Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Co vás zajímá o novém Dusteru: Diesel v Evropě, krátká jednička i prostornost

51 komentářů

ericn
Pořád nechápu tuhle automobilku, když už udělá celkem slušné SUV, tak nahradí 1,5dCi bídným, těžkým a drahým hybridem a myslí si, že to budou lidi kupovat :no: Nejspíš jen tupé nařízení Renaultu znemožnilo Dacii dCi použít.

Jen pro info - Ranault v ČR prodal letos 1134ks aut a z toho jen 22 hybridů (4x méně než dCi) :yes:
Rezna
To je jednoduche...za vším hledej Green deal.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Možná by to chtělo dostudovat, co to ten Green Deal je a že o ústupu dieslů se rozhodlo dávno před Green Dealem (třeba euronormy na motory s tím nemají co dělat, emisní povolenky už se vydávají od 2005 a tak...).... škoda, že to všichni papouškují a dělají z toho všeobecné zlo, aniž by tušili, co to ten Green Deal je a že nemá třeba vůbec žádnou legislativní formu.

Hledej za tím jen to, že se svět mění a Renault pravděpodobně vyhodnotil, že motor DCi by v nabídce Dusteru nepřinesl očekávaný efekt. A to říkám jako někdo, kdo měl 2 DCi motory v Renaultu a myslím si, že je to super motor na svou objemovou kategorii, hlavně ty novější.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Pokud si toto co píšeš doopravdy myslíš, jsi na hlavu. O ústupu dieselů musí rozhodnout trh, ne Renault a už vůbec ne EU prostřednictvím green dealu. Už to že píšeš Green Deal s velkými písmeny znamená, že máš docela slušně zeleně vymytý mozek.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Možná by se to chtělo zamyslet, že když automobilky určité diesly přestávají nabízet, tak trh rozhoduje (Renault už dlouhodobě utlumil diesly a osekal jen na 1.5Dci)... a urážky si nech od cesty, já diesel rád, to jsi trochu mimo, jen znám okolnosti.
traveldrive
To si na veľkom omyle. Trh nerozhoduje. Ten je už tak zviazaný, pokrivený a pod papučou, že funguje na povel; dopyt zďaleka nehrá prvé husle.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevěř tomu, že peníze už nehýbou světem, jen už je to trochu složitější, ale pořád to funguje tak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale rozhoduje. Ovšem když trh nezaplati investice do vývoje a náklady na výrobu, tak asi výrobce nemá zájem to nabízet. Kdyby byl trh tak moc pokrivenej, tak diesel nenabízí nikdo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale zrovna Renault s temi vetsimi diesl zaspal uz davno a rval penize do malych dci. Tak se je lidi odnaucili kupovat. Renault hlavne dci ma v dodavkach a prej nejsou vubec zle.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No, největší nesmysl je malý diesel. Ano, mají význam od těch 2.0 ve velkých autech na dalnicni přesuny. Ale ty malorazky jdou primárně proti principu dieselu.
kyklop
V čom? Zrovna 1.5dci funguje obstojne, spoľahlivosť už veľmi dávno nie je problémom tohoto motora. Mal som poslednú verziu s adblue, bolo to fakt úsporné auto, motor sa zbieral plynule sa aj z nižších otáčok (od cca 1500 bez protestu, prípadne 6-ty kvalt to plynule rozhýbal od zhruba 1550 ot/min), malo to celkom znesiteľný zvukový doprovod a napríklad v krabici ala kangoo je rozdiel voči benzínu kľudne cez 2l na 100kg, prípadne pod záťažou bude rozdiel voči benzínu ešte väčší. U menších aút je asi zbytočný skrz zbytočný a komplikovaný emisný systém a tam je aj rozdiel v spotrebe nezaujímavý. To isté platí keď skáčeš po meste
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože malý diesel se dává do malých aut kde apriori je diesel nesmysl. Na dlouhé dalnicni přesuny jsou větší a pohodlnější auta a na poskakovani ve městě a kolem něj je diesel používán jen kolenovrty, kterým je fuk znečišťování okolí. Dpf se hltí, snaží se regenerovat a nakzdem rohu, ten smart pouští všem pod nos, nedostatečné zahraty diesel má emise v nebeských vysinach. A to vše v husté zabydlel oblasti, jen kvůli pár halirum na kilometr majitele, který ve výsledku stejně zaplatí víc na servisu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to DCi bylo ideální na Megana, kde vlastně plnilo mnohdy i funkci hltače dálničních kilometrů a tam na západě, kde je to samý radar, fungovalo dobře a jezdilo za málo.Oni věděli, že by silnější neprodali, tak vylepšovali to Dci 1.5
kyklop
Auta sa naprieč kategóriami zväčšujú, kľudne ten 1,5dci mohol byť pod kapotou dodávky, alebo megana. Zvyšok sú keci, nie každý majiteľ dízla poskakuje a regeneruje len v meste. Mimochodom, do akej kategórie ma zaradíš? Momentálne dávam každý deň jednu krátku jazdu po diaľničnom obchvate, zhruba 30 km, a keď idem preč mimo mesta, tak je to od 130km a viac na záťah. Kratšie trasy a poskakovanie po meste je u mňa celkom výnimočné Na krátke trasy mám nohy a bicykel ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jezdíš dieselem po městě? To jsi nenapsal.
Protože zajiste víš, že proti dieselu obecně nic nemám, ale proti dieselu jezdícím ve městě ano.
kyklop
Si dovolím, ono je asi nezmysel (ekonomický, aj ekologický) chovať dve autá len preto, aby jedno jazdilo po meste (smiešnych pár km mesačne) a druhé si nechať na diaľnice a vláčenie prívesov. Ako píšem, 30km denne diaľničný obchvat, sem tam zachádzka do mesta a zvyšok diaľnica, prípadne vlek
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, s tím souhlas, Renault prodával hlavně menší auta a tam ta 1.5 stačí a fungovala dokud se vyplatila i pro Renault, tak i pro zákazníky. Problém byl absence větších motorů ve věteích modelech, abych upřesnil to, co jsem myslel. Talisman s 1.6 jede normálně, ale když už nebylo za co si připlatit, šlo se jinam, jenže opět to bude kalkul a otázka, jestli by se prodeje zlepšily s nějakým velkým a silným DCi... To auto bylo naopak nejzajímavější s 1.8TCe z MRS IV
kyklop
presne tak, tá 1,6dci biturbo išla, nie zle, len chýbal ten "vrchol"
Avatar - Mikesus
Mikesus
Toho ignoruj. To je další multinick.
kyklop
Renault dízle obsekal už dávno, to je viac menej jedno. Možno sa im neoplatí babrať s vývojom pre pár predaných kusov (majiteľ dacie asi nemá chuť jedného dňa riešiť dpf, alebo močovinu) a doba keď bol dízel v každej kosačke je proste preč. Ak chceš úspornú prevádzku, tak zober turboliter na bután, je to bezproblémová kombinácia a nemusíš sa ani trápiť keď jazdíš kratšie trasy
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je těžké, protože ten hybrid od Renaultu prostě lidi neznají, navíc až do teď nenabízel žádné převratné výkony a levný uplně nebyl. Zákazník, který kupuje hybrid v tuto chvíli půjde jinam, kde je trochu "jistota" spolehlivosti. Naopak Renault má dnes už dobrou pověst u motorů DCi. Je to zlom, kdy si automobilka musí naučit lidi na nové pohony. Ještě 15 let nazpět se Renaultu každý bál, protože měl modely, kde zlobila elektronika, ale i třeba ty DCi (že měli skvělé atmo benzíny, které jezdí dodnes už se v tom stínu zapomělo).

Já ten jejich Etech zkoušel, ještě s atmo 1.6, nejede to špatně, ale ta reakce na plyn v případě potřeby jet svižně, je letargičtější (mluví se ale i o tom, že nový 1.2Tce R3 + elektro je na tom podobně). Naopak pro odpůrce variátorů bude ten hybrid zkousnutelnější, jelikož doopravdy odřazuje a klidná či normální jízda je podobná jízdě s hydroměničem.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Este ma Renault 1,33 mild-hybrid a dava ho napr. do Capturu. Myslim, ze ho ma dostat aj Duster a to mi pride uz ako idealna volba.
Avatar - Ozzman
Ozzman
1.33 MHEV? Ten jsem nejezdil, jen TCE140 a to je výborný motor na to, jak je malinký. Jako nebudu říkat, že DCi nebude chybět, nevím, proč nemuže zustat co nejširší nabídka, ale to je otázka spíše na Renault.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Je to Renault mild-hybrid 160 EDC. Podla mna najlepsia volba.

https://cdn.group.renault.com/…f/8725710591.pdf
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1.3 určitě nebude, když ho nahrazuje 1.2 R3.
ericn
Ozzy, je bláhové si myslet, že hybrid se slabou atmo 1.6 v kompaktním SUV nahradí víceúčelovost 1.5dCI. Prostě je to haluz :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže ten 1.6atmo už tam nedávají ne ? Je nový s 1.2T. Mimochodem já s tím jel v Arkaně, to je velikostně +/- jako Duster a i na dálnici to nemělo problém výkonově (140k je více, než 115k v Dci 1.5), takže pro Dacii to asi stačit bude, jak říkám, nejvíc mne tam chyběla ta reakce na kterou jsem zvyklej z eCVT a že to někdy váhalo, jak zařadit oproti EDC a nebo moderním HDM.
ericn
Jen ti ten hybrid neutáhne víc jak 750kg a nemůže mít 4x4, navíc bude dražší :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, Renault někde psal, že ty nové hybridy jsou na 4x4 připraveny, takže předpokládám, že ho dostat má. 750Kg by mne stačilo, nemám řidičák na více, ale chápu, nicméně na tahání velkých přívesů se asi kupují jiná auta.
ericn
Stačí i malý camper kolem tuny a jsi mimo. Pokud máš Bčko, tak můžeš i těžší do celkový 3,5t ;-) S hybridem v Dusteru jsi mimo…
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj. Každý s dacii potřebuje tahat velký přívěs. Že jsem jich za tu dobu potkal. To je tak mizivé procento ( ano, neni nula, ale pro statistiky zanedbatelné ), že se to Renaultu nejspíše nevyplatí. Uvidíme čísla prodejů nové gen.
Kdyz by se lidi naučili používat diesel tak jak se má, nikdo by je neřešil. Bohužel dunihlavové s tím jezdi po městě a pak se nemůžeme divit, že se ostatní bouří.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ano, pak máš smulu, nebo vemeš TCE. Že ten Renaultí hybrid utáhne 750kg někde psali ? Já vím, že některé Toyoty to maj takto omezeno. Já mám naštěstí tažné na nehybridním Renaultu, takže alespoň těch 1.5t dá... akorát nemám ten camper :D
ericn
V pohodě, ale kdybys měl, tak máš smůlu :-) Víš jak, nemusíš, ale můžeš. Duster třeba na Vysočině se používá do lesa, kde se za ním tahá kára se dřevem, vlastně s čímkoliv 😂 Hodně z nich chrochtá …
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já mám hybrid, ale tam nemám tažný :D Proto mám ještě jedno auto s tažným (cíleně ale nebylo proto kupovaný, protože jsem kdysi s prodejem Mondea MK4 prodal i vozík, protože v rodině nebylo auto, co by ho tahalo, a Megan přibyl až pozdeji).

Tak ten vozík s dřevem utáhne i hybrid, stejně na to lidi kašlou a naloží, co se tam vejde :D Já kdysi táhl za Cordobou HTP takovej ten náš historickej vozík s dlažbou a byl tak brutálně přetíženej, že se divím, že to přežil :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vozik s dřevem? To je často 750kg nebrzdena varianta a to utáhne snad cokoliv.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Není tam 1.2 T.
kyklop
1,5dci nie je žiaden trhač asfaltu , takže s týmto argumentom opatrne. Na kľudnú jazdu v rámci limitov je úplne ok. Viac menej, nevidím žiaden dôvod, dať mu prednosť pred 1,33 tce...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nečoudí, nesmrdí, nenýtuje, jede, nic nežere ani v Dustru. Na dálnici bude brumlat na 2t otáčkách. Nejvíc to vypadá, že se nehodí do karet k hybridu.
RaSuSK73
Ja napr. diesel kupit nemozem ani keby som chcel, mojim jazdnym profilom by som znicil DPF expresne rychlo a natacanie jalovych kilometrov vramci vencenia auta nema zmysel - navyse spalena nafta dorovna vysiu spotrebu benzinaku, ktory mi bezvadne regeneruje aj na kratsich trasach. Ked DCi bude pri 130 tocit 2000 otacok s krutiakom na klukovke 260 Nm, benzinak s krutiakom 230 Nm v 2900 otackach, tak ten benzinak bude mat na kolesach o cca 28% vacsiu taznu silu (2900/2000x230/260), tahat s nim nebude ziadny problem. A uplne zdola pri rozjazdoch mu zasa pomoze elektromotor. Za mna teda benzin. Je tichsi, kultivovanejsi, nema zlozite SCR, citlive CR cerpadlo a vstrekovace atd. atd. atd.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Tak si ho užij, auto s řadou, dlouhou hybridní :-[] řadou kurwítek navíc.
Srovnej dci s tímto hybridem:
SCR a DPF versus
Lithiová baterie, elektromotor, automatická převodovka, větší řídící jednotka, nutnost chlazení přehřívaných dílů

Moc dlouho se s takovým Renaultem vozit nebudeš.
A jestli chceš tahat, rozbiješ to ještě dříve.
Good Luck !!!!!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jako kdyby Dci nebylo s automatem vid ? :D Já mám v jednom autě i starý Renaultí hydroměnič a a taháním se mu nic neděje, naopak automat je vhodnější, než manuál na tahání, to by si o tom musel něco vědět.

Jinak DCi byl dost technicky složitý a vyspělý motor, žádná rotačka TDI, takže i tam se mohlo rozbít hodně věcí.
kyklop
hybridy tu máme už xyz rokov a spochybňovať spoľahlivosť moc zmysel asi nemá. Pri krátkych jazdách ten emisný systém dízlu bude problémom skôr ako sa nazdáš
kyklop
Pokiaľ máš prevahu krátkych jázd, tak je to logické. V nižšom megane grandtour točil pri 130km/h nejakých 2150 ot/min, ale rovnaká 1,33 tce točila 2400 (tiež mala dhšie prevody ako sme boli zvyknutý)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože diesel neni vhodný na krátké trasy, na poskakovani se studeným motorem. A to ma dnes naprostá většina lidí jaky je provoz ve městech a okolí.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Něco mimo tento donekonečna opakovaný blábol bys neměl?
RaSuSK73
To nie je blabol, ale fakt. Nase sluzobne auta s ktorymi sa jazdi prave takto su vecne v servise, kazdu chvilu na parkovisku niektoremu huci ventilator po nedokoncenej regeneracii. Osobne by som HEV a ani PHEV od Renaultu nekupil, mHEV ano. Jeden mam (sice japonsky) a nestazujem sa. Funguje OK. Urcite lepsie, ako jedna cista fosilia z Korei, ktoru som mal. Nejelo to, netahlo to, ale zralo ako sproste.
kyklop
JJ, ten hučiaci ventilátor je dízlová klasika hlavne tých novodobých zílov, mne sa to na bývalo v priebehu cca 75000km stalo dokopy snáď len 2, alebo 3x
Avatar - Mikesus
Mikesus
Napsi co z toho je blábol? Takhle můžu jen odpovědět, že celý tvůj koment je blábol bez jedinych podkladů.


https://www.garaz.cz/…si-veci-21004937
https://www.portalridice.cz/…dieselove-motory

A dalších X i zkušenosti majitelů se najde. Jsem zvědav na tvoje argumenty.
kyklop
napísal ti fakt, nejaký protiargument?
Avatar - Mikesus
Mikesus
To bude multinick. Takze asi nema cenu na něj reagovat.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Test test