Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

„Český“ Hyundai Tucson po faceliftu: Nová multimédia a nálož asistentů

Ondřej Šámal
Diskuze (76)

Nejpopulárnější hyundai na evropském trhu přijíždí v omlazené podobě. Úpravy se soustředily spíše na estetiku, modernější multimédia a nové bezpečnostní asistenty.

Pro většinu světa Hyundai Tucson vzniká v českých Nošovicích, kde se po jeho boku vyrábí také kompaktní řada i30 a elektrická verze crossoveru Kona. Od září 2020 z továrny nedaleko Frýdku-Místku vyjelo přes 750.000 exemplářů SUV Tucson, přičemž v Evropě jich jen loni zůstalo na 158 tisíc. Mezi nejvýznamnější trhy tohoto modelu patří Německo, Velká Británie a Španělsko, v Česku se v roce 2023 s 6495 kusy jednalo o celkově osmý nejčastěji registrovaný nový automobil.

V rámci obligátní modernizace v půlce životního cyklu se v Hyundaii evidentně drželi hesla „Co funguje, to neměň“. Rozdílů proti staršímu provedení je tudíž minimálně, alespoň tedy na první pohled.

Největších změn doznal interiér. Místo samostatného středového displeje a virtuálních palubních přístrojů máte nově k dispozici obrazovku s dvojicí monitorů s úhlopříčkami 12,3 palců. Změnou prošlo také ovládání ventilace, ve světle posledních let ovšem k lepšímu. Zatímco u původního Hyundaie Tucson jste si teplotu nastavovali dotykovými ploškami, SUV nově disponuje otočnými kolečky s displeji uvnitř. Dotykové plošky pro ostatní funkce zůstaly.

Odvážný design exteriéru zůstal. Po omlazení si můžete všimnout větších segmentů denního svícení, přepracovaného nárazníku a lehce upravené masky chladiče. Nechybějí ani maticové přední světlomety, které předcházejí oslňování ostatních řidičů. Zadní část zůstává prakticky totožná. Novinkou jsou jiné designy litých kol a čtveřice laků: zelená Cypress Green, šedá  Ecotronic Grey, červená Ultimate Red a modrá Sailing Blue.

Sportovně laděná výbava N Line se může pochlubit agresivnějším exteriérem s odlišnou maskou, devatenáctipalcovými koly a lemy blatníků v barvě karoserie.

Video se připravuje ...

Agregáty o objemu výhradně 1,6 litru zůstávají (většinou s upraveným výkonem), po krátké odmlce se vrací také diesel 1.6 CRDi, který loni na podzim vypadl z nabídky. Základ bude zřejmě tvořit přeplňovaný benzin T-GDI se 118 kilowatty, který doplní zmíněná nafta až se 100 kW. Nechybějí ovšem ani částečně elektrifikované alternativy v podobě klasického hybridu se systémovým výkonem 158 kW a plug-in hybridu se 185 kilowatty.

Zmíněná multimédia doplňuje nový head-up displej. Palubní systém podporuje on-line aktualizace, kvůli kterým nemusíte do servisu, nechybí ani funkce digitálního klíče. Ten si nahrajete do svého telefonu, kterým pak můžete Hyundai Tucson odemknout a nastartovat. Stačí mít mobil v kapse.

Ve výbavě nově nebude chybět asistent hlídající boční vítr a hlídající prostor na zadních sedadlech, abyste ve voze náhodou nezapomněli třeba dítě.

Ondřej Šámal
Diskuze (76)

Doporučujeme

14. 4. 2024 09:03
Re: Tucson
Toto je důvod, proč prodáván N line hybrid v plné výbavě už po roce. Během toho roku jich u nás přibylo tolik, že na 50 m jich stojí klidně 5. V ulici 4 skoro stejný, tedy náš má ještě skleněnou střechu a vyjíždí dálkovým ovládáním z parkování. Splníme si doma sen a kupujeme Stelvio. Výbavou to na N line zdaleka nemá a i cena je jinde, ale to svezení a vzhled Tucson nenabídne. Tucson není spatný, měli jsme tři a líbí se, ale je jich všude až moc. A co Hyundai v N line dělá všechny modely, je to přehnané.
Avatar - Mokrous
8. 4. 2024 16:31
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Já to mám takhle:

https://youtu.be/dYXPKqgCnF8?si=29PTlnBjSJjzrWwk

Čas 17:10 jsou světla.
8. 4. 2024 15:57
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Nevím, co jsi měl na mysli, každopádně nová Sportage má blinkry nahoře.
8. 4. 2024 15:55
Re: Kola
Co konkrétně je na kolech zajímavého?
8. 4. 2024 15:54
Re: Jednu věc na korejských SUV....
Dole je to minimálně nezvyklé a mně se to taky třeba nelíbí, ale co se dá dělat. mám tam LEDky, takže to svítí dostatečně i přes den.

Nicméně když už jsme u těch blinkrů, tak každý den potkávám auta, kterým bliká budička ve vnitřním rohu předního světlometu a přes denní svícení není vůbec vidět, Porsche či BMW, které blinkry nepoužívá pro jistotu vůbec... proti tomu jsou blinkry dole v pohodě.