není sportovní auto pro zážitky za volnatem, ale náhrada dřívějšího MPV. BTW Nedotáčivost beru spíše jako plus. Většina moderních předokolek aut má problém, že už při mírném ubrání plynu v zatáčce je naopak velmi přetáčivá.
Avatar - Mikesus
16. 3. 2024 19:52
Re: Promarněná šance
Tak to bys mohl vědět, že přeci zde každý "normální" musí vypínat udržování v pruhu, protoze nemůže v zatáčce to poslat do protisměru, aby zatáčku mohl projet co nejrychleji, takže nejspíš potřebuje na tom i stát jak na rýči, aby náhodou neztratil rychlost.
16. 3. 2024 21:33
Re: Promarněná šance
Když jedu služebákem, tak mi auto začne auto tahat volantem už před první zatáčkou, protože výjezd z firmy je velmi úzká ulice se svodidly. Vypínám ihned. A zatáčky si samozřejmě zkracuju taky, tam by mě to taky štvalo. Spousta dnešních asistentů bohužel jen otravuje život. Ono to jde vidět i na testech na auto.cz, kde rovnou napíšou, že je fajn, když jdou asistenty snadno vypnout a je špatně, že jdou vypnout složitě.
Avatar - Mikesus
16. 3. 2024 22:05
Re: Promarněná šance
Jak píšu od začátku. On není problém v asistentech, stačí vyzkoušet auta, kde to funguje. Problém je v automobilkach, které to neumí odladit. Ještě se mi nestalo, že by mi to na úzké silnici to tahali. A to třeba na plzeňské u motola z centra sotva vejdu do pruhu jak tam přidělení cyklopruh a bez problemu. Dnes jsem měl výlet podél pravého brehy Vltavy od Vraného, kde je uzounká silnice a kupodivu asistent mne nechal jezdit za čaru ke krajnici bez přetahování se, když jsem potřeboval se vyhnout s protijedoucim autem.
Důkaz od novinářů je jen, že ti co to píšou, trpí poruchou jako spoustu starších řidičů, a to schopnost udržet se ve svém pruhu nebo používat směrovky.
Avatar - Barrichello
16. 3. 2024 23:12
Re: Promarněná šance
Auta fungují i bez asitentů, akorát by s nima už neumíte jezdit


To je smutný vid
HAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHH
Avatar - Mikesus
17. 3. 2024 04:33
Re: Promarněná šance
Asi jo, když mi do toho asistenti nemusí zasahovat.
To se ptej těch, co to mají potřebu vypínat, že se s tim perou.
Avatar - Barrichello
17. 3. 2024 08:41
Re: Promarněná šance
Normálním lidem stačí ABS, ESP, BAS či TCS. Já si to dokonce umím natvrdo vypnout u Chargera komplet, kdybych chtěl a mam z toho auto na úrovni Rollsiku, kde nic není. A Jaguar má vypínatelný ESP a pak už jen ABS, jinak naštěstí nic

Zatím sem vždycky všude dojel včetně zasněžených, neposolených kopců ve vesnici na účelových komunikacích v podkrkonoší.... to sám sám dokonce čumel, co zadokolka vyjede
Avatar - Mikesus
17. 3. 2024 10:01
Re: Promarněná šance
Zadokolka vyjede dost, kdyz ma dobré pneu. Predokolka taky vyjede hodně s dobrými pneu. Co je lepší ne vyjeti zasněžené kopce z těch dvou? to bude asi individuální podle modelu auta. Obecně bych řekl že je to na stejno.

Máš možnost vypnout i ABS u chargera?
Avatar - Barrichello
17. 3. 2024 10:09
Re: Promarněná šance
diagnostikou jde vypnout všechno nebo spešl krabičkama z USA pro tunery
17. 3. 2024 11:36
Re: Promarněná šance
Myslím, že daleko víc, než která náprava je poháněná, záleží v disciplíně "kam vyjede" její konkrétní zatížení. Pokud ostatní parametry budou shodné, jako třeba ty gumy, kontrola trakce a pod.

Chci-li porovnávat nějaké řešení, musí být ostatní parametry shodné, jinak porovnání není objektivní a nemá význam. Nebo porovnání musí obsahovat vysvětlení, popis jednotlivých podmínek a víc hodnocených kritérií.

To jen jako drobná poznámka k laickému - "Předokolka taky vyjede hodně s dobrými pneu" nebo "Obecně bych řekl že je to na stejno" a to neříkám, že to není "pravda" a špatné téma k třetímu pivu, ale nic víc.

Od tak aktivního diskutéra s abslolutním přehledem a totálními znalostmi v širokém spektru od techniky přes elektrotechniku a energetiku, dopravu, demografii, etiku, estetiku a vlastně od novodobé renesanční osobnosti neočekávám názor ke třetímu pivu. :-)
Avatar - Mikesus
18. 3. 2024 16:00
Re: Promarněná šance
však píšeš co píšu já. Že to bude individuální u každého auta. Já odborník na všechno? to si mně pleteš. Když píšu svůj názor, nepokládám ho za fakta. Narozdíl od jiných.
17. 3. 2024 09:34
Re: Promarněná šance
To máš plnou pravdu, ale o zážitcích za volantem tu psal někdo jiný, viz. Avantime 15.3.2024 19:56.
Avatar - Mikesus
17. 3. 2024 10:08
Re: Promarněná šance
No napsal tohle,

"Myslím, že to v pohode vyhráva nad e-3008 (tam to ešte nemám vyskúšané) ovládaním aj nejakého zážitku z riadenia aj nad Enyaqom."

Ja v tom vidím srovnání o zážitku z řízení v provozní s enyaqem, ne jako takové. Protoze kdo někdy řídil, troufnu si říct, skoro jakékoliv EV SUV, tak musí říct, že zážitek z jízdy je limitně se blížící nule.takze se tu bavíme o lepší nule nebo horší nule.
17. 3. 2024 11:25
Re: Promarněná šance
Tak to zase prrrr.
Tady bych nezobecnoval.

Dnes existuje treba Ioniq 5 N atp.
;-)
To bude hodne dobra nula.
:D
Avatar - Mikesus
18. 3. 2024 15:58
Re: Promarněná šance
"skoro jakékoliv"
16. 3. 2024 19:56
Re: Promarněná šance
Ako 2,5? Veď to má pod 1,9 tony.
Avatar - Mikesus
16. 3. 2024 20:48
Re: Promarněná šance
Musíš počítat u EV maximální zatížení a u spalovaku pohotovostní.
Avatar - Barrichello
16. 3. 2024 23:14
Re: Promarněná šance
předohrab je asi tak zábavnej jak rozhlasová hra u hluhých
17. 3. 2024 23:01
Re: Promarněná šance
Je to dost lehký auto a to 1,9 tuny. Moje bývalé SUV se spalovákem vážilo stejně.
16. 3. 2024 18:58
Re: Promarněná šance
FWD má výhodu v lepším využití prostoru pro posádku a zavazadla. Vzhledem k tomu, že Scénic není koncipován jako sportovní auto, ale je náhradou dřívějšího MPV, mi to přijde jako naprosto v pořádku. Podívej se, jak to má hodně hluboký kufr, se zadním pohonem by to nešlo.
Já bych tu kritiku otočil. Elektrický Scénic má zbytečně vysoký výkon pro takový typ auta. Snižit výkon, nabídnout i menší baterii, a snížit tím cenu.
17. 3. 2024 22:59
Re: Promarněná šance
Menší baterie omezí rychlost nabíjení. Ten elektromotor museli dát alespoň těch 160. Je to víc než dost, ale protože každý EV musí mít najednou silný motor a předjíždět jak monopost a skoro zlomit vaz, tak Rencek nemohl použít nějaký 130 kW motor.
17. 3. 2024 22:56
Re: Promarněná šance
A co takhle to komentovat a něco o tom vědět a nedělat ze sebe jelimana? On totiž Rencek chce šetřit a taky kouká na geopolitiku a vydal se cestou synchronního elektromotoru s vinutým rotorem. Ten má kromě spousty výhod jednu velkou nevýhodu a to, že je rozměrný. Kdyby ho dali dozadu, tak zásadně omezí kufr.
Avatar - Pepa_007
15. 3. 2024 22:18
???
Asi „chybný“ kus, čemuž by odpovídalo i drnčení v oblasti dveří spolujezdce.


Drncily dveře a tak to víc žralo. 🤣🤣
Rozbalit vlákno
2
Avatar - cizekHUNTER
15. 3. 2024 23:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
16. 3. 2024 23:11
Re: ???
to je tobě vid, schizofreniku :-)
Avatar - 3_diamanty
16. 3. 2024 08:33
Dalsie z tych
Uz novych renaultackych bezpohlavnych kuskov s dizajnom akoby od AL v spolupraci s pezotom .. tymto ale kvality auta nijako nespochybnujem... dozaista paradna kara a pre istu uzku cielovku asi aj obhajitelna :yes:
Rozbalit vlákno
0