Suzuki Vitara vyhladilo vrásky a dostalo modernější technologie
Čtvrtá generace japonského SUV má za sebou druhý facelift, který přináší lehce přepracovaný exteriér, modernější multimédia a další nálož bezpečnostních asistentů.
Vitara byla loni v Česku s 928 exempláři 46. nejčastěji registrovaným novým automobilem, v rámci značky Suzuki se po větším typu S-Cross (1391 aut) jednalo o druhý nejpopulárnější model. Čtvrtá generace z konce roku 2014 zapomněla na offroadové kořeny a vyrazilo do města, což jí značně rozšířilo publikum.
Navzdory téměř deseti letům na trhu se aktuální provedení stále nechystá na zasloužený odpočinek. Po faceliftu z roku 2018 si totiž Suzuki připravilo druhou omlazovací kúru. Tu poznáte podle přepracované grafiky hlavních světlometů, masky chladiče v klavírovém laku a jiných předních blatníků.
Proměnila se také paleta laků, která nabízí pět jednobarevných a pět dvoubarevných kombinací. Novinkou je modrý odstín Sphere Blue Pearl se střechou v metalickém laku Cosmic Black Pearl a jednotónový šedý metalický lak Titan Dakr Gray Pearl.
V interiéru najdeme více odkládacích schránek, základní tvary se ovšem téměř nezměnily. Na přání je k dispozici panoramatická střecha s posuvnými segmenty. Multimediální systém dostal nový displej o úhlopříčce devět palců, přičemž samozřejmostí jsou bezdrátová rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Facelift přinesl též propojení vitary s aplikací v mobilním telefonu, díky ní si řidič může zkontrolovat polohu vozu, případně si nastavit určitou oblast, po jejímž opuštění vás vůz telefon informuje.
Dostalo se také na bezpečnostní asistenty. Nouzové brzdění nově spoléhá na duální senzory s větším rozsahem a rychlejší detekcí překážek. Systém registruje ostatní vozidla, motocykly, cyklisty a chodce, které nemusejí být přímo před autem, ale mohou se například přibližovat diagonálně, čímž lze předejít srážkám v protisměru. Další novinkou je sledování únavy řidiče pomocí kamery v interiéru. Adaptivní tempomat je propojen se čtením dopravních značek, rychlost tudíž dokáže automaticky upravovat dle aktuální potřeby. Facelift bohužel přinesl také neskutečně otravné upozorňování na překračování povolené rychlosti.

Motorová paleta se nijak nezměnila. Stejně jako u staršího provedení máte na výběr mezi hybridní patnáctistovkou a přeplňovanou čtrnáctistovkou. První agregát spoléhá na spolupráci atmosférického čtyřválce 1.5 se 75 kW s elektromotorem s 24 kilowatty (nechybí ani 140V Li-Ion baterie a motor-generátor), přičemž systémový výkon dosahuje 85 kilowattů. Standardem je automatizovaný šestistupňový manuál.
Zážehový motor 1.4 BoosterJet se 48V mild-hybridem má nadále 95 kilowattů a stále je možné jej kombinovat s pohonem předních, či všech kol. Čtyřkolka se čtyřmi módy (Auto, Sport, Sníh a Lock) je dostupná též pro hybridní Suzuki Vitara.