Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: „Český“ Hyundai Tucson po faceliftu: Nová multimédia a nálož asistentů

Nejpopulárnější hyundai na evropském trhu přijíždí v omlazené podobě. Úpravy se soustředily spíše na estetiku, modernější multimédia a nové bezpečnostní asistenty.
Zpět na článek
4. 4. 2024 16:56
4. 4. 2024 17:28
4. 4. 2024 17:52
4. 4. 2024 18:11
4. 4. 2024 18:36
4. 4. 2024 18:53
4. 4. 2024 19:02
4. 4. 2024 19:21
8. 4. 2024 15:50
4. 4. 2024 19:09
4. 4. 2024 18:37
4. 4. 2024 17:02
4. 4. 2024 17:57
4. 4. 2024 17:25
4. 4. 2024 17:29
4. 4. 2024 18:52
8. 4. 2024 15:55
4. 4. 2024 14:58
základní motor
Základní motor 1.6 T-GDI už nebude mít 110kW, ale 118kW. Stejný motor má i sesterská KIA Sportage v modelovém roce 2024. Silnější verze benzínové jednašestky z nabídky zřejmě vypadne úplně.
Rozbalit vlákno
4
4. 4. 2024 18:41
Re: základní motor
Zajímavá informace o motorech. 118kW bude tedy verze s mhev a verze bez elektrické asistence zmizí úplně?
4. 4. 2024 20:38
Re: základní motor
118 kW by mělo být bez ohledu na manuál, automat nebo mildhybrid. Má to tak i Sportage.

Ale ještě jedna technická zajímavost je vidět na prezentačních videích faceliftu. A to větší kola. 19náctky mají pneu 235/55 místo dosavadních 235/50. To by mj. zvýšilo i světlost podvozku.

https://m.youtube.com/watch?…
5. 4. 2024 09:30
Re: základní motor
Větší kola má ale asi jen verze s delším rozvorem, která se u nás neprodává.
4. 4. 2024 22:11
Re: základní motor
Co tam po 110 kW, horší je, že zmizela 132 kW verze :-(
Avatar - Roman Horký
4. 4. 2024 15:02
Moc nelíbí
I mezi SUV je významně ošklivé.
Rozbalit vlákno
10
4. 4. 2024 16:01
Re: Moc nelíbí
To bys mohl stejně napsat, že je třeba RAV4 s podobnými ostrými hranami hnusná ;-) Vidiš a mě se líbí obě ty auta, oba si jako HEV dokážu představit v garáži :yes:
Avatar - JirkaVejrazka
4. 4. 2024 16:55
Re: Moc nelíbí
V tom pripade ber tu RAVku, ma lepsi hybrid.
4. 4. 2024 17:14
Re: Moc nelíbí
Ano, uvažuju nad ní, i když je o dost dražší. Nicméně se dostávám do situace (děti rostou), kdy už s námi jezdí jen 2 a za chvilku to bude možná jen benjamínek, tj není potřeba úplně velké auto ;-)
Avatar - Mokrous
4. 4. 2024 17:55
Re: Moc nelíbí
A proto je tu třeba KUGA HEV
4. 4. 2024 18:06
Re: Moc nelíbí
Jenže FORD a moc se mi nelíbí, taková vykulená ryba :no:
Avatar - Mokrous
4. 4. 2024 18:17
Re: Moc nelíbí
Ty asi myslíš předchůdce? Resp. pre FL.

Tohle asi ne, že?

https://www.ford.cz/…lsi-kroky/bp/ice#…
4. 4. 2024 18:29
Re: Moc nelíbí
Hmm jo, tohle zas tak špatně nevypadá:

https://www.ford.cz/…lsi-kroky/bp/ice#…

Nějak ti ale k tomu Fordu nemám důvěru ač jsem už 2 měl ;-)
Avatar - Mokrous
4. 4. 2024 18:45
Re: Moc nelíbí
Mě Ford obecně nebere, ale zrovna tenhle HEV pohon považuju za safe řešení.
Avatar - twistedTSD
5. 4. 2024 06:53
Re: Moc nelíbí
Ta sice není vykulená, ale zase tam doprasili interiér po vzoru Focusu, ne?
Avatar - Mokrous
5. 4. 2024 10:15
Re: Moc nelíbí
Tak pohled do interiéru máme k dispozici a já v tom nevidím problém.
Jediná zásadní změna je větší a modernější a výkonnější infotainment, kde se na hlavní obrazovku přesunul i dosud samostatný panel klimy.
Pro část ultrakonzervativců nepřekonatelný problém. Pro mne starýho "dědka" žádný problém.
Já chápu slovo automatická a netrpím potřebou 130x během jízdy měnit teplotu ve voze.
A když už bych musel, tak nemám problém si ťuknout na ikonu.
4. 4. 2024 16:56
Asistenty
Moc se mi líbí, jen doufám, že to nebude mít tak otravné asistenty jako Kona. Tam se stačí jen podívat na displej navigací a už to cinká. Překročíš rychlost o 1 km a zase to cinká. U Karoqa to jde vypnout trvale, u Hyundai po každém nastartování. O Koně jsem uvažoval, ale tyto otravné systémy mě od koupě odradili. Takže zatím zůstávám u i30
Rozbalit vlákno
12
Avatar - miromen
4. 4. 2024 17:28
Re: Asistenty
Tohle bude asi nějaka uchylka obecně u asiatu ne jen korejcu. Asistenti otravni a co koukam na videa tak i deaktivace je jak rubikova kostka tzn složitějši a zdlouhava a když ma člověk potřebu je deaktivovat tak je lepši to řešit před jizdou než během ni.
4. 4. 2024 17:52
Re: Asistenty
A kterého asistenta, když máš takové zkušenosti, nedeaktivuješ u Tucsona jednoduše?
Avatar - miromen
4. 4. 2024 18:11
Re: Asistenty
Ja a osobni zkušenosti s novyma korejcema ? Ne to važně nemam.
4. 4. 2024 18:36
Re: Asistenty
Tak startstop pokud někomu vadí tak tlačítko. Lane assisit - tlačítko na volantu. Jednoduché zmáčknutí.A pokud nechci aktivní LFA, tak drží nastavení a není aktivní ani při dalším nastartování.
Když je aktivní ( používám na dálnici ale i jiných silnicích prvních tříd), tak funce perfektní.
Za mě je Tucson hodně povedené auto a prodeje tomu odpovídají, sám to potvrzuješ.
1,6T-GDI je skvělý motor, uvidíme jaký bude držák( to je také důležité).
HEV už je asi lepší RAV4, ale tam jsou ceny o dost vyšší, že bych se spíše přikláněl k jiným BEV.
Avatar - miromen
4. 4. 2024 18:53
Re: Asistenty
Hele modelu jsou mraky, ale obecně co koukam nejen na ty videa, ale co mam dost info od lidi, ktere znam tak u asiatu je to s těmi asistenty dost na štiru. Tušim s tebou jsem řešil i ty mapove podklady u Tucsona a ten kolega co je řešil tak dost řešil u něj třeba častou chybovost čteni dopravnich značek knk rychlosti. Ale nevim jak součastně, už delši dobu jsem s nim nebyl v kontaktu. To, že ti jinak drži LFA to bude zřejmě tim, že maš nějaky starši MR. Pokud se nepletu tak "skvěla" organizace ADAC začala brat body za trvale vypinatelne asistenty.
Jinak mě krabice dost miji a to, že se něco prodava ještě nutně nemusi znamenat povedenost. Duvodu muže byt spousta třeba i cena. A jak jsem psal ja osobně, když už tak bych spiš šahl po Sportage a idealněji ještě po Kuga pač ford je ford.
4. 4. 2024 19:02
Re: Asistenty
Mapové podklady jsme neřešili, ale bezdrát Carplay a Andorid auto, které funguje perfektně (u 8" displeje,ale každý si musí vyřešit co po autu požaduje).
Čtení značek - načte dobře, jen bez navi neví konec omezení rychlosti při průjezdu křižovatkou ( ale to je opět u všech výrobců aut).
Mám verzi aktuální, neboli do této modernizace ( a tu nemá ani ten tvůj kamarád). LFA nemusí být stále aktivní, LKA ano, ale tam si nastavím jak varovat před opuštěním silnice, ale to tě netahá nikam ke středu, pokud reague, tak při vyjetí na krajnici mimo vozovku. Základ je rozlišit rozdílné funkce.
Tak právě Ford je Ford tak po něm nemám důvod šahat.Každý má své zkušenosti a důvody.
Avatar - miromen
4. 4. 2024 19:21
Re: Asistenty
Jo maš pravdu hlavně šlo o ten bezdrat i když se častečně řešily i ty mapove podklady, ktere u Tucsonu nelze aktualizovat vzduchem. Jinak mu ty značky pravě poměrně často dobře nenačitalo a to po ujeti par stovek km. V omezeni mu to bralo tu vyšši rychlost.
Jinak ja bych se klidně bez asistentu obešel uplně byť o nich prakticky teměř vubec nevim a jediny asistent, ktery mam potřebu občas vypnout jsou pravě pruhy. A jako jediny užitečny mi přijde snad jen mrtvy uhel.
Jinak ja bych šel primarně po fordu pač jako jeden z mala opravdu umi auta tim myslim, když se začnou hybat a navic ne jen moje zkušenost, osobně jsem měl jen dva kusy, ale v okoli jich je či bylo vic než dost a když pominu par vylitanych ***dieslu tak vše velmi spolehlive a trvanlive.
Avatar - twistedTSD
5. 4. 2024 07:08
Re: Asistenty
Uh, OTA updaty už bych dnes považoval za standard. Snad to napravil aspoň FL?
8. 4. 2024 15:50
Re: Asistenty
Já se teda přidám k Johnnovi. Na S/S je tlačítko, udržování v jízdních pruzích má tlačítko na volantu a pak už tam nic dalšího otravného není. Je možné, že u faceliftu to bude horší a nějací další otravní asistenti přibudou.
Značky to čte taky úplně v pohodě.
Avatar - LEGOPARK
4. 4. 2024 18:58
Re: Asistenty
Senzor sledovania vodica a rychlosti vies v Tucsone vypnut trvale? :-O
4. 4. 2024 19:09
Re: Asistenty
Doteď bylo pouze sledování únavy ( a to mně nehlásí nic ani při cestě 1000km na dovolenou). Senzor sledování řidiče a rychlosti bude povinný nově, takže v Tucsonu s ním nemá zkušenost nikdo, stejně jako u dalších jiných aut ostatních značek. Až to budou mít všechny auta, tak můžem porovnávat, do té doby to je jen plácání.
4. 4. 2024 18:37
Re: Asistenty
Asi není Asiat jako Asiat. V Mazdě 2023 nemusím po startu vypínat znovu vůbec nic, dokonce i startstop se nahodí až po hlubokém sešlápnutí brzdy po zastavení, jinak motor běží neustále.
Avatar - rohYpnol
4. 4. 2024 16:59
Už se naučili?
Už se naučili vyrobit ten 1.6 CRDI???
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
4. 4. 2024 17:02
S rozpaky
Pozitivně hodnotím interiér. Ten původní byl u mě důvod, proč bych Tucson nechtěl, i když jinak se mi velmi líbí.

Z druhé strany exteriér nic pozitivního nepřinesl, spíše opak. V přední části mám dojem, že se jen snažili ušetřit výrobní náklady poměrně komplikované příděl a světel.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2024 17:45
Re: S rozpaky
Za mna je aj predok krajsi a uz opticky neposobi tak pripucene k zemi... ta linka pod maskou to sikovne rozdeluje ... aj kabina ok... tiez to zlepsili suhlasim... zacina sa mi pacit... podobne aj bayon po facelifte ... kde zo zrudicky zacina byt zrazu vcelku stylovka...
Avatar - Mokrous
4. 4. 2024 17:57
Re: S rozpaky
No vidíš to. A u mne zrovna nový interiér, byť zřejmě lépe ergonomický a funkční, vyvolává až dávivý reflex.
Avatar - miromen
4. 4. 2024 17:25
Tucson
V mistě bydliště tenhle model stoji snad na každem rohu, už jen to by mě odrazovalo. Ani se mi nelibi zvlašť ty antidynamicke prolisy na bocich a předek. Když už by mi někdo stal s pistoli u hlavy tak bych raději šahl po dvojčeti Sportage. Sice u něj je docela hrozny ten předek, ale až na něj jinak velice pěkna krabice.
Rozbalit vlákno
1
14. 4. 2024 09:03
Re: Tucson
Toto je důvod, proč prodáván N line hybrid v plné výbavě už po roce. Během toho roku jich u nás přibylo tolik, že na 50 m jich stojí klidně 5. V ulici 4 skoro stejný, tedy náš má ještě skleněnou střechu a vyjíždí dálkovým ovládáním z parkování. Splníme si doma sen a kupujeme Stelvio. Výbavou to na N line zdaleka nemá a i cena je jinde, ale to svezení a vzhled Tucson nenabídne. Tucson není spatný, měli jsme tři a líbí se, ale je jich všude až moc. A co Hyundai v N line dělá všechny modely, je to přehnané.
Avatar - Pepa_007
4. 4. 2024 17:29
Jednoduché
Tak asistenti jsou požadavek EU. 😉 Takze must have. 👍🏻
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Mokrous
4. 4. 2024 17:58
Re: Jednoduché
No ale pořád to lze implementovat dobře a nebo debilně...
4. 4. 2024 18:52
Re: Jednoduché
Souhlas, ale to uvidíme, až nejnovější asistenty budou mít všichni. A jak píše výše Miromen- testeři kolikrát láteří nad nemožností vypnutí, i když mají dedikované tlačítko na volantu přímo před nosem :D . A nebo si nepřečtou manuál. Ale co naděláme, jsou to také jen lidé.
Avatar - Mokrous
4. 4. 2024 20:59
Re: Jednoduché
No tak já si zakládám na to, že o svém autě vím maximum už před koupí a po koupi musím znát všechny fičury a nastavení a ovládání až do bezvědomí a přesto jsem nějak minul, že když spolujezdec otevře dveře a mě zmizí informace o jízdě a místo toho tam je obrázek dveří, že stačí zmáčknout OK na volantu. A já vocas vždycky čekal na to, až se ty dveře zase zavřou. Na tuhle blbost jsem přišel až po 3 letech a to jsem si myslel, že to znám všechno. Takže i to se stává. :D
Avatar - miromen
4. 4. 2024 21:10
Re: Jednoduché
Hm tak zrovna tohle jsem použival snad od začatku co jsem měl golfa. Asi mě to napadlo diky přechodu z forda, kde to take takhle bylo.
Avatar - Mokrous
4. 4. 2024 22:02
Re: Jednoduché
Tak ona je to spíš trapná historka, než zásadní problém s ovládáním. :-!

Ve finále to stejně radši nepoužívám, protože je menší zlo nevidět spotřebu, než se pak rozjet s otevřenými dveřmi. Ale je dobré vědět, že se to vztahuje defacto na veškerá hlášení a varování vozidlem, kde dám pak tlačítkem OK zprávu, že beru na vědomí a kterákoliv hláška potom zmizí.
Avatar - miromen
4. 4. 2024 22:16
Re: Jednoduché
Je to tak, vyruši se tim veškere hlašky. Vlastně je to vyloženě blbost a docela mě udivuje, že si tuhle detailnost zminil. Ale tak zrovna o tomhle vim no.
Avatar - Mokrous
4. 4. 2024 22:27
Re: Jednoduché
No tak byla to reakce na to, že jak uživatelé, tak i novináři často neznají běžné funkce a já si vzpomněl, jak jsem taky roky neznal takovou banalitu i když toho znám fakt mrak. Prostě taková sranda no. Nikdo nejsme dokonalí.
Avatar - miromen
4. 4. 2024 22:41
Re: Jednoduché
Tak u tehle zaležitosti bych jim to jistě odpustil.
Jinak co mě štve, i když často se to u mě nestava tak to, že golf vydava dost hlasity a nepřijemny zvuk při otevřenych dveři pokud je zapalovani v prvni poloze a nijak se to neda vyrušit. Navic to vřiska furt a ne jen po nějakou dobu. Zkoušel jsem pravě i zmačknout i to OK zda to neukonči, ale na to to nezabira. Z for jsem vyčetl, že tohle se da vypnout akorat přes diagnostiku. Přitom signalizace při otevřenych dveři při nastartovanem autě je vyrazně diskretnějši a navic po chvili ustane.
Avatar - Mokrous
4. 4. 2024 23:08
Re: Jednoduché
To si ani neuvědomuju, jak to má Passat, když ho jen oživím bez sešlápnutí brzdy a pak otevřu vrata. Otázka je k čemu to je dobré, mít oživený auto bez běžícího motoru a s otevřenými vraty. Ale je fakt, že občas jsou ta upozornění trochu moc.
Avatar - miromen
4. 4. 2024 23:22
Re: Jednoduché
No ja si na to vzpoměl jak to bylo u prvniho kusu gti co jsem měl. Teď u druheho se mi to ještě zatim nestalo, ale předpokladam, že se v tomhle směru nic nezměnilo.
Jinak tohle štvalo jednoho majitele O4 a poprve ho to nasralo, když přijel a probudil tim vzadu spici ratolesti. Takže kvuli tomu pořidil OBD a vypnul to.
Jinak mi přijdou pravě ty upozorněni velmi napohodu, zkoušel jsem i upozorněni na nezapnute pasy a asi zatim nejmeně otravne upozorněni co jsem v autech slyšel. Naopak osobně by se mi třeba libily o něco zvukově vyraznějši blinkry.
Avatar - Mokrous
5. 4. 2024 00:07
Re: Jednoduché
No mě teda pípání pásů přijde docela otravný. Aspoň, že to začíná nižším tónem a až po chvíli se tón i hlasitost zvyšují. Naštěstí se v 99,9% času poutám, takže to je OK. Ale občas když někde jen popojíždím pár set metrů, tak to umí dost prudit. Ale je to dobře, že to tak je.
Avatar - miromen
5. 4. 2024 00:49
Re: Jednoduché
No Golf ma ten ton nezvyšujici se a ještě se na cca 5s přeruši po chvili. Ale vic než cca 20s jsem to nezkoušel tak možna se po delši době i u něj zesili. Ale ono to muže byt model od modelu i u jedne značky
Každopadně slyšel jsem upozorněni na nezapnute pasy u 2 citroenu a u těch to bylo tedy fest nepřijemne.
A třeba u trojkovych focusu šlo tuhle signalizaci trivialně a rychle trvale vypnout aniž by svitila nějaka kontrolka.
4. 4. 2024 19:57
Zadní blinkry?
Stále zadní blinkry nebezpečně dole?
Zdá se že ano.
Za mě tedy nebrat...
Rozbalit vlákno
0
4. 4. 2024 20:20
Jednu věc na korejských SUV....
...fakt nesnáším - idiotský utopené zadní blikače kdesi v zadním nárazníku - při blikání pak to auto zezadu vypadá směšně a navíc je to i velmi nebezpečné! A je evidentní, že tohoto trestuhodného přešlapu se Tu Son nezbavil ani při modernizaci ! :-O :-( :no:
P.S. Proč designéři tohoto Hyundaie nejsou ani na druhý pokus schopni navrhnout pěkný volant? Ten nový sice už není tak hnusný jako ten původní, ale do přitažlivého designu má bohužel pořád daleko... :-( :no:
Rozbalit vlákno
23
4. 4. 2024 20:35
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Pokud chceš ušetřit, tak vše sjednoť. To znamená dej vše do jednoho celku. Pokud chceš něco zvýraznit, tak to odděl (ale neušetříš, dražší, funkčnější varianta, takto vzniklo třeba třetí brzdové světlo).
Mimochodem roky to fungovalo u offroadů, i u Sportaqe a nikde nejsou data o nějaké nebezpečnosti, umístění do jednoho celku s ostatním osvětlením je pouze úspora nákladů.
Volant? myslíš tenhle dvouramený šunt, kde zbyl ještě na věnci zbytek po odříznutí třetího ramene? https://www.auto.cz/…kcnich-drobnosti?…
V Karoqu není žádný etalon estetiky, zlatej volant v Tucsonu.
4. 4. 2024 20:44
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Tak že je zdní blinkr mnohem hůř přehlédnutelný, když se nachází o půl metru výš a co nejvíc u kraje, o tom tady snad nemusíme diskutovat, protože je to zcela evidentní.
Co se týče standardního volantu Karoqu, ano, uznávám, že to třetí spodní rameno tam prostě vizuálně chybí. Ale i tak se mi tento škodovácký volant líbí mnohem víc, než tato hyundayovská volantová bída! :no:
4. 4. 2024 21:04
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Vzhledem k tomu, že jako běžný řidič dodržuji bezpečnou vzálenost, tak výškový rozdíl 50cm na bezpečnou vzdálenost (při 50km/h ve městě je 25m) nehraje žádnu roli, navíc vnímám více od horizontu výšky očí níže ( protože díry v silnici, může do vozovky vběhnout dítě, nebo další překážky na vozovce atd...), než co je umístěno výše (nad horizontem očí,jako řidič nesleduji hlavně kde co lítá), tak je umístění směrovek u Tucsonu naprosto v pořádku a přehlédnout je může pouze ten, kdo by je přehlédl u kteréhokoliv jiného auta. Potkávat řidiče, který je soustředěný pouze na jeden bod (jedno sdružené světlo) a nevnímá nic okolo je peklo. Pak to nemá na silnicích tak vypadat, samá nehoda.
To samé je ten volant, prostě u Karoqu je to uřízlé rameno běs. Ale každý má jiný vkus, to respektuji. Jsem rád, že se mi líbí v Tucsonu a se mnou dvounásobku lidí v Evropě více než v Karoqu. :D
Avatar - miromen
4. 4. 2024 21:07
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Ale tak zrovna ten blinkr dole je važně docela ulet. Na tohle se docela dost nadava pravě z praxe a ja osobně si pamatuji jak jsem s tim přišel poprve do styku. Dojiždim na křižovatku do odbočovaciho pruhu a řikam...dalši d...l co nedava blinkr a ono prd jen to byl pravě Tucson. Ten blinkr je sam o sobě dost maly a hlavně to umistněni je nešikovne.
4. 4. 2024 21:14
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Proč by měl být k přehlédnutí. Prosím rozumný důvod. Kia Sportage to takto měla od cca roku 2011. A nezaznamenal jsem ( ani zde ) jedinný problém v možnosti přehlédnutí. Ani u offroadů dříve v minulosti.Nebo jsou data o větší nehodovosti?Kde? Sem s nimi. Co ce náhle změnilo?Nic, pouze hledání nějakých falešných výtek.
Nejhorší směrovky vznikly někde v USA, kdy směrové světlo je stejné třeba s pozičním (co největší sjednocení, úspora nákladů ale 100% nejhorší pro funkčnost).
Avatar - miromen
4. 4. 2024 21:19
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Ja se nezajimam o statistiky a už vubec si tohle nenosim v hlavě, že nějake auto ma blinkr umistněny tak či onak, ale když jsem se s tim setkal v praxi a řešil i v jine diskuzi s lidma co je to zmatlo tak to asi uplně OK neni. Dokonce se nějak řešilo i umistněni blinkru, kdy je na to nějaky předpis v jake minimalni vyšce muže byt a Tucson ho ma tušim zrovna na te minimalni hranici.
4. 4. 2024 21:26
Re: Jednu věc na korejských SUV....
V předpisech některých států je, že musí být směrovka v pevné části karoserie, nikoliv třeba v zadních dveřích.Je to globální auto, nikoliv provinční, tak proto.
Že o tom debatuješ s kamarádem,není relevantní.Relevantní pro automobliku co je bezpečné a není jsou pouze tvrdá data.
A opravdu se mi ještě nestalo (ani nikomu v mém širokém okolí), že bych přehlédl takto oddělené směrovky.A ne jen u Tucsou, protože znovu opakuji, není to jediné auto, které je má(mělo) takto umístěné.
Avatar - miromen
4. 4. 2024 21:38
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Těch lidi co se s tim setkalo v praxi bude určitě vic než dost. Prostě kdyby byl ten blinkr vyše což se mohlo s FL pořešit tak je to fajn krok. A jinak šlo i o vyšku, kdy se vyhrabal nějaky předpis v jakem rozmezi ma byt blink umistněny a ten tucson ho ma na te spodni hranici.
Teď koukam a vyskakuji na mě nějake odkazy, kde se piše o minimalni vyšce 350mm nad vozovkou.
5. 4. 2024 04:58
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Tak norma dle tebe 350mm nad vozovkou a podle tebe je to u Tucsonu těsné :D . A naměřeno přes 500mm, Střed blinkrů je nějakých 540mm. Ona ta výška se totiž moc neliší od mnoha ostatních nižších aut. To ze by mohli být umístěné 1,5 m vysoko, neznamená že by to bylo dobře.
Avatar - miromen
5. 4. 2024 08:27
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Proč ne, ostatně teď s FL jsou ty blinkry zase o kousek niže takže prostor pro to evidentně stale je. Hele ja si vybavil, už davnějši debatu, kde na to několik lidi nadavalo ve smyslu, ktery debil tohle schvalil a vim, že do te diskuze někdo přinesl i parametry ohledně osvětleni u automobilu. Tak jsem včera chvili pogooglil a hodil sem ten parametr. A jako detaily te debaty si určitě nepamatuji takže jsem se klidně mohl splest.
Jen čistě za sebe zopakuji, že mě se v praxi několikrat stalo to, že jsem přehledl aktivovany blinkr u tucsona.
5. 4. 2024 15:19
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Tak přehlédnout si mohl, každý den něco někdo přehlédne. Když jsem nedávno viděl nabouraného Golfa, tak ho také někdo přehlédl, asi mizerný design.
Osobně tedy mám už problém se světelným smogem ve městech, hlavně se to projeví v zimě, kdy je tma, déšť, vánoční osvětlení do toho spousty sdružených ostrejších světel v poměrně malých plochách.
Ovšem ničím nepodložené dojmy jsou jedna věc a fakta druhá, důležitéjší.
4. 4. 2024 22:37
Re: Jednu věc na korejských SUV....
To je snad poprvé, co jsme se tady mi dva na něčem shodli! :-) :yes:
Avatar - Mokrous
4. 4. 2024 22:06
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Blinkry dole vidět určitě jsou, sám jsem se na to zaměřoval, ale za mne to zaprvé vypadá blbě a o to víc, když se ještě použije klasická žárovka místo LED a taky je to přece jen o kus náchylnější na drobné nehody, kdy se s odřeným nárazníkem jet dá, ale s nefunkčním blinkrem už méně. Plus to některé lidi mate.
Avatar - miromen
4. 4. 2024 22:23
Re: Jednu věc na korejských SUV....
No ja se s tim setkal několikrat, kdy jsem si myslel, že blinkr neni aktivovan a přitom byl. Jde o to, že je to umistěni nezvykle a to nizko, blinkr je poměrně maly a i celkem nevyrazny. Pak je šance, že ty situace, kdy se da přehlednout jsou daleko větši než jinde.
A osobně jsem se s tim vždy setkal ve městě. Takže prostě větši nahuštěni a blizkost aut u sebe než někde v meziměstě či na dalnici.
Navic ja si neblinkařu všimam velmi jsem na to hoooodně alergicky.
4. 4. 2024 22:39
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Mám to úplně stejně! A pokud se nemýlím, tak stejně blbě má zadní blinkry řešené i současná Kia Sorrento. :'-(
Avatar - miromen
4. 4. 2024 22:45
Re: Jednu věc na korejských SUV....
No jak jsem psal tak u nas jezdi tucsonu mraky což bude taky hrat svou roli a sorento jsem viděl naposledy ani nevim kdy. Ja ani dvojče Sportage nepotkavam nějak často.
4. 4. 2024 23:34
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Jo, vlastně jsem měl asi na mysli novou Sportage. No, každopádně je to v současnosti nabízená KIA kategorie SUV.
8. 4. 2024 15:57
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Nevím, co jsi měl na mysli, každopádně nová Sportage má blinkry nahoře.
8. 4. 2024 15:54
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Dole je to minimálně nezvyklé a mně se to taky třeba nelíbí, ale co se dá dělat. mám tam LEDky, takže to svítí dostatečně i přes den.

Nicméně když už jsme u těch blinkrů, tak každý den potkávám auta, kterým bliká budička ve vnitřním rohu předního světlometu a přes denní svícení není vůbec vidět, Porsche či BMW, které blinkry nepoužívá pro jistotu vůbec... proti tomu jsou blinkry dole v pohodě.
Avatar - Mokrous
8. 4. 2024 16:31
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Já to mám takhle:

https://youtu.be/dYXPKqgCnF8?si=29PTlnBjSJjzrWwk

Čas 17:10 jsou světla.
Avatar - twistedTSD
5. 4. 2024 07:04
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Problém není v bezpečné vzdálenosti nebo v tom, že nečumím na nic jiné než na zadní světlo, ale v tom, že když si např. ve městě nebo při předjíždění periferně kontroluji auto ve vedlejším pruhu, jestli nedělá nějakou blbost, tak s tímhle řešením uvidím maximálně malý blinkr v zrcátku.

Zajímalo by mě, proč se to vůbec u offroadů rozšířilo.
5. 4. 2024 15:32
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Při výšce umístění v rohu karoserie velikosti a samostatnosti to je lepší než třeba umístěný přední blinkr u Rapidu na vnitřní stranu světel směrem k masce. To tam ta bludička není skoro vůbec vidět. A zadní je schovaný v září ostatního osvětlení. To je úplná katastrofa.
Vždy si více všimneš dalšího samostatného světla než pouze o málo větší intenzity, nebo barvy schované v okolní záři. Proto také vzniklo třetí brzdové světlo, jinak mohli dát pouze silnější žárovky, nebo zvětšit plochy. Protonjsou samostatné majáky atd.
Avatar - twistedTSD
5. 4. 2024 06:59
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Nesmysl, blinkr v nárazníku není zvýrazněný, ale utopený a snadno se schová.
4. 4. 2024 20:56
Kola
Zajímavá věc je vidět okolo 30 sekundy na tomto videu:
https://m.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
1
8. 4. 2024 15:55
Re: Kola
Co konkrétně je na kolech zajímavého?
6. 4. 2024 11:16
Blinkry
Zas ty blinkry v nárazníku kdesi u blatníků. To je otřesný designový preslap. :no:
Rozbalit vlákno
0