Náhradní díly z vrakoviště dokážou ušetřit peněženku i čas. Neopatrný výběr ale může naopak vést k větším problémům. Pozor si také dejte na záruky přímo na vrakovišti, ale i v servisu.
na dvacet let staré piksly jdou plechy z druhovýroby koupit, ale uběhnou dva roky a plechy jsou durch. To je pak skutečně mnohem lepší koupit z vrakáče prvoblatník, byť dvacet let starý.
pokud sháníte nějaký použitý díl, vždy si dopředu najděte katalog dílů ke svému autu, najděte si číslo dílu a to vložte do vyhledávání jednoho nejmenovaného velkého prodejce ND, lidově zvaného "kelyna". Najde Vám to nejen druhovýrobu, ale i cenu originálního dílu, kterou byste platili i v autorizáku. "Kelyna" totiž má přístup k originálním dílům spousty značek, stejně jako autorizáky, a prodává je za jejich ceny.
Proč tolik práce s tímto? Vrakovištníci dost často prodávají použité díly i za cenu nových originálů, kdy se spoléhají na to, že lidi neznají cenu. Dost často tu cenu neznají ani vrakovištníci.
Asi nejbrutálnější nacenění jetých dílů je u Tesly. Karbonové obložení interieru? Na bazarech za desítky tisíc. V autorizáku stokorunové položky.