Nový Volkswagen Passat nebudí moc emocí. Neznamená to ale, že by jen tak vyšuměl. Zanedlouho ho budeme zcela běžně vídat, protože je skvělý. Čekal ale někdo něco jiného?
po zkusenostech z Golf 8 vim, zeaz bude ta bitka, budu jezdit v necem jinem a toho dramatu se ucastnit nebudu ;-) Podsvicena lista to urcite zachranila! ;-)
A já mu tleskám, sice bych si zvolenou konfiguraci nevybral, má své mouchy (že by B8 mlátila od zadní nápravy, si nepamatuji, ale jezdil jsem ji jen na R16 a R17) ale je fajn, že ještě něco takového vzniklo - D segmentový kombík.
Není to krasavec na první pohled, ale vlastně mne nějak neuráží, měl jsem tu čest na živo, stejně jako se Superbem 4 a ten se mi líbil o trochu víc. Prostornost bude dobrá, kufr taky. Nechápu moc autora, že si stěžuje na dynamiku. Má to 150k, stovku pod 10s, je to velké kombi, auto na normální jízdu... takže dynamika dle mne naprosto v pořádku. Sám jsem donedávna měl naftové kombi s podobným zrychlením (byť s trochu vyšším výkonem) a neměl jsem s tím problém předjíždět. Pravda je, že na dálnici mých 22kw navíc bylo trochu lepších, ale reálně tohle proti 110kw verzím podobných aut začínalo převažovat až někde nad 150/160 km/h.
Byl by super srovnávák 1.5TSI s tímto TDI.
Co by mne štvalo je ale volič převodovky. Nikdy nikdy nevymyslel lepší řešení, než jakákoliv páka na středovém tunelu, tam ji čekáme a tam má být. Někdo dělal kolečko (Ford, Jag, US auta - Ford už to vzdal a vrátil páku), nevyhovovalo mi to, páku pod volantem měl Mercedes, i nějaké BMW, to mi taky nevyhovovalo... budu tady brečet jak ARESE, chceme páky na převodovku ! Na tu automatickou samozřejmě! :D
V testovacich jazdach (Superb) robili zrovnanie a 2.0TDI zrychlovalo uplne rovnako, v pruznom zrychleni detto, zanedbatelny rozdiel. https://www.youtube.com/watch?… čas 12:14
...naprosto bez problému ale můžete držet dálniční stotřicítku bez výrazného vadnutí i ve velkém kopci a auto se neztratí ani při stošedesátce na německých dálnicích...
150 PS by mělo udržet i v kopci na dálnici aspoň 200, ne ? A při stošedesáti na rovině musí ty koně jen relaxovat
Co mám zkušenosti, tak starší TDI v Ofci 3 s 110kw 200 asi udrží na rovině, nicméně jsem nikdy ani v Německu nenašel dost dlouhé volno, abych to zkoušel. Ale nemá to problém cestovat 160, což je takové příjemné dálniční tempo i s rezervou nějaké té akcelerace... tohle drželo v kopci i moje 85kw TDCi v Mondeu MK4 (pravda, lehčí, euro 4 a nemělo už moc rezervu zrychlovat)
Jde o to jaky kopec, mne udrží pruměrný kopec v cca 190 na dalnici i starej Megan 99kw , ale to auto váží o dost méně a neplní emise, má to jen 4 rychlosti a podobně.. Ale v německu jsou i prudší stoupání..
Chtěl bych to vidět třeba na stoupání na D1 nebo taková D6 za Lubencem, dost o tom pochybuju s takovým výkonem. Obzvlast v "krabicích", jak tu někteří zmiňují
Ja nepíšem k autu, ale spomínam na GTI. Bez dovolenia autora si dovolím jedno Ctrl+V
"Jo, jo, to jsou hřebíky do rakve. PASSAT, velký guru, Apoštol krás, věrozvěst passátní víry, ikona ikon... jen - JEN - za necelejch 700. Tak v tomhle už se dá ledacos zažít. V tomhle odvezeš hodně svejch snů. Stačí jen otevřít obě oči, a jít si koupit to nejkrásnější kombi ve střední třídě. Jsou i jiná kombi... víme o nich. Některá mohou jezdit jen v noci, aby naplašila děti z mateřskejch školek... Prostě, PASSAT VARIANT ti dává jednu variantu - jdi di něho. A zůstaneš."
Na B8 před fl s R-Line paketovými koly - které podle mě byli ten stejný rozměr R18 - tak zadní náprava mlátila na sérii menších ostrých nerovností. Kdysi jsem četl že to je konstrukční nedokonalost uložení s tvrdými silentbloky, ale nijak jsem to nezkoumal. Jestli to s B9 nevyřešili, tak je to mírné zklamání...Ale musim říct, že Superb 3 teda mlátí víc a nepotřebuje k tomu ani sérii nerovností :D
Kdysi jsem míval R17 45tky a za 3 roky jsem je nepoškodil, dnes mám zase auto s tímto rozměrem, tak uvidim, ale kamarád měl Arteon na 35tkách a říkal, že snad během 2 let 5x měnil proraženou gumu
A taky s čím to kdo srovnává.
Výška bočnice:
Testovaný nový Passat 2024 ... 235/45 R18 ... 107 mm
Retro test Passatu 2000 ... 195/65 R15 ... 127 mm
První Passat z roku 1973 ... 155/80 R13 ... 124 mm
Hele to ať si každý posoudí jak chce. Za mě kola s výškou gumy cca. 11cm určitě nejsou šlupky.
195/65 naopak jsou balony a co si tak pamatuju, tak pro D segment byl na začátku století standard 205/55/16... což ti opět dává gumu o výšce cca. 11cm.
PS: standard ve smyslu nejčastější rozměr, ne ve smyslu základní rozměr, základ klidně mohly být ty 15".
Možná to překvapí, ale Passat 2000 měl rozměr 195/65 R15 opravdu jako standard. S vyjimkou šestiválců, tam byly ty 16. Je pravda, že německá auta mívala tehdy balonovější kola než konkurence. Je pravda, že těch 107 mm není málo. Já jsem měl pneu s bočnicemi 97 mm a to už bylo opravdu málo.
Mám katalog z roku 2000 a dám příklad standardních rozměrů pneumatik.
Alfa Romeo 156: Slabší motorizace 185/65 R15, silnější 205/60 R16
Audi A4: 195/65 R15, 2.8 Quattro 205/60 R15, S4 225/45 R17
BMW 3: Slabší motorizace 195/65 R15, 325i 205/55 R16, 330i/330d 205/50 R17
Citroen Xantia: 185/65 R15, V6 a sinější diesel 205/60 R15.
Pro zajímavost, i mnoho sportovních aut z roku 2000 mělo bočnice standardně montované pneumatiky vyšší než testovaný Passat TDI z roku 2024.
BMW Z8: 245/45 R18 vpředu, 275/40 R18 vzadu
Chevrolet Corvette: 275/40 R17
Jaguar XKR: 245/45 R18 vpředu, 255/45 R18 vzadu
Mercedes SL 600: 245/45 R17
Ta posedlost velkými koly a nízkoprofilovými pneumatikami, to dnes překročilo všechnu logiku. Kolikrát i nějaký malý crossover zaříná na 17" kolech.
Tak záleží jaký je celkový rozměr, nikoliv průměr. Výška bočnice je podíl šířky, takže bez ohledu na velikost kola, pokud je šířka 225mm, pak 45% profil je výška bočnice cca 101mm, pokud 215mm pak 96mm. To není zas taková slupka. Já měl na corolle 225/40, což dávalo 90mm a rozhodne to komfort oproti zimním 17" s temi 101mm neubíralo. Ale souhlas, ze uz to byl takovy limit, nizsi uz by fakt bylo az moc. Teď mám 235/55, což dává cca 129mm a to je ažaž, ta bočnice je až dost vysoká. Kdyz by byla aspoň 235/50, určitě by to bylo stabilnější a na komfortu by to neubralo.
Myslím, že přirozeně by vydržel (myslím, že se to neprojeví dřív, než za 5-10). Jenže samozřejmě levná fosilní paliva nejsou v zájmu green dealu a nabízí se jejich větší zdanění...
.... jako... recenze se nese v takovém vzletném duchu.... ale když si to přečtu bez kudrlinek a nakonec se podívám na finální hodnocení tak vidím:
- blbě se ovládá klima
- jede to jen obstojně
- průměrný komfort
- vyšší cena
Nevím, to všechno jsou dost podstatné věci ne?
takový ty vylepšení že to má zase zpátky fyzické tlačítka na volantu a že se iritující asistenty vypinájí JEN TŘEMI ťuknutími.... no.... to je spíš jen oprava průšvihů z minulosti než něco co bych slavil.... :-|
Nic proti tomu autu nemám ale nevidím důvod proč nevzít raději Supa se stejným motorem.... Tam by mi toho vadilo míň, byť ten hranatý display v kulaté kapličce je něco megahnusnýho :-)
Jsem rád že je ještě na trhu nějaký kombík, ale do výšky z tohodle auta neskáču....
Vec interpretacie, hlavna vyhoda je ze je to Passat so vsim vsudy... Mas tam diesel, je to velke combi, v predaji vydrzi aspon dalsich 10r. Az na ergonomiu a motorizacie, je asi vo vsetkom lepsi nez B8. Kto ma mimo premie a Skody taketo auto v ponuke ?
Já ti nevím, ale B8 fakt nebouchá od podvozku na nerovnostech, tohle na střední třídu není uplně ideální.... jinak, je doba kompromisů, takže pořád lepší, než elektrickým drátem do oka
Psal jsem výše. Bouchá na přejezdu více drobných ostrých nerovností najednou s normal podvozkem. Superb mlátí mnohem víc snad na každé ostré i v L&K. Asi to bude i o pneu, mě to dělal R-Line s R18 kolama. Z hlavy nevim rozměr, ale možná stejný co je v testu.
Tato kombinacia mnohych este aj nadalej bude lakat ( ja ale dizel nemusim ... a aj passata poprosim radsej s tsi ) popri tych kdejakych suv a ev kuskoch... len ta testovana farba je priserna ... v ciernej to bude uz ine kafe... passat je stale urcite fajn... vyzera nadalej privetivo sympaticky a tak nejak neutralne ...a som rad je tu s nami aj nadalej... taketo auta raz budu vyvazovat zlatom v bazaroch... passat :yes:
No vidíš to. A mně zase přijde příšerná černá barva a přesně v této mentolové bych si ho objednal sám. Bez ohledu na to, že černá barva je extrémně náročná na čistotu a světlé metalízy vůbec ne.
Nemá to podsvětlené logo ani volkswageňácké fejkové výfuky. Chladič tomu sice nesvítí, ale alespoň je tam ta svítící lišta. Ambientně to uvnitř svítí, to je v pořádku. Nevíte, zda-li to má animovaný světelný podpis? Předpokládám že blinkry svítí dynamicky. ;-\
Jezdím již deset let celkem ve třech generacích Passat a mohu zcela upřímně a jasné říct že po poslední generaci Passat již nikdy více. Myslím že VW koncern totálně zaspal a jejich spolehlivost je dávno dávno pryč. Poslední model mám 4 roky a už jsem na něm musel vyměnit kromě motoru a karoserie snad vše. A co je nejhorší je chování ve VW servisních centrech. Opravdu ale opravdu už ne!
Prosím o opravu nepravdivých údajů ohledně převodovek - 1.5
Je velmi smutné, že si v redakci auto.cz nikdo tyto komentáře nečte. Což znamená nejen že si neváží svých zákazníků, ale ani tuto nepravdu asi nikdo neopraví. V článku je tato věta "Motor je vždy spojený se sedmistupňovou převodovkou DSG, konkrétně DQ381 (7A pro čtyřkolku a 7F pro předokolku)." Je to lež, motory 1.5 eTSI mají vždy DQ200, v časopise (Svět motorů) to asi kontroloval někdo z mozkem, tak se této neověřené informaci vyvarovali a píší tam jen o naftě 2.0 TDI 110 kW. Nicméně jak jsem psal v předchozích komentářích tak Tiguan i Kodiaq mají DQ381 u všech motorů, Superb/Passat jelikož je to vývoj Škoda má jednou pro vždy u motorů 1.5 eTSI převodovku DQ200 = "suché spojky".