Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki Vitara vyhladilo vrásky a dostalo modernější technologie

Čtvrtá generace japonského SUV má za sebou druhý facelift, který přináší lehce přepracovaný exteriér, modernější multimédia a další nálož bezpečnostních asistentů.
Zpět na článek
2. 4. 2024 19:51
3. 4. 2024 09:48
3. 4. 2024 06:53
3. 4. 2024 08:52
Avatar - 3_diamanty
2. 4. 2024 17:34
Druhy facelift
Po i30 tu mame dalsi druhy facelift v takmer rovnakom case ... nejak sa nikomu uz nechce robit nove bezne jednoduche a dostupne auta alebo kde je problem... u 9 rocnej vitary to uz chce komplet novu generaciu a nie opatovne lestenie lestenky... zvlast ked predaje vitary uz dlhsi cas padaju a je jasne kolko bije... aj novy swift je vlastne tiez defakto na podvozku predchodcu a rozmerovo v podstate identicky... a vlastne aj S cross je uz druhykrat faceliftovany ( zmena mena to neskryje ) .... co sa to u suzuki deje... nejak v eu uz preslapuju na mieste... a zrovna v tom najnevhodnejdom case a v najtazsej dekade automobilizmu ked treba zabrat a pripadne spojit sily s niekym silnejsim.... takto nasucho ju v eu nemoze prezit.. to nema sancu.. cakam ze tu skonci jak v usa... za to v indii a v juznej afrike moze nadalej kludne rast ... a zrejme tam aj vidim pre suzuki blizku buducnost... takymto stylom "napredovania" vlastne len jedine tam
Rozbalit vlákno
8
2. 4. 2024 18:20
Re: Druhy facelift
Tak tie facelifty ako povinná jazda kvôli tohtoročnému zavedeniu ISLA a ďalších bezpečnostných systémov kvôli GSRku, to sme tu už rozoberali. Prečo to už teda nevyužiť marketingovo, hoci ide často len o zmeny na úrovni modelového roka. Tento rok to asi väčšina využije.
No a kam v Európe kráča samotné Suzuki, to aj mňa znepokojuje. A dizajnovo ten nový Swift.., to sa mohli rovno streliť do vlastnej nohy.
Ale zas potom si vždy poviem, že keď sa vie Subaru udržať v Európe pri živote, asi to nebude také zlé. :)
Avatar - 3_diamanty
2. 4. 2024 19:38
Re: Druhy facelift
Jimny z eu stiahli... baleno tiez... uz len cakam na koniec ignisu ( pekne ho uz dogabali... pritom predchodca bol aky paradny ) a treti facelift S crossu ;-) ... ked suzuki tak dnes uz asi jedine motorku 8-s

Mal som kedysi velmi rad vitaru... ale uz mi zacina byt coraz menej sympaticka... za 21 litrov v zaklade pritom uz vie byt aj mokka alebo puma... co su daleko smrncovnejsie auta ... pripadne o cislo vacsie korando... samozrejme uz v 4kolke ako auto do terenu je vitara stale relativne zaujimava volba ... ako fakt som zvedavy dokedy este vydrzi sucasna vitara... lebo uz je fakt moc prelestena a cenovo tiez uz podrazila statocne... za to pritom v nicom moc lepsia nie je ako ta ista 9 rocna z r 2015 ktora bola za podstatne nizsiu cenu...

Novym otesanym swiftom ( predpokladam ze verzia sport uz u neho nehrozi ) suzuki uz jasne cieli mimo eu... ale ok... budme radi ze nemame na eu trhu zase o jedno male auto menej... svojich zakaznikov si aj u nas najde... v podstate swift mi od suzuki najmenej "vadi" ... ale S cross a vitara uz su vazne na vymenu... tak neviem s cim tolko vahaju a na co cakaju...
2. 4. 2024 20:12
Re: Druhy facelift
Máš naprostou pravdu, nabídka Suzuki v EU jde naprosto do haj-lu. Krásně je to vidět třeba i na té Vitaře - dřívější veleoblíbenou atmosférickou šestnáctistovku zařízli, diesel zařízli a nahradili je nechtěnými a předraženými hybridy. A teď do ní ještě nasr-li další várku zákazníky nechtěných otravných jízdních asistentů... :-O :-O :-O :-( :no:
P.S. Design nejnovější generace Swiftu je opravdu zoufalý, většinu Evropanů spolehlivě vyžene ze showroomu. Už aby tady byl pořádný facelit! :-O
Avatar - 3_diamanty
2. 4. 2024 20:26
Re: Druhy facelift
Vyzera to tak ze v eu bude o niekolko rokov uz o par automobilovych znaciek menej... suzuki jak spokojne opustilo severnu ameriku tak zrejme spokojne dobacuje aj v eu... tieto kusky sveta jej zjavne nechybaju a nebudu ani chybat... a zakaznici dnes uz stejne miesto predrazenej vitary kupuju vacsie koranda v rovnakej cene a este s lepsim motorom... kedysi vzdy oblubeny swift takisto uz zacina byt u nas okrajovka... a kedysi v eu uspesne male auto svoj europsky domov uz v najnovsej generacii vymenilo za indiu a pakistan... inak obavam sa ze aj vitara dopadne v eu neslavne... ale mozno ju zachrani nejaka toyota a daju tam logo suzuki... to by mohlo fungovat...

este ked pride nove MG ZS tento rok tak dosluhujucu vitaru pochova uz uplne ... a to aj bez 4kolky ... uvidis
Avatar - kruskar
3. 4. 2024 08:03
Re: Druhy facelift
Máš pravdu, jenom to není chyba nebo zlá vůle Suzuki, ale idiotská politika EU, které nelze vyhovět. Jezdím Grand Vitarou 1,9 ddis, nedávno jsem vyměnil šestnáctiletou za zachovalejší, třináctiletou. Stojí mi to za to, pro potřeby které na své auto kladu, tady není jiné, se srovnatelnou technikou, za dostupnou cenu.
Avatar - Mikesus
3. 4. 2024 08:50
Re: Druhy facelift
Politice EU, resp. emisnim normám lze vyhovět. Nebo máš pocit, že nelze koupit nové auto splňující aktuální limity?
Avatar - kruskar
3. 4. 2024 09:12
Re: Druhy facelift
Mikeši, lépe čti. Napsal jsem "se srovnatelnou technikou". Ne, nelze.
3. 4. 2024 07:17
Re: Druhy facelift
Povedal by som, že Japonci sa až tak neboja experimentovať s dizajnom ako európski výrobcovia, a vcelku im to doteraz vychádzalo. Naviac vzhľadom na beztváry dizajn čínskej produkcie, ktorá sa začala tlačiť do sveta, má aj zvláštny dizajn Swiftu charakter.
2. 4. 2024 19:51
Duster
Přiznejme si to, nový Duster je hezčí a patrně lepší volba pro většinu zájemců o tento segment aut. Když pominu váhu a image značky, kde je asi společensky pořád lepší říci že mám Suzuki a ne Dachnu tak Vitara působí jak auto pro jednoduché asijské trhy.
Rozbalit vlákno
2
3. 4. 2024 07:14
Re: Duster
Tak Vitara už má svoj vek, Duster je novinka. Cenovo už bude oveľa bližšie ako doteraz a aj v tomto kontexte je treba na Dustera pozerať.
Avatar - Jenik3
3. 4. 2024 09:48
Re: Duster
Vitara má 4.17m na délku. Duster 4.35m.
Vitara je prcek, řekl bych městské vozítko- SUV do města, pokud to není protimluv.
3. 4. 2024 06:53
Swift
Mám Swifta 2015 SE a dcera štíhlá koupit sice hybrid Swifta, ale pořád 4 válec. Je větší zejména uvnitř a jízdní vlastnosti jsou také lepší. Ovšem jsem konzerva a mám rád klasiku i přesto uznávám, že je lepší. Nový Swift je ovšem tragédie. Ale za mě pořád je tento model doposud nejlepší ze segmentu malých vozů. Suzuki se nedá upřít jejich spolehlivost. Je evidentní, že EU nastavila pravidla tak, že se zaměřila na trh v Indii a podobných zemí. Prostě jde o výdělek. Kolega se nedávno vrátil z Indie a jako zarytý "Japonec" jen koukal jakou Suzuki tam má základnu a jak expanduje do okolí. Nicméně přístup firmy bych nekritizoval, je tlačená Evropou a tím hůře pro nás. P.S. zlaté Punto 1.2 16 V , který mám pořád a rád se v něm projedu, než mě ho EU vyřadí !
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
3. 4. 2024 08:52
Re: Swift
A jak je tlačená Evropou? Jako že tu nemůže prodávat co chce? Může, stačí když to bude plnit emisni limity. Ovšem lidi o to zde nemají zájem, tak se jim to nevyplatí.
3. 4. 2024 09:09
Vitara vs Duster
Mam Vitaru 2023, manual stvorkolku. Pred 7 mesiacmi som ju kupil za 24 tisic, aj s dojazdovou rezervou a s ochrannymi plastovymi listami na dvere ako nahradu za SSY Korando. Vyhovuje mi prakticky na 100 percent, no samozrejme dokonalost sama o sebe to nie je. Ked som si minuly tyzden v cenniku vyklikal novy Duster 1.2 TCE 130 4x4 Extreme za 25 a pol tisica, uz by som velmi velmi premyslal, ci ist do Vitary, alebo brat toho noveho Dustera. Nema sice adaptivny tempomat a RCTA, to by som ale ozelel v prospech vacsej svetlosti - Vitara na papieri 18.5 cm, v realite asi 16, Duster na papieri takmer 22 cm plus paradny najazdovy uhol. Pokial mu ponechali ultrakratku jednotku, bol by to dalsi vitany bonus proti Vitare. Uidime, ako dopadne EuroNCAP test, predosly Duster pred 2 rokmi vypadol z mojho vyberu prave pre nizku pasivnu bezpecnost 71/66 %. Pevne verim, ze tento novy na tom bude podstatne lepsie a dosiahne aspon 85/80 percent.
Rozbalit vlákno
2
3. 4. 2024 13:57
Re: Vitara vs Duster
Sa zas dúfam, že tá krátka jednotka zmizne. :D Ale rozumiem, ty jazdíš terén, ja mesto. V každom prípade, čo sa spoľahlivosti týka, veril by som naďalej Suzuki pred Daciou.
3. 4. 2024 21:34
Re: Vitara vs Duster
Nejazdim systematicky teren, no rozbeh do strmsieho kopca s malym motorom, ktory pod 1500 otacok nema ziadny krutiak v kombinacii s dlhou jednotkou smrdi palenim spojky. Hlavne v pripade stvorkolky, ktora len tak nezahrabe.
Rozjazdy s Vitarou do 30 stupnoveho kopca po troche treningu uz davam bez smradu. No s kratkou jednotkou by to bolo este lepsie.
5. 4. 2024 20:02
Facelift interieru
Škoda že Vitara nedostala nový facelift interieru, hlavně palubní desky.
Rozbalit vlákno
0