Novinky
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nikdo mi nikdy nedokázal vysvětlit, proč je postih finanční + body + zákaz řízení. Když mám zákaz řízení na 6 měsíců, proč mi mají být ještě odebrany 6 body???
Stejně tak nerozumím, proč má mít nový řidič polovinu bodů. To je co za výmysl?? Všichni jsme někdy začínali. Všichni jsme na začátku nejezdil jako později. A je logické, že naopak na začátku mohu páchat a sbírat vic přestupků. Jenže bez vyježdění se to prostě nejde.
Naopak vdova, co měla 40 let papíry v šuplíku a náhle musí jeudit, má být lepší axbezpečnější řidič???
Kupka kupí nesmysl za nesmyslem...
Stejně tak nerozumím, proč má mít nový řidič polovinu bodů. To je co za výmysl?? Všichni jsme někdy začínali. Všichni jsme na začátku nejezdil jako později. A je logické, že naopak na začátku mohu páchat a sbírat vic přestupků. Jenže bez vyježdění se to prostě nejde.
Naopak vdova, co měla 40 let papíry v šuplíku a náhle musí jeudit, má být lepší axbezpečnější řidič???
Kupka kupí nesmysl za nesmyslem...
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Body se neodebírají, body se přičítají. Po 14 letech už bys to mohl vědět.
tohle radim k Rakouskejm narizenim jako je upevnovani nakladu v interieru.. Jen at to poslou, budou dokazovat kdo auto ridil a dam si zalezet, aby to meli co nejtezsi. Zadna snaha zaplatit vcas poplatek za spravni rizeni, presne naopak, zahajit a aktivne se branit
kdyz se na to podivam z pohledu legislativy, tak pro rychlost 50km/h musi byt delka zlute minimalne 3sec, vic jsem na padesatce jeste nezazil
1) reakcni doba ridice se podle CSN 73 6101 pocita 1.5sec, na mistnich komunikacich (obec) 1.0 sec, tedy v obci za reakcni dobu ridice ujedes pri 50km/h: 50/3.6 * 1.0 = 13.9 metru, mimo obec 20.8m.
2) podle EHK OSN c. 13 musi byt osobni auto schopny zastavit na vzdalenosti 0.15*v + v^2/130, tedy pri padesatce na 26.7 metrech (v je rychlost v km/h), tomu odpovida zrychleni(zpomaleni) cca 5m/s^2, tedy uz docela intenzivni brzdeni
takze kdyz ses ve vzdalenosti 13.9(obec)+26.7 metru = 40.6 metru a vic pred semaforem a skoci ti zluta, mel by jsi podle legislativy zastavit.
40.6 metru ujedes pri 50km/h za 40.6/(50/3.6) = 2.92 sec
tedy kdyz se rozhodnes ze projedes, bude to dost na hrane, kdyz delka zlute je 3 sec
pri tyhle vzdalenosti se musis rozhodnout, jestli budes brzdit nebo projedes
problem je, ze kdyz to neodhadnes, tak muzes skoncit v pulce krizovatky, anebo to budes muset zaslapnout natvrdo, coz si ale nemyslim, ze to legislativa takhle mini, tedy ze kdyz ti skoci zluta, tak slapnes na brzdu a budes brzdit maximalni intenzitou
zaver - ani tesny projeti na zlutou pri dodrzeni rychlosti neznamena, ze bys mel mit nejakej problem.
musis se ale umet branit a kdyz te chytnou za ruku nebo nakamerujou, tak jit do spravniho rizeni
spis si ale myslim, ze udajna pokuta za projeti na zlutou je posledni dobou dokola omilanej houax
1) reakcni doba ridice se podle CSN 73 6101 pocita 1.5sec, na mistnich komunikacich (obec) 1.0 sec, tedy v obci za reakcni dobu ridice ujedes pri 50km/h: 50/3.6 * 1.0 = 13.9 metru, mimo obec 20.8m.
2) podle EHK OSN c. 13 musi byt osobni auto schopny zastavit na vzdalenosti 0.15*v + v^2/130, tedy pri padesatce na 26.7 metrech (v je rychlost v km/h), tomu odpovida zrychleni(zpomaleni) cca 5m/s^2, tedy uz docela intenzivni brzdeni
takze kdyz ses ve vzdalenosti 13.9(obec)+26.7 metru = 40.6 metru a vic pred semaforem a skoci ti zluta, mel by jsi podle legislativy zastavit.
40.6 metru ujedes pri 50km/h za 40.6/(50/3.6) = 2.92 sec
tedy kdyz se rozhodnes ze projedes, bude to dost na hrane, kdyz delka zlute je 3 sec
pri tyhle vzdalenosti se musis rozhodnout, jestli budes brzdit nebo projedes
problem je, ze kdyz to neodhadnes, tak muzes skoncit v pulce krizovatky, anebo to budes muset zaslapnout natvrdo, coz si ale nemyslim, ze to legislativa takhle mini, tedy ze kdyz ti skoci zluta, tak slapnes na brzdu a budes brzdit maximalni intenzitou
zaver - ani tesny projeti na zlutou pri dodrzeni rychlosti neznamena, ze bys mel mit nejakej problem.
musis se ale umet branit a kdyz te chytnou za ruku nebo nakamerujou, tak jit do spravniho rizeni
spis si ale myslim, ze udajna pokuta za projeti na zlutou je posledni dobou dokola omilanej houax
kdyby chtěli opravdu něco zlepšit, zavedli by třístupňový přechod ze zelené na červenou. Například jak to mají v Rakousku, kdy se zelená napřed rozbliká, teprve pak přijde žlutá a po ní červená. Systém je daleko čitelnější.
Samozřejmě ještě lepší je se***vý ukazatel zbývajícího času pro zelenou i červenou, ale to bychom v jednadvacátém století asi chtěli moc. V západní evropě to na některých místech fungovalo už před padesáti lety
EDIT: sek-unda je pro auto.cz sprosté slovo že to hvězdičkuje ? Tak to musím vyzkoušet ještě další sprostá slova, třeba hodina, kilowatt, ampér, newtonmetr :no:
Samozřejmě ještě lepší je se***vý ukazatel zbývajícího času pro zelenou i červenou, ale to bychom v jednadvacátém století asi chtěli moc. V západní evropě to na některých místech fungovalo už před padesáti lety
EDIT: sek-unda je pro auto.cz sprosté slovo že to hvězdičkuje ? Tak to musím vyzkoušet ještě další sprostá slova, třeba hodina, kilowatt, ampér, newtonmetr :no:
když na víceproudovce blokuje výhled vpravo kamion a na horní díky sluneční cloně nevidíš už dál od křižovatky, tak se to prostě projede
zakryti vyhledu je obecnej problem
treba kdyz predjizdis kamion na okresce a ten ti zakreje znacku zacatek obce, tak skoro automaticky prichazis o papiry kdyz te chytej, protoze ho nejspis predjizdis o vic jak 40 rychleji nez povolena padesatka v obci
a vime, ze znacky jsou casto umisteny v poli daleko od zastaveny oblasti, takze kdyz to tam neznas, ani netusis, ze uz jsi v obci
treba kdyz predjizdis kamion na okresce a ten ti zakreje znacku zacatek obce, tak skoro automaticky prichazis o papiry kdyz te chytej, protoze ho nejspis predjizdis o vic jak 40 rychleji nez povolena padesatka v obci
a vime, ze znacky jsou casto umisteny v poli daleko od zastaveny oblasti, takze kdyz to tam neznas, ani netusis, ze uz jsi v obci
Jen dodám že nad 50 (do 70) je to minimálně 4s.
Např. v DE je běžné, že žlutá (je to žlutá, všude na světě, i v naší legislativě) je na hlavní při 50ti 4s a nad 50 5s...
A žlutou+červenou mají 1s, u nás jsou 2s - což je v dnešní době automatů nebezpečný nesmysl. Asi každý z praxe ví, kolik mag*rů se rozjede, jakmile tam ta žlutá škočí, ač by měl každý vedět, že rozjet se smí až na zelenou.
Např. v DE je běžné, že žlutá (je to žlutá, všude na světě, i v naší legislativě) je na hlavní při 50ti 4s a nad 50 5s...
A žlutou+červenou mají 1s, u nás jsou 2s - což je v dnešní době automatů nebezpečný nesmysl. Asi každý z praxe ví, kolik mag*rů se rozjede, jakmile tam ta žlutá škočí, ač by měl každý vedět, že rozjet se smí až na zelenou.
Troufnu si předvídat námitku barvosleposti a uvedu, že aktuálně dokončuji autoškolu na C+E, které předcházelo lékařské posouzení, jak dobře vidím barvy. Prošel jsem na výbornou.
v barevnym spektru je zluta mezi zelenou a oranzovou
takze kdyz zkratis vlnovou delku zlute o tolik, o kolik jsi ji prodlouzil do oranzove, tak dostanes zelenou
tak abychom se jednou nedostali do stavu, ze se v zakone pise o zlute, ale na semaforu misto ni bude spis zelena
sklo muze bejt klidne ciry a sviti to barvou LED
vetsina LED co koupis jsou cire a na pohled nepoznas, jakou barvou budou svitit, dokud do nich nepustis elektriku
mam od kazdy barvy hrst, asi jsem je koupil nahodne, protoze je zrovna meli.
tehdy se nekupovalo to co jsi potreboval jako dnes, ale to co zrovna bylo ...
zluta sviti oranzove a hlavne tech 20mA co jsem do nich pustil sviti mnohem min nez kdyz do dnesnich pustim i jen 1mA
semafor z LED z ty doby by zral asi mnohem vic nez s klasickou zarovkou a vzhledem k tehdejsi cene a poctu by takovej semafor prisel asi vyrazne draz nez klasickej a je otazka, jestli by to svetlo ve dne vubec bylo videt
pokrok ve svitivosti LED je za tu dobu o 2-4 rady