Nikdo zde také neví, jaké jsou skutečné náklady na EV v době, kdy jsou baterky a e-pohon levné.
Vůbec neznáme ani současné trendy, třeba jak moc klesá cena e-pohonu.
Audi CEO Döllner, "We will all drive electrically. That is the way, that is technologically clear."
Right, and a large group of consumers will opt for the autonomous electric vehicle, be it your own car or a robotaxi. Thats the way and that is technologically clear.
No one in the legacy auto industry is prepared for this, but it will happen, and it will happen faster than all car CEOs think.
Vůbec nelze v tomto smyslu uvažovat, pokud budou nákladové ceny manipulovány dotacemi na všech možných úrovních.
U spalováků se nákladová cena vypočítá snadno.
U BEV to prakticky nelze. Dotacích na všech možných úrovních je prostě příliš mnoho. O některých se ani nedozvíme.
Až budou odstraněny veškeré dotační "pobídky", potom se začneme dostávat na skutečnou cenu.
Mimochodem, ceny se OBVYKLE snižují při navyšování sériovosti výroby, ta už je u BEV docela vysoká ale automobilky tvrdí že prodělávají.
NĚKDO TADY LŽE.
Chces rict, ze vyrobci spalovaku nikdy nevyužívá danove úlevy, investiční pobídky, podpory výzkumu, vyuziti vědeckých pracovišť na státních univerzitách, podpory pro přeskolovani pracovníků, srotovne atd?
Po skonceni dotaci v DE sla napr Dacia Spring cenou dolu o 200 tis…
to zde k tomu prodelavani
Fakt je ten, ze nejdrazsi soucast EV ktera umoznila rozmach EV, baterie, neustale prudce klesa v cene.
Norum muzeme jen tise zavidet, ze se brzy dieselu zbavi.
U nas si je stale kupujeme. A za dvacet let v roce 2044 nam tu budou jako vraky stale otravovat zivot. Nejspis s vyrazenou mocovinou a bez dpf...
Jen taková poznámka. Pokud čtu statistiku správně, tak diesely jsou v Norsku na prvním místě v celkových registrací, čili dokonce jich tam mají více než benzínových aut. Máme jim opravdu co závidět? Můžeme být rádi, že u nás jsou diesely až na druhém místě.
Diesely jsou na rozdíl od benzínů UŽITEČNÉ, ale to lidem jak ty nikdy nedojde.
No a jako ojetin se u nás prodává 55% dieselů takže si moc nevyskakuj :-[]:-[]:-[]
Ale já souhlasím, že diesely jsou užitečné. Třeba v užitkových autech.
Nevím, kde si vzal to číslo 55 procent. Já neznám nikoho, kdo by vydával podrobnou statistiku prodaných ojetin v ČR. Občas nějakou statistiku vydá Aaa auto, ale to je jen jedna síť autobazarů. Pochybuju, že by někdo mapoval prodeje mezi soukromými osobami.
U nás jsme bohužel pozadu no. Já zrovna řeším novej služebák a vědělo se, že korporát bude nově umožňovat fasování EV, tak jsem se na to těšil, protože na moje skákání po městě mi to přišlo jako ideální povoz, ale minulý týden jsem se dozvěděl, že korporát rozhodl, že to platí jen pro vyspělé země a jelikož ČR patří mezi rozvojové země, které nejsou na elektromobilitu připravené, tak na skákání po městě zase vyfasuju pětimetrovej nafťák. Prej v českých podmínkách nic lepšího a ekologičtějšího do města v dnešní době neexistuje :D Bohužel ale zároveň zjistili, že najít nafťák, co splňuje přísné korporátní emisní limity, je skoro nemožné, tak jsem zvědav, co z nich vypadne, asi si tím sami dost zamotali hlavu.. ptal jsem se na benzín a hybridy, ale to prý pro ČR taky nepřipadá v úvahu, my jsme prý prostě národ nafty.. ach jo..
Co si počnete, osobo nešťastná... Změňte firmu, když je ta vaše tak velice zpozdilá. Třeba nějakou najdete, která má natolik dlouhé vedení, že kupuje elektromobily místo normálních aut. Takovou, co jí je jedno, že její zaměstnanci stojí hodiny u nabíječek místo toho, aby jednali se zákazníkem. A vůbec - proč se nedržíte moudrých zelených rad pro tyto případy - proč auto, když můžete na kole, pěšky, hromadnou dopravou?
Já ale nikde nepsal o tom, že si myslím, že je správně, když firma všem vnutí fasování EV. Já myslím, že je správně, když firma dá zaměstnanci na výběr vůz, který vyhovuje jeho pracovním i osobním potřebám. Já už nikam nejezdím a auto mám čistě jako benefit a nejvíc ho používám k rozvážení dětí a když jedu do fitka nebo na nákup. Cestu delší než 10 km mám tak jednu dvě do měsíce. A i tyto cesty jsou do 150 km. Tak mě mrzí, že si nemůžu vybrat kratší elektrické auto, se kterým by se ve městě dobře parkovalo, nemusel bych jezdit tankovat, bylo by ráno pěkně vytopené, nemusel bych v zimě řešit problémy se startováním a vybitou baterií, věčně řešit zanesený filtr pevných částic, který mě nutí ztrácet čas kroužením kolem města, abych ho vypálil atd.
Tak to jsou teda hlavy. A to říkám jako majitel dehtu.
Jenže nemám nic proti EV, když ho majitel chce a jeho styl je s EV plně kompatibilní.
Nic ekologičtějšího do města, než dehet není, to je fakt fór. Tvl!
Dehet je celkově při dálkovém provozu ekologičtější, než benzín a často i než hybrid, ale ve městě rozhodně ne.
Jednoduché - Mercedesy PHEV diesel :-) ty splňují úplně všechno :-[]
Ale to ti asi firma nekoupí. Tak zamáčkni slzu, protože firma musí počítat penízky a náklady na diesely prostě pořád vycházejí nejlépe. Stačí se zeptat vašeho podníkového fleetového manažera :-[]
S vyrazenym DPF a močovinou za 20 let? Asi tezko. Moje auto to jeste nema, ale bohuzel se jeste 20 let nedozije. I kdyz renovuje jeste jednoho diesla se kterým budu "cudit" dosmrti 😁
Jojo, o tom se tak nějak radši nemluví, pokrytecký howada...
Bohužel se to hodně špatně dohledává, ale co jsem koukal, tak na přihlášení spalováku kategorie Superb a podobně, dělá daň cca půl mega na naše, bez ohledu, jestli to auto je za 750, 1 mega, nebo 1 mega a čtvrt... Plus 25% DPH, ale na EV do cca 1M se neplatí ani to DPH. To platí pro import nových vozů do Norska.
Na jejich salonech je cena již samozřejmě o to samé vyšší.
Ale rovnako nevies, v akom stadiu budu EV vraky za 20 rokov. Tam je viacero moznosti:
- dvadstarocne vozidlo kde si majitel vymeni baterku a stara sa recykluje - dost idealne ale neralne kedze nova baterka moze byt vacasej hodnoty ako stav jazdeneho EV
- dvadsatrocne vozidlo s povodnou baterkou a dozajdom do obchodu a skoly
- vrak niekde na vrakovisku lebo vozidlo bude bez hodnoty, s mizernym dojazdom a cena za recyklaciu/vykup?? baterie bude nerentabilna
- vrak s vykuchanou baterkou ktora sa pouzije inde
Ty jsi dnes zakopl, "prudce klesnul" a bouchnul ses do makovičky, že. Koukám že se ti ale nerozsvítilo :-):-):-) meleš ty své bláboly dál. :-[]:-[]:-[]
Dnes tady horko bude, jak píše Horký romáček ale jenom kvůli jeho přítomnosti a prezdívce :-)
Samozřejmě, že jste mne špatně prokoukli a s mým PHEV. Velice pečlivě nabíjím, jsem s ním naprosto spokojený a stejně tady člověk musí poukazovat na fanatismus s jakým se určitá skupina Evropanů pustila do znásilňování ostatních.
Vadí, když si tady honí různí elektrikáři triko, jaké to má zrychlení (když dnes je to k nicemu) a další, jaký super dojezd to má, když víme, že to není vhodné na časté a dlouhé přesuny.
Toť vše k problému.
Kdo si ovšem myslí, že je to ideál, ať to adoruje.
Jinak zdravím vás z golfu v Thajsku :-[]
:-[]:-[]:-[]:-[] Jo a já si říkal, že už jsem pojem "zajel jsem si na golf do Thajska" někde slyšel...Ale tak co, někdo má rád holky.. někdo holkokluky... víš jak :D
na primitivního blba jako jseš ty ani nemá cenu reagovat smysluplně.
Běž makat a neser se do lidí, o kterých nic nevíš akorát závist ti cloumá pajšlem! :no::no::no::no:
Tywoe tys nemocnej, trolit tady na auto.cz když jsi jako že v Thajsku, nebo jsi tam jen prstem na mapě?
A uklidním tě. Thajsko si dnes může dovolit úplně každý, takže nás moc neohromíš :-[]:-[]:-[]
A bude to tím, že nezbyde jiná alternativa. Sice se možná sníží objem prodaných nových aut (to se bude jistou inovátorskou částí lidí taktně ignorovat), ale statistika bude mluvit jasně o úspěchu prodejů EV, pokud nebude na výběr. Vím, že ještě naděje je, že bude odsun zákazu spalováků, ale to se netýká jen EU. Automobilky vložily obrovské peníze do vývoje EV a teď nám to naservírují i když se nám to nelíbí a další dekádu to značně poznamená i když se třeba trend nakonec zmírní....
V posledních týdnech poptávám nové auto, navštívil jsem několik dealerství s tím, že chci normální rodinné auto, ideálné kombi C segmentu (na Dčko jsem rezignoval) a všude vidím jen zmar a zoufalství. Nejsou auta, modely končí, doprodávají se, nebo se čeká na poslední osekané facelifty a pak už jen příprava na příchod nových super EV khár, hlavně karoserií crossovery. Což o to, tohle není hejt jen na EV, ale i na to, že všechna tahle supermoderní bílá elektronika musí být crossover a ten prostě nenahradí kombík, ani SUV do velikosti D segmentu (tam už to třeba Kodiaq zvládne, ale cenově je to přes 1M) to nezvládne.
Tak v Norsku je to tím, jak vysoké jsou registrační daně a DPH na ICE. Ta omezená banda píšící výše to ignoruje.
Tuhle jsem se dával výpočet registrace Golfu 1.5TSI a iD.3 ze serveru Toll.no, kde registrace id3 byla při nákupní ceně 830tis Kč asi 21tis Kč (DPH 0) a Golfu při nákupce 750tis kč si platil daně ve výši asi 430tis Kč (reg daň + vysoké DPH). Navíc si ho musíš dovézt ze zahraniči. Oficiálně v Norsku ani není. Takže se lidi rozhodují peněženkou s ne zájmem o EV :no:
No, to ale mluvíme o tom specifickém trhu Norska, který je silně pokřiven, nicméně ta realita bude brzy tady podobná, protože jak jsem psal výše, nová klasická auta mizí a kupcum nezbyde než bud jít do nějakých výběhovek, které časem asi taky nebudou k dispozici, nebo si koupit EV, přičemž tady se tábor rozdělí na ty, kteří na EV mají a na ty, kteří budou dále provozovat staré auto a šetřit a šetřit. V registracích nových aut pak převládne EV...
Mám známeho ktorý žije/pracuje a trochu podniká v Nórsku. Cez Vianoce sme sa bavili aj o autách. Údajne sú tam vcelku slušné finančné represie voči ICE autám a všetci sú dotlačený k nákupu EV, hybridov a podobne. On má hybridnú Q7 ale radšej jazdi ma stavby ev 208 aby videli aký je eko. Tam greenwashing funguje na 110% a nielen v automotive.
ano, máš pravdu.
Pracoval jsem ve skandinávské firmě 20 let a udržoval i neformální vztahy s kolegy z Norska a Dánska.
V nich je socializmus zakořeněn ještě víc než v lidech, kteří tady žili v reálsocializmu.
Tam si sledují vzájemný standard v ulicích, kde bydlí a když někdo náhodou trochu vyčnívá, tak běda mu. Hned mu to dají pocítit.
A tak se chovají podle toho. Doma jezdí na kole do práce a pak si koupí drahou dovolenou na druhém konci světa, kde je nikdo nezná a vyhodí si pořádně z kopýtka.
Auta kupují zásadně s dotacemi nebo v základní výbavě, protože daň z luxusu je neúprosná
Ja som bol vo Švédsku cca 2,5 roka a taký bonzácky národ aby človek pohľadal.
Cez zimu som občas jazdil okruhy Španielsko/Portugalsko a tam je severanov so svojimi kárami kvantum. Doma sa nechcú/nemôžu ukazovať tak to majú radšej tam lebo susedia a závisť. Potom máš hneď na krku finančnú políciu.
No já si tam zkoušel zadávat daně na import auta jako mám já a pro 3 různý ceny a pokaždý mi vyšlo ještě mnohem víc. Přes půl mega a pak teprve DPH. Celkem přes 370 tisíc norskejch, což je na naše bratru 800 + jen na dani.
Tak to si pak asi místní rozmyslí, zvlášť, když mají domek a zásuvku, jestli si koupí TM3 za mega, nebo Superba TDI za 2 mega.
Nesouhlasím. V tomto případě, který popisuješ, by nutně musela zkrachovat polovina automobilek. A tyt to tak daleko dojít nenechají, pokud nebudou chtít byznys zavřít - a kde se potom tolik vrcholných a středních manažerů uživí? :-[]:-[]:-[]
Situaci kterou popisuješ vidím taky, ale už se několikrát věci vracely zpátky, třeba s berlingem a spol :-[]:-[]:-[]
Tiez pozeram nahradu za golf 7 kombi tsi, ale ako pises je to katastrofa, chvilku som bol nalomeny na 20te vyrocie mazdy za 38 a nasiel som skladovku skauta okty s 2.0 tsi za 38 ale ten bol rychle fuc. Chcel by som vyskusat nieco ibe ako koncern ale vyber nulovy. Teraz som do jesene v uk, od kolegu som kupil 5ku kombi po fl s 2litrovym benzinom 20k mil za v prepocte 33k eur, pekna vybava, aj by som si ho nechal len ten volant na blbej strane.
a stoprocentní propagandistickou. To když se neuvedou fakta v širších souvislostech, což je v poslední době v našich médiích zvykem.
V první řadě jsou fosily v Norsku tak daňově znevýhodněné, že je jejich výsledná cena výrazně vyšší, než těch akumulátorových. Druhá věc je ta, že obyčejný Nor vlastní vedle auta ještě loď, se kterou toho najezdí možná více, než s autem. A že by se v Norsku nebo kdekoliv jinde prodávaly lodě na baterky, jsem ještě neslyšel. Tam to jistí nafta ještě na dlouhá léta.
- Vidkun Quisling
- Barnevernet (Prezident Miloš Zeman před časem přirovnal norskou instituci na ochranu dětí Barnevernet k nacistickému programu Lebensborn)
- Anders Breivik
- Pokrytecké dotace na EV z vytěžené a prodané ropy
No a abych byl vyvážený, tak například
- geniální skladatel a autor neskutečných pecek, které se hrají a jsou známé po celém světě, Edvard Grieg.
Já už taky moc neposlouchám, ale je fakt, že severské národy tento styl muziky dost vyznávají a určitě je to pozitivnější efekt, než nařízená elektromobilita :D
Ještě je známy norský s€x na jednu noc .Podle statistik mají Norové více s€xu na jednu noc, než jakýkoliv jiný národ na světě. Až 72 procent lidí přiznává, že to alespoň jednou vyzkoušeli. Nijak se za to nestydí, dokonce se tím spíše chlubí. Patří to k jakémusi víkendovému folkloru. :*)
První relevantní příspěvek od tebe, toto je pravda, prý za to může narušená psychika a velká mírá konzumace alkoholu díky frustraci z polární noci/dne.
A z čeho to budou Norové dotovat, až skončí s těžbou a prodejem ropy? To všem spadne čelist jak najednou cena všeho co souvisí s elektroautama vzroste.
Ukončení těžby ropy a plnu jim ovšem nehrozí ... Navíc jsou Norové maximálně zvýhodněni i počtem vodních elektráren, kterých si mohou díky hornatému rázu země vystavět za prachy z nafty tisíce.
Vsechno je to pokřiveným systémem, kde za ice jsou tak velké poplatky, ze se to nevyplatí ani masochistovi. Prosto se mě jejich system odpuštění DPH do cca 1m libi a myslim ze to je dobry způsob, jak dostat EV mezi obyčejné lidi.
Já s tímto souhlasím a kdyby to tak bylo i v ČR, tak bych si pravděpodobně nějaké EV za své peníze koupil. Jenže je zřejmé, že tady žádná snaha dostat EV mezi obyčejné lidi není a ještě dlouho nebude, takže budu ještě dlouho vesele smrdět s dieselem, protože současné dotace firmy k nákupu motivují, ale ostatní "obyčejné" lidi naopak definitivně odradily, protože není šance, že bych elektrické auto za pár let slušně prodal, když to samé auto téměř všichni ostatní koupili o půl mega levněji než já.
Používáš pokřivené argumenty.
Diesely byly vždy dražší než benzíny, a musely se dokázat prosadit proti benzínů i s vyšší cenovkou a dokázaly to.
EV jsou tlačeny dotacemi a stejně se v USA nedostaly přes 7ˇa v EU přes 14%.
Něco bude tedy s EV špatně.
A EV se neprodávají jako ojetiny špatně kvůli tomu, že je soused koupil třeba levněji, ale proto, že se lidi bojí že 5 let stará baterka půjde v 8 letech pod kytky.
To prostě spalovákům nehrozí.
Otázka je, jestli je nafta stále lepší volbou, nebo je to jen setrvačnost z dob, kdy nafta byla výhodnější. Dnes jako palivo stojí stejně jako benzín, ale nafťák je dražší na pořízení a údržbu a spotřebu taky nemá o moc nižší než moderní benzíny. Můj služební naftový Superb se prodával s 80 tis. km, tam se příplatek za naftu určitě nevyplatil. A stejně bude dál firma nakupovat nafťáky, přestože toho teď najedu ještě míň a budu to vracet s tak 40 tis. km.
Těch 14 % v EU mi přijde jako vysoké číslo, nelze čekat, že se najednou budou prodávat jen EV, však většina lidí bydli v paneláku a ti si EV nekoupí. Netlačím EV všem, naopak si myslím, že pro většinu je to nesmysl, ale pro ty, co mají pro EV zázemí a ocení jeho výhody, asi neexistuje lepší volba. Přestože řeč je o zlomku obyvatel.
Jen zběžně jsem kouknul na stránky norského VW a krom plné nálože jejich elektroaut nabízejí už jen Amarok a Caddy Cargo. Jestli se tedy alespoň Volkswagenu nepodaří přelézt těch 50% s elektroauty, bude to k pláči.
Norové by mohli udělat něco pro elektromobilitu, když jí tak fandí.
Z prodeje ropy a plynu by mohli všem Evropanům dotovat nákup elektrovozu, tak by to bylo správně.