Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Elegance (110 kW) – Jednou se o něj v bazarech popereme

76 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
“Jednou se o něj v bazarech popereme”.

Čáry máry clickbait: pište titulky, kterým nikdo neodolá :yes:
RiMa
po zkusenostech z Golf 8 vim, zeaz bude ta bitka, budu jezdit v necem jinem a toho dramatu se ucastnit nebudu 😉 Podsvicena lista to urcite zachranila! 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
chyba :no:
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Allo
Allo
Jdi do říti s tím manuálem pořád, pereš doma na valše? Manuál je přežitek a do daily aut nepatří :no:
dim0n
= Neřídič... Proč lidem cpeš, že manual je přežitek? Pro lidi, co baví jezdit je manual zábava, pro tebe je auto asi pouze nástroj... Proto tebe s klidným svědomím označíme za neřídiče... A teda nemusíš hned posílat lidi do míst, kam světlo nesvítí... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
A já mu tleskám, sice bych si zvolenou konfiguraci nevybral, má své mouchy (že by B8 mlátila od zadní nápravy, si nepamatuji, ale jezdil jsem ji jen na R16 a R17) ale je fajn, že ještě něco takového vzniklo - D segmentový kombík.

Není to krasavec na první pohled, ale vlastně mne nějak neuráží, měl jsem tu čest na živo, stejně jako se Superbem 4 a ten se mi líbil o trochu víc. Prostornost bude dobrá, kufr taky. Nechápu moc autora, že si stěžuje na dynamiku. Má to 150k, stovku pod 10s, je to velké kombi, auto na normální jízdu... takže dynamika dle mne naprosto v pořádku. Sám jsem donedávna měl naftové kombi s podobným zrychlením (byť s trochu vyšším výkonem) a neměl jsem s tím problém předjíždět. Pravda je, že na dálnici mých 22kw navíc bylo trochu lepších, ale reálně tohle proti 110kw verzím podobných aut začínalo převažovat až někde nad 150/160 km/h.

Byl by super srovnávák 1.5TSI s tímto TDI.

Co by mne štvalo je ale volič převodovky. Nikdy nikdy nevymyslel lepší řešení, než jakákoliv páka na středovém tunelu, tam ji čekáme a tam má být. Někdo dělal kolečko (Ford, Jag, US auta - Ford už to vzdal a vrátil páku), nevyhovovalo mi to, páku pod volantem měl Mercedes, i nějaké BMW, to mi taky nevyhovovalo... budu tady brečet jak ARESE, chceme páky na převodovku ! Na tu automatickou samozřejmě! 😁

Jak by řekl GTI - braVWo !
stopel
1.5 si ho dynamicky namaze na chleba, v spotrebe bude tak 0.5l viac. Jasna volba
Avatar - lamal
lamal
V testovacich jazdach (Superb) robili zrovnanie a 2.0TDI zrychlovalo uplne rovnako, v pruznom zrychleni detto, zanedbatelny rozdiel.
https😐/www.youtube.com/watch?… čas 12:14
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nepoustel jsem si to, jen jsem kouknul na tabulku. Jak měřili tu dynamiku? Na jeden převod, nebo si podradili, či nechali na převodovce?
Avatar - lamal
lamal
asi v AT móde kvalty nespominal... casy 80-120 nič moc, ale je to velky passik no
stormrider
Nenamaže. Jezdil jsem obojí.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
benzín je ve srovnání s dieselem vždy zdechlina. :no:
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Othello
...naprosto bez problému ale můžete držet dálniční stotřicítku bez výrazného vadnutí i ve velkém kopci a auto se neztratí ani při stošedesátce na německých dálnicích...

150 PS by mělo udržet i v kopci na dálnici aspoň 200, ne ? A při stošedesáti na rovině musí ty koně jen relaxovat
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co mám zkušenosti, tak starší TDI v Ofci 3 s 110kw 200 asi udrží na rovině, nicméně jsem nikdy ani v Německu nenašel dost dlouhé volno, abych to zkoušel. Ale nemá to problém cestovat 160, což je takové příjemné dálniční tempo i s rezervou nějaké té akcelerace... tohle drželo v kopci i moje 85kw TDCi v Mondeu MK4 (pravda, lehčí, euro 4 a nemělo už moc rezervu zrychlovat)
Jiří Gottvald
Do kopce mi 180-190 udrzi 12 let stary grand espace/127kW. Kodiaq predohrab/110kW dava 190 do kopce v pohode. Tu rychlost udrzi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jde o to jaky kopec, mne udrží pruměrný kopec v cca 190 na dalnici i starej Megan 99kw , ale to auto váží o dost méně a neplní emise, má to jen 4 rychlosti a podobně.. Ale v německu jsou i prudší stoupání..
Avatar - Mikesus
Mikesus
Není kopec jako kopec. Kdyz vezmu kopce se stoupacimi pruhy na dalnici, tam se vsadím že to neudrží ani jedno auto.
Othello
Na českých dálnicích jsem se cca 120 kW nenašel stoupání kde by auto při 200kmh zpomalovalo, spíše tam vždy byla ještě trochu rezerva
Avatar - Mikesus
Mikesus
Chtěl bych to vidět třeba na stoupání na D1 nebo taková D6 za Lubencem, dost o tom pochybuju s takovým výkonem. Obzvlast v "krabicích", jak tu někteří zmiňují
Avatar - Ozzman
Ozzman
Lubenec by Megan nedal, Mondeo jsem tam zkousel jednou a myslim ze tolik jsem nejel, tsk neumi soudit, ale cca 160- 170 tam jelo… uz ho nevyzkousim 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
160 je tak limit odhadem, ale ty jsi měl 132kw v nízkém aute. Se 110kw ani náhodou a v krabici obzvlast.
Proto říkám, není kopec jako kopec.
Othello
Tak 200 na D1 bez problémů v obou směrech ale u Lubence jsem nejel, ani nevím že tam vede dálnice
R Grunert
Mi to umí udržet i poslední navtove R clase 😉
kozakm
160 kopec nekopec ve dvou lidech udrzel i Rapid s 1.2 TSI 81 kW
vor
"Apoštol" 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak tak 😉
Meky
ani nie. Ta doba je davno prec.
Napokon - preto je to len prekapotovany stary superb.
auto len do poctu
vor
Ja nepíšem k autu, ale spomínam na GTI. Bez dovolenia autora si dovolím jedno Ctrl+V

"Jo, jo, to jsou hřebíky do rakve. PASSAT, velký guru, Apoštol krás, věrozvěst passátní víry, ikona ikon... jen - JEN - za necelejch 700. Tak v tomhle už se dá ledacos zažít. V tomhle odvezeš hodně svejch snů. Stačí jen otevřít obě oči, a jít si koupit to nejkrásnější kombi ve střední třídě. Jsou i jiná kombi... víme o nich. Některá mohou jezdit jen v noci, aby naplašila děti z mateřskejch školek... Prostě, PASSAT VARIANT ti dává jednu variantu - jdi di něho. A zůstaneš."
Avatar - Emel
Emel
Řadičce bych dal šanci...
adamzprahy
Na B8 před fl s R-Line paketovými koly - které podle mě byli ten stejný rozměr R18 - tak zadní náprava mlátila na sérii menších ostrých nerovností. Kdysi jsem četl že to je konstrukční nedokonalost uložení s tvrdými silentbloky, ale nijak jsem to nezkoumal. Jestli to s B9 nevyřešili, tak je to mírné zklamání...Ale musim říct, že Superb 3 teda mlátí víc a nepotřebuje k tomu ani sérii nerovností 😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Automatická převodovka je dobrá - pro neřidiče. 😒]
Avatar - Jenik3
Jenik3
Dle meho nazoru R18 45 je slabounka slupka, ktera je nachylna k poskozeni. Za mne R16 nebo R17.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdysi jsem míval R17 45tky a za 3 roky jsem je nepoškodil, dnes mám zase auto s tímto rozměrem, tak uvidim, ale kamarád měl Arteon na 35tkách a říkal, že snad během 2 let 5x měnil proraženou gumu
Avatar - Emel
Emel
Samozřejmě záleží, z jaké šířky to počítáš. Mám 245/45 a to slupka není.
Avatar - sargis
sargis
Aaaaa, Insignia :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
A taky s čím to kdo srovnává.
Výška bočnice😒br /> Testovaný nový Passat 2024 ... 235/45 R18 ... 107 mm
Retro test Passatu 2000 ... 195/65 R15 ... 127 mm
První Passat z roku 1973 ... 155/80 R13 ... 124 mm
Avatar - Emel
Emel
Hele to ať si každý posoudí jak chce. Za mě kola s výškou gumy cca. 11cm určitě nejsou šlupky.
195/65 naopak jsou balony a co si tak pamatuju, tak pro D segment byl na začátku století standard 205/55/16... což ti opět dává gumu o výšce cca. 11cm.
PS: standard ve smyslu nejčastější rozměr, ne ve smyslu základní rozměr, základ klidně mohly být ty 15".
Avatar - Anonym
Anonym
Možná to překvapí, ale Passat 2000 měl rozměr 195/65 R15 opravdu jako standard. S vyjimkou šestiválců, tam byly ty 16. Je pravda, že německá auta mívala tehdy balonovější kola než konkurence. Je pravda, že těch 107 mm není málo. Já jsem měl pneu s bočnicemi 97 mm a to už bylo opravdu málo.
Avatar - Emel
Emel
Statistiku na to nemám, ale mám pocit, že i ty Passaty jezdily obvykle na 16".
Avatar - Anonym
Anonym
Mám katalog z roku 2000 a dám příklad standardních rozměrů pneumatik.
Alfa Romeo 156: Slabší motorizace 185/65 R15, silnější 205/60 R16
Audi A4: 195/65 R15, 2.8 Quattro 205/60 R15, S4 225/45 R17
BMW 3: Slabší motorizace 195/65 R15, 325i 205/55 R16, 330i/330d 205/50 R17
Citroen Xantia: 185/65 R15, V6 a sinější diesel 205/60 R15.

Pro zajímavost, i mnoho sportovních aut z roku 2000 mělo bočnice standardně montované pneumatiky vyšší než testovaný Passat TDI z roku 2024.
BMW Z8: 245/45 R18 vpředu, 275/40 R18 vzadu
Chevrolet Corvette: 275/40 R17
Jaguar XKR: 245/45 R18 vpředu, 255/45 R18 vzadu
Mercedes SL 600: 245/45 R17

Ta posedlost velkými koly a nízkoprofilovými pneumatikami, to dnes překročilo všechnu logiku. Kolikrát i nějaký malý crossover zaříná na 17" kolech.
Avatar - Emel
Emel
Ale to pořád mícháš standard a standard... jedna věc je standard ve smyslu základní rozměr, druhá věc je standard ve smyslu co se nejvíc obouvá.
Avatar - white label
white label
Výška profilu (v 😖 se počítá z šířky pneumatiky, ne z průměru disku (v palcích)...
Od cca 225 mm je 45% v pohodě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak záleží jaký je celkový rozměr, nikoliv průměr. Výška bočnice je podíl šířky, takže bez ohledu na velikost kola, pokud je šířka 225mm, pak 45% profil je výška bočnice cca 101mm, pokud 215mm pak 96mm. To není zas taková slupka. Já měl na corolle 225/40, což dávalo 90mm a rozhodne to komfort oproti zimním 17" s temi 101mm neubíralo. Ale souhlas, ze uz to byl takovy limit, nizsi uz by fakt bylo az moc. Teď mám 235/55, což dává cca 129mm a to je ažaž, ta bočnice je až dost vysoká. Kdyz by byla aspoň 235/50, určitě by to bylo stabilnější a na komfortu by to neubralo.
Avatar - Stejsn
Stejsn
až bude v bazarech, jestli budeme mít co do něj lít.
Avatar - Emel
Emel
To je zajímavá otázka. Je možný, že s nástupem EV bude na trhu fosilních paliv nadbytek... ve střednědobém horizontu.
Avatar - Stejsn
Stejsn
To může nastat. Potřeboval bych, aby se ten střednědobý horizont udržel tak 20 let.
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že přirozeně by vydržel (myslím, že se to neprojeví dřív, než za 5-10). Jenže samozřejmě levná fosilní paliva nejsou v zájmu green dealu a nabízí se jejich větší zdanění...
Mr.Murphy
.... jako... recenze se nese v takovém vzletném duchu.... ale když si to přečtu bez kudrlinek a nakonec se podívám na finální hodnocení tak vidím😒br /> - blbě se ovládá klima
- jede to jen obstojně
- průměrný komfort
- vyšší cena

Nevím, to všechno jsou dost podstatné věci ne?

takový ty vylepšení že to má zase zpátky fyzické tlačítka na volantu a že se iritující asistenty vypinájí JEN TŘEMI ťuknutími.... no.... to je spíš jen oprava průšvihů z minulosti než něco co bych slavil.... 😐

Nic proti tomu autu nemám ale nevidím důvod proč nevzít raději Supa se stejným motorem.... Tam by mi toho vadilo míň, byť ten hranatý display v kulaté kapličce je něco megahnusnýho 😄

Jsem rád že je ještě na trhu nějaký kombík, ale do výšky z tohodle auta neskáču....
Avatar - lamal
lamal
Vec interpretacie, hlavna vyhoda je ze je to Passat so vsim vsudy... Mas tam diesel, je to velke combi, v predaji vydrzi aspon dalsich 10r. Az na ergonomiu a motorizacie, je asi vo vsetkom lepsi nez B8. Kto ma mimo premie a Skody taketo auto v ponuke ?
Th0r
Vesmes nikdo, protoze tyhle auta dnes nikoho masove nezajimaj. Tak proc by je vyrabeli.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ti nevím, ale B8 fakt nebouchá od podvozku na nerovnostech, tohle na střední třídu není uplně ideální.... jinak, je doba kompromisů, takže pořád lepší, než elektrickým drátem do oka
Avatar - Mikesus
Mikesus
Třeba se vyprdli na nejake odladeni a chtěj lidi donutit připlatit za DCC. Nebo aby DCC o to víc vyniknul jako lepší
Avatar - lamal
lamal
V B8 som nesiel, nemyslim si ze bucha od podvozku, este nevies ako to bude v reale s B9, tlaky v pneu, podvozky, disky, kombinacie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No právě, já jezdil předfacelifty B8, klasiku i DCC a nebouchal ani jeden, bylo to takové normální, neurazí, nenadchne, ale fugnuje.
Avatar - lamal
lamal
proste VW...
adamzprahy
Psal jsem výše. Bouchá na přejezdu více drobných ostrých nerovností najednou s normal podvozkem. Superb mlátí mnohem víc snad na každé ostré i v L&K. Asi to bude i o pneu, mě to dělal R-Line s R18 kolama. Z hlavy nevim rozměr, ale možná stejný co je v testu.
Mr.Murphy
... právě proto píšu o té Škodě.... 😉
Th0r
Ja ne. Bazarovy plesniviny me nezajimaj a Passat ani jako novej.
Arese
K té tvojí poslední větičce: Tvoje chyba, kterou bych se rozhodně nechlubil. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Že ho nezajímá passat? To má být chyba? 😒]
Avatar - Emel
Emel
Pokud ho zajímají háčkované vzory a ne Passat, pak je ve špatném diskusním fóru
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tato kombinacia mnohych este aj nadalej bude lakat ( ja ale dizel nemusim ... a aj passata poprosim radsej s tsi ) popri tych kdejakych suv a ev kuskoch... len ta testovana farba je priserna ... v ciernej to bude uz ine kafe... passat je stale urcite fajn... vyzera nadalej privetivo sympaticky a tak nejak neutralne ...a som rad je tu s nami aj nadalej... taketo auta raz budu vyvazovat zlatom v bazaroch... passat :yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
No vidíš to. A mně zase přijde příšerná černá barva a přesně v této mentolové bych si ho objednal sám. Bez ohledu na to, že černá barva je extrémně náročná na čistotu a světlé metalízy vůbec ne.
PepeST
:no:
kesumb
nafta, dsg, lineassist, asistent rychlosti, upocenejch 110kw protoze cokoliv nad to je popelnice… Tak na to fakt stojim frontu
Milan Úradníček
A co životnost? Asi jsem starej ale mám čtyřkového golfa 1,9 TDI narozen 1998 a nikdy mě nezradil. Jezdí za 4,7 l 😉
Avatar - iudex
iudex
26 rokov, tak to by si mal Volkswagenu veriť, nie? Hor sa pre Passat, do r. 2050 máš vystaráno. 😁
Avatar - lamal
lamal
Sused ma 2koveho megana grandtour 1.6 rv 2006 a nikdy ho nezradil 😁 ... ani zhnitý neni
Milan Úradníček
Příspěvek podléhá schvalování.
Milan Úradníček
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Nemá to podsvětlené logo ani volkswageňácké fejkové výfuky. Chladič tomu sice nesvítí, ale alespoň je tam ta svítící lišta. Ambientně to uvnitř svítí, to je v pořádku. Nevíte, zda-li to má animovaný světelný podpis? Předpokládám že blinkry svítí dynamicky. ;-\
Avatar - Allo
Allo
Passat všech dob, v bazaru to nikdo kupovat nebude nemá to manuál.
Avatar - Tomas Kment
Tomas Kment
Jezdím již deset let celkem ve třech generacích Passat a mohu zcela upřímně a jasné říct že po poslední generaci Passat již nikdy více. Myslím že VW koncern totálně zaspal a jejich spolehlivost je dávno dávno pryč. Poslední model mám 4 roky a už jsem na něm musel vyměnit kromě motoru a karoserie snad vše. A co je nejhorší je chování ve VW servisních centrech. Opravdu ale opravdu už ne!
Avatar - noba
noba
Je velmi smutné, že si v redakci auto.cz nikdo tyto komentáře nečte. Což znamená nejen že si neváží svých zákazníků, ale ani tuto nepravdu asi nikdo neopraví. V článku je tato věta "Motor je vždy spojený se sedmistupňovou převodovkou DSG, konkrétně DQ381 (7A pro čtyřkolku a 7F pro předokolku)." Je to lež, motory 1.5 eTSI mají vždy DQ200, v časopise (Svět motorů) to asi kontroloval někdo z mozkem, tak se této neověřené informaci vyvarovali a píší tam jen o naftě 2.0 TDI 110 kW. Nicméně jak jsem psal v předchozích komentářích tak Tiguan i Kodiaq mají DQ381 u všech motorů, Superb/Passat jelikož je to vývoj Škoda má jednou pro vždy u motorů 1.5 eTSI převodovku DQ200 = "suché spojky".