Všeobecný německý autoklub (ADAC) zmiňuje, že módní kliky zapuštěné do dveří mohou v případě dopravní nehody výrazně ztížit a prodloužit záchranu cestujících.
Proto ae taky přešlo na kliky, které se používaly od dob CK, které lze uchopit. Byl to mj požadavek hasičů, kteří díky tomu mohli dveře při nehodě lépe vytrhnout.
EU řeší kdejaký nesmysl, ale zapuštěné kliky nevadí... Přit9m když je udělal někdo při tuningu ještě před pár lety, tak auto správně neprošlo STK a měli ho vyhodit...
Přesně tak. Není tomu tak dávno, ci např. Audi a BMW přešlo z pákových na tahové vnější kliky právě kvůli bepečnosti pasažérů - hasiči tak snadno mohli v případě potřeby vzpříčené dveře vytrhnout násilím. A nyní již najednou pasivní bezpečnost není prioritou a klidně se vrátí ke starému řešení jen proto, že to o pár setinek zlepší aerodynamiku!? Je to jen další důkaz toho, jak úchylná je dnes automobilová doba!!! :-O:no:
Na co na neho vobec reagujes... s ludmi ktori mi nerezu proste sa nebavim... skus tuto taktiku... a nereaguj... to takychto ludi nastve ovela viac ako ked im budes odpisovat
Tak ty pákové v tomto ohledu (otevření v případě nehody) fungují stejně dobře jako tahové, tenhle průser se týká zapuštěných el. poháněných klik, akt. MB, některé modely JLR apod.
Napřed se vymýšlí fičůry a blbosti a pak zase se hledají důvody, proč je to špatně.
Airbagy - mají ochránit a pak se zjistí, že mohou vážně zmrzačit, zapuštěné kliky - nejde s nimi otevřít dveře, protihluková okna - špatně jdou rozbít při záchraně ..........
Takže zpátky na stromy!
Kůň, opratě, kozlík.... :-[]
vždyť je to stejně plast, co s tím chcete dělat? Podhmatové kliky - nemáte takovou sílu v prstech, abyste vyrvali vzpříčené dveře po nehodě. A klasické kliky - praskne klika nebo ji vyrvete z plechu - dneska je to z jak z papíru.